Wat mooi.quote:Op zondag 5 september 2004 19:14 schreef Toeps het volgende:
Toen ik een kleine peuter was, heb ik een keer tegen mijn moeder gezegd: "Jouw mama ziet jou. Het is daar heel mooi wit." De moeder van mijn moeder was al overleden voordat ik geboren werd.
Mijn moeder hecht nog steeds heel veel waarde aan die uitspraak, ze heeft er een beetje berusting in gevonden. Ikzelf kan me de situatie eigenlijk niet meer herinneren.
Dit lijkt me ontzettend interessant om op een compleet nonchalante manier uit iemands mondje te horen komen.quote:Op maandag 6 september 2004 14:26 schreef MUUS het volgende:
Mijn dochter heeft het al sinds ze een jaar of drie is over 'toen ze mijn moeder was'. Ze praat dan doodleuk over 'vroeger' en ook mijn moeder komt dan in die verhalen voor. Ze is er heilig van overtuigd dat we elkaar al veel langer kennen, alleen waren toen de rollen anders verdeeld. Dat soort dingen verteld zo op hele droge toon, alsof het de normaalste zaak van de wereld is..
Mag ik vragen hoe hij daarop kwam ?quote:Mijn huisarts heeft haar altijd een erg bijzonder kind gevonden en hij zei een paar maanden terug wat ik al jaren dacht: "Ze heeft een oude ziel"..
de vliegende meneer kwam/komt voornamelijk in de late avond en 's nachts. ( na half 11 zeg maar )quote:Op maandag 6 september 2004 16:18 schreef MUUS het volgende:
Oh ja, vliegende dingen! Mensen, bolletjes of ze ziet alleen een stel ogen. Altijd 's nachts en altijd alleen bij mij in de slaapkamer.
Zag Brian die vliegende meneer ook alleen 's nachts?
Alsof ze meldt dat ze in de poppenhoek heeft gespeeld op school. Zonder opkijken en op dezelfde nonchalante toon.quote:Op maandag 6 september 2004 16:17 schreef Mirage het volgende:
[..]
Dit lijkt me ontzettend interessant om op een compleet nonchalante manier uit iemands mondje te horen komen.
Tuurlijk mag je dat vragen.quote:Mag ik vragen hoe hij daarop kwam ?
wat was de aanleiding ?
Die man heeft totaal geen gewin bij het zeggen van dit soort dingen, ik vind het dan altijd extra "waardevol" ( in zoverre dat iets waardevol kan zijn ).
En dat onbegrepen gevoel is vreselijk voor een kind.quote:Op maandag 6 september 2004 16:25 schreef Mirage het volgende:
Fijn trouwens dat je er zo leuk/ goe dmee omgaat Muus.
Ikzelf heb erg veel tegenstand gehad van mijn ouders, waardoor ik het best moeilijk heb gekregen.
Mij werd het gevoel gegeven dat ik met verkeerde slechte dingen bezig was en mensen ermee kwetste.
Dit terwijl ik in het bgein niet eens wist wát ik dan verkeerd deed, want het ís voor een kind "gewoon". het onderscheid van wat wel en niet normaal wordt gezien is er bij mij ingepompt met directe afstraffing van hetgeen niet usual was.
Praten met of over mijn zus ?
dingen vertellen die ik gewoon wist... maar waar ik niet bij geweest was...
Alleen boze reacties.
Het vervelende is nog dat ik me niet bewust was dat ik sommige info op een andere manier had gekregen.
Ik handelde vanuit impuls. Dat is een tijdlang volledig weggeweest.
Als je ietzs weet, dan weet je dat.. je gaat je niet afvragen..
"hmmm, heb ik nou van iemand gehoord dat dit en dat is gebeurd of ..... ".
Je wéét iets en daar handel je naar.
Ik heb mij ontzettend onbegrepen gevoeld.
Jou zoon zit toch op iederwijs? Men is ook reuze nieuwsgierig in dat topic hoe het verder is gegaan.quote:Op maandag 6 september 2004 19:06 schreef Pleun het volgende:
MUUS, onder mijn nick WIlgje heb ik hier ooit geschreven over mijn zoon. Hoe hij "geesten" zag in zijn kamer, hoe hij zelf een orakel maakte en ook hoe hij "antwoorden" zag in een kristallen bol. Hij was toen een jaar og 9 a 10. Dit is bij hem weggezakt, maar op school kwam hij vreselijk vast te zitten. Zij adviseerden hem te laten testen en nu heeft hij dus het stempel PDD-nos.
Ik kan je alleen maar zeggen, neem dat advies van je huisarts serieus en laat je niet, zoals ik in die tijd, overrompelen door zoveel "kennis" van de school. Mijn zoon heeft een ellendige tijd gehad daar...
Jaaaa, dat verhaal heb je me toen verteld op die beurs! Een heel bijzonder jongetje en ik vind het super dat de zo nuchtere familie het zo goed heeft aangepakt met hem.quote:Op maandag 6 september 2004 16:35 schreef freud het volgende:
Mijn neefje schijnt het ook erg sterk te hebben.
-knipperdeknip-
Het is in ieder geval wel een heeeel aparte ervaring.
Zijn jouw ouders er wel goed mee omgegaan in jouw ogen? Je moeder sprak over bepaalde gebeurtenissen uit je babytijd, maar deed ze daar lacherig over of was het heel normaal?quote:Op maandag 6 september 2004 18:59 schreef Morgil het volgende:
Ik als klein meisje had regelmatig "last" van het zien van dingen, vooral mensen.
-knipperdeknip-
Nu heb ik er geen "last" meer van, maar toen ik vorig jaar nog eens terug ging naar ons oude huis, zag ik precies dezelfde dingen weer.
Ik wist helemaal niet dat jij Wilgje bent!quote:Op maandag 6 september 2004 19:06 schreef Pleun het volgende:
MUUS, onder mijn nick WIlgje heb ik hier ooit geschreven over mijn zoon. Hoe hij "geesten" zag in zijn kamer, hoe hij zelf een orakel maakte en ook hoe hij "antwoorden" zag in een kristallen bol. Hij was toen een jaar og 9 a 10. Dit is bij hem weggezakt, maar op school kwam hij vreselijk vast te zitten. Zij adviseerden hem te laten testen en nu heeft hij dus het stempel PDD-nos.
Ik kan je alleen maar zeggen, neem dat advies van je huisarts serieus en laat je niet, zoals ik in die tijd, overrompelen door zoveel "kennis" van de school. Mijn zoon heeft een ellendige tijd gehad daar...
Aan je ouders vertellen heeft dan idd geen nut, want als je een verhaal vertelt, doe je dat om iets te delen met een ander en als de ander niet wil luisteren, is dat kwetsend. Die moeite zou ik mezelf dus besparen als ik jou was, want je hebt genoeg mensen om je heen die het wel willen horen.quote:Op maandag 6 september 2004 19:16 schreef Bolletje... het volgende:
Geweldige huisarts MUUS!
Ik herken je verhaal , in het onbegrip van je ouders etc,
toen ik klein was had ik regelmatig bezoek van een man op mijn kamertje, mijn ouders hebben hier altijd erg om gelachen. Ik was altijd erg angstig in die tijd, sliep slecht, werd gepest op school,
was altijd een beetje een buitenbeetje wat dat betreft.
Jarenlang heb ik gedacht dat ik het wel gedroomd zou hebben, maar inmiddels weet ik dat ik niet droomde, en dat ik wel dingen kan voelen en soms ook zien. Nu durf ik daar bij veel mensen ook voor uit te komen.
Mijn ouders zal ik dit nu nooit meer vertellen, ik denk dat ze me naar de psych zouden sturen
Wat mooi..isabel heeft een oude ziel..wat een bijzonder meisje
Kan me voorstellen dat je erg blij was met deze erkenning!
en nogmaals, wat een geweldige huiarts zeg!
Ik denk dat ieder kind op deze manier kan zien, als jij als ouder je er niet mee bemoeit..quote:Op dinsdag 7 september 2004 02:03 schreef livEliveD het volgende:
Ik ken verhalen van mensen die altijd een "denkbeeldige persoon" in hun hoofd hadden. Deze vertelde soms dingen die je eigenlijk niet kon weten. Het lijkt erop alsof maar weinig kinderen dit hebben en als ze omgaan met leeftijdsgenoten dan leren ze dat ze "bepaalde andere denkbeelden/referentiekaders hebben". Mss dat ze het hierdoor op latere leeftijd blokkeren. Of mss is het geen goed idee dat deze entiteiten bij hun blijven. Wie zal het zeggen? Apart is het zeker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |