abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21924563
quote:
Op maandag 13 september 2004 15:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

tja die houden liever het legale pad aan en beginnen liever niet illegale oorlogen
En dat Sharon waarschuwde voor een burgeroorlog binnen Israel is ook niet een teken van instabiliteit? Of het feit dat Sharon met een heel politiemacht om zich heen moet reizen uit angst dat er een extremistische Jood heb neer gaat schieten (Rabin)? Naief.
Allah Al Watan Al Malik
pi_21925238
quote:
Op maandag 13 september 2004 15:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En dat Sharon waarschuwde voor een burgeroorlog binnen Israel is ook niet een teken van instabiliteit? Of het feit dat Sharon met een heel politiemacht om zich heen moet reizen uit angst dat er een extremistische Jood heb neer gaat schieten (Rabin)? Naief.
zo`n burgeroorlog is gewoon dreigen bang maken zodat die kolonisten sneller opflikekkeren.
dat moet elke premier deze dag dat maakt het land nog niet instabiel
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_21925291
quote:
Op maandag 13 september 2004 16:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

zo`n burgeroorlog is gewoon dreigen bang maken zodat die kolonisten sneller opflikekkeren.
dat moet elke premier deze dag dat maakt het land nog niet instabiel
Ongelooflijk, ik noem talloze voorbeelden op en alsnog noem jij het niet instabiel. Sharon kan gewoon elk moment neer geschoten worden...en nog noem jij het niet instabiel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_21925397
quote:
Op maandag 13 september 2004 16:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ongelooflijk, ik noem talloze voorbeelden op en alsnog noem jij het niet instabiel. Sharon kan gewoon elk moment neer geschoten worden...en nog noem jij het niet instabiel.
Dat maakt een land toch niet instabiel? Na de moord op Pim Fortuyn was er ook vrees dat politici op elk moment neergeschoten konden worden, toch kon Nederland bestuurd worden. Bovendien zijn er in Israel, in tegenstelling tot in Iran, procedures om een nieuwe minister-president te kiezen. Een joodse radicaal zal daar niet zomaar minister-president kunnen worden.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_21925505
quote:
Op maandag 13 september 2004 16:12 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Dat maakt een land toch niet instabiel? Na de moord op Pim Fortuyn was er ook vrees dat politici op elk moment neergeschoten konden worden, toch kon Nederland bestuurd worden. Bovendien zijn er in Israel, in tegenstelling tot in Iran, procedures om een nieuwe minister-president te kiezen. Een joodse radicaal zal daar niet zomaar minister-president kunnen worden.
Feit is dat daar grote tweedracht is tussen A) gematigde Israelisch - Orthodoxe Joden die geweld niet schuwen B) Het volk en de regering C) Het gehele land - Midden-Oosten

Niet te vergelijken met de situatie in NL toendertijd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_21925750
quote:
Op maandag 13 september 2004 16:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Feit is dat daar grote tweedracht is tussen A) gematigde Israelisch - Orthodoxe Joden die geweld niet schuwen B) Het volk en de regering C) Het gehele land - Midden-Oosten

Niet te vergelijken met de situatie in NL toendertijd.
A) Orthodoxe joden die zijn verenigd in de (achterlijke) Shas-partij zullen geen geweld gebruiken hoor, extremistische joden daarentegen wel. Dat zijn er niet zo heel veel. Verder wordt Sharon goed beveiligd, het is echt niet zo dat hij "op elk moment kan worden neergeschoten."
B) Ik geloof dat de meeste Israeli's het wel eens zijn met het Gaza-plan van Sharon hoor, het is alleen de Likoed-partij die zich ertegen bezet.
C) Dat hoeft geen invloed te hebben op de binnenlandse stabiliteit van Israel. Het kan wel, maar niet in een semi-vredessitatie zoasl nu.
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_21925809
Als jij het zegt...
Allah Al Watan Al Malik
pi_21925828
quote:
Op maandag 13 september 2004 16:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

dat jij foutieve voorbeelden opnoemt is niet mijn schuld

je hebt gelijk dat israel onstabieler is dan menig ander westers land.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_21925885
quote:
Op maandag 13 september 2004 16:26 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

A) Orthodoxe joden die zijn verenigd in de (achterlijke) Shas-partij zullen geen geweld gebruiken hoor, extremistische joden daarentegen wel. Dat zijn er niet zo heel veel. Verder wordt Sharon goed beveiligd, het is echt niet zo dat hij "op elk moment kan worden neergeschoten."
B) Ik geloof dat de meeste Israeli's het wel eens zijn met het Gaza-plan van Sharon hoor, het is alleen de Likoed-partij die zich ertegen bezet.
C) Dat hoeft geen invloed te hebben op de binnenlandse stabiliteit van Israel. Het kan wel, maar niet in een semi-vredessitatie zoasl nu.
aanvulling
A klopt er zijn minder extremisten die tegen de regering zijn dan in iran.
B Dat is in NL ook je houd altijd mensen die niet blij zijn met je beleid
C dat zie ik niet snel gebeuren eer israel de grootste militaire macht in de regio is en het de stean van de VS en EU heeft in tijden van oorlog.
pi_21925917
quote:
Op maandag 13 september 2004 16:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dat jij foutieve voorbeelden opnoemt is niet mijn schuld

je hebt gelijk dat israel onstabieler is dan menig ander westers land.
Foutieve voorbeelden? Het zijn allemaal zaken die invloed hebben op het binnenland. In welke zin zouden ze foutief moeten zijn?
Allah Al Watan Al Malik
pi_21926016
quote:
Op maandag 13 september 2004 16:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

aanvulling
A klopt er zijn minder extremisten die tegen de regering zijn dan in iran.
B Dat is in NL ook je houd altijd mensen die niet blij zijn met je beleid
C dat zie ik niet snel gebeuren eer israel de grootste militaire macht in de regio is en het de stean van de VS en EU heeft in tijden van oorlog.
A) Dan heb je je er goed op verkeken, daar waar het in Iran voornamelijk studenten zijn, zit het in Israel in alle lagen van de bevolking
B) Dat klopt, maar het probleem met Israel is dat er religieuze factoren meespelen. Kolonisten zien het als het opgeven van hun "heilige land". Oftewel verraad.
C) Israel is als je landen elk apart ziet de grootste militaire macht ja, maar Israel heeft met meerdere landen spanningen gekend, (ff een lijp voorbeeld: een combo Iran - Egypte zou al niet te harden zijn).

Het hele gebied is instabiel, niet alleen Israel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_21926055
quote:
Op maandag 13 september 2004 16:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Foutieve voorbeelden? Het zijn allemaal zaken die invloed hebben op het binnenland. In welke zin zouden ze foutief moeten zijn?
ze hebben wel allemaal invloed op het binnenland maar niet genoeg.
een overstroming heeft ook invloed op het binnenland maar niet genoeg om een land instabiel te maken
pi_21926096
quote:
Op maandag 13 september 2004 16:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ze hebben wel allemaal invloed op het binnenland maar niet genoeg.
een overstroming heeft ook invloed op het binnenland maar niet genoeg om een land instabiel te maken
Je vergelijkt een natuurramp met politieke conflicten....
Allah Al Watan Al Malik
pi_21926125
quote:
Op maandag 13 september 2004 16:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

A) Dan heb je je er goed op verkeken, daar waar het in Iran voornamelijk studenten zijn, zit het in Israel in alle lagen van de bevolking
B) Dat klopt, maar het probleem met Israel is dat er religieuze factoren meespelen. Kolonisten zien het als het opgeven van hun "heilige land". Oftewel verraad.
C) Israel is als je landen elk apart ziet de grootste militaire macht ja, maar Israel heeft met meerdere landen spanningen gekend, (ff een lijp voorbeeld: een combo Iran - Egypte zou al niet te harden zijn).
A) HUH, wat? Een meerderheid in Israel is het gewoon eens met de regering-Sharon als het gaat om het terugtrekkingsplan hoor. Ik denk trouwens niet dat tegenstanders in Iran voornamelijk studenten zijn, Iran is een fascistische theocratische dictatuur. Alleen durven ze zich waarschijnlijk niet uit te spreken.
B) Inderdaad, maar die factor is zo destabiliserend niet. Je hebt overal wel van die extremistische religieuzen.
C) Ik denk dat je je vergist hoor, Israel zal Egypte-Iran-combinatie wel aankunnen, denk ik.
pi_21926208
quote:
Op maandag 13 september 2004 16:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het hele gebied is instabiel, niet alleen Israel.
A het zijn niet alleen studenten. het mag dan wel in alle lagen van de bevolking zijn maar het zijn er nog steeds minder dan in iran (ook procentueel)
B Zo zien ze het in iran ook. en de gemiddelde israelier is toch een stuk gematiger dan een iranier verder zijn er ook in NL relegieuze motieven
Ctoen het land 24 uur bestond had het al oorlog met 5 landen!
dat zou nu ongeveer hetzelfde aflopen als toen.
egypte doet zowieso niet mee want dan kunnen ze het economisch helemaal vergeten.
pi_21926235
quote:
Op maandag 13 september 2004 16:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je vergelijkt een natuurramp met politieke conflicten....
jij vergelijkt politieke incidenten met politieke conflicten.

zal trouwens wat gegevens posten over de militaire macht van israel en buurlanden
pi_21926266
quote:
Op maandag 13 september 2004 16:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

A het zijn niet alleen studenten. het mag dan wel in alle lagen van de bevolking zijn maar het zijn er nog steeds minder dan in iran (ook procentueel)
B Zo zien ze het in iran ook. en de gemiddelde israelier is toch een stuk gematiger dan een iranier verder zijn er ook in NL relegieuze motieven
Ctoen het land 24 uur bestond had het al oorlog met 5 landen!
dat zou nu ongeveer hetzelfde aflopen als toen.
egypte doet zowieso niet mee want dan kunnen ze het economisch helemaal vergeten.
A) Dan wil ik wel eens feiten (cijfers) daarvan zien, je stelt het zo vastberaden namelijk.
B) Toon eens aan met statistieken? Hoe kan jij weten wat een gemiddelde Iranier denkt, aangezien deze niet eens voor zichzelf KAN denken.
C)Dat was toen en dit is nu, moet je eens de militaire statistieken erbij gaan halen van Egypte en Iran. (Het was overigens ook een "stel" situatie, en zo onrealistisch is die situatie niet)
Allah Al Watan Al Malik
pi_21926540
wat militaire gegevens

israel
militairen beschikbaar ongeveer 3 miljoen
defensie budget 9,11 miljard
dat is 8,7% van het bnp
uitrusting modern westers materiaal

syrie
militairen beschikbaar ongeveer 4,8 miljoen
defensie budget 858 miljoen. (dit is nog lager dan ik verwacht had)
dat is 5,9% van het bnp
uitrusting veelal oude russische zooi

jordanie
militairen beschikbaar ongeveer 1,6 miljoen
defensie budget 2 miljard (hoger dan verwacht)
dat is 20,2% van het bnp
uitrusting iets moderner dan syrie

egypte (doet waarschijnlijk niet mee)
beschikbare militairen 20 miljoen
defensiebudget 2,5 miljard
dat is 3,6% van het bnp.
uitrusting moderne russische rommel
pi_21926613
quote:
Op maandag 13 september 2004 16:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

A) Dan wil ik wel eens feiten (cijfers) daarvan zien, je stelt het zo vastberaden namelijk.
B) Toon eens aan met statistieken? Hoe kan jij weten wat een gemiddelde Iranier denkt, aangezien deze niet eens voor zichzelf KAN denken.
C)Dat was toen en dit is nu, moet je eens de militaire statistieken erbij gaan halen van Egypte en Iran. (Het was overigens ook een "stel" situatie, en zo onrealistisch is die situatie niet)
A even zoeken krijg je later
B dat kun je zien in de verkiezingen er stemmen nog steeds een maloten op de extremisten (al dan niet gedwongen)
in israel halen ze amper een zetel
C zie hierboven
verder toen zag het er nog een stuk minder rooskleurig uit voor israel dan nu
  maandag 13 september 2004 @ 17:05:00 #70
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_21926678
quote:
Op maandag 13 september 2004 16:47 schreef Mutant01 het volgende:
Cijfers en statistieken? Hoe kom je daaraan? We hebben het hier over onofficiële, van staatswege verboden kritiek op een wreed regime, ondergronds verzet dus. Denk je dat die verzetsbewegingen officiële ledenlijsten hebben?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator maandag 13 september 2004 @ 17:05:32 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_21926697
Egypte heeft vooral veel relatief modern Westers wapentuig

en als ze ermee op egypte gaan schieten zullen ze er echt binnen 3 maanden mee klaar moeten zijn want anders zijn de reservekogels en de munitievoorraden weg
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_21926703
quote:
Op maandag 13 september 2004 16:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
wat militaire gegevens

israel
militairen beschikbaar ongeveer 3 miljoen
defensie budget 9,11 miljard
dat is 8,7% van het bnp
uitrusting modern westers materiaal

syrie
militairen beschikbaar ongeveer 4,8 miljoen
defensie budget 858 miljoen. (dit is nog lager dan ik verwacht had)
dat is 5,9% van het bnp
uitrusting veelal oude russische zooi

jordanie
militairen beschikbaar ongeveer 1,6 miljoen
defensie budget 2 miljard (hoger dan verwacht)
dat is 20,2% van het bnp
uitrusting iets moderner dan syrie

egypte (doet waarschijnlijk niet mee)
beschikbare militairen 20 miljoen
defensiebudget 2,5 miljard
dat is 3,6% van het bnp.
uitrusting moderne russische rommel
Egypte gebruikt geen russische zooi meer, dus dat klopt al niet meer, waarom je de twee zwakste landen in die hele regio erbij haalt is mij ook een raadsel De bron is waarschijnlijk al sterk verouderd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_21926731
quote:
Op maandag 13 september 2004 17:05 schreef Ringo het volgende:

[..]

Cijfers en statistieken? Hoe kom je daaraan? We hebben het hier over onofficiële, van staatswege verboden kritiek op een wreed regime, ondergronds verzet dus. Denk je dat die verzetsbewegingen officiële ledenlijsten hebben?
Precies, en hij stelde het zo vastberaden dus daarom vroeg ik het ook
Allah Al Watan Al Malik
pi_21926782
quote:
Op maandag 13 september 2004 17:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Egypte gebruikt geen russische zooi meer, dus dat klopt al niet meer, waarom je de twee zwakste landen in die hele regio erbij haalt is mij ook een raadsel De bron is waarschijnlijk al sterk verouderd.
de uitrusting is mijn mening maar volgens spec is het moderner daar geloof ik hem dan in.
de bron is het cia statbook en de cijfers zijn niet je van het omdat het het beschikbare militairen geeft en niet die nu acktief zijn.

deze bron is beter bedacht ik me.
http://www.globaldefence.net/
pi_21926817
quote:
Op maandag 13 september 2004 17:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

omdat dat de buurlanden zijn en als iran wil aanvallen moeten ze door verschillende landen heen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')