abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22251955
miscchien kennen jullie de film double take wel ? http://www.imdb.com/title/tt0238948/

misschien weten jullie wat voor muziek daar in de auto werd afgespeeld toen ze gingen allebij gingen dansen

ik heb het al het was Delinquent Habits - Return Of The Tres
wat een heerlijke beat is dat tog

[ Bericht 10% gewijzigd door Hellrazor op 28-09-2004 02:21:22 ]
pi_22252136
OMG ik heb het nummer govonden wat ik al 3 jaar zocht
Pharoahe Monch - Simon Says
die beat
pi_22252616
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 00:31 schreef Timo20 het volgende:
De herfst en winter komen er weer aan en dan heb ik altijd zo veel meer zin om hiphop te luisteren dan in de zomer. Zo van: kga lekker ver onder de deken kruipen, zet n album a la Jazzmataz 1 op en chillen maar
Vraag me af hoe dat komt
Ik heb het eigenlijk precies andersom, veel hiphop vind ik echt zomermuziek. Vooral ook van die (beetje) cheesy dingen die niet zoveel inhoud hebben zoals The Chronic en Doggystyle (dik 10 jaar oud inmiddels, maar ik vind het nog steeds wel ok).

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_22256294
Omdat kraakreviews altijd leuk zijn, wat pitchforkmedia vindt van de nieuwe single van Eminem:
quote:
Hi kids! Do you still like violence? Then get a load of what the disaffected suburban troglodytes who've worshipped Eminem's last three albums do to him when "Just Lose It" hits the airwaves. Despite bringing home that 8 Mile Oscar®, Marshall Mathers has still maintained some semblance of street cred as a confrontational mainstream rap artist. But then, all things end, and this Nickelodeon Nation-targeted nail in the coffin ought to go down as one of the most brutal career-killers since Spies Like Us. Eminem has long courted an adolescent audience, but he overshoots the mark considerably this time, offering enough fart jokes and "bunghole" references to fulfill even the most infantile prepubescent fantasy.

Where to even begin? The song's neutered hook wallows in excruciating cartoon laser-synth overload, set to the most stilted beat this side of a Bop-It. And the taboos! Eminem takes a swipe at Michael Jackson, mugs like Pee-Wee Herman, subjects everyone to a humorless mid-song breakdown tutorial, details an S&M scenario that wouldn't make John Ashcroft blush, and finally, utters the unthinkable clunker: "Guess who's back with a brand new rap!" The deadpan chorus hammers in Em's final nail, making even Eminem's most politically correct foes long for the days when he at least cared about homophobia: "Yeah boy, shake that ass/ Whoops, I mean girl/ Girl, girl, girl." Also, what the fuck is "pajama time"?
Die Welt ist alles was der Fall ist.
  dinsdag 28 september 2004 @ 13:07:34 #255
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_22257093
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 02:11 schreef Hellrazor het volgende:

ik heb het al het was Delinquent Habits - Return Of The Tres
wat een heerlijke beat is dat tog
is idd erg lekker
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 02:45 schreef Hellrazor het volgende:
die beat
ff downloaden

-edit- heb m gevonden, meteen ook maar de instrumentale versie erbij
pi_22259072
Yeah, kaartjes voor de BB ontvangen .
pi_22260976
quote:
Op maandag 27 september 2004 22:17 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Slecht is misschien niet eens het juiste woord. Voorspelbaar, oninteressant en ongeïnspireerd zijn de woorden die het wmb typeren.

Van de eerdere tracks kon je niet houden, maar het was zorgvuldig in elkaar gezet, dat is hier absoluut niet meer het geval. Het klinkt geforceerd en gemaakt; net alsof hij nog dacht 'O shit, ik moet over een halfuurtje nog een track inleveren.'

De Dre formule blijkt wederom beperkt houdbaar, het is wachten op een nieuwe brainwave bij hem, anders is het deze keer definitief over
En dan te bedenken dat zijn album, hoe voorspelbaar het ook was, op No.1 stond in The Most Anticipated Hiphop Albums of 2004.
Wat ik hier doe?
Uit me nek lullen!
pi_22261226
jongen dat was op ''new'' MTV
pi_22261520
Ja, dat weet ik, maar daar gaat het toch ook niet om. Of het nou MTV is of radio 1 het gaat erom dat ie op No.1 stond en dat het gewoon voorspelbaar is, net zoals Dre op 2 enz.
Wat ik hier doe?
Uit me nek lullen!
pi_22264272
Een album kan toch best "most anticipated" zijn en vervolgens helemaal kut zijn?
pi_22269565
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 02:45 schreef Hellrazor het volgende:
die beat
die is zeer strak ja
  dinsdag 28 september 2004 @ 23:27:29 #262
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_22273934
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 17:51 schreef keeper het volgende:
Een album kan toch best "most anticipated" zijn en vervolgens helemaal kut zijn?
Dat kan wel , maar niet als het aan MTV zou liggen ik bedoel de clip van zowel purple pills , als my band als in da club als etcetcetc zijn wel aan tezien maar de kwaliteit van de nummers laat te wensen over

en daarbij is het heel save om van de 20 albums er minstens 15 op te noemen van gevestigde artiesten , zeker als je lekker betaald krijgt voor de airplay
pi_22274095
Ok, ik zeg ook niet dat ik het er direct mee eens ben, maar is het ook niet logisch dat een onder 'most anticipated' albums vooral albums zitten van gevestigde artiesten? Daar kan je namelijk iets van verwachten, je kent ze, je weet waar toe ze in staat zijn en je hoopt dat ze dat verbeteren of evenaren. Voor een onbekende artiest is het lastiger 'most anticipated' te zijn, niemand kent ze immers nog en er wordt dus ook veel minder van ze verwacht.
  dinsdag 28 september 2004 @ 23:37:16 #264
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_22274198
ja ok , maar hoeveel bekende hiphop acts zijn er , en hoeveel bekende hippop artiesten zijn er , niet dat ik met die term te min wil doen , maar gang starr was vorig jaar ook niet anticipated , en dit jaar stond clipse er zelfs in(ik had eerder ma$e verwacht) , sorry hoor , maar 1 top tien hit scoren maakt je naar mij mening nog steeds een eendagsvlieg , en vergelijkbaar met een onbekende rapper die toevallig een goede dag heeft
pi_22274229
Voor de overgrote massa zullen de albums van Eminem, Dre en Fabolous die binnenkort verschijnen idd top zijn en zo mag je zeggen dat ze most anticipated zijn.

Dat het voor mij anderen zijn mag duidelijk zijn
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_22274294
Tja, je moet het zien voor de doelgroep he. Voor de MTV doelgroep zijn dat 'most anticipated' albums. Dat de echte liefhebber meer zit te wachten totdat Mos Def weer eens wat vettigs dropt (om maar iets persoonlijks te noemen) moet je daarin niet meerekenen.
  dinsdag 28 september 2004 @ 23:45:36 #267
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_22274409
ok maar dan heb je het over het verschil tussen hiphop en hippop(wat in de volksmond al snel rap genoemd word) , en idd ik zit te wachten op een revival van yo mtv raps , want die battles en dance programmas begginnen mij de keel uit te hangen , desnoods zouden ze die programmas om een uurtje of 11 moeten herhalen , dat was tenminste goed
pi_22274470
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 23:45 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ok maar dan heb je het over het verschil tussen hiphop en hippop(wat in de volksmond al snel rap genoemd word) , en idd ik zit te wachten op een revival van yo mtv raps , want die battles en dance programmas begginnen mij de keel uit te hangen , desnoods zouden ze die programmas om een uurtje of 11 moeten herhalen , dat was tenminste goed
Damn, we worden nu al chagrijnige oude mannetjes die lopen te zeuren dat vroeger alles beter was

Maar als we dan toch bezig zijn met veranderen mogen de Dutchmasters ook weer terug natuurlijk
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_22274573
ik ben 15 en vond het ''vroeger'' ook beter
  dinsdag 28 september 2004 @ 23:52:23 #270
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_22274588
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 23:48 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Damn, we worden nu al chagrijnige oude mannetjes die lopen te zeuren dat vroeger alles beter was

Maar als we dan toch bezig zijn met veranderen mogen de Dutchmasters ook weer terug natuurlijk
nah ben geen chagerijnig oud mannetje , vind het alleen zo jammer dat ik op incidentele uitschieters na de laatste 3 jaar eilk niks vernieuwend heb gehoord binnen de commerciele hiphop scene
pi_22274797
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 23:52 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

nah ben geen chagerijnig oud mannetje , vind het alleen zo jammer dat ik op incidentele uitschieters na de laatste 3 jaar eilk niks vernieuwend heb gehoord binnen de commerciele hiphop scene
Ben ik ook wel met je eens, maar dat geldt voor een hoop genres. Popmuziek is in de meeste gevallen niets meer dan fastfood. Alles moet sneller en eenvoudiger, dus ook de muziek en de trends.

Buiten het commerciële circuit ontstaan er steeds meer kleine, interessante labels die allemaal aardige dingen uitbrengen. Je ziet ze niet op TV en radio, maar dat betekent niet dat ze er niet zijn
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  woensdag 29 september 2004 @ 00:07:32 #272
100442 Deelat
World Wide Wetness
pi_22275009
Ik vind de posts op de laatste paar pagina's (en ook wel in andere delen) ook nogal als ouwe lullen gezeik overkomen. Er hangt een beetje een puristen sfeertje van mensen die het allemaal wel beter weten dan de mensen die Clipse luisteren bijvoorbeeld (nog daarover, het lijkt me ook weer niet zo onlogisch dat een album met alleen maar Neptunes producties in een 'most anticipated' lijstje, staat, bovendien was Grindin' in Amerika een veel grotere hit dan hier). Net waar we op zaten te wachten, fok!'s eigen hiphop smaakpolitie. Op wie proberen jullie indruk te maken?

Een uitspraak als 'niks vernieuwends gehoord in de hiphop de laatste 3 jaar' is echt bespottelijk, van Madlib tot de Neptunes tot Dizzee Rascal tot Aesop Rock, ik hoor echt zo veel originele shit, maar het zal wel aan mijn oren liggen ofzo....

Vooral users als Steve-O en Hellrazor zie ik steeds weer posts plaatsen waarmee ze zichzelf lijken te willen bewijzen als hiphopkenners, tot op het punt dat er andere topics afgegaan wordt om iemand duidelijk te maken dat ie niet naar 50 Cent moet luisteren. Dat ze ondertussen zelf nummers als Simon Says of albums als Mecca And The Soul Brother niet kennen, doet blijkbaar niet ter zake dan....

"Van Schooly D tot Coolio, van Brand Nubian tot Dr. Dre, van Marley Marl tot The Neptunes, het maakt niet uit, als het maar wat met hiphop te maken heeft" -deze zin is terecht uit de OP gehaald, want zoveel tolerantie is hier niet bepaald, sterker nog, jullie nemen jezelf zo serieus, dat als iemand voor de gein een hiphop central topic opent met de titel Get Rich Or Die Trying, iedereen meteen helemaal over de zeik is en zich in z'n eer voelt aangetast.

groeten, l.k.c.s.
Scream it out and say: 'I am! somebody!'
now you know you're hot!
pi_22275086
ik
ik geef alleen mijn mening hoor
  woensdag 29 september 2004 @ 00:13:46 #274
100442 Deelat
World Wide Wetness
pi_22275189
quote:
Op woensdag 29 september 2004 00:10 schreef Hellrazor het volgende:
ik
ik geef alleen mijn mening hoor
hm okay wat posts teruglezend had ik jouw naam er beter niet bij kunnen betrekken, maar voor de rest blijf ik wel achter m'n betoog staan
Scream it out and say: 'I am! somebody!'
now you know you're hot!
pi_22275198
quote:
"Van Schooly D tot Coolio, van Brand Nubian tot Dr. Dre, van Marley Marl tot The Neptunes, het maakt niet uit, als het maar wat met hiphop te maken heeft" -deze zin is terecht uit de OP gehaald, want zoveel tolerantie is hier niet bepaald, sterker nog, jullie nemen jezelf zo serieus, dat als iemand voor de gein een hiphop central topic opent met de titel Get Rich Or Die Trying, iedereen meteen helemaal over de zeik is en zich in z'n eer voelt aangetast.
dat is omdat deze ''rappers'' vooral de kijk op de ''scene'' helemaal verkloten omdat iedereen dan denkt dat hiphop over pistolen en bitches gaat , want als je in veel topics ziet die over hiphop gaan komt er weer iemand met ''ik heb het niet zo met negers die over bicthes en ho's praten'' daarom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')