abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 september 2004 @ 19:59:35 #1
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_21845039
Het heeft jaren geduurd maar de Eerste en Tweede Kamer hebben gestemd over de nieuwe wet voor de kinderopvang.
Er is veel veranderd sinds het eerste voorstel voor de Wet Basisvoorziening Kinderopvang werd ingediend.
De overheid neemt alleen wel onvoldoende verantwoordelijkheid voor de kwaliteit van de kinderopvang.
Verder zaten er in het wetsvoorstel zoals het was voorgelegd aan de Tweede Kamer, nogal wat verslechteringen.

De wetgever stelt geen duidelijke regels meer vast voor de kwaliteit. De Tweede Kamer schrapte alle kwaliteitsregels uit de wet en laat het maken van de kwaliteitsregels over aan de sector kinderopvang zelf. ( ouders, ondernemers en vakbonden ).
De Geus : Groepsgrootte, leidtser-kind-ratio en opleidingseisen staan al in de CAO kinderopvang en hoeven niet meer in de wet en hij verklaart dat de Tweed Kamer niet bang hoeft te zijn dat de vakbonden de CAO regels zullen verkwanselen. ( daar heeft hij gelijk in )!

Maar toch .... de vakbond vindt het principieel niet juist dat de overheid de verantwoordelijkheid voor de kwaliteit helemaal afschuift op de CAO overleg. Er staat nu ook nergens meer iet over de ruimte per kind, aparte slaapruimtes of de buiten-ruimte.
De minister vind dat ouders dat dus zelf maar moeten regelen met de kinderopvangondernemers.

Jullie mening?
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_21845375
de wet is erg slecht.... gaat me een boel geld kosten...... bedrijf van vrouw betaald nu iets meer dan de helft, en gaat nog maar 1/6 deel betalen.... mijn werkgever betaald geen cent. Netto gaat het me meer dan 3000 euro per jaar meer kosten..... om er nog maar niet van te spreken als we over een tijdje een 2e willen....
pi_21845700
het zuigt aan alle kanten.
wat ook kwalijk is: werkgevers hoeven niets mee te betalen, pas als over enkele jaren blijkt dat een te groot deel van de werkgevers niet meebetaalt, zou het verplicht kunnen gaan worden (lekker vaag idd).

bovendien wordt er uitgegaan van een markt waar het aanbod groter is dan de vraag, maar de praktijk ligt juist omgekeerd
  donderdag 9 september 2004 @ 20:43:29 #4
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_21846022
Dit topic : bedrijven en kinderopvang , wat ik een tijd eerder eens geopend heb gaf al reacties van mensen dat ze het maar raar vinden dat bedrijven mee moeten gaan betalen aan kinderopvang.

Ik merk nu wel aan ouders binnen onze stichting dat er al wat meer bedrijven mee gaan werken aan betaling aan kinderopvang voor haar werknemers.

dolle_hond heeft gelijk : Het aanbod aan kinderopvang is groot, groter dan het aantal kinderen wat binnen hoeft te komen.
Bedrijven zullen in de toekomst misschien meer plaatsen in gaan kopen in de erkende, grotere stichtingen waar scholing en opleiding steeds bijgehouden wordt.
Het spreekt nu ook voor zich dat ... op dit moment, oma of de buurvrouw toch wel meer een concurrent is geworden voor de kinderopvang.

Mijn baas vindt het wel wat!
" We gaan Commercieel "

tja, de toekomst zal het uitwijzen !
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  vrijdag 10 september 2004 @ 05:13:38 #5
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_21853266
quote:
Op donderdag 9 september 2004 20:14 schreef bop het volgende:
de wet is erg slecht.... gaat me een boel geld kosten...... bedrijf van vrouw betaald nu iets meer dan de helft, en gaat nog maar 1/6 deel betalen.... mijn werkgever betaald geen cent. Netto gaat het me meer dan 3000 euro per jaar meer kosten..... om er nog maar niet van te spreken als we over een tijdje een 2e willen....
Wat mij een beetje stoort is dat je je nu druk gaat maken om een 2e en dat de werkgevers zou weinig betalen.
Het is uiteindelijk JOUW kind en het kwam uit je vriendin's/vrouw maag.
Mooi toch, kindje huisje boompje beestje en zo. maar ik vind niet dat het de taak van de werkgever is om het mormel te onderhouden. De hond of kat gaat immers ook niet naar de opvang, die word hoop ik op tijd uitgelaten.
Dat doe e allemaal zelf.
Mijn punt is eik dat je nu al denkt aan een 2e en ik krijg de indruk dat het toch behioorlijk prijzig begint te worden. je kan een 2e dus niet betalen.
pi_21853518
En iedereen die hier jammert over het feit dat werkgevers niet meebetalen: de kosten die je zelf maakt, zijn aftrekbaar; enige nadeel vind ik dat op dit moment alleen de kosten van erkende opvang aftrekbaar zijn.

Ik ben benieuwd of dat straks ook verandert ?
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_21853571
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 05:13 schreef speedfreakssj het volgende:

[..]

Wat mij een beetje stoort is dat je je nu druk gaat maken om een 2e en dat de werkgevers zou weinig betalen.
Mooi toch, kindje huisje boompje beestje en zo. maar ik vind niet dat het de taak van de werkgever is om het mormel te onderhouden. De hond of kat gaat immers ook niet naar de opvang, die word hoop ik op tijd uitgelaten.
Dat doe e allemaal zelf.
Mijn punt is eik dat je nu al denkt aan een 2e en ik krijg de indruk dat het toch behioorlijk prijzig begint te worden. je kan een 2e dus niet betalen.
Helemaal mee eens, nu mogen andere mensen betalen voor die jong van jullie!!!
Jullie wilde die kinderen dus het lijkt mij logisch dat de kosten ook voor jullie zijn!
pi_21853868
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 07:55 schreef _-rally-_ het volgende:
En iedereen die hier jammert over het feit dat werkgevers niet meebetalen: de kosten die je zelf maakt, zijn aftrekbaar; enige nadeel vind ik dat op dit moment alleen de kosten van erkende opvang aftrekbaar zijn.

Ik ben benieuwd of dat straks ook verandert ?
beetje tegenstrijdig he, wat je hier zegt.
anders zou je de kosten voor oma die komt oppassen kunnen aftrekken en daar is natuurlijk weinig zicht op.

volgens mij verandert de aftrekbaarheid juist (afschaffen) en gaat in de toekomst iedereen een rijkssubsidie ontvangen per kind, waarmee je zelf opvang kunt inkopen. dit ontvang je alleen als je kinderen hebt die ingeschreven staan bij een erkende organisatie. die organisaties gaan aanvraagformulieren de deur uitt doen naar hun klanten (ik meen per 15 september) en die moeten dan teruggestuurd zijn voor 1 december ( ).

maar de betaalbaarheid ligt duidelijk genuanceerder. als je nu voor een kind een x bedrag betaalt en er y voor terugkrijgt in de belastingaftrek en y gaat per 1 januari flink minder worden, dan ben je niet blij.
pi_21853881
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 08:05 schreef DrXLTrouble het volgende:

[..]

Jullie wilde die kinderen dus het lijkt mij logisch dat de kosten ook voor jullie zijn!
iedereen betaalt mee aan kosten die anderen maken. ook op andere gebieden. dat zal ook nooit veranderen.
  vrijdag 10 september 2004 @ 08:57:06 #10
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_21853895
Deze wet scheelt mij ruim 400 euro in de maand. Ik ben er best blij mee.
pi_21853941
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 05:13 schreef speedfreakssj het volgende:
Ehh... maag
pi_21853957
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 08:57 schreef ShaoliN het volgende:
Deze wet scheelt mij ruim 400 euro in de maand. Ik ben er best blij mee.
dan veronderstel ik dat je een plek voor de volle 10 dagdelen per week hebt
  vrijdag 10 september 2004 @ 09:05:51 #13
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_21853962
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 09:04 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

dan veronderstel ik dat je een plek voor de volle 10 dagdelen per week hebt
3 dagen i/d week. Mijn vriendin en ik kregen allebei geen cent van de werkgever. En nu compenseert de overheid het bedrag wat we niet krijgen van onze werkgevers.
pi_21854026
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 09:05 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

3 dagen i/d week. Mijn vriendin en ik kregen allebei geen cent van de werkgever. En nu compenseert de overheid het bedrag wat we niet krijgen van onze werkgevers.
maar voorheen had je recht op belastingaftrek die ook behoorlijk kan oplopen (alleen is dat pas achteraf).
  vrijdag 10 september 2004 @ 09:17:46 #15
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_21854085
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 09:11 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

maar voorheen had je recht op belastingaftrek die ook behoorlijk kan oplopen (alleen is dat pas achteraf).
Ik heb net even zitten rekenen. Mijn belasting voordeel voor volgend jaar is 2500 euro. Dat gaat over 8 maanden. op 12 maanden zou dat dus 3750 euro zijn. Met de nieuwe wet kinderopvang krijg ik 390 euro per maand. Dat is per jaar 4680. Ik maak ietsjes winst dus.

Maar ik was dus niet op de hoogte van het feit dat je belastingvoordeel kwam te vervallen.
pi_21859414
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 09:02 schreef Javabean het volgende:

[..]

Ehh... maag
Bij sommige mensen heb ik inderdaad het idee dat ze door hun moeder uitgekotst zijn.
"I love deadlines. I love the wooshing sound they make as they go by."
"Fuck it Dude, let's go bowling."
  vrijdag 10 september 2004 @ 17:40:15 #17
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_21863926
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 08:05 schreef DrXLTrouble het volgende:

[..]

Het spijt me jongeman ... maar ik vind dit typische kinderachtige uitingen van jonge mensen.

Als jij straks een vrouwtje treft wat kinderen met je wil en haar werk niet wil opgeven? Wat daN?
Wat als de familie om je heen niet op je kleine wil passen doordat ze het zelf te druk hebben of ziek zijn?

Ik wil jou later nog wel eens horen jongeheer. JE gaat 'piepen' !!! Wedde?

Veel vrouwen zijn bijzonder blij dat ze nog enkele dagdelen of een paar dagen mee kunnen draaien in de werkende maatschappij. Anders ga jij fijn achter de geraniums! Eens kijken hoe lang je dat vol houdt.

De vrouwen kunnen het ook anders gaan stellen : Zeg KEREL, blijf jij lekker thuis bij je kiddo !!! Jij wilde kinderen .........

On topic !! ..
Voor de vrouwen die alleen staand en een of twee kids hebben en MOETEN werken ..... wordt het denk ik flink moeilijk gemaakt.
  vrijdag 10 september 2004 @ 17:41:54 #18
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_21863953
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 14:11 schreef Capetown het volgende:

[..]

Bij sommige mensen heb ik inderdaad het idee dat ze door hun moeder uitgekotst zijn.
Yep ... dit ben ik geheel met je eens. Er zijn gezinnen die nooit aan een kind hadden mogen beginnen wat mij betrefd.
Ze worden nog net niet verwaarloosd maar lastig dat ze kunnen zijn !

Maar er zijn altijd nog veel mensen die het prima doen hoor!
pi_21871217
Goede zaak, een kennis wou een kinderopvang opzetten voor zijn bedrijfje. Toen hij echter naar de regels ging kijken bleek de kamer 10 cm te kort, etc, etc. Belachelijke voorwaarden natuurlijk. Gelukkig komt er nu meer vrijheid in het bepalen van deze zaken. Verantwoordelijkheid ligt bij de ouders, en de instelling. De overheid kan nog steeds controleren en ingrijpen wanneer er iets mis is op grond van andere wetten (kinder welzijn).
Those who know do not speak
Those who speak do not know
  vrijdag 10 september 2004 @ 23:56:48 #20
24184 speedfreakssj
pi_21871917
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 14:11 schreef Capetown het volgende:

[..]

het was 05L00 hoor
pi_21871970
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:40 schreef Pearly het volgende:

[..]

Het spijt me jongeman ... maar ik vind dit typische kinderachtige uitingen van jonge mensen.

Als jij straks een vrouwtje treft wat kinderen met je wil en haar werk niet wil opgeven? Wat daN?
Wat als de familie om je heen niet op je kleine wil passen doordat ze het zelf te druk hebben of ziek zijn?

Veel vrouwen zijn bijzonder blij dat ze nog enkele dagdelen of een paar dagen mee kunnen draaien in de werkende maatschappij. Anders ga jij fijn achter de geraniums! Eens kijken hoe lang je dat vol houdt.

De vrouwen kunnen het ook anders gaan stellen : Zeg KEREL, blijf jij lekker thuis bij je kiddo !!! Jij wilde kinderen .........

On topic !! ..
Voor de vrouwen die alleen staand en een of twee kids hebben en MOETEN werken ..... wordt het denk ik flink moeilijk gemaakt.
Het is kiezen of delen. Op het moment dat je kinderen neemt zal er iemand voor moeten zorgen. De zorg en kosten afschuiven is niet alleen asociaal maar ook compleet belachelijk.
  vrijdag 10 september 2004 @ 23:59:45 #22
24184 speedfreakssj
pi_21871976
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:40 schreef Pearly het volgende:

[..]

On topic !! ..
beetje tegenstrijdig?
Ik vind persoonlijk dat degene die kindere wilde dat die zijn baan op zou moeten zeggen of deeltijd werken als dat mogelijk is.
Je kan moeilijk van mama;s toiletschoonmaakbaantje leven als manlief een dure baan heeft,
  zaterdag 11 september 2004 @ 00:04:14 #23
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_21872079
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 23:59 schreef nikk het volgende:

[..]

Het is kiezen of delen. Op het moment dat je kinderen neemt zal er iemand voor moeten zorgen. De zorg en kosten afschuiven is niet alleen asociaal maar ook compleet belachelijk.
en jij bent uit het jaar 1869 ?
  zaterdag 11 september 2004 @ 00:05:26 #24
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_21872108
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 23:59 schreef speedfreakssj het volgende:

[..]

beetje tegenstrijdig?
Ik vind persoonlijk dat degene die kindere wilde dat die zijn baan op zou moeten zeggen of deeltijd werken als dat mogelijk is.
Je kan moeilijk van mama;s toiletschoonmaakbaantje leven als manlief een dure baan heeft,
Er zitten alleen maar kinderen deeltijd in de opvang omdat ouder maar enkele uren per week werken .....
Maar ja, dat is informatie waarvan ik me kan voorstellen dat je die niet hebt.
pi_21872174
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 00:04 schreef Pearly het volgende:

[..]

en jij bent uit het jaar 1869 ?
Nee hoor. Maar goed, kennelijk ben je dus ouderwets als je vind dat je zelf verantwoordelijk bent voor de zorg van je kinderen en niet een ander.
  zaterdag 11 september 2004 @ 00:15:43 #26
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_21872353
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 00:08 schreef nikk het volgende:

[..]

Nee hoor. Maar goed, kennelijk ben je dus ouderwets als je vind dat je zelf verantwoordelijk bent voor de zorg van je kinderen en niet een ander.
Nou ... okay .. ik neem dit terug! Ik bedoelde het niet zo ...
Maar vrouwen willen ook graag een onderdeel zijn van de werkende maatschappij. Ik zie het aan mijn buurvrouw. Die vertelde me vorige week dat ze zit te verpieteren en dat ze dolgraag wil gaan werken. Ze wil wat meer in het leven dan haar potten en pannen en zo ....
En ik begrijp haar!!!
  zaterdag 11 september 2004 @ 01:29:26 #27
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_21873584
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 00:15 schreef Pearly het volgende:

[..]

Nou ... okay .. ik neem dit terug! Ik bedoelde het niet zo ...
Maar vrouwen willen ook graag een onderdeel zijn van de werkende maatschappij. Ik zie het aan mijn buurvrouw. Die vertelde me vorige week dat ze zit te verpieteren en dat ze dolgraag wil gaan werken. Ze wil wat meer in het leven dan haar potten en pannen en zo ....
En ik begrijp haar!!!
Dan gaat ze toch lekker werken en neemt ze lekker een oppas in huis of brengt haar kinderen naar de opvang?
Met andere woorden: De overheid heeft daar niets mee te maken. Ze kan zelf zorgen dat de kinderen goed worden opgevangen. Als ze werkt zal ze daar centen voor hebben.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_21875779
quote:

[..]

het is niet uitsluitend afschuiven, meer enigszins verdelen.
later zullen die kinderen weer meebetalen aan voorzieningen waarJIJ gebruik van maakt, net zoals je nu meebetaalt aan voorzieningen voor andere volwassenen.
pi_21875800
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 00:08 schreef nikk het volgende:

[..]

Zoals Dolle Hond ook al zegt, over een aantal jaar zijn deze kindertjes aan het werken voor jouw pensioen. Ben benieuwd of je dan ook loopt te miepen.
pi_21875857
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 01:29 schreef hace_x het volgende:

[..]

Dan gaat ze toch lekker werken en neemt ze lekker een oppas in huis of brengt haar kinderen naar de opvang?
Met andere woorden: De overheid heeft daar niets mee te maken. Ze kan zelf zorgen dat de kinderen goed worden opgevangen. Als ze werkt zal ze daar centen voor hebben.
De overheid heeft daar in zoverre mee te maken, dat door de huidige regelgeving goedkope aftrekbare hulp niet mogelijk is. Mijn vrouw verdient niet onaardig, maar als we de kleine naar één of andere opvang zouden brengen zou ze daar de helft van haar salaris aan kwijt zijn.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  zaterdag 11 september 2004 @ 10:38:20 #32
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_21876728
quote:

[..]

Zie ik daar een argument om de studiefinanciering af te schaffen?
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
pi_21876813
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 07:36 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

het is niet uitsluitend afschuiven, meer enigszins verdelen.
later zullen die kinderen weer meebetalen aan voorzieningen waarJIJ gebruik van maakt, net zoals je nu meebetaalt aan voorzieningen voor andere volwassenen.
Daarom is er geld voor onderwijs, jeugdzorg, sport, etc. Maatschappelijke activiteiten waar de samenleving aan mee kan betalen zijn prima. Echter, de directe zorg in de vorm van opvang afschuiven op de maatschappij is belachelijk.
pi_21876832
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 10:38 schreef D-FENS het volgende:

[..]

Zie ik daar een argument om de studiefinanciering af te schaffen?
Ik ben voor het afschaffen van de studie-financiering maar dat is een andere discussie.
pi_21876845
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 08:13 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

De overheid heeft daar in zoverre mee te maken, dat door de huidige regelgeving goedkope aftrekbare hulp niet mogelijk is. Mijn vrouw verdient niet onaardig, maar als we de kleine naar één of andere opvang zouden brengen zou ze daar de helft van haar salaris aan kwijt zijn.
Nee, dan zijn jullie een bepaald bedrag kwijt aan kinderopvang.
Ik vind het zo raar dat evt kosten altijd gevoelsmatig verrekend worden met het inkomen van de vrouw.

Gewoon beide salarissen bij elkaar optellen en de kosten van de opvang daar van aftrekken.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_21876864
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 10:45 schreef nikk het volgende:

[..]

Daarom is er geld voor onderwijs, jeugdzorg, sport, etc. Maatschappelijke activiteiten waar de samenleving aan mee kan betalen zijn prima. Echter, de directe zorg in de vorm van opvang afschuiven op de maatschappij is belachelijk.
directe zorg wordt ook op andere vlakken (mede) betaalt door de overheid. bv. studiefinanciering, bejaardenzorg, aow, ww enz.
pi_21876897
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 10:49 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

directe zorg wordt ook op andere vlakken (mede) betaalt door de overheid. bv. studiefinanciering, bejaardenzorg, aow, ww enz.
Dat is wel iets anders dan kinderopvang. Of zou jij het ook normaal vinden dat wanneer je op vakantie gaat de zorg van je huisdieren op de kosten van de baas en/of overheid komen.
pi_21876982
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 10:53 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat is wel iets anders dan kinderopvang. Of zou jij het ook normaal vinden dat wanneer je op vakantie gaat de zorg van je huisdieren op de kosten van de baas en/of overheid komen.
het is zeker iets anders, net zoals huisdieren iets anders zijn dan kinderen
pi_21877083
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 11:00 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

het is zeker iets anders, net zoals huisdieren iets anders zijn dan kinderen
Of pensioenen en kinderopvang
pi_21877297
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 11:09 schreef nikk het volgende:

[..]

Of pensioenen en kinderopvang
ow, zeg dan gewoon dat je het verschil tussen pensioen en AOW niet kent.
pi_21877341
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 11:23 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

ow, zeg dan gewoon dat je het verschil tussen pensioen en AOW niet kent.
Same difference.

Het argmuent dat opvang maar door de samenleving en/of bedrijfsleven betaald moet worden omdat kindren nodig zijn voor de toekomst is lachwekkend.
  zaterdag 11 september 2004 @ 12:07:28 #42
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_21877947
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 10:45 schreef nikk het volgende:

[..]

Echter, de directe zorg in de vorm van opvang afschuiven op de maatschappij is belachelijk.
ZEg? Dat is toch niet aan de orde .....
  zaterdag 11 september 2004 @ 12:08:55 #43
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_21877973
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 10:48 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Ik vind het zo raar dat evt kosten altijd gevoelsmatig verrekend worden met het inkomen van de vrouw.

Gewoon beide salarissen bij elkaar optellen en de kosten van de opvang daar van aftrekken.

AllerT
  zaterdag 11 september 2004 @ 12:17:52 #44
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_21878179
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 11:26 schreef nikk het volgende:

[..]

Same difference.

Het argmuent dat opvang maar door de samenleving en/of bedrijfsleven betaald moet worden omdat kindren nodig zijn voor de toekomst is lachwekkend.
Ik wil je absoluut niet aanvallen of wat dan ook nikk .....
Maar ik vind je mening over mijn gestarte post een beetje vreemd.
Voor mij leest het als zelfingenomen en egoistisch ..... sorry hiervoor

De kinderopvang gaat commercieel ..... bedrijven zijn (nog) niet verplicht om mee te betalen aan de opvang van de kinderen van haar medewerkers ....
De kinderopvang doet nu haar best om zich goed voor te bereiden om mee te kunnen draaien gezien het feit dat we commercieel gaan.
Steeds meer bedrijven zien hier al een voodeel in dus zullen zoetjesaan steeds meer werkgevers mee gaan betalen. Belasting technisch gezien kan het voor een bedrijf zelfs voordeel geven.

Je kan ook nog in Zweden gaan wonen. Daar is kinderopvang haast gratis. Vrouwen worden daar 'meer' gelijkgetrokken met de mannen gezien hun salaris.
Op zich hebben ze het daar goed voor elkaar gezien de kinderopvang ....

Ooit zal kinderopvang totaal gewaardeerd worden in de Ned. maatschappij...
Maar Nederlanders zijn zo godvergeten lang ouderwets en standvastig aan vroegere leefpatronen.
pi_21878511
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 12:17 schreef Pearly het volgende:
Ooit zal kinderopvang totaal gewaardeerd worden in de Ned. maatschappij...
Maar Nederlanders zijn zo godvergeten lang ouderwets en standvastig aan vroegere leefpatronen.
Oh, ik waardeer de kinderopvang wel hoor. Ik vind het een uitstekende manier om ervoor te zorgen dat beide ouders kunnen blijven werken. Echter, ik vind dat de kosten van het opvang zelf betaald moet worden.
  zaterdag 11 september 2004 @ 12:53:13 #46
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_21878728
dan neem jij vast geen kinderen ?

( ik ook niet overigens maar dat heeft andere redenen ).
pi_21878875
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 12:44 schreef nikk het volgende:

[..]

Oh, ik waardeer de kinderopvang wel hoor. Ik vind het een uitstekende manier om ervoor te zorgen dat beide ouders kunnen blijven werken. Echter, ik vind dat de kosten van het opvang zelf betaald moet worden.
als iedereen het zelf moest betalen, zouden er weinig mensen voor blijven werken kiezen, want het is erg duur.
een kindplaats kost zo'n 120 euro per kind per dagdeel per maand.
dus als je 2 kinderen voor 3 hele dagen per week wil plaatsen ben je 1440 euro per maand kwijt.
  zaterdag 11 september 2004 @ 15:47:46 #48
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_21881691
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 08:13 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee dan? Dan verdient ze dus nog steeds de andere helft en werkt ze dus niet voor niets? Blijkbaar is het werk dat je vrouw buiten de deur doet, dubbel zoveel salaris waard als het werk dat de kinderopvang in dezelfde tijd doet. Je moet er wel de helft voor over hebben, me dunkt?
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  zaterdag 11 september 2004 @ 17:06:14 #49
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_21883004
Het personeel in de kinderopvang is het duurste.

De rest als voeding, speelgoed en luiers en de huur van het pand... dat zijn de kosten niet!
pi_21883548
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 10:48 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Waarom ? In dit geval ging het erover wat we konden doen wanneer ze meer ging werken; dan vergelijk je toch de meer-inkomsten met de meer-uitgaven ?

Daarbij hebben wij onze financiën zo ingericht dat ik alle vaste lasten en de auto's betaal, waardoor er van mijn salaris zowieso niks overblijft En het lijkt me een beetje zinloos meer te gaan werken om de kinderopvangkosten te kunnen betalen omdat m'n vrouw meer gaat werken

En als laatste: mijn opmerking was puur om te illustreren hoe ontzettend duur officiële kinderopvang in Nederland is, niet om te klagen over onze situatie. Ik regel de opvang wel op een andere manier, want dit soort bedragen (net zoals de geboden contractsvormen en de overige voorwaarden) vind ik te zot voor woorden.
  dinsdag 14 september 2004 @ 19:28:07 #51
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_21952738
zo ... kijk aan!

We hebben wat berekeningen gemaakt voor bepaalde ouders maar het blijkt dus dat de meeste mensen er zelfs op vooruit gaan i.p.v. achteruit!
Het enige nadeel wat er aan deze nieuwe wet zit is dat de 2 verdieners die een flinkt groot salaris hebben er met de jaren daarna op achteruit gaan.

Het schijnt allemaal reuze mee te vallen voor de 'gemiddelde' verdiener .....

Ook blijkt zelfs nog dat je per uur minder betaald aan kinderopvang dan aan een schoonmaakster aan huis. Dan is je keus snel gemaakt denk ik zo ....

Bij ons betaal je 4.85 per uur!
Nou vraag ik je!!!! ????
pi_23130352
Was ff werk om de zinvolle reacties van de kortzichtige te scheiden, maar ik ben eindelijk aan het eind van het topic aangeland.

We hebben net voor onszelf de berekening gemaakt. Op het eerste gezicht verandert er weinig aan het maandbedrag, maar zoals al eerder opgemerkt verdwijnt de aftrekpost voor kinderopvang. Dus worden we voor 1200 euro per jaar genaaid. Nou is dat niet anders, maar waarom worden deze dingen niet gewoon bekend gemaakt? Beetje achterbaks dus, deze nieuwe regeling.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 23:41:57 #53
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_31641036
We zijn nu een klein jaartje verder!
En? Wat weten we nu?
Wel :
Het leven is over het algemeen duurder geworden dus wordt er door dezelfde hoeveelheid kinderen die gebruik maken van opvang, minder dagdelen afgenomen. Dat betekent; verlies! Kinderdagverblijven verzinnen van alles om zich te kunnen onderscheiden van anderen waardoor zij aantrekkelijker zijn! Althans, ik heb het over Noord-Brabant.
INmiddels betaal je bij ons ¤ 5.45 per uur. Door de 200 miljoen die ouders belastingtechnisch gezien weer terug kunnen halen gekeken naar hoeveel ze verdienen, wordt het weer makkelijker voor de middenstand en alleenstaande verdieners en moet alles weer over een klein jaartje of 2 weer normaal gaan lopen.
Echter.... Reorganiseren is bij ons noodzakelijk. Toch zo'n 10% van de werknemers vliegt er nu uit!!
Jammer!
De Lifo wordt gehanteerd maar .... gelukkig wordt die wet vanaf 1 januari 2006 veranderd. Dat ook weer mits er raportages zijn bijgehouden van het functioneren van iedere werknemer waarop terugegrepen kan worden als ontslaan van personeel noodzakelijk is. ( kijk ... jij hebt het afgelopen jaar niet gefunctioneerd dus d'r uit )!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')