abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21836608
Wat is het verschil en hoe weet je dus welke je nodig hebt voor je auto?
  donderdag 9 september 2004 @ 12:47:24 #2
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_21836688
Als redelijke maatstaf kun je nemen, nieuwe auto = h7, ouder model is h4, maar echte zekerheid krijg je via je instructieboekje, dealer, of door zelf op de lamp te kijken.

Het verschil tussen h4 en h7 is volgens mij vooral lichtopbrengst, maar een auto waar h4 in moet, kan dus geen h7 hebben (en omgekeerd).

Mocht je zelf er in willen zetten (wat meestal vrij makkelijk is) denk er dan aan dat je de lampjes alleen bij de lampvoetjes aanraakt, never nada nooit niet aan het glas, ze kunnen erg slecht tegen vingers.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_21836825
Damn wordt het voor mij H4, hij is uit 95.
Erinzetten etc geen probleem daarvoor ga je echt niet naar de garage :D
pi_21836838
Gewoon even in je boekje kijken wat er in gaat. Of een oude eruit halen.
Maar je kunt het meteen zien hoor wat het is! Een H4 lamp heeft drie 'pootjes' en een H7 twee en een H7 is een stukkie kleiner en trouwens vaker in de wat nieuwere auto's gebruikt.

Dit is dus een H4 lamp

En dit een H7

Je kunt ook natuurlijk naar een plaatselijke halfords gaan, daar hebben ze van die boekjes waarin staat welke lamp in welke auto gaat. Of natuurlijk naar je dealer, alleen zal dat wel weer een stukkie duurder zijn.

En denk er aan.. als je de juiste lamp hebt, niet met de vingers aan het glas komen als je ze er in gaat zetten

Succes
  donderdag 9 september 2004 @ 12:55:27 #5
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_21836847
ik zou het voor de zekerheid ff nakijken, 95 is een beetje een schemergebied, en die lampjes zijn reteduur
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  donderdag 9 september 2004 @ 12:55:46 #6
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_21836850
quote:
Op donderdag 9 september 2004 12:54 schreef Darkomen het volgende:
Wel in mijn Golf Type IV waar ik mijn koplampen er dus echt niet inkrijg zonder me handen compleet open te halen. Dus ik rij met mijn lease-wagen gewoon lekker naar de dealer..
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_21836882
quote:
Op donderdag 9 september 2004 12:54 schreef Darkomen het volgende:
is h7 niet gewoon ander soort fitting? Lichtopbrengst lijkt me meer liggen aan soort lamp dan aan fitting. Damn hoef je niet te zeggen. h4 is geloof ik goedkoper te krijgen. Bij Action voor ¤1 per setje en je hebt er 2 nodig dus voor ¤2 compleet setje standaardlampen
pi_21836923
Het grote verschil tussen H4 en H7 is dat er in een H7-lampje maar 1 gloeidraad zit, en dus maar 2 aansluiten heeft.

Een H4 lampje heeft 2 gloeidraadjes en 3 aansluitingen. Een van de draadjes wordt dus gebruikt bij dimlicht, en het andere wordt bij groot licht (ook) ingeschakelt.
pi_21837432
quote:
Op donderdag 9 september 2004 12:56 schreef MercedesCL het volgende:

[..]

is h7 niet gewoon ander soort fitting? Lichtopbrengst lijkt me meer liggen aan soort lamp dan aan fitting. Damn hoef je niet te zeggen. h4 is geloof ik goedkoper te krijgen. Bij Action voor ¤1 per setje en je hebt er 2 nodig dus voor ¤2 compleet setje standaardlampen
hij zal wel dan wordt het bedoelen
  donderdag 9 september 2004 @ 13:25:16 #10
48735 knillis
Pig in cyberspace
pi_21837437
quote:
Op donderdag 9 september 2004 12:58 schreef stefimke het volgende:
Het grote verschil tussen H4 en H7 is dat er in een H7-lampje maar 1 gloeidraad zit, en dus maar 2 aansluiten heeft.

Een H4 lampje heeft 2 gloeidraadjes en 3 aansluitingen. Een van de draadjes wordt dus gebruikt bij dimlicht, en het andere wordt bij groot licht (ook) ingeschakelt.
Helemaal juist! H4 is een gecombineerde Dim grootlichtlamp, H7 niet
pi_21837662
quote:
Op donderdag 9 september 2004 13:25 schreef knillis het volgende:

[..]

Helemaal juist! H4 is een gecombineerde Dim grootlichtlamp, H7 niet
Is h4 dan niet makkelijker? Lampen vervangen bij nieuwe auto's duurde soms 45 minuten. Bij mijn auto uit 96 is het in 3 minuten gedaan. Ze lijken het je moeilijk te willen maken
  donderdag 9 september 2004 @ 13:39:14 #12
48735 knillis
Pig in cyberspace
pi_21837739
Het is niet afhankelijk van hoe nieuw je auto is, maar van de fabrikant, mijn nissan heeft bijvoorbeeld H4 lampen, terwijl de meeste citroens H7 lampen hebben, maar dan wel 2. H4 lampen zijn durder door de dubbele gloeidraaid dan H7 lampen.
pi_21838035
Ik heb nog een paar van die Philips bluevision achtige H4tjes liggen voor de liefhebber (¤24,95). Laat maar weten als je intresse hebt.
  vrijdag 10 september 2004 @ 11:34:40 #14
6002 Eek
 houdt van autorijden
pi_21856162
quote:
Op donderdag 9 september 2004 13:39 schreef knillis het volgende:
H4 lampen zijn durder door de dubbele gloeidraaid dan H7 lampen.
Hoe kom je daar nou weer bij? Bij mijn weten is H4 nog altijd een stuk goedkoper dan H7. Het scheelt ongeveer de helft. En dan krijg je er nog een draadje extra bij .
Verbod op radardetectors..?? Fascisme zeg ik je...
  vrijdag 10 september 2004 @ 11:38:26 #15
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_21856244
H4 is inderdaad een stuk goedkoper... Maar ik moet zeggen, ook een stuk matiger kwa licht... Kan je trouwens de VisionPlus lampen aanraden ipv de BlueVisions... Die visionplus dingen hebben een merkbaar hogere lichtopbrengst en gaan ook nog eens een stuk langer mee... Wat ik vooral prettig vind is dat je niet zo'n bundel licht voor je auto hebt, maar gewoon een groot mooi verlicht vlak...
Trouwens, lampen van 1 euro zou ik niet vertrouwen... Helemaal niet in een nieuwe auto, aangezien die meestal een wat hogere boordspanning hebben...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  vrijdag 10 september 2004 @ 12:08:52 #16
48735 knillis
Pig in cyberspace
pi_21856882
Ik zal het nog eens nakijken, maar dacht me echt te kunnen herinneren dat H4 duurder was dan H7. Ach het kan ook andersom zijn. Dat H4 minder lichtopbrengst heeft is een ander verhaal, dat heeft veel meer te maken met de lamp dan de type aanduiding. H4 is gewoon een soort lampen, In mijn auto kunnen enkel lampen met een dubbele gloeidraad omdat ik anders geen grootlicht heb. En een auto van 2000 is niet echt oud te noemen.
  vrijdag 10 september 2004 @ 12:45:30 #17
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_21857581
Nou, dat hoef je niet na te kijken, ik verkoop die dingen... H7 is ongeveer twee keer zo duur...
En dat verhaal over die lichtopbrengst slaat ook als een tang op een varken... Natuurlijk heeft dat wel met de aanduiding te maken, aangezien de H specificatie óók de lamp omvat... Dus sowieso heeft een h7 lamp een betere lichtopbrengst dan een vergelijkbare H4...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_21892929
quote:
Op donderdag 9 september 2004 12:55 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

Wel in mijn Golf Type IV waar ik mijn koplampen er dus echt niet inkrijg zonder me handen compleet open te halen. Dus ik rij met mijn lease-wagen gewoon lekker naar de dealer..
Da's precies de reden dat je tegenwoordig zoveel (lease-)auto's ziet rijden met maar één dimlicht werkend... Zelf doen lukt (bijna) niet meer bij moderne auto's en de garage rekent er flink geld voor. Bij sommige merken (met name VW) staat er geloof ik 20 minuten arbeid voor, waardoor er dus gewoon (incl. lampje zelf) 30-35 euro mag worden afgetikt voor het vervangen van één lampje... Daar had je nog niet zo heel lang geleden een kleine beurt voor
Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
pi_21917644
quote:
Op zondag 12 september 2004 01:33 schreef RRRobert het volgende:
Da's precies de reden dat je tegenwoordig zoveel (lease-)auto's ziet rijden met maar één dimlicht werkend... Zelf doen lukt (bijna) niet meer bij moderne auto's en de garage rekent er flink geld voor. Bij sommige merken (met name VW) staat er geloof ik 20 minuten arbeid voor, waardoor er dus gewoon (incl. lampje zelf) 30-35 euro mag worden afgetikt voor het vervangen van één lampje... Daar had je nog niet zo heel lang geleden een kleine beurt voor
Klopt.... Ik heb me een ochtend goed kwaad gemaakt en er maar Xenon's met H7 fittingen ingebouwd... die moeten ook vele malen langer meegaan dan halogeen, en leveren meer licht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')