abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21714836
Hey mensen,
mijn ouders zijn onlangs verhuisd, en hebben een probleempje. Het gaat betreft de telefoonaansluiting. Deze komt binnen in de woonkamer, als een dikke kabelboom. Deze kabelboom eindigt als een wit klein kastje....en daaruit komt vervolgens weer een bundeltje draadjes.
Een witte, rode, oranje, een blauwe, en een kleurloos (gewoon koper) draadje. Deze moeten verbonden worden met zo'n stekker:

nou was mijn vraagje, welke kleur draad moet bij welk contact puntje????
Is hier een algemene site over of iets waar ik het even kan uitzoeken?
bijvoorbaat dank
MVG ,
MAART
pi_21714891
De klustopics zijn voor Lifestyle
  donderdag 2 september 2004 @ 21:59:08 #3
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_21714986
Je hebt alleen blauw en rood nodig en deze komen (voor jouw tekening) op de onderste 2 pennen.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_21723256
quote:
Op donderdag 2 september 2004 21:59 schreef MSXUser het volgende:
Je hebt alleen blauw en rood nodig en deze komen (voor jouw tekening) op de onderste 2 pennen.
mkay, dan is dat in ieder geval duidelijk.
Voor ISDN heb je inderdaad alleen blauw en rood nodig, maar op welk contactpuntje moet de blauwe en welke moet de rode...? (sowieso de pennetjes die het dichtst dus bij elkaar zitten, maar links of rechts???)
En hoe moet het als je het overzet naar analoog (wat binnekort gaat gebeuren...)
thnx in advance,
MAART
  vrijdag 3 september 2004 @ 11:10:17 #5
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_21723448
Als het goed is staan op de connector de letters A, B en Eb. De rode draad komt op A, blauw komt B. Oude 4 draads toestellen hadden een speciale pen voor een extra bel (Eb), maar die wordt al jaren niet meer gebruikt.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_21725360
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 11:10 schreef MSXUser het volgende:
Als het goed is staan op de connector de letters A, B en Eb. De rode draad komt op A, blauw komt B. Oude 4 draads toestellen hadden een speciale pen voor een extra bel (Eb), maar die wordt al jaren niet meer gebruikt.
Aansluiting van deze extra aders (die eigenlijk bedoeld zijn voor een 2e lijn) kan zelfs zorgen dat de bel van je gewone moderne telefoon niet meer goed werkt.

De persoon die zegt "als je ISDN hebt klopt het dat je alleen rood en blauw nodig hebt" maakt een flauwekul opmerking... Ook voor een PSTN (analoge) lijn heb je alleen het rode en blauwe aderpaar nodig.

De A en de B zitten op de wijdst uit elkaar staande polen in ieder geval, succes.

Bij de overgang naar PSTN hoef je slechts de NT1 model S* tussen de telefoonaansluiting en de inkomende lijn van KPN te halen.
  vrijdag 3 september 2004 @ 23:35:03 #7
30926 funnyfox
De mortuis nil nisi bene
pi_21738535
Als je nou gewoon es 380 erop zet en dan 1 draad in je linker en de ander in je rechter doet misschien weet je dan nog dat je mij 120,00 euro terug moet betalen voor een partij lego die ik nooit van je gehad heb ! [TK] 6 Kilo lego
een vooroordeel is ook een oordeel, geen mening is ook een mening...
pi_21786222
De naam van het witte kastje is een ISRA aansluiting. Altijd handig om te weten als je Google moet gebruiken voor de aansluitingen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_21786377
quote:
Op maandag 6 september 2004 15:37 schreef Lucille het volgende:
De naam van het witte kastje is een ISRA aansluiting. Altijd handig om te weten als je Google moet gebruiken voor de aansluitingen.
Dat is niet de naam van het witte kastje hoor ISRA is niets anders dan samenstelling van Infrastructuur (IS) en Randapparatuur (RA). Het is slechts een aanduiding voor een bepaald punt in de lijn. Het kan bijvoorbeeld ook uit een doplas bestaan. KPN is verantwoordelijk tot dit punt (in geval van ISDN over het algemeen t/m de NT1).

Tja, je zit bij de Storingsdienst van KPN of niet hé Voor de liefhebber, 0800-0407, daar ben ik zo'n 12 uur per week te bereiken
  maandag 10 april 2006 @ 12:57:58 #10
23810 elbundy
We are one, we are God.
pi_36819338
Hmmm, zou dit topic nog werken?
Ik zit met hetzelfde probleem, althans, KPN heeft me aangesloten, maar er is geen kiestoon. Bij mij zaten netjes het rode en blauwe draadje aangesloten en lag de rest te niksen, maar resultaat ho maar

Nu ben ik wat gaan klooien alvoren internet te raadplegen, niet de goeie volgorde ik weet het. Anyways, ik zal vanavond de draadjes weer in de originele volgorde doen en het kastje weer dicht schroeven, anders gaat de KPN monteur mij nog de schuld geven, en me voor de kosten laten opdraaien
The stupid do not forgive and do not forget; The naive forgive and forget; The wise forgive, but do not forget.
  maandag 10 april 2006 @ 16:52:22 #11
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36827081
Tegenwoordig hoef je alleen de rode en de blauwe maar aan te sluiten en de blauwe moet op B en de rode moet op A geloof ik zou uit mijn hoofd.

Maar als de KPN je aangesloten heeft duurt het dan niet tot na een bepaalde tijd tot dat je aansluiting werkt?

zo was het wel toen ze onze telefoon aansluiting van het ene naar het andere huis verhuisde
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')