Ik heb toen ik 31 jaar was...baarmoederhalskanker gehad, na 2 jaar en een hoop vervelende behandelingen waaronder het verwijderen van het onrustige gedeelte van de B hals ben ik gelukkig genezen verklaard.
Nu moest ik gisteren na te zijn opgeroepen door de G.G.D in verband met het bevolkingsonderzoek weer voor een uitstrijkje naar de huisarts.
Deze keek tijdens het onderzoek al wat bedenkelijk en toen ik hem er naar vroeg...zei hij:'het is dat je er naar vraagt anders had ik het je nu nog niet gezegd, maar er zit weer een plekje dat er onrustig uit ziet"
Nu kan het natuurlijk zijn dat het allemaal wel los loopt...maar ik ben bang...errug bang.
En nu komt het.....ik kan pas op 9 oktober ( over 6 weken ) bellen voor de uitslag...
Ik ben woedend....hoe kunnen ze iemand met mijn voorgeschiedenis zo lang laten wachten..
Dit trek ik dus niet...
Heel veel sterkte in ieder geval: ik wil zeggen, het zal wel meevallen...en dat geloof ik ook wel (er zijn nog zoveel andere dingen en dingetjes die het zouden kunnen zijn en zo...), maar goed, dat klinkt zo blasé.
Ken je geen vroegere artsen die je bellen kunt, kun je je huisarts niet inschakelen?
Ik denk aan je lieverd en hoop met je mee.
Er zit waarschijnlijk niets anders op dan wachten......
quote:Als het je echt hoog zit, dan ga persoonlijk naar die huisarts toe.
Op woensdag 29 augustus 2001 19:09 schreef cos-micV het volgende:
K'heb vandaag de huisarts 2xgebeld, maar het lab die de strijkjes onderzoekt is overbelast op dit moment.
En aan de telefoon is het makkelijk iets te zeggen.
quote:elke dag die lui gaan bellen
Op woensdag 29 augustus 2001 19:09 schreef cos-micV het volgende:
K'heb vandaag de huisarts 2xgebeld, maar het lab die de strijkjes onderzoekt is overbelast op dit moment.
quote:_________________________________
Op woensdag 29 augustus 2001 19:15 schreef Kielef het volgende:[..]
Als het je echt hoog zit, dan ga persoonlijk naar die huisarts toe.
Angst is niet goed voor een lichaam, dat moet je huisarts toch ook weten!En aan de telefoon is het makkelijk iets te zeggen.
Mijn huisarts heeft dit uitstrijkje gemaakt en onderzoek gedaan...
Ik heb gisteren de lange wachttijd met hem besproken..
Vandaag diezelfde huisarts gebeld.....en hij kan niets voor mij doen....
quote:_______________________
Op woensdag 29 augustus 2001 19:20 schreef berney het volgende:[..]
elke dag die lui gaan bellen
Als ik het telefoonnummer van het lab zou hebben....dan zou ik dat zeker gaan doen...
Maar ik heb het nummer niet....helaas.
Ik kan er weinig begrip voor opbrengen dat hij op zo'nmanier met patienten omgaat. Als hij van tevoren weet dat je zo lang moet wachten maakt ie bewust die wachtperiode wel heel erg stressvol voor je.
Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt en dat er een manier gevonden kan worden waarop je in ieder geval eerder zekerheid hebt.
Sterkte!!
quote:Ja dat was ook mijn eerste reactie op die persoon. Het lijkt wel een verkapt soort sadisme.
Op woensdag 29 augustus 2001 19:42 schreef ElizabethR het volgende:
Afgezien van het feit dat ik het onmenselijk vind om iemand zo lang te laten wachten heb ik ook mijn bedenkingen bij degene die het uitstrijkje heeft gemaakt. Je mag als professional toch zeker niet laten merken dat er iets aan de hand 'zou kunnen zijn'. En dan ook nog erbij zeggen dat ie ws een verdacht plekje ziet.Ik kan er weinig begrip voor opbrengen dat hij op zo'nmanier met patienten omgaat. Als hij van tevoren weet dat je zo lang moet wachten maakt ie bewust die wachtperiode wel heel erg stressvol voor je.
Ik vind dit ook niet erg kies en zeer oneerlijk tegenover de patient.
Sterkte tijdens het wachten meid! En we duimen voor een goede uitslag............
6 weken vind ik onmenselijk lang
Als ik jou was zou ik een verwijzing naar de gyneacoloog vragen, die kan door middel van een colposcopie dat verdachte plekje bekijken en hoeft dan misschien nog helemaal niet in te grijpen. Kan namelijk ook het litteken van je vorige operatie zijn!
Sterkte!
Aangezien je huisarts al gebeld heeft denk ik dat je toch die 6 weken moet wachten helaas
Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt.
Heel veel sterkte de komende weken!
Laat je deze 6 weken niet verpesten door gepieker.
Weet je nog, iedere dag is er één!!
Je verandert er toch niets aan, als ze je persé laten wachten. Ik weet het, ik heb makkelijk zeggen, maar wat ik bedoel is, vergeet niet te genieten deze 6 weken.
Beterder voor jou is, af en toe piekeren en veel genieten, dan, af en toe genieten en veel piekeren, toch?
Tja, ik wacht nog steeds, en het speelt door mijn hoofd.
ik probeer wel zoveel mogelijk afleiding te zoeken en dat lukt aardig.
K'heb er een paar nachten bijna niet van geslapen, maar ja je moet verder he.?
quote:Ja, dat moet....Heel veel sterkte!
Op donderdag 06 september 2001 11:17 schreef cos-micV het volgende:
Lief dat je er even naar vraagt..Tja, ik wacht nog steeds, en het speelt door mijn hoofd.
ik probeer wel zoveel mogelijk afleiding te zoeken en dat lukt aardig.
K'heb er een paar nachten bijna niet van geslapen, maar ja je moet verder he.?
Proficiat!!!!!
Geniet er ff lekker van he
Geniet ervan!
quote:Tadaaaa! *zucht van opluchting* Vergeet je dit niet te vieren? Koop maar iets moois of lekkers voor jezelf, dat heb je wel verdiend! Ontzettend gefeliciteerd!
Op vrijdag 14 september 2001 13:44 schreef cos-micV het volgende:
Hoi allemaal,
Kheb goed nieuws...ben net gebeld...en ik heb de uitslag:
Pab 1...
Gelukkig niets aan de hand.
En ja.ik heb vanmiddag nieuwe schoenen voor mijzelf gekocht..en nu zit ik aan de borrel
Proost...en nogmaals bedankt voor jullie steun.
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 13:44 schreef cos-micV het volgende:
Hoi allemaal,
Kheb goed nieuws...ben net gebeld...en ik heb de uitslag:
Pab 1...
Gelukkig niets aan de hand.
FANTASTISCH! Proficiat cosmicV!
quote:snik,heel erg voor je.ik ben nu 31 en moet heel toevallig op 9 oktober naar de gyneacoloog om te kijken of ik ook
Op woensdag 29 augustus 2001 18:31 schreef cos-micV het volgende:
FF mijn hart luchten....Ik heb toen ik 31 jaar was...baarmoederhalskanker gehad, na 2 jaar en een hoop vervelende behandelingen waaronder het verwijderen van het onrustige gedeelte van de B hals ben ik gelukkig genezen verklaard.
Nu moest ik gisteren na te zijn opgeroepen door de G.G.D in verband met het bevolkingsonderzoek weer voor een uitstrijkje naar de huisarts.
Deze keek tijdens het onderzoek al wat bedenkelijk en toen ik hem er naar vroeg...zei hij:'het is dat je er naar vraagt anders had ik het je nu nog niet gezegd, maar er zit weer een plekje dat er onrustig uit ziet"Nu kan het natuurlijk zijn dat het allemaal wel los loopt...maar ik ben bang...errug bang.
En nu komt het.....ik kan pas op 9 oktober ( over 6 weken ) bellen voor de uitslag...
Ik ben woedend....hoe kunnen ze iemand met mijn voorgeschiedenis zo lang laten wachten..Dit trek ik dus niet...
ik wens jou in ieder geval veel sterkte en hoop voor je dat het niet weer mis is
quote:Ik heb vandaag aan je gedacht! Hoe gaat het met je?
Op vrijdag 05 oktober 2001 11:12 schreef tweety70 het volgende:ik ben nu 31 en moet heel toevallig op 9 oktober naar de gyneacoloog om te kijken of ik ook
misschien de gevreesde ziekte heb.Heb dus vorig jaar een bevolkingsuitstrijkje gehad en die was niet goed,dat wil zeggen, afwijkingen uitstrijkje moet over.de dokter vond dit niet nodig,omdat hij zei dat het een bacteriele infectie was(na 4 maanden pas)omdat het uitstrijkje binnen 5 maanden overgedaan moest worden en geloofde hem.(luister tegenwoordig alleen naar mezelf en zeker niet naar zo'n huisarts)nu heb ik al 3 maanden klachten die wijzen op die nare ziekte,en heb dus een afspraak gemaakt ,maar denk maar niet dat je gelijk terecht kan,ik heb deze afspraak bijna 6 weken geleden al gemaakt.
ik had beter kunnen zeggen dat ik van Oranje heette
dan had ik gelijk aan de beurt geweest,want als gewone burger laten ze je gewoon wachten hoor.zodat jij al die weken verschrikkelijk nerveus bent.
maargoed ik moet nu dus dinsdag er zal dus wel weer een uitstrijkje gemaakt worden waar ik natuurlijk ook weken op moet wachten,ik hoop maar voor mij dat het niks ernstigs is,en ik hoop dat ook voor de huisarts anders sta ik niet voor mezelf in.want hij heeft me tenslotte door laten lopen de s*kkel.
Als ik iets voor je kan betekenen? mijn emailadres staat in mijn profile.....
In ieder geval sterkte...
Op vrijdag 05 oktober 2001 11:12 schreef tweety70 het volgende:[..]
snik,heel erg voor je.ik ben nu 31 en moet heel toevallig op 9 oktober naar de gyneacoloog om te kijken of ik ook
misschien de gevreesde ziekte heb.Heb dus vorig jaar een bevolkingsuitstrijkje gehad en die was niet goed,dat wil zeggen, afwijkingen uitstrijkje moet over.de dokter vond dit niet nodig,omdat hij zei dat het een bacteriele infectie was(na 4 maanden pas)omdat het uitstrijkje binnen 5 maanden overgedaan moest worden en geloofde hem.(luister tegenwoordig alleen naar mezelf en zeker niet naar zo'n huisarts)nu heb ik al 3 maanden klachten die wijzen op die nare ziekte,en heb dus een afspraak gemaakt ,maar denk maar niet dat je gelijk terecht kan,ik heb deze afspraak bijna 6 weken geleden al gemaakt.
ik had beter kunnen zeggen dat ik van Oranje heette
dan had ik gelijk aan de beurt geweest,want als gewone burger laten ze je gewoon wachten hoor.zodat jij al die weken verschrikkelijk nerveus bent.
maargoed ik moet nu dus dinsdag er zal dus wel weer een uitstrijkje gemaakt worden waar ik natuurlijk ook weken op moet wachten,ik hoop maar voor mij dat het niks ernstigs is,en ik hoop dat ook voor de huisarts anders sta ik niet voor mezelf in.want hij heeft me tenslotte door laten lopen de s*kkel.ik wens jou in ieder geval veel sterkte en hoop voor je dat het niet weer mis is
Maryon
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |