Nou ja, de holocaust is natuurlijk wel tamelijk goed gedocumenteerd inmiddels. En het is een tamelijk gevoelige kwestie omdat het in de buurt gebeurde, heel erg was en "wij" er aan meewerkten. Daarbij is het ook zo dat als je de numerieke gegevens bagataliseert vanwege enkele onregelmatigheden, je het risico loopt de daad tekort te doen. Dat is mijns inziens niet zo goed.quote:Op dinsdag 7 september 2004 13:55 schreef VelvetAcidChrist het volgende:
Ach, die zogenaamde historische feiten zijn niet altijd zo historisch en feitelijk Karboenkeltje.
En we weten hoe goed Joden het nu doen in zaken (zoals ze altijd al hebben gedaan).
Maar dan toch nog blijven oprakelen met als voornaamste doel geld proberen te incasseren.
Dat vind ik ietwat vreemd.
quote:Op dinsdag 7 september 2004 14:19 schreef Karboenkeltje het volgende:
Ze zijn het gewend na vijfduizend jaar (wat jou betreft wellicht: vermeende)
Dat stukje over zijn bronnen heb je zeker gemist.quote:Op dinsdag 7 september 2004 15:27 schreef Dagonet het volgende:
[..]![]()
quote:Op dinsdag 7 september 2004 15:29 schreef VelvetAcidChrist het volgende:
[..]
Dat stukje over zijn bronnen heb je zeker ist genegeerd.
Komt in principe op hetzelfde neer.quote:Op dinsdag 7 september 2004 15:32 schreef Dagonet het volgende:
[..]
De tv is als informatiebron net zo betrouwbaar als de Iraakse minister van defensie.
De kroeg iets meer.
Alvorens de Ene God hen tot uitverkorenen verkoos (quote:Op dinsdag 7 september 2004 15:27 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Leer uw feiten waarde Boenkel. De eerste aarzelende schreden op de weg naar het monotheisme en een daarbij duidelijker stap naar een eigen volk werden nog geen 4000 jaar geleden gezet.
Het was een grandioos projectquote:Hoe gaat het met het rijm van de oude baggeraar?
Mwach, ze onderdrukten een paar volkeren, voerden oorlog tegen een paar anderen en verboden elke godsdienst behalve de vererering van één bepaalde god (hij wiens naam wij niet noemen)quote:Op dinsdag 7 september 2004 15:48 schreef Karboenkeltje het volgende:
Alvorens de Ene God hen tot uitverkorenen verkoos () leefden zij in slavernij als ik mij niet vergis. Daarbij, ach getalletjes...
Mail eens wat je hebt?quote:Het was een grandioos project
doch stokte bij deel drie
wat een werk en breinbreken
wellicht lukt het mij nie'
Het is ronduit ironisch dat bovenstaande mij zo gemakkelijk afging!
Neem anders een minder bekend maar irritantere user? Tenslotte is de Mariner ook niet echt de meest sympathieke figuur maar meer deerniswekkend.quote:Op dinsdag 7 september 2004 17:13 schreef Karboenkeltje het volgende:
Ik ga er vanavond echt even mijn schouders onder zetten en dan mail ik je wel wat ik al heb. Hoe vertaal je die epische reis van de Mariner naar een Fok!-er? Ik dacht eerst aan QyRoZ maar eerlijk gezegd ken ik die niet goed genoeg om zeven delen aan rijm aan hem te wijden, mezelf ook niet. Als ik het generiek maak wordt het niet scherp genoeg. Aaargh! Vanavond, in het laatste kwartier zal ik mijn denkraam even op het geheel richten.
Gerrit mag z'n boek opetenquote:Maar Dagonet, * Gerrit Komrij stemmetje opzet. * is het niet heel onbeleefd om een schrijver om onvoltooid werk te vragen?
Ik denk dat ik overstap naar een iets minder werk van de Bard, in ieder geval naar iets met minder personages en familieverwikkelingenquote:Op dinsdag 7 september 2004 17:14 schreef Karboenkeltje het volgende:
Hoe doet jouw klassiek-Engels naar Nederlands vertaalpoging het?
Donequote:Op dinsdag 7 september 2004 17:27 schreef Bupatih het volgende:
Hee modjes, al dan niet van ONZ
flikkert dit eens achter slot en grendel:
Zinngeld is echt een leuke Site die lekker betaald
eindelijk!quote:Op dinsdag 7 september 2004 17:33 schreef Dagonet het volgende:
Done
[insert topicnote]
Had je een topic die je naar hartelust mocht verbaggeren, wil je het dicht hebbenquote:Op dinsdag 7 september 2004 17:34 schreef The_Langolier het volgende:
[..]
eindelijk!
Bedankt![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |