abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21819642
Arrogante Nederlandse bemoeizucht in Optima Forma.

Niet een Zweedse boot, een Belgische boot een Engelse boot , nee het is naturulijk weer een Nederlandse boot met een huppelkutje , die denkt het recht te hebben om in alleengang het juridische systeem van Portugaal te omzeilen. Wij (Nederlanders ) hebben gelijk en de rest ongelijk.
quote:
Voor de Portugese televisie heeft de initiatiefneemster van de abortusboot, Rebecca Gomperts, het recept gegeven van een overtijdbehandeling. Een Portugese anti-abortusorganisatie heeft aangifte gedaan wegens aanzetten tot een misdrijf.

Gomperts reageerde op de uitspraak van de rechtbank in Coimbra, die maandagavond laat besloot dat de abortusboot van de Nederlandse organisatie Women on Waves mag worden geweerd uit de havens. Lissabon zegt dat zijn restrictieve abortusbeleid anders in gevaar komt. Portugese vrouwen kunnen worden vervolgd als ze een abortus laten uitvoeren die niet medisch noodzakelijk is. Ook een overtijdbehandeling is illegaal.

Women on Waves heeft direct laten weten in beroep te gaan tegen de uitspraak. De organisatie vindt dat Portugese vrouwen recht hebben op informatie.

Voor de camera's van de nieuwszender SIC legde Gomperts gisteren onomwonden uit hoe een ongwenste zwangerschap in een vroeg stadium is af te breken: ,,Je gaat gewoon naar de apotheek en vraagt om Cytotec of Artotec, je neemt er acht in...'' De geschrokken interviewer vertaalde dit niet, omdat dit zou kunnen worden uitgelegd als 'aanzetten tot een misdrijf'. Hij zei wel dat er meer informatie op de website van Women on Waves is te vinden. Ook daarop staat het recept.

De medicijnen Cytotec en Artotec zijn legaal bij de apotheek te verkrijgen en dienen als pijnstiller en ontstekingsremmer. In de gebruiksaanwijzingen staat dat ze niet mogen worden ingenomen door zwangere vrouwen.

Gomperts trekt zich weinig aan van de ophef. Nog dezelfde dag gaf ze in een discussieprogramma op de Portugese televisie niet alleen het recept, maar toonde ook de doosjes van de medicijnen.

De abortusboot 'Borndiep' vertrok twee weken geleden met zes bemanningsleden richting Portugal. In de internationale wateren mag een Nederlands schip volgens de Nederlandse wet werken. De bedoeling van Women on Waves was voorlichting te geven. Ook wilde de organisatie Portugese vrouwen de mogelijkheid bieden tot een legale abortus.

In het overwegend katholieke Portugal was veel weerstand tegen de komst van de boot, die daar is op verzoek van Portugese vrouwenorganisaties. Minister Bot (Buitenlandse Zaken) heeft er vorige week nog tevergeefs bij de Portugese autoriteiten op aangedrongen de abortusboot toe te laten
Dat onze nieuwe "aanwinst" BOT zich ook weer zo wereld verbeterend in stelling brengt is al bijna pijnlijke routine. . Je zou bijna denken dat die man een soort Sociaal LIberale was............

[ Bericht 2% gewijzigd door CANARIS op 08-09-2004 11:08:58 ]
pi_21819845
we doen niks fout hier. Vrouwen mogen varen naar internationale wateren en daar gelden de portugese regels niet. Dat portugal zo achterlijk is om abrtus te vebieden waardoor duizenden vrouwen elk jaar de gevaarlijkere illigale aanpak kiezen is niet iets om in stand te houden.
pi_21819972
De boot is een fantastisch initiatief om concreet iets te doen voor vrouwen.
pi_21819986
quote:
Op woensdag 8 september 2004 10:18 schreef nikk het volgende:
Eensch
pi_21820004
Als een stupide derde wereldland dat mee mag spelen met de Europese jongetjes zijn eigen vrouwen dwingt ongewenste kunderen te baren vind ik het een prima idee om daar een boot met een stofzuiger naartoe te sturen. Verder valt er weinig te zeiken over Bot, de Russen moeten niet zo overgevoelig doen.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_21820019
@TS wat is jou probleem?

Als je de tekst zelf leest wat jij nou post dan snap ik dit hele topic van jou niet.
Ze "operen" in Internationale wateren waar geen wetten gelden (dus ook niet van Portugal)
dus doen ze niks illegaals. Wat Grijns ook al zei.
Wat moet je dan als een meisje van bijvoorbeeld 16 jaar? met een kind opgescheept zitten en je kind een waardeloze toekomst geven.
copyright 2006
pi_21820041
quote:
Op woensdag 8 september 2004 10:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Eensch
Dat ik dit nog heb mogen meemaken.
pi_21820077
quote:
Op woensdag 8 september 2004 10:23 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat ik dit nog heb mogen meemaken.
Ik heb er altijd vertrouwen in gehad dat bij het verstand met de jaren zou komen
  woensdag 8 september 2004 @ 10:27:44 #9
36050 Fearlezz
Forever and ever
pi_21820094
quote:
Op woensdag 8 september 2004 10:18 schreef nikk het volgende:
ja, hun kind vermoorden... goede actie

ik ben van mening dat de kindermoordboot in strijd is met de wet. Zelfs al is het in internationale wateren, deze methode is dusdanig duidelijk bedoeld om de wet te ondermijnen, dat de plaats er niet toe doet. Het zijn nog steeds portugese kinderen die vermoord worden.

Als ik midden op zee een schip zou aanvallen, alle opvarenden zou vermoorden, dan valt dat ook niet onder het recht van een land. Maar denk je dat ik er mee weg zou komen?

Daarom ben ik van mening dat dit knetterhard moet worden aangepakt. Bijvoorbeeld door de eerste de beste keer dat ze na een moord in territoriale wateren komen, de complete crew op te pakken, te veroordelen wegens moord en de boot aan de ketting te houden.
  woensdag 8 september 2004 @ 10:28:23 #10
53835 Razzmatazz
I fell asleep on your sofa..
pi_21820107
Je kunt zeggen wat je wilt, maar de discussie in Europa is wel weer opgang gekomen. Mede door de winnaar van het Venice filmfestival. De vraagstelling zou niet pro life of pro abortus moeten zijn, dat stadium is in de 70's al gepasseerd. De vraag is of we terug willen (of toestaan) naar illigale en dus risicovolle achterkamer abortuspraktijken. Ook is tegenwoordig meer bekend over de invloed van ouders en omgeving op de eerste levenjaren van een kind, dus wat kan je een kind bieden als je 16 bent en niet meer thuis woont.
'Cos aren't you the one with your Razzmatazz and the nights on the town?
pi_21820145
quote:
Op woensdag 8 september 2004 10:27 schreef Fearlezz het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld door de eerste de beste keer dat ze na een moord in territoriale wateren komen,
Kan lang duren dus. Er wordt daar niets vermoord, slechts een klompje cellen dat onder je nagel past gaat door de plee.
pi_21820161
quote:

[..]

Het is nog geen kind, enkel een paar cellen
pi_21820176
quote:

Als ik midden op zee een schip zou aanvallen, alle opvarenden zou vermoorden, dan valt dat ook niet onder het recht van een land. Maar denk je dat ik er mee weg zou komen?
Ik heb er alle respect voor dat je vanuit geloofsmotieven tegen abortus bent. Maar heb je er ook respect voor als mensen een andere mening zijn toegedaan?
  woensdag 8 september 2004 @ 10:35:55 #14
53835 Razzmatazz
pi_21820206
quote:

[..]

ik ben van mening dat de kindermoordboot in strijd is met de wet. Zelfs al is het in internationale wateren, deze methode is dusdanig duidelijk bedoeld om de wet te ondermijnen, dat de plaats er niet toe doet. Het zijn nog steeds portugese kinderen die vermoord worden.

Daarom ben ik van mening dat dit knetterhard moet worden aangepakt. Bijvoorbeeld door de eerste de beste keer dat ze na een moord in territoriale wateren komen, de complete crew op te pakken, te veroordelen wegens moord en de boot aan de ketting te houden.
ik neem aan dat dit sarcastisch is?
het altijd de arbeiders klasse die bukt onder het moraal van mensen die wel zo denken.
pi_21820220
quote:

Dat valt dan ook onder piraterij. Iets dat geregeld is onder het internationaal (zee)recht.
  woensdag 8 september 2004 @ 10:37:07 #16
36050 Fearlezz
Forever and ever
pi_21820222
quote:
Op woensdag 8 september 2004 10:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb er alle respect voor dat je vanuit geloofsmotieven tegen abortus bent. Maar heb je er ook respect voor als mensen een andere mening zijn toegedaan?
ja, daarom pleit ik ook niet voor arrestatie van artsen die dat in nederland doen. Maar wel voor arrestatie van mensen die op grove wijze de wetten van een land overtreden. Was het legaal geweest in portugal, dan was het een heel ander verhaal.
pi_21820236
quote:
Op woensdag 8 september 2004 10:21 schreef pooier het volgende:
Wat moet je dan als een meisje van bijvoorbeeld 16 jaar? met een kind opgescheept zitten en je kind een waardeloze toekomst geven.
Ahum, ik ben op zich niet tegen abortus, maar ik wil hier toch even wat op zeggen.

Wanneer is de toekomst van een kind waardelozer? Als hij geboren wordt in een waardeloos milieu, maar netjes recht heeft op scholing en door de Nederlandse overheid aan alle kanten kansen toegeworpen krijgt om toch nog iets van zijn leven te maken? Of wanneer hij/zij al gedood wordt voor dat hij/zij geboren is?

Wat is waardelozer, 75 jaar lang kansen krijgen om je leven te beteren of 3 maanden leven en niet eens de kans krijgen om geboren te worden?

Als jij neukt moet je ook rekening houden met dat je vriendin zwanger kan raken, en dat je het kind misschien wel moet doden als dat gebeurt. In feite is abortus 'dood door schuld', want er zijn genoeg manieren om er voor te zorgen dat een neukpartij geen gevolgen heeft.

Edit:

Maar alla, we weten allemaal dat een mensenleven geen fuck waard is. Baby's, ongeboren of geboren, zijn daar niet van uitgezonderd. Raar hé, hoe welvarender een land is, des te minder een leven waard is. Nederland is één van de meest welvarende landen van de wereld, maar een leven is hier geen donder waard. Schiet hier duizend mensen af en de economie en de stabiliteit van het land vertonen nog niet eens een hikje.
pi_21820250
quote:
Op woensdag 8 september 2004 10:37 schreef Fearlezz het volgende:

[..]

ja, daarom pleit ik ook niet voor arrestatie van artsen die dat in nederland doen. Maar wel voor arrestatie van mensen die op grove wijze de wetten van een land overtreden. Was het legaal geweest in portugal, dan was het een heel ander verhaal.
Het punt is nu juist dat ze geen wetten overtreden maar gebruik maken van de ruimte die de wet laat. En blijkbaar zijn er Portugezen die dat fijn vinden, als dat niet zo is dan is die boot ook niet nodig toch?
  FOK!fotograaf woensdag 8 september 2004 @ 10:40:58 #19
18921 freud
Who's John Galt?
pi_21820291
Ik vind de boot wel een uitvinding. Er zijn nou eenmaal landen die vrouwen niet het recht geven om abortus te plegen, en liever zien dat een kind en moeder een ongelukkig leven krijgen. De besluiten worden genomen door mensen die nog nooit met zoiets geconfronteerd zijn, en in dit soort zaken vind ik dat erg slecht. Wat ik wel jammer vind, is dat de nederlandse staat zich weer geroepen voelt om die particuliere initiatief te moeten beschermen. Het selectieve bemoeien lijkt zich te beperken tot media interessante zaken.

Misschien dat de overheid eens moet stoppen met hun mediageile optreden en meer op hun primaire taak letten.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  woensdag 8 september 2004 @ 10:41:13 #20
53835 Razzmatazz
pi_21820292
quote:
Op woensdag 8 september 2004 10:32 schreef servisol het volgende:

[..]

Dat is ook niet helemaal waar, nu in veel landen abortus mag, moet opnieuw gekeken worden tot welke week het acceptabel is. In de UK is het tot 24 weken, maar dat komt vooral omdat er 2 doktoren voor het proces nodig zijn. Er zijn tegenstanders van deze lange tijd omdat, ondanks het niet levensvatbaar is, het toch een mensje begint te worden. Een optimum zou (volgens doktoren) 12 weken zijn, maar dan zou (in de UK) het hele proces versneld moeten worden. Er moet zeker overnieuw op na gedacht moeten worden, maar niet meer in de context van het mag wel of niet, maar wat het het best voor vrouw/'kind'.

[ Bericht 1% gewijzigd door Razzmatazz op 08-09-2004 10:47:20 ]
pi_21820319
quote:

[..]

Kind, moord? Waar?
pi_21820346
quote:
Op woensdag 8 september 2004 10:43 schreef nikk het volgende:

[..]

Kind, moord? Waar?
Er zijn mensen die vanuit hun geloof vinden dat het om moord gaat. Dat is vast niet nieuw voor je.:P

Maar laten we die discussie niet opnieuw voeren zeg. Het gaat erom of je vindt dat die boot geoorloofd is en zijn werk kan en mag doen en of bv. de Nederlandse politiek zich ermee moet bemoeien.
  woensdag 8 september 2004 @ 10:44:53 #23
53835 Razzmatazz
pi_21820352
quote:
Op woensdag 8 september 2004 10:37 schreef RetepV het volgende:

[..]

Als jij neukt moet je ook rekening houden met dat je vriendin zwanger kan raken, en dat je het kind misschien wel moet doden als dat gebeurt. In feite is abortus 'dood door schuld', want er zijn genoeg manieren om er voor te zorgen dat een neukpartij geen gevolgen heeft.
Dat is lekker makkelijk roepen tegen tieners die net komen kijken en experimenteren. Tevens, ongelukjes gebeuren.
We moeten niet als amerikanen ons gaan ingraven in kampen, dan is er geen discussie en oplossing mogelijk.
pi_21820373
In dit geval is het echt nog maar een klompje cellen. Er wordt slechts een soort grote morning after kuur toegediend. Een abortuspil dus. Die doet het maar tot 6 en een halve week* na de verwekking.

* < 45 dagen.

Bron: http://www.womenonwaves.org/article-1020.273-nl.html
pi_21820417
quote:
Op woensdag 8 september 2004 10:32 schreef servisol het volgende:
Jij bent ook geen mens, enkel een paar cellen.

Wel wat meer dan bij een baby, maar bepaalt je hoeveelheid cellen of je het recht hebt op leven of is het toch wat meer dan dat?

Hoe je het ook wendt of keert: als jij je vriendin ongewenst zwanger maakt en je daarna abortus pleegt, heb je een leven gemaakt, maar het ook weer gedood.

Wie ben jij dat jij leven maakt door jouw eigen onvoorzichtigheid, dan beslist dat het ongewenst is en het dan weer doodt? En het dan ook nog heel klinisch voor jezelf goedpraten door het abstract als 'een paar cellen' te beschrijven? Het gaat hier wel om cellen met een toekomst, en die toekomst vernietig jij zonder dat je enig idee hebt wat die toekomst zou zijn.

Zoals ik al zei: ik ben op zich niet tegen abortus. Maar ALS je abortus pleegt moet je wel bewust zijn dat je een leven hebt beeindigd, iemand hebt gedoodt. Je verdient het om je leven lang een schuldgevoel te hebben als je abortus hebt moeten plegen door je eigen onvoorzichtigheid.
pi_21820519
quote:
Op woensdag 8 september 2004 10:48 schreef RetepV het volgende:
Zoals ik al zei: ik ben op zich niet tegen abortus. Maar ALS je abortus pleegt moet je wel bewust zijn dat je een leven hebt beeindigd, iemand hebt gedoodt. Je verdient het om je leven lang een schuldgevoel te hebben als je abortus hebt moeten plegen door je eigen onvoorzichtigheid.
En als ik daar nou anders over denk, bepaal jij dan voor mij dat ik me schuldig moet voelen. Als ik het niet als leven beschouw maar als een klompje cellen. Of dat ik andere reden heb om te denken dat het beter is om abortus te plegen, bepaal jij dan voor mij wat ethisch juist is???
pi_21820630
quote:
Op woensdag 8 september 2004 10:44 schreef Razzmatazz het volgende:
Dat is lekker makkelijk roepen tegen tieners die net komen kijken en experimenteren. Tevens, ongelukjes gebeuren.
We moeten niet als amerikanen ons gaan ingraven in kampen, dan is er geen discussie en oplossing mogelijk.
Hoe kun je hier over discussieren? De feiten liggen er. Als jij een foetus doodt, al is het maar een klompje cellen, vernietig jij een stukje leven dat 75 of meer jaar had kunnen leven. Die potentie van dat klompje cellen vernietig je samen met dat klompje cellen zelf.

En ongelukjes? What the fuck? Iedereen weet toch hoe het zit met sex en kinderen? We leven in de jaren 2000, niet meer in de jaren 1950 hoor. Mijn ouders hebben nooit sexueele voorlichting gehad, mijn Oma dacht nog dat je al een kind kon krijgen als je samen danste. Mijn moeder heeft mijn vader *alles* moeten leren, en dat kon ze alleen omdat ze dierenarts was en wist hoe alles werkte. Leeftijdsgenoten van mijn moeder wisten ook nog helemaal van niks. Pas in de jaren '60 is dat allemaal veranderd.

Nu weet iedereen hoe de vork in de steel zit. Die kennis geeft je ook verantwoording, zoals elke kennis je verantwoording geeft.

Ik eindig weer met te zeggen dat ik niet tegen abortus per see ben. Maar jij doet het voorkomen alsof het meestal per ongeluk is dat een meisje zwanger raakt. Well, fuck you, dat 'experimenteren' waar jij het over hebt is vaak het experimenteren met zijn mannelijk overwicht van de jongen. Hij moet zijn mannelijkheid bewijzen. Dat is niet experimenteren met sex, dat is experimenteren met macht. En het is ook heel makkelijk, want als man zit je in feite nergens mee. Als je 'wijf' begint te zeiken, loop je gewoon weg.

Abortus is prima, maar als je het gaat legaliseren geef je in feite je toestemming tot dat soort dingen. Als jongen zorg je gewoon dat je 500 euro op je bank hebt staan, en gaat vervolgens helemaal los. Wat denk je dat die loverboys nou eigenlijk aan het doen zijn?

Legale abortus maakt de problemen alleen maar groter, niet kleiner. En daarom ben ik voor abortus, maar tegen die abortusboot.

Als je abortus wil plegen, ga je maar langs je huisarts en een maatschappelijk werker voor een officieele toestemming. Dan wordt het geregistreerd dat je abortus hebt gepleegd. Dat is een machtige stok achter de deur om voorzichtiger te zijn bij het neuken. Wedden dat dat de maatschappij veel meer goed doet dan de huidige situatie?
pi_21820668
Abortus is in Nederland toegestaan RetepV, het is een rare achterhoedediscussie die je wilt gaan voeren. Het gaat over de zin en onzin van de abortusboot.
pi_21820671
quote:
Op woensdag 8 september 2004 10:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Er zijn mensen die vanuit hun geloof vinden dat het om moord gaat. Dat is vast niet nieuw voor je.:P
Maar moord is dan toch wel een erg grove beschuldiging. Je zal maar net je zwangerschap hebben moeten afbreken (wat voor vele meisjes/vrouwen natuurlijk een emotionele ingreep is) en d'r gaat zo Christenfundi je uitmaken voor moordenaar...
pi_21820678
quote:
Op woensdag 8 september 2004 10:54 schreef SCH het volgende:
En als ik daar nou anders over denk, bepaal jij dan voor mij dat ik me schuldig moet voelen. Als ik het niet als leven beschouw maar als een klompje cellen. Of dat ik andere reden heb om te denken dat het beter is om abortus te plegen, bepaal jij dan voor mij wat ethisch juist is???
Hoezo 'jij' en 'ik'? Wat is er gebeurd met 'wij'? Wat ethisch juist is wordt door de samenleving bepaald, dat ding waar jij ook onderdeel van bent, of je het nou wil of niet.

Ik noem alleen maar feiten en geef vervolgens mijn mening die ik naar aanleiding van die feiten heb gevormd. Als die mening jou aangrijpt, dan heb ik blijkbaar in de roos geschoten.

Edit:

Abortus is voor vrouwen een hele emotionele ingreep ja. Kun je nagaan: omdat haar vriendje onvoorzichtig is geweest, zit zij de rest van haar leven met een emotioneel litteken. Jongens denken daar niet genoeg over na, en als je abortus gaat legaliseren en makkelijk gaat maken, zullen ze er alleen maar NOG minder over nadenken.

Maar goed, het gaat idd. over de abortusboot. Daar valt echter weinig over te discussieren. Ik vind het een belachelijk iets. Het is niet meer dan een kruistocht om de Nederlandse abortuswetgeving ook in andere landen te krijgen. Ik ben tegen kruistochten, laat iedereen in zijn eigen tijd bepalen hoe hij met dingen om moet gaan.

[ Bericht 29% gewijzigd door RetepV op 08-09-2004 11:13:26 ]
pi_21820682
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:01 schreef RetepV het volgende:

[..]

Hoe kun je hier over discussieren? De feiten liggen er. Als jij een foetus doodt, al is het maar een klompje cellen, vernietig jij een stukje leven dat 75 of meer jaar had kunnen leven. Die potentie van dat klompje cellen vernietig je samen met dat klompje cellen zelf.
Tja, in theorie is een banaan ook levensvatbaar.
pi_21820713
Er zijn mensen die vanuit hun geloof vinden dat het om moord gaat. Dat is vast niet nieuw voor je

einde quote SCH
Ja en dat vind in Portugal een overgrote meerheid.

Nu komt weer zo´n nederlands huppelkutje die die Portugezen even gaat vertellen dat ze domme mensen zijn die in een half demokratie wonen en ramt hun de nederlandse Sitten door hun strot

Nog ene ideetje

Een Euthanisieboot voor Ierland misschien ?
De wereld zou te klein zijn wanneer voor onze kust een Besnijdenisboot uit Erithrea zou liggen.
pi_21820719
Lees ik in de openingspost nou een oproep tot cultuurrelativisme?
pi_21820737
quote:
Op woensdag 8 september 2004 10:48 schreef RetepV het volgende:

[..]

Jij bent ook geen mens, enkel een paar cellen.

Wel wat meer dan bij een baby, maar bepaalt je hoeveelheid cellen of je het recht hebt op leven of is het toch wat meer dan dat?
Je kunt er vanuit gaan dat de persoon tot wie jij je richtte een mens is, voor zover wij weten zijn er geen andere entiteiten die van Fok! gebruik maken.

Je hebt inderdaad simpelweg een minimum aantal cellen en ook sóórten cellen nodig om een compleet mens te zijn. Op het moment dat de cellencombinatie de diversiteit en kwantiteit van een grassprietje bevat zie ik weinig problemen met verwijdering. Ik bedoel, een hazelnoot is complexer dan een mensenvrucht van 45 dagen, zo'n snotje kun je nog niet eens een baby noemen.
pi_21820740
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:07 schreef CANARIS het volgende:
Er zijn mensen die vanuit hun geloof vinden dat het om moord gaat. Dat is vast niet nieuw voor je

einde quote SCH
Ja en dat vind in Portugal een overgrote meerheid.

Nu komt weer zon nederlands huppekutje die die portugezen even gaat vertellen dat ze diomme mensen zijn die in een half demokratie wonen en ramt hun de nederlandse Sitten door hun strot
De boot zit daar dan ook niet voor die meerderheid.
pi_21820750
Mooi zo oppakken die handel . Ze moeten zich aanpassen aan de wetgeving daar.
pi_21820765
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:07 schreef CANARIS het volgende:
Nu komt weer zon nederlands huppe`lkutje die die Portugezen even gaat vertellen dat ze diomme mensen zijn die in een half demokratie wonen en ramt hun de nederlandse Sitten door hun strot
Dat is onjuist. De boot ligt er voor de mensen die geholpen zijn met een abortus. Het duwt niemand iets door de strot.
pi_21820799
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:09 schreef Karboenkeltje het volgende:
Ik bedoel, een hazelnoot is complexer dan een mensenvrucht van 45 dagen, zo'n snotje kun je nog niet eens een baby noemen.
Maar die hazelnoot kan uitgroeien tot een boom. Dat snotje kan uitgroeien tot een mens. Het heeft potentie, het houdt een toekomst in zich opgesloten. Als je een hazelnoot eet, zal hij nooit tot een boom uitgroeien, zal zijn toekomst voor altijd vernietigd worden. Zo ook met een mensenvrucht.

Abortus is prima, er worden mensen gedood om minder. Maar je bent het moreel wel verplicht om je bewust te zijn van wat je nou eigenlijk doet.
pi_21820867
Het volgende project is een Nederlandse Hash en cocke boot voor de VS en Frankrijk
pi_21820889
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:11 schreef SCH het volgende:
Dat is onjuist. De boot ligt er voor de mensen die geholpen zijn met een abortus. Het duwt niemand iets door de strot.
Die boot duwt de Portugese overheid een beslissing door de strot. En daarmee werkt het destabiliserend voor de Portugese maatschappij. Wat is belangrijker, de complete Portugese maatschappij of die paar kinderen die onvoorzichtig zijn geweest met sex?

Dingen zijn nooit zo simpel als je het je voorstelt.

En hiermee besluit ik maar. Nog sorry voor de postings die als off-topic worden beschouwd. Ik vond ze nodig om mijn punt duidelijk te maken, maar ik ben nogal wat breedsprakiger dan de meeste mensen. Misschien moet ik de politiek maar eens in gaan .

Edit (ik kan het niet laten):

Vergelijk het inderdaad maar eens met een besnijdenisboot voor de Nederlandse kust. Hoe zou jij daar over denken? En zou dat hier ook niet de maatschappij in tweeen scheuren? Ik kan me de demonstraties al voorstellen...

[ Bericht 6% gewijzigd door RetepV op 08-09-2004 11:24:19 ]
pi_21820920
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:04 schreef RetepV het volgende:

Maar goed, het gaat idd. over de abortusboot. Daar valt echter weinig over te discussieren. Ik vind het een belachelijk iets. Het is niet meer dan een kruistocht om de Nederlandse abortuswetgeving ook in andere landen te krijgen. Ik ben tegen kruistochten, laat iedereen in zijn eigen tijd bepalen hoe hij met dingen om moet gaan.
Veel vrouwen in andere landen zijn er juist erg blij mee.

p.s. ik vind jou herhalingen over neuken door jonge mensen nogal een simplificatie - het gaat bij abortus nogal eens om hele andersoortige gevallen.
pi_21820930
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:04 schreef RetepV het volgende:

Abortus is voor vrouwen een hele emotionele ingreep ja. Kun je nagaan: omdat haar vriendje onvoorzichtig is geweest, zit zij de rest van haar leven met een emotioneel litteken. Jongens denken daar niet genoeg over na, en als je abortus gaat legaliseren en makkelijk gaat maken, zullen ze er alleen maar NOG minder over nadenken.
Die "emotionele" ingreep waar ze zogenaamd een trauma aan overgehouden wordt ze aangepraat door de maatschappij. Door kneuzen zoals jij.
pi_21820938
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:13 schreef RetepV het volgende:
Abortus is prima, er worden mensen gedood om minder. Maar je bent het moreel wel verplicht om je bewust te zijn van wat je nou eigenlijk doet.
Tuurlijk, dat ben ik met je eens. Maar wie zegt dan dat dat niet zo is?
  woensdag 8 september 2004 @ 11:22:11 #44
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_21820944
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:01 schreef RetepV het volgende:
Ik neem aan dat jij ook niet masturbeert?
  woensdag 8 september 2004 @ 11:23:11 #45
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_21820961
Niet vergeten dat die boot er is op initiatief van een aantal pro-abortus organisaties in Portugal. Dat het 'natuurlijk' weer een NL boot is...ok. Maar die organisaties hebben de NLers *gevraagd* om naar Portugal te komen. Dit is niet op eigen initiatief gebeurd in de trant van 'nou, welk land zullen we nou eens onze liberale Nederlandse cultuur opdringen'
Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_21820965
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:13 schreef RetepV het volgende:

[..]

Maar die hazelnoot kan uitgroeien tot een boom. Dat snotje kan uitgroeien tot een mens. Het heeft potentie, het houdt een toekomst in zich opgesloten. Als je een hazelnoot eet, zal hij nooit tot een boom uitgroeien, zal zijn toekomst voor altijd vernietigd worden. Zo ook met een mensenvrucht.
Exact, en potentie is bijzonder irrelevant. Dan kun je hetzelfde gaan zeggen over elke spermacel. De waarde van die potentie ontstaat mijns inziens door de deelse vervulling van die potentie. Ik kan niet rouwen om een toekomst die nooit zal zijn.
quote:
Ah, volledig met je eens! Om even te overdrijven: wat mij betreft is het zo dat het ongewenst zwanger worden de misdaad is, niet de abortus.
  woensdag 8 september 2004 @ 11:23:48 #47
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_21820974
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:18 schreef RetepV het volgende:
Die boot duwt de Portugese overheid een beslissing door de strot.
Hoezo moet de Portugese overheid een beslissing nemen dan? Het zijn nog altijd de vrouwen zelf die een beslissing moeten (en mogen) nemen, niet de Portugese overheid.

Je staat ook grenscontroles voor om zwangere Portugese vrouwen te verhinderen naar Nederland te reizen?
pi_21820987
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:21 schreef servisol het volgende:

[..]

Die "emotionele" ingreep waar ze zogenaamd een trauma aan overgehouden wordt ze aangepraat door de maatschappij. Door kneuzen zoals jij.
Precies.
pi_21821015
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:21 schreef servisol het volgende:

[..]

Ah ja, net zoals de emotionele schade van een kind die een relatie met een pedofiel heeft hem aangepraat wordt door zijn ouders en de andere mensen in zijn omgeving. Als niemand zo negatief over pedofiele relaties zou doen, zou er ook geen emotionele schade ontstaan, want dan waren er geen 'slachtoffers'.

Kom eens met een beter argument.
pi_21821072
SCH
Buitengewoon treurig dat jij zo reageert. Iemand die zelfs in Robert Mugabe noch voordelen ziet en altijd over de interressen van andere landen orakelt. met een niet aflatend respect voor andere denkwijzen en waardenstelsel.

Nu dit zo dicht bij huis is, ben jij opeens een Moderne kruisridder, die een andere cultuur met geweld ons geluk wilt opdringen

vreemd.

Het gaat hier niet om Abortus. Het gaat erom , dat een volwaardig lid van de EU als ontwikkelings land een Nederlandse instelling krijgt opgedrongen terwijl het debat daar in dat land volwaardig wordt gevoerd.

Als er noodzaak is, laat dan maar Protugezen zo´n boot charteren.

Een Nederlander heeft daar net zo weinig verloren , als die Botte uitspraak van Bot richting Rusland.
Nomen est Omen

Het is aanmatend, arrogant , bot en ongeloveljik Gronings.
pi_21821086
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:23 schreef Lithion het volgende:
Hoezo moet de Portugese overheid een beslissing nemen dan? Het zijn nog altijd de vrouwen zelf die een beslissing moeten (en mogen) nemen, niet de Portugese overheid.
In de portugese wetgeving is het plegen van abortus toch verboden? Zijn de plegers van abortus toch moordenaars? Dan is de overheid verplicht om stappen te ondernemen, dat is waar een overheid voor is. Dus die abortusboot zet de Portugese overheid voor het blok.

Het zijn ook de vrouwen zelf die een beslissing nemen als ze hun kinderen laten besnijden, en die kinderen willen dat zelf ook omdat ze er anders niet 'bij horen'. Maar als hier een besnijdenisboot voor de kust ligt, zal 'het volk' ook eisen dat de overheid stappen onderneemt.
pi_21821114
Ik denk dat ik Canaris verder maar voor mij laat antwoorden, hij weet het beter te verwoorden .

Het is gewoon een kruistocht. Een of andere Nederlandse miep vindt dat ze in Portugal een achterlijke cultuur hebben en vindt dat zij er iets aan moet doen. Ze verzamelt een groepje kruisridders en vertrekt om het land van de ongelovigen te 'bevrijden'.
pi_21821266
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:31 schreef RetepV het volgende:
Ik denk dat ik Canaris verder maar voor mij laat antwoorden, hij weet het beter te verwoorden .

Het is gewoon een kruistocht. Een of andere Nederlandse miep vindt dat ze in Portugal een achterlijke cultuur hebben en vindt dat zij er iets aan moet doen. Ze verzamelt een groepje kruisridders en vertrekt om het land van de ongelovigen te 'bevrijden'.
Flauw hoor om die mensen zo af te schilderen. Ik nam je nog wel serieus maar als je mensen zo neerzet.
  woensdag 8 september 2004 @ 11:42:39 #54
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_21821330
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:30 schreef RetepV het volgende:
In de portugese wetgeving is het plegen van abortus toch verboden?
Op Portugese bodem ja. Wat Portugezen in het buitenland doen, daar hebben zij niks over te zeggen (tenzij de wet daarin voorziet zoals bij pedoseksuele handelingen in het buitenland (Ned. wetgeving), maar in dit geval is dat blijkbaar niet zo).
quote:
Het zijn ook de vrouwen zelf die een beslissing nemen als ze hun kinderen laten besnijden, en die kinderen willen dat zelf ook omdat ze er anders niet 'bij horen'. Maar als hier een besnijdenisboot voor de kust ligt, zal 'het volk' ook eisen dat de overheid stappen onderneemt.
Iets als 'bewustzijn' en de significantie daarvan in deze context zegt je echt helemaal niets he?
  woensdag 8 september 2004 @ 11:44:21 #55
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_21821366
Overigens, is er onlangs niet een wet aangenomen dat vrouwenbesnijdenissen uitgevoerd in het buitenland, op Nederlandse bodem alsnog strafbaar zijn?

Dat even ter aanvulling op die wet van sex met minderjarigen in het buitenland wat hier strafbaar is.
pi_21821374
quote:
Op woensdag 8 september 2004 10:09 schreef Grijns het volgende:
we doen niks fout hier. Vrouwen mogen varen naar internationale wateren en daar gelden de portugese regels niet. Dat portugal zo achterlijk is om abrtus te vebieden waardoor duizenden vrouwen elk jaar de gevaarlijkere illigale aanpak kiezen is niet iets om in stand te houden.
Met deze argumentatie zou het dus ook legaal zijn als er een Somalisch schip in de Noordzee buiten onze territoriale wateren voor anker ligt en vrouwenbesnijdenissen uitvoert.
Immers hebben wij de universele waarheid van goed en kwaad in pacht?
Nederland heeft 16 miljoen inwoners. De wereld 6 miljard. Als de wereld een “Tweede Kamer” zou zijn, zou Nederland nog niet eens een halve zetel hebben.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_21821418
Overigens, is er onlangs niet een wet aangenomen dat vrouwenbesnijdenissen uitgevoerd in het buitenland, op Nederlandse bodem alsnog strafbaar zijn

einde quote
En Ierland kent precies dezelfde wetgeving met betrekking tot abortus.

wie heeft er nu gelijk?
  woensdag 8 september 2004 @ 11:47:37 #58
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_21821440
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Met deze argumentatie zou het dus ook legaal zijn als er een Somalisch schip in de Noordzee buiten onze territoriale wateren voor anker ligt en vrouwenbesnijdenissen uitvoert.
Nee, daar is naar ik meen een wet voor aangenomen waarbij vrouwenbesnijdenissen in het buitenland uitgevoerd, hier ook nog strafbaar zijn.

Hetzelfde met sex met minderjarigen.
pi_21821457
Immers hebben wij de universele waarheid van goed en kwaad in pacht?
Nederland heeft 16 miljoen inwoners. De wereld 6 miljard. Als de wereld een “Tweede Kamer” zou zijn, zou Nederland nog niet eens een halve zetel hebben

excact
Niets aan toe te voegen
  woensdag 8 september 2004 @ 11:48:47 #60
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_21821465
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:46 schreef CANARIS het volgende:
Overigens, is er onlangs niet een wet aangenomen dat vrouwenbesnijdenissen uitgevoerd in het buitenland, op Nederlandse bodem alsnog strafbaar zijn

einde quote
En Ierland kent precies dezelfde wetgeving met betrekking tot abortus.

wie heeft er nu gelijk?
Hoezo gelijk? Dat betekent alleen dat wanneer iemand in Ierland gebruik zou maken van die boot strafrechtelijk vervolgd kan worden bij terugkomst in Ierland. Sim-pel.
pi_21821466
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:47 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nee, daar is naar ik meen een wet voor aangenomen waarbij vrouwenbesnijdenissen in het buitenland uitgevoerd, hier ook nog strafbaar zijn.

Hetzelfde met sex met minderjarigen.
In portugal is het ook illegaal om een abortus te plegen .
pi_21821467
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:30 schreef RetepV het volgende:

[..]

In de portugese wetgeving is het plegen van abortus toch verboden? Zijn de plegers van abortus toch moordenaars? Dan is de overheid verplicht om stappen te ondernemen, dat is waar een overheid voor is. Dus die abortusboot zet de Portugese overheid voor het blok.

Een besnijdenissenboot vergelijken met een abortusboot vind ik net zo vreemd als voedselleverancies vergelijken met wapenleverancies.
  woensdag 8 september 2004 @ 11:50:05 #63
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_21821488
Overigens RetepV, ik zou graag nog een antwoord willen op mijn vraag of je masturbeert...

Of is de 'potentie' die zaad heeft om een levend wezen te vormen met een bewustzijn dan ineens niet meer van belang?
  woensdag 8 september 2004 @ 11:51:31 #64
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_21821512
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:48 schreef Chadi het volgende:
In portugal is het ook illegaal om een abortus te plegen .
Duh! Het gaat erom of het ook nog strafbaar is als je het in het buitenland uit laat voeren. Als de Portugese wetgeving daar niet in voorziet hebben ze geen poot om op te staan.

Maar goed, je bent dus ook voor grenscontroles aan de Portugese grens om zwangere vrouwen ervan te weerhouden naar Nederland af te reizen?
pi_21821555
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:51 schreef Lithion het volgende:

Maar goed, je bent dus ook voor grenscontroles aan de Portugese grens om zwangere vrouwen ervan te weerhouden naar Nederland af te reizen?
Elke vrouw aan de grens een zwangerschapstest
pi_21821570
Een besnijdenissenboot vergelijken met een abortusboot vind ik net zo vreemd als voedselleverancies vergelijken met wapenleverancies.
einde quote

zeg dat een Ethiopier en hij vraagt of jij gek bent
pi_21821596
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:55 schreef CANARIS het volgende:
einde quote

Ja, en aan een indiaan kan je om regen vragen. Wat heb ik met die Ethiopier te maken?
pi_21821670
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:48 schreef nikk het volgende:

[..]

Vanuit een helicopterview bekeken is het wel hetzelfde.
Als je als Nederlander wordt opgevoed met de Nederlandse normen en waarden, denk je volgens de juistheid van de Nederlandse normen en waarden. O.a. dat abortus moet kunnen en vrouwenbesnijdenis niet.
Als je met dezelfde hardware wordt opgevoed volgens Somalische normen en waarden, denk je precies andersom.
pi_21821674
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:51 schreef Lithion het volgende:

[..]

Duh! Het gaat erom of het ook nog strafbaar is als je het in het buitenland uit laat voeren. Als de Portugese wetgeving daar niet in voorziet hebben ze geen poot om op te staan.

Je weet dondersgoed dat dit gewoon pesterij is van de Portugeese wetgeving want een structurele oplossing is het niet.

De Nederlandse wet wat betreft klitten knippen is lek want op het moment dat het tot een echt proces komt wordt die wet onderuit geschoffeld omdat die zich mengt met onderdanen van een vreemd land waarvan het delict plaats vindt buiten de Nederlandse grenzen waarin het haar soevereiniteit mag uitoefenen.
pi_21821688
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:55 schreef CANARIS het volgende:
einde quote

Die mensen vinden het toch echt anders . Moeten wij onze denkwijze aan hen gaan opleggen ofzo?
pi_21821695
quote:
Op woensdag 8 september 2004 12:01 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Als je als Nederlander wordt opgevoed met de Nederlandse normen en waarden, denk je volgens de juistheid van de Nederlandse normen en waarden. O.a. dat abortus moet kunnen en vrouwenbesnijdenis niet.
En terecht. De Nederlandse waarden en normen zijn dan ook superieur.
pi_21821793
quote:
Op woensdag 8 september 2004 12:01 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Vanuit een helicopterview bekeken is het wel hetzelfde.
Als je met dezelfde hardware wordt opgevoed volgens Somalische normen en waarden, denk je precies andersom.
Dat alles in het leven relatief is ben ik met je eens. Alleen hebben we daar niks aan.
pi_21821813
quote:
Op woensdag 8 september 2004 12:02 schreef Monidique het volgende:

[..]

En terecht. De Nederlandse waarden en normen zijn dan ook superieur.
Says who???

Als je 100 jaar geleden had geleefd was je waarschijnlijk met een bijbel de Afrikaanse rimboe ingetrokken om de heidenen te bekeren tot ons superieure Christelijke geloof.
pi_21821839
quote:
Op woensdag 8 september 2004 12:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Says who???
Ik en als ze niet superieur waren, had ik ze niet aangehangen.
pi_21821841
De Nederlandse waarden en normen zijn dan ook superieur
??

als je met een helikopter view onze euthenasie wetgeving , en abortus regelgeving ziet , kom je toch tot de conclusie , dat daar weining superieur aan is, maar dat is vet off.-topic
pi_21821872
quote:
Op woensdag 8 september 2004 12:10 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik en als ze niet superieur waren, had ik ze niet aangehangen.
pi_21821891
quote:
Op woensdag 8 september 2004 12:12 schreef Chadi het volgende:

[..]

.
pi_21821900
quote:
Op woensdag 8 september 2004 12:02 schreef Chadi het volgende:

[..]

Die mensen vinden het toch echt anders . Moeten wij onze denkwijze aan hen gaan opleggen ofzo?
Nee hoor, we leggen ze niks op. We bieden ze iets aan. Wat een vriendelijkheid
pi_21821952
quote:
Op woensdag 8 september 2004 12:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee hoor, we leggen ze niks op. We bieden ze iets aan. Wat een vriendelijkheid
Datzelfde kan je natuurlijk zeggen van een besnijdenissenboot. Het komt er eigenlijk of het humanisme boven een cultuur of wetgeving geplaatst mag worden. Ik vind dat dat tot op bepaalde hoogte mogelijk moet zijn.
pi_21821964
quote:
Op woensdag 8 september 2004 12:17 schreef nikk het volgende:

[..]

Datzelfde kan je natuurlijk zeggen van een besnijdenissenboot. Het komt er eigenlijk of het humanisme boven een cultuur of wetgeving geplaatst mag worden. Ik vind dat dat tot op bepaalde hoogte mogelijk moet zijn.
Is er een besnijdenissenboot? Nee, die is er niet, dus ljikt het mij niet nodig om op die ridicule vergelijking in te gaan.
pi_21822015
quote:
Op woensdag 8 september 2004 12:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Is er een besnijdenissenboot? Nee, die is er niet, dus ljikt het mij niet nodig om op die ridicule vergelijking in te gaan.
Het zou kunnen, het gaat ook om het idee.
  woensdag 8 september 2004 @ 12:27:21 #82
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_21822125
Wat een walgelijk wijf zeg. Het is maar te hopen dat er geen doden vallen door deze gratis "tips".
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_21822129
quote:
Op woensdag 8 september 2004 12:20 schreef nikk het volgende:

[..]

Het zou kunnen, het gaat ook om het idee.
Als vrouwen zich vrijwilllig willen laten besnijden, dan houd ik ze niet tegen. Ik vraag me af of het druk zou worden op zo'n boot.
pi_21822142
quote:
Op woensdag 8 september 2004 12:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Als vrouwen zich vrijwilllig willen laten besnijden, dan houd ik ze niet tegen. Ik vraag me af of het druk zou worden op zo'n boot.
En als het om meisjes van 4 jaar oud gaat?
  woensdag 8 september 2004 @ 12:29:38 #85
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_21822164
Nogmaals, die boot is daar niet zomaar naar toe te gaan. De boot is daar OP VERZOEK VAN PORTUGESE ORGANISATIES. Dus dat maakt de hele discussie rond het opdringen van NL 'waarden' onnodig.
Religie maakt meer kapot dan je lief is
  woensdag 8 september 2004 @ 17:58:36 #86
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_21823571
Tijd dus dat er een schip uit Saoudi-Arabie op verzoek van bv de AEL voor onze kust cursussen gaat geven op gebieden als "sla je vrouw" "hoe vang en dood je een homo?" "Hoe fik je een synagoge af?"

Heel normaal een bepaalde delen van de wereld, maar toch zou Nederland daar ook niet blij mee zijn.

Weg dus met die boot waar ze kinderen op vermoorden, en anders mag de Portugese marine hem zo naar de kelder jagen.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_21823634
quote:
Op woensdag 8 september 2004 09:53 schreef CANARIS het volgende:
Arrogante Nederlandse bemoeizucht in Optima Forma.

Niet een Zweedse boot, een Belgische boot een Engelse boot , nee het is naturulijk weer een Nederlandse boot met een huppelkutje , die denkt het recht te hebben om in alleengang het juridische systeem van Portugaal te omzeilen. Wij (Nederlanders ) hebben gelijk en de rest ongelijk.
Je mist het punt. Die medewerkers van die boot/organisatie zijn van mening dat ook vrouwen uit andere landen de gelegenheid geboden moet worden om tot abortus over te gaan. Het moet verschrikkelijk zijn voor vrouwen die een abortus als laatste en enige uitweg zien maar in een land wonen die dit niet toestaat en je de gevangenis in moet zodra dit gebeurd. De vrouwen kunnen dit alleen maar omzeilen door met een schip in internationale wateren te varen en daar de abortus uit te voeren.
Toevallig zijn dit Nederlanders en ben daar eerlijk gezegd wel een beetje trots op als voorvechter van het menselijk recht.
pi_21825894
Die boot mogen ze van mij aan gort schieten. Typisch Nederland weer om mensen uit andere landen te stimuleren de wet te overtreden.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 9 september 2004 @ 10:10:19 #89
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_21833749
quote:
Op woensdag 8 september 2004 10:18 schreef SCH het volgende:

Eensch
Wat vind jij dan van dat aanzetten tot thuisdokteren?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_21834588
quote:
Op woensdag 8 september 2004 17:58 schreef HarigeKerel het volgende:
Tijd dus dat er een schip uit Saoudi-Arabie op verzoek van bv de AEL voor onze kust cursussen gaat geven op gebieden als "sla je vrouw" "hoe vang en dood je een homo?" "Hoe fik je een synagoge af?"

Heel normaal een bepaalde delen van de wereld, maar toch zou Nederland daar ook niet blij mee zijn.

Weg dus met die boot waar ze kinderen op vermoorden, en anders mag de Portugese marine hem zo naar de kelder jagen.
pi_21838599
Weg met dat schip. Sommige landen denken anders dan wij, heb daar eens respect voor!
quote:
Op woensdag 8 september 2004 17:58 schreef HarigeKerel het volgende:

quote:
De kinderen zijn nog niet geboren, ze leven nog niet, dus hoe wil je die vermoorden?
  donderdag 9 september 2004 @ 16:09:01 #92
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_21840714
quote:
Op donderdag 9 september 2004 14:20 schreef Steijn het volgende:

De kinderen zijn nog niet geboren, ze leven nog niet, dus hoe wil je die vermoorden?
Nou naar mijn definitie is in leven zijn niet hetzelfde als geboren zijn, kijk maar eens naar foto's van embryo's, die leven IMHO gewoon.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_21877408
quote:
Op donderdag 9 september 2004 16:09 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Nou naar mijn definitie is in leven zijn niet hetzelfde als geboren zijn, kijk maar eens naar foto's van embryo's, die leven IMHO gewoon.
Ja, een tulp ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')