Dat onze nieuwe "aanwinst" BOT zich ook weer zo wereld verbeterend in stelling brengt is al bijna pijnlijke routine. . Je zou bijna denken dat die man een soort Sociaal LIberale was............quote:Voor de Portugese televisie heeft de initiatiefneemster van de abortusboot, Rebecca Gomperts, het recept gegeven van een overtijdbehandeling. Een Portugese anti-abortusorganisatie heeft aangifte gedaan wegens aanzetten tot een misdrijf.
Gomperts reageerde op de uitspraak van de rechtbank in Coimbra, die maandagavond laat besloot dat de abortusboot van de Nederlandse organisatie Women on Waves mag worden geweerd uit de havens. Lissabon zegt dat zijn restrictieve abortusbeleid anders in gevaar komt. Portugese vrouwen kunnen worden vervolgd als ze een abortus laten uitvoeren die niet medisch noodzakelijk is. Ook een overtijdbehandeling is illegaal.
Women on Waves heeft direct laten weten in beroep te gaan tegen de uitspraak. De organisatie vindt dat Portugese vrouwen recht hebben op informatie.
Voor de camera's van de nieuwszender SIC legde Gomperts gisteren onomwonden uit hoe een ongwenste zwangerschap in een vroeg stadium is af te breken: ,,Je gaat gewoon naar de apotheek en vraagt om Cytotec of Artotec, je neemt er acht in...'' De geschrokken interviewer vertaalde dit niet, omdat dit zou kunnen worden uitgelegd als 'aanzetten tot een misdrijf'. Hij zei wel dat er meer informatie op de website van Women on Waves is te vinden. Ook daarop staat het recept.
De medicijnen Cytotec en Artotec zijn legaal bij de apotheek te verkrijgen en dienen als pijnstiller en ontstekingsremmer. In de gebruiksaanwijzingen staat dat ze niet mogen worden ingenomen door zwangere vrouwen.
Gomperts trekt zich weinig aan van de ophef. Nog dezelfde dag gaf ze in een discussieprogramma op de Portugese televisie niet alleen het recept, maar toonde ook de doosjes van de medicijnen.
De abortusboot 'Borndiep' vertrok twee weken geleden met zes bemanningsleden richting Portugal. In de internationale wateren mag een Nederlands schip volgens de Nederlandse wet werken. De bedoeling van Women on Waves was voorlichting te geven. Ook wilde de organisatie Portugese vrouwen de mogelijkheid bieden tot een legale abortus.
In het overwegend katholieke Portugal was veel weerstand tegen de komst van de boot, die daar is op verzoek van Portugese vrouwenorganisaties. Minister Bot (Buitenlandse Zaken) heeft er vorige week nog tevergeefs bij de Portugese autoriteiten op aangedrongen de abortusboot toe te laten
Eenschquote:Op woensdag 8 september 2004 10:18 schreef nikk het volgende:
De boot is een fantastisch initiatief om concreet iets te doen voor vrouwen.
quote:Op woensdag 8 september 2004 10:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Eensch
Ik heb er altijd vertrouwen in gehad dat bij het verstand met de jaren zou komenquote:Op woensdag 8 september 2004 10:23 schreef nikk het volgende:
[..]Dat ik dit nog heb mogen meemaken.
ja, hun kind vermoorden... goede actiequote:Op woensdag 8 september 2004 10:18 schreef nikk het volgende:
De boot is een fantastisch initiatief om concreet iets te doen voor vrouwen.
Kan lang duren dus. Er wordt daar niets vermoord, slechts een klompje cellen dat onder je nagel past gaat door de plee.quote:Op woensdag 8 september 2004 10:27 schreef Fearlezz het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld door de eerste de beste keer dat ze na een moord in territoriale wateren komen,
Het is nog geen kind, enkel een paar cellenquote:Op woensdag 8 september 2004 10:27 schreef Fearlezz het volgende:
[..]
ja, hun kind vermoorden... goede actie
Ik heb er alle respect voor dat je vanuit geloofsmotieven tegen abortus bent. Maar heb je er ook respect voor als mensen een andere mening zijn toegedaan?quote:Op woensdag 8 september 2004 10:27 schreef Fearlezz het volgende:
Als ik midden op zee een schip zou aanvallen, alle opvarenden zou vermoorden, dan valt dat ook niet onder het recht van een land. Maar denk je dat ik er mee weg zou komen?
ik neem aan dat dit sarcastisch is?quote:Op woensdag 8 september 2004 10:27 schreef Fearlezz het volgende:
[..]
ik ben van mening dat de kindermoordboot in strijd is met de wet. Zelfs al is het in internationale wateren, deze methode is dusdanig duidelijk bedoeld om de wet te ondermijnen, dat de plaats er niet toe doet. Het zijn nog steeds portugese kinderen die vermoord worden.
Als ik midden op zee een schip zou aanvallen, alle opvarenden zou vermoorden, dan valt dat ook niet onder het recht van een land. Maar denk je dat ik er mee weg zou komen?
Daarom ben ik van mening dat dit knetterhard moet worden aangepakt. Bijvoorbeeld door de eerste de beste keer dat ze na een moord in territoriale wateren komen, de complete crew op te pakken, te veroordelen wegens moord en de boot aan de ketting te houden.
Dat valt dan ook onder piraterij. Iets dat geregeld is onder het internationaal (zee)recht.quote:Op woensdag 8 september 2004 10:27 schreef Fearlezz het volgende:
ja, daarom pleit ik ook niet voor arrestatie van artsen die dat in nederland doen. Maar wel voor arrestatie van mensen die op grove wijze de wetten van een land overtreden. Was het legaal geweest in portugal, dan was het een heel ander verhaal.quote:Op woensdag 8 september 2004 10:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb er alle respect voor dat je vanuit geloofsmotieven tegen abortus bent. Maar heb je er ook respect voor als mensen een andere mening zijn toegedaan?
Ahum, ik ben op zich niet tegen abortus, maar ik wil hier toch even wat op zeggen.quote:Op woensdag 8 september 2004 10:21 schreef pooier het volgende:
Wat moet je dan als een meisje van bijvoorbeeld 16 jaar? met een kind opgescheept zitten en je kind een waardeloze toekomst geven.
Het punt is nu juist dat ze geen wetten overtreden maar gebruik maken van de ruimte die de wet laat. En blijkbaar zijn er Portugezen die dat fijn vinden, als dat niet zo is dan is die boot ook niet nodig toch?quote:Op woensdag 8 september 2004 10:37 schreef Fearlezz het volgende:
[..]
ja, daarom pleit ik ook niet voor arrestatie van artsen die dat in nederland doen. Maar wel voor arrestatie van mensen die op grove wijze de wetten van een land overtreden. Was het legaal geweest in portugal, dan was het een heel ander verhaal.
Dat is ook niet helemaal waar, nu in veel landen abortus mag, moet opnieuw gekeken worden tot welke week het acceptabel is. In de UK is het tot 24 weken, maar dat komt vooral omdat er 2 doktoren voor het proces nodig zijn. Er zijn tegenstanders van deze lange tijd omdat, ondanks het niet levensvatbaar is, het toch een mensje begint te worden. Een optimum zou (volgens doktoren) 12 weken zijn, maar dan zou (in de UK) het hele proces versneld moeten worden. Er moet zeker overnieuw op na gedacht moeten worden, maar niet meer in de context van het mag wel of niet, maar wat het het best voor vrouw/'kind'.quote:Op woensdag 8 september 2004 10:32 schreef servisol het volgende:
[..]
Het is nog geen kind, enkel een paar cellen
Kind, moord? Waar?quote:Op woensdag 8 september 2004 10:27 schreef Fearlezz het volgende:
[..]
Er zijn mensen die vanuit hun geloof vinden dat het om moord gaat. Dat is vast niet nieuw voor je.:Pquote:Op woensdag 8 september 2004 10:43 schreef nikk het volgende:
[..]
Kind, moord? Waar?
Dat is lekker makkelijk roepen tegen tieners die net komen kijken en experimenteren. Tevens, ongelukjes gebeuren.quote:Op woensdag 8 september 2004 10:37 schreef RetepV het volgende:
[..]
Als jij neukt moet je ook rekening houden met dat je vriendin zwanger kan raken, en dat je het kind misschien wel moet doden als dat gebeurt. In feite is abortus 'dood door schuld', want er zijn genoeg manieren om er voor te zorgen dat een neukpartij geen gevolgen heeft.
Jij bent ook geen mens, enkel een paar cellen.quote:Op woensdag 8 september 2004 10:32 schreef servisol het volgende:
Het is nog geen kind, enkel een paar cellen
En als ik daar nou anders over denk, bepaal jij dan voor mij dat ik me schuldig moet voelen. Als ik het niet als leven beschouw maar als een klompje cellen. Of dat ik andere reden heb om te denken dat het beter is om abortus te plegen, bepaal jij dan voor mij wat ethisch juist is???quote:Op woensdag 8 september 2004 10:48 schreef RetepV het volgende:
Zoals ik al zei: ik ben op zich niet tegen abortus. Maar ALS je abortus pleegt moet je wel bewust zijn dat je een leven hebt beeindigd, iemand hebt gedoodt. Je verdient het om je leven lang een schuldgevoel te hebben als je abortus hebt moeten plegen door je eigen onvoorzichtigheid.
Hoe kun je hier over discussieren? De feiten liggen er. Als jij een foetus doodt, al is het maar een klompje cellen, vernietig jij een stukje leven dat 75 of meer jaar had kunnen leven. Die potentie van dat klompje cellen vernietig je samen met dat klompje cellen zelf.quote:Op woensdag 8 september 2004 10:44 schreef Razzmatazz het volgende:
Dat is lekker makkelijk roepen tegen tieners die net komen kijken en experimenteren. Tevens, ongelukjes gebeuren.
We moeten niet als amerikanen ons gaan ingraven in kampen, dan is er geen discussie en oplossing mogelijk.
Maar moord is dan toch wel een erg grove beschuldiging. Je zal maar net je zwangerschap hebben moeten afbreken (wat voor vele meisjes/vrouwen natuurlijk een emotionele ingreep is) en d'r gaat zo Christenfundi je uitmaken voor moordenaar...quote:Op woensdag 8 september 2004 10:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Er zijn mensen die vanuit hun geloof vinden dat het om moord gaat. Dat is vast niet nieuw voor je.:P
Hoezo 'jij' en 'ik'? Wat is er gebeurd met 'wij'? Wat ethisch juist is wordt door de samenleving bepaald, dat ding waar jij ook onderdeel van bent, of je het nou wil of niet.quote:Op woensdag 8 september 2004 10:54 schreef SCH het volgende:
En als ik daar nou anders over denk, bepaal jij dan voor mij dat ik me schuldig moet voelen. Als ik het niet als leven beschouw maar als een klompje cellen. Of dat ik andere reden heb om te denken dat het beter is om abortus te plegen, bepaal jij dan voor mij wat ethisch juist is???
Tja, in theorie is een banaan ook levensvatbaar.quote:Op woensdag 8 september 2004 11:01 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hoe kun je hier over discussieren? De feiten liggen er. Als jij een foetus doodt, al is het maar een klompje cellen, vernietig jij een stukje leven dat 75 of meer jaar had kunnen leven. Die potentie van dat klompje cellen vernietig je samen met dat klompje cellen zelf.
Je kunt er vanuit gaan dat de persoon tot wie jij je richtte een mens is, voor zover wij weten zijn er geen andere entiteiten die van Fok! gebruik maken.quote:Op woensdag 8 september 2004 10:48 schreef RetepV het volgende:
[..]
Jij bent ook geen mens, enkel een paar cellen.
Wel wat meer dan bij een baby, maar bepaalt je hoeveelheid cellen of je het recht hebt op leven of is het toch wat meer dan dat?
De boot zit daar dan ook niet voor die meerderheid.quote:Op woensdag 8 september 2004 11:07 schreef CANARIS het volgende:
Er zijn mensen die vanuit hun geloof vinden dat het om moord gaat. Dat is vast niet nieuw voor je
einde quote SCH
Ja en dat vind in Portugal een overgrote meerheid.
Nu komt weer zon nederlands huppekutje die die portugezen even gaat vertellen dat ze diomme mensen zijn die in een half demokratie wonen en ramt hun de nederlandse Sitten door hun strot
Dat is onjuist. De boot ligt er voor de mensen die geholpen zijn met een abortus. Het duwt niemand iets door de strot.quote:Op woensdag 8 september 2004 11:07 schreef CANARIS het volgende:
Nu komt weer zon nederlands huppe`lkutje die die Portugezen even gaat vertellen dat ze diomme mensen zijn die in een half demokratie wonen en ramt hun de nederlandse Sitten door hun strot
Maar die hazelnoot kan uitgroeien tot een boom. Dat snotje kan uitgroeien tot een mens. Het heeft potentie, het houdt een toekomst in zich opgesloten. Als je een hazelnoot eet, zal hij nooit tot een boom uitgroeien, zal zijn toekomst voor altijd vernietigd worden. Zo ook met een mensenvrucht.quote:Op woensdag 8 september 2004 11:09 schreef Karboenkeltje het volgende:
Ik bedoel, een hazelnoot is complexer dan een mensenvrucht van 45 dagen, zo'n snotje kun je nog niet eens een baby noemen.
Die boot duwt de Portugese overheid een beslissing door de strot. En daarmee werkt het destabiliserend voor de Portugese maatschappij. Wat is belangrijker, de complete Portugese maatschappij of die paar kinderen die onvoorzichtig zijn geweest met sex?quote:Op woensdag 8 september 2004 11:11 schreef SCH het volgende:
Dat is onjuist. De boot ligt er voor de mensen die geholpen zijn met een abortus. Het duwt niemand iets door de strot.
Veel vrouwen in andere landen zijn er juist erg blij mee.quote:Op woensdag 8 september 2004 11:04 schreef RetepV het volgende:
Maar goed, het gaat idd. over de abortusboot. Daar valt echter weinig over te discussieren. Ik vind het een belachelijk iets. Het is niet meer dan een kruistocht om de Nederlandse abortuswetgeving ook in andere landen te krijgen. Ik ben tegen kruistochten, laat iedereen in zijn eigen tijd bepalen hoe hij met dingen om moet gaan.
Die "emotionele" ingreep waar ze zogenaamd een trauma aan overgehouden wordt ze aangepraat door de maatschappij. Door kneuzen zoals jij.quote:Op woensdag 8 september 2004 11:04 schreef RetepV het volgende:
Abortus is voor vrouwen een hele emotionele ingreep ja. Kun je nagaan: omdat haar vriendje onvoorzichtig is geweest, zit zij de rest van haar leven met een emotioneel litteken. Jongens denken daar niet genoeg over na, en als je abortus gaat legaliseren en makkelijk gaat maken, zullen ze er alleen maar NOG minder over nadenken.
Tuurlijk, dat ben ik met je eens. Maar wie zegt dan dat dat niet zo is?quote:Op woensdag 8 september 2004 11:13 schreef RetepV het volgende:
Abortus is prima, er worden mensen gedood om minder. Maar je bent het moreel wel verplicht om je bewust te zijn van wat je nou eigenlijk doet.
Ik neem aan dat jij ook niet masturbeert?quote:Op woensdag 8 september 2004 11:01 schreef RetepV het volgende:
Hoe kun je hier over discussieren? De feiten liggen er. Als jij een foetus doodt, al is het maar een klompje cellen, vernietig jij een stukje leven dat 75 of meer jaar had kunnen leven. Die potentie van dat klompje cellen vernietig je samen met dat klompje cellen zelf.
Exact, en potentie is bijzonder irrelevant. Dan kun je hetzelfde gaan zeggen over elke spermacel. De waarde van die potentie ontstaat mijns inziens door de deelse vervulling van die potentie. Ik kan niet rouwen om een toekomst die nooit zal zijn.quote:Op woensdag 8 september 2004 11:13 schreef RetepV het volgende:
[..]
Maar die hazelnoot kan uitgroeien tot een boom. Dat snotje kan uitgroeien tot een mens. Het heeft potentie, het houdt een toekomst in zich opgesloten. Als je een hazelnoot eet, zal hij nooit tot een boom uitgroeien, zal zijn toekomst voor altijd vernietigd worden. Zo ook met een mensenvrucht.
Ah, volledig met je eens! Om even te overdrijven: wat mij betreft is het zo dat het ongewenst zwanger worden de misdaad is, niet de abortus.quote:Abortus is prima, er worden mensen gedood om minder. Maar je bent het moreel wel verplicht om je bewust te zijn van wat je nou eigenlijk doet.
Hoezo moet de Portugese overheid een beslissing nemen dan? Het zijn nog altijd de vrouwen zelf die een beslissing moeten (en mogen) nemen, niet de Portugese overheid.quote:Op woensdag 8 september 2004 11:18 schreef RetepV het volgende:
Die boot duwt de Portugese overheid een beslissing door de strot.
Precies.quote:Op woensdag 8 september 2004 11:21 schreef servisol het volgende:
[..]
Die "emotionele" ingreep waar ze zogenaamd een trauma aan overgehouden wordt ze aangepraat door de maatschappij. Door kneuzen zoals jij.
Ah ja, net zoals de emotionele schade van een kind die een relatie met een pedofiel heeft hem aangepraat wordt door zijn ouders en de andere mensen in zijn omgeving. Als niemand zo negatief over pedofiele relaties zou doen, zou er ook geen emotionele schade ontstaan, want dan waren er geen 'slachtoffers'.quote:Op woensdag 8 september 2004 11:21 schreef servisol het volgende:
[..]
Die "emotionele" ingreep waar ze zogenaamd een trauma aan overgehouden wordt ze aangepraat door de maatschappij. Door kneuzen zoals jij.
In de portugese wetgeving is het plegen van abortus toch verboden? Zijn de plegers van abortus toch moordenaars? Dan is de overheid verplicht om stappen te ondernemen, dat is waar een overheid voor is. Dus die abortusboot zet de Portugese overheid voor het blok.quote:Op woensdag 8 september 2004 11:23 schreef Lithion het volgende:
Hoezo moet de Portugese overheid een beslissing nemen dan? Het zijn nog altijd de vrouwen zelf die een beslissing moeten (en mogen) nemen, niet de Portugese overheid.
Flauw hoor om die mensen zo af te schilderen. Ik nam je nog wel serieus maar als je mensen zo neerzet.quote:Op woensdag 8 september 2004 11:31 schreef RetepV het volgende:
Ik denk dat ik Canaris verder maar voor mij laat antwoorden, hij weet het beter te verwoorden.
Het is gewoon een kruistocht. Een of andere Nederlandse miep vindt dat ze in Portugal een achterlijke cultuur hebben en vindt dat zij er iets aan moet doen. Ze verzamelt een groepje kruisridders en vertrekt om het land van de ongelovigen te 'bevrijden'.
Op Portugese bodem ja. Wat Portugezen in het buitenland doen, daar hebben zij niks over te zeggen (tenzij de wet daarin voorziet zoals bij pedoseksuele handelingen in het buitenland (Ned. wetgeving), maar in dit geval is dat blijkbaar niet zo).quote:Op woensdag 8 september 2004 11:30 schreef RetepV het volgende:
In de portugese wetgeving is het plegen van abortus toch verboden?
Iets als 'bewustzijn' en de significantie daarvan in deze context zegt je echt helemaal niets he?quote:Het zijn ook de vrouwen zelf die een beslissing nemen als ze hun kinderen laten besnijden, en die kinderen willen dat zelf ook omdat ze er anders niet 'bij horen'. Maar als hier een besnijdenisboot voor de kust ligt, zal 'het volk' ook eisen dat de overheid stappen onderneemt.
Met deze argumentatie zou het dus ook legaal zijn als er een Somalisch schip in de Noordzee buiten onze territoriale wateren voor anker ligt en vrouwenbesnijdenissen uitvoert.quote:Op woensdag 8 september 2004 10:09 schreef Grijns het volgende:
we doen niks fout hier. Vrouwen mogen varen naar internationale wateren en daar gelden de portugese regels niet. Dat portugal zo achterlijk is om abrtus te vebieden waardoor duizenden vrouwen elk jaar de gevaarlijkere illigale aanpak kiezen is niet iets om in stand te houden.
Nee, daar is naar ik meen een wet voor aangenomen waarbij vrouwenbesnijdenissen in het buitenland uitgevoerd, hier ook nog strafbaar zijn.quote:Op woensdag 8 september 2004 11:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Met deze argumentatie zou het dus ook legaal zijn als er een Somalisch schip in de Noordzee buiten onze territoriale wateren voor anker ligt en vrouwenbesnijdenissen uitvoert.
Hoezo gelijk? Dat betekent alleen dat wanneer iemand in Ierland gebruik zou maken van die boot strafrechtelijk vervolgd kan worden bij terugkomst in Ierland. Sim-pel.quote:Op woensdag 8 september 2004 11:46 schreef CANARIS het volgende:
Overigens, is er onlangs niet een wet aangenomen dat vrouwenbesnijdenissen uitgevoerd in het buitenland, op Nederlandse bodem alsnog strafbaar zijn
einde quote
En Ierland kent precies dezelfde wetgeving met betrekking tot abortus.
wie heeft er nu gelijk?
In portugal is het ook illegaal om een abortus te plegen .quote:Op woensdag 8 september 2004 11:47 schreef Lithion het volgende:
[..]
Nee, daar is naar ik meen een wet voor aangenomen waarbij vrouwenbesnijdenissen in het buitenland uitgevoerd, hier ook nog strafbaar zijn.
Hetzelfde met sex met minderjarigen.
Een besnijdenissenboot vergelijken met een abortusboot vind ik net zo vreemd als voedselleverancies vergelijken met wapenleverancies.quote:Op woensdag 8 september 2004 11:30 schreef RetepV het volgende:
[..]
In de portugese wetgeving is het plegen van abortus toch verboden? Zijn de plegers van abortus toch moordenaars? Dan is de overheid verplicht om stappen te ondernemen, dat is waar een overheid voor is. Dus die abortusboot zet de Portugese overheid voor het blok.
Het zijn ook de vrouwen zelf die een beslissing nemen als ze hun kinderen laten besnijden, en die kinderen willen dat zelf ook omdat ze er anders niet 'bij horen'. Maar als hier een besnijdenisboot voor de kust ligt, zal 'het volk' ook eisen dat de overheid stappen onderneemt.
Duh! Het gaat erom of het ook nog strafbaar is als je het in het buitenland uit laat voeren. Als de Portugese wetgeving daar niet in voorziet hebben ze geen poot om op te staan.quote:Op woensdag 8 september 2004 11:48 schreef Chadi het volgende:
In portugal is het ook illegaal om een abortus te plegen .
Elke vrouw aan de grens een zwangerschapstestquote:Op woensdag 8 september 2004 11:51 schreef Lithion het volgende:
Maar goed, je bent dus ook voor grenscontroles aan de Portugese grens om zwangere vrouwen ervan te weerhouden naar Nederland af te reizen?
Ja, en aan een indiaan kan je om regen vragen. Wat heb ik met die Ethiopier te maken?quote:Op woensdag 8 september 2004 11:55 schreef CANARIS het volgende:
Een besnijdenissenboot vergelijken met een abortusboot vind ik net zo vreemd als voedselleverancies vergelijken met wapenleverancies.
einde quote
zeg dat een Ethiopier en hij vraagt of jij gek bent
Vanuit een helicopterview bekeken is het wel hetzelfde.quote:Op woensdag 8 september 2004 11:48 schreef nikk het volgende:
[..]
Een besnijdenissenboot vergelijken met een abortusboot vind ik net zo vreemd als voedselleverancies vergelijken met wapenleverancies.
Je weet dondersgoed dat dit gewoon pesterij is van de Portugeese wetgeving want een structurele oplossing is het niet.quote:Op woensdag 8 september 2004 11:51 schreef Lithion het volgende:
[..]
Duh! Het gaat erom of het ook nog strafbaar is als je het in het buitenland uit laat voeren. Als de Portugese wetgeving daar niet in voorziet hebben ze geen poot om op te staan.
Maar goed, je bent dus ook voor grenscontroles aan de Portugese grens om zwangere vrouwen ervan te weerhouden naar Nederland af te reizen?
Die mensen vinden het toch echt anders . Moeten wij onze denkwijze aan hen gaan opleggen ofzo?quote:Op woensdag 8 september 2004 11:55 schreef CANARIS het volgende:
einde quote
zeg dat een Ethiopier en hij vraagt of jij gek bent
En terecht. De Nederlandse waarden en normen zijn dan ook superieur.quote:Op woensdag 8 september 2004 12:01 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Als je als Nederlander wordt opgevoed met de Nederlandse normen en waarden, denk je volgens de juistheid van de Nederlandse normen en waarden. O.a. dat abortus moet kunnen en vrouwenbesnijdenis niet.
Dat alles in het leven relatief is ben ik met je eens. Alleen hebben we daar niks aan.quote:Op woensdag 8 september 2004 12:01 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Vanuit een helicopterview bekeken is het wel hetzelfde.
Als je als Nederlander wordt opgevoed met de Nederlandse normen en waarden, denk je volgens de juistheid van de Nederlandse normen en waarden. O.a. dat abortus moet kunnen en vrouwenbesnijdenis niet.
Als je met dezelfde hardware wordt opgevoed volgens Somalische normen en waarden, denk je precies andersom.
Says who???quote:Op woensdag 8 september 2004 12:02 schreef Monidique het volgende:
[..]
En terecht. De Nederlandse waarden en normen zijn dan ook superieur.
Ik en als ze niet superieur waren, had ik ze niet aangehangen.quote:Op woensdag 8 september 2004 12:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Says who???
quote:Op woensdag 8 september 2004 12:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik en als ze niet superieur waren, had ik ze niet aangehangen.
Nee hoor, we leggen ze niks op. We bieden ze iets aan. Wat een vriendelijkheidquote:Op woensdag 8 september 2004 12:02 schreef Chadi het volgende:
[..]
Die mensen vinden het toch echt anders . Moeten wij onze denkwijze aan hen gaan opleggen ofzo?
Datzelfde kan je natuurlijk zeggen van een besnijdenissenboot. Het komt er eigenlijk of het humanisme boven een cultuur of wetgeving geplaatst mag worden. Ik vind dat dat tot op bepaalde hoogte mogelijk moet zijn.quote:Op woensdag 8 september 2004 12:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, we leggen ze niks op. We bieden ze iets aan. Wat een vriendelijkheid![]()
Is er een besnijdenissenboot? Nee, die is er niet, dus ljikt het mij niet nodig om op die ridicule vergelijking in te gaan.quote:Op woensdag 8 september 2004 12:17 schreef nikk het volgende:
[..]
Datzelfde kan je natuurlijk zeggen van een besnijdenissenboot. Het komt er eigenlijk of het humanisme boven een cultuur of wetgeving geplaatst mag worden. Ik vind dat dat tot op bepaalde hoogte mogelijk moet zijn.
Het zou kunnen, het gaat ook om het idee.quote:Op woensdag 8 september 2004 12:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Is er een besnijdenissenboot? Nee, die is er niet, dus ljikt het mij niet nodig om op die ridicule vergelijking in te gaan.
Als vrouwen zich vrijwilllig willen laten besnijden, dan houd ik ze niet tegen. Ik vraag me af of het druk zou worden op zo'n boot.quote:Op woensdag 8 september 2004 12:20 schreef nikk het volgende:
[..]
Het zou kunnen, het gaat ook om het idee.
En als het om meisjes van 4 jaar oud gaat?quote:Op woensdag 8 september 2004 12:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Als vrouwen zich vrijwilllig willen laten besnijden, dan houd ik ze niet tegen. Ik vraag me af of het druk zou worden op zo'n boot.
Je mist het punt. Die medewerkers van die boot/organisatie zijn van mening dat ook vrouwen uit andere landen de gelegenheid geboden moet worden om tot abortus over te gaan. Het moet verschrikkelijk zijn voor vrouwen die een abortus als laatste en enige uitweg zien maar in een land wonen die dit niet toestaat en je de gevangenis in moet zodra dit gebeurd. De vrouwen kunnen dit alleen maar omzeilen door met een schip in internationale wateren te varen en daar de abortus uit te voeren.quote:Op woensdag 8 september 2004 09:53 schreef CANARIS het volgende:
Arrogante Nederlandse bemoeizucht in Optima Forma.
Niet een Zweedse boot, een Belgische boot een Engelse boot , nee het is naturulijk weer een Nederlandse boot met een huppelkutje , die denkt het recht te hebben om in alleengang het juridische systeem van Portugaal te omzeilen. Wij (Nederlanders ) hebben gelijk en de rest ongelijk.
Wat vind jij dan van dat aanzetten tot thuisdokteren?quote:Op woensdag 8 september 2004 10:18 schreef SCH het volgende:
Eensch
quote:Op woensdag 8 september 2004 17:58 schreef HarigeKerel het volgende:
Tijd dus dat er een schip uit Saoudi-Arabie op verzoek van bv de AEL voor onze kust cursussen gaat geven op gebieden als "sla je vrouw" "hoe vang en dood je een homo?" "Hoe fik je een synagoge af?"
Heel normaal een bepaalde delen van de wereld, maar toch zou Nederland daar ook niet blij mee zijn.
Weg dus met die boot waar ze kinderen op vermoorden, en anders mag de Portugese marine hem zo naar de kelder jagen.
quote:Op woensdag 8 september 2004 17:58 schreef HarigeKerel het volgende:
Tijd dus dat er een schip uit Saoudi-Arabie op verzoek van bv de AEL voor onze kust cursussen gaat geven op gebieden als "sla je vrouw" "hoe vang en dood je een homo?" "Hoe fik je een synagoge af?"
Heel normaal een bepaalde delen van de wereld, maar toch zou Nederland daar ook niet blij mee zijn.
De kinderen zijn nog niet geboren, ze leven nog niet, dus hoe wil je die vermoorden?quote:Weg dus met die boot waar ze kinderen op vermoorden, en anders mag de Portugese marine hem zo naar de kelder jagen.
Nou naar mijn definitie is in leven zijn niet hetzelfde als geboren zijn, kijk maar eens naar foto's van embryo's, die leven IMHO gewoon.quote:Op donderdag 9 september 2004 14:20 schreef Steijn het volgende:
De kinderen zijn nog niet geboren, ze leven nog niet, dus hoe wil je die vermoorden?
Ja, een tulp ook.quote:Op donderdag 9 september 2004 16:09 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Nou naar mijn definitie is in leven zijn niet hetzelfde als geboren zijn, kijk maar eens naar foto's van embryo's, die leven IMHO gewoon.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |