Bij mij rijden ze allebei dezelfde kant op. tvpquote:Op zondag 5 september 2004 14:49 schreef The_Agency het volgende:
Een ding is zeker, ze kunnen daar niet fatsoenlijk autorijden. Zie je die 2 witte autotjes rechtsonder op een verkeersplein/rotonde NAAR elkaar toe rijden?
Daar had ik ook al naar zitten kijken. Misschien een real-life crashtestcentrum?quote:Op zondag 5 september 2004 14:49 schreef The_Agency het volgende:
Een ding is zeker, ze kunnen daar niet fatsoenlijk autorijden. Zie je die 2 witte autotjes rechtsonder op een verkeersplein/rotonde NAAR elkaar toe rijden?
quote:Het TRV kliekje
Bij gebrek aan een mod was het een hele toer om aanwezig te zijn. Lucille deed z'n best, maar kwam uiteindelijk ook niet verder dan het aanraden van IP's en internet-pagina's van reisbureaus.
Treinreiziger en Rosstek waren overigens niet al te zeker dat de meeting écht was en eisten bewijs via foto-links.
Na de nodige appeltaarten en dagen mekkeren of de Berenkuil nu wel of niet in een hoofdstad ligt, werden de tickets -al dan niet- electronisch besteld.
Het resultaat: zoals gewoonlijk valt de TRV kliek uit de Fok boot en is men in berenkuilen wereldwijd wanhopig op zoek naar mede-Fokkers.
quote:Het TRV kliekje
Bij gebrek aan een mod was het een hele toer om aanwezig te zijn. Lucille deed z'n best, maar kwam uiteindelijk ook niet verder dan het aanraden van IP's en internet-pagina's van reisbureaus.
Treinreiziger en Rosstek waren overigens niet al te zeker dat de meeting écht was en eisten bewijs via foto-links.
Na de nodige appeltaarten en dagen mekkeren of de Berenkuil nu wel of niet in een hoofdstad ligt, werden de tickets -al dan niet- electronisch besteld.
Het resultaat: zoals gewoonlijk valt de TRV kliek uit de Fok boot en is men in berenkuilen wereldwijd wanhopig op zoek naar mede-Fokkers.
Het is me 1 keer eerder geluktquote:Op zondag 5 september 2004 23:26 schreef StickUpKid het volgende:
Dit is volgens mij een van de eerste keren in de geschiedenis van RDS dat een stad wordt geraden door een gok! maar goed, ik kan het moeilijk niet goed keuren
Salalah, Oman is het goede antwoord!
Je kan natuurlijk ook zonder bewijs posten.quote:Op maandag 6 september 2004 10:13 schreef Porto het volgende:
[..]
Het is me 1 keer eerder gelukten deze was goed te gokken ben er zelf geweest kon alleen geen bewijs vinden van de rotonde klok toren waar het over ging
![]()
Bedoel eigenlijk dat ik in Oman ben geweest en er veel van zulke 'torentjes' waren op rontondes, die van Salalah zelf heb ik zelf niet gezien, dus evengoed een gokquote:Op maandag 6 september 2004 16:09 schreef Elocyp het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook zonder bewijs posten.
Hmm vind de stad er niet echt op lijken maar ik kan in de verkeerde stadsdeel hebben gezochtquote:Op maandag 6 september 2004 14:53 schreef treinreiziger het volgende:
Hradec Kralové, Tsjechië is niet correct!
Hint #2:
De lijn was meer bedoeld in oostelijke richting.![]()
En dat is helemaal juist!quote:Op maandag 6 september 2004 21:10 schreef StickUpKid het volgende:
Het is Petrozavodsk, Rusland.
HK en Guangzhou zijn niet correctquote:Op dinsdag 7 september 2004 21:57 schreef Rollufie het volgende:
Nou eeeh qua dat soort woontorens kan ik eigenlijk alleen nu ff Hong Kong of Guangzhou als vergelijkend materiaal vinden (dus niet passend) ff tossen...
Het is kop , dus Guangzhou , China?
Hint #1 Niet in Chinaquote:Op dinsdag 7 september 2004 23:20 schreef foton het volgende:
Shanghai, China?
Ook niet goedquote:Op woensdag 8 september 2004 21:09 schreef Soople het volgende:
Seoul, Zuid-Korea. Nu nog een plaatje vinden van dat hotel.
Seoul klopt dus niet, dat het koreaanse tekst is zou misschien wel kunnenquote:Op woensdag 8 september 2004 21:28 schreef Soople het volgende:
Grrrr....het is toch echt Koreaans dat ik lees?
En ik heb echt elke kl*te hotel van dat land gezien...dacht ik...!![]()
Tempel?quote:Op donderdag 9 september 2004 15:43 schreef DutchTrain het volgende:
Pusan, Zuid Korea ?
(er staan daar wel soortgelijke flats, maar kan die tempel oid niet vinden
okdan dat is juistquote:Op donderdag 9 september 2004 15:43 schreef DutchTrain het volgende:
Pusan, Zuid Korea ?
(er staan daar wel soortgelijke flats, maar kan die tempel oid niet vinden
Waarom plaats je die foto dan als er online toch geen bewijs isquote:Op donderdag 9 september 2004 16:14 schreef Porto het volgende:
[..]
okdan dat is juistpusan zuid korea it is, foto zelf genomen vandaar dat jullie niets kunnen vinden online
Ik heb geen idee of er bewijs is of niet eerlijk gezegt heb zelf niet gezocht, dacht dat het een redelijk origineel gebouw wat dat zeker wel te vinden zou zijn, laat staan dat het duidelijk Koreaanse tekst is dus zelfs met gokken zouden jullie er wel achter komen.quote:Op donderdag 9 september 2004 16:16 schreef Elocyp het volgende:
[..]
Waarom plaats je die foto dan als er online toch geen bewijs is
Sorry gasten! soms zie ik ook fotos staan die ik onvindbaar vind en toch worden ze gevonden wonder boven wonder (zonder dat ik nou echt op iets kan zoeken, oa paar palmbomen en wat huisjes ertussen) dus dacht dat jullie er zo achter waren zeker met die tekst op het hotel... ahja volgende keer weer een normalequote:Op donderdag 9 september 2004 19:53 schreef Rollufie het volgende:
Maar helaas was deze te onvindbaar , want vond in plaatsen als Taegu , Inchon en Taejon ongeveer precies dezelfde gebouwen....
Maar anyway.. game on!
Geen flauw idee waar ik moet beginnen met zoeken, dus een gokje: Brisbane Australie?quote:Op donderdag 9 september 2004 20:46 schreef StickUpKid het volgende:
Ff een opdracht van mij dan. Wees snel want dit is zeker niet de moeilijkste ooit!
X
(beetje de snelheid erin houden)
quote:Op donderdag 9 september 2004 22:45 schreef Elocyp het volgende:
Bhutan, Thimphu?
Het reglement voorziet hier nog niet in, kan eigenlijk wel toegevoegd worden, wat is een redelijk wachttijd?quote:Op donderdag 9 september 2004 19:47 schreef Porto het volgende:
Straks om 9 u is het 5 uurtjes terug dat Dutchtrain voor het laast reageerde, dan zijn anderen vrij om een nieuwe te posten(eigenlijk nu al maar zijn hier eigenlijk regels voor treinreiziger?)
Een redelijke wachttijd is volledig afhankelijk van het aantal spelers op dat moment. De regel dat iemand die goed raadt een nieuwe plaatst lijkt me meer bedoeld om afwisseling en duidelijkheid in het spel te houden (en overijverige plaatjesspammers te voorkomen), dan om het recht op een nieuw plaatje te claimen.quote:Op vrijdag 10 september 2004 00:58 schreef treinreiziger het volgende:
wat is een redelijk wachttijd?
Eens!quote:Op vrijdag 10 september 2004 01:04 schreef middagdutje het volgende:
Een redelijke wachttijd is volledig afhankelijk van het aantal spelers op dat moment. De regel dat iemand die goed raadt een nieuwe plaatst lijkt me meer bedoeld om afwisseling en duidelijkheid in het spel te houden (en overijverige plaatjesspammers te voorkomen), dan om het recht op een nieuw plaatje te claimen.
Als iemand zonder bewijs een plaatje raadt en vervolgens duidelijk wordt dat hij/zij niet (meer) aanwezig is, kan er wat mij betreft zonder problemen een ander plaatje tegenaan gegooid worden om het spel door te laten gaan. Ik zou dan ook geen wachttijd toevoegen in het reglement.
mee eens... normaal gesproken post je met bewijs en weet je dus dat je een nieuw plaats kan posten. In het geval van een gok die juist is, hangt het ook af of degene die het plaatje gepost heeft binnen een redelijke tijd reageert... en om daar nou ook nog eens regels voor te gaan maken...quote:Als iemand zonder bewijs een plaatje raadt en vervolgens duidelijk wordt dat hij niet (meer) aanwezig is, kan er wat mij betreft zonder problemen een ander plaatje tegenaan gegooid worden. Ik zou dan ook geen wachttijd toevoegen in het reglement.
quote:Op vrijdag 10 september 2004 01:13 schreef DutchTrain het volgende:
* DutchTrain vraagt zich nog wel af of het gevraagde plaatje iets te maken heeft met de vakantiebestemming van Treinreiziger
Die krijgen we na z'n vakantie wel te zien. Waarschijnlijk precies zo gefotografeerd dat we er net niets mee kunnenquote:Op vrijdag 10 september 2004 01:13 schreef DutchTrain het volgende:
DutchTrain vraagt zich nog wel af of het gevraagde plaatje iets te maken heeft met de vakantiebestemming van Treinreiziger
Dat ligt niet eens op mijn kaartquote:Op vrijdag 10 september 2004 16:11 schreef middagdutje het volgende:
Pattaya, Thailand. Bewijs hier
West Azië.....tsss....
* ChrisJX wenst treinreiziger een prettige vakantie
Dat dacht ik ook te zien maar na nog ff een keer kijken was het het toch nietquote:Op vrijdag 10 september 2004 16:25 schreef De_Hertog het volgende:
Ik dacht iets te zien, maar dat was het toch niet. Toch maar gokken:
Kuala Lumpur, Maleisie?
quote:Op vrijdag 10 september 2004 21:21 schreef middagdutje het volgende:
Ik neem aan dat je inmiddels op pagina 150 van "Mosque" zit, dus dat ik daar niet meer aan hoef te beginnen?
Wat vond je van de vorige 46 dan?quote:Op zaterdag 11 september 2004 22:38 schreef komrad het volgende:
goed topic, tvp
Had ik ook al gedaan, wijsneusquote:Op maandag 13 september 2004 17:15 schreef Rollufie het volgende:
Probeer het bijv. in een andere taal *spaans *kuch
Hmm, die fotograaf had ik over het hoofd gezien.quote:Op maandag 13 september 2004 19:20 schreef Rollufie het volgende:
Bewijs(Let nirt op die rare gozer)
En moet wel zeggen dat de naam van de fotograaf de zoektocht toch wel vergemakkelijkte.
Waarschijnlijk is hij lid van de fascistische partij Griekenland ofzowquote:Op maandag 13 september 2004 20:05 schreef middagdutje het volgende:
Solun = Thessaloniki. Zie deze website
[..]
Hmm, die fotograaf had ik over het hoofd gezien.![]()
Wat staat die gozer trouwens te doen op die foto?![]()
![]()
Kloterige kleine lettertjes toch altijd, of niet middagdutjequote:Op maandag 13 september 2004 20:05 schreef middagdutje het volgende:
Hmm, die fotograaf had ik over het hoofd gezien.![]()
Ik ook, leuk stadjequote:Op donderdag 16 september 2004 18:23 schreef rosstek het volgende:
Ik ben er vorig jaar geweest...
waren we daar niet laatst locaal gebrouwen Grolsch aan het drinken?quote:Op vrijdag 17 september 2004 23:25 schreef rosstek het volgende:
Newcastle upon Tyne, UK
Bewijs hier.
edit; Millennium Bridge, Baltic - Center for Contemporary Art, Quayside
Ik heb de tegel niet kunnen vinden.quote:Somewhere between the cathedral and the bell tower (superstition forbids the giving of the exact co-ordinates) there’s a small tile. On it, written in coloured letters is the word stebuklas, or miracle. This place marks the spot where in 1989 an estimated 2,000,000 Lithuanians, Latvians and Estonians formed the beginning/ending of a human chain of protest against the Soviet occupation, and stretching the entire 650km to/from Tallinn. The tile has become a symbol of freedom and hope, and this is the place to come and make your dreams come true. To make a wish, stand on the tile, quietly declare your aspiration, and turn clockwise 360°. Don’t tell a soul what the wish was though, for if you do it won’t come true.
Mmmm... ik wist dat-ie makkelijk was. Maar zó makkelijk?! Is deze al geweest o.i.d.?quote:
l*l nu heb je mijn volgende rds opgave verraden..quote:Op zaterdag 18 september 2004 02:04 schreef rosstek het volgende:
Was dat niet de enige bruiloft die jij wél bezocht hebt omdat je bij al die andere ergens aan de andere kant van de wereld zat?
quote:Op maandag 20 september 2004 14:24 schreef Rollufie het volgende:
Herstel:
Mahdi's tomb, Khartoum , Sudan
Bewijs
quote:Op maandag 20 september 2004 16:18 schreef Soople het volgende:
Ajaccio, Frankrijk (of...Ajaccio, Corsica om niemand voor het hoofd te stoten). Bewijs hier.
* Rollufie zoekt nieuwe...
quote:Port Elizabeth, on the shores of Algoa Bay, also known as the 'Friendly City' ( PE is genuinely a friendly place) is the largest coastal city between Cape Town and Durban and has the third largest port in South Africa. Port Elizabeth and its nearby sister city of Uitenhage, are the main centres for South Africa's car Industry. The actual founding of Port Elizabeth dates back to the arrival by sea of 4 000 British Settlers in 1820 to become the first permanent British Settlers in the country. Port Elizabeth is considered to be the country's leading centre of Art Nouveau style architecture. Many buildings display the intricate stonework, wrought iron and stained glass of that era and are very visible in the historical areas of the city. Bayworld, one of Port Elizabeth's major attractions and comprises the Museum, Oceanarium, Snake park, Tropical House and No. 7 Castle Hill Museum. The Main Museum of Bayworld blends cultural and natural history. The Oceanarium with its popular dolphin and seal presentations take place at 11:00 and 15:00 daily. Within the Oceanarium is a good aquarium including 2 larger tanks housing sharks. No 7 Castle Hill Museum is one of the oldest surviving settler cottages and dates back to 1827. The house has been painstakingly restored to reflect the history and lifestyle of earlier days. Fort Frederick, on Belmont Terrace, overlooking the Baakens River, was built in 1799. Donkin Street and Reserve are immediately behind the town centre. The reserve is flanked by some fine examples of Victorian architecture.
Ik vond het juist zo'n vaag plaatje, er is geen tekst die je kan lezen volgens mij.quote:Op dinsdag 21 september 2004 20:06 schreef middagdutje het volgende:
Oranjestad, Aruba. Bewijs hier
*Misschien een ideetje om de text volgende keer onleesbaar te maken?
'Royal Plaza' misschien?quote:Op dinsdag 21 september 2004 20:11 schreef Nyluzzz het volgende:
Ik vond het juist zo'n vaag plaatje, er is geen tekst die je kan lezen volgens mij.
Strasbourg bedoel je? Of is er ook een versie waar ze Duits spreken?quote:Op woensdag 22 september 2004 16:11 schreef Nyluzzz het volgende:
Straatsburg?
Eerste deel kan ik in meegaan (al doe je Liechtenstein en Südtirol wel een beetje tekort). Het tweede deel is minder geslaagd.quote:Op woensdag 22 september 2004 16:41 schreef Daiha het volgende:
Gedeelte Zwitserland, gedeelte Luxemburg of Oostenrijk.
Basel?
quote:Op woensdag 22 september 2004 17:32 schreef middagdutje het volgende:
Hint #4: hiermee zou het een stuk makkelijker moeten zijn.
Ik ook van jouquote:Op woensdag 22 september 2004 18:09 schreef ChrisJX het volgende:
* DutchTrain dankt MD voor HINT#4, dit scheelt een hoop tijd en kosten voor het rondreizen en mensen vragen met een foto in de handquote:Wels
- die Messe- und Einkaufsstadt
Wels“ ist mit rund 60.000 Einwohnern die größte im Reigen der „Kleinen Historischen Städte“. Legt man jedoch europäische Maßstäbe an, so handelt es sich immer noch um eine kleine Stadt. Seit ihrer Gründung vor rund 2.000 Jahren erfüllt die Stadt, dank ihrer ausgezeichneten geographischen Lage eine bedeutende Handels- und Versorgungsfunktion. Heute ist Wels in erster Linie als Messe- und Einkaufsstadt bekannt ( Intern. Landwirtschaftsmesse Wels Agraria u.s.w.)
Der Stolz der Stadt ist der historische Stadtplatz. 64 Bürgerhäuser aus allen wichtigen Stilepochen von der Gotik bis zum Jugendstil bilden ein Architekturensemble, das von namhaften Reiseführern als eines der schönsten in ganz Österreich bezeichnet wird.
Die Burg Wels - eine Oase der Ruhe und Beschaulichkeit inmitten der Altstadt - dient heute als kulturelles und museales Zentrum.
Wels vergetenquote:Op woensdag 22 september 2004 19:27 schreef DutchTrain het volgende:
* zoekt voor het gemak nog even de 10 grootste steden van Oostenrijk: Wenen, Graz, Linz, Salzburg, Innsbruck, Klagenfurt, Villach, Wels, Sankt Pölten, Dornbirn
en ziet in Wels inderdaad het torentje staan!
Da's wel in de buurt, maar niet goed.quote:Op woensdag 22 september 2004 22:52 schreef foton het volgende:
Jaipur, India.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |