maar waarom zouden bedrijven moeten meebetalen aan de kinderopvang?!
quote:om zijn goede werkneemers/sters te behouden !! ...
Op zondag 30 maart 2003 21:02 schreef mabit het volgende:maar waarom zouden bedrijven moeten meebetalen aan de kinderopvang?!
quote:denk niet dat tegenwoordig er nog mensen zijn die vrijwillig hun baan opzeggen, of wel?!
Op zondag 30 maart 2003 21:05 schreef Pearly het volgende:[..]
om zijn goede werkneemers/sters te behouden !! ...
Ik zie niet in waar je werkgever enige verantwoordelijkheid heeft ....
Men zou het natuurlijk kunnen aanbieden om goede werknemers te behouden, maar om het verplicht te stellen, gaat mij wel erg ver. Als je niet bereid bent om zelf voor je kind te zorgen/kinderopvang te regelen, moet je naar mijn mening niet stoppen met enige vorm van anticonceptie.
quote:
Op zondag 30 maart 2003 21:43 schreef _o_ het volgende:
Ik vind het de grootste onzin die er bestaat. Als je een kind wil, dan kies je nou eenmaal ervoor om bepaalde verantwoordelijkheden te dragen. Eén daarvan is ervoor zorgen dat het kind niet aan zijn lot overgedragen wordt. Dat kan je op twee manieren doen: stoppen of minderen met werken, en het kind naar een kinderopvang brengen.Ik zie niet in waar je werkgever enige verantwoordelijkheid heeft ....
Men zou het natuurlijk kunnen aanbieden om goede werknemers te behouden, maar om het verplicht te stellen, gaat mij wel erg ver. Als je niet bereid bent om zelf voor je kind te zorgen/kinderopvang te regelen, moet je naar mijn mening niet stoppen met enige vorm van anticonceptie.
Maar wacht nou effe!!! .... als je man werkt .. en de vrouw blijft thuis om voor kiddo te zorgen .... dan zit er dus niks extra's meer in verder. Zowel voor je sociale leven als voor je portemoneetje. Alleen maar thuis schoonmaken, met de buuf kletsen, beetje eten koken voor hubby ... mmmm .. ik geloof dat de gemiddelde moeder van tegenwoordig wel wat meer wil doen ......
quote:Wat achterhaald zeg, waar blijven de mannen die bijv. teruggaan naar 4 dagen werken, en de zorg dus DELEN met hun partner?
Op zondag 30 maart 2003 21:50 schreef Pearly het volgende:[..]
Maar wacht nou effe!!! .... als je man werkt .. en de vrouw blijft thuis om voor kiddo te zorgen .... dan zit er dus niks extra's meer in verder. Zowel voor je sociale leven als voor je portemoneetje. Alleen maar thuis schoonmaken, met de buuf kletsen, beetje eten koken voor hubby ... mmmm .. ik geloof dat de gemiddelde moeder van tegenwoordig wel wat meer wil doen ......
Maar eh... on topic: ik vindt kinderopvang in beginsel een zaak van de werknemers zelf. Werkgevers zouden allemaal bereid moeten zijn om te bemiddelen als een werknemer een kindplek zoekt, maar ik vindt het erg kort door de bocht om het normaal te vinden dat dit kosten zouden zijn die voor rekening van een werkgever moeten komen.
Als jou werkgever jou toppie vind werken! Dan is het fijn dat hij bereid is om je ook te houden, lijkt me!quote:Op maandag 31 maart 2003 21:15 schreef Essebes het volgende:
Willen wij naar een vrij volwassen land, dan moeten mensen leren zelf hun verantwoordelijkheid te nemen en niet alles te willen afwentelen op een ander...quote:Op dinsdag 25 mei 2004 20:53 schreef Marianneke69 het volgende:
Mijn broer brengt de kinderen altijd naar onze ouders, maar die zijn er totaal niet blij mee.
Dus met andere woorden, willen wij naar een vrij en volwassen land dan moet de werkgever meebetalen.
Juist ja. In het kader van 'het komt toch van de grote hoop'?quote:Op dinsdag 25 mei 2004 20:18 schreef Pearly het volgende:
werkgevers leiden daar niks onder hoor!
'Terugvorderen' is onzin, maar het is wel zo dat er een speciale fiscale regeling is, waardoor meebetalen aan de kinderopvang voor een bedrijf niet heel duur is.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 20:18 schreef Pearly het volgende:
werkgevers leiden daar niks onder hoor!
Ze kunnen alles véél makkelijker terug vorderen dan wanneer iemand het particulier zou betalen !
Daar zijn weer speciale regelingen voor werkgevers voor!
Zeg! .... overdrijf toch niet zo jho!!quote:Op woensdag 26 mei 2004 00:40 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Willen wij naar een vrij volwassen land, dan moeten mensen leren zelf hun verantwoordelijkheid te nemen en niet alles te willen afwentelen op een ander...
Je moest eens weten aan welke belachelijke dingen de overheid nog meer zijn schatkist leeg laat lopen!quote:Op woensdag 26 mei 2004 00:41 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Juist ja. In het kader van 'het komt toch van de grote hoop'?
Terugvorderen van wie?
Ik denk dat jou ideen hierbij hoog op de lijst staan. Helemaal eens met ElisaB, neem zelf de verantwoordelijkheid voor kinderen. Ook de financiele verantwoordelijkheid die bij kinderen hoort.quote:Je moest eens weten aan welke belachelijke dingen de overheid nog meer zijn schatkist leeg laat lopen!
Adem in, adem uit...quote:Op woensdag 26 mei 2004 18:46 schreef Pearly het volgende:
Zeg! .... overdrijf toch niet zo jho!!
Je schijnt me goed te kennen. Te uwer informatie: er lopen er hier twee rond. Inmiddels 5 en 10 en we hebben dankbaar gebruik gemaakt van de kinderopvang. Voor eigen kosten welteverstaan. En daar is he-le-maal nix mis mee.quote:Jij bent ook nog zo iemand die denkt dat kinderen van 0-4 jaar elke dag naar de opvang gaan ....
Wanneer krijgen wij groepsleidsters dat er nou eens uit ?
Je hebt een beetje een emotionele waas voor ogen geloof ik. Ik heb nergens gezegd dat er iets mankeert aan kinderen die een deel van hun tijd in opvang doorbregen. Dat idee heb ik namelijk ook niet. Integendeel: nix mis mee om verschillende 'opvoeders' te hebben met allemaal hun leuke dingen en allemaal hun eigenaardigheden. Ook nix mis mee om lekker tussen allemaal verschillende leeftijdsgenootjes te zitten een paar uur per week.quote:Er mankeert niks aan die 700 kinderen die wij in één week herbergen over de gehele stichting hoor!
Nou meid, wees d'r blij mee zou ik zeggen & keep up the good work...quote:Vaak komen ze er nog socialer uit dan de thuisblijvers tot 4 jaar. Daarnaast roepen heel veel kleuterjuffen van de basisschool dat de kinderdagverblijf kinderen fijne kiddo's zijn met een klein voorsprongetje op sociaal gedrag e.d.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |