Ik heb het nog eens gevraagd aan mijn vriendin en ze had inderdaad ook geinformeerd bij Del Barbian cq fam. Meijer. Deze hadden nu geen pups maar lieten wel een teefje dekken. Daar wilden we dus ook een afspraak maken.quote:Op maandag 27 september 2004 13:25 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Precies, geduld is belangrijk.. Zoals je zelf al zegt, die kleine dingen zijn gewoon heel belangrijk.
[quote]
Yep, ik besef me terdege dat dit anders is dan de andere honden die we uit een asiel hebben gehaald.
[quote]
Mijn vriendin had ook mazzel met haar Dogo, bij Del Barbian stond ze eigenlijk op de wachtlijst voor een nest die nog geboren moest worden, maar toen een ander stel had besloten toch maar geen hond te nemen, hadden ze opeens een pup..
Doen we ook niet, daar ben ik helemaal het type niet voor. Mijn vriendin moet ik af en toe wel even afremmen, die had er het liefst gisteren al eentje.quote:Op maandag 27 september 2004 16:57 schreef Pitbulleke het volgende:
Tip: maak jezelf niet gek door nu allemaal fokkers en andere aanbieders van pups langs te lopen want elke pup die je ziet, wil je toch wel hebben. Zoek een goede fokker/aanbieder (die Del Barbian lijkt me een goed adres, ze draaien in elk geval al behoorlijk lang mee in het ras) en bekijk de volwassen honden en als die je aanstaan en je kunt je vinden in de prijs van de pup dan bespreek je een pup en die neem je. Dan heb je in elk geval de eerste keuze gemaakt: het adres waar je pup vandaan gaat komen. En dan nog krijg je het moeilijk genoeg want als je bijvoorbeeld uit 5 reutjes in het nest kunt kiezen... Je hebt nu een beetje het asieleffect: je ziet 20 zielige honden en je kunt er maar één nemen. En anders www.marktplaats.nl in de gaten houden, er staan vaak genoeg Dogo's op en ook wel onder een jaar oud en dan gaan en meteen toeslaan.
Ik zou een afspraak maken nog voor de pups er zijn: heb je een goed gevoel bij de ouderdieren, de fokker en zijn verhaal (visie op het ras en motivatie voor deze combinatie van ouderdieren) dan "bestel" je een pup en ervan uitgaand dat er een goed, gezond nest ter wereld komt, kies je dan daaruit je nieuwe hond. Hoef je verder geen fokkers of advertenties meer af te lopen...quote:Op maandag 27 september 2004 22:03 schreef hollander172 het volgende:
Nou helemaal mooi, mijn vriendin is verder gaan zoeken en kwam uit bij de kennel van 't Argenhof waar elk moment pups geboren kunnen worden.
Ze heeft meteen gebeld en alle pups zijn nog beschikbaar, vraag is natuurlijk of er een reu tussen zit.
We kunnen ook een afspraak maken zodra de pups er zijn en zo dus goed kijken hoe ze worden opgevoed e.d.
We wachten weer even af.
Morgen gaan we naar belgie om te praten met de fokkers.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 17:50 schreef Pitbulleke het volgende:
En..? <schoppie naar boven>
België? Als in een echte fokker van Dogo's of als in handelaar van 100 soorten en hun kruisingen? "Argenhof" klinkt wel Argentijnerig, of bedoel je die niet?quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 08:27 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Morgen gaan we naar belgie om te praten met de fokkers.
5 oktober zijn ze ter wereld gekomen.
Zodra we meer weten post ik hier weer.
We zijn net terug en een nieuw beestje rijker.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 12:21 schreef Pitbulleke het volgende:
[..]
België? Als in een echte fokker van Dogo's of als in handelaar van 100 soorten en hun kruisingen? "Argenhof" klinkt wel Argentijnerig, of bedoel je die niet?
quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 22:33 schreef hollander172 het volgende:
[..]
We zijn net terug en een nieuw beestje rijker.
Begin december mogen ze ongeveer weg. Wordt dus nog even wachten maar morgen zal ik even een plaatje posten van een gewone witte en 1 van de twee met volledig zwarte ogen die in het nestje zaten. Wij nemen overigens gewoon een witte.
Krammelarie wat een joekels!! Da's zo'n beetje een pitbulleke van 4 weken qua formaatquote:Op zondag 10 oktober 2004 13:31 schreef hollander172 het volgende:
En zoals beloofd hier de plaatjes:
De "gewone" witte:
Het "piraatje" met twee zwarte ogen:
Jammergenoeg heb ik geen foto's kunnen nemen van "papa", helemaal een mastodont. Camera was leeg.quote:Op zondag 10 oktober 2004 16:59 schreef Pitbulleke het volgende:
[..]
Krammelarie wat een joekels!! Da's zo'n beetje een pitbulleke van 4 weken qua formaat![]()
Ik zich wel leuk maar beiden waren al verkocht aan dezelfde mensen. Wel is het jammer want het is natuurlijk een afwijking maar het ziet er best heel mooi uit.quote:Op zondag 10 oktober 2004 17:03 schreef Plunderbunny het volgende:
Aaaahhhhh die met die zwarte ogen...![]()
Het leuke aan die zwarte ogen vind ik dat ze wat minder van die "wateroogjes" hebben.quote:Op zondag 10 oktober 2004 17:33 schreef hollander172 het volgende:
Ik zich wel leuk maar beiden waren al verkocht aan dezelfde mensen. Wel is het jammer want het is natuurlijk een afwijking maar het ziet er best heel mooi uit.![]()
Dit was voor de fokker de derde keer in 10 jaar dat hij zulke pups kreeg, in het vorige nestje zat er eentje en nu dus twee.
Papa heeft zeker uit de stoute snoeppot gehad, wat een brede beer zegquote:Op zondag 10 oktober 2004 17:33 schreef hollander172 het volgende:
[..]edit: dit is "papa":
Een scheet van een beest. Ging meteen klaarstaan toen we kwamen om geaaid te worden.
[..]
Ik zich wel leuk maar beiden waren al verkocht aan dezelfde mensen. Wel is het jammer want het is natuurlijk een afwijking maar het ziet er best heel mooi uit.![]()
Wij zijn er ook heel blij mee. Gisteren nog even wat namen doorgebeld voor de stamboom.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 07:12 schreef HarigeKerel het volgende:
Wat leuk dat je eindelijk een hondje hebt gevonden!![]()
Mag ik vragen wat hij gaat kosten?![]()
En teruggemaild.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 10:18 schreef HarigeKerel het volgende:
Gedaan!![]()
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 21 november 2004 11:03 schreef hollander172 het volgende:
Yes!!! Net belletje uit Belgie gehad en het grootste deel van het nest is vrijwel geheel zelfstandig. 2 pups lopen nog iets achter maar waarschijnlijk kunnen we volgend weekend onze pup ophalen.
Geen van de pups is doof alleen met de moeder gaat het iets minder goed. Deze is al wat ouder en ze is op dit moment door de bevalling nog iets te mager.
Dinsdag aanstaande krijgen de pups hun tattoo.
Thanks! We hadden er eigenlijk op gerekend dat ze pas over 2 weken weg mochten maar doordat de pups zelf al vrij zelfstandig zijn en de moeder verzwakt is en daardoor weinig voor de pups kan doen is dit volgens de fokker nog sneller verlopen dan normaal.quote:Op zondag 21 november 2004 11:08 schreef Pitbulleke het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!![]()
Haha ja handen vol, ik heb nu een pup van 4 maandjes thuiszitten maar ik ben in de gelukkige situatie dat ik hem dag en nacht in de gaten kan houden. De bank is dus nog heelquote:Op zondag 21 november 2004 11:17 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Thanks! We hadden er eigenlijk op gerekend dat ze pas over 2 weken weg mochten maar doordat de pups zelf al vrij zelfstandig zijn en de moeder verzwakt is en daardoor weinig voor de pups kan doen is dit volgens de fokker nog sneller verlopen dan normaal.
[knip]) Familie is in ieder geval alvast voorbereid dat we met zijn vieren komen met de sinterklaas, kerst en oud & nieuw.
De pup is dan 8 weken.quote:Op zondag 21 november 2004 12:55 schreef Pitbulleke het volgende:
[..]
Haha ja handen vol, ik heb nu een pup van 4 maandjes thuiszitten maar ik ben in de gelukkige situatie dat ik hem dag en nacht in de gaten kan houden. De bank is dus nog heelHou oud is de pup als je hem volgende week zou krijgen? Hoewel het niets ernstigs hoeft te zijn, is het niet optimaal dat die moeder zo verzwakt is - het was toch ook maar een klein nest? Het mooist is als de fokker zelf de hondjes op 100% voedt zodat je geen zorgenbaby in huis krijgt!
Okee, ik heb heel weinig tijd gehad maar hij is er!quote:Op zondag 21 november 2004 21:59 schreef Plunderbunny het volgende:
Spannend! Spreekt vanzelf natuurlijk dat er foto's verwacht worden hier hè!
Het blijft even afwachten natuurlijk, gewoon geleidelijk de interval vergroten en kijken hoe hij reageert. Ik weet dat het nog even duurt voor hij zijn spieren echt onder controle heeft, tot die tijd kan hij er ook niks aan doen.quote:Op maandag 29 november 2004 10:40 schreef Pitbulleke het volgende:
Mooi verslag! Haha maak je geen illusies: van mijn pup stond ik de eerste 2 dagen ook versteld dat ie wel al zindelijk leek maar daarna was het piesen en poepen dat het een lieve lust wasNu is ie ruim vier maanden en zindelijk
Wat een joekel zeg! Ben benieuwd naar jullie verdere avonturen.
We weten van een andere eigenaar in Nederland dat deze mensen veel interesse hebben in de pups en ook met enige regelmaat zelf contact opnemen om te vragen hoe het gaat en je eventueel advies geven. Mocht dit veranderen dan is dat jammer, de kadootjes waren gewoon een blijk van dank. Daar zit verder niks aan verbonden ofzo, we wilden ze gewoon een persoonlijk geschenk geven.quote:Tip: verwacht niet teveel belangstelling van de fokker terug. Ik zie dat jullie met jullie kadootjes je best doen het leuk te maken maar voor de meeste fokkers geldt: pup weg en geld binnen en dan is het wel goed zo. Misschien is deze niet zo, maar ik zeg het maar om teleurstellingen te voorkomen...
En die updates komen wel goed.quote:Op maandag 29 november 2004 13:53 schreef HarigeKerel het volgende:
Wat fijn om te lezen dat jullie de pup al in huis hebben en dat het zo goed gaat!
Dit topic blijf ik in de gaten houden voor verdere updates![]()
Zal ik je dan nog wat jaloerser maken met wat foto's?quote:Op dinsdag 30 november 2004 14:19 schreef erodome het volgende:
Jaloers is, zo'n heerlijk puppenkind zeg....
Dat houdt ik in mijn achterhoofd, zullen nog zat momenten komen dat wij ook even radeloos worden van het energieke beestje.quote:Op dinsdag 30 november 2004 14:56 schreef erodome het volgende:
Ohhhhhhhhhhhhhh mijn hart, een molosserkind, ik ga snel weg uit deze topic, kan het niet meer aan, wat een lekker ding zeg!!!!!!!!!!
Als je hem ff zat wordt, ik ben een goede molosserbaby oppas![]()
Owwwww die roze zooltjes !quote:Op dinsdag 30 november 2004 14:37 schreef hollander172 het volgende:
Bij schoonvader op schoot:
[afbeelding]
quote:Op woensdag 1 december 2004 14:34 schreef erodome het volgende:
Grinnik leuk he die opmerkingen, heb er toen met doh ook zoveel gehad...
Loop je in de stad met je hond, 2 kids vinden de hond erg mooi, vader denkt ff stoer doen hoor, he jongens kijk DAT is nu een rhodesian...
Euhhhhh DAT is nu een tosa inu
Heb je nog geen pitbull gehoort???
quote:Op woensdag 1 december 2004 20:44 schreef hollander172 het volgende:
Over pitbulls heb ik nog weinig gehoord, wel komt het snel ter sprake als er gevraagd wordt wat voor ras het is. "Oh is het er zo een, dat is toch zo'n pitbullachtig hondje?"
quote:Op donderdag 2 december 2004 19:23 schreef erodome het volgende:
Nee erodome, je neemt niet weer een 3de hond, zo even mezelf ferm toespreken hoor, het gaat verschrikkelijk kriebelen door die heerlijke molosserbaby van jullie, ik mis een dog in huis...
quote:Op donderdag 2 december 2004 21:00 schreef Pitbulleke het volgende:
[..]
Als 't kriebelt, moet je jeuken. In een ander forumonderdeel zou ik je aanbieden te komen jeuken maar in dit geval adviseer ik je gewoon zo'n kleine dreumesAls je er al aan toe bent natuurlijk...
![]()
quote:Op donderdag 2 december 2004 19:23 schreef erodome het volgende:
Tja, dat ze er niet pitbullerig uitzien is voor veel mensen toch echt een probleem om te zien, voor veel mensen is alles wat ook maar in de verte wat molosser-achtigs heeft en niet te groot is een pitbull...
quote:
De eerste 4 maanden heb ik met doh heeeeeeeel vaak pitbull gehoort, zelfs 2 keer bedreigt door iemand omdat ik met een levensgevaarlijk monster zou lopen.
Na die 4 maanden werd hij echt te groot en konden ze wel zien dat het geen pit was, heb ze maar niet verteld dat ook dat een vechtras was
quote:
En hollander, zitten jullie al met de handen in het haar, wanneer komt de dreumes logeren bij tante erodome?????
quote:
Nee erodome, je neemt niet weer een 3de hond, zo even mezelf ferm toespreken hoor, het gaat verschrikkelijk kriebelen door die heerlijke molosserbaby van jullie, ik mis een dog in huis...
quote:Op donderdag 2 december 2004 21:20 schreef erodome het volgende:
[..]
Mijn man wil liever een wat kleinere hond dan een fila, maar ik praat goed op hem in dat er in kleiner niets te krijgen is wat een fila moet benaderen qua schoonheid, maar toen zei hij een engelse staff en ja die zijn ook ontzettend leuk, maar niet zo leuk als een fila....
quote:Op vrijdag 3 december 2004 09:11 schreef hollander172 het volgende:
Enige waar ik nog even mee zit is dat Quasar de neiging heeft zijn eigen stront op te eten. We leren hem wel dat alles buiten "vies" is en dat gaat redelijk maar meteen na het poepen draait hij zich om en probeert het weer naar binnen te krijgen, tips zijn welkom om hem dit zo snel mogelijk af te leren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |