abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21762782
ik ga morgen naar Portugal om Implantlenzen te nemen, ik was mijn gewonen lenzen zat en een gewone bril wordt je ook gek van, vinger afdrukken, stof, enzz

ik wilde eerst mijn ogen gaan laten laseren maar dit was helaas niet mogelijk in verband met hoornvlies dikte, pupil grote en dan een hele berekening

dus ze maken een klein sneetje in mijn ogen van 3 millimeter en stoppen er zo'n lens in

ik kom morgen ochtend aan, morgen middag doen ze mijn eerste oog, dinsdag controle, woensdag andere oog, donderdag controle en vrijdag avond vlieg ik weer naar huis

zijn er meer mensen die dit al gedaan hebben ?
  zondag 5 september 2004 @ 12:19:17 #2
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_21762965
Ik zou het niet in een land als Portugal doen, en het lijkt me riskant.
pi_21763013
quote:
Op zondag 5 september 2004 12:19 schreef Ixnay het volgende:
Ik zou het niet in een land als Portugal doen, en het lijkt me riskant.
het wordt gedaan door een Nederlandse arts, die zit de 1e week in Nederland, de andere week in Portugal, de kliniek is daar stukken goedkoper

ik heb de maandag er na gelijk bij de zelfde arts controlle hier in Nederland
pi_21763121
Ik zou zoiets ook nooit doen. Geen gefuck aan mijn ogen.
Als het fout gaat heb je een probleem, en alleen omdat lenzen zat bent en geen bril wilt? Stel je niet aan, er zijn ergere dingen (inderdaad, ik snap niet dat iemand zulke risico's neemt terwijl dat niet hoeft).
pi_21763251
quote:
Op zondag 5 september 2004 12:28 schreef dawg het volgende:
Als het fout gaat heb je een probleem, en alleen omdat lenzen zat bent en geen bril wilt? Stel je niet aan, er zijn ergere dingen (inderdaad, ik snap niet dat iemand zulke risico's neemt terwijl dat niet hoeft).
Hoe weet jij nu weer wat voor een risico's eraan zitten? Heb je het bestudeerd?
pi_21763252
oops?
pi_21763255
quote:
Op zondag 5 september 2004 12:28 schreef dawg het volgende:
ik heb nu een bril omdat ik die lenzen zat was en een bril wordt ik helemaal gek van van dat gekut met een vinger afdruk er op, stof, enzz

en wat voor ergere dingen zouden er zijn dan ?
pi_21763286
quote:
Op zondag 5 september 2004 12:35 schreef pimpin het volgende:

[..]

psies de risico's zijn zelfs kleiner dan bij Laseren, implant lenzen is een standaard procedure die ze ook bij mensen met staar doen, bij hun wordt alleen het origineel vervangen en bij mij komt er een lens bij
pi_21763315
quote:
Op zondag 5 september 2004 12:35 schreef barrymel het volgende:

[..]

en wat voor ergere dingen zouden er zijn dan ?
blind raken..

(ik zelf zou laseren ook niet doen)
pi_21763343
quote:
Op zondag 5 september 2004 12:35 schreef pimpin het volgende:

[..]

Aan elke medische ingreep zitten risico's. En zoiets, ik kan me niet voorstellen dat dat zonder risico's is. En wat als je sterkte verandert? Of je krijgt ruzie en je wordt hard op je oog geslagen? Wat dan?

En ergere dingen? Blindheid bijvoorbeeld, lijkt me erger dan een bril. Of dialyse, of suikerpatient, of ziekte van Crohn, of of of zoveel dingen. Maargoed, zal wel aan mij liggen.
pi_21763361
quote:
Op zondag 5 september 2004 12:38 schreef River-X het volgende:

[..]

blind raken..

(ik zelf zou laseren ook niet doen)
ja denk dat dat eerder met laseren ook gebeurd, dan doen ze beiden ogen te gelijk, bij mij zit er 2 dagen tussen, als de eerste verkeerd gaat kan ik er altijd nog wat van zeggen stop of zo

ik had de vraag gesteld van wat er fout kon gaan en toen kreeg ik dit als antwoordt :

Wat fout kan gaan is dat de geimplanteerde lens niet recht voor je oog zit, maar scheef/te hoog of te laag. Dat merk je dat snel genoeg, en wordt met een 2e operatie de lens als nog recht gelegd.
pi_21763390
quote:
Op zondag 5 september 2004 12:41 schreef barrymel het volgende:

[..]

ja denk dat dat eerder met laseren ook gebeurd, dan doen ze beiden ogen te gelijk, bij mij zit er 2 dagen tussen, als de eerste verkeerd gaat kan ik er altijd nog wat van zeggen stop of zo

ik had de vraag gesteld van wat er fout kon gaan en toen kreeg ik dit als antwoordt :

Wat fout kan gaan is dat de geimplanteerde lens niet recht voor je oog zit, maar scheef/te hoog of te laag. Dat merk je dat snel genoeg, en wordt met een 2e operatie de lens als nog recht gelegd.
Ja, ik hoop dat het goed gaat voor je hoor

Maar toch, 1 oog blind raken is toch ook vreselijk.
pi_21763409
Dan had je een heel dun hoornvlies als ze je niet konden laseren, mijn moeder heeft ze laatst laten behandelen.

Dat kan dan op 2 manieren, door een sneetje te maken in het hoornvlies of door er een stukje vanaf te schrapen en dan te laseren. .
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_21763446
quote:
Op zondag 5 september 2004 12:44 schreef D-Devil het volgende:
Dan had je een heel dun hoornvlies als ze je niet konden laseren, mijn moeder heeft ze laatst laten behandelen.

Dat kan dan op 2 manieren, door een sneetje te maken in het hoornvlies of door er een stukje vanaf te schrapen en dan te laseren. .
In je oog snijden Dan kan bij mij gewoon al niet goed zijn..
pi_21763589
quote:
Op zondag 5 september 2004 12:46 schreef River-X het volgende:

[..]

In je oog snijden Dan kan bij mij gewoon al niet goed zijn..
Een stuk van je hoornvlies afschrapen, nee dat klinkt lekker . Ik kreeg het er warm van toen ik het hoorde .
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_21765715
quote:
Op zondag 5 september 2004 12:08 schreef barrymel het volgende:
...
dus ze maken een klein sneetje in mijn ogen van 3 millimeter en stoppen er zo'n lens in
...
Zo te lezen dus ICTL lenzen, minder ingrijpend voor het oog van wat ik gelezen heb. Ben benieuwd naar de resultaten. Wat kost het in Portugal, hier kost het voor 2 ogen ¤ 4.500, -.

"ICLT
De ICLT wordt vervaardigd van collageenacrylaat en is heel dun en flexibel. Deze lens wordt opgerold in het oog gebracht, door een zeer klein sneetje van 2,5 à 3 mm. De lens wordt achter de pupil geplaatst in de daar van nature aanwezige ruimte. Het sneetje hoeft niet te worden gehecht."
Bron: VisionClinics

"Artisan
De operatie
Tijdens de operatie wordt het oog over enkele millimeters geopend. Via deze opening wordt de kunstlens in het oog gebracht en vastgezet op het regenboogvlies (iris). Daartoe worden 2 minuscule plooien van het regenboogvlies in de pootjes (de klauwtjes) van het lensje geklemd. Daarna wordt het oog door middel van hechtingen gesloten. De hechtingen kunnen het astigmatisme van het oog veranderen. De operatie duurt ± 30 minuten en wordt onder narcose verricht. U kunt dezelfde dag naar huis (dagverpleging). Aan het einde van de operatie wordt zalf in het oog gedaan en wordt het oog ter bescherming afgeplakt.

Na de behandeling
De dag na de operatie komt u voor controle naar het ziekenhuis en wordt het verband verwijderd. In de eerste 3 weken na de operatie dient u ontstekingsremmende oogdruppels te gebruiken. Na ± 4 weken vindt de tweede controle plaats. De hechtingen worden indien nodig ongeveer 8 weken na de operatie verwijderd. Dan wordt ook de uiteindelijke refractie van het oog bepaald. De laatste controle vindt plaats na 12 maanden. Na de operatie moet u erop letten dat u geen harde voorwerpen of iets anders tegen het oog krijgt. Ook hard in de ogen wrijven moet vermeden worden. Het oog is na de operatie namelijk iets kwetsbaarder geworden. Gewoon wrijven daarentegen kan geen kwaad. Na het implanteren van de lens worden in enkele gevallen kringen rondom lichtpunten waargenomen (halo's). Dit treedt vooral op in het donker en bij mensen met wijde pupillen. Deze halo's zijn doorgaans niet hinderlijk en worden na verloop van tijd meestal niet meer waargenomen.

Behandeling van het andere oog
Indien het resultaat van het eerst behandelde oog bevredigend is kan na ongeveer 4 weken het tweede oog worden behandeld. In de periode tussen de 2 behandelingen kan het noodzakelijk zijn, dat u een contactlens moet dragen op het niet behandelde oog wanneer het verschil in sterkte tussen de 2 ogen te groot is geworden voor een brilcorrectie.

Complicaties
Zoals bij elke oogoperatie bestaat er een kans op complicaties. Hoewel de kans op complicaties slechts gering is moeten zij hier toch vermeld worden. Door de operatie kunnen de omliggende weefsels als regenboogvlies en hoornvlies beschadigd worden. Slechts zeer zelden (statistisch 1 op 2000) zijn deze beschadigingen ernstig. Een ander niet ernstige complicatie is een bloeding in het oog. Een ernstige doch zeer zeldzame complicatie is een bacteriële infectie van de binnenzijde van het oog die kan leiden tot ernstig verlies van het gezichtsvermogen. (Geen van deze complicaties zijn levensbedreigend).
Bij de algehele verdoving kunnen allergische reacties optreden op de toegediende medicijnen. Deze reacties zijn echter extreem zeldzaam. "
Bron: Het Oogziekenhuis Rotterdam
Live fast, die young...
pi_21766471
quote:
Op zondag 5 september 2004 14:55 schreef Kaizen het volgende:

[..]

Zo te lezen dus ICTL lenzen, minder ingrijpend voor het oog van wat ik gelezen heb. Ben benieuwd naar de resultaten. Wat kost het in Portugal, hier kost het voor 2 ogen ¤ 4.500, -.

"ICLT
De ICLT wordt vervaardigd van collageenacrylaat en is heel dun en flexibel. Deze lens wordt opgerold in het oog gebracht, door een zeer klein sneetje van 2,5 à 3 mm. De lens wordt achter de pupil geplaatst in de daar van nature aanwezige ruimte. Het sneetje hoeft niet te worden gehecht."
Bron: VisionClinics

"Artisan
De operatie
Tijdens de operatie wordt het oog over enkele millimeters geopend. Via deze opening wordt de kunstlens in het oog gebracht en vastgezet op het regenboogvlies (iris). Daartoe worden 2 minuscule plooien van het regenboogvlies in de pootjes (de klauwtjes) van het lensje geklemd. Daarna wordt het oog door middel van hechtingen gesloten. De hechtingen kunnen het astigmatisme van het oog veranderen. De operatie duurt ± 30 minuten en wordt onder narcose verricht. U kunt dezelfde dag naar huis (dagverpleging). Aan het einde van de operatie wordt zalf in het oog gedaan en wordt het oog ter bescherming afgeplakt.

Na de behandeling
De dag na de operatie komt u voor controle naar het ziekenhuis en wordt het verband verwijderd. In de eerste 3 weken na de operatie dient u ontstekingsremmende oogdruppels te gebruiken. Na ± 4 weken vindt de tweede controle plaats. De hechtingen worden indien nodig ongeveer 8 weken na de operatie verwijderd. Dan wordt ook de uiteindelijke refractie van het oog bepaald. De laatste controle vindt plaats na 12 maanden. Na de operatie moet u erop letten dat u geen harde voorwerpen of iets anders tegen het oog krijgt. Ook hard in de ogen wrijven moet vermeden worden. Het oog is na de operatie namelijk iets kwetsbaarder geworden. Gewoon wrijven daarentegen kan geen kwaad. Na het implanteren van de lens worden in enkele gevallen kringen rondom lichtpunten waargenomen (halo's). Dit treedt vooral op in het donker en bij mensen met wijde pupillen. Deze halo's zijn doorgaans niet hinderlijk en worden na verloop van tijd meestal niet meer waargenomen.

Behandeling van het andere oog
Indien het resultaat van het eerst behandelde oog bevredigend is kan na ongeveer 4 weken het tweede oog worden behandeld. In de periode tussen de 2 behandelingen kan het noodzakelijk zijn, dat u een contactlens moet dragen op het niet behandelde oog wanneer het verschil in sterkte tussen de 2 ogen te groot is geworden voor een brilcorrectie.

Complicaties
Zoals bij elke oogoperatie bestaat er een kans op complicaties. Hoewel de kans op complicaties slechts gering is moeten zij hier toch vermeld worden. Door de operatie kunnen de omliggende weefsels als regenboogvlies en hoornvlies beschadigd worden. Slechts zeer zelden (statistisch 1 op 2000) zijn deze beschadigingen ernstig. Een ander niet ernstige complicatie is een bloeding in het oog. Een ernstige doch zeer zeldzame complicatie is een bacteriële infectie van de binnenzijde van het oog die kan leiden tot ernstig verlies van het gezichtsvermogen. (Geen van deze complicaties zijn levensbedreigend).
Bij de algehele verdoving kunnen allergische reacties optreden op de toegediende medicijnen. Deze reacties zijn echter extreem zeldzaam. "
Bron: Het Oogziekenhuis Rotterdam
ik zelf krijg de ICARE lens (http://www.Icare-refractive.com/)
Deze lens laat zich heel makkelijk plaatsen en geeft vrijwel direct een stabiel zicht.
pi_21766700
quote:
Op zondag 5 september 2004 12:40 schreef dawg het volgende:

[..]

Aan elke medische ingreep zitten risico's. En zoiets, ik kan me niet voorstellen dat dat zonder risico's is. En wat als je sterkte verandert? Of je krijgt ruzie en je wordt hard op je oog geslagen? Wat dan?

En ergere dingen? Blindheid bijvoorbeeld, lijkt me erger dan een bril. Of dialyse, of suikerpatient, of ziekte van Crohn, of of of zoveel dingen. Maargoed, zal wel aan mij liggen.
dat van als ze op je ogen zouden slaan als je ruzie hebt, die vraag had ik toen ook gesteld, toen kreeg ik als antwoordt : stel ze slaan je op je oog als je je bril op hebt en je hebt een stuk glas van je bril door je oog heen

toen had ik zo iets van ja daar heeft hij gelijk in er kan altijd wel wat gebeuren, ik kan morgen ook dood gereden worden, leven is vol risico's

en volgens mij als je nooit geen risico's neemt in het leven kom je toch ook nergens
pi_21814983
Eerste oog gedaan, morgen als het mee zit het andere oog

rest van het verhaal vertel ik nog wel als ik terug ben in olland

zit nu met me laptop ingebeld via vodafone gprs
  dinsdag 7 september 2004 @ 23:11:29 #20
38679 PRMNS
mijn icon is dood
pi_21815048
Ben wel benieuwd naar je ervaring.. wil zelf eigenlijk mijn ogen ook ooit eens laten behandelen, denk laseren.
  dinsdag 7 september 2004 @ 23:13:33 #21
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_21815092
En hoeveel kost het?
The Internets, I needs it..
pi_21819295
Mijn schoonzusje heeft gewoon hier in NL van die lensjes laten implanteren en is er volgens mij erg tevreden over.
Volgens mij is het voordeel van dat implanteren dat het er ook weer uit kan, bij laseren kan dat niet, dat is onomkeerbaar...
Zolang ik mijn lenzen gewoon nog kan dragen houd ik het lekker op mn lenzen, maar als dat niet meer kan dan ga ik zeker kijken naar dit soort mogelijkheden. Ben een jaar of 8 geleden bij de oogarts geweest om te informeren over laseren. Hij raadde het toen af omdat de lange termijneffecten nog niet zo bekend waren en omdat het geen verbetering van mn zicht op zou leveren (tov met mijn lenzen). Maar ondertussen zijn we weer jaren verder en weten ze steeds meer dus wie weet... ooit.
Fake it till you make it...
pi_21848691
Ik wil in de toekomst wel mijn ogen laten laseren als dat kan...Maar nu sta ik er nog niet zo om te springen, omdat er nog zo weinig over bekend is op langere termijn.

Ik heb 4 jaar lenzen gedragen, maar dat kan nu niet meer omdat mijn ogen ze niet meer accepteren (te weinig traanvocht etc), en van mijn bril word ik ook niet vrolijk. Het is een goede tussenoplossing voor een paar jaar...Maar ik denk dat ik over een paar jaar toch de stap tot laseren wil gaan maken...Maar dat zie ik nog wel...

Ik ben benieuwd hoe het met de TS z'n implant-lenzen gaat
pi_22041628
Ook wel benieuwd hoe het gegaan.
Live fast, die young...
pi_22107444
sorry voor de wat latere reactie, was het even vergeten dit topic

alles is goed gegaan, het is al weer 2 weken geleden gebeurd

ik kan alles zien geen pijn gehad er van, alleen voor de operatie
van bepaalde druppels die je puppillen verkleinen, maar voor de rest geen pijn gelukkig
pi_22107896
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 16:31 schreef barrymel het volgende:
sorry voor de wat latere reactie, was het even vergeten dit topic

alles is goed gegaan, het is al weer 2 weken geleden gebeurd

ik kan alles zien geen pijn gehad er van, alleen voor de operatie
van bepaalde druppels die je puppillen verkleinen, maar voor de rest geen pijn gelukkig
En dan de hamvraag die al twee keer gesteld is maar nog niet beantwoord: Wat kost het nou in Portugal ?
En wat voor sterkte had je voor de operatie? (ik heb nu min 7 en min 6, en lenzen).

Deze week stond in Volkskrant Magazine een artikel over je ogen laten laseren in Turkije... *ril* Het was niet echt een negatief verhaal, maar ik kreeg er wel een beetje een raar gevoel van.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_22344936
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 16:51 schreef Syrena het volgende:

[..]

En dan de hamvraag die al twee keer gesteld is maar nog niet beantwoord: Wat kost het nou in Portugal ?
En wat voor sterkte had je voor de operatie? (ik heb nu min 7 en min 6, en lenzen).

Deze week stond in Volkskrant Magazine een artikel over je ogen laten laseren in Turkije... *ril* Het was niet echt een negatief verhaal, maar ik kreeg er wel een beetje een raar gevoel van.
ik was 2500 euro kwijt, dus 1250 euro per oog, ik had -3.75 & -4

laseren kost daar 1000 euro, dus 500 per oog

het is gewoon een Nederlandse arts, dat in Turkije zou ik ook nooit laten doen, ook gewoon een raar gevoel

maar iemand van een leverancier op mijn werk die is vorige week naar Turkije geweest om daar te laseren en zo ver ik weet is dat goed afgelopen, heb hem zelf nog niet gesproken

bij -7 moet je ook implants, laseren is maar tot -4.5 geloof ik
pi_22350972
Laseren met LASIK kan tot -10, tot -6 kan het met Eximer (maar dat betekent verdampen, dus iets meer pijn). Implantlenzen doen ze in Rotterdam voor sterktes tussen de -10 en -13.
Bron: http://www.oogziekenhuis.nl/algemeen.asp?gID=5350

In Belgie doen ze het laseren ook tot -10, ben alleen hun website ff kwijt.
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_22647951
ik heb Woensdag een controle gehad en het zag er allemaal goed uit vertelde de arts, ik kan nu met links en rechts 133 procent zien
pi_22696657
wat is het adres of internet adres van deze dokter
ik zit er ok sterk aan te denken maar in Groningen kost het ongeveer 4000,- euro
ergert u niet, verwonderd u slechts
  maandag 18 oktober 2004 @ 11:21:33 #31
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_22697237
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 21:22 schreef barrymel het volgende:
ik heb Woensdag een controle gehad en het zag er allemaal goed uit vertelde de arts, ik kan nu met links en rechts 133 procent zien
Goed man Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar heel blij mee bent.
Moeten die ooit nog eens vervangen worden eigenlijk?
Proud Powerpauper
pi_22697907
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 10:41 schreef zenabi het volgende:
wat is het adres of internet adres van deze dokter
ik zit er ok sterk aan te denken maar in Groningen kost het ongeveer 4000,- euro
http://www.eyeqvision.nl/
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 11:21 schreef Nuek het volgende:

[..]

Goed man Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar heel blij mee bent.
Moeten die ooit nog eens vervangen worden eigenlijk?
ja het is echt geweldig de eerste week, was in de nacht, ik heb altijd mijn gsm naast mijn bed liggen om te kijken hoe laat het is, dus ik kijk er op, o , tis 3 uur, draai me om krijg nou wat kan in de verte gewoon op mijn wekkerradio zien hoe laat het is

als het goed is blijven ze mijn hele leven zitten, misschien als de sterkte ver achteruit gaat dat ik ze vervang, maar ja dat zie ik dan wel weer
  maandag 18 oktober 2004 @ 12:13:15 #33
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_22698168
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 11:58 schreef barrymel het volgende:

als het goed is blijven ze mijn hele leven zitten, misschien als de sterkte ver achteruit gaat dat ik ze vervang, maar ja dat zie ik dan wel weer
Hebben ze je daar goed over ingelicht? Het is nl. altijd moeilijk ogen te opereren die al littekenweefsel bevatten (ik spreek uit ervaring). Dat moet je natuurlijk niet tegenhouden om het te doen. Ik vind het gaaf dat het kan
Proud Powerpauper
pi_22698338
Ik ben blij dat het zo goed gaat, ikzelf twijfel al een tijdje om het te laten doen en dan helpen zulke verhalen zeker om een keus te maken.
pi_22698718
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 12:13 schreef Nuek het volgende:

[..]

Hebben ze je daar goed over ingelicht? Het is nl. altijd moeilijk ogen te opereren die al littekenweefsel bevatten (ik spreek uit ervaring). Dat moet je natuurlijk niet tegenhouden om het te doen. Ik vind het gaaf dat het kan
volgens de arts was het makkelijk te vervangen, Laseren is niet ongedaan te maken, implantlenzen wel
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 12:20 schreef DrXLTrouble het volgende:
Ik ben blij dat het zo goed gaat, ikzelf twijfel al een tijdje om het te laten doen en dan helpen zulke verhalen zeker om een keus te maken.
als je het geld er voor hebt moet je het gewoon doen ik ben er echt blij mee, ook met uitgaan, normaal kreeg ik altijd drogen ogen door rook en zo, maar heb ik nu geen last meer van
pi_25419022
even een vraagje, weet iemand of die lenzen inplanteren ook kan als je een sterke cillinder hebt?
ik heb namelijk aangeboren nystagmus (me ogen trillen constant heel erg) en laser is dan eenz eer riskante optie
pi_25422373
quote:
Op maandag 7 maart 2005 23:59 schreef lesley het volgende:
even een vraagje, weet iemand of die lenzen inplanteren ook kan als je een sterke cillinder hebt?
ik heb namelijk aangeboren nystagmus (me ogen trillen constant heel erg) en laser is dan eenz eer riskante optie
Misschien kan je eens langs de oogarts, die kan je vast een heleboel vertellen over dit soort dingen.
Laser lijkt me inderdaad niet echt handig met nystagmus...
pi_25427616
helaas is de kennis van mijn oogarts niet zo uitgebreid
pi_25498269
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 15:47 schreef lesley het volgende:
http://www.eyeqvision.nl/

stuur ze is een mailtje, dat is waar ik het heb laten doen, het is deze week een half jaar verder en heb er nu echt totaal geen last meer van, ik ben er echt heel blij mee, geen spijt van
pi_25502524
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 15:47 schreef lesley het volgende:
Misschien eens informeren of er een andere oogarts is die er wel meer vanaf weet. Of misschien zo'n centrum waar ze de behandelingen doen bellen of mailen en om informatie vragen specifiek mbt nystagmus...
pi_25507583
ben nu in behandelling bij annadal medisch centrum maastricht
daar gaat nu een specialist de situatie bekijken,
ik houd jullie op de hoogte
pi_30356348
het is vandaag (gister en morgen) een jaar geleden al weer en ik heb er helemaal totaal geen last meer van, echt blij dat ik het gedaan heb

zou eigenlijk wel weer een weekje in Portugal willen zitten nu
pi_30359551
annadal kan niks voor me doen, zowel laser als implantlens is geen optie
sterkte te laag voor implant
laser kan niet omdat de ogen stil moeten staan en je moet kunnen blijven kijken, dus algehele narcose is ook geen optie
  woensdag 7 september 2005 @ 19:38:36 #44
59369 8PacK
Alé god, benne ge daar?
pi_30363102
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 21:22 schreef barrymel het volgende:
Ikke lekker met mijn zachte lenzen 175%
Dusse hij zegt zo van je hiehohahondekots....
pi_30365444
quote:
Op woensdag 7 september 2005 19:38 schreef 8PacK het volgende:

[..]

Ikke lekker met mijn zachte lenzen 175%
175%? Alleen bij het idee word ik al naar .
Ik zie 100% en met t andere ook iets van 50% (en dat is met mn lenzen in, veel meer zit er ook niet in). Maar 175% lijkt me griezelig scherp, maar wellicht is het voor jou heel gewoon.
pi_41106210
* Equinix Positioneert zijn voet

Keiharde Kick

Ik ga binnenkort op wereldreis en heb echt geen zin om constant met lenzen of een bril rond te lopen en wou dus in eerste instantie gaan lazeren. Maar die implantlenzen klinken een stuk aangenamer ( minder risico ).

Daarom zou ik aan diegenen die implantlenzen hebben willen vragen of jullie je ervaringen willen delen . barrymel gaat het nog steeds goed met je ogen ?
  woensdag 23 augustus 2006 @ 21:54:21 #47
122218 Crudus
Professioneel Krullevaar
pi_41108387
Ik heb icl lenzen. Sinds juni. Eerst zeer veel onderzoek zelf gedaan. Uiteindelijk leek mij dit het beste. Werkt prima. Deze dus: http://www.visianinfo.com/.

Zie nu 160%...
Prrrrrrrr.....talieloe....
pi_41146116
laseren kan maar tot ongeveer -8,5 afwijking.
qua implantlenzen is in nederland de meeste ervaring opgedaan met de artisan lens, heb een aantal van die operaties bijgewoond als co-assistent en er gaat niet vaak wat mis, maar als er wat mis gaat....

Waar je wel rekening mee moet houden is het risico op:
- een grotere cylinder krijgt door de incisie tijdens de operatie
- ontsteking van je oog
- beschadiging hoornvlies, waardoor gezichtsscherpte afneemt
- vervorming van de pupil door irisischemie ten gevolge van de lenspoten
- postoperatief staar door wrijving van de implantlens tegen de eigen lens
- ringen om lantaarnpalen heen bij schemering (dus net alsof er een vuiltje op je oog zit)

kortom denk na voordat je eraan begint
pi_41146790
Ik zie dit topic, denk, interessant...

En kom ineens een post van mezel tegen uit 2004

Overigens heb ik met lenzen en bril ook al last van het "halo"effect om lampen heen, vooral in het donker autorijden is klote. Met lenzen heb ik er wel iets meer last van.

En ik ben die krengen zoooooo zat ik heb alweer een week lang superdroge ogen. Laseren durf ik eigenlijk niet....zucht...
pi_42251663
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 23:23 schreef Syrena het volgende:
Ik zie dit topic, denk, interessant...

En kom ineens een post van mezel tegen uit 2004

Overigens heb ik met lenzen en bril ook al last van het "halo"effect om lampen heen, vooral in het donker autorijden is klote. Met lenzen heb ik er wel iets meer last van.

En ik ben die krengen zoooooo zat ik heb alweer een week lang superdroge ogen. Laseren durf ik eigenlijk niet....zucht...
gewoon implantlenzen dus nemen ik heb ze nu iets meer dan 2 jaar deze maand heb er echt geen spijt van, zou het zo weer doen
pi_42251761
quote:
Op zondag 5 september 2004 12:41 schreef barrymel het volgende:
Laat ik nog twee mogelijke complicaties opnoemen, ontstekingen en afstotingsverschijnselen van de lens. Als dat gebeurt is het dus afgelopen met goed zien. De natuurlijke lens in een oog is een precisie instrument welke aangestuurd wordt, via kleine peesjes, door spieren. Kortom een complex geheel waarin maar weinig ruimte is voor fouten.
pi_42251837
Ow wacht, beetje mosterd na de maaltijd. Ts heeft geluk gehad zo te lezen.
  zaterdag 30 september 2006 @ 03:01:08 #53
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_42252110
Ik wist niet eens dat dit bestond... Voorlopig nog geen geld voor maar wel iets om in de gaten te houden.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 30 september 2006 @ 16:21:09 #54
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_42259441
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 03:01 schreef wonderer het volgende:
Ik wist niet eens dat dit bestond... Voorlopig nog geen geld voor maar wel iets om in de gaten te houden.
dat dus
Neerkomen wel!
  zaterdag 30 september 2006 @ 16:40:08 #55
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_42259879
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 02:46 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ow wacht, beetje mosterd na de maaltijd. Ts heeft geluk gehad zo te lezen.
Geluk gehad? Je doet of minstens 75% van de operaties mislukt, ofzo...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_42260512
Ik heb ooit eens een filmpje gezien hoe dat precies in z'n werk gaat.
Dapper, heel dapper van je!
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
pi_42271766
Ik zou dat filmpje wel eens willen zien Sabryas!

Ik wil later ook wel een lensimplantaat overwegen, maar ik ben echt bang voor de risico's. Als ik bv blind word dan zal ik niet eens meer willen leven eigenlijk... het is netalsof het een operatie is op leven of dood haha. Gelukkig hoef ik voorlopig de keuze nog niet te maken.
pi_42272296
TVP, interessant verhaal ! Wil het ook in de toekomst eens laten doen, maar nu nog niet.
  zondag 1 oktober 2006 @ 02:34:24 #59
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_42273218
Kan je uberhaupt wel blind worden? Blind heeft te maken met je netvlies en zenuw. Volgens mij word je hooguit bijziender als je lens naar de klote gaat. Je kunt dan in ieder geval het verschil tussen dag en nacht nog zien...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 18 oktober 2006 @ 20:02:24 #60
122218 Crudus
Professioneel Krullevaar
pi_42781868
Kans op een ontsteking is bij gewone lenzen jaarlijks hoger dan bij het laten implanteren van een lens. Veel lui hier weten van toeten nog blazen.

Tip aan iedereen: ga eens wat wetenschappelijke steekhoudende artikelen lezen als je meer wil weten (zoals ik gedaan heb) en kom er dan hier over discussieren, maar om hier je info vandaag te halen...
Prrrrrrrr.....talieloe....
  vrijdag 13 juli 2007 @ 19:54:49 #61
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_51440535
Sorry dat ik zo een oud topic omhoog haal maar ik wilde graag wat informatie.

Ik kreeg van optical express zo juist te horen dat ze het niet aandurven mij te laseren.
Aangezien laseren met -11 licentie verlies voor de chirurg kan betekenen ( blijkbaar zaten zij niet bij de afgekeurde klininieken want ze geven om de patienten )

Nu wezen ze mij op implantlenzen.
Ik wilde weten of iemand dit recentelijk heeft laten doen en waar aangezien deze klinieken best moeilijk zijn te vinden. For your eyes only bijvoorbeeld is er een die het doet .

Ik zoek iemand die het liefste in (zuid) limburg of noord brabant ligt.
Alvast bedankt voor de info.
Al het goede komt van sony koeien.
Bertha zal er blij mee zijn.
pi_51443240
VisionClinics heeft zo te zien ook een vestiging in Brabant.

Niet in Limburg of Brabant, Oogziekenhuis Focuskliniek is onderdeel van het Oogziekenhuis in Rotterdam.
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 19:54 schreef depax het volgende:
Sorry dat ik zo een oud topic omhoog haal maar ik wilde graag wat informatie.

Ik kreeg van optical express zo juist te horen dat ze het niet aandurven mij te laseren.
Aangezien laseren met -11 licentie verlies voor de chirurg kan betekenen ( blijkbaar zaten zij niet bij de afgekeurde klininieken want ze geven om de patienten )

Nu wezen ze mij op implantlenzen.
Ik wilde weten of iemand dit recentelijk heeft laten doen en waar aangezien deze klinieken best moeilijk zijn te vinden. For your eyes only bijvoorbeeld is er een die het doet .

Ik zoek iemand die het liefste in (zuid) limburg of noord brabant ligt.
Alvast bedankt voor de info.
Live fast, die young...
pi_51447723
Als je implantlenzen wil kan ik je deze kliniek aanbevelen: http://www.acrc.nl/ (Maastricht)
Crappy website maar supergoeie oogartsen. Ze kwamen ook goed uit de test van de Consumentenbond.

Ik wil ook implantlenzen. Ik ben al in bovenstaande kliniek geweest nadat ik niet tevreden was over het vooronderzoek in een andere kliniek (Medicosmo, Geleen). Weer een nieuw onderzoek dus *keching*. Ik blijk (aangeboren) staar te hebben en daarom moet ik in augustus terug. Dan gaan ze kijken of het niet erger is geworden. Is dat niet zo, dan is het idd echt aangeboren en zal het ook niet erger worden. En dan gaan we bekijken of ik implantlenzen kan.

Ze doen ZEER grondig een vooronderzoek (optometrist). Als ze ook maar even twijfelen wordt er meteen een oogarts bijgehaald.

In Geleen wilden ze me zomaar laseren, ze hadden de behandeldatum al afgesproken, alleen moest ik 30 min eerder komen zodat de chirurg me nog kon uitleggen dat als het mis ging dat niet aan hen lag maar aan mijn ogen (daar kwam het op neer).
  vrijdag 13 juli 2007 @ 23:57:02 #64
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_51448516
medicosmo is mijn oude oog arts blijkbaar en zij weigerde mee te doen aan het onderzoek dat zegt mij al genoeg.

zal eens http://www.acrc.nl/ proberen dank je wel voor de info.
Tis eigelijk de laatste optie of een bril natuurlijk lenzen kon ik niet verdragen.

[ Bericht 24% gewijzigd door depax op 14-07-2007 00:39:36 ]
Al het goede komt van sony koeien.
Bertha zal er blij mee zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')