abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22966135
Dat is origineler dan een SR20.

Ik doe het voorlopig wel met mijn 4-cilindertje.. Heeft genoeg potentieel die 3S-GTE.
  maandag 15 november 2004 @ 23:20:05 #152
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_23342331
En omhoog met die klootzak!

Is de motor nou al van je bierkissie, of staat hij nog steeds werkeloos in de schuur
pi_23342710
Eerst wachten op de onderdelen uit Japan voor de sr20, die gaat er dan in. En daarna de 2jz gte
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_23546003
Blok staat nog steeds te koop

Ook op te halen met een Afbetalings regeleling. 50% vooraf betalen, rest op afbetaling
pi_23705814
Hoe gaat het ermee?
Gelukt met de 2JZ-GE voor de omkeuring naar een 6 cil?

p.s.weet je al of ie VVT-i heeft?
pi_23705897
die foto op de vorige pages , die donkergroene S15, vind ik best minder mooi dan de recentste pix van de TS, laat je auto gewoon zo als ie nu is... echt zwaar mooi!
<hr>
pi_23708422
zeg als die af is hè...

mag ik dan een stukkie meerijden??
2825cc Single Turbo Beast
pi_23709545
Er blijkt nu eerst dat er een 5m (ook 6cyl uiteraard) bak ingaat, dit is kwa elektronica veel makkelijker in te bouwen. Die komt uit Engeland en is als het goed is over 2 a 3 weken hier.

Maar het is nu nog niet zeker over er nou een 1jz of 2jz inkomt. Als het een 1jz wordt krijgt hij een 2jz stroker kit enz. En waarschijnlijk al een grote single turbo. (mss T88??).
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  donderdag 2 december 2004 @ 11:14:46 #159
69994 seto
-|||--------|||-
pi_23709733
Geen T88-H?

Ik denk dat je beter voor een T78 kan gaan.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_23709777
quote:
Op donderdag 2 december 2004 11:14 schreef seto het volgende:
Geen T88-H?

Ik denk dat je beter voor een T78 kan gaan.


Dat denk ik ook ja, turbo lag bij een T88 is zooooo groot. Maar goed tis maar afwachten eerst moet die motor er nog in.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_23712700
Bedoeling is dus een 5M-GE blok, dit vanwege het een 2.8i NA blok is
Dus voor een herkeuing van 4 naar 6 cillinders ( op papier ) begin je met een blok met zo min mogelijk vermogen, om zo gezeik met de RDW te ontwijken

Als hij dus eenmaal als een 6 cillinder op mn kentekenpapieren staat, dan gaan we zoeken naar een 1JZ of 2JZ ( maybe 1JZ omdat die iets makkelijker te vinden zijn, en kwa prijs erg veel verschil maakt )

het JZ blok moet dan ook weer aangepast worden, omdat 2 turbo's niet in de Enginebay passen, dus word het een Big Single Turbo, en waarschijnlijk een T66 voor het begin.
De Oliepan moet daarvoor worden aangepast omdat mn swaybar anders in we weg zit.Dus een stuk eruit slijpen, dichtlassen, stuk verbreden, zodat de pan dus over de bar heen valt ( en dat we die niet hoeven te verplaatsen ). er komen betere remmen voor, denk een Z32 conversie ( van de 300zx ) dit vanwege de 2zuiger klauwen ipv 1 die een 200sx S13 heeft. ook de wegligging word verbeterd met Teins Coils, en er komt een Strutbrace om de Enginebay te versterken ( dit allemaal voordat hij naar de RDW gaat ).

Verder een custom ophanging voor de schakelbak, een custom cardan-as ( deel vanuit de bak naar mn std Diff ), custom uitlaat ( 1e deel ), en later nog een LSD

dus auto zal pas weer rond het voorjaar of later weer gaan rijden, maarja dan heb je ook wel wat
pi_23712770
erg gaaf.
Ben benieuwd naar het resultaat
Blijft heilligschennis dat wel

Ik weet trouwens een 5M-GE blok te liggen, hier in Alkmaar, dus als het niet lukt met dat engelse blok, hoor ik het wel.
Nog wel meer dan de 5M ook trouwens
pi_23712820
we hebben er waarschijnlijk 1 compleet uit Rotjeknor, de hele auto dus
pi_23712958
Zoals ze in TF&TF zeggen...

pop the hood

2JZ engine, no shit
M'n signature, wat doe je :{
pi_23713031
quote:
Op donderdag 2 december 2004 13:45 schreef Viper_74 het volgende:
Zoals ze in TF&TF zeggen...

pop the hood

2JZ engine, no shit


hehe alleen zat die in een MK4, en nu in een hele andere bak
pi_23724630
Als je een turbo uit het jaar 0 wil die vrijwel niet spoelt moet je de T88 nemen. De T88H is al niet veel beter. De T66 heeft op de 2JZ vaak last van surge dus die zou ik ook niet nemen. Er zijn veel betere turbo's tegenwoordig. SP heeft turbo's die even snel -of zelfs sneller- spoolen als stock, die geen last hebben van surge en goed zijn voor 500+rwhp.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_23726439
quote:
Op donderdag 2 december 2004 21:55 schreef StefanP het volgende:
Als je een turbo uit het jaar 0 wil die vrijwel niet spoelt moet je de T88 nemen. De T88H is al niet veel beter. De T66 heeft op de 2JZ vaak last van surge dus die zou ik ook niet nemen. Er zijn veel betere turbo's tegenwoordig. SP heeft turbo's die even snel -of zelfs sneller- spoolen als stock, die geen last hebben van surge en goed zijn voor 500+rwhp.


Dat soort techische dingen laat ik lekker voor de Supra Doktor die weet precies wel wat een SX nodig heeft
pi_23726541
de T88 is inderdaad uit het stenen tijdperk, maar het is wel DE dragrace turbo. en turbos van SP zijn duur

Een PT60 kan bv. xie wel wat ik onderweg tegenkom
  donderdag 2 december 2004 @ 23:28:14 #169
69994 seto
-|||--------|||-
pi_23727144
De T51R is misschien ook wel wat
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_23727308
we zien wel, eerst ff mn auto op kenteken zetten als een 6 cillinder, daarna gaat het project echt beginnen
pi_23730193
quote:
Op donderdag 2 december 2004 13:39 schreef Estolan het volgende:
we hebben er waarschijnlijk 1 compleet uit Rotjeknor, de hele auto dus


Als je de motor terug tieft in de auto, heb ik er misschien wel interesse in. (MKII ?)
pi_23731904
quote:
Op donderdag 2 december 2004 23:05 schreef Estolan het volgende:
de T88 is inderdaad uit het stenen tijdperk, maar het is wel DE dragrace turbo. en turbos van SP zijn duur

Een PT60 kan bv. xie wel wat ik onderweg tegenkom


Duur is het toch wel, kwaliteitsspul is belangrijk.

Besides, wees orgineel Why zou je weer eens met een Garret thuiskomen
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_23735729
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 09:39 schreef Thermo het volgende:

[..]

Duur is het toch wel, kwaliteitsspul is belangrijk.

Besides, wees orgineel Why zou je weer eens met een Garret thuiskomen


zoals ik al zei, Arnout die regelt dat allemaal wel, die weet het meeste er vanaf
pi_23735807
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 12:55 schreef Estolan het volgende:

[..]

zoals ik al zei, Arnout die regelt dat allemaal wel, die weet het meeste er vanaf


Goeie instelling wel, niet doen alsof je er veel van af weet maar gewoon door de specialist laten doen
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_23736180
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 12:57 schreef Thermo het volgende:

[..]

Goeie instelling wel, niet doen alsof je er veel van af weet maar gewoon door de specialist laten doen


Ik overleg altijd alles met de Specialist ik moet alleen de centjes neerleggen:P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')