abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 september 2004 @ 23:24:25 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_21775643
Aanradertje: 3 delige docu over het politieke klimaat in de jaren 60.
Voor mij, als oudere jongere, zo herkenbaar allemaal.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 5 september 2004 @ 23:31:00 #2
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_21775784
Ik (28 jaar, liberaal conservatief) kijk in ieder geval!!! Ben erg benieuwd!!
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zondag 5 september 2004 @ 23:36:17 #3
94405 Tarak
pi_21775917
Mag ik nu al Marcel van Dam gaan afzeiken?

Er is nu al, alle reden toe..

Ik vind het wel een mooie documentaire trouwens!!

FANTASTISCH dat spotje van de CPN!!!

[ Bericht 11% gewijzigd door Tarak op 05-09-2004 23:41:55 ]
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_21776437
Wat waren we toch naïef in die tijd, maar wat een leuke beelden tussendoor om terug te zien.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 6 september 2004 @ 00:05:03 #5
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_21776552
Die docu bevestigde al mijn vooroordelen over die hele jaren-60 generatie. Het is altijd leuk om bevestiging te krijgen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_21776582
quote:
Op maandag 6 september 2004 00:05 schreef Lemmeb het volgende:
Die docu bevestigde al mijn vooroordelen over die hele jaren-60 generatie. Het is altijd leuk om bevestiging te krijgen.
Welke vooroordelen?
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 maandag 6 september 2004 @ 00:12:39 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_21776704
Jammer heb het gemist. Open die topics dan ook eerder golfert.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 6 september 2004 @ 00:13:45 #8
94405 Tarak
pi_21776727
Het was een leuke documentaire, ben benieuwd naar de andere twee delen!!!
  maandag 6 september 2004 @ 00:38:32 #9
94405 Tarak
pi_21777188
quote:
Op maandag 6 september 2004 00:12 schreef tong80 het volgende:
Jammer heb het gemist. Open die topics dan ook eerder golfert.

Misschien komt deel 1 online te staan......

In ieder geval kun je deel 2 en deel 3 nog gaan bekijken!!
  Trouwste user 2022 maandag 6 september 2004 @ 00:40:54 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_21777224
Dat ga ik zeker doen

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 6 september 2004 @ 00:41:06 #11
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_21777228
quote:
Op maandag 6 september 2004 00:06 schreef golfer het volgende:
Welke vooroordelen?
Die over betweterige, intolerante PvdA'ers enzo. Stiekeme meelopers. Dat het onder die generatie uitmaakt in welk type auto je rijdt en welke kleren je draagt, god hoe klein van geest en bekrompen kan een mens zijn ?

Wel grappig dat Theo van Gogh, buiten de maker zelf, weer de enige in die hele documentaire was die het zelf doorhad.
  maandag 6 september 2004 @ 00:53:39 #12
94405 Tarak
pi_21777422
quote:
Op maandag 6 september 2004 00:41 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Die over betweterige, intolerante PvdA'ers enzo. Stiekeme meelopers. Dat het onder die generatie uitmaakt in welk type auto je rijdt en welke kleren je draagt, god hoe klein van geest en bekrompen kan een mens zijn ?

Wel grappig dat Theo van Gogh, buiten de maker zelf, weer de enige in die hele documentaire was die het zelf doorhad.
Zo zie je maar het belang van status is van alle tijden!!
Achteraf is het altijd makkelijker om iets te analyseren, als je er midden inzit in een generatie die zichzelf heel progressief vindt dan heb je niet door dat je eigenlijk dezelfde regels volgt als je ouders gedaan hebben. Volgens mij zijn vakken zoals sociologie en psychologie ook pas in die tijd op gekomen. De psychologisering van de samenleving wanneer is dat eigenlijk begonnen?

Er waren toen trouwens ook vreselijke studies die bij gebrek aan wetenschappelijkheid of wegens teveel overlap met bestaande studies terecht alweer opgeheven zijn, dat vind ik ook erg grappig om over te horen van collega's en zo.

De documentaire geeft een mooi tijdsbeeld, wel ben ik het met je eens dat een deel van die generatie haar ehh......twee dingen: wereldbeeld niet of weinig heeft aangepast (hiermee bedoel ik: teveel is blijven hangen in een "zie mij progressief zijn en omdat ik progressief ben, heb ik gelijk want progressief=goed, niet progressief=slecht "-mentaliteit) en die generatie heeft nog niet geanalyseerd wat de jaren zestig nu werkelijk voor invloed hebben gehad op de nederlandse samenleving. Die analyse begint nu pas, maar dat komt ook weer doordat de tijdsgeest omgeslagen is, de pendule is weer van links naar rechts aan het gaan en de huidige tijdsgeest is de anti-these op de these van de jaren zestigmentaliteit.

Wat blijft Hegel toch actueel!!!

Het is ook wel logisch dat nu de analyse komt, de jaren zestig generatie zat op het hoogtepunt van hun carriere op tactische posities in opiniemakend Nederland (niet bewust maar toch) en was demografisch relatief groot.. Inmiddels is de groep jongere generaties zo groot dat er eindelijk meer ruimte was voor tegengeluiden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tarak op 06-09-2004 01:02:22 ]
  maandag 6 september 2004 @ 01:29:41 #13
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_21777909
quote:
Op maandag 6 september 2004 00:53 schreef Tarak het volgende:
De documentaire geeft een mooi tijdsbeeld, wel ben ik het met je eens dat een deel van die generatie haar ehh......twee dingen: wereldbeeld niet of weinig heeft aangepast (hiermee bedoel ik: teveel is blijven hangen in een "zie mij progressief zijn en omdat ik progressief ben, heb ik gelijk want progressief=goed, niet progressief=slecht "-mentaliteit) en die generatie heeft nog niet geanalyseerd wat de jaren zestig nu werkelijk voor invloed hebben gehad op de nederlandse samenleving.
Die mentaliteit, da's precies wat ik bedoel. En die is helaas nog alom aanwezig.

Het rare is, dat ikzelf al sinds jaar en dag overtuigd op een linkse partij stem (niet de PvdA). Maar van dit soort jaren 60-betweters gaan m'n haren altijd direct instinctief recht overeind staan, al voordat ze hun mond hebben opengetrokken. Je pikt ze er zo uit.
  zondag 12 september 2004 @ 20:02:18 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_21908910
*sgopje*

Vanavond laat dus tweede deel.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 12 september 2004 @ 23:06:04 #15
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_21913690
Nu dus Tong!
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 12 september 2004 @ 23:35:35 #16
94405 Tarak
pi_21914466
Deel 2 is ook mooi!! En lekker kritisch!!

Dat baarden in de jaren zestig nog zo mode waren. Fantastisch!!

Of ben ik de enige die kijkt?
pi_21914571
Zolang ze Janmaat maar niet serieus gaan nemen vind ik het best. Die vent was gewoon fout

Verder is het een toffe docu over iets waar je nooit iets over hebt gehoord.
pi_21914598
Hier was ik al bang voor.
  zondag 12 september 2004 @ 23:49:35 #19
94405 Tarak
pi_21914804
Waar haalt iemand het gore lef vandaan om het verlies van het been van mevrouw Schuurman "geen disproportionele straf" te noemen?

Zeker iemand die al 25 jaar als een parasiet van de samenleving profiteert (okay het heeft er niets mee te maken, maar het voegt wel iets toe aan m'n ergernis).
pi_21914822
Overigens vind ik het opmerkelijk dat er haast geen connectie wordt gelegd met de wereldpolitiek in de jaren tachtig. Ik mis de verharding, de economische malaise of bijv. de Koude Oorlog en de fascisten in Zuid-Amerika.
  zondag 12 september 2004 @ 23:53:55 #21
94405 Tarak
pi_21914898
quote:
Op zondag 12 september 2004 23:39 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Zolang ze Janmaat maar niet serieus gaan nemen vind ik het best. Die vent was gewoon fout

Verder is het een toffe docu over iets waar je nooit iets over hebt gehoord.
Ik vond de oppervlakkigheid van de argumenten waarmee Janmaat achteraf bezien benaderd werd, nogal tekenend voor de tijd.
pi_21914973
quote:
Op zondag 12 september 2004 23:53 schreef Tarak het volgende:

[..]

Ik vond de oppervlakkigheid van de argumenten waarmee Janmaat achteraf bezien benaderd werd, nogal tekenend voor de tijd.
Ja absoluut. Ik denk dat figuren als Van Kooten & De Bie dat toch beter konden. Of Erik van Muiswinkel.
  zondag 12 september 2004 @ 23:57:29 #23
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_21914975
Ik ben van die jaren 60-generatie en ja, keurig politiek correct links, maar als ik nu die beelden terug zie...

Verder wel weer genoten van het tijdsbeeld en vooral de bijpassende muziek.
Poef.....gone! ©golfer
pi_21915118
Hoezo? Zag je je zelf?

Ik ben in elk geval 'not to blame'. Niet politiek opgevoed en opgegroeid in een tijd dat alles slecht ging. Zodat je weet hoe het voelt om niet veel te hebben. Waarschijnlijk een privilege want sommige mensen kunnen niet omgaan met een economische crisis. Dat ik links ben geworden is in elk geval niet te danken aan een familietraditie. Zelf denken en heroverwegen. Altijd van mening kunnen veranderen. Dat houdt je brein gezond.
  maandag 13 september 2004 @ 00:06:20 #25
94405 Tarak
pi_21915173
quote:
Op maandag 13 september 2004 00:03 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Hoezo? Zag je je zelf?

Ik ben in elk geval 'not to blame'. Niet politiek opgevoed en opgegroeid in een tijd dat alles slecht ging. Zodat je weet hoe het voelt om niet veel te hebben. Waarschijnlijk een privilege want sommige mensen kunnen niet omgaan met een economische crisis. Dat ik links ben geworden is in elk geval niet te danken aan een familietraditie. Zelf denken en heroverwegen. Altijd van mening kunnen veranderen. Dat houdt je brein gezond.
Ik weet nog (ik zal een jaar of zes/zeven geweest zijn, begin jaren tachtig, hypotheekrente 14%) dat ik van m'n moeder op m'n kop kreeg als ik teveel beleg op m'n brood deed.

Die goeie ouwe tijd. :')

[ Bericht 2% gewijzigd door Tarak op 13-09-2004 00:12:34 ]
  maandag 13 september 2004 @ 00:08:52 #26
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_21915242
quote:
Op maandag 13 september 2004 00:03 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Hoezo? Zag je je zelf?
Soms wel ja. Qua klederdracht en denken.
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 13 september 2004 @ 00:13:07 #27
94405 Tarak
pi_21915338
quote:
Op maandag 13 september 2004 00:08 schreef golfer het volgende:

[..]

Soms wel ja. Qua klederdracht en denken.
Wat vond je qua denken zo herkenbaar Golfer?
  maandag 13 september 2004 @ 00:15:04 #28
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_21915380
quote:
Op maandag 13 september 2004 00:13 schreef Tarak het volgende:

Wat vond je qua denken zo herkenbaar Golfer?
De indoctrinatie die we op school en later in bepaalde partijen ondergingen.

Goed was goed en fout was fout. Geen grijstoon mogelijk en WIJ waren goed.
Poef.....gone! ©golfer
pi_21915412
quote:
Op maandag 13 september 2004 00:06 schreef Tarak het volgende:

[..]

Ik weet nog (ik zal een jaar of zes/zeven geweest zijn, begin jaren tachtig, hypotheekrente 14%) dat ik van m'n moeder op m'n kop kreeg als ik teveel beleg op m'n brood deed.

Die goeie ouwe tijd. :')
Ja, precies, dat soort dingen. Of dat je tweedehands kleding van kennissen kreeg of truien van je oudere broer droeg. Maar wel grappig was dat je dan op school wel eens kwartje gaf voor de 'arme kinderen in Afrika'. De school zorgde dan dat het goed terecht kwam. Bijna niemand deed dat en dan was de hoofdmeester dan altijd een beetje tereurgesteld als hij weer mocht bekend maken dat er maar Fl 44,25 opgehaald was. Vraag me af of basisscholen dat tegenwoordig nog doen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Toffe_Ellende op 13-09-2004 00:21:49 ]
  maandag 13 september 2004 @ 00:17:18 #30
94405 Tarak
pi_21915434
quote:
Op maandag 13 september 2004 00:15 schreef golfer het volgende:

[..]

De indoctrinatie die we op school en later in bepaalde partijen ondergingen.

Goed was goed en fout was fout. Geen grijstoon mogelijk en WIJ waren goed.
Wat heerljik simplistisch!!! Het leuke daarvan is dat je elkaar dan kunt bevestigen in het gezamenlijk aan de goede kant staan.
  maandag 13 september 2004 @ 00:18:21 #31
94405 Tarak
pi_21915460
quote:
Op maandag 13 september 2004 00:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ja, precies, dat soort dingen. Of dat je tweedehanskleding van kennissen kreeg of truien van je oudere broer droeg. Maar wel grappig was dat je dan op school wel eens kwartje gaf voor de 'arme kinderen in Afrika'. De school zorgde dan dat het goed terecht kwam. Bijna niemand deed dat en dan was de hoofdmeester dan altijd een beetje tereurgesteld als hij weer mocht bekend maken dat er maar Fl 44,25 opgehaald was. Vraag me af of basisscholen dat tegenwoordig nog doen.
Wij gaven voor de zending in Suriname.
  maandag 13 september 2004 @ 21:41:47 #32
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_21933032
Stom dat altijd wordt gezegd, ook in deze docu, dat de generatie van de jaren 60 de wereld in dejaren 80 regeerde. Lijkt me een overschatte constatering (daar moet eens onderzoek naar gedaan worden). Die Hippies waren maar een kleine fractie van de jongeren in die tijd. Er waren zat studenten dioe daar niks mee ophadden, of gewoon meeloopte voor de chicks die helemaal geen links-liberale denkbeelden hadden. Hoe kan het anders zijn dat de hele jaren tachtige conservatieve/rechtsliberale kabinetten waren.
De echte linkse hippes waren maar een vernislaagje die wel veel jonegren beinvloedde maar ten hoogste de helft van die generatie uitmaakte.

en het verlies van je idealen hoort bij het leven, niet iedereen staat sterk in de schoenen en houd het vol.
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_21940502
quote:
Op maandag 13 september 2004 21:41 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
Stom dat altijd wordt gezegd, ook in deze docu, dat de generatie van de jaren 60 de wereld in dejaren 80 regeerde. Lijkt me een overschatte constatering (daar moet eens onderzoek naar gedaan worden). Die Hippies waren maar een kleine fractie van de jongeren in die tijd. Er waren zat studenten dioe daar niks mee ophadden, of gewoon meeloopte voor de chicks die helemaal geen links-liberale denkbeelden hadden. Hoe kan het anders zijn dat de hele jaren tachtige conservatieve/rechtsliberale kabinetten waren.
De echte linkse hippes waren maar een vernislaagje die wel veel jonegren beinvloedde maar ten hoogste de helft van die generatie uitmaakte.

en het verlies van je idealen hoort bij het leven, niet iedereen staat sterk in de schoenen en houd het vol.
Dat constateerde ik ook al. Hier wordt gesteld o.a. leraren (Nederlands, maatschappijleer) de macht hadden om de idealen over te brengen. In de kabinetten zag je dat ook niet zo terug. Interessant zou het zijn hoe het verlopen was als de PvdA in de periode regeert had (dan was Paars wellicht nu aan de orde?), zeg maar vanaf het moment dat de partij uitgesloten werd van regeringsdeelname maar wel iets van 50 zetels had.

euhm, je mag nu wel werk hebben gevonden dat elke idioot kan maar dat wil nog niet zeggen dat je als een idioot moet schrijven. Ik zou zeggen, zou de kapitale fouten!
  zondag 19 september 2004 @ 22:17:24 #34
94405 Tarak
pi_22068358
Vanavond deeltje 3!!!
  zondag 19 september 2004 @ 23:04:11 #35
94405 Tarak
pi_22069599
nog een schopje, want het gaat zo beginnen op Ned. 3!!
pi_22069961
Niemoller zal niet veel linkse vrienden meer hebben. Beetje zielig typ trouwens.
pi_22070054
Suggereert de maker nu trouwens dat die linkse leraren nu Van der Graaf zo gemaakt hebben als ie is? Vind het beetje ver gezocht.
  zondag 19 september 2004 @ 23:21:17 #38
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_22070078
De moord op Fortuyn erbij halen om af te rekenen met de jaren 60 vind ik wat overtrokken doorgeredeneerd.
Poef.....gone! ©golfer
pi_22070239
Vind het sowieso allemaal veel te negatief. Alsof links de schuld van alles is. Ik denk dat je deze docu ook van de andere kant kunt bekijken. Maar rechts heeft het geluk dat het idealistisch gezien los zand is. Links was meer een eenheid.
  zondag 19 september 2004 @ 23:32:38 #40
94405 Tarak
pi_22070378
quote:
Op zondag 19 september 2004 23:20 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Suggereert de maker nu trouwens dat die linkse leraren nu Van der Graaf zo gemaakt hebben als ie is? Vind het beetje ver gezocht.
Het is deels zijn verhaal, zijn documentaire; en Volkert van der Graaf heeft dus op dezelfde school gezeten als de documentairemaker.

Dat de leraren Volkert van der Graaf zo gemaakt hebben is natuurlijk niet zo. Beinvloedt, dat kan hier een vraag zijn.Zeker omdat ze zo trots zijn op hun linkse verleden is dat van uit een documentairemaker bezien een interessante confrontatie.
pi_22070434
Ja, dat wel. Maar misschien had de leraar dan ook niet zo bang moeten kijken. Ik zou de maker wat anders gezegd hebben. Iets in de trant van: wat probeer je me nu duidelijk te maken? Wat wil je dat ik doe? Zeggen dat het me spijt?
pi_22070507
Theo is ook een beetje een mietje eigenlijk. Ook zo iemand die denkt dat Nederland op instorten staat. Nergens is het zo goed als hier. Je moet je de bullshit gewoon niet aantrekken. Ow ja.. en als Nederland op instorten staat dan komt dat door het huidige kabinetsbeleid. Gezien Netwerk van vandaag.
  zondag 19 september 2004 @ 23:47:01 #43
94405 Tarak
pi_22070695
Wat een wijze woorden van Femke!!
  zondag 19 september 2004 @ 23:48:33 #44
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_22070729
Kralingen en Woodstock...wat een tijd.
Poef.....gone! ©golfer
pi_22071313
Een mooie illustratie van het failliet en de machteloosheid van de babyboomers. Enerzijds de grote groep zakkenwassers die het in hun blinde wereldverbeteringsdrift 'zover hebben laten komen' en anderzijds de weinige, zoals de maker van deze documentaire, die wel doorhebben wat er mis is, maar er geen enkel antwoord op hebben. Dit zijn toch de momenten dat ik Pim weer mis.
  maandag 20 september 2004 @ 00:14:11 #46
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_22071378
quote:
Op maandag 20 september 2004 00:11 schreef dvr het volgende:
Een mooie illustratie van het failliet en de machteloosheid van de babyboomers. Enerzijds de grote groep zakkenwassers die het in hun blinde wereldverbeteringsdrift 'zover hebben laten komen' en anderzijds de weinige, zoals de maker van deze documentaire, die wel doorhebben wat er mis is, maar er geen enkel antwoord op hebben. Dit zijn toch de momenten dat ik Pim weer mis.
Je haalt geloof ik wat zaken door elkaar.
De babyboomer generatie is de mijne: die in de jaren 50/60 groot is geworden, de documentairemaker is van een generatie later, gezien het feit dat hij in 1978 naar de middelbare school ging.

En wat Pim ermee te maken heeft zie ik niet zo?
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 20 september 2004 @ 00:27:45 #47
94405 Tarak
pi_22071674
quote:
Op maandag 20 september 2004 00:14 schreef golfer het volgende:

[..]

De babyboomer generatie is de mijne: die in de jaren 50/60 groot is geworden, de documentairemaker is van een generatie later, gezien het feit dat hij in 1978 naar de middelbare school ging.

Naar mijn mening -en die van de documentairemaker- is PF is één van de onvredereacties die ontstaan is door de absurde politieke correctheid over de toenmalige gastarbeiders, de huidige allochtonen van de genereatie die in de jaren 60 studeerde. Een merkwaardige fascinatie met de woorden fascisme, discrimatie en racisme, woorden die daarom maar te pas en te onpas gebruikt werden.

Overigens is het nu PF, maar volgens mij hangt zoiets altijd in de lucht. Als het PF niet was geweest was het wel een ander poppetje geweest. Er kwam in 2001 een politiek-conservatieve reactie op de jaren zestig. Een herstelreactie, om de waarden te herwaarderen die de jaren zestig generatie met dedain had bekeken.
pi_22071964
quote:

Ik had de documentairemaker inderdaad ouder geschat - ik vergiste me blijkbaar met iemand anders die in beeld was.

Wat Pim ermee te maken heeft is dat hij de eerste en vooralsnog enige babyboomer was die met een duidelijke visie terugkwam op bijna alle idealen en waarden waar hij ooit, samen met de rest van zijn generatie, in geloofd had - en die dat luid van de daken schreeuwde, waardoor de tot dan latente onvrede bij honderdduizenden anderen ineens uit zijn sluimer gewekt werd.
  maandag 20 september 2004 @ 11:40:49 #49
pi_22077492
zoals altijd als er kritiek komt uit vanuit rechter zijde is het allemaal nogal makkelijk en oppervlakkig (over uiterlijkheden enzo). Theo van Gogh heeft alleen maar kritiek, neemt zelf geen enkel standpunt in en draagt al helemaal geen oplossingen aan of geeft een mening hoe het wel moet. Wat heb je aan zo iemand?

Veel te zwart-wit deze docureeks.

De enige juiste constatreing die me nu hier zo te binnen schiet is het normen en waarden verval na de openheid van de jaren 60. Die hippies/babyboomers hadden natuurlijk (ook niet) kunnen weten dat de helft van de mensen te grote vrijheden niet aankan. Een naief wereldbeeld hadden die lui, helaas zit de wereld na de economische crisis van de jaren 70 anders in mekaar.
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_22087159
Mooie docu, helaas heb ik het meeste gemist. Ik hoop dat de VPRO ze zal herhalen.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  dinsdag 21 september 2004 @ 16:35:23 #51
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22107528
Het was weer lachen , mooi om te zien hoe al die zelfverklaard-intellectuele lefties nog steeds een hele grote plaat voor hun kop hebben.

'Wat dacht u toen u hoorde dat Volkert van der G. op uw school heeft gezeten?' 'Ik denk niet dat er een verband is.'

En als antwoord op Schuldige_Omstander:
Niks zwart-wit, de serie is notabene gemaakt door iemand die de jaren 60 geweldig vindt. En Theo van Gogh was slechts 1 van de mensen die aan het woord is gelaten.
  dinsdag 21 september 2004 @ 16:37:43 #52
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22107587
quote:
Je moet het wel willen zien natuurlijk.
  dinsdag 21 september 2004 @ 20:30:48 #53
pi_22113187
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 16:35 schreef Lemmeb het volgende:

En als antwoord op Schuldige_Omstander:
Niks zwart-wit, de serie is notabene gemaakt door iemand die de jaren 60 geweldig vindt. En Theo van Gogh was slechts 1 van de mensen die aan het woord is gelaten.
aan de toon van de narrator te horen issie toch duidelijk van zijn geloof afgevallen. En er kwamen vooral van dat soort types langs. (die joydivisionjournalist van Elsevier b.v en Leon de Winter.). De rest die als links betiteld kan worden, werden wat rare vragen gesteld, over de invloed van leraren.

Nee de muziek, de montage en de sfeer was mooi, maar de inhoud leeg. Als ze het nu eens af zouden zetten tegen de thatcher/Reaganperiode wiens verderfelijke erfenis (daar zijn de meeste historici en Economen het nu wel mee eens) de wereld nog beheerst, dan zou er een GEHEEL gevormd kunnen worden. Het decadente, onverschillige, harde van de jaren 80 zijn minstens verantwoordelijk voor de problemen van nu.

[/quote]
pi_22123520
Niemoller verhangt zich volgens mij binnenkort. DIe jongen zag er echt niet stabiel uit.
  woensdag 22 september 2004 @ 10:26:50 #55
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22123915
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 20:30 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
aan de toon van de narrator te horen issie toch duidelijk van zijn geloof afgevallen. En er kwamen vooral van dat soort types langs. (die joydivisionjournalist van Elsevier b.v en Leon de Winter.). De rest die als links betiteld kan worden, werden wat rare vragen gesteld, over de invloed van leraren.

Nee de muziek, de montage en de sfeer was mooi, maar de inhoud leeg. Als ze het nu eens af zouden zetten tegen de thatcher/Reaganperiode wiens verderfelijke erfenis (daar zijn de meeste historici en Economen het nu wel mee eens) de wereld nog beheerst, dan zou er een GEHEEL gevormd kunnen worden. Het decadente, onverschillige, harde van de jaren 80 zijn minstens verantwoordelijk voor de problemen van nu.
Tuurlijk, dat zo ook een mooie documentaire zijn. Maar daar ging deze nu eenmaal niet over.
  vrijdag 24 september 2004 @ 22:31:45 #56
94405 Tarak
pi_22184623
quote:
Op maandag 20 september 2004 11:40 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
zoals altijd als er kritiek komt uit vanuit rechter zijde is het allemaal nogal makkelijk en oppervlakkig (over uiterlijkheden enzo). Theo van Gogh heeft alleen maar kritiek, neemt zelf geen enkel standpunt in en draagt al helemaal geen oplossingen aan of geeft een mening hoe het wel moet. Wat heb je aan zo iemand?

Veel te zwart-wit deze docureeks.

De enige juiste constatreing die me nu hier zo te binnen schiet is het normen en waarden verval na de openheid van de jaren 60. Die hippies/babyboomers hadden natuurlijk (ook niet) kunnen weten dat de helft van de mensen te grote vrijheden niet aankan. Een naief wereldbeeld hadden die lui, helaas zit de wereld na de economische crisis van de jaren 70 anders in mekaar.
Volgens de documentairemaker werd de invloed van de generatie van de jaren 60 in de jaren 80 alleen maar groter. Ik vond de bijdragen van rechts juist inhoudsvoller dan die van links.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')