abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 september 2004 @ 14:27:47 #101
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_22235973
quote:
Op maandag 27 september 2004 13:25 schreef Insomaniac het volgende:

[..]

Precies, geduld is belangrijk. . Zoals je zelf al zegt, die kleine dingen zijn gewoon heel belangrijk.
[quote]
Yep, ik besef me terdege dat dit anders is dan de andere honden die we uit een asiel hebben gehaald.

[quote]
Mijn vriendin had ook mazzel met haar Dogo, bij Del Barbian stond ze eigenlijk op de wachtlijst voor een nest die nog geboren moest worden, maar toen een ander stel had besloten toch maar geen hond te nemen, hadden ze opeens een pup. .
Ik heb het nog eens gevraagd aan mijn vriendin en ze had inderdaad ook geinformeerd bij Del Barbian cq fam. Meijer. Deze hadden nu geen pups maar lieten wel een teefje dekken. Daar wilden we dus ook een afspraak maken. Voor zover ik weet zijn ze nog niet gereserveerd.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_22239213
Tip: maak jezelf niet gek door nu allemaal fokkers en andere aanbieders van pups langs te lopen want elke pup die je ziet, wil je toch wel hebben. Zoek een goede fokker/aanbieder (die Del Barbian lijkt me een goed adres, ze draaien in elk geval al behoorlijk lang mee in het ras) en bekijk de volwassen honden en als die je aanstaan en je kunt je vinden in de prijs van de pup dan bespreek je een pup en die neem je. Dan heb je in elk geval de eerste keuze gemaakt: het adres waar je pup vandaan gaat komen. En dan nog krijg je het moeilijk genoeg want als je bijvoorbeeld uit 5 reutjes in het nest kunt kiezen... Je hebt nu een beetje het asieleffect: je ziet 20 zielige honden en je kunt er maar één nemen. En anders www.marktplaats.nl in de gaten houden, er staan vaak genoeg Dogo's op en ook wel onder een jaar oud en dan gaan en meteen toeslaan.
Leave it to me. We're checking out.
  maandag 27 september 2004 @ 17:39:33 #103
17709 hollander172
pi_22240330
quote:
Op maandag 27 september 2004 16:57 schreef Pitbulleke het volgende:
Tip: maak jezelf niet gek door nu allemaal fokkers en andere aanbieders van pups langs te lopen want elke pup die je ziet, wil je toch wel hebben. Zoek een goede fokker/aanbieder (die Del Barbian lijkt me een goed adres, ze draaien in elk geval al behoorlijk lang mee in het ras) en bekijk de volwassen honden en als die je aanstaan en je kunt je vinden in de prijs van de pup dan bespreek je een pup en die neem je. Dan heb je in elk geval de eerste keuze gemaakt: het adres waar je pup vandaan gaat komen. En dan nog krijg je het moeilijk genoeg want als je bijvoorbeeld uit 5 reutjes in het nest kunt kiezen... Je hebt nu een beetje het asieleffect: je ziet 20 zielige honden en je kunt er maar één nemen. En anders www.marktplaats.nl in de gaten houden, er staan vaak genoeg Dogo's op en ook wel onder een jaar oud en dan gaan en meteen toeslaan.
Doen we ook niet, daar ben ik helemaal het type niet voor. Mijn vriendin moet ik af en toe wel even afremmen, die had er het liefst gisteren al eentje.
We bellen nu gewoon wat fokkers op om te gaan kijken.

Wees maar niet bang, al staan er 100 puppies voor mijn neus me vragend aan te kijken, het laat mij persoonlijk koud. Ik ben niet echt gevoelig voor dat soort dingen.
Het is een beetje hetzelfde als ik met babies ook heb, iedereen vind ze schattig maar ik vind ze over het algemeen lelijk. Met pups heb ik hetzelfde, ze zijn nog niet goed geproportioneerd, onhandig en ze kunnen nog niet luisteren. De enige reden om nu naar een pup te kijken is de aanwezigheid van de andere hond.
  maandag 27 september 2004 @ 22:03:20 #104
17709 hollander172
pi_22247052
Nou helemaal mooi, mijn vriendin is verder gaan zoeken en kwam uit bij de kennel van 't Argenhof waar elk moment pups geboren kunnen worden.
Ze heeft meteen gebeld en alle pups zijn nog beschikbaar, vraag is natuurlijk of er een reu tussen zit.
We kunnen ook een afspraak maken zodra de pups er zijn en zo dus goed kijken hoe ze worden opgevoed e.d.

We wachten weer even af.
pi_22361277
quote:
Op maandag 27 september 2004 22:03 schreef hollander172 het volgende:
Nou helemaal mooi, mijn vriendin is verder gaan zoeken en kwam uit bij de kennel van 't Argenhof waar elk moment pups geboren kunnen worden.
Ze heeft meteen gebeld en alle pups zijn nog beschikbaar, vraag is natuurlijk of er een reu tussen zit.
We kunnen ook een afspraak maken zodra de pups er zijn en zo dus goed kijken hoe ze worden opgevoed e.d.

We wachten weer even af.
Ik zou een afspraak maken nog voor de pups er zijn: heb je een goed gevoel bij de ouderdieren, de fokker en zijn verhaal (visie op het ras en motivatie voor deze combinatie van ouderdieren) dan "bestel" je een pup en ervan uitgaand dat er een goed, gezond nest ter wereld komt, kies je dan daaruit je nieuwe hond. Hoef je verder geen fokkers of advertenties meer af te lopen...
pi_22470782
En..? <schoppie naar boven>
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 08:27:16 #107
17709 hollander172
pi_22483690
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 17:50 schreef Pitbulleke het volgende:
En..? <schoppie naar boven>
Morgen gaan we naar belgie om te praten met de fokkers.
5 oktober zijn ze ter wereld gekomen.

Zodra we meer weten post ik hier weer.
pi_22487252
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 08:27 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Morgen gaan we naar belgie om te praten met de fokkers.
5 oktober zijn ze ter wereld gekomen.

Zodra we meer weten post ik hier weer.
België? Als in een echte fokker van Dogo's of als in handelaar van 100 soorten en hun kruisingen? "Argenhof" klinkt wel Argentijnerig, of bedoel je die niet?
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 22:33:13 #109
17709 hollander172
pi_22521179
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 12:21 schreef Pitbulleke het volgende:

[..]

België? Als in een echte fokker van Dogo's of als in handelaar van 100 soorten en hun kruisingen? "Argenhof" klinkt wel Argentijnerig, of bedoel je die niet?
We zijn net terug en een nieuw beestje rijker.

Begin december mogen ze ongeveer weg. Wordt dus nog even wachten maar morgen zal ik even een plaatje posten van een gewone witte en 1 van de twee met volledig zwarte ogen die in het nestje zaten. Wij nemen overigens gewoon een witte.
pi_22521963
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 22:33 schreef hollander172 het volgende:

[..]

We zijn net terug en een nieuw beestje rijker.

Begin december mogen ze ongeveer weg. Wordt dus nog even wachten maar morgen zal ik even een plaatje posten van een gewone witte en 1 van de twee met volledig zwarte ogen die in het nestje zaten. Wij nemen overigens gewoon een witte.
pi_22525146

we wachten op de foto's!!
  zondag 10 oktober 2004 @ 13:31:40 #112
17709 hollander172
pi_22531067
En zoals beloofd hier de plaatjes:

De "gewone" witte:

Het "piraatje" met twee zwarte ogen:

pi_22534783
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 13:31 schreef hollander172 het volgende:
En zoals beloofd hier de plaatjes:

De "gewone" witte:

Het "piraatje" met twee zwarte ogen:
Krammelarie wat een joekels!! Da's zo'n beetje een pitbulleke van 4 weken qua formaat
pi_22534834
Aaaahhhhh die met die zwarte ogen...
  zondag 10 oktober 2004 @ 17:33:32 #115
17709 hollander172
pi_22535355
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 16:59 schreef Pitbulleke het volgende:

[..]

Krammelarie wat een joekels!! Da's zo'n beetje een pitbulleke van 4 weken qua formaat
Jammergenoeg heb ik geen foto's kunnen nemen van "papa", helemaal een mastodont. Camera was leeg.
Deze zijn dus pas 4 dagen, de fokker had ons al gewaarschuwd dat het dit keer vrij "stevige" pups waren.

edit: dit is "papa":

Een scheet van een beest. Ging meteen klaarstaan toen we kwamen om geaaid te worden.
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 17:03 schreef Plunderbunny het volgende:
Aaaahhhhh die met die zwarte ogen...
Ik zich wel leuk maar beiden waren al verkocht aan dezelfde mensen. Wel is het jammer want het is natuurlijk een afwijking maar het ziet er best heel mooi uit.
Dit was voor de fokker de derde keer in 10 jaar dat hij zulke pups kreeg, in het vorige nestje zat er eentje en nu dus twee.
pi_22535484
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 17:33 schreef hollander172 het volgende:
Ik zich wel leuk maar beiden waren al verkocht aan dezelfde mensen. Wel is het jammer want het is natuurlijk een afwijking maar het ziet er best heel mooi uit.
Dit was voor de fokker de derde keer in 10 jaar dat hij zulke pups kreeg, in het vorige nestje zat er eentje en nu dus twee.
Het leuke aan die zwarte ogen vind ik dat ze wat minder van die "wateroogjes" hebben.
papa is echt een monster gewoon!
pi_22536950
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 17:33 schreef hollander172 het volgende:

[..]edit: dit is "papa":

Een scheet van een beest. Ging meteen klaarstaan toen we kwamen om geaaid te worden.
[..]

Papa heeft zeker uit de stoute snoeppot gehad, wat een brede beer zeg

Zwarte vlekken op de kop is volgens mij toegestaan bij Dogo's hoor, lees de standaard opgesteld door dr. Martinez er maar eens op na.
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 07:12:13 #118
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22568487
Wat leuk dat je eindelijk een hondje hebt gevonden!

Mag ik vragen wat hij gaat kosten?
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 10:04:18 #119
17709 hollander172
pi_22569634
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 07:12 schreef HarigeKerel het volgende:
Wat leuk dat je eindelijk een hondje hebt gevonden!

Mag ik vragen wat hij gaat kosten?
Wij zijn er ook heel blij mee. Gisteren nog even wat namen doorgebeld voor de stamboom.

Dat mag je altijd vragen alleen vind ik het niet zo netjes om dat hier te posten aangezien de fokker er met naam en toenaam bij staat in dit topic. Zou je me een mailtje willen sturen (jouw mailadres staat niet in je profiel) dan kan ik je deze info geven.
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 10:18:55 #120
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22569800
Gedaan!
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 11:16:05 #121
17709 hollander172
pi_22570657
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 10:18 schreef HarigeKerel het volgende:
Gedaan!
En teruggemaild.
pi_22573057
Gefiliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Een nieuwe baby in huis straks, wat zullen jullie opgewonden zijn zeg!!!!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 21 november 2004 @ 11:03:25 #123
17709 hollander172
pi_23463295
Yes!!! Net belletje uit Belgie gehad en het grootste deel van het nest is vrijwel geheel zelfstandig. 2 pups lopen nog iets achter maar waarschijnlijk kunnen we volgend weekend onze pup ophalen.
Geen van de pups is doof alleen met de moeder gaat het iets minder goed. Deze is al wat ouder en ze is op dit moment door de bevalling nog iets te mager.

Dinsdag aanstaande krijgen de pups hun tattoo.
pi_23463334
quote:
Op zondag 21 november 2004 11:03 schreef hollander172 het volgende:
Yes!!! Net belletje uit Belgie gehad en het grootste deel van het nest is vrijwel geheel zelfstandig. 2 pups lopen nog iets achter maar waarschijnlijk kunnen we volgend weekend onze pup ophalen.
Geen van de pups is doof alleen met de moeder gaat het iets minder goed. Deze is al wat ouder en ze is op dit moment door de bevalling nog iets te mager.

Dinsdag aanstaande krijgen de pups hun tattoo.
Gefeliciteerd!
  zondag 21 november 2004 @ 11:17:20 #125
17709 hollander172
pi_23463407
quote:
Op zondag 21 november 2004 11:08 schreef Pitbulleke het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Thanks! We hadden er eigenlijk op gerekend dat ze pas over 2 weken weg mochten maar doordat de pups zelf al vrij zelfstandig zijn en de moeder verzwakt is en daardoor weinig voor de pups kan doen is dit volgens de fokker nog sneller verlopen dan normaal.
Wel houden ze een slag om de arm, we gaan sowieso volgende weekend kijken maar de kans dat ie mee mag hangt 50%.

In de tussentijd hebben we in ieder geval genoeg speeltje ingeslagen die hij mag slopen i.p.v. de leren bank maar van deze laatste hebben we stilletjes al afscheid genomen.
Kleine kans dat ie heel blijft. (hoewel de vorige hond alleen zijn speelsheid afreageerde op de krant ) Familie is in ieder geval alvast voorbereid dat we met zijn vieren komen met de sinterklaas, kerst en oud & nieuw.
pi_23464913
quote:
Op zondag 21 november 2004 11:17 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Thanks! We hadden er eigenlijk op gerekend dat ze pas over 2 weken weg mochten maar doordat de pups zelf al vrij zelfstandig zijn en de moeder verzwakt is en daardoor weinig voor de pups kan doen is dit volgens de fokker nog sneller verlopen dan normaal.
[knip]
) Familie is in ieder geval alvast voorbereid dat we met zijn vieren komen met de sinterklaas, kerst en oud & nieuw.
Haha ja handen vol, ik heb nu een pup van 4 maandjes thuiszitten maar ik ben in de gelukkige situatie dat ik hem dag en nacht in de gaten kan houden. De bank is dus nog heel Hou oud is de pup als je hem volgende week zou krijgen? Hoewel het niets ernstigs hoeft te zijn, is het niet optimaal dat die moeder zo verzwakt is - het was toch ook maar een klein nest? Het mooist is als de fokker zelf de hondjes op 100% voedt zodat je geen zorgenbaby in huis krijgt!
  zondag 21 november 2004 @ 20:05:56 #127
17709 hollander172
pi_23475057
quote:
Op zondag 21 november 2004 12:55 schreef Pitbulleke het volgende:

[..]

Haha ja handen vol, ik heb nu een pup van 4 maandjes thuiszitten maar ik ben in de gelukkige situatie dat ik hem dag en nacht in de gaten kan houden. De bank is dus nog heel Hou oud is de pup als je hem volgende week zou krijgen? Hoewel het niets ernstigs hoeft te zijn, is het niet optimaal dat die moeder zo verzwakt is - het was toch ook maar een klein nest? Het mooist is als de fokker zelf de hondjes op 100% voedt zodat je geen zorgenbaby in huis krijgt!
De pup is dan 8 weken. Het verhaal met de moeder klonk wel plausibel, toen we er zelf waren vertelden ze ook al meteen dat ze hierna met pensioen gaat. Aan de andere kant, mensen (op leeftijd) hebben ook weleens veel tijd nodig na de bevalling en ik ga er van uit dat dat met honden ook zo kan zijn.
Het klinkt overigens erger dan het is, door de drukte en zorg over de pups eet ze gewoon heel weinig en daardoor blijft ze ook verzwakt. Het is geen zielige moeder met gebreken maar juist een hele toegewijde die ten koste van haar zelf de pups alles wil geven, zoals je weet zijn Dogo's nogal druk (understatement ) en kan ik er wel inkomen dat een dame op leeftijd dan prioriteiten moet stellen.

Overigens net zo'n hondenkussen gemaakt. Heb wel iedereen in het proces even tussendoor de tering gewenst maar na een hoop gescheld en gevloek zit ie nu toch echt in elkaar.
Heb mijn vriendin wederom verbaasd, ja schat ik kan ook met een naaimachine overweg.
Is een rechthoekig kussen geworden gemaakt van een deel van een oude matras met grijze fleecebekleding. De sluiting gaat met drukknopjes. Totale kosten 4,- en een hoop vrije tijd.
pi_23478021
Spannend! Spreekt vanzelf natuurlijk dat er foto's verwacht worden hier hè!
  maandag 29 november 2004 @ 09:44:38 #129
17709 hollander172
pi_23637839
quote:
Op zondag 21 november 2004 21:59 schreef Plunderbunny het volgende:
Spannend! Spreekt vanzelf natuurlijk dat er foto's verwacht worden hier hè!
Okee, ik heb heel weinig tijd gehad maar hij is er!

Ik zal een klein verslagje doen voor zover het lukt op dit moment. (ben nogal uitgeput.)

Zaterdag zijn we 's ochtends vroeg naar Belgie getogen. Na een kleine tankstop net na Antwerpen zijn we om 11:45 in het gehuchtje aangekomen.
De pups zaten in een buitenhok om ze te laten wennen aan de kou. De fokker zelf was er niet dus het was even lastig om en de pups en hun vader en tante (die ook buiten zitten) rustig te krijgen maar "papa" kende ons al dus zodra hij rustig werd viel de rest ook stil.
De moeder van de fokker was wel thuis en na een korte kennismaking met de pups zijn we binnen een bakkie koffie gaan doen. (of tas koffie zoals ze het noemden. )

Na een goeie 10 minuten kwam de fokker ook en arriveerden er nog twee mensen die ook een pup hadden gekocht.
Ik heb nog even van de gelegenheid gebruik gemaakt om mee te lunchen (wel fijn na een reis van 2,5 uur) en we hebben nog een tijd zitten praten.
Voor zijn moeder hadden we een bosje bloemen meegenomen en voor de fokker zelf een mok met daarop een foto van de pup geprint die we de vorige keer hadden genomen.

Na een tijdje hebben eerst de andere mensen een pup uitgezocht (zij wilden een teefje) en daarna zijn wij gaan kijken.
Mijn oog viel direct op een pup die niet te brutaal was maar ook niet te schuw, gewoon eentje die het beste van beiden had. Na een goeie 10 minuten was ik verkocht, ik heb hem opgetild en gevraagd aan mijn vriendin of het deze moest worden. Zij was het er direct mee eens. (later vertelde ze dat ze deze ook vanaf het begin in de gaten had gehouden. )
Ik keek de fokker aan en ik merkte iets raars op........
We zijn naar binnen gegaan en zodra zijn moeder ons met de pup naar binnen zag komen gaf zij ons eenzelfde blik als de fokker zelf.
1 + 1 = 2 de pup die we uit hadden gezocht was het oogappeltje van het nest. Na controle van de tatoeage bleek dit ook, de naam die we hadden opgegeven (en die de moeder van de fokker aan haar favoriete beestje had meegegeven) hoorde bij de pup die we zojuist hadden uitgezocht.
Zijn volledige naam is dan ook geworden: Quasar Diablo van 't Argenhof.
Over toeval gesproken!

We hebben nog een tijd binnen gezeten om de pup te kalmeren en zijn daarna aan de reis terug begonnen.
Binnen 5km was het al bingo, hij werd onrustig en ging ineens poepen. Snel de auto langs de kant gezet en alles schoongemaakt. Tsja, je kan niet altijd geluk hebben.
Omdat we op een parkeerplaats stonden en niet wisten of ie misschien ook nog moest plassen hem uit noodzaak aangelijnd. Tot onze grote verbazing vond hij dit dus niet erg.

De rest van de reis heeft hij in de armen van mijn vriendin gelegen en heeft alleen maar geslapen. Zelfs toen we even door de Mc Drive waren geweest omdat het toch wel erg laat werd en we honger kregen.
Eigenlijk hadden we het idee om de kennismaking tussen de oude en nieuwe hond op neutraal terrein plaats te laten vinden maar we waren zo moe dat we dat niet meer hebben gedaan.
Het ging opvallend goed, onze andere hond gromde niet, blafte niet maar negeerde de pup gewoon.
We hebben hem direct laten zien waar zijn eten en drinken stond en gewezen wat zijn kussen was.
Hierna hebben we hem gewoon even los laten lopen en meneer ging direct eten.
Nadat hij klaar was meteen de keuken waar zijn bak staat schoon gemaakt (er lag meer water naast zijn bak dan hij gedronken had ) en toen weer even naar buiten. Het was even wennen maar uiteindelijk liep hij dan toch gewoon mee.
De andere hond bleef hem gewoon negeren toen we terugkwamen.

Bij de tweede uitlaatbeurt moest de andere ook en dat ging wonderwel goed. Hij deed nu ook voor het eerst zijn behoefte buiten.
Na een aantal uitlaatbeurten waarbij hij netjes zijn behoefte deed gaan slapen.
We hebben hem in een doos gezet op de slaapkamer maar helaas werden we 's ochtends om 7:00 wakker en was hij er uit geklommen, zijn behoefte had ie dus al gedaan........
Meteen weer mee naar buiten genomen en daar moest ie weer.
Gaandeweg de dag heeft ie nog 1 keer binnen geplast maar verder geen "ongelukjes".
Toen naar bed en hem weer meegenomen. (de doos had ik iets hoger gemaakt)
Hij probeerde de eerste 5 minuten nog uit de doos te klimmen maar gaf het vrij snel op.
Om 3:00 's nachts werden we wakker van zijn gepiep en of het nu instinct is of niet, we wisten direct dat hij naar buiten moest.
Mijn vriendin heeft hem meegenomen en zodra zij hem buiten neer had gezet was het bingo.
Hierna is ze teruggedoken en konden we slapen tot de wekker ging om 7:00.
Zij ging direct douchen en ineens weer dat gepiep, ja hoor hij moest alweer.
Ik heb me snel aangekleed en hem weer mee naar buiten genomen.

Tot nu toe is het droog gebleven in huis en zodra hij moet piept hij.
Maakt niet uit of ik in dezelfde kamer zit als hij of niet.

Hier nog wat plaatjes:

Het nestje:

Papa en hun tante:

Hier is de kleine uk zelf:

maandag 29 november 2004 @ 09:58:14 #130
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_23638008
Wat een droppie

Volgens mij gaat dat helemaal goedkomen met jullie! Veel plezier!
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_23638652
Mooi verslag! Haha maak je geen illusies: van mijn pup stond ik de eerste 2 dagen ook versteld dat ie wel al zindelijk leek maar daarna was het piesen en poepen dat het een lieve lust was Nu is ie ruim vier maanden en zindelijk Wat een joekel zeg! Ben benieuwd naar jullie verdere avonturen.

Tip: verwacht niet teveel belangstelling van de fokker terug. Ik zie dat jullie met jullie kadootjes je best doen het leuk te maken maar voor de meeste fokkers geldt: pup weg en geld binnen en dan is het wel goed zo. Misschien is deze niet zo, maar ik zeg het maar om teleurstellingen te voorkomen...
pi_23638825

Wat een poepie!!! En idd, wat al gezegd werd: maak je niet te veel illusies vwb de zindelijkheid Storm was de eerste dagen hartstikke zindelijk, daarna begon het gedonder. Hij is nu acht maanden en nog steeds niet 100% betrouwbaar als het om zindelijkheid gaat...
voor het kleine witte spookje
  maandag 29 november 2004 @ 11:13:29 #133
17709 hollander172
pi_23639287
quote:
Op maandag 29 november 2004 10:40 schreef Pitbulleke het volgende:
Mooi verslag! Haha maak je geen illusies: van mijn pup stond ik de eerste 2 dagen ook versteld dat ie wel al zindelijk leek maar daarna was het piesen en poepen dat het een lieve lust was Nu is ie ruim vier maanden en zindelijk Wat een joekel zeg! Ben benieuwd naar jullie verdere avonturen.
Het blijft even afwachten natuurlijk, gewoon geleidelijk de interval vergroten en kijken hoe hij reageert. Ik weet dat het nog even duurt voor hij zijn spieren echt onder controle heeft, tot die tijd kan hij er ook niks aan doen.
quote:
Tip: verwacht niet teveel belangstelling van de fokker terug. Ik zie dat jullie met jullie kadootjes je best doen het leuk te maken maar voor de meeste fokkers geldt: pup weg en geld binnen en dan is het wel goed zo. Misschien is deze niet zo, maar ik zeg het maar om teleurstellingen te voorkomen...
We weten van een andere eigenaar in Nederland dat deze mensen veel interesse hebben in de pups en ook met enige regelmaat zelf contact opnemen om te vragen hoe het gaat en je eventueel advies geven. Mocht dit veranderen dan is dat jammer, de kadootjes waren gewoon een blijk van dank. Daar zit verder niks aan verbonden ofzo, we wilden ze gewoon een persoonlijk geschenk geven.

Het grappige is trouwens dat de vorige keer dat we er waren ze heel trots wat foto's lieten zien die door die mensen opgestuurd waren. 2 weken terug zat ik een beetje te zoeken op fora voor tips e.d. en wat zie ik? Diezelfde foto's. Zo ben ik dus ook met de andere eigenaar in contact gekomen.
  maandag 29 november 2004 @ 13:53:05 #134
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23642741
Wat fijn om te lezen dat jullie de pup al in huis hebben en dat het zo goed gaat!
Dit topic blijf ik in de gaten houden voor verdere updates
  dinsdag 30 november 2004 @ 08:38:35 #135
17709 hollander172
pi_23662536
quote:
Op maandag 29 november 2004 13:53 schreef HarigeKerel het volgende:
Wat fijn om te lezen dat jullie de pup al in huis hebben en dat het zo goed gaat!
Dit topic blijf ik in de gaten houden voor verdere updates
En die updates komen wel goed.

Tot nu toe valt alles nog mee, gisteren heeft ie in zijn onhandigheid een pot omgegooid waardoor er een blad van de palm die er in stond afgebroken is. Verder is er (nog) niks kapot gegaan door zijn schuld.

Hij wordt ongeveer om de 1,5 uur uitgelaten en wanneer het tijd is voor de andere hond gaan ze samen naar buiten. Langzaam beginnen ze nu een beetje aan elkaar te wennen, af en toe haalt de andere nog weleens in de lucht uit naar hem maar tot nu toe gaat het goed.
Gisteravond de hond weer meegenomen naar boven en in zijn doos gezet. Eerste 2 minuten stribbelde hij nog een beetje tegen maar daarna is hij in slaap gevallen en piepte hij me vanmorgen om 6:30 wakker om zijn hoge nood kenbaar te maken. Direct naar buiten en dat ging allemaal goed.
Gisteren heb ik hem ook nog even meegenomen naar kennis en ook daar ging alles goed, vanmorgen in de auto mee om mijn vriendin weg te brengen en ook hier maalde hij niet om.

Vanmiddag gaat ie mee naar de stal en manege waar mijn vriendin een paard verzorgd, kijken hoe hij daarop reageert. Overdag negeer ik hem grotendeels om hem er aan te laten wennen dat hij overdag zichzelf moet leren vermaken.
Ik zal hem ook nog even op de weegschaal zetten om zijn gewicht bij te kunnen houden.
pi_23665219
Hey Hollander... wat win ik nu?
.
pi_23668428
Jaloers is, zo'n heerlijk puppenkind zeg....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 30 november 2004 @ 14:37:14 #138
17709 hollander172
pi_23668884
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:19 schreef erodome het volgende:
Jaloers is, zo'n heerlijk puppenkind zeg....
Zal ik je dan nog wat jaloerser maken met wat foto's?

Bij schoonvader op schoot:

Op de bank met het touw dat hij nu al met zijn leven verdedigd:

pi_23669332
Ohhhhhhhhhhhhhh mijn hart, een molosserkind, ik ga snel weg uit deze topic, kan het niet meer aan, wat een lekker ding zeg!!!!!!!!!!

Als je hem ff zat wordt, ik ben een goede molosserbaby oppas
  woensdag 1 december 2004 @ 12:21:54 #140
17709 hollander172
pi_23691105
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:56 schreef erodome het volgende:
Ohhhhhhhhhhhhhh mijn hart, een molosserkind, ik ga snel weg uit deze topic, kan het niet meer aan, wat een lekker ding zeg!!!!!!!!!!

Als je hem ff zat wordt, ik ben een goede molosserbaby oppas
Dat houdt ik in mijn achterhoofd, zullen nog zat momenten komen dat wij ook even radeloos worden van het energieke beestje.

Ik zal je niet verder pesten met foto's, wel met komische opmerkingen.
Nu na pas een paar dagen wil ik jullie het volgende niet onthouden.

Uit de rubriek "familyman":

"He wat leuk! Een retrieverpup.........

Uit de rubriek "talenkennis":

"Ik wist helemaal niet dat een Bordeaux dog ook wit kon zijn?!?"

Uit de rubriek "mixen met molosser's":

"Wat is dat voor ras?"

Een Argentino.

"Oh ja, mijn broer heeft een bruine." (dat is dus een Canario)

Maar ook de dierenarts laat nog weleens een steekje vallen:

Ik wil graag een pup aanmelden.

"Dat kan, zullen we hem meteen inschrijven? Wat voor ras is het?"

Een Argentino.

"Okee, wat voor kleur is ie?"

Wat denkt u van wit?
  woensdag 1 december 2004 @ 12:28:41 #141
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_23691240
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:37 schreef hollander172 het volgende:

Bij schoonvader op schoot:

[afbeelding]
Owwwww die roze zooltjes !
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_23694112
Grinnik leuk he die opmerkingen, heb er toen met doh ook zoveel gehad...

Loop je in de stad met je hond, 2 kids vinden de hond erg mooi, vader denkt ff stoer doen hoor, he jongens kijk DAT is nu een rhodesian...
Euhhhhh DAT is nu een tosa inu

Heb je nog geen pitbull gehoort???
  woensdag 1 december 2004 @ 20:44:32 #143
17709 hollander172
pi_23702152
quote:
Op woensdag 1 december 2004 14:34 schreef erodome het volgende:
Grinnik leuk he die opmerkingen, heb er toen met doh ook zoveel gehad...

Loop je in de stad met je hond, 2 kids vinden de hond erg mooi, vader denkt ff stoer doen hoor, he jongens kijk DAT is nu een rhodesian...
Euhhhhh DAT is nu een tosa inu

Heb je nog geen pitbull gehoort???

Net weer eentje bij de dierenarts. Zitten twee meisjes van een jaar of 17 a 18 te wachten met een hamster oid. Ze gaan met Quasar spelen dus ik waarschuw ze even voor de zekerheid voor zijn scherpe tanden. (heb nu zelf ook ettelijke gaatjes in mijn handen en armen zitten) Zegt de ene, ja dat weet ik ik heb ook een Mastiff gehad.

Daarna naar binnen want de andere hond moest nog gechipt worden en een paspoort krijgen. Ging allemaal best, de dierenarts kon helemaal niks vinden bij Quasar en de andere hond heeft weinig gevoeld van de chip.
Komen we naar buiten om te betalen en zegt de receptioniste: "waar is de argentijnse dog nou?".
Dus ik zeg: "kijk eens op mijn arm voor de verandering." Oh dat is hem, heb ze alleen nog maar volwassen gezien.
Ze had net daarvoor zijn geboortedatum opgelezen maar dacht dat ie ook al minstens een meter hoog zou zijn.

Over pitbulls heb ik nog weinig gehoord, wel komt het snel ter sprake als er gevraagd wordt wat voor ras het is. "Oh is het er zo een, dat is toch zo'n pitbullachtig hondje?"
  donderdag 2 december 2004 @ 10:00:35 #144
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_23708473
quote:
Op woensdag 1 december 2004 20:44 schreef hollander172 het volgende:
Over pitbulls heb ik nog weinig gehoord, wel komt het snel ter sprake als er gevraagd wordt wat voor ras het is. "Oh is het er zo een, dat is toch zo'n pitbullachtig hondje?"

Ik vind 'm er nou ook niet echt pitbullachtig uitzien met die lekkere flaporen, wat een lekker ding zeg ...
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_23720721
Tja, dat ze er niet pitbullerig uitzien is voor veel mensen toch echt een probleem om te zien, voor veel mensen is alles wat ook maar in de verte wat molosser-achtigs heeft en niet te groot is een pitbull...

De eerste 4 maanden heb ik met doh heeeeeeeel vaak pitbull gehoort, zelfs 2 keer bedreigt door iemand omdat ik met een levensgevaarlijk monster zou lopen.
Na die 4 maanden werd hij echt te groot en konden ze wel zien dat het geen pit was, heb ze maar niet verteld dat ook dat een vechtras was

Maar pitjes hebben ook lekkere flapjes als oortjes hoor, ze zijn wat kleiner als die van een dogo, maar het scheelt elkaar niet veel, zeker niet bij die kleine mormels waar alles aan hun lijf te groot van is, te grote oren, te grote zwiebelpoten, heerlijk zijn ze!!!!

En hollander, zitten jullie al met de handen in het haar, wanneer komt de dreumes logeren bij tante erodome?????

Nee erodome, je neemt niet weer een 3de hond, zo even mezelf ferm toespreken hoor, het gaat verschrikkelijk kriebelen door die heerlijke molosserbaby van jullie, ik mis een dog in huis...
pi_23723057
quote:
Op donderdag 2 december 2004 19:23 schreef erodome het volgende:

Nee erodome, je neemt niet weer een 3de hond, zo even mezelf ferm toespreken hoor, het gaat verschrikkelijk kriebelen door die heerlijke molosserbaby van jullie, ik mis een dog in huis...

Als 't kriebelt, moet je jeuken. In een ander forumonderdeel zou ik je aanbieden te komen jeuken maar in dit geval adviseer ik je gewoon zo'n kleine dreumes Als je er al aan toe bent natuurlijk...
pi_23723652
quote:
Op donderdag 2 december 2004 21:00 schreef Pitbulleke het volgende:

[..]

Als 't kriebelt, moet je jeuken. In een ander forumonderdeel zou ik je aanbieden te komen jeuken maar in dit geval adviseer ik je gewoon zo'n kleine dreumes Als je er al aan toe bent natuurlijk...

Nope echt niet, er komt geen 3de hond meer, 2 is echt genoeg...
Vooral als ik voor elkaar wil krijgen dat ik een fila krijg als volgende hond en daar heb ik mijn zinnen op gezet....

Mijn man wil liever een wat kleinere hond dan een fila, maar ik praat goed op hem in dat er in kleiner niets te krijgen is wat een fila moet benaderen qua schoonheid, maar toen zei hij een engelse staff en ja die zijn ook ontzettend leuk, maar niet zo leuk als een fila....
Ook heeft hij de amerikaanse bulldog geoppert, maar daar praat ik hem ook wel weer vanaf, mijn broer heeft een teefje, geweldig beest, het is niet echt mijn man zijn hond, dus dat komt wel goed, ik ga een fila krijgen al moet de onderste steen boven komen
  vrijdag 3 december 2004 @ 09:11:52 #148
17709 hollander172
pi_23731585
quote:
Op donderdag 2 december 2004 19:23 schreef erodome het volgende:
Tja, dat ze er niet pitbullerig uitzien is voor veel mensen toch echt een probleem om te zien, voor veel mensen is alles wat ook maar in de verte wat molosser-achtigs heeft en niet te groot is een pitbull...

Het is inderdaad meer de associatie die mensen hebben met pitbulls. Zodra ze doorhebben wat voor soort ras het toebehoort dan is de link met de "ultieme vechthond" de pitbull snel gelegd jammergenoeg. Dit laatste bedoel ik niet negatief hoor, maar het reflecteert de mening van onwetenden.

quote:

De eerste 4 maanden heb ik met doh heeeeeeeel vaak pitbull gehoort, zelfs 2 keer bedreigt door iemand omdat ik met een levensgevaarlijk monster zou lopen.
Na die 4 maanden werd hij echt te groot en konden ze wel zien dat het geen pit was, heb ze maar niet verteld dat ook dat een vechtras was

Daar hebben wij een oplossing voor, (gisteren voor de gein bij een kennis gedaan) ik roep dan gewoon PAK! en als reactie daarop doen mensen ineens een gooi naar het record op de 100 meter sprint. Nee is maar gekheid, tot nu toe grotendeels positieve reacties op hem gehad. Wel denk ik vaak "ja nu vind je hem nog schattig maar blijft dat ook zo naarmate hij verder groeit?"
Ik corrigeer mensen wel vaak, "nee het is geen vechthond want die bestaan niet. Het is een jachthond en dat is heel wat anders."

quote:

En hollander, zitten jullie al met de handen in het haar, wanneer komt de dreumes logeren bij tante erodome?????

Op dit moment gaat het nog wel. Hij leert snel en het enige dat we hem nog af moeten leren is dat ie niet elke keer aan je trui/broek/schoenen etc. mag gaan hangen.
Vanmiddag komt het peuterbroertje van mijn vriendin weer dus dan heb ik even rust. (ze kunnen prima met elkaar spelen maar ik hou het natuurlijk goed in de gaten )
Vanavond gaan we sinterklaas vieren bij mijn schoonouders en dan gaan beide honden mee.
Enige waar ik nog even mee zit is dat Quasar de neiging heeft zijn eigen stront op te eten. We leren hem wel dat alles buiten "vies" is en dat gaat redelijk maar meteen na het poepen draait hij zich om en probeert het weer naar binnen te krijgen, tips zijn welkom om hem dit zo snel mogelijk af te leren.

Als je een beetje in de buurt woont is het geen probleem om hem een keer "live" te zien hoor. Weet alleen wel zeker van jezelf dat dat je "moedergevoel" niet verder aanwakkert anders heb ik zo ruzie met je man.

quote:

Houd het maar bij 2 honden, lastig genoeg met het uitlaten. Grootste gedeelte van mijn jeugd 2 honden gehad en ik wilde er wel meer maar mijn moeder was daar vrij duidelijk in, "je hebt twee handen dus meer lijnen kan je niet vasthouden."
pi_23740347
quote:
Op donderdag 2 december 2004 21:20 schreef erodome het volgende:

[..]

Mijn man wil liever een wat kleinere hond dan een fila, maar ik praat goed op hem in dat er in kleiner niets te krijgen is wat een fila moet benaderen qua schoonheid, maar toen zei hij een engelse staff en ja die zijn ook ontzettend leuk, maar niet zo leuk als een fila....

Als je een écht goed hondje hebt, dan heb je d'r dolle pret mee. Ik zal weer eens een fotootje posten!
  vrijdag 3 december 2004 @ 17:09:43 #150
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_23741566
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 09:11 schreef hollander172 het volgende:
Enige waar ik nog even mee zit is dat Quasar de neiging heeft zijn eigen stront op te eten. We leren hem wel dat alles buiten "vies" is en dat gaat redelijk maar meteen na het poepen draait hij zich om en probeert het weer naar binnen te krijgen, tips zijn welkom om hem dit zo snel mogelijk af te leren.

Hmmm, biergist door zn voer wil nog weleens helpen. Eet ie alleen zn eigen lekkernijen op of ook die van andere honden?
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')