Bedoeling is dus een 5M-GE blok, dit vanwege het een 2.8i NA blok is
Dus voor een herkeuing van 4 naar 6 cillinders ( op papier ) begin je met een blok met zo min mogelijk vermogen, om zo gezeik met de RDW te ontwijken
Als hij dus eenmaal als een 6 cillinder op mn kentekenpapieren staat, dan gaan we zoeken naar een 1JZ of 2JZ ( maybe 1JZ omdat die iets makkelijker te vinden zijn, en kwa prijs erg veel verschil maakt )
het JZ blok moet dan ook weer aangepast worden, omdat 2 turbo's niet in de Enginebay passen, dus word het een Big Single Turbo, en waarschijnlijk een T66 voor het begin.
De Oliepan moet daarvoor worden aangepast omdat mn swaybar anders in we weg zit.Dus een stuk eruit slijpen, dichtlassen, stuk verbreden, zodat de pan dus over de bar heen valt ( en dat we die niet hoeven te verplaatsen ). er komen betere remmen voor, denk een Z32 conversie ( van de 300zx ) dit vanwege de 2zuiger klauwen ipv 1 die een 200sx S13 heeft. ook de wegligging word verbeterd met Teins Coils, en er komt een Strutbrace om de Enginebay te versterken ( dit allemaal voordat hij naar de RDW gaat ).
Verder een custom ophanging voor de schakelbak, een custom cardan-as ( deel vanuit de bak naar mn std Diff ), custom uitlaat ( 1e deel ), en later nog een LSD
dus auto zal pas weer rond het voorjaar of later weer gaan rijden, maarja dan heb je ook wel wat