Da's best gaaf dat je hier en daar wat wedstrijden mee kunt pikken.quote:
Hiermee geeft de NHL meer kans aan Amerikaanse en Canadese spelers en komen alleen nog echte sterspelers vanuit Europa naar de NHL, omdat de eindsalarissen toch wel wat hoger liggen. Krijgen we straks dus ipv 50% Canadese, 33% Europese en 17% Amerikaanse spelers een NHL met 80% Canadezen, 10% Europeanen en 10% Amerikanen... en dan reken ik voor het gemak alle Russen als Europeanen.quote:Op donderdag 14 juli 2005 22:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Verder las ik dat de rookie cap 850.000 dollar wordt, als dat inderdaad zo is komen er geen nieuwe Russische spelers naar de NHL en blijven die in Rusland
't Is wel goed, maar al een maand oud...quote:Op vrijdag 15 juli 2005 00:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Cam Neely: Hall of Fame
[..]
www.ijshockey.com
Dit vind ik pas echt goed nieuws
De NHL heeft Europeanen echt hard nodig om niveau te blijvenquote:Hiermee geeft de NHL meer kans aan Amerikaanse en Canadese spelers en komen alleen nog echte sterspelers vanuit Europa naar de NHL, omdat de eindsalarissen toch wel wat hoger liggen. Krijgen we straks dus ipv 50% Canadese, 33% Europese en 17% Amerikaanse spelers een NHL met 80% Canadezen, 10% Europeanen en 10% Amerikanen... en dan reken ik voor het gemak alle Russen als Europeanen.
bron: nu.nlquote:NHL-spelers staan achter akkoord
Uitgegeven: 22 juli 2005 10:48
Laatst gewijzigd: 22 juli 2005 10:54
TORONTO - De competitie in de Noord-Amerikaanse ijshockeyleague (NHL) kan eindelijk weer beginnen. Een grote meerderheid van de spelers in de NHL staat achter een overeenkomst met de clubeigenaren. Die maakte een einde aan de staking, die de competitie vorig seizoen bijna geheel verstierde.
Bijna 90 procent van de profs stemde voor de 6-jarige deal, die onder meer bepaalt dat elk van de dertig clubs voortaan nog maar maximaal 39 miljoen dollar per seizoen aan salarissen mag betalen. De ijshockeyers leveren op de bestaande contracten bijna een kwart aan inkomen in.
Dat is een salary cap... Er was nog niets...quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:20 schreef Guard het volgende:
[..]
bron: nu.nl
sowhee een accoord....
die max 39 mlj per seizoen, is dat een salary cap, of hadden zie die al en is nu lager
Ik heb nu al wel gereageerd op die rookie-cap, maar als zelfs meneer Abramovich een Jaromir Jagr 'slechts' 2,3 miljoen euro (of iets in die richting) betaalt voor ruim een half seizoen, kan ik me nauwelijks voorstellen dat een doorsnee Rus die overkomt zoveel minder zou gaan verdienen... En misschien dat men over tien zes jaar vastlegt dat de regel niet van toepassing is op spelers die al minimaal X jaar in de hoogste afdeling in Rusland, Finland, Zweden of Tsjechië ofzo hebben gespeeld. Magoed, dat zien we tegen die tijd wel, ook of het wel nodig zal zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:46 schreef WasQ het volgende:
[..]
Dat is een salary cap... Er was nog niets...
Vanavond om 22:00 Nederlandse tijd inderdaad de volgorde voor de draft. Om het extra spannend te maken wordt eerst de nummer 30 gekozen.
De draft is uiteraard extra spannend omdat de nummer 1 draftpick dit jaar wel ERG gewild is vanwege The Next One, Sidney Crosby...
Alexander Ovechkin, de nummer 1 van de draft van 2004 (die dus nog niet in de NHL heeft kunnen spelen) gaat komend seizoen voor Washington spelen. Het was nog maar de vraag wie er vanuit Rusland zou komen, omdat de salary cap het niet meteen zoveel aantrekkelijker maakt in de NHL. Hopelijk geeft Ovechkin het goede voorbeeld voor de rest van zijn landgenoten!
Een Rus zal inderdaad niet minder verdienen in de NHL, maar het verschil wordt kleiner. Jagr verdiende in de NHL geloof ik een miljoentje of 8 per seizoen, wat dik drie keer zoveel is als de 2,3 miljoen die Abramovich neerlegde. Nu zal Jagr echter die 8 miljoen lang niet meer gaan halen, en dus is er meer kans dut Russen liever voor wat minder geld 'thuis' blijven. We zullen wel zien wat het wordt.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:24 schreef Curchulain het volgende:
[..]
Ik heb nu al wel gereageerd op die rookie-cap, maar als zelfs meneer Abramovich een Jaromir Jagr 'slechts' 2,3 miljoen euro (of iets in die richting) betaalt voor ruim een half seizoen, kan ik me nauwelijks voorstellen dat een doorsnee Rus die overkomt zoveel minder zou gaan verdienen... En misschien dat men over tien jaar vastlegt dat de regel niet van toepassing is op spelers die al minimaal X jaar in de hoogste afdeling in Rusland, Finland, Zweden of Tsjechië ofzo hebben gespeeld. Magoed, dat zien we tegen die tijd wel, ook of het wel nodig zal zijn.
Ik weet niet meer precies waar ik het gelezen heb, maar Jagr zou van 8 naar 7 cijfers gaan... even ervan uitgaande dat zijn contract niet opengebroken wordt, zou hij nog zeker 7,6 miljoen aantikken. Echter, de Rangers zullen wel wat moeten gaan snoeien in hun loonkosten ondanks dat ze niet zoveel spelers meer hebben. Bovendien hebben ze nu nog minder kans om de playoffs te halenquote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:31 schreef WasQ het volgende:
[..]
Een Rus zal inderdaad niet minder verdienen in de NHL, maar het verschil wordt kleiner. Jagr verdiende in de NHL geloof ik een miljoentje of 8 per seizoen, wat dik drie keer zoveel is als de 2,3 miljoen die Abramovich neerlegde. Nu zal Jagr echter die 8 miljoen lang niet meer gaan halen, en dus is er meer kans dut Russen liever voor wat minder geld 'thuis' blijven. We zullen wel zien wat het wordt.
En ik neem aan dat de draftvolgorde wordt bepaald door het verdwijnen van alle balletjes van een team?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:46 schreef WasQ het volgende:
Overigens gaat de draft-lottery als volgt:
Elk team heeft drie balletjes. Elke keer dat een team de laatste drie jaar de play-offs heeft gehaald, betekent een balletje minder. Ook elke 1ste draftkeuze heeft dat gevolg. Je blijft echter verzekerd van één balletje. Hierdoor blijven er 48 balletjes over.
De teams met DRIE balletjes zijn:
Buffalo, Columbus, NY Rangers en Pittsburgh
De teams met TWEE balletjes zijn:
Anaheim, Atlanta, Calgary, Carolina, Chicago, Edmonton, LA, Minnesota, Nashville en Phoenix
De zestien overige teams hebben één balletje.
Met 3 van de 48 balletjes is je kans nog niet eens zo heel groot, dus de voordelen voor die teams zijn niet enorm. Het kan dus alle kanten op vanavond.
quote:Aggressive Broadcast Initiatives -- The NHL will institute aggressive new measures to bring fans closer to the game. Viewing fans will be brought "inside the glass" through such broadcast enhancements as HDTV telecasts, in-game interviews with head coaches, behind-the-scenes access to players and dressing rooms, additional camera positions, and players wearing microphones. Increased media access will give reporters covering NHL hockey the opportunity to enhance their coverage.
quote:NHL Players To Participate In Turin, Vancouver Olympics -- The League will suspend play during the 2005-06 and 2009-10 regular seasons in order to allow players to participate on behalf of their respective countries at the Olympic Winter Games in Turin, Italy, and Vancouver. The international scope of the NHL player base is a point of difference for the NHL over all other North American professional sports leagues, and Olympic competition will showcase the world's best hockey players to a global viewing audience.
Je volgt de NHL nog niet zo lang zie ikquote:Tampa als laatste, maar als regerend kampioen hebben ze daar niets mee verloren.
Pittsburgh als eerste, maar als permanent basement boys hadden ze daar toch al recht op.
Dat wordt genieten straksquote:Op vrijdag 22 juli 2005 21:30 schreef xJapser het volgende:
http://www.nhl.com/nhlhq/cba/whats_new072205.html
Hoop veranderingen. Wel leuk..er komt een breder broadcasting gedeelte met oa.a railcams, microfoons e.d. En wat vinden we van t nieuwe logo??
Persoonlijk vindt ik onderstaande items wel mooi om te horen:
[..]
[..]
Pas sinds het seizoen volgend op de laatste keer dat ze de playoffs haaldenquote:Op zaterdag 23 juli 2005 01:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je volgt de NHL nog niet zo lang zie ik
Een eindje verderop heb je de Rangers die de grootste pay-roll hebben maar al jarenlang geen fuck presterenquote:Het zou me verbazen als dat in de afgelopen 30, 40 jaar nog een ander team is overkomen.
Ik lach me al langer een slag in de rondte over de Rangers dan dat ik de NHL volg... maar geen fuck presteren betekent in hun geval niet de rode lantaarn dragen; ze halen alleen de playoffs niet. En in de tussentijd leunen de Islanders lekker achterover in de wetenschap dat ze nog lang het meest succesvolle NHL-team van Long Island hebbenquote:Op zaterdag 23 juli 2005 20:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Een eindje verderop heb je de Rangers die de grootste pay-roll hebben maar al jarenlang geen fuck presteren
Amonte en LeClair zijn uitgekocht dus de Flyers gaan vernieuwen
Crap, daar heb je gelijk in. NYC bedoelde ik dus.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 22:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ze zijn ook het enige NHL team van Long Island dus dat is logisch
Of Forsberg tekent voor minder om zijn 3e cup te winnen en de Av´s gaan met een half team met jongere spelers spelenquote:Sakic en Blake blijven bij de Avs. die nu een keuze zullen moeten gaan maken tussen Foote en Forsberg.
Tja, met die tien posts die er nog in passen is dat wel hard nodigquote:Op dinsdag 26 juli 2005 17:11 schreef zjroentje het volgende:
Ik maak er maar even Season 2005/2006 van.
Zo te zien zijn de Blues er wel een van... Keith Tkachuk wordt niet uitgekocht en blijft bij 7.6 miljoen dollar.quote:Op woensdag 27 juli 2005 02:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik denk dat er weinig teams zullen zijn die 20%(8 miljoen euro, of wel het maximum van 7,8 miljoen dollar) van hun budget gaan uitgeven aan een speler
Die stond al onder contract. Dat is een andere situatie. Forsberg, Naslund of Niedermayer denken de hoofdprijs te kunnen gaan beuren en ik denk dat dat erg gaat tegenvallenquote:Zo te zien zijn de Blues er wel een van... Keith Tkachuk wordt niet uitgekocht en blijft bij 7.6 miljoen dollar
Als je dan een deel 2 opent lijkt het ook nog wat!quote:Op dinsdag 26 juli 2005 20:19 schreef WasQ het volgende:
[..]
Tja, met die tien posts die er nog in passen is dat wel hard nodig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |