het wordt gedaan door een Nederlandse arts, die zit de 1e week in Nederland, de andere week in Portugal, de kliniek is daar stukken goedkoperquote:Op zondag 5 september 2004 12:19 schreef Ixnay het volgende:
Ik zou het niet in een land als Portugal doen, en het lijkt me riskant.
Hoe weet jij nu weer wat voor een risico's eraan zitten? Heb je het bestudeerd?quote:Op zondag 5 september 2004 12:28 schreef dawg het volgende:
Ik zou zoiets ook nooit doen. Geen gefuck aan mijn ogen.
Als het fout gaat heb je een probleem, en alleen omdat lenzen zat bent en geen bril wilt? Stel je niet aan, er zijn ergere dingen (inderdaad, ik snap niet dat iemand zulke risico's neemt terwijl dat niet hoeft).
ik heb nu een bril omdat ik die lenzen zat was en een bril wordt ik helemaal gek van van dat gekut met een vinger afdruk er op, stof, enzzquote:Op zondag 5 september 2004 12:28 schreef dawg het volgende:
Ik zou zoiets ook nooit doen. Geen gefuck aan mijn ogen.
Als het fout gaat heb je een probleem, en alleen omdat lenzen zat bent en geen bril wilt? Stel je niet aan, er zijn ergere dingen (inderdaad, ik snap niet dat iemand zulke risico's neemt terwijl dat niet hoeft).
psiesquote:Op zondag 5 september 2004 12:35 schreef pimpin het volgende:
[..]
Hoe weet jij nu weer wat voor een risico's eraan zitten? Heb je het bestudeerd?
blind raken..quote:Op zondag 5 september 2004 12:35 schreef barrymel het volgende:
[..]
en wat voor ergere dingen zouden er zijn dan ?
Aan elke medische ingreep zitten risico's. En zoiets, ik kan me niet voorstellen dat dat zonder risico's is. En wat als je sterkte verandert? Of je krijgt ruzie en je wordt hard op je oog geslagen? Wat dan?quote:Op zondag 5 september 2004 12:35 schreef pimpin het volgende:
[..]
Hoe weet jij nu weer wat voor een risico's eraan zitten? Heb je het bestudeerd?
quote:Op zondag 5 september 2004 12:38 schreef River-X het volgende:
[..]
blind raken..
(ik zelf zou laseren ook niet doen)
Ja, ik hoop dat het goed gaat voor je hoorquote:Op zondag 5 september 2004 12:41 schreef barrymel het volgende:
[..]ja denk dat dat eerder met laseren ook gebeurd, dan doen ze beiden ogen te gelijk, bij mij zit er 2 dagen tussen, als de eerste verkeerd gaat kan ik er altijd nog wat van zeggen stop of zo
ik had de vraag gesteld van wat er fout kon gaan en toen kreeg ik dit als antwoordt :
Wat fout kan gaan is dat de geimplanteerde lens niet recht voor je oog zit, maar scheef/te hoog of te laag. Dat merk je dat snel genoeg, en wordt met een 2e operatie de lens als nog recht gelegd.
In je oog snijdenquote:Op zondag 5 september 2004 12:44 schreef D-Devil het volgende:
Dan had je een heel dun hoornvlies als ze je niet konden laseren, mijn moeder heeft ze laatst laten behandelen.
Dat kan dan op 2 manieren, door een sneetje te maken in het hoornvlies of door er een stukje vanaf te schrapen en dan te laseren..
Een stuk van je hoornvlies afschrapen, nee dat klinkt lekkerquote:Op zondag 5 september 2004 12:46 schreef River-X het volgende:
[..]
In je oog snijdenDan kan bij mij gewoon al niet goed zijn..
Zo te lezen dus ICTL lenzen, minder ingrijpend voor het oog van wat ik gelezen heb. Ben benieuwd naar de resultaten. Wat kost het in Portugal, hier kost het voor 2 ogen ¤ 4.500, -.quote:Op zondag 5 september 2004 12:08 schreef barrymel het volgende:
...
dus ze maken een klein sneetje in mijn ogen van 3 millimeter en stoppen er zo'n lens in
...
ik zelf krijg de ICARE lens (http://www.Icare-refractive.com/)quote:Op zondag 5 september 2004 14:55 schreef Kaizen het volgende:
[..]
Zo te lezen dus ICTL lenzen, minder ingrijpend voor het oog van wat ik gelezen heb. Ben benieuwd naar de resultaten. Wat kost het in Portugal, hier kost het voor 2 ogen ¤ 4.500, -.
"ICLT
De ICLT wordt vervaardigd van collageenacrylaat en is heel dun en flexibel. Deze lens wordt opgerold in het oog gebracht, door een zeer klein sneetje van 2,5 à 3 mm. De lens wordt achter de pupil geplaatst in de daar van nature aanwezige ruimte. Het sneetje hoeft niet te worden gehecht."
Bron: VisionClinics
"Artisan
De operatie
Tijdens de operatie wordt het oog over enkele millimeters geopend. Via deze opening wordt de kunstlens in het oog gebracht en vastgezet op het regenboogvlies (iris). Daartoe worden 2 minuscule plooien van het regenboogvlies in de pootjes (de klauwtjes) van het lensje geklemd. Daarna wordt het oog door middel van hechtingen gesloten. De hechtingen kunnen het astigmatisme van het oog veranderen. De operatie duurt ± 30 minuten en wordt onder narcose verricht. U kunt dezelfde dag naar huis (dagverpleging). Aan het einde van de operatie wordt zalf in het oog gedaan en wordt het oog ter bescherming afgeplakt.
Na de behandeling
De dag na de operatie komt u voor controle naar het ziekenhuis en wordt het verband verwijderd. In de eerste 3 weken na de operatie dient u ontstekingsremmende oogdruppels te gebruiken. Na ± 4 weken vindt de tweede controle plaats. De hechtingen worden indien nodig ongeveer 8 weken na de operatie verwijderd. Dan wordt ook de uiteindelijke refractie van het oog bepaald. De laatste controle vindt plaats na 12 maanden. Na de operatie moet u erop letten dat u geen harde voorwerpen of iets anders tegen het oog krijgt. Ook hard in de ogen wrijven moet vermeden worden. Het oog is na de operatie namelijk iets kwetsbaarder geworden. Gewoon wrijven daarentegen kan geen kwaad. Na het implanteren van de lens worden in enkele gevallen kringen rondom lichtpunten waargenomen (halo's). Dit treedt vooral op in het donker en bij mensen met wijde pupillen. Deze halo's zijn doorgaans niet hinderlijk en worden na verloop van tijd meestal niet meer waargenomen.
Behandeling van het andere oog
Indien het resultaat van het eerst behandelde oog bevredigend is kan na ongeveer 4 weken het tweede oog worden behandeld. In de periode tussen de 2 behandelingen kan het noodzakelijk zijn, dat u een contactlens moet dragen op het niet behandelde oog wanneer het verschil in sterkte tussen de 2 ogen te groot is geworden voor een brilcorrectie.
Complicaties
Zoals bij elke oogoperatie bestaat er een kans op complicaties. Hoewel de kans op complicaties slechts gering is moeten zij hier toch vermeld worden. Door de operatie kunnen de omliggende weefsels als regenboogvlies en hoornvlies beschadigd worden. Slechts zeer zelden (statistisch 1 op 2000) zijn deze beschadigingen ernstig. Een ander niet ernstige complicatie is een bloeding in het oog. Een ernstige doch zeer zeldzame complicatie is een bacteriële infectie van de binnenzijde van het oog die kan leiden tot ernstig verlies van het gezichtsvermogen. (Geen van deze complicaties zijn levensbedreigend).
Bij de algehele verdoving kunnen allergische reacties optreden op de toegediende medicijnen. Deze reacties zijn echter extreem zeldzaam. "
Bron: Het Oogziekenhuis Rotterdam
dat van als ze op je ogen zouden slaan als je ruzie hebt, die vraag had ik toen ook gesteld, toen kreeg ik als antwoordt : stel ze slaan je op je oog als je je bril op hebt en je hebt een stuk glas van je bril door je oog heenquote:Op zondag 5 september 2004 12:40 schreef dawg het volgende:
[..]
Aan elke medische ingreep zitten risico's. En zoiets, ik kan me niet voorstellen dat dat zonder risico's is. En wat als je sterkte verandert? Of je krijgt ruzie en je wordt hard op je oog geslagen? Wat dan?
En ergere dingen? Blindheid bijvoorbeeld, lijkt me erger dan een bril. Of dialyse, of suikerpatient, of ziekte van Crohn, of of of zoveel dingen. Maargoed, zal wel aan mij liggen.
En dan de hamvraag die al twee keer gesteld is maar nog niet beantwoord: Wat kost het nou in Portugal ?quote:Op dinsdag 21 september 2004 16:31 schreef barrymel het volgende:
sorry voor de wat latere reactie, was het even vergeten dit topic
alles is goed gegaan, het is al weer 2 weken geleden gebeurd
ik kan alles ziengeen pijn gehad er van, alleen voor de operatie
van bepaalde druppels die je puppillen verkleinen, maar voor de rest geen pijn gelukkig
ik was 2500 euro kwijt, dus 1250 euro per oog, ik had -3.75 & -4quote:Op dinsdag 21 september 2004 16:51 schreef Syrena het volgende:
[..]
En dan de hamvraag die al twee keer gesteld is maar nog niet beantwoord: Wat kost het nou in Portugal ?
En wat voor sterkte had je voor de operatie? (ik heb nu min 7 en min 6, en lenzen).
Deze week stond in Volkskrant Magazine een artikel over je ogen laten laseren in Turkije... *ril* Het was niet echt een negatief verhaal, maar ik kreeg er wel een beetje een raar gevoel van.
Goed manquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 21:22 schreef barrymel het volgende:
ik heb Woensdag een controle gehad en het zag er allemaal goed uit vertelde de arts, ik kan nu met links en rechts 133 procent zien
http://www.eyeqvision.nl/quote:Op maandag 18 oktober 2004 10:41 schreef zenabi het volgende:
wat is het adres of internet adres van deze dokter
ik zit er ok sterk aan te denken maar in Groningen kost het ongeveer 4000,- euro
ja het is echt geweldigquote:Op maandag 18 oktober 2004 11:21 schreef Nuek het volgende:
[..]
Goed manIk kan me heel goed voorstellen dat je daar heel blij mee bent.
Moeten die ooit nog eens vervangen worden eigenlijk?
Hebben ze je daar goed over ingelicht? Het is nl. altijd moeilijk ogen te opereren die al littekenweefsel bevatten (ik spreek uit ervaring). Dat moet je natuurlijk niet tegenhouden om het te doen. Ik vind het gaaf dat het kanquote:Op maandag 18 oktober 2004 11:58 schreef barrymel het volgende:
als het goed is blijven ze mijn hele leven zitten, misschien als de sterkte ver achteruit gaat dat ik ze vervang, maar ja dat zie ik dan wel weer![]()
volgens de arts was het makkelijk te vervangen, Laseren is niet ongedaan te maken, implantlenzen welquote:Op maandag 18 oktober 2004 12:13 schreef Nuek het volgende:
[..]
Hebben ze je daar goed over ingelicht? Het is nl. altijd moeilijk ogen te opereren die al littekenweefsel bevatten (ik spreek uit ervaring). Dat moet je natuurlijk niet tegenhouden om het te doen. Ik vind het gaaf dat het kan
als je het geld er voor hebt moet je het gewoon doenquote:Op maandag 18 oktober 2004 12:20 schreef DrXLTrouble het volgende:
Ik ben blij dat het zo goed gaat, ikzelf twijfel al een tijdje om het te laten doen en dan helpen zulke verhalen zeker om een keus te maken.
Misschien kan je eens langs de oogarts, die kan je vast een heleboel vertellen over dit soort dingen.quote:Op maandag 7 maart 2005 23:59 schreef lesley het volgende:
even een vraagje, weet iemand of die lenzen inplanteren ook kan als je een sterke cillinder hebt?
ik heb namelijk aangeboren nystagmus (me ogen trillen constant heel erg) en laser is dan eenz eer riskante optie
http://www.eyeqvision.nl/quote:Op dinsdag 8 maart 2005 15:47 schreef lesley het volgende:
helaas is de kennis van mijn oogarts niet zo uitgebreid
Misschien eens informeren of er een andere oogarts is die er wel meer vanaf weet. Of misschien zo'n centrum waar ze de behandelingen doen bellen of mailen en om informatie vragen specifiek mbt nystagmus...quote:Op dinsdag 8 maart 2005 15:47 schreef lesley het volgende:
helaas is de kennis van mijn oogarts niet zo uitgebreid
Ikke lekker met mijn zachte lenzen 175%quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 21:22 schreef barrymel het volgende:
ik heb Woensdag een controle gehad en het zag er allemaal goed uit vertelde de arts, ik kan nu met links en rechts 133 procent zien
175%? Alleen bij het idee word ik al naarquote:Op woensdag 7 september 2005 19:38 schreef 8PacK het volgende:
[..]
Ikke lekker met mijn zachte lenzen 175%![]()
![]()
gewoon implantlenzen dus nemenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:23 schreef Syrena het volgende:
Ik zie dit topic, denk, interessant...
En kom ineens een post van mezel tegen uit 2004
Overigens heb ik met lenzen en bril ook al last van het "halo"effect om lampen heen, vooral in het donker autorijden is klote. Met lenzen heb ik er wel iets meer last van.
En ik ben die krengen zoooooo zatik heb alweer een week lang superdroge ogen. Laseren durf ik eigenlijk niet....zucht...
Laat ik nog twee mogelijke complicaties opnoemen, ontstekingen en afstotingsverschijnselen van de lens. Als dat gebeurt is het dus afgelopen met goed zien.quote:Op zondag 5 september 2004 12:41 schreef barrymel het volgende:
Wat fout kan gaan is dat de geimplanteerde lens niet recht voor je oog zit, maar scheef/te hoog of te laag. Dat merk je dat snel genoeg, en wordt met een 2e operatie de lens als nog recht gelegd.
dat dusquote:Op zaterdag 30 september 2006 03:01 schreef wonderer het volgende:
Ik wist niet eens dat dit bestond... Voorlopig nog geen geld voor maar wel iets om in de gaten te houden.
Geluk gehad? Je doet of minstens 75% van de operaties mislukt, ofzo...quote:Op zaterdag 30 september 2006 02:46 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ow wacht, beetje mosterd na de maaltijd.Ts heeft geluk gehad zo te lezen.
quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:54 schreef depax het volgende:
Sorry dat ik zo een oud topic omhoog haal maar ik wilde graag wat informatie.
Ik kreeg van optical express zo juist te horen dat ze het niet aandurven mij te laseren.
Aangezien laseren met -11 licentie verlies voor de chirurg kan betekenen ( blijkbaar zaten zij niet bij de afgekeurde klininieken want ze geven om de patienten )
Nu wezen ze mij op implantlenzen.
Ik wilde weten of iemand dit recentelijk heeft laten doen en waar aangezien deze klinieken best moeilijk zijn te vinden. For your eyes only bijvoorbeeld is er een die het doet .
Ik zoek iemand die het liefste in (zuid) limburg of noord brabant ligt.
Alvast bedankt voor de info.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |