abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 september 2004 @ 05:02:04 #1
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_21760490
Oke listen up.

het hele 9\11 verhaal is gebouwd op de persoon Osama bin laden.
maar is hij wel echt de dader?
de tape waarin hij zou hebben toegegeven is NEP
http://www.whatreallyhappened.com/osamatape.html

daarnaast heeft hij een heel anderre verklaring afgegeven dan dat er verteld word. :

http://www.public-action.com/911/oblintrv.html
BIN LADEN : "I have already said that I am not involved in the 11 September attacks in the United States. As a Muslim, I try my best to avoid telling a lie. I had no knowledge of these attacks, nor do I consider the killing of innocent women, children and other humans as an appreciable act. Islam strictly forbids causing harm to innocent women, children and other people. Such a practice is forbidden even in the course of a battle.

Whoever committed the act of 11 September are not the friends of the American people. I have already said that we are against the American system, not against its people, whereas in these attacks, the common American people have been killed. According to my information, the death toll is much higher than what the U.S. Government has stated. But the Bush Administration does not want the panic to spread. The United States should try to trace the perpetrators of these attacks within itself; the people who are a part of the U.S. system, but are dissenting against it. Or those who are working for some other system; persons who want to make the present century as a century of conflict between Islam and Christianity so that their own civilization, nation, country, or ideology could survive. They can be anyone, from Russia to Israel and from India to Serbia. In the U.S. itself, there are dozens of well-organized and well-equipped groups, which are capable of causing a large-scale destruction. Then you cannot forget the American Jews, who are annoyed with President Bush ever since the elections in Florida and want to avenge him.

Then there are intelligence agencies in the U.S., which require billions of dollars worth of funds from the Congress and the government every year. This [funding issue] was not a big problem till the existence of the former Soviet Union but after that the budget of these agencies has been in danger. They needed an enemy. So, they first started propaganda against Usama and Taleban and then this incident happened. You see, the Bush Administration approved a budget of 40 billion dollars. Where will this huge amount go? It will be provided to the same agencies, which need huge funds and want to exert their importance. Now they will spend the money for their expansion and for increasing their importance. I will give you an example. Drug smugglers from all over the world are in contact with the U.S. secret agencies. These agencies do not want to eradicate narcotics cultivation and trafficking because their importance will be diminished. The people in the U.S. Drug Enforcement Department are encouraging drug trade so that they could show performance and get millions of dollars worth of budget. General Noriega was made a drug baron by the CIA and, in need, he was made a scapegoat. In the same way, whether it is President Bush or any other U.S. President, they cannot bring Israel to justice for its human rights abuses or to hold it accountable for such crimes. What is this? Is it not that there exists a government within the government in the United Sates? That secret government must be asked as to who carried out the attacks.

zie ook :
http://www.davidicke.net/newsroom/asia/afghanistan/100701a.html
http://www.whatreallyhappened.com/articlesosama.html
http://www.smh.com.au/art(...)2.html?oneclick=true
http://www.prisonplanet.com/news_alert_112902_terror.html
http://www.propagandamatrix.com/phony_bin_laden_tape.html

'en zelfs de sceptici zijn het er behoorlijk overeens dat er dingen niet kloppen
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/1711288.stm
http://www.investigate911.com/binladenthemovie.htm

is men nu nog wel zeker van het gegeven , dat osama bin laden erachter zit?

nb. : dat ik niet alles heb over getiept in eigen taal is omdat ik tijd uitspraren wil , ik ben gister 5 uur bezig geweest met een ander topic , en een ander forum (niet fok) hetzelfde verhaal...
en dat is erg vermoeiend.

ik ga in de discussie wel zelf tiepen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zondag 5 september 2004 @ 08:12:13 #3
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_21760600
Ik weet het niet, enige dat ik weet is dat ik aan het pool-biljarten was in een hotel waar veel Amerikanen komen. Tegen een vriend van me, toen boorden de vliegtuigen erin. Voor de rest vraag ik me af waarom en nog meer. Voelde me toen al niet lekker na mijn psychose heb dat hele gedoe amper meegekregen, weet alleen dat vliegtuigen erg secuur vlogen en dat daarna de duivel in rook verscheen. Osama bin Laden heeft in ieder geval geen ogen van een echte extremeling, zijn ogen stralen rust uit op de een of andere manier.

Ik kan het hele verhaal wel vertellen maar wacht nog ff. De twin towers waren ook niet even hoog gebouwd, de ene twin tower was lager dan de ander, die vriend van me is 1 week eerder geboren en 1 jaar ouder. Etc etc. Het hangt allemaal van toeval aan elkaar. Dat Bin Laden de hoofd verdachte is, dat is puur omdat er een zonde-bok gezocht moest worden, terwijl iedereen schuld was eraan.

Volgens mij is het gewoon toeval allemaal en of Bush het gedaan heeft is ook maar de vraag. Beetje vreemd allemaal. Volgens mij is niet eens de mensheid het schuld, het is een vergelding van Satan vs Christus. Ik heb sterk het idee dat Christus alle ellende heeft veroorzaakt. Hoe ik eraan kom Gewoon van bovenaf gekregen die informatie, ik krijg die informatie vaker door, en dat gebeurt niet voor niets.

http://www.rumpenerhof.com/

[ Bericht 15% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 05-09-2004 08:35:36 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_21760615
quote:
Bin Laden: Yes, I did it

By David Bamber
(Filed: 11/11/2001)

OSAMA BIN LADEN has for the first time admitted that his al-Qa'eda group carried out the attacks on the World Trade Centre and the Pentagon, the Telegraph can reveal.

Osama bin Laden with journalist Hamid Mir during the interview for a Pakistani newspaper

In a previously undisclosed video which has been circulating for 14 days among his supporters, he confesses that "history should be a witness that we are terrorists. Yes, we kill their innocents".

In the footage, shot in the Afghan mountains at the end of October, a smiling bin Laden goes on to say that the World Trade Centre's twin towers were a "legitimate target" and the pilots who hijacked the planes were "blessed by Allah".

The killing of at least 4,537 people was justified, he claims, because they were "not civilians" but were working for the American system.

Bin Laden also makes a direct personal threat against Tony Blair, the Prime Minister, for the first time, and warns nations such as Australia, Germany and Japan to stay out of the conflict.

The video will form the centrepiece of Britain and America's new evidence against bin Laden, to be released this Wednesday.

The footage, to which the Telegraph obtained access in the Middle East yesterday, was not made for public release via the al-Jazeera television network used by bin Laden for propaganda purposes in the past. It is believed to be intended as a rallying call to al-Qa'eda members.

In the video, bin Laden says: "The Twin Towers were legitimate targets, they were supporting US economic power. These events were great by all measurement. What was destroyed were not only the towers, but the towers of morale in that country."

The hijackers were "blessed by Allah to destroy America's economic and military landmarks". He freely admits to being behind the attacks: "If avenging the killing of our people is terrorism then history should be a witness that we are terrorists. Yes, we kill their innocents and this is legal religiously and logically."

In a contradictory section, however, bin Laden justifies killing the occupants of the Twin Towers because they were not civilians - Islam forbids the killing of innocent civilians even in a holy war.

He says: "The towers were supposed to be filled with supporters of the economical powers of the United States who are abusing the world. Those who talk about civilians should change their stand and reconsider their position. We are treating them like they treated us."

Bin Laden goes on to justify his entire terror campaign. "There are two types of terror, good and bad. What we are practising is good terror. We will not stop killing them and whoever supports them."

He directly threatens the lives of President Bush and Mr Blair. "Bush and Blair don't understand anything but the power of force. Every time they kill us, we kill them, so the balance of terror can be achieved." He also calls on all Muslims to join him. "It is the duty of every Muslim to fight. Killing Jews is top priority."

Bin Laden warns other nations to keep out of the conflict, implying that they could face terror attacks if they do not.

In the video, he also claims responsibility for an unspecified terrorist outrage in Riyadh, Saudi Arabia, which he claims was sparked by secret messages in one of his videos.

He admits for the first time using public pronouncements on video to whip up terrorism - a danger about which the British and American governments have warned broadcasters.

It is significant that throughout the video he uses the personal pronouns "I" and "we" to claim responsibility for the attacks. In the past, he has spoken of the attackers only in the third person.

Bin Laden has publicly issued four previous videos since September 11, always denying carrying out the atrocities.

He now claims to have access to nuclear and chemical weapons. Bin Laden made the claims on Friday night during an interview with the English language Pakistani newspaper Dawn.

He said: "If America used chemical or nuclear weapons against us, then we may retort with chemical and nuclear weapons. We have the weapons as deterrent."

Defence analysts dismissed these claims. They said that although bin Laden could have access to nuclear material through links with Pakistan or former Soviet republics, he was unlikely to have the technology to cause an explosion.

A Foreign Office spokesman said: "We know that he was looking for that capability. We believe he does not have it."

Emergency powers to imprison suspected international terrorists indefinitely using special closed courts will be announced this week. The measure, which will require exemption from human rights legislation, will be used to round up about 20 suspects hiding in Britain beyond the reach of existing laws.
http://www.portal.telegra(...)001/11/11/wbin11.xml
  zondag 5 september 2004 @ 08:36:13 #5
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_21760638
Redux, heb je ook persoonlijk iets toe te voegen? Copy pasten in deze materie is makkelijk. Of het de Islam is geweest al dan niet, dat maakt niet uit. Het is in ieder geval gedaan door de goede God. Om de slechte God te straffen, het is niet gedaan door mensen.

Christus is in het jaar nul komen aankakken terwijl de Egyptische cultuur moest voortbestaan. Egyptische cultuur is weg gedrukt onterecht. Het hele Christelijke geloof moet ik eens hoognodig onder de loep gaan nemen. Met het oude en nieuwe testament erin verwerkt.

Griekse Goden spreken me meer aan, daar heb ik vannacht ook over gedroomd
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_21760646
quote:
Op zondag 5 september 2004 08:36 schreef Dromenvanger het volgende:
Redux, heb je ook persoonlijk iets toe te voegen?
Jawel hoor, ik vind persoonlijk bin laden een enorme klootzak, en hij heeft toegegeven achter de 9/11 aanslagen te zitten, hoewel dit laatste niet persoonlijk maar een feit is.
pi_21760737
Luister nou es ff allemaal: BJ, Dromenvanger, Redux, en al wie hier post, hou het een beetje volwassen. Als jullie al niet in staat zijn normaal met elkaar om te gaan, welke waarde moeten we dan geven aan de argumenten die aangedragen worden?
Probeer elkaar dus nou even niet uit te dagen, geen steken onder water, geen scheldpartijen. Truth is een forum waar dat niet de bedoeling is. Er zijn zat andere plekken op FOK! waar men zich daar de klere om lacht - maar hier dus niet!!

Dit is een preventieve waarschuwing. Dus ga niet zeggen 'maar we deden hier nog braaf..'.
  zondag 5 september 2004 @ 09:31:49 #8
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_21760773
Wat een raar onderwerp voor de Truth ??
Maar goed , ik denk dat ie er heus wel meer van weet en personen als hij veroorzaken dit soort ellende maakt het dan wat uit in hoeverre hij er in hoogst eigen persoon precies bij betrokken is

Hij draagt idd geval verantwoordelijkheid voor de daad.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_21760782
quote:
Op zondag 5 september 2004 09:31 schreef deedeetee het volgende:
Wat een raar onderwerp voor de Truth ??
Maar goed , ik denk dat ie er heus wel meer van weet en personen als hij veroorzaken dit soort ellende maakt het dan wat uit in hoeverre hij er in hoogst eigen persoon precies bij betrokken is

Hij draagt idd geval verantwoordelijkheid voor de daad.
Mysterieen en complotten horen ook bij de Truth - in het kader van het idee dat Truth een vrijhaven is voor afwijkende meningen, en afwijkende ervaringen.
Maar het is niet de bedoeling dat we een 9/11 forum gaan worden, daar zijn er al zat van.
  zondag 5 september 2004 @ 09:42:08 #10
19325 bosgorilla
Deze strook niet meezenden
pi_21760839
Nee,

Als hij het zelf zegt dan moet dat wel waar zijn natuurlijk!
Osama is een vrouwvriendelijke geëmancipeerde moslim!
Deze ruimte niet beschrijven
  zondag 5 september 2004 @ 09:51:14 #11
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_21760932
kijk , wat men te horen krijgt over osama , is gewoon een leugen.
daar begint het mee.

wie va jullie kent hem persoonlijk?

veel mensen zeggen meteen :

het was obl
obl is een klootzak
obl is de dader.
obl haat vrouwen
obl is een geemancipeerde moslim (???)

etc.

nu kom er een interview , een authentiek interview dit keer.
en ook erbij bewijs dat de obl op de videoband waarop hij het toegeeft (daarbij ook de enige videoband waarop hij uberhaupt iets toegeeft...... NEP is

wat heeft men daar nu over te zeggen?

nou?
pi_21760953
quote:
maar is hij wel echt de dader?
Nee Osama is niet de echte dader, die zijn dood natuurlijk.
  zondag 5 september 2004 @ 09:54:01 #13
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_21760959
quote:
Op zondag 5 september 2004 09:51 schreef BaajGuardian het volgende:

wat heeft men daar nu over te zeggen?

nou?
waarom vertel jij je eigen mening niet eerst eens

wat heb jij daar over te zeggen ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_21760964
quote:
daar begint het mee.
dat zeg je ALTIJD, en van daar dat een discussie geen zin heeft. JIJ bent er heilig van overtuigd dat het zo is. Ik zeg dat ik het niet met zekerheid weet dat Osama 'het' gedaan heeft, maar er vanuit gaan kan natuurlijk. Nee, meneertje weet me te vertellen dat het allemaal leugens zijn.

ga toch weg.
  zondag 5 september 2004 @ 09:57:04 #15
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_21760990
mijn mening =

amerika heeft dmv israel de aanval zelf uitgevoerd.
om een reden te hebben de belangrijke handels gebieden in te nemen net voor het einde van de oil age , om nog een snelle profit te maken , waardoor men deze age ingaat als enige superpower in de wereld.

dar breed genomen.

in het klein is mijn mening.

dat obl inderdaad niks te maken heeft met 9\11
  zondag 5 september 2004 @ 09:59:32 #16
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_21761009
quote:
Op zondag 5 september 2004 09:54 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

dat zeg je ALTIJD, en van daar dat een discussie geen zin heeft. JIJ bent er heilig van overtuigd dat het zo is. Ik zeg dat ik het niet met zekerheid weet dat Osama 'het' gedaan heeft, maar er vanuit gaan kan natuurlijk. Nee, meneertje weet me te vertellen dat het allemaal leugens zijn.

ga toch weg.
meneertje (ik in dit geval) heeft bronnen , die in de OPENINGSPOST staan , aan de hand daarvan doe ik mijn bevinding.

st.

[ Bericht 17% gewijzigd door BaajGuardian op 05-09-2004 10:50:48 ]
pi_21761014
Nogmaals: discussieren doe je door op vragen inhoudelijk in te gaan, op een normale toon. En dus ook door normale vragen te stellen, ook op een normale toon. Meningen zijn mooi, maar als ze niet verdedigbaar zijn valt er weinig over te discussieren, dan is het gewoon het weergeven van een mening.
Hou het dus inhoudelijk, en hou het normaal nederlands. Hetgeen betekent: correcte zinsbouw, correcte toonzetting.
  zondag 5 september 2004 @ 10:02:12 #18
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_21761022
ik geloof dat ik onterecht aan werd gevallen

mijn openings post is behoorlijk duidelijk en compleet.
voor het betreffende onderwerp.
pi_21761067
quote:
Op zondag 5 september 2004 10:02 schreef BaajGuardian het volgende:
ik geloof dat ik onterecht aan werd gevallen

mijn openings post is behoorlijk duidelijk en compleet.
voor het betreffende onderwerp.
Niet jij wordt aangevallen, hooguit de dingen die je post. En dat is een groot verschil.
  zondag 5 september 2004 @ 10:11:45 #20
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_21761093
quote:
Op zondag 5 september 2004 10:08 schreef iteejer het volgende:

[..]

Niet jij wordt aangevallen, hooguit de dingen die je post. En dat is een groot verschil.
quote:

ga toch weg.
dat bedoel ik dus.
  zondag 5 september 2004 @ 10:15:38 #21
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_21761143
maar goed , zo is het wel genoeg erover , want anders is het dat het topic verpest.
(ik kan ook nooit een topic plaatsen zonder de eerste pagina (op zn minst) te zien vullen met baajguardian haters)
pi_21761183
Volgens de Moore documentaire en ook ander bronnen die ik heb gelezen zoals een heel groot artikel in Elsevier kwam geen 1 van de daders uit Irak of Afghanistan. Ze waren allemaal afkomstig uit Saudi Arabia. Eigenlijk had Amerika hen moeten aanvallen maar de Saudi's zijn min of meer bondgenoten. (olie zaken).

Met Afghanistan had Bush zowieso nog een appeltje te schillen i.v.m. het feit dat de Taliban hen had verboden een olie pijpleiding door Afghanistan aan te leggen. Natuurlijk vinden er terroristische trainingen plaats in Afghanistan dat is wel waar maar puur als hoofddaders kun je eigenlijk niet naar Afghanistan wijzen. Toch is dat gebeurd. Tevens is Irak aangevallen onder de noemer dat ze terroristen steunen. Dat zal ook best waar zijn maar ook zij waren niet de hoofddaders.

Kortom het hele verhaal zit wel gek in elkaar en er hebben zeker persoonlijke vetes/belangen gespeeld bij de de dader aanwijzing heb ik de indruk.
pi_21761185
quote:
Op zondag 5 september 2004 10:11 schreef BaajGuardian het volgende:
dat bedoel ik dus.
Daar kun je ook inhoudelijk op ingaan, zonder geschreeuw en hoofdletters. Escalatie en zo. Zie het als een goed bedoeld advies. En als het behoud van je topics, want als in topics alle betrokken partijen beginnen te schelden kunnen we weinig meer dan het allemaal sluiten. Als het gescheld selchts van één persoon komt, kunnen we er wel wat aan doen, zonder topicsluitingen.

En nogmaals, ook in je voorbeeld, zij het dan wat fel geformuleerd (maar dat doe jij tenslotte ook - wie kaatst kan de bal verwachten etc) wordt niet jij aangevallen, maar je post.
pi_21761250
quote:
daar begint het mee.

wie va jullie kent hem persoonlijk?

nou?
Wil je beweren dat jij hem wel persoonlijk kent? Of wil je beweren dat jouw bronnen meer info hebben dan die van mij? Niet dus, want jouw bronnen zijn ook maar simpele internetlinks, net als ik ook een paar simpele internetlinks kan plaatsen waaruit blijkt dat bin laden verklaard wel al qaeda te supporten in de 9/11 gebeurtenissen.

Dit topic gaat over jouw persoonlijke bevindingen, en dus word jij erop aangesproken.

Je zit al fout bij de eerste zin van je openingspost:
quote:
het hele 9\11 verhaal is gebouwd op de persoon Osama bin laden.
Het hele 9/11 verhaal is gebouwd op de al qaeda.
Opmerkelijk dat je dat al verkeerd hebt.

Okay, mijn simpele internetlinkjes:
http://www.portal.telegra(...)001/11/11/wbin11.xml
http://www.wanttoknow.info/911timeline2pg
http://edition.cnn.com/2004/ALLPOLITICS/06/16/911.commission/
http://www.time.com/time/nation/article/0,8599,333835,00.html
http://www.cbsnews.com/st(...)r11/main520830.shtml

Allemaal links waarop duidelijk wordt dat bin laden connecties had met al qaeda.
pi_21761263
quote:
Op zondag 5 september 2004 05:07 schreef Finchy het volgende:
vandaag of morgen wordt hij trouwens opgepakt volgens Joseph Cofer Black, the U.S. State Department coordinator for counterterrorism
Goh... dat zou ook niet erg slecht uitkomen met de verkiezingen voor de deur
  zondag 5 september 2004 @ 10:31:33 #26
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_21761278
Maak je niet druk, het is gewoon een klootzak
852002IWASTHERE
  zondag 5 september 2004 @ 10:37:41 #27
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_21761331
vooruit iteejer.

maar aan mijn post is niks mider fel te maken , aangezien er staat zoals het is.

kan niet neerzetten : mischien is obl het niet op de film , nee , het is al duidelijk dat het hem niet is , zie ook de links.

zo is dat interview met obl ook echt , oftewel authentiek.

dit zijn feiten , en ik vraag men nu wat men ervan (gaat) denk(t)(en).

ik kom namelijk (met nog meer matriaal dan dit , maar dit is een begin) tot de conclusie dat obl het niet gedaan heeft (hij is dus niet de aanzetter van de aanslagen van 9\11)

ik zal nog een voorbeeld geven.

bush zei in essentie toch dat hij niet zou rusten en alles erop zou zetten om osama bin laden te pakken?

nog geen jaar later , was het opeens dat hij er niet mee bezig was en osama is not our top priority.

dit is geen verspreking.

dat laat men ook wel nadenken over de zogenaamde ernst van de zaak.
die er om obl dus blijkbaar helemaal niet is.

maar dat weg gelaten.

want de info in de openings post is wel genoeg.
voor nu.
  zondag 5 september 2004 @ 10:40:55 #28
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_21761370
Redux >>
Timeline zijn van de government zelf.
Cbs is een station dat niet erg bekend staat onafhankelijk nieuws te brengen.
Cnn hoef ik het nieteens over te hebben denk ik.

en dat lange stuk tekst , waarin staat dat obl het zou toegeven is juist van de fake footage.
pi_21761397
quote:
nog geen jaar later , was het opeens dat hij er niet mee bezig was en osama is not our top priority.

dit is geen verspreking.
Bush in toespraak:
"Onze vijanden zijn inventief en verzinnen steeds iets nieuws en wij doen dat ook. Ze houden nooit op nieuwe manieren te bedenken om ons land en ons volk kwaad te doen en wij ook niet,"

De quote zoals jij aanhaalt heb ik ook gehoord. Verbaasde me nogal idd.
pi_21761415
F1908, ik zou me daar wel druk om maken, als alle betrokkenheid van Bin Laden op leugens berust, en bijvoorbeeld de CIA zelf deze aanvallen heeft georganiseerd.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_21761430
quote:
Op zondag 5 september 2004 10:40 schreef BaajGuardian het volgende:
Redux >>
Timeline zijn van de government zelf.
Cbs is een station dat niet erg bekend staat onafhankelijk nieuws te brengen.
Cnn hoef ik het nieteens over te hebben denk ik.

en dat lange stuk tekst , waarin staat dat obl het zou toegeven is juist van de fake footage.
Op mijn beurt kan ik zeggen dat jouw links websites zijn die suggestieve informatie geven.
Plus, het is een bewering dat die footage fake is, geen feit.
  zondag 5 september 2004 @ 10:53:09 #32
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_21761496
Redux , begin jij eens met het kijken naar die 2 plaatjes die er in de openings post staan
pi_21761654
quote:
Op zondag 5 september 2004 05:02 schreef BaajGuardian het volgende:
'en zelfs de sceptici zijn het er behoorlijk overeens dat er dingen niet kloppen
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/1711288.stm
http://www.investigate911.com/binladenthemovie.htm
Heb je die links wel goed gelezen? Want de kop van het eerste artikel ("Could the Bin Laden video be fake?") suggereert idd dat er reden is om aan de echtheid te twijfelen. Het tweede deel van de tekst echter iets heel anders. Het artikel geeft namelijk aan dat in de Arabische wereld de Bin Laden video wordt afgedaan als vals.
quote:
Experts in the West seem in no doubt that the tape is genuine. But if it were fake, could it look convincing?
A lot depends of whether lip movements on film match the words that are being spoken. In this case there is synchronisation between the voice and the lips, says linguist John Gibbons, of the University of Sydney.
De rest van het artikel gaat erop in of het in werkelijk beelden van Bin Laden waren, waar een andere gesproken tekst overheen is gezet. De conclusie van 2 experts:
quote:
So, if there was a section where the fakers couldn't get Bin Laden's lips to match the soundtrack they could cut and paste in a bit of film of someone else in the room. And no-one could be sure whether the edit was made by manipulating the video.
But both Dr French and Ms Nahal agree that, unlike in stills photography, it's impossible to convincingly alter the picture by adding new elements or playing with the images.
"I'd be able to spot something like that in the first frame," says Ms Nahal.
Die tweede link is van een site die duidelijk uitgaat van een conspirancy.
Er staan een aantal links waarvan de titels al duidelijk maken dat het daar ook om conspirancy sites gaat Een aantal van die links bestaan al niet meer.
Een link op die site verwijst naar David Irving, en dat is een uitermate discutabele historicus, die beweert dat de Holocaust niet echt was. Hij is zelfs veroordeeld in Engeland hiervoor. Echt een betrouwbare bron die Iriving (niet dus).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2004 11:08:38 ]
pi_21761670
quote:
Op zondag 5 september 2004 10:53 schreef BaajGuardian het volgende:
Redux , begin jij eens met het kijken naar die 2 plaatjes die er in de openings post staan
Raar dat je mijn links afdoet als niet betrouwbaar, en je jouw links wel als betrouwbaar ziet.
Dat filmpje is niet het enige 'bewijsstuk' waarmee banden tussen bin laden en al qaeda wordt aangetoond. Feit dat dat filmpje fake zou zijn, betekent nog niet dat bin laden geen banden heeft met al qaeda endus schone handen zou hebben.
pi_21761777
Osama bin Laden zou ook Europa bedreigt hebben.
dat is inmiddels alweer een tijdje terug.
word daar niet aan aan getwijfeld? of die boodschap echt was?

ik geloof best dat er met die video's van bin laden gerommeld kan zijn, qua tekst en beelden (synchronisatie dus).
maar ik geloof niet dat bin Laden niets met 9/11 te maken heeft.
"Nada es acaso más difícil para el hombre que el vivir con la plena conciencia de ser hombre."
- Michele Sciacca
  zondag 5 september 2004 @ 11:20:20 #36
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_21761844
osama heeft niet europa bedreigt , osama heeft europa voorgesteld vrede te sluiten , en dat europa zou terugtrekken.
dit is wel een aanval op een land waar het over gaat , en als osama dus inderdaad niet de dader is.
waarom jagen ze dan op hem?
dit is dus zelfverdediging wat osama voor *zichzelf* doet , zijn milities dus.
verzet tegen een indringer die komt om te doden.
pi_21761856
quote:
Op zondag 5 september 2004 11:15 schreef flyin-hawk het volgende:
Osama bin Laden zou ook Europa bedreigt hebben.
dat is inmiddels alweer een tijdje terug.
word daar niet aan aan getwijfeld? of die boodschap echt was?

ik geloof best dat er met die video's van bin laden gerommeld kan zijn, qua tekst en beelden (synchronisatie dus).
Wat Europa betreft: AL Qaida zat toch achter de bomaanslag in Spanje? Dat is toch al verder gaan dan bedreigen.

Wat rommelen met die video betreft, experts denken daar dus anders over (zie mijn post van hierboven).
pi_21761876
quote:
Op zondag 5 september 2004 11:20 schreef BaajGuardian het volgende:
osama heeft niet europa bedreigt , osama heeft europa voorgesteld vrede te sluiten , en dat europa zou terugtrekken.
dit is wel een aanval op een land waar het over gaat , en als osama dus inderdaad niet de dader is.
Voorstellen vrede te sluiten en anders komen er aanslagen. Nee, fijne vent die ibn laden.
pi_21761909
quote:
Op zondag 5 september 2004 11:20 schreef BaajGuardian het volgende:
quote:
Een manifest van al Qaeda dat vorig jaar december op een website werd geplaatst liet weten dat Spanje, als vergelding voor haar samenwerking met de Verenigde Staten en om de komende verkiezingen te beinvloeden, door een terroristische aanval getroffen zou worden. De bomaanslag in Madrid op 11 maart van dit jaar beinvloedde de verkiezingen van de volgende dag, waardoor er een regering gekozen werd die de Spaanse troepen uit Irak terugtrok. Dit soort gebeurtenissen laat het vermogen van al Qaeda zien om het internet te gebruiken voor communicatie, training en recrutering. Het internet stelt al Qaeda in staat om "een virtueel voortdurende en veranderende entiteit in cyberspace te worden, die technische hulp en morele inspiratie aan een nieuwe generatie biedt," zo laat anti-terrorisme expert Magnus Ranstorp in dit artikel* weten.
bron: http://www.security.nl/article/8375

Al qaida heeft dus niet alleen Europa bedreigd (Spanje ligt immers in Europa), maar er zelfs al een bomaanslag gepleegd (ik dacht eigenlijk dat dat redelijk algemeen bekend was).
pi_21761949
sorry BG, je bent een echte jankbal, kleinzerig kind dat je bent...
  zondag 5 september 2004 @ 11:28:00 #41
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_21761982
al qaeda functioneerd niet over het internet , het internet word namelijk massaal afgetapt , al jaren.
al qaeda communiceerd en functioneerd op de oude persoonlijke manier , face to face of brieven.
  zondag 5 september 2004 @ 11:30:00 #42
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_21762017
quote:
Op zondag 5 september 2004 11:26 schreef indahnesia.com het volgende:
sorry BG, je bent een echte jankbal, kleinzerig kind dat je bent...
ik laat deze post aan de mods over.
pi_21762047
quote:

nu kom er een interview , een authentiek interview dit keer.
en ook erbij bewijs dat de obl op de videoband waarop hij het toegeeft (daarbij ook de enige videoband waarop hij uberhaupt iets toegeeft...... NEP is
Waarom is dit authentiek dan?
quote:
Op zondag 5 september 2004 09:59 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

meneertje (ik in dit geval) heeft bronnen , die in de OPENINGSPOST staan , aan de hand daarvan doe ik mijn bevinding.
En wat doe je met bronnen die jouw bevindingen onderuit halen?
quote:
Op zondag 5 september 2004 10:37 schreef BaajGuardian het volgende:

want de info in de openings post is wel genoeg.
voor nu.
Wanneer komt de rest?

Prima dat 9/11 zo onderzocht wordt en conclusies in twijfel worden getrokken, maar deze twijfel wordt soms onderbouwd op (een mij iets te) suggestieve manier.
Calmer than you are
pi_21762049
quote:
Op zondag 5 september 2004 11:28 schreef BaajGuardian het volgende:
al qaeda functioneerd niet over het internet , het internet word namelijk massaal afgetapt , al jaren.
al qaeda communiceerd en functioneerd op de oude persoonlijke manier , face to face of brieven.
Bron?
pi_21762062
quote:
Het ging mij er niet zozeer om of Al qaida via internet of niet communiceert, maar dat Al qaida al een bomaanslag heeft gepleegd in Spanje, en dat van te voren aangekondigd had. En dat staat ook in dat artikeltje, maar idd had ik misschien iets langer moeten zoeken naar een artikeltje waar alleen maar de informatie stond die ik zocht. Want voor die link Al Qaida-Spanje-bomaanslag ging ik alleen uit van mijn geheugen en daarom zocht ik dus een bron die dat ook aangaf. Dit was de eerste die ik vond met "bomaanslag spanje verkiezingen al qaida" op google.

Of denk jij dat de Al qaida ook niet achter de bomaanslag in Spanje zit?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2004 11:32:55 ]
  zondag 5 september 2004 @ 11:35:10 #46
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_21762114
quote:
Op zondag 5 september 2004 08:36 schreef Dromenvanger het volgende:
Redux, heb je ook persoonlijk iets toe te voegen? Copy pasten in deze materie is makkelijk. Of het de Islam is geweest al dan niet, dat maakt niet uit. Het is in ieder geval gedaan door de goede God. Om de slechte God te straffen, het is niet gedaan door mensen.

Christus is in het jaar nul komen aankakken terwijl de Egyptische cultuur moest voortbestaan. Egyptische cultuur is weg gedrukt onterecht. Het hele Christelijke geloof moet ik eens hoognodig onder de loep gaan nemen. Met het oude en nieuwe testament erin verwerkt.

Griekse Goden spreken me meer aan, daar heb ik vannacht ook over gedroomd
Jongen, waarom haal je ineens je religie erbij, wat een bullshit zeg.

En dat hij deze materie hier zomaar neerkwakt? Misschien staat er wel bruikbare info voor het topic in.
  zondag 5 september 2004 @ 11:35:52 #47
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_21762126
nee ik denk niet dat al qaeda daar achter zit.
  zondag 5 september 2004 @ 11:36:13 #48
83417 MeneerGiraffe
pi_21762139
quote:
bron? Heb de laatste tijd vaak genoeg gelezen dat ze op heel slinkse manier wel via internet communiceren. Je tapt 'het internet' ook niet zomaar even af. Beetje realistisch blijven.
  zondag 5 september 2004 @ 11:36:28 #49
83417 MeneerGiraffe
pi_21762142
quote:
Op zondag 5 september 2004 11:35 schreef BaajGuardian het volgende:
Wie dan?
pi_21762147
quote:
Op zondag 5 september 2004 11:35 schreef BaajGuardian het volgende:
Wie wel dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')