De rest van de 50 wil ik ook graag zien. Ik hoor van iedereen die er geweest is dat ze het niet hadden willen missen. Omdat het zo'n vreselijke indruk maakt. Iets wat je je niet voor kan stellen als je het niet zelf hebt gezien.quote:Op donderdag 2 september 2004 23:28 schreef Re het volgende:
dank jullie, zoiets vergeet je gewoon nooit meer
Als je geduld hebt (en dat heb je daar) dan zijn er genoeg momenten zonder publiek...zie foto'squote:Op donderdag 2 september 2004 23:51 schreef Ruben_Pruim het volgende:
Ik vond birkenau veel indrukwekkender dan Auswitz. Ook omdat je bij Auswitz moeite moest doen om niet zo'n geflipte japanner er op te krijgen!
Moest meteen denken aan een film die ik hier heb liggen, The grey Zone.quote:Op donderdag 2 september 2004 23:13 schreef Re het volgende:
Ik ben net terug van een zeer indrukwekkende vakantie in Polen en heb daar de mogelijkheid gehad om naar Auswitz/Birkenau te mogen gaan. Aangezien het idd niet echt vakantiekiekjes zijn dan maar een apart topicje
Ik heb de foto's bewust zwart wit en keihard gemaakt (in PS8,waarschijnlijk iets te, maar dat ligt aan het resizen, orginelen zijn beter)
Mocht je ooit de kans hebben om dit kamp te bezoeken zou ik dat zeker doen
Wanneer was je er trouwens? Weinig Nederlanders daar namelijk. Ik was er vorige week.quote:Op vrijdag 3 september 2004 00:03 schreef Re het volgende:
[..]
Als je geduld hebt (en dat heb je daar) dan zijn er genoeg momenten zonder publiek...zie foto's
Birkenau is idd nog verschrikkelijker maar ik heb er geen foto's van (die staan in een gekocht fotoboek)
Afgelopen zaterdag, 2 uur met zo'n vernaggelt busje vanuit Krakowquote:Op vrijdag 3 september 2004 00:35 schreef Ruben_Pruim het volgende:
[..]
Wanneer was je er trouwens? Weinig Nederlanders daar namelijk. Ik was er vorige week.
Terezin is dat geweest, denk ik.quote:Op vrijdag 3 september 2004 09:40 schreef dawg het volgende:
Ben zelf ook ooit in een kamp geweest, bij Praag (ben ff vergeten hoe die ook weer heet, misschien dat iemand het weet?).
Terezin A.K.A. Therezienstadt was een "model-kamp" van de Nazi's om de buitenwereld te laten zien hoe goed ze het met de Joden voor hadden. Ben daar ook geweest.quote:Op vrijdag 3 september 2004 09:40 schreef dawg het volgende:
Mooie foto's, vind er alleen net iets teveel contrast inzitten. Maar ze geven de sfeer daar wel goed weer.
Ben zelf ook ooit in een kamp geweest, bij Praag (ben ff vergeten hoe die ook weer heet, misschien dat iemand het weet?). En echt, ik kreeg daaar gewoon kriebels, vooral in de barakken, en de binnenplaats met executiepaal.
Die sfeer die daar hangt gaat daar ook nooit meer weg.
prima, en dank je, en nou weer mijn bed inquote:Op vrijdag 3 september 2004 10:15 schreef Rewimo het volgende:
Re, ik heb even de titel aangepast wegens spelfout in de naam.
Indrukwekkende foto'sIk ben zelf in Terezin (Theresienstadt) en Buchenwald geweest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |