abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22966135
Dat is origineler dan een SR20.

Ik doe het voorlopig wel met mijn 4-cilindertje.. Heeft genoeg potentieel die 3S-GTE.
  maandag 15 november 2004 @ 23:20:05 #152
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_23342331
En omhoog met die klootzak!

Is de motor nou al van je bierkissie, of staat hij nog steeds werkeloos in de schuur
pi_23342710
Eerst wachten op de onderdelen uit Japan voor de sr20, die gaat er dan in. En daarna de 2jz gte
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_23546003
Blok staat nog steeds te koop

Ook op te halen met een Afbetalings regeleling. 50% vooraf betalen, rest op afbetaling
pi_23705814
Hoe gaat het ermee?
Gelukt met de 2JZ-GE voor de omkeuring naar een 6 cil?

p.s.weet je al of ie VVT-i heeft?
pi_23705897
die foto op de vorige pages , die donkergroene S15, vind ik best minder mooi dan de recentste pix van de TS, laat je auto gewoon zo als ie nu is... echt zwaar mooi!
<hr>
pi_23708422
zeg als die af is hè...

mag ik dan een stukkie meerijden??
2825cc Single Turbo Beast
pi_23709545
Er blijkt nu eerst dat er een 5m (ook 6cyl uiteraard) bak ingaat, dit is kwa elektronica veel makkelijker in te bouwen. Die komt uit Engeland en is als het goed is over 2 a 3 weken hier.

Maar het is nu nog niet zeker over er nou een 1jz of 2jz inkomt. Als het een 1jz wordt krijgt hij een 2jz stroker kit enz. En waarschijnlijk al een grote single turbo. (mss T88??).
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  donderdag 2 december 2004 @ 11:14:46 #159
69994 seto
-|||--------|||-
pi_23709733
Geen T88-H?

Ik denk dat je beter voor een T78 kan gaan.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_23709777
quote:
Op donderdag 2 december 2004 11:14 schreef seto het volgende:
Geen T88-H?

Ik denk dat je beter voor een T78 kan gaan.


Dat denk ik ook ja, turbo lag bij een T88 is zooooo groot. Maar goed tis maar afwachten eerst moet die motor er nog in.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_23712700
Bedoeling is dus een 5M-GE blok, dit vanwege het een 2.8i NA blok is
Dus voor een herkeuing van 4 naar 6 cillinders ( op papier ) begin je met een blok met zo min mogelijk vermogen, om zo gezeik met de RDW te ontwijken

Als hij dus eenmaal als een 6 cillinder op mn kentekenpapieren staat, dan gaan we zoeken naar een 1JZ of 2JZ ( maybe 1JZ omdat die iets makkelijker te vinden zijn, en kwa prijs erg veel verschil maakt )

het JZ blok moet dan ook weer aangepast worden, omdat 2 turbo's niet in de Enginebay passen, dus word het een Big Single Turbo, en waarschijnlijk een T66 voor het begin.
De Oliepan moet daarvoor worden aangepast omdat mn swaybar anders in we weg zit.Dus een stuk eruit slijpen, dichtlassen, stuk verbreden, zodat de pan dus over de bar heen valt ( en dat we die niet hoeven te verplaatsen ). er komen betere remmen voor, denk een Z32 conversie ( van de 300zx ) dit vanwege de 2zuiger klauwen ipv 1 die een 200sx S13 heeft. ook de wegligging word verbeterd met Teins Coils, en er komt een Strutbrace om de Enginebay te versterken ( dit allemaal voordat hij naar de RDW gaat ).

Verder een custom ophanging voor de schakelbak, een custom cardan-as ( deel vanuit de bak naar mn std Diff ), custom uitlaat ( 1e deel ), en later nog een LSD

dus auto zal pas weer rond het voorjaar of later weer gaan rijden, maarja dan heb je ook wel wat
pi_23712770
erg gaaf.
Ben benieuwd naar het resultaat
Blijft heilligschennis dat wel

Ik weet trouwens een 5M-GE blok te liggen, hier in Alkmaar, dus als het niet lukt met dat engelse blok, hoor ik het wel.
Nog wel meer dan de 5M ook trouwens
pi_23712820
we hebben er waarschijnlijk 1 compleet uit Rotjeknor, de hele auto dus
pi_23712958
Zoals ze in TF&TF zeggen...

pop the hood

2JZ engine, no shit
M'n signature, wat doe je :{
pi_23713031
quote:
Op donderdag 2 december 2004 13:45 schreef Viper_74 het volgende:
Zoals ze in TF&TF zeggen...

pop the hood

2JZ engine, no shit


hehe alleen zat die in een MK4, en nu in een hele andere bak
pi_23724630
Als je een turbo uit het jaar 0 wil die vrijwel niet spoelt moet je de T88 nemen. De T88H is al niet veel beter. De T66 heeft op de 2JZ vaak last van surge dus die zou ik ook niet nemen. Er zijn veel betere turbo's tegenwoordig. SP heeft turbo's die even snel -of zelfs sneller- spoolen als stock, die geen last hebben van surge en goed zijn voor 500+rwhp.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_23726439
quote:
Op donderdag 2 december 2004 21:55 schreef StefanP het volgende:
Als je een turbo uit het jaar 0 wil die vrijwel niet spoelt moet je de T88 nemen. De T88H is al niet veel beter. De T66 heeft op de 2JZ vaak last van surge dus die zou ik ook niet nemen. Er zijn veel betere turbo's tegenwoordig. SP heeft turbo's die even snel -of zelfs sneller- spoolen als stock, die geen last hebben van surge en goed zijn voor 500+rwhp.


Dat soort techische dingen laat ik lekker voor de Supra Doktor die weet precies wel wat een SX nodig heeft
pi_23726541
de T88 is inderdaad uit het stenen tijdperk, maar het is wel DE dragrace turbo. en turbos van SP zijn duur

Een PT60 kan bv. xie wel wat ik onderweg tegenkom
  donderdag 2 december 2004 @ 23:28:14 #169
69994 seto
-|||--------|||-
pi_23727144
De T51R is misschien ook wel wat
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_23727308
we zien wel, eerst ff mn auto op kenteken zetten als een 6 cillinder, daarna gaat het project echt beginnen
pi_23730193
quote:
Op donderdag 2 december 2004 13:39 schreef Estolan het volgende:
we hebben er waarschijnlijk 1 compleet uit Rotjeknor, de hele auto dus


Als je de motor terug tieft in de auto, heb ik er misschien wel interesse in. (MKII ?)
pi_23731904
quote:
Op donderdag 2 december 2004 23:05 schreef Estolan het volgende:
de T88 is inderdaad uit het stenen tijdperk, maar het is wel DE dragrace turbo. en turbos van SP zijn duur

Een PT60 kan bv. xie wel wat ik onderweg tegenkom


Duur is het toch wel, kwaliteitsspul is belangrijk.

Besides, wees orgineel Why zou je weer eens met een Garret thuiskomen
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_23735729
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 09:39 schreef Thermo het volgende:

[..]

Duur is het toch wel, kwaliteitsspul is belangrijk.

Besides, wees orgineel Why zou je weer eens met een Garret thuiskomen


zoals ik al zei, Arnout die regelt dat allemaal wel, die weet het meeste er vanaf
pi_23735807
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 12:55 schreef Estolan het volgende:

[..]

zoals ik al zei, Arnout die regelt dat allemaal wel, die weet het meeste er vanaf


Goeie instelling wel, niet doen alsof je er veel van af weet maar gewoon door de specialist laten doen
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_23736180
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 12:57 schreef Thermo het volgende:

[..]

Goeie instelling wel, niet doen alsof je er veel van af weet maar gewoon door de specialist laten doen


Ik overleg altijd alles met de Specialist ik moet alleen de centjes neerleggen:P
  woensdag 22 december 2004 @ 23:43:50 #176
60383 Furb
Project Rotary
pi_24149513
nog vooruitgang geboekt??
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_24150085
nop, mn auto staat stil, 5M-GE blok staat er ook, en Bracket voor verlening van versnellingspook word geregeld

ga vanaf morgen eerst ff 2 weken in de sneeuw zitten in Zwitserland, dus in Januari meer nieuws
  donderdag 23 december 2004 @ 08:41:32 #178
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24153218
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 02:44 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Als je de motor terug tieft in de auto, heb ik er misschien wel interesse in. (MKII ?)
Arnout heeft er een complete MKII staan. een amerikaanse.
hij wil hem misschien slopen. als je interesse hebt moet je hem dat laten weten.

ja of hij sloopt hem omdat hij hem nodig is dan heb je pech.
pi_24153867
quote:
Op donderdag 23 december 2004 00:05 schreef Estolan het volgende:
nop, mn auto staat stil, 5M-GE blok staat er ook, en Bracket voor verlening van versnellingspook word geregeld

ga vanaf morgen eerst ff 2 weken in de sneeuw zitten in Zwitserland, dus in Januari meer nieuws
Als je mij maar heel laat daar op de piste
pi_24155045
MK2 word als het goed is gesloopt ja

maar de 5M-GE blijft tot ik een JZ blok heb van mij
  vrijdag 24 december 2004 @ 11:56:30 #181
17438 Edwin_S
Aan de kant!
pi_24177317
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:41 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Arnout heeft er een complete MKII staan. een amerikaanse.
hij wil hem misschien slopen. als je interesse hebt moet je hem dat laten weten.

ja of hij sloopt hem omdat hij hem nodig is dan heb je pech.
Geloof mij, die MKII wil niemand meer kopen
1989 Toyota Soarer - 24 valve Twin Turbo
pi_24177529
voor een auto van 20 jaar oud zag hij er nog best aardig uit, hoe het gesteld is met de motor en het onderstel weet ik niet.
pi_24398115
is de S15 swap in nederland te koop/importeren? ben wel geintreseerd om een 200sx te kopen.. alleen als de conversie naar s15 (voorkant) mogelijk is.
pi_24398548
Ja is wel te krijgen, ik ken tenminste 1 project in nederland waar ze zo'n conversie bij hadden.
Geïnporteerd dan wel, je moet wel het omzetten van de lampen meerekenen in de prijs, das ongeveer 400 euro om dat te laten doen.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_24405839
woow, dat valt mee!! word steeds intressanter
  woensdag 5 januari 2005 @ 08:23:05 #186
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24405982
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 11:56 schreef Edwin_S het volgende:

[..]

Geloof mij, die MKII wil niemand meer kopen
hehehe. die witte niet nee?
pi_24408152
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 07:36 schreef SRD_Don het volgende:
woow, dat valt mee!! word steeds intressanter
Dat is alleen lampen omzetten heh .

Je hebt niet die gehele kit voor 400 euro .
pi_24408579
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 11:30 schreef pAin het volgende:

[..]

Dat is alleen lampen omzetten heh .

Je hebt niet die gehele kit voor 400 euro .
Idd alleen het omzetten, als je een goede S15 conversie kit wil, goede kwaliteit fiberglass bumper en zijschermen met een carbon fiber motorkap + koplampen (die dan nog overgezet moeten worden) ben je snel 4000 euro kwijt.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_24409134
Oftewel het geld dubbel en dwars niet waard. 4000 euro voor een hoopje fiberglass pffffff......

Voor mij geen plastic; mooie velgen en mooi verlagen is al genoeg wat uiterlijk betreft, daarbij is het nog effectief ook .
  woensdag 5 januari 2005 @ 15:02:09 #190
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_24411902
tvp
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
pi_24412324
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 12:25 schreef pAin het volgende:
Oftewel het geld dubbel en dwars niet waard. 4000 euro voor een hoopje fiberglass pffffff......

Voor mij geen plastic; mooie velgen en mooi verlagen is al genoeg wat uiterlijk betreft, daarbij is het nog effectief ook .
Tja vind jij, in dit project zal die s15 conversie er pas op het allerlaatst opgaan, dus na al het motorische, ophanghing etc.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  woensdag 5 januari 2005 @ 17:26:46 #192
60383 Furb
Project Rotary
pi_24414337
klik

hier kun je hem gewoon bestellen.... is een bedrijf uit zoetermeer
er staat geen prijs bij maar de conversie kit voor de S14 is 3000 euro dus ik denk dat die er niet veel naast zal zitten...
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_24418663
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 15:26 schreef noidea het volgende:

[..]

Tja vind jij, in dit project zal die s15 conversie er pas op het allerlaatst opgaan, dus na al het motorische, ophanghing etc.
Men moet inderdaad zelf weten wat voor spulletjes men op zn auto zet .
pi_24463646
Zo het is weer Januari, 2005. en ben terug van mn 2 weken Kerstvakantie in Zwitserland, Zon / Sneeuw en Bier

Binnenkort maar weer gaan sleutelen, i'll keep you up 2 date
pi_24617098
De 5M-GE Engine uit de MK2


Nu nog ff wat pas en meet werk, Motorsteunen omlassen op SX Sub-Frame, Bedrading, en wat overig werk
  dinsdag 18 januari 2005 @ 00:04:31 #196
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24617142
Je zult de motorsteunen wel weer opnieuw moeten overlassen wanneer je naar de 2jz gaat of niet? De 5M en 2JZ hebben volgens mij niet dezelfde ophangpunten.

pfft. veel werk joh
pi_24626164
We hebben nu 2 Sub-Frames. 1tje los en nog 1 onder mn auto, dus straks 1 SF met 5M steunen, en de andere SF met 2JZ steunen:)
  dinsdag 1 februari 2005 @ 14:08:46 #198
17438 Edwin_S
Aan de kant!
pi_24862866
Hier trouwens nog een plaatje van die witte MK II waar de motor uit kwam

1989 Toyota Soarer - 24 valve Twin Turbo
pi_24865207
LOL ederwinos, heb je weer niks te doen hehe
pi_24866472
sommige mensen kom je echt op elk forum tegen

Succes met de ombouw Estolan, ik zag laatst je auto staan, staat wel hoog op z'n pootjes zo zonder motorblok erin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')