abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 september 2004 @ 10:55:10 #1
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_21799706
Voor in ons nieuwe appartement zijn we op zoek naar een nieuwe laminaatvloer. Op dit moment ligt er een beuken-vloer (laminaat), maar dat past helemaal niet bij onze meubels die we besteld hebben dus dat gaat eruit.
Nu hebben we van o.a. Quickstep een vloer gezien met daarin een v-groef voor een planken-effect. Erg mooi, maar we horen hele verschillende verhalen. De één heeft er totaal geen problemen mee, maar van vrienden van vrienden van vrienden hoor je dat het weer dat het slecht schoon te maken zou zijn. Lijkt mij dat dat geen probleem moet zijn met een goede stofzuiger.

Hoe zijn jullie ervaringen?
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_21799721
supervet man, hebben wij ook... gewoon stofzuigen wat een bullshit zeikerds die zeggen dat het niet schoon te maken is... ja als je 3 jaar niet poetst misschien niet!

owja, maar wij hebben geen quickstep, maar dat andere merk, die planken zijn net iets breder zeg maar, wit eiken als kleur en dat was ook net iets lichter als quickstep en niet te vergeten goedkoper...
We all went to heaven in a little row boat....
  dinsdag 7 september 2004 @ 10:57:40 #3
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_21799741
Idd, die vloeren zijn mooi en als je ze fatsoenlijk schoonhoudt is er nix aan de hand...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_21799813
Goede ervaringen!
Nu ligt 't er pas een half jaar. Het ziet er veel minder saai uit dan gewoon laminaat, het is makkelijk schoon te houden (zand in de groeven zuig je gewoon op)... Een of twee keer per maand dwijlen lijkt me voldoende.
Volgens mij is de stofzuigerzak van je vrienden vol

Er zijn trouwens goedkopere V-groef laminaatvloeren dan die van Quickstep, he?
pi_21799878
Balterio hebben we ja.. dat was hem en dan volgens mij tradition... http://www.baltagroup.com/
is ook met structuur erop net als quickstep
  dinsdag 7 september 2004 @ 11:08:46 #6
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_21799891
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 11:03 schreef 8op het volgende:
Goede ervaringen!
Nu ligt 't er pas een half jaar. Het ziet er veel minder saai uit dan gewoon laminaat, het is makkelijk schoon te houden (zand in de groeven zuig je gewoon op)... Een of twee keer per maand dwijlen lijkt me voldoende.
Volgens mij is de stofzuigerzak van je vrienden vol

Er zijn trouwens goedkopere V-groef laminaatvloeren dan die van Quickstep, he?
We hebben nu een iets goedkopere vloer en ik vind de mate van krassen op de toplaag toch een beetje belabberd. Dit huis willen we het gewoon goed hebben dus kiezen we misschien liever een iets duurdere maar waar we zeker van weten dat het goed is.
Ik weet niet welke merken jullie anders bedoelen, maar zoveel zijn er niet met een v-groef zover ik weet. Ik sta open voor suggesties!
  dinsdag 7 september 2004 @ 11:12:52 #7
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_21799955
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 11:07 schreef Playah het volgende:
Balterio hebben we ja.. dat was hem en dan volgens mij tradition... http://www.baltagroup.com/
is ook met structuur erop net als quickstep
Die vloeren zijn echt super mooi:

Thnx voor de tip!
pi_21799991
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 11:08 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

We hebben nu een iets goedkopere vloer en ik vind de mate van krassen op de toplaag toch een beetje belabberd. Dit huis willen we het gewoon goed hebben dus kiezen we misschien liever een iets duurdere maar waar we zeker van weten dat het goed is.
Ik weet niet welke merken jullie anders bedoelen, maar zoveel zijn er niet met een v-groef zover ik weet. Ik sta open voor suggesties!
Nou, ik weet niet eens meer wat het merk was. Het kwam bij de Big Boss vandaan.
De meeste merken hebben een assortiment V-groef opgenomen. Ook een Leen Bakker heeft ze, een Gamma, een Praxis.

Ik moet eerst nog maar eens zien of hier krassen op de vloer komen. En al zouden er krassen op komen, ze vallen door de houtstructuur toch niet op. Bovendien: krassen maken een echte houten vloer levendig
pi_21800064
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 11:12 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

Die vloeren zijn echt super mooi:

[afbeelding]

Thnx voor de tip!
ja gaaf, ik heb thuis wel wat fotos waar de vloer ook op staat als ik er aan denk zal ik ze eens uploaden....
pi_21822135
Heb even wat foto's gemaakt... hier staan ze...

http://home.iae.nl/users/hws/
  woensdag 8 september 2004 @ 18:33:13 #11
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_21824222
quote:
Op woensdag 8 september 2004 12:27 schreef Playah het volgende:
Heb even wat foto's gemaakt... hier staan ze...

http://home.iae.nl/users/hws/
Super mooi.. Jij hebt dan de 2-kantige groef en wij zaten te denken aan een 4 kantige waardoor je echt een plankenefect krijgt. Maar deze is ook super mooi!
pi_21830739
Ik ben/was ook geintereseerd in de v-groeven van quick-step en evt. pergo, maar helaas zijn deze niet waterbestendig en hebben ze ook geen extra geluidisolatie, wat voor mij heel belangrijk is.
  donderdag 9 september 2004 @ 09:17:33 #13
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_21833149
quote:
Op donderdag 9 september 2004 00:37 schreef athlonkmf het volgende:
Ik ben/was ook geintereseerd in de v-groeven van quick-step en evt. pergo, maar helaas zijn deze niet waterbestendig en hebben ze ook geen extra geluidisolatie, wat voor mij heel belangrijk is.
Dan moet je naar Tradition Quattro van Balterio maar eens bekijken:
quote:
Geschikt voor slaapkamer, living, keuken en commerciële ruimtes ! Ook voor shops, bars, bureaus, lobby's, …! Hydrosafe-bescherming tegen vocht. Perfect geschikt voor intensief gebruik.

7 verschillende kleuren
Jarenlange tevredenheid met gemak van onderhoud
Extra Vochtresistente HDF
25 jaar residentiële garantie
12 jaar comerciële garantie
Ideaal voor huishoudelijke en commerciële toepassingen

http://www.baltagroup.com/
pi_21833290
Wij hebben 90m2 op de bovenverdieping en we denken er wel over om de volgende keer groefloos te nemen omdat dat toch eenvoudiger schoon te maken is. (met een veger of zo)
Nu moeten we telkens alles stofzuigen.
  donderdag 9 september 2004 @ 09:36:50 #15
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_21833329
quote:
Op donderdag 9 september 2004 09:33 schreef DrXLTrouble het volgende:
Wij hebben 90m2 op de bovenverdieping en we denken er wel over om de volgende keer groefloos te nemen omdat dat toch eenvoudiger schoon te maken is. (met een veger of zo)
Nu moeten we telkens alles stofzuigen.
Wij stofzuigen zowieso altijd al, dus dat moet voor ons geen probleem zijn. Komt misschien ook omdat alles gelijkvloers is (appartement) waardoor je overal makkelijk bij kunt komen zonder dat je hoeft te slepen met een stofzuiger.
pi_21833657
Dan is het geen probleem, de naden sluiten wel goed aan waardoor de stofzuiger er geen probleem mee heeft
pi_21883648
quote:
Op woensdag 8 september 2004 18:33 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

Super mooi.. Jij hebt dan de 2-kantige groef en wij zaten te denken aan een 4 kantige waardoor je echt een plankenefect krijgt. Maar deze is ook super mooi!
Mijn broer heeft een plankenvloer maar die heeft ook geen 4 kanten groef... wij wilden die eerst ook pakken, maar als je erover na gaat denken wordt het allemaal wel een beetje aan de drukke kant zeg maar met al die groeven, je zie nu ook wel een scheiding, maar anders net iets te... met 2 kanten blijft het een beetje rustig zeg maar...
  zaterdag 11 september 2004 @ 17:42:49 #18
81237 releaze
best of both worlds
pi_21883753

is mijn vloertje.. echt ontzettend mooi, is geloof ik beukenkleur.. (mn kennis van bomen is niet zo geweldig)

ligt in mn slaap/woon kamer (heb een kamer in een studentenhuis) en is gewoon goed bij te houden hoor. heb een stofzuiger en een swiffertje, maar stofzuigen gaat wel beter.

tis wel zo dat je de stofformering wel goed ziet liggen, maar dat is met alle laminaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')