abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 maart 2003 @ 21:00:40 #1
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_9471132
Nog steeds zijn er bedrijven die niet mee willen betalen voor kinderopvang voor zijn eigen werknemers. Ik wil wel eens weten wat jullie Fokkers vinden van "bedrijven die mee betalen aan kinderopvang voor zijn werknemers". Per slot van rekening kan een bedrijf een bemiddelingsbureau inschakelen om van die administratie af te zijn. Of moet dit de zorg van de ouders zelf zijn? Als je nagaat dat een dagdeel bijna 100 euro per dagdeel per maand kost !!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_9471174
schopje richting W&G.
pi_9471182

maar waarom zouden bedrijven moeten meebetalen aan de kinderopvang?!

Bij Disneykand sluit alles, behalve de souvenirwinkels
  zondag 30 maart 2003 @ 21:05:34 #4
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_9471267
quote:
Op zondag 30 maart 2003 21:02 schreef mabit het volgende:

maar waarom zouden bedrijven moeten meebetalen aan de kinderopvang?!

om zijn goede werkneemers/sters te behouden !! ...
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_9472188
quote:
Op zondag 30 maart 2003 21:05 schreef Pearly het volgende:

[..]

om zijn goede werkneemers/sters te behouden !! ...

denk niet dat tegenwoordig er nog mensen zijn die vrijwillig hun baan opzeggen, of wel?!
Bij Disneykand sluit alles, behalve de souvenirwinkels
  zondag 30 maart 2003 @ 21:38:54 #6
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_9472487
maar! .. daar gaat het hier toch niet om ??? Men is zelfs bezig om bedrijven VERPLICHT te stellen om mee te betalen aan kinderopvang! .....
pi_9472626
Ik vind het de grootste onzin die er bestaat. Als je een kind wil, dan kies je nou eenmaal ervoor om bepaalde verantwoordelijkheden te dragen. Eén daarvan is ervoor zorgen dat het kind niet aan zijn lot overgedragen wordt. Dat kan je op twee manieren doen: stoppen of minderen met werken, en het kind naar een kinderopvang brengen.

Ik zie niet in waar je werkgever enige verantwoordelijkheid heeft ....
Men zou het natuurlijk kunnen aanbieden om goede werknemers te behouden, maar om het verplicht te stellen, gaat mij wel erg ver. Als je niet bereid bent om zelf voor je kind te zorgen/kinderopvang te regelen, moet je naar mijn mening niet stoppen met enige vorm van anticonceptie.

zondag 30 maart 2003 @ 21:50:02 #8
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_9472801
quote:
Op zondag 30 maart 2003 21:43 schreef _o_ het volgende:
Ik vind het de grootste onzin die er bestaat. Als je een kind wil, dan kies je nou eenmaal ervoor om bepaalde verantwoordelijkheden te dragen. Eén daarvan is ervoor zorgen dat het kind niet aan zijn lot overgedragen wordt. Dat kan je op twee manieren doen: stoppen of minderen met werken, en het kind naar een kinderopvang brengen.

Ik zie niet in waar je werkgever enige verantwoordelijkheid heeft ....
Men zou het natuurlijk kunnen aanbieden om goede werknemers te behouden, maar om het verplicht te stellen, gaat mij wel erg ver. Als je niet bereid bent om zelf voor je kind te zorgen/kinderopvang te regelen, moet je naar mijn mening niet stoppen met enige vorm van anticonceptie.

Maar wacht nou effe!!! .... als je man werkt .. en de vrouw blijft thuis om voor kiddo te zorgen .... dan zit er dus niks extra's meer in verder. Zowel voor je sociale leven als voor je portemoneetje. Alleen maar thuis schoonmaken, met de buuf kletsen, beetje eten koken voor hubby ... mmmm .. ik geloof dat de gemiddelde moeder van tegenwoordig wel wat meer wil doen ......

pi_9493693
quote:
Op zondag 30 maart 2003 21:50 schreef Pearly het volgende:

[..]
Maar wacht nou effe!!! .... als je man werkt .. en de vrouw blijft thuis om voor kiddo te zorgen .... dan zit er dus niks extra's meer in verder. Zowel voor je sociale leven als voor je portemoneetje. Alleen maar thuis schoonmaken, met de buuf kletsen, beetje eten koken voor hubby ... mmmm .. ik geloof dat de gemiddelde moeder van tegenwoordig wel wat meer wil doen ......

Wat achterhaald zeg, waar blijven de mannen die bijv. teruggaan naar 4 dagen werken, en de zorg dus DELEN met hun partner?

Maar eh... on topic: ik vindt kinderopvang in beginsel een zaak van de werknemers zelf. Werkgevers zouden allemaal bereid moeten zijn om te bemiddelen als een werknemer een kindplek zoekt, maar ik vindt het erg kort door de bocht om het normaal te vinden dat dit kosten zouden zijn die voor rekening van een werkgever moeten komen.

De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  vrijdag 2 april 2004 @ 11:53:26 #10
84893 Happy_Sonic
Kijken mag, aankomen niet!
pi_18127644
Tegenwoordig kun je toch via de gemeente een gesubsidieerde kindplaats aanvragen. Ik ben zelf nu veranderd van werkgever die niet meebetaald. Nu hadden ze het over de gemeente. Heeft iemand hier ervaringen mee?
dussss.....een kip is geen mus, een mens is geen aardappel maar toch rolt hij wel eens graag!!!
  dinsdag 25 mei 2004 @ 20:05:13 #11
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_19401900
ja, Happy_Sonic ....
Je kunt bij de gemeente een aavraag doen voor een kindplaats. Naar aanleiding van je leef situatie wordt er gekeken of je in aanmerking komt voor een bepaald subsidie bedrag. Van belang is dat je géén baan hebt of juist een baan met een héél laag inkomen en geen relatie hebt dus alleenstaand bent. Daarnaast ben je verplicht om te solliciteren als je geen baan hebt. Als je dan weer meer gaat verdienen krijg je ook weer minder subsidie.

Belangrijk is dat je jezelf 'goed' informeert over hoe en wat je terug kunt krijgen gezien een kindplaats in de kinderopvang.
Er zijn namelijk ook nog mogelijk heden om geld terug te krijgen ondanks dat je de kinderopvang particulier betaald. ( Belastingdienst ).

Door de recessie gaat het nu wat slechter met de kinderdagverblijven ( in Brabant mee ik althans want er zijn nog steeds dagverblijven die wel elle-lange wachtlijsten hebben ).
De paraplu heeft nog plekken genoeg !!!!
  dinsdag 25 mei 2004 @ 20:08:02 #12
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_19401970
quote:
Op maandag 31 maart 2003 21:15 schreef Essebes het volgende:
Als jou werkgever jou toppie vind werken! Dan is het fijn dat hij bereid is om je ook te houden, lijkt me!
  dinsdag 25 mei 2004 @ 20:11:23 #13
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_19402076
Ik vind het idioot als werkgevers verplicht zouden worden om kinderopvang te betalen. Het is een leuke secundaire arbeidsvoorwaarde en als je kunt zou ik er zeker gebruik van maken.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 25 mei 2004 @ 20:18:43 #14
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_19402291
werkgevers leiden daar niks onder hoor!
Ze kunnen alles véél makkelijker terug vorderen dan wanneer iemand het particulier zou betalen !
Daar zijn weer speciale regelingen voor werkgevers voor!
pi_19403390
Mijn broer brengt de kinderen altijd naar onze ouders, maar die zijn er totaal niet blij mee.
Dus met andere woorden, willen wij naar een vrij en volwassen land dan moet de werkgever meebetalen.
  woensdag 26 mei 2004 @ 00:40:12 #16
33954 ElisaB
pi_19409771
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 20:53 schreef Marianneke69 het volgende:
Mijn broer brengt de kinderen altijd naar onze ouders, maar die zijn er totaal niet blij mee.
Dus met andere woorden, willen wij naar een vrij en volwassen land dan moet de werkgever meebetalen.
Willen wij naar een vrij volwassen land, dan moeten mensen leren zelf hun verantwoordelijkheid te nemen en niet alles te willen afwentelen op een ander...
  woensdag 26 mei 2004 @ 00:41:13 #17
33954 ElisaB
pi_19409792
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 20:18 schreef Pearly het volgende:
Juist ja. In het kader van 'het komt toch van de grote hoop'?
Terugvorderen van wie?
pi_19412573
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 20:18 schreef Pearly het volgende:
Ze kunnen alles véél makkelijker terug vorderen dan wanneer iemand het particulier zou betalen !
Daar zijn weer speciale regelingen voor werkgevers voor!
'Terugvorderen' is onzin, maar het is wel zo dat er een speciale fiscale regeling is, waardoor meebetalen aan de kinderopvang voor een bedrijf niet heel duur is.

Maar als ik het goed heb is kinderopvang voor particulieren ook aftrekbaar ?
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  woensdag 26 mei 2004 @ 18:46:01 #19
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_19427031
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 00:40 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Willen wij naar een vrij volwassen land, dan moeten mensen leren zelf hun verantwoordelijkheid te nemen en niet alles te willen afwentelen op een ander...
Zeg! .... overdrijf toch niet zo jho!!

Jij bent ook nog zo iemand die denkt dat kinderen van 0-4 jaar elke dag naar de opvang gaan ....
Wanneer krijgen wij groepsleidsters dat er nou eens uit ?

Er mankeert niks aan die 700 kinderen die wij in één week herbergen over de gehele stichting hoor!
Vaak komen ze er nog socialer uit dan de thuisblijvers tot 4 jaar. Daarnaast roepen heel veel kleuterjuffen van de basisschool dat de kinderdagverblijf kinderen fijne kiddo's zijn met een klein voorsprongetje op sociaal gedrag e.d.
  woensdag 26 mei 2004 @ 18:48:16 #20
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_19427065
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 00:41 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Juist ja. In het kader van 'het komt toch van de grote hoop'?
Terugvorderen van wie?
Je moest eens weten aan welke belachelijke dingen de overheid nog meer zijn schatkist leeg laat lopen!
pi_19431084
quote:
Je moest eens weten aan welke belachelijke dingen de overheid nog meer zijn schatkist leeg laat lopen!
Ik denk dat jou ideen hierbij hoog op de lijst staan. Helemaal eens met ElisaB, neem zelf de verantwoordelijkheid voor kinderen. Ook de financiele verantwoordelijkheid die bij kinderen hoort.

Je opmerkingen omtrent 'een bedrijf moet de beste medewerkers hiermee belonen' zijn typisch Nederlands. De beloning die je voor je werkzaamheden krijgt wordt nl. elke maand op je bankrekening gestort. Dat gedoe in Nederland waarbij werknemers zoveel mogelijk prive uitgaven bij werkgevers willen verhalen is te triest voor woorden.
  woensdag 26 mei 2004 @ 21:45:57 #22
33954 ElisaB
pi_19431878
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 18:46 schreef Pearly het volgende:
Zeg! .... overdrijf toch niet zo jho!!
Adem in, adem uit...
quote:
Jij bent ook nog zo iemand die denkt dat kinderen van 0-4 jaar elke dag naar de opvang gaan ....
Wanneer krijgen wij groepsleidsters dat er nou eens uit ?
Je schijnt me goed te kennen. Te uwer informatie: er lopen er hier twee rond. Inmiddels 5 en 10 en we hebben dankbaar gebruik gemaakt van de kinderopvang. Voor eigen kosten welteverstaan. En daar is he-le-maal nix mis mee.
quote:
Er mankeert niks aan die 700 kinderen die wij in één week herbergen over de gehele stichting hoor!
Je hebt een beetje een emotionele waas voor ogen geloof ik. Ik heb nergens gezegd dat er iets mankeert aan kinderen die een deel van hun tijd in opvang doorbregen. Dat idee heb ik namelijk ook niet. Integendeel: nix mis mee om verschillende 'opvoeders' te hebben met allemaal hun leuke dingen en allemaal hun eigenaardigheden. Ook nix mis mee om lekker tussen allemaal verschillende leeftijdsgenootjes te zitten een paar uur per week.
quote:
Vaak komen ze er nog socialer uit dan de thuisblijvers tot 4 jaar. Daarnaast roepen heel veel kleuterjuffen van de basisschool dat de kinderdagverblijf kinderen fijne kiddo's zijn met een klein voorsprongetje op sociaal gedrag e.d.
Nou meid, wees d'r blij mee zou ik zeggen & keep up the good work...
  woensdag 26 mei 2004 @ 21:48:52 #23
33954 ElisaB
pi_19431965
Nagekomen bericht: er is wél iets mis met het idee dat de kosten van kinderopvang op een ander moeten worden afgewenteld. Wil je kinderen? Heel fijn, maar daar horen consequenties bij en die moet je in eerste instantie zelf dragen. Meer bedoel ik niet te zeggen.
pi_19432171
Ik ben het met ElisaB eens. Ik vind ook dat je zelf voor de kosten op moet draaien, als dat niet lukt om wat voor reden dan ook dan zou er een potje beschikbaar gesteld moeten worden door de overheid oid. Maar niet door de werkgever, ik vind dat krom eigenlijk. Die heeft er toch niet om gevraagd dat je kinderen neemt?
  woensdag 26 mei 2004 @ 22:05:36 #25
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_19432378
en waar denk je dan dat die werkgever zijn geld weer vandaan haalt dan????

Circeltje rond toch?

Iedereen betaald mee ( eigenlijk ).

Iedereen betaald mee aan méér dingen dan alleen kinder opvang ... waar je "nog meer" niet aan mee zou willen betalen zelfs! ( k.o. is er daar één van voor sommige )!
Iedereen betaald ook mee aan dingen die ze niet eens zelf gebruiken in hun leven ! ... nog erger ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')