http://www.portal.telegra(...)001/11/11/wbin11.xmlquote:Bin Laden: Yes, I did it
By David Bamber
(Filed: 11/11/2001)
OSAMA BIN LADEN has for the first time admitted that his al-Qa'eda group carried out the attacks on the World Trade Centre and the Pentagon, the Telegraph can reveal.
Osama bin Laden with journalist Hamid Mir during the interview for a Pakistani newspaper
In a previously undisclosed video which has been circulating for 14 days among his supporters, he confesses that "history should be a witness that we are terrorists. Yes, we kill their innocents".
In the footage, shot in the Afghan mountains at the end of October, a smiling bin Laden goes on to say that the World Trade Centre's twin towers were a "legitimate target" and the pilots who hijacked the planes were "blessed by Allah".
The killing of at least 4,537 people was justified, he claims, because they were "not civilians" but were working for the American system.
Bin Laden also makes a direct personal threat against Tony Blair, the Prime Minister, for the first time, and warns nations such as Australia, Germany and Japan to stay out of the conflict.
The video will form the centrepiece of Britain and America's new evidence against bin Laden, to be released this Wednesday.
The footage, to which the Telegraph obtained access in the Middle East yesterday, was not made for public release via the al-Jazeera television network used by bin Laden for propaganda purposes in the past. It is believed to be intended as a rallying call to al-Qa'eda members.
In the video, bin Laden says: "The Twin Towers were legitimate targets, they were supporting US economic power. These events were great by all measurement. What was destroyed were not only the towers, but the towers of morale in that country."
The hijackers were "blessed by Allah to destroy America's economic and military landmarks". He freely admits to being behind the attacks: "If avenging the killing of our people is terrorism then history should be a witness that we are terrorists. Yes, we kill their innocents and this is legal religiously and logically."
In a contradictory section, however, bin Laden justifies killing the occupants of the Twin Towers because they were not civilians - Islam forbids the killing of innocent civilians even in a holy war.
He says: "The towers were supposed to be filled with supporters of the economical powers of the United States who are abusing the world. Those who talk about civilians should change their stand and reconsider their position. We are treating them like they treated us."
Bin Laden goes on to justify his entire terror campaign. "There are two types of terror, good and bad. What we are practising is good terror. We will not stop killing them and whoever supports them."
He directly threatens the lives of President Bush and Mr Blair. "Bush and Blair don't understand anything but the power of force. Every time they kill us, we kill them, so the balance of terror can be achieved." He also calls on all Muslims to join him. "It is the duty of every Muslim to fight. Killing Jews is top priority."
Bin Laden warns other nations to keep out of the conflict, implying that they could face terror attacks if they do not.
In the video, he also claims responsibility for an unspecified terrorist outrage in Riyadh, Saudi Arabia, which he claims was sparked by secret messages in one of his videos.
He admits for the first time using public pronouncements on video to whip up terrorism - a danger about which the British and American governments have warned broadcasters.
It is significant that throughout the video he uses the personal pronouns "I" and "we" to claim responsibility for the attacks. In the past, he has spoken of the attackers only in the third person.
Bin Laden has publicly issued four previous videos since September 11, always denying carrying out the atrocities.
He now claims to have access to nuclear and chemical weapons. Bin Laden made the claims on Friday night during an interview with the English language Pakistani newspaper Dawn.
He said: "If America used chemical or nuclear weapons against us, then we may retort with chemical and nuclear weapons. We have the weapons as deterrent."
Defence analysts dismissed these claims. They said that although bin Laden could have access to nuclear material through links with Pakistan or former Soviet republics, he was unlikely to have the technology to cause an explosion.
A Foreign Office spokesman said: "We know that he was looking for that capability. We believe he does not have it."
Emergency powers to imprison suspected international terrorists indefinitely using special closed courts will be announced this week. The measure, which will require exemption from human rights legislation, will be used to round up about 20 suspects hiding in Britain beyond the reach of existing laws.
Jawel hoor, ik vind persoonlijk bin laden een enorme klootzak, en hij heeft toegegeven achter de 9/11 aanslagen te zitten, hoewel dit laatste niet persoonlijk maar een feit is.quote:Op zondag 5 september 2004 08:36 schreef Dromenvanger het volgende:
Redux, heb je ook persoonlijk iets toe te voegen?
Mysterieen en complotten horen ook bij de Truth - in het kader van het idee dat Truth een vrijhaven is voor afwijkende meningen, en afwijkende ervaringen.quote:Op zondag 5 september 2004 09:31 schreef deedeetee het volgende:
Wat een raar onderwerp voor de Truth ??
Maar goed , ik denk dat ie er heus wel meer van weet en personen als hij veroorzaken dit soort ellende maakt het dan wat uit in hoeverre hij er in hoogst eigen persoon precies bij betrokken is![]()
Hij draagt idd geval verantwoordelijkheid voor de daad.
waarom vertel jij je eigen mening niet eerst eensquote:Op zondag 5 september 2004 09:51 schreef BaajGuardian het volgende:
wat heeft men daar nu over te zeggen?
nou?
dat zeg je ALTIJD, en van daar dat een discussie geen zin heeft. JIJ bent er heilig van overtuigd dat het zo is. Ik zeg dat ik het niet met zekerheid weet dat Osama 'het' gedaan heeft, maar er vanuit gaan kan natuurlijk. Nee, meneertje weet me te vertellen dat het allemaal leugens zijn.quote:Op zondag 5 september 2004 09:51 schreef BaajGuardian het volgende:
kijk , wat men te horen krijgt over osama , is gewoon een leugen.
daar begint het mee.
meneertje (ik in dit geval) heeft bronnen , die in de OPENINGSPOST staan , aan de hand daarvan doe ik mijn bevinding.quote:Op zondag 5 september 2004 09:54 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
dat zeg je ALTIJD, en van daar dat een discussie geen zin heeft. JIJ bent er heilig van overtuigd dat het zo is. Ik zeg dat ik het niet met zekerheid weet dat Osama 'het' gedaan heeft, maar er vanuit gaan kan natuurlijk. Nee, meneertje weet me te vertellen dat het allemaal leugens zijn.
ga toch weg.
Niet jij wordt aangevallen, hooguit de dingen die je post. En dat is een groot verschil.quote:Op zondag 5 september 2004 10:02 schreef BaajGuardian het volgende:
ik geloof dat ik onterecht aan werd gevallen
mijn openings post is behoorlijk duidelijk en compleet.
voor het betreffende onderwerp.
quote:Op zondag 5 september 2004 10:08 schreef iteejer het volgende:
[..]
Niet jij wordt aangevallen, hooguit de dingen die je post. En dat is een groot verschil.
dat bedoel ik dus.quote:dat zeg je ALTIJD, en van daar dat een discussie geen zin heeft. JIJ bent er heilig van overtuigd dat het zo is. Ik zeg dat ik het niet met zekerheid weet dat Osama 'het' gedaan heeft, maar er vanuit gaan kan natuurlijk. Nee, meneertje weet me te vertellen dat het allemaal leugens zijn.
ga toch weg.
Daar kun je ook inhoudelijk op ingaan, zonder geschreeuw en hoofdletters. Escalatie en zo. Zie het als een goed bedoeld advies. En als het behoud van je topics, want als in topics alle betrokken partijen beginnen te schelden kunnen we weinig meer dan het allemaal sluiten. Als het gescheld selchts van één persoon komt, kunnen we er wel wat aan doen, zonder topicsluitingen.quote:Op zondag 5 september 2004 10:11 schreef BaajGuardian het volgende:
dat bedoel ik dus.
Wil je beweren dat jij hem wel persoonlijk kent? Of wil je beweren dat jouw bronnen meer info hebben dan die van mij? Niet dus, want jouw bronnen zijn ook maar simpele internetlinks, net als ik ook een paar simpele internetlinks kan plaatsen waaruit blijkt dat bin laden verklaard wel al qaeda te supporten in de 9/11 gebeurtenissen.quote:Op zondag 5 september 2004 09:51 schreef BaajGuardian het volgende:
kijk , wat men te horen krijgt over osama , is gewoon een leugen.
daar begint het mee.
wie va jullie kent hem persoonlijk?
nou?
Het hele 9/11 verhaal is gebouwd op de al qaeda.quote:het hele 9\11 verhaal is gebouwd op de persoon Osama bin laden.
Goh... dat zou ook niet erg slecht uitkomen met de verkiezingen voor de deurquote:Op zondag 5 september 2004 05:07 schreef Finchy het volgende:
vandaag of morgen wordt hij trouwens opgepakt volgens Joseph Cofer Black, the U.S. State Department coordinator for counterterrorism
Bush in toespraak:quote:nog geen jaar later , was het opeens dat hij er niet mee bezig was en osama is not our top priority.
dit is geen verspreking.
Op mijn beurt kan ik zeggen dat jouw links websites zijn die suggestieve informatie geven.quote:Op zondag 5 september 2004 10:40 schreef BaajGuardian het volgende:
Redux >>
Timeline zijn van de government zelf.
Cbs is een station dat niet erg bekend staat onafhankelijk nieuws te brengen.
Cnn hoef ik het nieteens over te hebben denk ik.
en dat lange stuk tekst , waarin staat dat obl het zou toegeven is juist van de fake footage.
Heb je die links wel goed gelezen? Want de kop van het eerste artikel ("Could the Bin Laden video be fake?") suggereert idd dat er reden is om aan de echtheid te twijfelen. Het tweede deel van de tekst echter iets heel anders. Het artikel geeft namelijk aan dat in de Arabische wereld de Bin Laden video wordt afgedaan als vals.quote:Op zondag 5 september 2004 05:02 schreef BaajGuardian het volgende:
'en zelfs de sceptici zijn het er behoorlijk overeens dat er dingen niet kloppen
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/1711288.stm
http://www.investigate911.com/binladenthemovie.htm
De rest van het artikel gaat erop in of het in werkelijk beelden van Bin Laden waren, waar een andere gesproken tekst overheen is gezet. De conclusie van 2 experts:quote:Experts in the West seem in no doubt that the tape is genuine. But if it were fake, could it look convincing?
A lot depends of whether lip movements on film match the words that are being spoken. In this case there is synchronisation between the voice and the lips, says linguist John Gibbons, of the University of Sydney.
Die tweede link is van een site die duidelijk uitgaat van een conspirancy.quote:So, if there was a section where the fakers couldn't get Bin Laden's lips to match the soundtrack they could cut and paste in a bit of film of someone else in the room. And no-one could be sure whether the edit was made by manipulating the video.
But both Dr French and Ms Nahal agree that, unlike in stills photography, it's impossible to convincingly alter the picture by adding new elements or playing with the images.
"I'd be able to spot something like that in the first frame," says Ms Nahal.
Raar dat je mijn links afdoet als niet betrouwbaar, en je jouw links wel als betrouwbaar ziet.quote:Op zondag 5 september 2004 10:53 schreef BaajGuardian het volgende:
Redux , begin jij eens met het kijken naar die 2 plaatjes die er in de openings post staan
Wat Europa betreft: AL Qaida zat toch achter de bomaanslag in Spanje? Dat is toch al verder gaan dan bedreigen.quote:Op zondag 5 september 2004 11:15 schreef flyin-hawk het volgende:
Osama bin Laden zou ook Europa bedreigt hebben.
dat is inmiddels alweer een tijdje terug.
word daar niet aan aan getwijfeld? of die boodschap echt was?
ik geloof best dat er met die video's van bin laden gerommeld kan zijn, qua tekst en beelden (synchronisatie dus).
Voorstellen vrede te sluiten en anders komen er aanslagen. Nee, fijne vent die ibn laden.quote:Op zondag 5 september 2004 11:20 schreef BaajGuardian het volgende:
osama heeft niet europa bedreigt , osama heeft europa voorgesteld vrede te sluiten , en dat europa zou terugtrekken.
dit is wel een aanval op een land waar het over gaat , en als osama dus inderdaad niet de dader is.
waarom jagen ze dan op hem?
dit is dus zelfverdediging wat osama voor *zichzelf* doet , zijn milities dus.
verzet tegen een indringer die komt om te doden.
quote:Op zondag 5 september 2004 11:20 schreef BaajGuardian het volgende:
osama heeft niet europa bedreigt , osama heeft europa voorgesteld vrede te sluiten , en dat europa zou terugtrekken.
dit is wel een aanval op een land waar het over gaat , en als osama dus inderdaad niet de dader is.
waarom jagen ze dan op hem?
dit is dus zelfverdediging wat osama voor *zichzelf* doet , zijn milities dus.
verzet tegen een indringer die komt om te doden.
bron: http://www.security.nl/article/8375quote:Een manifest van al Qaeda dat vorig jaar december op een website werd geplaatst liet weten dat Spanje, als vergelding voor haar samenwerking met de Verenigde Staten en om de komende verkiezingen te beinvloeden, door een terroristische aanval getroffen zou worden. De bomaanslag in Madrid op 11 maart van dit jaar beinvloedde de verkiezingen van de volgende dag, waardoor er een regering gekozen werd die de Spaanse troepen uit Irak terugtrok. Dit soort gebeurtenissen laat het vermogen van al Qaeda zien om het internet te gebruiken voor communicatie, training en recrutering. Het internet stelt al Qaeda in staat om "een virtueel voortdurende en veranderende entiteit in cyberspace te worden, die technische hulp en morele inspiratie aan een nieuwe generatie biedt," zo laat anti-terrorisme expert Magnus Ranstorp in dit artikel* weten.
ik laat deze post aan de mods over.quote:Op zondag 5 september 2004 11:26 schreef indahnesia.com het volgende:
sorry BG, je bent een echte jankbal, kleinzerig kind dat je bent...
Waarom is dit authentiek dan?quote:Op zondag 5 september 2004 09:51 schreef BaajGuardian het volgende:
nu kom er een interview , een authentiek interview dit keer.
en ook erbij bewijs dat de obl op de videoband waarop hij het toegeeft (daarbij ook de enige videoband waarop hij uberhaupt iets toegeeft...... NEP is
En wat doe je met bronnen die jouw bevindingen onderuit halen?quote:Op zondag 5 september 2004 09:59 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
meneertje (ik in dit geval) heeft bronnen , die in de OPENINGSPOST staan , aan de hand daarvan doe ik mijn bevinding.
Wanneer komt de rest?quote:Op zondag 5 september 2004 10:37 schreef BaajGuardian het volgende:
want de info in de openings post is wel genoeg.
voor nu.
Bron?quote:Op zondag 5 september 2004 11:28 schreef BaajGuardian het volgende:
al qaeda functioneerd niet over het internet , het internet word namelijk massaal afgetapt , al jaren.
al qaeda communiceerd en functioneerd op de oude persoonlijke manier , face to face of brieven.
Het ging mij er niet zozeer om of Al qaida via internet of niet communiceert, maar dat Al qaida al een bomaanslag heeft gepleegd in Spanje, en dat van te voren aangekondigd had. En dat staat ook in dat artikeltje, maar idd had ik misschien iets langer moeten zoeken naar een artikeltje waar alleen maar de informatie stond die ik zocht. Want voor die link Al Qaida-Spanje-bomaanslag ging ik alleen uit van mijn geheugen en daarom zocht ik dus een bron die dat ook aangaf. Dit was de eerste die ik vond met "bomaanslag spanje verkiezingen al qaida" op google.quote:Op zondag 5 september 2004 11:28 schreef BaajGuardian het volgende:
al qaeda functioneerd niet over het internet , het internet word namelijk massaal afgetapt , al jaren.
al qaeda communiceerd en functioneerd op de oude persoonlijke manier , face to face of brieven.
Jongen, waarom haal je ineens je religie erbij, wat een bullshit zeg.quote:Op zondag 5 september 2004 08:36 schreef Dromenvanger het volgende:
Redux, heb je ook persoonlijk iets toe te voegen? Copy pasten in deze materie is makkelijk. Of het de Islam is geweest al dan niet, dat maakt niet uit. Het is in ieder geval gedaan door de goede God. Om de slechte God te straffen, het is niet gedaan door mensen.
Christus is in het jaar nul komen aankakken terwijl de Egyptische cultuur moest voortbestaan. Egyptische cultuur is weg gedrukt onterecht. Het hele Christelijke geloof moet ik eens hoognodig onder de loep gaan nemen. Met het oude en nieuwe testament erin verwerkt.
Griekse Goden spreken me meer aan, daar heb ik vannacht ook over gedroomd
bron? Heb de laatste tijd vaak genoeg gelezen dat ze op heel slinkse manier wel via internet communiceren. Je tapt 'het internet' ook niet zomaar even af. Beetje realistisch blijven.quote:Op zondag 5 september 2004 11:28 schreef BaajGuardian het volgende:
Wie dan?quote:Op zondag 5 september 2004 11:35 schreef BaajGuardian het volgende:
nee ik denk niet dat al qaeda daar achter zit.
Wie wel dan?quote:Op zondag 5 september 2004 11:35 schreef BaajGuardian het volgende:
nee ik denk niet dat al qaeda daar achter zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |