Wel in mijn Golf Type IV waar ik mijn koplampen er dus echt niet inkrijg zonder me handen compleet open te halen. Dus ik rij met mijn lease-wagen gewoon lekker naar de dealer..quote:Op donderdag 9 september 2004 12:54 schreef Darkomen het volgende:
Damn wordt het voor mij H4, hij is uit 95.
Erinzetten etc geen probleem daarvoor ga je echt niet naar de garage:D
is h7 niet gewoon ander soort fitting? Lichtopbrengst lijkt me meer liggen aan soort lamp dan aan fitting. Damn hoef je niet te zeggen. h4 is geloof ik goedkoper te krijgen. Bij Action voor ¤1 per setje en je hebt er 2 nodig dus voor ¤2 compleet setje standaardlampenquote:Op donderdag 9 september 2004 12:54 schreef Darkomen het volgende:
Damn wordt het voor mij H4, hij is uit 95.
Erinzetten etc geen probleem daarvoor ga je echt niet naar de garage:D
hij zal wel dan wordt het bedoelenquote:Op donderdag 9 september 2004 12:56 schreef MercedesCL het volgende:
[..]
is h7 niet gewoon ander soort fitting? Lichtopbrengst lijkt me meer liggen aan soort lamp dan aan fitting. Damn hoef je niet te zeggen. h4 is geloof ik goedkoper te krijgen. Bij Action voor ¤1 per setje en je hebt er 2 nodig dus voor ¤2 compleet setje standaardlampen![]()
Helemaal juist! H4 is een gecombineerde Dim grootlichtlamp, H7 nietquote:Op donderdag 9 september 2004 12:58 schreef stefimke het volgende:
Het grote verschil tussen H4 en H7 is dat er in een H7-lampje maar 1 gloeidraad zit, en dus maar 2 aansluiten heeft.
Een H4 lampje heeft 2 gloeidraadjes en 3 aansluitingen. Een van de draadjes wordt dus gebruikt bij dimlicht, en het andere wordt bij groot licht (ook) ingeschakelt.
Is h4 dan niet makkelijker? Lampen vervangen bij nieuwe auto's duurde soms 45 minuten. Bij mijn auto uit 96 is het in 3 minuten gedaan. Ze lijken het je moeilijk te willen makenquote:Op donderdag 9 september 2004 13:25 schreef knillis het volgende:
[..]
Helemaal juist! H4 is een gecombineerde Dim grootlichtlamp, H7 niet
Hoe kom je daar nou weer bij? Bij mijn weten is H4 nog altijd een stuk goedkoper dan H7. Het scheelt ongeveer de helft. En dan krijg je er nog een draadje extra bijquote:Op donderdag 9 september 2004 13:39 schreef knillis het volgende:
H4 lampen zijn durder door de dubbele gloeidraaid dan H7 lampen.
Da's precies de reden dat je tegenwoordig zoveel (lease-)auto's ziet rijden met maar één dimlicht werkend... Zelf doen lukt (bijna) niet meer bij moderne auto's en de garage rekent er flink geld voor. Bij sommige merken (met name VW) staat er geloof ik 20 minuten arbeid voor, waardoor er dus gewoon (incl. lampje zelf) 30-35 euro mag worden afgetikt voor het vervangen van één lampje... Daar had je nog niet zo heel lang geleden een kleine beurt voorquote:Op donderdag 9 september 2004 12:55 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Wel in mijn Golf Type IV waar ik mijn koplampen er dus echt niet inkrijg zonder me handen compleet open te halen. Dus ik rij met mijn lease-wagen gewoon lekker naar de dealer..![]()
Klopt.... Ik heb me een ochtend goed kwaad gemaakt en er maar Xenon's met H7 fittingen ingebouwd... die moeten ook vele malen langer meegaan dan halogeen, en leveren meer licht.quote:Op zondag 12 september 2004 01:33 schreef RRRobert het volgende:
Da's precies de reden dat je tegenwoordig zoveel (lease-)auto's ziet rijden met maar één dimlicht werkend... Zelf doen lukt (bijna) niet meer bij moderne auto's en de garage rekent er flink geld voor. Bij sommige merken (met name VW) staat er geloof ik 20 minuten arbeid voor, waardoor er dus gewoon (incl. lampje zelf) 30-35 euro mag worden afgetikt voor het vervangen van één lampje... Daar had je nog niet zo heel lang geleden een kleine beurt voor![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |