abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 september 2004 @ 16:40:10 #1
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_21822679
Ik werk op een school. Zoals u weet viert een school een lange zomervakantie (7 weken). Een tweetal weken vóór de zomervakantie (die nu al drie weken voorbij is) heeft een overenthousiaste sub-manager van mijn team bedacht dat het leuk zou zijn om op zaterdag 11 september gezamenlijk bijeen te komen 'om iets leuks & gezelligs te doen'. U kent het vast wel.
Dit heerschap strooide toen een niemendallerig berichtje in alle postvakken met daarop de datum en de vage contouren van een plan. Erg handig, want de datum lag nog zover weg en niemand voelde zich, met de vakantie in het vooruitzicht, geroepen om ja danwel nee te zeggen tegen het voorstel.

Er is vrijwel niet meer over gesproken. En nu, koud drie dagen vantevoren, krijg ik in enen een volledig uitgewerkt dagschema in mijn postvak, inclusief info over boottrips, barbekjoes, borrels en routebeschrijvingen naar de plaats des onheils.

Op mijn zaterdag verdomme! En ik wil helemaal niet. Ik heb vrienden (ECHTE vrienden) die op me wachten en die zijn me meer waard dan wat suffe doordeweekse collega's.
Ik ga dus ook niet maar ik zoek een methode om me soepel en diplomatiek aan dit 'feestje' te onttrekken. Heeft iemand tips of raadgevingen?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 8 september 2004 @ 16:41:06 #2
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21822705
Ik ben ziek
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_21822713
Dan ga je toch gewoon niet?
pi_21822720
Wat dacht je van gewoon zeggen "Hé, ik kom niet" ?
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  woensdag 8 september 2004 @ 17:17:03 #5
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_21822806
Laat ze dit topic lezen

Gewoon zeggen dat je iemand moet herdenken op die dag, je zou niet de enige zijn

Of gewoon eerlijk zeggen dat je andere zaken hebt afgesproken.
  woensdag 8 september 2004 @ 17:17:19 #6
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_21822814
quote:
Op woensdag 8 september 2004 16:40 schreef Ringo het volgende:
Ik werk op een school. Zoals u weet viert een school een lange zomervakantie (7 weken). Een tweetal weken vóór de zomervakantie (die nu al drie weken voorbij is) heeft een overenthousiaste sub-manager van mijn team bedacht dat het leuk zou zijn om op zaterdag 11 september gezamenlijk bijeen te komen 'om iets leuks & gezelligs te doen'. U kent het vast wel.
Dit heerschap strooide toen een niemendallerig berichtje in alle postvakken met daarop de datum en de vage contouren van een plan. Erg handig, want de datum lag nog zover weg en niemand voelde zich, met de vakantie in het vooruitzicht, geroepen om ja danwel nee te zeggen tegen het voorstel.

Er is vrijwel niet meer over gesproken. En nu, koud drie dagen vantevoren, krijg ik in enen een volledig uitgewerkt dagschema in mijn postvak, inclusief info over boottrips, barbekjoes, borrels en routebeschrijvingen naar de plaats des onheils.

Op mijn zaterdag verdomme! En ik wil helemaal niet. Ik heb vrienden (ECHTE vrienden) die op me wachten en die zijn me meer waard dan wat suffe doordeweekse collega's.
Ik ga dus ook niet maar ik zoek een methode om me soepel en diplomatiek aan dit 'feestje' te onttrekken. Heeft iemand tips of raadgevingen?
Je klinkt als een ouwe zak man... ga eerst zuipen met je collega's, en dan ga je in het holst van de nacht iets doen met je echte vrienden.

Daarnaast, ik weet niet of je een vaste baan hebt, maar collega's kunnen heel handig zijn om te vriend te hebben.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
pi_21822830
Briefje terugsturen

No entiendo su lengua. ¿Puede usted escribir español?

pi_21822853
Je mag mijn zieke oma in Oezbekistan wel lenen als excuus
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_21822861
je gaat toch niet spijbelen he ?
046
Dank aan Yeahinho
pi_21822866
Heb ik dus ook een schurfthekel aan. Ik ga dan ook nooit. maar ik zorg ook dat ze weten dat k niet kom.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_21822897
Ik weet niet of er in je vriendenkring ook collega's zitten, maar anders kun je gewoon zeggen dat vijf dagen per week je met je collega's optrekt en die andere twee met je vrienden. Als je manager kan regelen dat jij en al je vrienden maandag ook vrij zijn dan geeft het allemaal niet en ga je graag met ze mee, anders voel je je gedwongen een andere keuze te maken en neit mee te gaan.

Simpel genoeg, heb ik al een aantal keer gezegd en het wordt gewoon geaccepteerd. Het leuke is dan ook, zo gauw jij dat gedaan hebt, er ook meteen andere komen met een gelijke rede i.p.v. het lullige ik ben ziek.

Mijn stelling: kom er gewoon voor uit.
There are only 10 types of people in the world. Those who know binary and those who don't.
  woensdag 8 september 2004 @ 17:25:02 #12
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_21822928
quote:
Op woensdag 8 september 2004 16:41 schreef imago het volgende:
Ja, dat kan.
Wat is het leven simpel eigenlijk.

Ik vraag me altijd af of zoiets tegen je gebruikt kan worden. Of liever: er zijn een aantal collega's die de organisator van deze weekendfuif wel kunnen schieten en DUS niet komen (uit protest). Ik vind het wel een amusante kerel en ik heb geen behoefte om mij in dat complot te begeven maar toch... Bovendien zijn er ook andere collega's die plichtsgetrouw hun zaterdag vrijhouden, ook al hebben ze misschien helemaal geen zin.

Nou ja, toe maar.
  woensdag 8 september 2004 @ 17:27:54 #13
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_21822976
quote:
Op woensdag 8 september 2004 17:17 schreef Willaaam het volgende:
Je klinkt als een ouwe zak man... ga eerst zuipen met je collega's, en dan ga je in het holst van de nacht iets doen met je echte vrienden.
Nou ja, dat is het punt niet. Ik heb gewoon een ander feestje om dezelfde tijd.
quote:
Daarnaast, ik weet niet of je een vaste baan hebt, maar collega's kunnen heel handig zijn om te vriend te hebben.
Dat is nu juist weer wél het punt. Er is een soort complot gaande ("we gaan gewoon lekker niet") en ik heb geen zin om in die rimram verzeild te raken. Houd die collega dus beter te vriend.
Overigens ga ik vaak genoeg wat drinken/eten/doen met collega's. Maar wel spontaan en met wederzijdse instemming.
  woensdag 8 september 2004 @ 17:30:23 #14
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_21823019
Bij ons organiseren ze altijd van die 'verrassingsuitjes'. Daar heb ik helemaal een bloedhekel aan. Ik ga dan ook nooit. Ook omdat ze ze tegenwoordig altijd op vrijdag organiseren en dat mijn vrije dag is. Een vrije dag die ik vervolgens niet terugkrijg.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Moderator woensdag 8 september 2004 @ 17:31:53 #15
18653 crew  D.
pi_21823047
quote:
Op woensdag 8 september 2004 17:27 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nou ja, dat is het punt niet. Ik heb gewoon een ander feestje om dezelfde tijd.
[..]
zie hier je 'excuus'
  woensdag 8 september 2004 @ 17:32:23 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_21823056
Niet heengaan.
Mijn vorige nederlandse werkgever organiseerde iedere maand of vaker een bijeenkomst savonds, in je vrije tijd, en daar werd ook verwacht dat je er heen ging. Flikker op zei ik dan, ik kom als ik zin heb, anders niet. Kreeg toen eens een mailtje van de grote baas dat ik toch echt moest komen. Nu zat ik in Frankfurt de hele week, dus heb toen een aanvraag op het travel systeem gezet dat ik smiddags naar schiphol wou vliegen, en smorgens vroeg weer terug, en een huurauto. Natuurlijk niet toeristenklasse, want je moet flexibel zijn met je vluchten, en hotel sja, er was net een grote beurs in Adam dus dat was luxe en duur.

Kreeg toen een bijzonder pissig mailtje van mijn manager wat ik gvd in mijn kop haalde ff voor 1500 euro aan travel te boeken. Ik CC´de de grote baas in het antwoord, dat er verwacht werd dat ik kwam en de mail van de grote baas en mijn manager er aan vast. Met de uitleg waarom ik dat wel moest doen, en met de vraag onder welk project ik die overuren moest boeken.

Stilte volgde...

Kreeg een telefoontje, van mijn manager, dat ik niet hoefde te komen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 8 september 2004 @ 17:33:20 #17
32698 TheAvenger
met een zachte G
pi_21823074
Waar maak je problemen van?? Je krijgt drie dagen van tevoren de plannen te zien??? Je hebt gewoon al wat anders staan...klaar, geen gezeik verder. Bovendien, je bent toch niemand verantwoording schuldig...
pi_21823923
quote:
Op woensdag 8 september 2004 17:25 schreef Ringo het volgende:

Ik vraag me altijd af of zoiets tegen je gebruikt kan worden. Of liever: er zijn een aantal collega's die de organisator van deze weekendfuif wel kunnen schieten en DUS niet komen (uit protest). Ik vind het wel een amusante kerel en ik heb geen behoefte om mij in dat complot te begeven maar toch... Bovendien zijn er ook andere collega's die plichtsgetrouw hun zaterdag vrijhouden, ook al hebben ze misschien helemaal geen zin.
Dan ga je naar de organisator toe en zeg je "Sorry, ik kan niet komen. Heeft niets met jou of met het programma te maken, maar ik had gewoon al iets anders gepland".

Moeilijk hè
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_21824211
quote:
Op woensdag 8 september 2004 18:17 schreef imago het volgende:

[..]

Dan ga je naar de organisator toe en zeg je "Sorry, ik kan niet komen. Heeft niets met jou of met het programma te maken, maar ik had gewoon al iets anders gepland".

Moeilijk hè
pi_21824505
sub-manager, school WTF doet een sub manager op een school. Veel erger is eigenlijk dat die koekenbakker nog een manager boven zich heeft en waarschijnlijk vele sub managers naast zich Pim had ze er al lang uitgeschopt.
GIRO 800800
pi_21825407
Je kunt ook gewoon zeggen dat je bijgelovig bent en bang bent voor mogelijk ontploffende gas-BBQ's en rondvaartboten enzo i.v.m. 9-11.
pi_21826476
Bij dat soort gelegenheden komt mijn Japanse vriendin ginsin altijd langs.
If you're so smart, how come you ain't rich?
pi_21826517
3 dagen van te voren lijkt me duidelijk: al iets anders gepland!

al is het alleen maar de hele dag met je luie reet op de bank zitten
pi_21830939
Er wordt door de meeste posters hier uitgegaan van het feit dat 3 dagen van tevoren veel te laat is, alleen men vergeet dat die datum al 12 weken bekend is, er is immers 2 weken voor de schoolvacantie een mooi formulier met deze datum rondgedeeld. Alleen de invulling van die dag was nog onbekend.

Wat betreft je recht om te zeggen dat je niet mee wil doen geef ik je gelijk, maar zeggen dat je al iets anders hebt staan lijkt me moeilijk stand houden wanneer je al 12 weken weet dat er op deze dag iets aan zit te komen van de werkgever, en tevens in deze 12 weken niets hebt laten merken aan de werkgever waardoor die jouw reservering voor dat uitje kon schrappen.

Persoonlijk zeg ik dus, als er iemand met 3 dagen vrij laat is, is het juist TS en niet die submanager
  donderdag 9 september 2004 @ 01:22:56 #25
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_21831312
quote:
Op woensdag 8 september 2004 19:42 schreef Notoire_Gek het volgende:
sub-manager, school WTF doet een sub manager op een school. Veel erger is eigenlijk dat die koekenbakker nog een manager boven zich heeft en waarschijnlijk vele sub managers naast zich Pim had ze er al lang uitgeschopt.
As in het koekje?
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_21831334
Je zegt gewoon dat je er geen zin in hebt

Hard, duidelijk en de waarheid
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 9 september 2004 @ 08:20:56 #27
57546 Masta-t
King and Queen of Cheese
pi_21832700
jezus wat ben jij een saaie zak... ga inderdaad maar niet mee; je verpest het voor de rest!
Disclaimer: Alles wat hierboven staat is onzin. De steen des aanstoots zit in je hoofd. Degene die aanstoot neemt is kortzichtig. Respect is belangrijk. Onnodig kwetsen is slecht. Per ongeluk is niet erg. De Blauwe Banaan HEEFT echt het antwoord!
  donderdag 9 september 2004 @ 08:24:26 #28
331 Merel
Be here now.
pi_21832722
quote:
Op donderdag 9 september 2004 00:50 schreef frederik het volgende:
Wat betreft je recht om te zeggen dat je niet mee wil doen geef ik je gelijk, maar zeggen dat je al iets anders hebt staan lijkt me moeilijk stand houden wanneer je al 12 weken weet dat er op deze dag iets aan zit te komen van de werkgever, en tevens in deze 12 weken niets hebt laten merken aan de werkgever waardoor die jouw reservering voor dat uitje kon schrappen.
Dan zeg je dat het je spijt dat je niet eerder hebt afgezegd, maar dat je niet kunt.

Wat moeilijk allemaal hè, tjongejonge
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  † In Memoriam † donderdag 9 september 2004 @ 10:17:30 #29
43556 miss_dynastie
pi_21833842
Frederik heeft wel een beetje gelijk, dusseh:

'Sorry, er is iets belangrijks tussen gekomen.'
'Mag ik vragen wat?'
'Als je het niet erg vindt, houd ik dat liever privé'

Klaar
  donderdag 9 september 2004 @ 14:26:38 #30
92655 Ferdi81
omdat............
pi_21838743
ja eeh verjaardag,trouwerij,ziek,geen zin,verslapen,lekker band,moeder is jarig en viert een groots feest, kat van de buren overleden
pi_21839251
quote:
Op woensdag 8 september 2004 16:40 schreef Ringo het volgende:Heeft iemand tips of raadgevingen?
- edit: je bijdrage wordt niet gewaardeerd (understatement) -

[ Bericht 10% gewijzigd door ElisaB op 10-09-2004 08:57:14 ]
Wôôdy
pi_21839892
quote:
Op woensdag 8 september 2004 17:23 schreef ---Mickey--- het volgende:
Ik weet niet of er in je vriendenkring ook collega's zitten, maar anders kun je gewoon zeggen dat vijf dagen per week je met je collega's optrekt en die andere twee met je vrienden. Als je manager kan regelen dat jij en al je vrienden maandag ook vrij zijn dan geeft het allemaal niet en ga je graag met ze mee, anders voel je je gedwongen een andere keuze te maken en neit mee te gaan.

Simpel genoeg, heb ik al een aantal keer gezegd en het wordt gewoon geaccepteerd. Het leuke is dan ook, zo gauw jij dat gedaan hebt, er ook meteen andere komen met een gelijke rede i.p.v. het lullige ik ben ziek.

Mijn stelling: kom er gewoon voor uit.
Inderdaad. Toen wij hier een personeelsuitje hadden in het weekend, heb ik ook gewoon gezegd dat ik dat wat teveel van het goede vind. Je hebt ook een leven naast je werk, dat begrijpen ze vast wel
"Do you know the difference between who and what you are?" - Transatlantic
pi_21840449
Begrijpt haast niemand dat het ook wat aso is van TS om gedurende 12 weken niets van zich te laten horen? Wat is er makkelijker dan voor de vacantie, of eventueel gelijk erna te vertellen dat wat er ook gedaan gaat worden, je niet mee kunt gaan? Nee nu alles al besproken is, en er verplichtingen aangegaan zijn wenst TS zich eronderuit te werken.

Dat hij niet meewil is zijn goedrecht, alleen dan had die dat al veel eerder moeten vertellen en anderen geen verplichtingen namens hem moeten laten aangaan.

Dat er vrijwel niet meer over gepraat is, aan wie is dat te wijten trouwens? Naar mijn idee had TS namelijk al lang en breed kunnen navragen in welk stadium die voorbereidingen waren en of die datum van 11 sept nog doorging of niet, maar nee op het moment dat de details bekend worden heeft die opeens geen zin in het hele verhaal van samenkomen met de collega's

Persoonlijk ben ik dus ook van mening, niet miepen dit keer en gewoon meegaan, en de volgende keer onmiddelijk nee zeggen indien het je niets lijkt.
  donderdag 9 september 2004 @ 15:53:49 #34
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_21840478
quote:
Op woensdag 8 september 2004 16:41 schreef imago het volgende:
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
pi_21840646
als je het met een smoes afzegt, is het wel zo handig en geloofwaardig om eerst super enthousiast te reageren op het uitje

dan lijkt jouw smoes ook werkelijk een teleurstelling voor jou zelf .. "oh ik baal hier echt van, had zo graag gekomen, keek er echt naar uit"

maar een echte vent zegt gewoon zoals het is
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 9 september 2004 @ 17:22:56 #36
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_21842072
quote:
Op donderdag 9 september 2004 15:52 schreef frederik het volgende:
Begrijpt haast niemand dat het ook wat aso is van TS om gedurende 12 weken niets van zich te laten horen? Wat is er makkelijker dan voor de vacantie, of eventueel gelijk erna te vertellen dat wat er ook gedaan gaat worden, je niet mee kunt gaan? Nee nu alles al besproken is, en er verplichtingen aangegaan zijn wenst TS zich eronderuit te werken.
Frederik, vanuit het perspectief van de buitenstaander heb je volkomen gelijk.

Het punt is dat al veel eerder aan de organisator is duidelijk gemaakt dat het team niet gediend is van evenementen in het weekend die niet met elkaar zijn besproken en gepland. Eenmansacties zonder inspraak worden absoluut niet gewaardeerd. En al helemaal niet van een collega die koud een halfjaar in dienst is en nu al een felbegeerde managementfunctie heeft weten binnen te slepen. Het lijkt erop dat de man zichzelf enorm aan het profileren is als degene-die-alles-wel-even-regelt. Hij heeft zich weinig van de kritiek aangetrokken en alles op eigen houtje geregeld. Met als resultaat de uitnodigingsbrief van gistermiddag.

Nu zie ik mijzelf graag als onafhankelijk persoon maar natuurlijk laat ik me graag meeslepen door de emoties van anderen. In feite dacht ik: me reet, ik kom niet. Had je je zaakjes maar op een andere manier moeten organiseren.
quote:
Persoonlijk ben ik dus ook van mening, niet miepen dit keer en gewoon meegaan, en de volgende keer onmiddelijk nee zeggen indien het je niets lijkt.
Ik heb zijn uitnodiging bekrast met wat welluidende zinnen in de trant van 'sorry, had graag willen komen maar ik ben al uitgenodigd op een ander feest en ik had me niet gerealiseerd dat dat samenviel met dit uitje.'

Poe poe. Ringo & de Wezens van de Werkvloer. Het is me wat.
pi_21842208
ik moet een tante helpen met bahangen voor de verhuizing....doet het ook heel erg goed.
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
  donderdag 9 september 2004 @ 17:34:25 #38
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_21842304
quote:
Op donderdag 9 september 2004 17:29 schreef the_contract_killer het volgende:
ik moet een tante helpen met bahangen voor de verhuizing....doet het ook heel erg goed.
Hmm... Ik ben niet zo van de keiharde smoezen. Bij mij zijn er drie mogelijkheden:

1) ik vertel de waarheid
2) ik draaikont ongeloofwaardig om de waarheid heen
3) ik laat niets van me horen en ga mijn eigen gang.

Optie 1) alleen in opperbeste stemming.
Optie 2) het meest gebruikelijk.
Optie 3) als ik optie 1) en 2) heb nagelaten.

Optie 3) staat overigens ook wel bekend als 'struisvogelpolitiek'. I love those birds.
pi_21843303
Je pa moet plotseling naar het eerste hulp. Dus je moet gaan kijken.

En achteraf vertellen dat je het wel meevalt.
pi_21851010
is het niet een leerling die niet mee wil met een werkweek,
is het wel een leraar die niet mee wil met een personeelsuitje.

gutte gut haha.
- Het meest gewaardeerde geschenk is een lach, een knuffel en de vier woorden ik hou van jou.
- De waarheid van gisteren is de onzekerheid van vandaag en de illusie van morgen.
pi_21851298
quote:
Op donderdag 9 september 2004 17:22 schreef Ringo het volgende:

[..]

Frederik, vanuit het perspectief van de buitenstaander heb je volkomen gelijk.

Het punt is dat al veel eerder aan de organisator is duidelijk gemaakt dat het team niet gediend is van evenementen in het weekend die niet met elkaar zijn besproken en gepland. Eenmansacties zonder inspraak worden absoluut niet gewaardeerd. En al helemaal niet van een collega die koud een halfjaar in dienst is en nu al een felbegeerde managementfunctie heeft weten binnen te slepen. Het lijkt erop dat de man zichzelf enorm aan het profileren is als degene-die-alles-wel-even-regelt. Hij heeft zich weinig van de kritiek aangetrokken en alles op eigen houtje geregeld. Met als resultaat de uitnodigingsbrief van gistermiddag.
Dit verhaal stond niet in je OP, en maakt alles net iets anders. Indien jij persoonlijk al hebt aangegeven dat jij niets voor onbesproken plannen voelt, en dus ook niet mee zult doen aan dit soort plannen dan zou je nu natuurlijk net zo makkelijk kunnen zeggen dat hij zijn gevolgen nu zelf maar moet ondervinden. Met als gevolg voor hem dat die in elk geval 1 persoon heeft waarvoor die heel eigenmachtig dingen heeft zitten regelen terwijl die op de hoogte gebracht was dat dat zeker niet gewenst was.

Ik kijk aan de andere kant wel op van jouw uitspraken in de eerste posting waarin je vertelde dat er vrijwel niet meer over is gesproken, en je huidige uitspraak waarin je zegt dat de organisator veel eerder duidelijk gemaakt is dat jullie hier niet van gediend zijn.
Uit je OP maak ik toch eerder op dat er onderling wat gemorrel was zonder dat daar een duidelijke uitspraak richting orginisator uitkwam, waarbij die duidelijke uitspraak eventueel herhaald werd om goed duidelijkheid te verschaffen.

Wat betreft de man zelf, en zijn carriere heb ik trouwens het idee dat jullie niet echt gezellige collega's zijn voor hem. Ik krijg namelijk een heel sterk gevoel van jaloesie bij jullie dat hij iets geworden is wat 1 van jullie dacht te worden uit gewoonte. Waarbij zijn profileergedrag niet negatief hoeft te zijn, het kan best zijn dat die juist zijn inzet wil tonen voor zijn collega's en leuke dingen wil organiseren. Hierbij kan er wel eens wat misgaan omdat je elkaar in het begin niet goed aanvoelt, maar daar is een stukje duidelijke communicatie een belangrijke uitweg bij, en dan is hem negeren omdat hij de gevaarlijke indringer is in jullie wereldje geen goede manier naar mijn idee
  vrijdag 10 september 2004 @ 01:00:49 #42
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_21851424
Ik ga nooit naar feestjes van mijn wergever: NOOIT

Ik zeg dan ook dat ik nooit naar een feest van mijn werkgever ga en dat me dat zo goed bevalt dat ik dat maar zo wilde houden. Volgens mij is het erg hinderlijk om op zo'n feest een beetje te gaan lopen feesten met mensen die ik al uit m'n boekje heb geschrapt. Of om aan te moeten zien hoe die ene nagemaakte collega zodanig diep bij de baas in zijn reet kruipt dat je haast niet kan zien waar je baas ophoudt en waar je collega begint. Spaar me !

Niet altijd even leuk voor de baas om te horen maar ik denk dat hij de oprechtheid ook wel mag waarderen. Daar is bij het merendeel van feestende organisaties namelijk een chronisch gebrek aan.

Jawohl Herr Kaloin!
  vrijdag 10 september 2004 @ 01:23:56 #43
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_21851827
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 00:53 schreef frederik het volgende:
[...]
Wat betreft de man zelf, en zijn carriere heb ik trouwens het idee dat jullie niet echt gezellige collega's zijn voor hem. Ik krijg namelijk een heel sterk gevoel van jaloesie bij jullie dat hij iets geworden is wat 1 van jullie dacht te worden uit gewoonte. Waarbij zijn profileergedrag niet negatief hoeft te zijn, het kan best zijn dat die juist zijn inzet wil tonen voor zijn collega's en leuke dingen wil organiseren. Hierbij kan er wel eens wat misgaan omdat je elkaar in het begin niet goed aanvoelt, maar daar is een stukje duidelijke communicatie een belangrijke uitweg bij, en dan is hem negeren omdat hij de gevaarlijke indringer is in jullie wereldje geen goede manier naar mijn idee
Daar kan je wel eens gelijk in hebben. Zeker in het onderwijs vinden mensen het nooit echt prettig als nieuwelingen zich snel naar voren weten te werken (zelfs al is het puur op basis van durf en intelligentie); liever gedwee met de stroom mee dan hard tegen de golven in. Een school is nu eenmaal een werkplek vol individuen die zich allemaal koninkje in eigen stal wanen; nieuwe invloeden worden erg argwanend bekeken. Er is een hoop jaloezie en frustratie op de werkvloer juist omdat in feite niemand een ander 'boven' zich duldt. De theorie van de kop in 't maaiveld is goed op het onderwijs van toepassing. Het is moeilijker om de manager van een groep docenten te spelen dan een klas vol leerlingen te temmen, volgens mij.

Maar goed. Ik ga dus naar dat andere feestje.
  vrijdag 10 september 2004 @ 08:47:01 #44
57546 Masta-t
King and Queen of Cheese
pi_21853839
flutter!
Disclaimer: Alles wat hierboven staat is onzin. De steen des aanstoots zit in je hoofd. Degene die aanstoot neemt is kortzichtig. Respect is belangrijk. Onnodig kwetsen is slecht. Per ongeluk is niet erg. De Blauwe Banaan HEEFT echt het antwoord!
pi_21853902
IK ....KOM ....NIET....DAG !
“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
“I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
  vrijdag 10 september 2004 @ 09:06:55 #46
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_21853970
Aha, aap + mouw = duidelijker.

Het heeft (in elk geval voor een aantal van je collega's) weinig tot niets met het feestje te maken, maar alles met de man die het heeft georganiseerd. Ik vind het persoonlijk erg laf om dan zo in verzet te komen. Lijkt me bovendien weinig effectief.

Ik denk dat ik er drie volzinnen voor zou nodig hebben en daarmee aan mijn collega zou duidelijk maken dát ik niet meega en waaróm ik niet meega. Gewoon straigh en recht zo die gaat.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_21854422
Ik heb een aantal collega's die principieel niet met dergelijke uitjes meegaan en de rest kijkt gewoon of het uitkomt, gaat de ene keer wel en de andere keer niet. Bij ons wordt niemand daar op aangekeken, het wordt toch in je prive-tijd georganiseerd?
pi_21855661
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 09:42 schreef Jaymza het volgende:
Ik heb een aantal collega's die principieel niet met dergelijke uitjes meegaan en de rest kijkt gewoon of het uitkomt, gaat de ene keer wel en de andere keer niet. Bij ons wordt niemand daar op aangekeken, het wordt toch in je prive-tijd georganiseerd?
Niet elke werkgever denkt er zo over hoor.
De mijne is al zo'n voorbeeld
Ze begonnen met s'avonds de feestjes, maar vanaf de werkvloer (een productiebedrijf waarin een echte scheiding loopt tussen de productie/administratie/buitendienst) kwam er haast niemand. Dan kun je natuurlijk denken organiseren we wel wat leuks, en moet er niet meer input vanaf de werknemers komen? Maar nee, het personeel werd raar aangekeken, en het werd zelfs letterlijk verweten dat men (vroegtijdig) verstek liet gaan. Daar wisten de dames en heren dus maar 1 antwoord op, namelijk we beginnen vrijdag middag en we gaan verplicht door tot vrijdagmiddernacht (we zijn een 8 tot 5 bedrijf) waardoor je dus alsnog verplicht was aanwezig te zijn.
Het uiteindelijke verhaal was dat er 2 man uit de personeelsvereniging gestapt zijn (ik ben 1 van die 2) omdat er ook na het bijeenroepen van een vergadering waarin een ander beleid geeist werd (alles werd georganiseerd door die PV) nog lijnrecht tegen die eisen ingegaan werd terwijl er bij die vergadering wel gezegd was door de PV dat er volgens die eisen gewerkt zou gaan worden in de toekomst. En dat uitstappen kon hogerhand niet waarderen, ik heb zelfs letterlijk te horen gekregen dat dat wel eens gevolgen kon hebben voor mijn toekomst (alleen dan hebben ze aan mij een slechte)
  vrijdag 10 september 2004 @ 11:16:41 #49
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_21855839
lama
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
  zaterdag 11 september 2004 @ 11:06:25 #50
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_21877044
quote:
Op woensdag 8 september 2004 17:30 schreef Jane het volgende:
Bij ons organiseren ze altijd van die 'verrassingsuitjes'. Daar heb ik helemaal een bloedhekel aan. Ik ga dan ook nooit. Ook omdat ze ze tegenwoordig altijd op vrijdag organiseren en dat mijn vrije dag is. Een vrije dag die ik vervolgens niet terugkrijg.
Een feestje georganiseerd op je vrije dag, achut. Nee dan kan je beter je hele vrije dag achter de tv gaan zitten he.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  zaterdag 11 september 2004 @ 11:09:34 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_21877080
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 11:06 schreef hace_x het volgende:

[..]

Een feestje georganiseerd op je vrije dag, achut. Nee dan kan je beter je hele vrije dag achter de tv gaan zitten he.
mogen mensen op hun vrije dag ff zelf weten wat ze doen? Het is je werk, geen sekte!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 11 september 2004 @ 11:24:33 #52
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_21877315
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 11:06 schreef hace_x het volgende:
[...]
quote:
Eergisteren schreef Ringo zelf nog
Maar goed. Ik ga dus naar dat andere feestje.
  † In Memoriam † zaterdag 11 september 2004 @ 11:42:45 #53
43556 miss_dynastie
pi_21877560
Hoe reageerde je collega? Ook op de anderen, bedoel ik? En gata het nog door of helemaal niet meer?
  zaterdag 11 september 2004 @ 11:59:44 #54
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_21877809
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 11:42 schreef miss_dynastie het volgende:
Hoe reageerde je collega? Ook op de anderen, bedoel ik? En gata het nog door of helemaal niet meer?
Geen idee. Ik was gisteren vrij en ik heb mijn afwezigheid per priefje doorgecommuniceerd. Merk ik maandag wel.
pi_21879864
Als mijn werkgever een feestje of uitje ofzo organiseert dan mag het personeel aangeven of ze wel of niet komen. Dus gewoon een in/uit tekenlijst. Dan ben je iig niet verplicht om te komen. (Nouja, als je aangeeft dat je komt is het natuurlijk ook wel de bedoeling dat je verschijnt. Maar dat lijkt me logisch.)
pi_21880105
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 14:07 schreef Light het volgende:
Als mijn werkgever een feestje of uitje ofzo organiseert dan mag het personeel aangeven of ze wel of niet komen. Dus gewoon een in/uit tekenlijst. Dan ben je iig niet verplicht om te komen. (Nouja, als je aangeeft dat je komt is het natuurlijk ook wel de bedoeling dat je verschijnt. Maar dat lijkt me logisch.)
Was maar elke werkgever zo
wij hebben er 1 waarbij de Personeelsvereniging die dingen organiseert, en waarbij er een intekenlijkst komt te hangen (zonder mogelijkheid om aan te geven dat je niet mee gaat), waarbij wanneer blijkt dat die lijst al een week geheel leeg is er verwijtend geroepen wordt dat we onze naam toch echt op die lijst moeten zetten. De enige mogelijkheid die ze bieden is of je partner wel of niet meegaat (ze staan erop dat we onze naam erop zetten, weiger je alsnog dan is dat in elk geval voor de sfeer niet best).
  zaterdag 11 september 2004 @ 17:22:43 #57
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_21883314
Maar ben je nou ontwikkelingsmedewerker bij Shell of werk je nou op een school?
Vreemde school namelijk met al die management-functies.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')