abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 september 2004 @ 08:53:51 #1
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_21819102
Ik ga misschien een andere auto kopen.
Nu heb ik er 2 op het oog:

Een Honda CRX Del-Sol van 1992 ( 138.000 op de teller ) of een Fiat Punto cabrio uit 1996 met 112.000 op de teller ).
Ze zijn beiden in goede staat, maar ik weet niet wat ik moet kiezen. Enerzijds denk ik dat eventuele reparaties en/of onderdelen voor een CRX veel duurder zijn dan voor de Fiat. Ook lijkt me de Fiat een stuk zuiniger in verbruik.

Iemand suggesties/tips?
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_21819278
Een Fiat zal waarschijnlijk duurder zijn in reparatie, dit omdat de Punto Cabrio schaars is in Nederland, ofwel je kunt niets van de sloop trekken. En bij Fiat zelf is het ching ching bling bling duur.
Ik had voor de APK een nieuwe gordel gekocht, een rip uit m'n lijf.
"¤220,- excl. BTW, zo menemen meneer?"

Neemt niet weg dat de Punto meer stijl uitstraalt, waar de Del Sol sportievere tinten heeft.
  woensdag 8 september 2004 @ 09:52:58 #3
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_21819640
Hmmm ja daar zit wel wat in.
Voordeel van de crx is ook wel dat er een hardtop op zit en bij de fiat een softtop.
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_21819675
Zou een spiegel voor een Punto cabrio echt zoveel verschillen van een gewone Punto?
Alleen voor de dakdelen zal het verschil maken, denk ik.
  woensdag 8 september 2004 @ 10:13:38 #5
69994 seto
-|||--------|||-
pi_21819898
sinds je een man bent, zou ik voor de fiat gaan
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_21820026
geen moeilijke keuze toch ?? CRX Del sol natuurlijk
"Wie geen plezier vindt in eenzaamheid zal niet van de vrijheid houden."
"Verleden en toekomst bestaan slechts voorzover wij eraan denken."
"De kunst van liefde is de kunst van het volhouden."
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding Overal"
  woensdag 8 september 2004 @ 10:34:14 #7
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_21820183
del sol!!!

honda powerrrrr!!!

moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
  woensdag 8 september 2004 @ 11:03:24 #8
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_21820659
Mjaaa.... stiekem vind ik de del sol ook wel vetter, maar ik weet niet wat het VERSTANDIGSTE is...
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_21821008
Mja, als het beide goede auto's zijn denk ik niet dat ze qua betrouwbaarheid elkaar veel ontlopen.

Je kunt hier wel vragen naar voor -/ nadelen van deze twee auto's. Maar de echte keuze, qua smaak, heb je toch al gemaakt (denk ik). En die moet je ook zelf maken.
pi_21821112
Del Sol

pi_21821201
wat een sjonnie gedrocht
  woensdag 8 september 2004 @ 11:54:47 #12
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_21821565
Cabrio's doen het goed bij de dames
Vampire Romance O+
  woensdag 8 september 2004 @ 12:01:37 #13
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_21821673
Ja die is echt lelijk
zo'n patser-johnnen fast and furious ding

Deze is veel mooier
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  woensdag 8 september 2004 @ 12:05:10 #14
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_21821732
en de punto cabrio:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_21822274
CRX, die ziet er toch veel sportiever uit? ik vind die punto meer een dames-autootje.
  woensdag 8 september 2004 @ 16:02:02 #16
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_21822416
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:26 schreef dnzl het volgende:
Mja, als het beide goede auto's zijn denk ik niet dat ze qua betrouwbaarheid elkaar veel ontlopen.

Je kunt hier wel vragen naar voor -/ nadelen van deze twee auto's. Maar de echte keuze, qua smaak, heb je toch al gemaakt (denk ik). En die moet je ook zelf maken.
Denk je?
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
pi_21822540
heb zelf een DelSol en ben er zeer zeer tevreden mee (al 9 jaar)

Honda motoren zijn natuurlijk stukken betrouwbaarder (dat weet een kind). De DelSol is idd een hardtop en het dak (afhankelijk van de versie) kan handmatig of electrisch opgeborgen worden in / onder de achterklep. De electrische versie heeft minder ruimte in de kofferbak maar toch nog een redelijke opbergruimte. De Punto heeft in mijn optiek maar één pluspunt: de achterbank! Koop je zo'n auto als een DelSol vergeet dat de praktische kant. Zoiets doe je echt voor het rijplezier.

DelSol is er in twee motor-uitvoeringen: ESi (met OHC) en VTi (DOHC, VTEC). BIjden zijn niet langzaam en kunnen zich aardig vergelijken met andere sportieve auto's. De VTi is natuurlijk een betere basis als je er motorisch nog dingen aan wilt doen.

ESi: geen ABS, trommelremmen achter, ca. 125 pk
VTi: ABS, schijven rondom, ca. 160 pk

Wel een groot praktisch nadeel (ach) is dat het dat het dashboard van de DelSol... hoe mooi dan ook... echt geen ruimte overlaat voor bijvoorbeeld een blikje cola. Het dashboard loopt schuin af. Geen deurvakken, wel twee afsluitbare vakken achter de stoelen en een opbergvak in het (doorlopende) middenconsole.

De rijpositie in de DelSol is ideaal maar je moet niet langer zijn dan 1.90 want dan gaat het allemaal krap aanvoelen. Stuur is in hoogte verstelbaar.

Uniek en ERG prettig. Bij alle DelSols zijn naast de buitenspiegels niet alleen de zijruiten maar ook het achterruitje electrisch bedienbaar.

Persoonlijk vind ik het geen vergelijk... tuurlijk zijn onderdelen iets duurder (staat Honda om bekend) maar dat is omdat er echt zelden iets aan kapot gaat. In 9 jaar geen enkel technisch mankement mee mogen maken (afkloppen niet nodig)

Sleutelen aan DelSol: alles is makkelijk toegankelijk... ondanks de kleine motorruimte is er toch nog zat ruimte.

Laat je niet voor de gek houden met de aanschafprijs. Vaak loont het om effe verder te zoeken. Omdat de auto's in Nederland zo extreem zeldzaam zijn (DelSol VTi-E ABS in het laatste jaar in Nederland maar 1 van verkocht) denken dealers er de top-prijs voor te kunnen vragen.

Misschien een laatste hulp bij je keuze: waar zie je eerder een trekhaak achter hangen?


edit: Het zal wel moeilijk worden om bodykits en dat soort spul te vinden voor een DelSol. Er is niet zo onwijs veel voor te krijgen.

De auto is echt een pret-mobiel en de naam DelSol (van de zon) is zeer terecht.
Calm down, please!
pi_21822795
Als er geen tupperware aan gehangen is is de DelSol prima, zodra er tupperware aan hangt kan het eigenlijk niet Sjonieeriger...
  woensdag 8 september 2004 @ 17:21:18 #19
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_21822872
En dat noem jij een dilemma? Dat noem ik een makkelijke keus.
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_21823073
quote:
Op woensdag 8 september 2004 17:21 schreef jacco het volgende:
En dat noem jij een dilemma? Dat noem ik een makkelijke keus.
inderdaad
pi_21823099
een punto is staks niets meer waard.
maar pas op als je een honda koopt je wilt niets anders meer daarna.
I found the love but it didn't last
Wonderful Days belong to the past
I don't know where I stand, what I'm to do
tried to forget and i'll find someone new
pi_21823144
quote:
Op woensdag 8 september 2004 12:05 schreef jpg97 het volgende:
en de punto cabrio:
[afbeelding]


Rij 1000x liever in een ouwe geragte en verroestte Kadett Cabrio dan dit ding. Dit is gewoon een wijvenkar man
pi_21823608
En die 4 jaar verschil die er tussen die auto's zit? Dat mag toch ook wel even meegewogen worden, want in 4 jaar kan er een hoop met een auto gebeurren hoor.
pi_21824189
quote:
Op woensdag 8 september 2004 18:00 schreef Faxie het volgende:
En die 4 jaar verschil die er tussen die auto's zit? Dat mag toch ook wel even meegewogen worden, want in 4 jaar kan er een hoop met een auto gebeurren hoor.
Je praat over een Honda, dat maakt die 4 jaar al gelijk goed.
pi_21824221
quote:
Op woensdag 8 september 2004 18:00 schreef Faxie het volgende:
En die 4 jaar verschil die er tussen die auto's zit? Dat mag toch ook wel even meegewogen worden, want in 4 jaar kan er een hoop met een auto gebeurren hoor.
het enige is dat onderdelen die officieel na ongeveer 10 jaar vervangen moeten worden (distributieriem, koppelingsplaten, syncmesh, drukgroep, misschien homokineten, ashoezen, bussen van de ophanging, etc) waarschijnlijk al vervangen zijn van de Honda en nog vervangen moeten worden van de Punto (over 2 jaar).

verder is een Honda imo technisch veel vernufter dan een Punto. Double wishbone ophanging rondom, PGM-FI (Programmed Fuel Injection), etc...

Punto max output:
89.2 PS (88.0 bhp) (65.6 kW) uit een 1.6 @ 5750 RPM
127.0 Nm (13 kgm) @ 2750 RPM
55.7 bhp / litre
Calm down, please!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')