abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1521845
GOUDA - Een verboden liefde is het motief geweest voor de dodelijke steekpartij vorige week dinsdag in Gouda. Daarbij kwam een 27-jarige Gouwenaar door meerdere messteken om het leven. Dezelfde dag werd een 45-jarige Rotterdammer aangehouden. Hij heeft inmiddels bekend. Zowel het slachtoffer als de dader is van Indiase afkomst. Het slachtoffer had een verhouding met een al uitgehuwelijkte dochter van de verdachte. Tot onvrede van haar familie bleef het meisje contact houden met haar Goudse vriend. Ook de Gouwenaar was al vaker gesommeerd een punt achter de relatie te zetten. (Bron: Metro/ANP)
--------------------------------------

Multi-Botsende-Culturele Samenleving...

pi_1521867
Lang leven het kastenstelsel en de uithuwelijkingscultuur.

Ik begrijp niet hoe mensen dit soort uitwassen onder het motto van "cultuurverschil" kunnen goedpraten.

donderdag 30 augustus 2001 @ 10:01:30 #3
11502 nipeng
The last ride is free
pi_1521891
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 09:49 schreef oZy het volgende:

Multi-Botsende-Culturele Samenleving...

Indiaas onderonsje.
Hier botst toch niets qua cultuur?
pi_1521975
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 10:01 schreef nipeng het volgende:
Indiaas onderonsje.
van indiase afkomst staat er, maar we leven hier in Nederland (goeiemorgen..) en dus is het niet vanzelfsprekend dat we hier met zn alle volgens de Indiaase cultuur leven. Het slachtoffer was gewoon een normale hollandse gozer. Wat hij ook geloofd, christen, hindoe, moslim, hij gelooft er op een gematigde manier in en niet als zo'n orthodoxe idioot als die vader. Ik kan wel weer een eindeloze discussie over het geloof in het algemeen beginnen maar die mensen moetten es even nadenken.. wat er in de bijbel/koran/etc staat is een leuk verhaaltje en of het wel/niet echt gebeurt is, het is in ieder geval eeuwen geleden gebeurt.. dus neem die shit niet zo letterlijk!

Wel leuk trouwens dat die vader niks tegen zn dochter durft te doen want dan looptie straks de bruidsschat mis...

donderdag 30 augustus 2001 @ 11:33:13 #5
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_1522607
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 10:14 schreef oZy het volgende:

[..]

van indiase afkomst staat er, maar we leven hier in Nederland (goeiemorgen..) en dus is het niet vanzelfsprekend dat we hier met zn alle volgens de Indiaase cultuur leven. Het slachtoffer was gewoon een normale hollandse gozer. Wat hij ook geloofd, christen, hindoe, moslim, hij gelooft er op een gematigde manier in en niet als zo'n orthodoxe idioot als die vader. Ik kan wel weer een eindeloze discussie over het geloof in het algemeen beginnen maar die mensen moetten es even nadenken.. wat er in de bijbel/koran/etc staat is een leuk verhaaltje en of het wel/niet echt gebeurt is, het is in ieder geval eeuwen geleden gebeurt.. dus neem die shit niet zo letterlijk!

Wel leuk trouwens dat die vader niks tegen zn dochter durft te doen want dan looptie straks de bruidsschat mis...

Hrmz... Waar heb je 't nou over? Er staat 'zowel slachtoffer als dader zijn van indiase afkomst'. Als jij daaruit meent af te leiden dat het slachtoffer een doodnormale nederlandse jongen is, dan is de dader dat dus ws ook. Of hou je op Nederlands te zijn als je iemand neersteekt? Over de al dan niet orthodoxe geloofswijze van of de vader of het slachtoffer weet je veel te weinig om een oordeel te kunnen vellen. Denk je dat er nooit een gezonde Friesche Boer'nknul(tm) is geweest die de vriend van z'n ex-vriendin met 50 rieksteken om het leven gebracht heeft?... juist... Dus ik zou proberen niet alle berichtgeving te zien als een kleurplaat die je naar keuze mag inkleuren.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_1522659
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 11:33 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Hrmz... Waar heb je 't nou over? Er staat 'zowel slachtoffer als dader zijn van indiase afkomst'. Als jij daaruit meent af te leiden dat het slachtoffer een doodnormale nederlandse jongen is,

En dat meent hij terecht, dat hij dat daaruit kan afleiden.

Het slachtoffer van Indiase afkomst was kennelijk geïntegreerd in de Nederlandse samenleving en had schijt aan de walgelijke praktijken van uithuwelijking, die met het oog op het discriminerende kastenstelsel vaak ook nog racistisch te noemen zijn.

De dader was kennelijk een niet-geïntegreerde klootzak die meende te moeten vasthouden aan een oeroude traditie die in de westerse samenleving totaal ongewenst is.

Misschien moet jij berichten eens wat beter interpreteren.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_1522677
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 11:33 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Denk je dat er nooit een gezonde Friesche Boer'nknul(tm) is geweest die de vriend van z'n ex-vriendin met 50 rieksteken om het leven gebracht heeft?... juist... Dus ik zou proberen niet alle berichtgeving te zien als een kleurplaat die je naar keuze mag inkleuren.
Dit gaat niet om een vriend van een ex-vriendin, dit gaat om een vader die de vriend van zijn uitgehuwelijkte dochter naar Visjnoe helpt.

En uithuwelijken van boer'ndochters is bij mijn weten geen cultureel gebruik in de enorme achtergestelde gebieden van het platteland.

FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 augustus 2001 @ 11:45:47 #8
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1522718
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 11:38 schreef R@b het volgende:

[..]

Het slachtoffer van Indiase afkomst was kennelijk geïntegreerd in de Nederlandse samenleving en had schijt aan de walgelijke praktijken van uithuwelijking, die met het oog op het discriminerende kastenstelsel vaak ook nog racistisch te noemen zijn.

De dader was kennelijk een niet-geïntegreerde klootzak die meende te moeten vasthouden aan een oeroude traditie die in de westerse samenleving totaal ongewenst is.

Alsof een geboren en getogen Nederlandse vader nooit de vriend van zijn dochter die hij niet zag zitten neergestoken heeft. En wat is er zo slecht aan uithuwlijken eigenlijk? Een vader heeft een veel beter kijk op wat een juiste partner is dan een verliefde dochter. Zie maar het groot percentage echtscheidingen wanneer de vrouw is vrij te kiezen
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_1522751
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 11:45 schreef Doc het volgende:

[..]

Alsof een geboren en getogen Nederlandse vader nooit de vriend van zijn dochter die hij niet zag zitten neergestoken heeft.

Het gaat hier niet om zien zitten, maar om het feit dat meneer niet in een uithuwelijks scenario past. Die ellende met uithuwelijkingen met allochtonen komen lees ik vaker in de krant dan een vader die zomaar de vriend van zijn dochter vermoord.
quote:
En wat is er zo slecht aan uithuwlijken eigenlijk? Een vader heeft een veel beter kijk op wat een juiste partner is dan een verliefde dochter.
Kennelijk heb ik de vrijheid van het individu wat hoger in het vaandel staan dan jij.
pi_1522787
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 11:45 schreef Doc het volgende:
Alsof een geboren en getogen Nederlandse vader nooit de vriend van zijn dochter die hij niet zag zitten neergestoken heeft. En wat is er zo slecht aan uithuwlijken eigenlijk? Een vader heeft een veel beter kijk op wat een juiste partner is dan een verliefde dochter. Zie maar het groot percentage echtscheidingen wanneer de vrouw is vrij te kiezen
Dat is niet aan de orde, deze indiase vader heeft hem neergestoken omdat het volgens zijn geloof niet mag of omdat, zoals ik al eerder zei, hij anders een bruidschat misloopt.

Enne, ik zou het niet precies weten hoor, maar hoeveel gedwongen huwlijken (zoals dit geval van uithuwlijken) zijn op een scheiding uitgelopen? Ik denk een stuk meer als de uit liefde aangegaane huwlijken...

PS, tnx R@B, dat was inderdaad wat mijn motivatie was om aan te nemen dat het slachtoffer wel volgens de (normale) Nederlandse cultuur leefde.

donderdag 30 augustus 2001 @ 11:56:53 #11
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_1522807
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 11:38 schreef R@b het volgende:

[..]

Tsja, het feit dat hij uithuwelijking verwerpt kan natuurlijk meerdere redenen hebben. Het lijkt me dat die jongen gewoon verliefd was op de dochter van d'Orthodoxe Indiër... Ik kan ook regels aan m'n laars lappen als ik iets echt wil.

En ik vind dat nogal een makkelijke uitspraak. "Het slachtoffer was kennelijk... De dader was kennelijk...". Als dat geen zwart-wit is weet ik het ook niet meer. Als jij datzelfde slachtoffer en een vriend over straat zag lopen met een grote tulband op z'n hoofd, en die vriend van hem zonder, zou je dan denken: "Ah, dat is kennelijk een niet-geïntegreerde Indiër, want hij heeft 'n tulband op. EN z'n vriend, die is kennelijk meer geïntegreerd". Dat bedoel ik met kleurplaat. Je gaat uit van goed-slecht. Het slachtoffer is goed, want hij ging tegen zo'n verwerpelijke 'racistische' traditie in. De dader is slecht, veel te orthodox...

Beetje sim-pel.

pi_1522818
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 11:50 schreef R@b het volgende:
Kennelijk heb ik de vrijheid van het individu wat hoger in het vaandel staan dan jij.
Vrijheid van het individu is een mooie kreet hoor, maar je suggereert toch niet dat jouw ideaal is dat kinderen na hun geboorte meteen op straat worden gezet? Zo nee, dan is 'vrijheid van het individu' dus een loze kreet die nuancering behoeft.
Het aanleren van normen en waarden bijvoorbeeld is direct strijdig met 'vrijheid van het individu'.
Wittgenstein
pi_1522832
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 11:58 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Vrijheid van het individu is een mooie kreet hoor, maar je suggereert toch niet dat jouw ideaal is dat kinderen na hun geboorte meteen op straat worden gezet? Zo nee, dan is 'vrijheid van het individu' dus een loze kreet die nuancering behoeft.
Het aanleren van normen en waarden bijvoorbeeld is direct strijdig met 'vrijheid van het individu'.

En het uithuwelijken niet natuurlijk.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 augustus 2001 @ 12:00:58 #14
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1522834
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 11:54 schreef oZy het volgende:

[..]

Dat is niet aan de orde, deze indiase vader heeft hem neergestoken omdat het volgens zijn geloof niet mag of omdat, zoals ik al eerder zei, hij anders een bruidschat misloopt.

Dat staat nergens in het artikel. Het zou ook kunnen zijn dat-ie vond dat die ongewenste schoonzoon een crimineelkutkereltje was dat niet goed genoeg voor zijn dochter was, maar wel met mooie praatjes haar verleidde, terwijl de neef die pa op het oog had veel beter voor zijn dochter kon zorgen.
  donderdag 30 augustus 2001 @ 12:06:03 #15
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1522870
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 12:00 schreef Doc het volgende:

[..]

Dat staat nergens in het artikel. Het zou ook kunnen zijn dat-ie vond dat die ongewenste schoonzoon een crimineelkutkereltje was dat niet goed genoeg voor zijn dochter was, maar wel met mooie praatjes haar verleidde, terwijl de neef die pa op het oog had veel beter voor zijn dochter kon zorgen.

Nou en? Als zo'n meisje door zo'n loverboy het hof gemaakt wordt heb je dat als vader maar toe te staan.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1522871
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 12:00 schreef Doc het volgende:

[..]

Want de vader weet precies van wat voor man zijn dochter houdt, dat is duidelijk. Je zal een meisje maar ZELF laten kiezen van wie ze houdt en op wie ze verliefd wordt! Dat zou een mooit zooitje worden!

Kan je als goede vader beter dat "criminelekutkereltje" leksteken natuurlijk.....

Of ben je dan als vader opeens een "crimineelkutvadertje"?

pi_1522879
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 12:06 schreef links234 het volgende:

[..]

Nou en? Als zo'n meisje door zo'n loverboy het hof gemaakt wordt heb je dat als vader maar toe te staan.

Idd!
  donderdag 30 augustus 2001 @ 12:08:51 #18
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_1522900
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 11:54 schreef oZy het volgende:

[..]
gedwongen huwlijken

Zijn die Indiërs nou helemaal gek geworden? Alsof je eerst de dood moet vinden om getrouwd te zijn... pffff...
  donderdag 30 augustus 2001 @ 12:13:32 #19
10188 links234
pi_1522938
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 12:06 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Idd!

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1522948
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 12:13 schreef links234 het volgende:

[..]

Ron en Links op 1 lijn
pi_1523092
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 12:08 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Zijn die Indiërs nou helemaal gek geworden? Alsof je eerst de dood moet vinden om getrouwd te zijn... pffff...
wat gebeurt er als je de dood gevonden hebt? en trouwens.. Indië en India liggen nogal wat kilometertjes bij elkaar vandaan

OnTopic:

quote:
Doc:
quote:
Artikel:
Hij heeft inmiddels bekend. Zowel het slachtoffer als de dader is van Indiase afkomst. Het slachtoffer had een verhouding met een al uitgehuwelijkte dochter van de verdachte. Tot onvrede van haar familie bleef het meisje contact houden met haar Goudse vriend.
Ik neem aan dat je inmiddels wel bekend bent met de beknopte schrijfwijzen van het ANP en de Nederlandse kranten, maar dit laat mijnsinziens toch aardig duidelijk zien dat de verdachte gehandeld heeft om het geplande huwelijk te redden.
quote:
Doc:
Een vader heeft een veel beter kijk op wat een juiste partner is dan een verliefde dochter. Zie maar het groot percentage echtscheidingen wanneer de vrouw is vrij te kiezen
Kan aan mij liggen maar volgens mij heeft hij die kans al gehad tijdens de opvoeding van zn dochter, hij heeft heel wat invloed op haar smaak wat jongens betreft tijdens dit proces! Hij is haar voorbeeld 'man figuur' in de periode dat haar karakter gevormd wordt, dus hij moet niet nu gaan klagen.. Ik wil trouwens wel eens weten hoe oud het meisje in kwestie is (want dan kan ik ook nog zeggen: oud en wijs genoeg om zelf te kiezen!)
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 augustus 2001 @ 12:46:31 #22
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1523138
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 12:40 schreef oZy het volgende:

Ik neem aan dat je inmiddels wel bekend bent met de beknopte schrijfwijzen van het ANP en de Nederlandse kranten, maar dit laat mijnsinziens toch aardig duidelijk zien dat de verdachte gehandeld heeft om het geplande huwelijk te redden.

Dat is toch niet in tegenspraak met wat ik op schreef?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 augustus 2001 @ 12:51:14 #23
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1523180
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 12:06 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Kan je als goede vader beter dat "criminelekutkereltje" leksteken natuurlijk.....

Of ben je dan als vader opeens een "crimineelkutvadertje"?

Je bent dan een liefhebbende vader die het beste met z'n kind voorheeft.

Neem als voorbeeld die vader die de pedofiel neerstak die zich ingelaten had met zijn zoontje.

Het blijft toch je kind...

FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 augustus 2001 @ 12:53:02 #24
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1523197
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 12:06 schreef links234 het volgende:

[..]

Tuurlijk niet. Pubers doen soms domme dingen, hoe goed ze ook zijn opgevoed. En soms moet je als vader inspringen, zelfs als het ten koste van je eigen vrijheid gaat, want hij zal wel het gevang in moeten.

Wat een vaderliefde!

donderdag 30 augustus 2001 @ 12:53:54 #25
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_1523207
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 12:51 schreef Doc het volgende:

[..]

Neem als voorbeeld die vader die de pedofiel neerstak die zich ingelaten had met zijn zoontje.

Nee, pedo's zijn eigenlijk ook allemaal verkapte moslimfundamentalisten.. dat weet je toch wel?
pi_1523249
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 12:51 schreef Doc het volgende:

[..]

Rake vergelijking ja, een pedofiel die een kind verkracht, of een jongen en meisje die verliefd op elkaar zijn en waarvan het meisje (want zo staat in het artikel) de jongen vrijwillig bleef zien, terwijl de vader dat verbood omdat ze al uitgehuwelijk (ook zo'n kindvriendelijke traditie) was. Heel goed.
  donderdag 30 augustus 2001 @ 13:00:33 #27
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_1523270
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 12:40 schreef oZy het volgende:

[..]

wat gebeurt er als je de dood gevonden hebt? en trouwens.. Indië en India liggen nogal wat kilometertjes bij elkaar vandaan

Dan word je huwlijk. Maar je hebt gelijk, Indië en India liggen idd ver uit elkaar, maarja, daar in Indië houden ze er ook vreemde gewoontes op na hoor... Of ga je me nu vertellen dat je anders tegen de zaak aan zou kijken als het een Indonees was die de vriend van z'n dochter met 'n kris bewerkt had, omdat die cultuur nu eenmaal al zo ingeburgerd is?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 augustus 2001 @ 13:03:08 #28
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1523291
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 12:58 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Rake vergelijking ja, een pedofiel die een kind verkracht, of een jongen en meisje die verliefd op elkaar zijn en waarvan het meisje (want zo staat in het artikel) de jongen vrijwillig bleef zien, terwijl de vader dat verbood omdat ze al uitgehuwelijk (ook zo'n kindvriendelijke traditie) was. Heel goed.

Vrijwillig, ja maar de enige reden waarom ze 'm nog zag was omdat hij haar dealer was, en haar vol met dope stopte, waarvoor zij zich liet prostitueren...

Goed dat die vader in greep.

pi_1523318
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 13:03 schreef Doc het volgende:

[..]

Vrijwillig, ja maar de enige reden waarom ze 'm nog zag was omdat hij haar dealer was, en haar vol met dope stopte, waarvoor zij zich liet prostitueren...

Hoor jij als Mod niet het voorbeeld te geven? Ipv een beetje onzinnnnnn!!!!!! uit te spuwen!

Anyway, ik begrijp dat je je eigen kids ook gaat uithuwelijken? En dat er bij straffe van niet luisteren ook een mes gaat blinken? Of kromzwaard?

donderdag 30 augustus 2001 @ 13:17:13 #30
10188 links234
pi_1523390
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 13:03 schreef Doc het volgende:

[..]

Precies, tiep maar eens het woord "loverboy" in de zoekmachine van de volkskrant en de schrijnende artikelen over dit soort figuren flitsen over je beeldscherm!

(ik het eens met Ron_Jeremy? Hahahahahahaha!)

donderdag 30 augustus 2001 @ 13:20:22 #31
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_1523416
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 12:58 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Je beroept je op motivaties, of je doet het niet. Als je kijkt naar de persoonlijke motivatie van de vader van wie het kind verkracht is, en je oordeel is dat diegene voor eigen rechter mag spelen, dan mag die Indiase vader dat dus ook doen. Het is theoretisch gezien precies hetzelfde. Is datgene strafbaar, dan zal het rechtssysteem daar consequenties aan moeten verbinden. Misschien staat voor hem verkrachting van zijn kind gelijk aan het geen gehoor geven aan uithuwelijking, ook al zie jij dat niet zo. Dan zul je je toch moeten verdiepen in verschillende culturen, en niet uitgaan van de westerse cultuur als standaard. Je kunt niet bepaalde onderdelen van een cultuur 'tolereren', en dan de uitwassen verwerpen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 augustus 2001 @ 13:24:44 #32
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1523450
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 13:06 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Hoor jij als Mod niet het voorbeeld te geven? Ipv een beetje onzinnnnnn!!!!!! uit te spuwen!

Anyway, ik begrijp dat je je eigen kids ook gaat uithuwelijken? En dat er bij straffe van niet luisteren ook een mes gaat blinken? Of kromzwaard?

Yep, en deze oerhollandse jongen pakt de riek .

Mijn "onzin" zijn "aannamen", en zolang de enige informatie die we bezitten het artikeltje in de eerste post is, zijn mijn aannamen even valide als de beweringen dat het slachtoffer een "goed geïntregreerde model allochtoon" was -bijna een echte Hollandse vent, al kwam hij uit Indiase ouders- en de dader een doorgedraaide Hindu-fundementalist die alleen omdat hij nog het moraal van een middeleeuwer met alleen een huwlijksschat voor ogen heeft zijn dochter wil de uithuwlijken aan een liefdeloze achterlijke Indiase bruut.

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 30-08-2001 13:27]

pi_1523464
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 13:20 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Misschien staat voor hem verkrachting van zijn kind gelijk aan het geen gehoor geven aan uithuwelijking, ook al zie jij dat niet zo.

Misschien staat voor een ander het niet knippen van de schaamlippen wel gelijk tot verkrachting.
quote:
Dan zul je je toch moeten verdiepen in verschillende culturen, en niet uitgaan van de westerse cultuur als standaard. Je kunt niet bepaalde onderdelen van een cultuur 'tolereren', en dan de uitwassen verwerpen.
Ik weet niet hoe het met jou zit Dubbelzuur, maar ik ga uit van de normen en waarden van de westerse samenleving. Wanneer bepaalde allochtonen hun barbaarse en/of primitieve gebruiken willen handhaven dan doen ze dat maar in hun land van afkomst.
  donderdag 30 augustus 2001 @ 13:29:51 #34
8369 speknek
Another day another slay
pi_1523490
Een steekpartij in Gouda en het waren geen Marokkanen
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_1523523
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 13:20 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Je beroept je op motivaties, of je doet het niet. Als je kijkt naar de persoonlijke motivatie van de vader van wie het kind verkracht is, en je oordeel is dat diegene voor eigen rechter mag spelen, dan mag die Indiase vader dat dus ook doen. Het is theoretisch gezien precies hetzelfde. Is datgene strafbaar, dan zal het rechtssysteem daar consequenties aan moeten verbinden. Misschien staat voor hem verkrachting van zijn kind gelijk aan het geen gehoor geven aan uithuwelijking, ook al zie jij dat niet zo. Dan zul je je toch moeten verdiepen in verschillende culturen, en niet uitgaan van de westerse cultuur als standaard. Je kunt niet bepaalde onderdelen van een cultuur 'tolereren', en dan de uitwassen verwerpen.

Zie mijn eerste post in deze thread op pagina 1 voor mijn mening over "cultuurverschillen"
pi_1523532
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 10:01 schreef nipeng het volgende:

[..]

Indiaas onderonsje.

auw wat kortzichtig.
Natuurlijk botsen hier twee kulturen. De indiase en de europese. Niet zozeer onderling, maar in de mensen zelf. Dat meisje en die jongen zijn vereuropeaniseerd, beetje van dit, beetje van dat. De vader niet. Boem. Daar heb je je botsing.

* Squartaq heeft het van dichtbij meegemaakt. Is GEEN feest.

En een moord is in zo'n geval niet goed te praten, niet onder het mom van cultuurverschil, en niet onder het mom van cultuur probleem. Gewoon helemaal niet.

Sprakeloos.......
  donderdag 30 augustus 2001 @ 13:52:15 #37
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_1523614
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 13:26 schreef R@b het volgende:

[..]

Misschien staat voor een ander het niet knippen van de schaamlippen wel gelijk tot verkrachting.
[..]

Precies.. Dus de eerste autochtone Nederlander wiens dochter besneden is, werpe de eerste steen...

Ik weet niet hoe het met jou zit Dubbelzuur, maar ik ga uit van de normen en waarden van de westerse samenleving. Wanneer bepaalde allochtonen hun barbaarse en/of primitieve gebruiken willen handhaven dan doen ze dat maar in hun land van afkomst.

Ik weet volgens mij wel hoe het met jou zit R@b, maar het blijft natuurlijk altijd leuk om reacties te polsen. Maar het probleem zit 'm volgens mij hierin. De afgelopen 20 jaar is alles oogluikend toegestaan, uit vrees voor politiek-incorrectheid. Niet zo slim zul je zeggen. Nee inderdaad, niet zo slim. Maar als je eenmaal een bepaald pad inslaat, is het moeilijk af te wijken van dat pad. Het is óf aan het begin iedere allochtoon zich aan laten passen aan de normen en waarden van het land, óf alles toestaan en hopen dat er na een paar eeuwen een echte geslaagde gemengde cultuur ontstaat, waarin op een bepaald punt beseft wordt dat bijv. het nodeloos pijnigen van vrouwen geen nut heeft. Je kunt pas echte problemen verwachten als er halverwege het traject twijfel ontstaat, en er tweedracht gezaaid wordt tussen verschillende culturen. En dat is wat er nu gebeurd. Niet zo slim zeg je hopelijk. Nee, inderdaad, niet zo slim. En dan kun je je wel beroepen op het feit dat niet jij maar politici dat 20 jaar geleden voor je bepleit hebben, maar dat is allemaal niet langer van toepassing. Je hebt je er nu aan aan te passen, net zoals alle allochtonen, helaas maar niet anders. Er zijn al zoveel moskeëen uit de grond gestampt, er zijn al zoveel cultuurelementen overgenomen, dat dat allemaal niet meer terug te draaien is. Het is misschien een fout beleid geweest van de overheid, maar je nu alsnog radicaal omdraaien gaat grotere problemen opleveren dan een vermoorde minnaar hier, en een besneden dochter daar. Wedden?

pi_1523639
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 13:52 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

Bla

Geen enkel "cultuurverschil" kan bij mij goedpraten dat een vader de vriend van zijn (uitgehuwelijkte) dochter met een mes overhoopsteekt omdat de vader een andere vent voor haar in gedachten had.
  donderdag 30 augustus 2001 @ 13:58:42 #39
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_1523645
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 13:57 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Geen enkel "cultuurverschil" kan bij mij goedpraten dat een vader de vriend van zijn (uitgehuwelijkte) dochter met een mes overhoopsteekt omdat de vader een andere vent voor haar in gedachten had.

Voor jou misschien niet, maar de wereld draait niet om jou.
pi_1523711
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 13:58 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Voor jou misschien niet, maar de wereld draait niet om jou.

Die was raak!

Maar ik denk dat deze mening 90% van de Nederlanders (waar we tenslotte leven) en 100% van de rechters is toegedaan.

Deze fijne man mag dan ook gezellig brommen voor moord met voorbedachte rade.
Zelfs in onze kleuterrechtspraak nog goed voor een jaartje of 10-15

FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 augustus 2001 @ 14:10:37 #41
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1523732
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 14:07 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Die was raak!

Maar ik denk dat deze mening 90% van de Nederlanders (waar we tenslotte leven) en 100% van de rechters is toegedaan.

Deze fijne man mag dan ook gezellig brommen voor moord met voorbedachte rade.
Zelfs in onze kleuterrechtspraak nog goed voor een jaartje of 10-15

Groot gelijk want eigen rechter spelen mag nooit.
pi_1523734
Ach in Pakistan vermoordt de vader over het algemeen de dochter als ze met de verkeerde man scharrelt, dus deze dame mag in d'r handjes knijpen dat alleen haar minnaar aan het mes geregen werd

Ik vind de vergelijking met de vergelding op een pedofiel die aan een kind zit, niet opgaan. De dame ging uit eigen vrije wil om met het slachtoffer. Dat de vader die keuze niet kan waarderen en daar een stokje voor wilt steken, kan ik, gezien de achtergrond van de man, in komen, maar om hem nou overhoop te steken. Heeft niets met houden van te maken, denk ik, maar meer met het redden van de familie eer.

Een poos terug een docu gezien, waar mannen uit Pakistan vertelden dat familie eer boven de persoonlijke band met je dochter, zus of moeder gaat.
Daar was een moeder vermoord door haar zoon, omdat de moeder, een weduwe, bevriend was geraakt met een man en aangezien weduwes daar na de dood van hun man zich niet meer met andere mannen mogen inlaten op die manier, had de zoon zijn moeder gedood. En kreeg daar alle waardering voor van de mannelijke leden van de community. Het doden van een vrouw om de familie eer te redden wordt, mits vergeven door de nabestaanden van het slachtoffer en dat gebeurt altijd, niet gestraft.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_1523774
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 14:11 schreef milagro het volgende:
Daar was een moeder vermoord door haar zoon, omdat de moeder, een weduwe, bevriend was geraakt met een man en aangezien weduwes daar na de dood van hun man zich niet meer met andere mannen mogen inlaten op die manier, had de zoon zijn moeder gedood. En kreeg daar alle waardering voor van de mannelijke leden van de community. Het doden van een vrouw om de familie eer te redden wordt, mits vergeven door de nabestaanden van het slachtoffer en dat gebeurt altijd, niet gestraft.
Walgelijk. Je eigen moeder vermoorden!

Maar volgens Dubbelzuurrr is het slechts "cultuurverschil"

Wij begrijpen het niet! Wij zijn beperkt!

pi_1523778
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 14:10 schreef Doc het volgende:

[..]

Groot gelijk want eigen rechter spelen mag nooit.

Had dat die vader maar verteld
  donderdag 30 augustus 2001 @ 14:31:13 #45
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_1523882
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 14:16 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Walgelijk. Je eigen moeder vermoorden!

Maar volgens Dubbelzuurrr is het slechts "cultuurverschil"

Wij begrijpen het niet! Wij zijn beperkt!

Daarom zijn we mensen, beperkt in alle betekenissen van het woord. Het feit dat er nog steeds moorden plaatsvinden zegt al dat we als complete mensheid beperkt zijn. Denk je dat ik het eens ben met deze gang van zaken? Nee, natuurlijk niet. Ik zeg ook niet dat de man een vrijbrief heeft om te moorden vanwege zijn geloof cq. familie-eer. En dat zal hij ook wel merken als hij in de rechtbank staat. En dát is het verschil tussen Nederland en Pakistan.

Ik ga er namelijk níet van uit dat dit soort praktijken in Nederland de overhand gaan voeren in de toekomst, zoals sommigen dat hier wel doen. Educatie verdringt religie en nutteloze traditie...

pi_1523900
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 13:52 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Ik weet volgens mij wel hoe het met jou zit R@b, maar het blijft natuurlijk altijd leuk om reacties te polsen. Maar het probleem zit 'm volgens mij hierin. De afgelopen 20 jaar is alles oogluikend toegestaan, uit vrees voor politiek-incorrectheid. Niet zo slim zul je zeggen. Nee inderdaad, niet zo slim. Maar als je eenmaal een bepaald pad inslaat, is het moeilijk af te wijken van dat pad. Het is óf aan het begin iedere allochtoon zich aan laten passen aan de normen en waarden van het land, óf alles toestaan en hopen dat er na een paar eeuwen een echte geslaagde gemengde cultuur ontstaat, waarin op een bepaald punt beseft wordt dat bijv. het nodeloos pijnigen van vrouwen geen nut heeft. Je kunt pas echte problemen verwachten als er halverwege het traject twijfel ontstaat, en er tweedracht gezaaid wordt tussen verschillende culturen. En dat is wat er nu gebeurd. Niet zo slim zeg je hopelijk. Nee, inderdaad, niet zo slim. En dan kun je je wel beroepen op het feit dat niet jij maar politici dat 20 jaar geleden voor je bepleit hebben, maar dat is allemaal niet langer van toepassing. Je hebt je er nu aan aan te passen, net zoals alle allochtonen, helaas maar niet anders. Er zijn al zoveel moskeëen uit de grond gestampt, er zijn al zoveel cultuurelementen overgenomen, dat dat allemaal niet meer terug te draaien is. Het is misschien een fout beleid geweest van de overheid, maar je nu alsnog radicaal omdraaien gaat grotere problemen opleveren dan een vermoorde minnaar hier, en een besneden dochter daar. Wedden?
Wat een onzin!

"..óf alles toestaan.."

Denk je dat 20 jaar geleden deze moord door de vingers gezien zou worden?? Er is helemaal niet veel veranderd in deze 'onderlinge cultuurstrijd', dat gaat vanzelf, iedere nieuwe generatie helt meer over naar onze europese cultuur dan naar de cultuur van hun ouders.

pi_1523946
Ik zie hier trouwens wel meer van deze opmerkingen staan die uithuwelijking en bruidschat linken aan het hindoeïsme. Dat is dus zeker niet zo. Dat van uithuwelijking en de bruidsschat is in India maar sinds een aantal eeuwen aan de gang. Vermoedelijk zou dat van de bruidsschat zelfs vanuit Europa ingevoerd zijn. De eerste verslagen van dat het in India gebeurde dateren uit de 18e eeuw namelijk. En in de 'Vedische tijd' (ong. 1000 vC) hadden vrouwen altijd het recht om in ieder geval te beslissen over met wie ze trouwden.

Ikzelf wist overigens niet dat uithuwelijking onder hindusthanen in Nederland nog gebeurde. Ik weet alleen dat veel vaders niet willen dat hun kind met een niet-Hindusthaan trouwt.

donderdag 30 augustus 2001 @ 14:48:06 #48
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_1524004
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 14:33 schreef oZy het volgende:

[..]

Wat een onzin!

Dank, dank... ik grossier in niet-steek-houdende betogen.

"..óf alles toestaan.."

Denk je dat 20 jaar geleden deze moord door de vingers gezien zou worden?? Er is helemaal niet veel veranderd in deze 'onderlinge cultuurstrijd', dat gaat vanzelf, iedere nieuwe generatie helt meer over naar onze europese cultuur dan naar de cultuur van hun ouders.

Nee nee, dat zeg ik niet. Dat werd vroeger ook niet geaccepteerd. Maar het kwam minder voor, omdat de gastarbeiders zich wel grotendeels hielden aan de regels en cultuur van het land. Later, met een doorgeschoten PC-beleid werd dat anders. Er werd bovendien minder ruchtbaarheid aan dit soort zaken gegeven. Alles Hush-Hush om het grote politiek correcte denken maar niet in de weg te staan. We leven nu in een wereld die voor een groot deel bepaald wordt door de media. De 'spiegel' van de samenleving... en de spiegel zegt dat we onze aandacht moeten richten op andere culturen.

Maar je had het zelf over cultuur-botsing, en nu beweer je zelf dat het allemaal wel losloopt en dat men overhelt naar de Europese kant?

pi_1524024
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 14:40 schreef VAK het volgende:
Ik zie hier trouwens wel meer van deze opmerkingen staan die uithuwelijking en bruidschat linken aan het hindoeïsme. Dat is dus zeker niet zo. Dat van uithuwelijking en de bruidsschat is in India maar sinds een aantal eeuwen aan de gang. Vermoedelijk zou dat van de bruidsschat zelfs vanuit Europa ingevoerd zijn. De eerste verslagen van dat het in India gebeurde dateren uit de 18e eeuw namelijk. En in de 'Vedische tijd' (ong. 1000 vC) hadden vrouwen altijd het recht om in ieder geval te beslissen over met wie ze trouwden.

Ikzelf wist overigens niet dat uithuwelijking onder hindusthanen in Nederland nog gebeurde. Ik weet alleen dat veel vaders niet willen dat hun kind met een niet-Hindusthaan trouwt.

Pakistanen zijn moslims, en niet iedere uit Suriname afkomstige persoon van Indiase origine is een Hindoestaan. Kan dus ook een moslim zijn. Al worden ze wel vaak, door hun uiterlijk, voor hindoe aangezien.
Hindoestanen in Nederland huwelijken over het algemeen niet meer uit, maar het komt nog wel voor. Bij Surinamers die het islamitische geloof aanhangen komt het vaker voor. Ik heb begrepen, mijn chef op kantoor is een hindoestaan, dat de vader akkoord moet gaan met de keuze van de dochter anders gaat ofwel het feest niet door of de dochter loopt weg en trouwt toch.
Mijn chef verkiest een hindoestaanse partner voor zijn kinderen en zal alles ( in alle redelijkheid) doen om hun keuze te veranderen, mochten ze kiezen voor iemand met een andere achtergrond. Zouden zijn kinderen bij hun keuze blijven, zal hij zich, zij het met grote moeite, er bij neerleggen.
pi_1524064
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 14:51 schreef milagro het volgende:
Mijn chef verkiest een hindoestaanse partner voor zijn kinderen en zal alles ( in alle redelijkheid) doen om hun keuze te veranderen, mochten ze kiezen voor iemand met een andere achtergrond. Zouden zijn kinderen bij hun keuze blijven, zal hij zich, zij het met grote moeite, er bij neerleggen.
Als men dit zo zegt (een allochtonse vader dus), wordt het geaccepteerd, zegt een Nederlandse vader dat hij er van baalt dat zijn dochter met een Turk thuis komt, dan is het racisme.

Deze hindoestaane vader is gewoon een racist dus en maakt zich schuldig aan dikke discriminatie.

pi_1524083
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 14:48 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Nee nee, dat zeg ik niet. Dat werd vroeger ook niet geaccepteerd. Maar het kwam minder voor, omdat de gastarbeiders zich wel grotendeels hielden aan de regels en cultuur van het land. Later, met een doorgeschoten PC-beleid werd dat anders. Er werd bovendien minder ruchtbaarheid aan dit soort zaken gegeven. Alles Hush-Hush om het grote politiek correcte denken maar niet in de weg te staan. We leven nu in een wereld die voor een groot deel bepaald wordt door de media. De 'spiegel' van de samenleving... en de spiegel zegt dat we onze aandacht moeten richten op andere culturen.
'Vroeger' was het de eerste generatie, die leefden naar hun eigen opvattingen, dus weinig om mee te botsen..
quote:
Maar je had het zelf over cultuur-botsing, en nu beweer je zelf dat het allemaal wel losloopt en dat men overhelt naar de Europese kant?
Dat het vanzelf wel losloopt klopt, maar het blijft een botsing, de nieuwe generatie (de dochter en het slachtoffer) botst met de opvattingen (cultuur) van de vorige generatie (de vader).

Ik ben vorig jaar nog op werkweek geweest met school naar het buiteland. Er zaten 2 pakistaanse meisjes (21 en 22 jaar) bij mij in de groep, deze vonden het geweldig omdat ze nu eindelijk make-up, deodorant, parfum etc konden gebruiken, leuke kleren aan konden doen, en met ons konden uitgaan, noem maar op. Hier in Nederland proberen ze het niet eens stiekum, want als hun ouders/familie er achter komen...

Ze willen wel, maar mogen niet omdat de vorige generaties zo verschrikkelijk orthodox zijn. Als hun ouders hun zouden zien zoals ze tijdens de werkweek waren, dan worden ze gewoon zonder pardon de familie uitgeknikkert, want familie eer gaat boven je liefde voor je eigen kinderen.

donderdag 30 augustus 2001 @ 15:02:52 #52
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_1524101
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 14:56 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Als men dit zo zegt (een allochtonse vader dus), wordt het geaccepteerd, zegt een Nederlandse vader dat hij er van baalt dat zijn dochter met een Turk thuis komt, dan is het racisme.

Deze hindoestaane vader is gewoon een racist dus en maakt zich schuldig aan dikke discriminatie.

Dat is het verzwegen voorrecht van de minderheid.

In de VS mag je ook iets uitzenden als Black Entertainment Television. Probeer hetzelfde met White Entertainment Television.

pi_1524108
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 15:02 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Dat is het verzwegen voorrecht van de minderheid.

In de VS mag je ook iets uitzenden als Black Entertainment Television. Probeer hetzelfde met White Entertainment Television.

Nog zo iets: Miss Black verkiezingen.

Ik moet het eens in me hoofd halen om Miss White verkiezingen te gaan houden, Justitie staat gelijk op me deurmat.

donderdag 30 augustus 2001 @ 15:10:27 #54
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_1524147
ik las hierboven dat uithuwelijking bij hindoestanen niet zo vaak meer voorkomt. Ik kan je vertellen dat dat wel zo is. Ik ben zelf hindoestaanse, ik ben bijna 22, dus voor mij zit het er ook aan te komen, tenzij ik zelf iemand vindt die goedgekeurd wordt door mn ouders.
Als dit niet gebeurt, zal ik ook uigehuwelijkt worden. dat is zo, dat was zo, en ik denk dat dat ook nog wel even zo blijft. In mijn omgeving gebeurt dit in 80% van de gevallen.
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
  donderdag 30 augustus 2001 @ 15:11:04 #55
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1524152
quote:
Is dat bij jou zo? Of denk je dat "de meeste mensen" daar zo over denken?
Ik vind het in beide gevallen getuigen van culturele bekrompenheid, maar zolang dit soort gedachten niet tot feitelijke excessen leiden, ben ik geneigd ze op te vatten als gebruikelijke smaldenkendheid, jammer dan. Hopen dat kinderen niet voor dit soort idioterie zwichten.
Wat wou je er namelijk aan doen? Van overheidswege een anti-discriminatie-inspecteur op gezinnen loslaten?
- Meneer en mevrouw, bent u wel ruimdenkend genoeg? Leest u artikel 1 van onze grondwet er maar eens op door, een buitenlandse huwelijkspartner is ook een mens...
- Ja maar ik hou niet van zwarten/Iek niet-moslims haten.
quote:
Ja, het maakt niet uit hoe je het noemt, het feit blijft hetzelfde. Kind krijgt relatie met iemand die niet aan de culturele verwachtingen voldoet en vader komt hiertegen in opstand. The clash of cultures & ages, het is van alle tijden, alle regionen, en er zijn 1000den romans over geschreven.

Ik verdedig hier niet de moord uit dit topic mee: zoiets is gewoon een op zichzelf staande misdaad. Ik denk alleen dat je de gebruikelijke culturele onwil die in alle kampen tegenover andere volkeren/gebruiken heerst, met de nodige gemengde gevoelens moet accepteren en er voor moet zorgen dat je die vooroordelen ZELF niet hebt/krijgt.

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 30 augustus 2001 @ 15:12:22 #56
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_1524160
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 14:59 schreef oZy het volgende:

[..]

'Vroeger' was het de eerste generatie, die leefden naar hun eigen opvattingen, dus weinig om mee te botsen..
[..]

Dat het vanzelf wel losloopt klopt, maar het blijft een botsing, de nieuwe generatie (de dochter en het slachtoffer) botst met de opvattingen (cultuur) van de vorige generatie (de vader).

Ja, ok.. een generatiekloof extra gehinderd door cultuursopvattingen dus.
quote:
Ik ben vorig jaar nog op werkweek geweest met school naar het buiteland. Er zaten 2 pakistaanse meisjes (21 en 22 jaar) bij mij in de groep, deze vonden het geweldig omdat ze nu eindelijk make-up, deodorant, parfum etc konden gebruiken, leuke kleren aan konden doen, en met ons konden uitgaan, noem maar op. Hier in Nederland proberen ze het niet eens stiekum, want als hun ouders/familie er achter komen...

Ze willen wel, maar mogen niet omdat de vorige generaties zo verschrikkelijk orthodox zijn. Als hun ouders hun zouden zien zoals ze tijdens de werkweek waren, dan worden ze gewoon zonder pardon de familie uitgeknikkert, want familie eer gaat boven je liefde voor je eigen kinderen.

Ik ken die verhalen ja, het is inderdaad dwaas. Maar ik denk zelf ook dat het wel zal loslopen. En daarom vind ik het niet bepaald verstandig dat bepaalde mensen nu als volksmenner optreden door extra aandacht te richten op cultuurverschillen die over 50 jaar waarschijnlijk niet eens meer bestaan in Nederland.... Maar het Grote-Boven-Alles-Verheven-Westers-Kapitalistisch-Gedachtengoed is ook niet alles...

[Dit bericht is gewijzigd door Dubbelzuurrr op 30-08-2001 15:14]

donderdag 30 augustus 2001 @ 15:12:42 #57
10188 links234
pi_1524168
quote:
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 09:49 schreef oZy het volgende:
Zowel het slachtoffer als de dader is van Indiase afkomst.
  donderdag 30 augustus 2001 @ 15:13:03 #58
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1524173
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 15:04 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Ik moet het eens in me hoofd halen om Miss White verkiezingen te gaan houden, Justitie staat gelijk op me deurmat.
Nou ja, als je dan zo'n hekel hebt aan dat MIss-Blackgedoe (ik geef je er groot gelijk in), bega dan gewoon ZELF niet de fout die je anderen verwijt: hou je ver van dat soort zwart vs. wit gerommel. Iemand die geen punt van huiskleur maakt, gaat geen lekkere wijven daarop beoordelen. Dus wat is je probleem?
pi_1524175
quote:

[..]

Volledig met je eens! Kutmarrokaan mag je niet zeggen, ook niet op het voetbalveld, maar Kuthollander weer wel
Mijn chef (ja weer hij) zegt dat hij het mixen van geloven niet verstandig vindt. Het heeft niets met huidskleur of cultuur te maken, het gaat hem puur om het geloof.
Ik denk dat daar op zich wel iets in zit. Als je met een hindoestaans meisje trouwt, trouw je in feite ook met haar familie. Of je moet je eerst heel erg verdiepen en oprecht zijn in je interesse voor haar geloof (dus niet bekeren enkel om te kunnen trouwen).
Het is natuurlijk onzin dat wij hezelfde niet zouden mogen denken en zeggen.
Iedereen discrimineert. Blank, zwart, Turk, Marrokaan of Nederlander. We hebben allemaal tot op zekere hoogte onze vooroordelen, alleen draven sommigen helaas erg door daar in.
  donderdag 30 augustus 2001 @ 15:17:01 #60
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1524202
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 15:13 schreef milagro het volgende:
Iedereen discrimineert. Blank, zwart, Turk, Marrokaan of Nederlander. We hebben allemaal tot op zekere hoogte onze vooroordelen, alleen draven sommigen helaas erg door daar in.
Juist ja. Maar als iedereen tot op zekere hoogte vooroordelen heeft (jij dus ook), heeft ook niemand het recht meer anderen van het hebben van vooroordelen te beschuldigen. De pot verwijt de ketel dat-ie zwart ziet.
  donderdag 30 augustus 2001 @ 15:18:40 #61
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_1524214
quote:

[..]

Ik bedoel dus niet dat het nodig is dat we White Entertainment Television hebben, want het grootste is al White Entertainment Television... Als je niet iedereen als gelijk individu ziet, doen dit soort fenomenen zich logischerwijs overal voor... Het is een soort van verholen racisme dat altijd en continu uitgedragen wordt.
pi_1524222
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 15:12 schreef links234 het volgende:

[..]

[..]

Nee, dom blondje! Het ging niet om dat geval, maar om deze vader:
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 14:51 schreef milagro het volgende:
Of discrimineer ik nu de blondjes?

[Dit bericht is gewijzigd door Ron_Jeremy op 30-08-2001 15:20]

pi_1524223
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 15:10 schreef Aarti het volgende:
ik las hierboven dat uithuwelijking bij hindoestanen niet zo vaak meer voorkomt. Ik kan je vertellen dat dat wel zo is. Ik ben zelf hindoestaanse, ik ben bijna 22, dus voor mij zit het er ook aan te komen, tenzij ik zelf iemand vindt die goedgekeurd wordt door mn ouders.
Als dit niet gebeurt, zal ik ook uigehuwelijkt worden. dat is zo, dat was zo, en ik denk dat dat ook nog wel even zo blijft. In mijn omgeving gebeurt dit in 80% van de gevallen.
O.k. ik dacht dat het alleen bij de extreem behoudende groep voorkwam in die mate.
Maar hoe denk jij daar zelf over. Vind je het prima? Of heb je het idee dat je geen keuze hebt en de man die je ouders uitkiezen moet trouwen, omdat je zelf (nog) geen geschikte partner hebt kunnen vinden? En wanneer is de zoektijd voor jou om? Als je 25 bent of zo?
Als je daar zelf vrede mee hebt, is dat natuurlijk o.k., da's logisch.
Als je geen antwoord wilt geven, omdat te persoonlijk is, respect. Maar ik ben echt nieuwsgierig hoe een vrouw, die daar zelf daadwerkelijk mee te maken heeft, erover denkt.
pi_1524239
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 15:17 schreef Ringo het volgende:

[..]

Juist ja. Maar als iedereen tot op zekere hoogte vooroordelen heeft (jij dus ook), heeft ook niemand het recht meer anderen van het hebben van vooroordelen te beschuldigen. De pot verwijt de ketel dat-ie zwart ziet.

Het zeer bedenkelijk vinden ,dat een vader voor zijn dochter beslist dat de minnaar van zijn dochter geen juiste partner zou zijn voor haar en hem dan maar doodsteken, heeft niets met vooroordelen te maken, lijkt me.
pi_1524254
Daar gaat tie weer.

Voor een hoop mensen is het een uitkomst dat er buitenlanders zijn.
Het is blijkbaar het enige waar ze een mening over hebben. Bijkans elk topic wordt aangegrepen om over buitenlanders te zeiken. En in elk topic steeds de precies dezelfde lulkoek.

Mischien kunnen de mods er gewoon 1 topic vol "ik wil niet dicrimineren maar...." onzin eruitpikken en dat gewoon steeds van een andere titel voorzien afhankelijk van de "buitenlander misdaad van de dag" ? Dan kunnen die mensen die al hun tijd en energie verdoen met het posten van hun antiallochtonen-shit eens wat nuttigers gaan doen.

En bespaar me je reacties ik ken ze al.

[Dit bericht is gewijzigd door Topic op 30-08-2001 15:29]

pi_1524269
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 15:24 schreef Topic het volgende:
Daar gaat tie weer.

Het is blijkbaar het enige waar ze een mening over hebben. Bijkans elk topic wordt aangegrepen om over buitenlanders te zeiken.

Daar gaat tie weer.

Voor een hoop mensen is het een uitkomst dat er vrije sprekers zijn.
Het is blijkbaar het enige waar ze een mening over hebben. Bijkans elk topic wordt aangegrepen om over vrije sprekers te zeiken en ze van racisme te beschuldigen.

donderdag 30 augustus 2001 @ 15:32:12 #67
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1524301
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 15:23 schreef milagro het volgende:
Het zeer bedenkelijk vinden ,dat een vader voor zijn dochter beslist dat de minnaar van zijn dochter geen juiste partner zou zijn voor haar en hem dan maar doodsteken, heeft niets met vooroordelen te maken, lijkt me.
Niet echt. Maar goed, dan vind je het bedenkelijk (en ik vind dat met je mee). Wat dan? Als je je BLIJFT opwinden over de vreemde, muf ruikende gezinsgewoonten van andere bevolkinsgroepen, bestaat er een grote kans dat je die afkeer voor de gewoontes gaat projecteren op de mensen die die gewoontes hebben. Met als gevolg dat jij van "dat soort" mensen niks moet hebben. Huppetee, vooroordeel gecreëerd. Handig, voor als je dochter met "zo'n" buitenlander thuiskomt. De pot verwijt de ketel dat-ie zwart ziet.
  donderdag 30 augustus 2001 @ 15:35:29 #68
2735 Aarti
pi_1524334
Mijn "houdbaarheidsdatum" is tot ik afgestudeerd ben, en dat is over ongeveer anderhalf jaar.
Het is niet zo dat ik het prima vind, ik zou liever zelf iemand uitzoeken.ik ga er vooralsnog van uit dat dat ook wel gebeurt, dat ik iemand tegenkom waarmee ik samen wil zijn,en dat mn ouders die ook goedkeuren.
Het is alleen niet zo dat dit bespreekbaar is of zo. Ik weet al ruim 21 jaar dat dit zal gaan gebeuren, het is altijd zo gebeurd, en om mij heen gebeurt dat ook met iedereen. dus hoe kan ik dit veranderen? de enige manier om dit te doen, zou zijn door mn familie te laten vallen, en dat is geen optie voor mij.
pi_1524346
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 15:32 schreef Ringo het volgende:

[..]

Niet echt. Maar goed, dan vind je het bedenkelijk (en ik vind dat met je mee). Wat dan? Als je je BLIJFT opwinden over de vreemde, muf ruikende gezinsgewoonten van andere bevolkinsgroepen, bestaat er een grote kans dat je die afkeer voor de gewoontes gaat projecteren op de mensen die die gewoontes hebben. Met als gevolg dat jij van "dat soort" mensen niks moet hebben. Huppetee, vooroordeel gecreëerd. Handig, voor als je dochter met "zo'n" buitenlander thuiskomt. De pot verwijt de ketel dat-ie zwart ziet.

Beter zwart kijken dan doodsteken, zeg ik altijd maar.
Ik denk dat die overleden jongen het daar wel mee eens zou zijn.......
pi_1524360
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 15:32 schreef Ringo het volgende:

[..]

ik kom zelf met regelmatig met zo'n 'buitenlander' thuis (mijn vriend) , dus dit vooroordeel van jou over mij, naar aanleiding van een door mij gemaakte opmerking over een andere 'buitenlander', is wat voorbarig.
Tenzij je het in het algemeen bedoelde, dan trek in mijn bevooroordeelde oordeel over jouw opmerking naar mij, gelijk weer in
pi_1524365
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 15:35 schreef Aarti het volgende:
Mijn "houdbaarheidsdatum" is tot ik afgestudeerd ben, en dat is over ongeveer anderhalf jaar.
Het is niet zo dat ik het prima vind, ik zou liever zelf iemand uitzoeken.ik ga er vooralsnog van uit dat dat ook wel gebeurt, dat ik iemand tegenkom waarmee ik samen wil zijn,en dat mn ouders die ook goedkeuren.
Het is alleen niet zo dat dit bespreekbaar is of zo. Ik weet al ruim 21 jaar dat dit zal gaan gebeuren, het is altijd zo gebeurd, en om mij heen gebeurt dat ook met iedereen. dus hoe kan ik dit veranderen? de enige manier om dit te doen, zou zijn door mn familie te laten vallen, en dat is geen optie voor mij.
Je wordt dus gewoon gedwongen?
Maar wat gebeurt er dan als je zegt dat je niet uitgehuwelijkt wil worden, maar net zo lang wil zoeken totdat je WEL de juiste tegenkomt? Waarom moet er persee na je studie getrouwd worden?

En denk je gelukkig te kunnen worden in een geregeld huwelijk? Heb je daar helemaal niks in te brengen?

Ik ben toch echt een beetje verbaasd dat dit soort dingen anno 2001 nog steeds gebeuren......

donderdag 30 augustus 2001 @ 15:53:55 #72
2735 Aarti
pi_1524467
Mensen zijn vaak verbaasd omdat ze niet echt de moeite nemen om zich erin te verdiepen.Men hoort iets over uithuwelijken, en heeft meteen zn oordeel klaar.
Aan de ene kant snap ik wel waarom mn ouders dit willen doen. In hun ogen kunnen ze zo de toekomst van hun kind medebepalen.Tenslotte willen ze ook alleen maar dat ik een goed leven heb,en in hun ogen hangt dat vooral af van zaken als opleiding en afkomst van de familie van de jongen (in mijn geval)
Als zij iemand uitkiezen met wie ik niet wil trouwen, mag ik dat gewoon zeggen, en dan hoeft het ook niet. maar dan zoeken ze dus iemand anders.
Bij ons is het gebruikelijk dat iemand studeert, en als diegene daarna op zichzelf wil gaan wonen, mag dat alleen in getrouwde vorm.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 augustus 2001 @ 15:54:45 #73
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1524478
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 15:13 schreef milagro het volgende:

[..]

Volledig met je eens! Kutmarrokaan mag je niet zeggen, ook niet op het voetbalveld, maar Kuthollander weer wel

Tsja, en ik mag niet kut-user zeggen terwijl users wel kut-mod mogen zeggen. Amai amai het in oneerlijk verdeeld in deze wereld...
pi_1524508
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 15:53 schreef Aarti het volgende:
Mensen zijn vaak verbaasd omdat ze niet echt de moeite nemen om zich erin te verdiepen.Men hoort iets over uithuwelijken, en heeft meteen zn oordeel klaar.
Aan de ene kant snap ik wel waarom mn ouders dit willen doen. In hun ogen kunnen ze zo de toekomst van hun kind medebepalen.Tenslotte willen ze ook alleen maar dat ik een goed leven heb,en in hun ogen hangt dat vooral af van zaken als opleiding en afkomst van de familie van de jongen (in mijn geval)
Als zij iemand uitkiezen met wie ik niet wil trouwen, mag ik dat gewoon zeggen, en dan hoeft het ook niet. maar dan zoeken ze dus iemand anders.
Bij ons is het gebruikelijk dat iemand studeert, en als diegene daarna op zichzelf wil gaan wonen, mag dat alleen in getrouwde vorm.
Ben ik even blij dat ik lekker op mezelf woon! Ongetrouwd!
pi_1524521
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 15:54 schreef Doc het volgende:

[..]

Tsja, en ik mag niet kut-user zeggen terwijl users wel kut-mod mogen zeggen. Amai amai het in oneerlijk verdeeld in deze wereld...

Wat ben je toch ook een kut-mod

donderdag 30 augustus 2001 @ 15:59:11 #76
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1524529
quote:
Je mag best kut-user tegen mij zeggen. Waarom mag dat niet?
pi_1524566
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 15:59 schreef Ringo het volgende:

[..]

Kut-user
pi_1524582
quote:

[..]

Ik ben een kut-user, als jij een lul-user bent. Vinnik prima verdeeld
  donderdag 30 augustus 2001 @ 16:08:59 #79
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1524618
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 16:02 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Kut-user
Dankje, dat doet mij nou deugd.
pi_1524641
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 16:08 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dankje, dat doet mij nou deugd.

't Was een kleine moeite.

pi_1524646
quote:
hoe kan je nou een je kind een levenspartner opdringen (met of zonder overleg) onder het mom van "dan krijgt hij/zij een goed leven!" ik vind dat persoonlijk een beetje

En zoals ik al zei, dit blijft voorlopig doorgaan totdat iemand de moed verzamelt om zich van de familie af te scheiden, want dat is de enige optie.. (geloofs)opvattingen en familie-eer gaan voor je liefde voor je kinderen. Trieste zaak, want de kinderen komen (in tegenstelling tot de ouders) wél in aanraking met de plaatselijke cultuur (de onze dus) en kunnen hierdoor erg jaloers/gefrustreerd worden (lijkt me).

FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 augustus 2001 @ 16:12:55 #82
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1524663
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 15:59 schreef Ringo het volgende:

[..]

Omdat je dan over het algemeen beschaafde Fok!kers over je heen krijgt op dezelfde wijze als je beschaafde NLers over je heen krijgt als je kutturk tegen een turk zegt .

Maar fijn dat ik jullie uit mag maken voor kut-users hoor , wat zijn jullie toch een schatten

Maar verder on-topic ...

pi_1524669
quote:
Als jij er zelf vrede mee hebt, ook al is het je 'opgedrongen', dan is er niets mis mee. Zodra het jou belemmert of ongelukkig maakt en je er niet tegen in durft te gaan uit angst voor de gevolgen (verstoting of erger), dan lijkt het me niet o.k.
Het is inderdaad zo dat mensen als ze ergens onbekend mee zijn, gauw een oordeel klaar hebben. Maakt iedereen zich wel eens schuldig aan.
Iedere ouder wilt het beste voor zijn kind, dat is logisch. Als mijn zoon met een dame thuis zou komen, die ik absoluut niet zie zitten, zou ik ook mijn mening geven aan hem en hem misschien zelf tot andere gedachten proberen te brengen. Maar daar houdt het ook mee op. Het is zijn keuze, ik hoef niet met haar te leven en hij blijft mijn kind waar ik van hou en wiens keuze ik, zij het met moeite, respecteer.
Maar zou ik in een cultuur groot gebracht zijn als de jouwe, zou ik misschien een andere mening toegedaan zijn.
  donderdag 30 augustus 2001 @ 16:15:44 #84
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1524697
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 15:38 schreef milagro het volgende:
ik kom zelf met regelmatig met zo'n 'buitenlander' thuis (mijn vriend) , dus dit vooroordeel van jou over mij, naar aanleiding van een door mij gemaakte opmerking over een andere 'buitenlander', is wat voorbarig.
Tenzij je het in het algemeen bedoelde, dan trek in mijn bevooroordeelde oordeel over jouw opmerking naar mij, gelijk weer in
Als ik het persoonlijk bedoelde, dan neem ik hierbij afstand van dat vooroordeel. Maar het kan ook zijn dat ik het in het algemeen bedoelde, ik weet het niet meer precies.
pi_1524754
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 16:15 schreef Ringo het volgende:

[..]

Als ik het persoonlijk bedoelde, dan neem ik hierbij afstand van dat vooroordeel. Maar het kan ook zijn dat ik het in het algemeen bedoelde, ik weet het niet meer precies.

Wel ironisch, toch?
pi_1526053
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 15:24 schreef Topic het volgende:
Daar gaat tie weer.

Het is blijkbaar het enige waar ze een mening over hebben. Bijkans elk topic wordt aangegrepen om over buitenlanders te zeiken. En in elk topic steeds de precies dezelfde lulkoek.

Misschien is het in jouw ogen lulkoek, in een ander zijn ogen is het de keiharde waarheid. Maar het staat je altijd vrij om te reageren op die lulkoek natuurlijk.
quote:
Mischien kunnen de mods er gewoon 1 topic vol "ik wil niet dicrimineren maar...." onzin eruitpikken en dat gewoon steeds van een andere titel voorzien afhankelijk van de "buitenlander misdaad van de dag" ? Dan kunnen die mensen die al hun tijd en energie verdoen met het posten van hun antiallochtonen-shit eens wat nuttigers gaan doen.
Anti-allochtonen shit ? Wa's dat? Poep van een racist ofzo
quote:
En bespaar me je reacties ik ken ze al.
Waarom post je hier dan?

Volgens mij ben jij een voorstander van het onbespreekbaar maken van (wan)toestanden omtrent de multiculturele samenleving. Het is helaas niet alleen maar hoesanna wat er over allochtonen te melden valt.
De jaren 80 moeten voor jou een uitkomst zijn geweest....

pi_1526094
quote:

[..]

Inderdaad. Hetzelfde geldt voor het hier al eerder genoemde voorbeeld van een Turkse vader die niet wil dat zijn dochter met een niet-moslim trouwt. (lees met een niet-turk) Daar hoor je de zogenaamde anti-fascisten nooit over, maar een blanke die niet wil dat zijn dochter met een Turk trouwt wordt door hen wel gelijk een racist genoemd.
De gemengde huwelijken tussen autochtone Nederlandse jongens/mannen en Turkse meisjes/vrouwen is vrijwel nihil.

Face-it: Allochtonen zijn net zo racistisch ingesteld als autochtonen. [Niets menselijks is ons vreemd.]

pi_1526648
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 19:31 schreef R@b het volgende:

[..]

Inderdaad. Hetzelfde geldt voor het hier al eerder genoemde voorbeeld van een Turkse vader die niet wil dat zijn dochter met een niet-moslim trouwt. (lees met een niet-turk) Daar hoor je de zogenaamde anti-fascisten nooit over, maar een blanke die niet wil dat zijn dochter met een Turk trouwt wordt door hen wel gelijk een racist genoemd.
De gemengde huwelijken tussen autochtone Nederlandse jongens/mannen en Turkse meisjes/vrouwen is vrijwel nihil.

Face-it: Allochtonen zijn net zo racistisch ingesteld als autochtonen. [Niets menselijks is ons vreemd.]

Wat leidt tot de volgende conclusie:

Mensen zijn racisten. Een verbod op het bestaan lijkt me daarom gerechtvaardigd.

pi_1527789
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 20:46 schreef FuTilE het volgende:

[..]

Wat leidt tot de volgende conclusie:

Mensen zijn racisten. Een verbod op het bestaan lijkt me daarom gerechtvaardigd.

De natuur ansich is racistisch. Doet alles om te overleven en alleen de sterkste soorten redden het.
  donderdag 30 augustus 2001 @ 23:18:34 #90
10188 links234
pi_1527802
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 23:16 schreef R@b het volgende:

[..]

De natuur ansich is racistisch. Doet alles om te overleven en alleen de sterkste soorten redden het.

Waarom ben je dan zo bang voor buitenlanders? Low self opinion?
pi_1527832
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 23:18 schreef links234 het volgende:

[..]

Waarom ben je dan zo bang voor buitenlanders?

Is een alerte en kritische houding hetzelfde als bang? Wijs me eens één post aan waarin ik zeg dat ik bang ben!!!! Ben voor God noch Allah bang vriend!
quote:
Low self opinion?
Aan jouw zinloze bijdragen aan dit forum hebben we wat
pi_1527852
quote:

[..]

Niet bang, eerder geirriteerd.
pi_1528472
quote:
Zie het als een laatste poging de onwetende/ontkennende mens te overtuigen van het feit dat het niet alleen rozengeur een maneschijn betreft, in de door onszelf zo gekoesterde multi-culturele samenleving..

Ik refereer graag naar de "Groen Links heeft 'rassenoorlog' binnen de partij" draad om het tegendeel te bewijzen. Niet alleen het geld ligt voor het grijpen (uitkeringen), en niet alleen justitie kijkt maar al te graag de andere kant op (gedoogbeleid), maar zelfs de macht ligt hier voor het oprapen (zie link).

Wees blij dat er oplettende mensen zijn die tenminste op tijd aan de bel trekken, ooit zal je dat wel inzien..

vrijdag 31 augustus 2001 @ 00:26:48 #94
10188 links234
pi_1528496
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2001 00:25 schreef oZy het volgende:

[..]

Zie het als een laatste poging de onwetende/ontkennende mens te overtuigen van het feit dat het niet alleen rozengeur een maneschijn betreft, in de door onszelf zo gekoesterde multi-culturele samenleving..

Alsof het in een uniforme monoculturele samenleving allemaal koek en ei is. Sorry hoor, maar zo naief ben ik niet.
  vrijdag 31 augustus 2001 @ 03:52:57 #95
272 R@b
No-nonsens
pi_1529624
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2001 00:26 schreef links234 het volgende:

[..]

Alsof het in een uniforme monoculturele samenleving allemaal koek en ei is. Sorry hoor, maar zo naief ben ik niet.

De multiculturele samenleving werd anders door bepaalde lieden ooit wel als zaligmakend voorgespiegeld.

Voorlopig komt daar weinig van terecht.

- Heroïnehandel wordt beheerst door Turken
- Hasjhandel wordt beheerst door Marokkanen
- Wapenhandel wordt beheerst door voormalige Yougoslaven
- 50% van de Antilliaanse jeugd heeft ernstige problemen
- De meerderheid van de gevangenispopulatie bestaat uit allochtonen terwijl ze getalsmatig in ons land in de minderheid zijn
- Uithuwelijken van dochters komt op grote schaal voor
- Een aanzienlijk gedeelte van de Marokkaanse jeugd gedraagt zich bijzonder agressief en veroorzaakt veel problemen
- Indiase moskeeën houden zich bezig met mensensmokkel
- De werkloosheid onder allochtonen blijft hoog
- Allochtonen trekken verhoudingsgewijs bijzonder vaak een uitkering
- Veel jonge buitenlandse prostituees zijn kansloze asielzoekers die misbruikt worden door landgenoten
- Loverboys die minderjarige meisjes tot prostitutie dwingen zijn voor 99% van Marokkaanse afkomst
- Allochtone meisjes mogen vaak alleen met mannen van eigen afkomst trouwen
- Veel inbrekers bendes zijn afkomstig uit het Oostblok

etcetera etcetera.

Wij zijn te bang om te discrimineren, Het moet vooral allemaal politiek correct en multicultureel zijn. Als je niet wilt dat meisjes in Nederland besneden worden, dan moet je de mensen die dat doen hier niet binnenlaten. En als de Somalische gemeenschap vindt dat besnijdenis moet kunnen, omdat je vrouwen anders niet kunt uithuwelijken, dan moet je die hele bevolkingsgroep naar Somalië verhuizen.

Allochtonen die niet integreren zijn een probleem. Vooral omdat ze weinig doen om minder allochtoon te zijn. Wanneer ze na 30 jaar in Nederland te wonen nog steeds geen Nederlands kunnen verstaan, dan moeten ze niet op veel begrip rekenen. Wanneer ze van hun huiskamer, wijk of straat een Noord-Afrikaanse Of Arabische enclave maken, zal de volgende straat altijd een vreemd land zijn. Daar belemmeren ze iedereen mee, niet in de laatste plaats zichzelf. Als ze zo'n heimwee hebben of zo vastgeroest zitten in een cultuur van ruim 2000 kilometer verderop, dan moeten ze teruggaan. Daar worden ze zelf gelukkiger van, en Nederland wordt weer wat leefbaarder. En maak je niet druk om de kinderen van allochtonen die hier al helemaal zijn ingeburgerd. Ingeburgerde kinderen kun je rustig achterlaten, die integreren sneller zonder bevelen van opvoeders, al of niet geïnspireerd op de islam.

pi_1529701
Ik ben het hardstikke eens met je Rob.

Het begint alleen (al dan niet aangewakkerd door mensen en feiten) een beetje obsessief te klinken. Het lijkt me nuttiger en vooral overtuigender om het iets rustiger aan te doen. Zo geef je ook minder ruimte voor kritiek mocht je even uit de band schieten. Mensen overspoelen met een mening, ook al is het een correcte, lijdt altijd tot verzet. En dat kunnen we nu juist niet gebruiken bij het oplossen van dit maatschappelijk drama. Die paar linkse rakkers zijn al erg genoeg...

During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
  vrijdag 31 augustus 2001 @ 10:58:19 #97
272 R@b
No-nonsens
pi_1530656
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2001 04:33 schreef Berserker het volgende:
Ik ben het hardstikke eens met je Rob.
quote:
Het begint alleen (al dan niet aangewakkerd door mensen en feiten) een beetje obsessief te klinken. Het lijkt me nuttiger en vooral overtuigender om het iets rustiger aan te doen.
Ja, ben ik wel met je eens, maar ik doe dit alleen in ANM, daarbuiten houd ik me ook met veel andere zaken bezig. Allochtone discussies trekken nou eenmaal steevast veel reakties en vallen dus veel meer op dan andere issues
quote:
Mensen overspoelen met een mening, ook al is het een correcte, lijdt altijd tot verzet. En dat kunnen we nu juist niet gebruiken bij het oplossen van dit maatschappelijk drama. Die paar linkse rakkers zijn al erg genoeg...
he he
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 31 augustus 2001 @ 11:00:10 #98
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1530662
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2001 04:33 schreef Berserker het volgende:
En dat kunnen we nu juist niet gebruiken bij het oplossen van dit maatschappelijk drama.
Ah, leuk iemand die denkt in oplossingen!

Wat lijkt jou de oplossing en waarom?

vrijdag 31 augustus 2001 @ 11:12:53 #99
10188 links234
pi_1530752
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2001 03:52 schreef R@b het volgende:
- Heroïnehandel wordt beheerst door Turken
- Hasjhandel wordt beheerst door Marokkanen
- Wapenhandel wordt beheerst door voormalige Yougoslaven
- 50% van de Antilliaanse jeugd heeft ernstige problemen
- De meerderheid van de gevangenispopulatie bestaat uit allochtonen terwijl ze getalsmatig in ons land in de minderheid zijn
- Uithuwelijken van dochters komt op grote schaal voor
- Een aanzienlijk gedeelte van de Marokkaanse jeugd gedraagt zich bijzonder agressief en veroorzaakt veel problemen
- Indiase moskeeën houden zich bezig met mensensmokkel
- De werkloosheid onder allochtonen blijft hoog
- Allochtonen trekken verhoudingsgewijs bijzonder vaak een uitkering
- Veel jonge buitenlandse prostituees zijn kansloze asielzoekers die misbruikt worden door landgenoten
- Loverboys die minderjarige meisjes tot prostitutie dwingen zijn voor 99% van Marokkaanse afkomst
- Allochtone meisjes mogen vaak alleen met mannen van eigen afkomst trouwen
- Veel inbrekers bendes zijn afkomstig uit het Oostblok
Je bent de wietteelt vergeten te noemen. Vooral de teelt van Nederwiet is in handen van Nederlanders.

XTC wordt flink geproduceert door Nederlanders.

Wapenhandel: Logisch dat een land waar vijf jaar oorlog is geweest propvol wapens zit. Die zou ik waarschijnlijk ook proberen te verkopen.
Waar vraag is, is aanbod. Wie vraag er naar? De eindeloze reeks liquidaties in Amsterdam de afgelopen jaren waren voornamelijk afrekeningen met nederlandse onderwereld figuren.

Antilliaanse jongeren: Sure. Je hebt gelijk. Veel problemen.

Gevangenispopulatie: 90% mannen. een derde aan de drugs. Staat ook niet in verhouding.

Uithuwelijken: Geen idee. Waar heb je die cijfers vandaan?

Marokkaanse jeugd: Ik heb begrepen dat er een harde kern is, maar dat deze relatief klein is (300 man of zo) maar wel verantwoordelijk voor 90% van de misdaden door marokkanen.

Indiase moskeeen: Dat zijn er nogal wat. Bij mijn weten is India een hindoeland.

Werkloosheid onder allochtonen blijft hoog?: Tja: Werkloosheid allochtonen daalt weer

Uitkeringen: Zie het vorige punt.

Prostituees: Veel vrouwen uit het oostblok. Nederlandse souteneurs. Nederlandse klanten.

Loverboys: 99% marokkaans? Geen idee. Ik had begrepen dat het ook antillianen en turken waren. Anyway, cijfers heb ik niet.

Allochtone meisjes die willen trouwen: Kan, maar goed, dertig jaar geleden was het voor een katholiek onmogelijk om te trouwens met een protestantse. Die tijd is nu voorbij, ik denk dat dit voor meer mensen zal gaan gelden. Dit kun je echter alleen aan de mensen zelf overlaten.

Inbrekers uit het oostblok: Zal, kan, geen cijfers van bekend bij mij.

vrijdag 31 augustus 2001 @ 11:42:07 #100
272 R@b
No-nonsens
pi_1530920
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2001 11:12 schreef links234 het volgende:

[..]

Je bent de wietteelt vergeten te noemen. Vooral de teelt van Nederwiet is in handen van Nederlanders.

Mee eens, maar ook veel allochtonen houden zich ermee bezig.

Maar het gaat me er niet om dat Nederlanders zich niet bezig zouden houden met criminele activiteiten, maar dat die markt kennelijk is overgenomen door allochtonen, die alhoewel ze in de minderheid zijn, in dat soort zaken wel de meerderheid lijken te vertegenwoordigen.

Natuurlijk zijn er genoeg Nederlanders te vinden die ook geld in de drugshandel willen verdienen. En zonder Turken zou er ook wel heroïnehandel bestaan, maar dat was mijn punt dan ook niet.

Hetzelfde geldt voor de andere punten die je probeert te weerleggen.

Wat ik alleen maar probeer aan te geven is dat er de multiculturelesamenleving ook voor veel wantoestanden zorgt, als je daar je ogen voor sluit omdat het heil van die multicultuur kennelijk zaligmakend is dan ben je fout bezig. In tegenstelling tot wat veel politici ons in de jaren 70/80 wilden doen geloven is onze samenleving er met de komst van (te) veel allochtonen niet op vooruit gegaan.
En die schuld ligt niet enkel bij bepaalde allochtonen die hier hun eigen cultuur gewoon voortzetten, maar net zo goed aan de Nederlanders die het zover hebben laten komen.

Kom je op een ander punt. Zou Nederland er zonder allochtonen beter uitzien? Ik denk zelf van niet, omdat de normen en waarden van een hoop autochtone Nederlanders ook sterk zijn veranderd de laatste 30 jaar.
Buitendat kan Nederland niet eens zonder allochtonen, dus we zullen samen voor oplossingen moeten zoeken. Maar dan moet je niet ieder kritisch geluid afdoen als racistisch, xenofobisch, kortzichtig etc. etc.

vrijdag 31 augustus 2001 @ 11:48:27 #101
272 R@b
No-nonsens
pi_1530962
Ik zal de discussie even verplaatsen naar dit topic Open brief aan R@b , anders loopt dezelfde discussie in 2 topics.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 31 augustus 2001 @ 12:42:40 #102
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1531207
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2001 11:48 schreef R@b het volgende:
Ik zal de discussie even verplaatsen naar dit topic Open brief aan R@b , anders loopt dezelfde discussie in 2 topics.
[mod mode]
Yep. Voor iedereen die verder nog in dit topic post: graag alleen over "de verboden liefde en de prijs daarvoor betaald".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')