Cwithe, Man With No Name, Juno Reactor, X-Dream etc.quote:Op donderdag 2 september 2004 15:44 schreef Patron het volgende:
Hm als ik aan deze muziekvorm denk denk ik vooral aan Infected Mushroom... meer tips anyone??
Ok dankje! Even kijken of er wat trippy spul bij zitquote:Op donderdag 2 september 2004 15:46 schreef teknomist het volgende:
[..]
Cwithe, Man With No Name, Juno Reactor, X-Dream etc.
een lekkere kick iig, met hele vage breaks waarna de de basskick er weer keihard in komtquote:Op donderdag 2 september 2004 18:05 schreef DSKdotCOM het volgende:
Infected Mushroom.. niet echt super . slsk staat r vol mee
GOA trance 2004 is leuk
Absolom is soms wel goed
Wat wat is nou beter?
puur alleen op bas sgericht op van die vage geluiden en wat minder accent op de bass
of gemixt?
yups, vallen alle 2 onder psyquote:Op vrijdag 3 september 2004 11:23 schreef speedfreaxs het volgende:
Astral Projection? Is toch ook GOA / Psy Trance? En Alien Factory (Get the Future started etc.)
Het klinkt behoorlijk fout zoals die walgelijke cd's die een paar jaar geleden uitkwamen van 1 persoon met alle tracks. Van welk label is hij?quote:Op vrijdag 3 september 2004 12:18 schreef DSKdotCOM het volgende:
Iemand ie Goa Trance 2004 al gehoord? ( bitorrent suprnva staatie) track 7 van cd 1 ... geen idee hoe ie heet ( ik zit nu ook op werk) maar die is wel lekker... weet iemand meer van dat soort?
Die is goedquote:Op vrijdag 3 september 2004 14:09 schreef Piaf het volgende:
[afbeelding]
Cover
deze zal ie wel bedoelen
quote:Op zaterdag 4 september 2004 21:47 schreef Mar10Segovia het volgende:
Vandaag stomtoevallig met een collega gekletst over Infected Mushroom. Hij noemde het Goa Psy Trance.... ik: WAT?![]()
tvp dus.
Angelina roeleert!quote:Op dinsdag 7 september 2004 16:14 schreef Tranceptor het volgende:
Gouwe ouwe goashit
Toppunten van die cd zijn wat mij betreft:
Infernal Machine : The Lion Sleeps Tonight
Cosmosis : Howling At The Moon
en van de tweede cd:
Doof : Angelina
UX : Masters Of The Universe
MFG : Magnetic Activity ('96 Rmx)
Distance to goa 4 is hele lekkere oude goa-compilatiequote:Op dinsdag 7 september 2004 16:32 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Angelina roeleert!(Zeker met wat geestverruimende middelen).
Als je nog tips hebt over zo'n zelfde goeie compilatie houd ik mij zeeeeeer aanbevolen![]()
Ik kom op het internet regelmatig goa tegen,maar het meeste is echt gewoon bagger.
geef me url's (of een mailtje, zie profiel)quote:Op dinsdag 7 september 2004 16:34 schreef Tranceptor het volgende:
Distance to goa 4 is hele lekkere oude goa-compilatie
er zijn ook hele goede psytrance compilaties ...ook weten?
Check eens op http://www.psyshop.com wat je cool vind, stuur me een meeltje en dan weet ik wel een comp erbij...quote:Op dinsdag 7 september 2004 16:37 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
geef me url's (of een mailtje, zie profiel)
Het is een beetje een rare mix van verschillende delen van de Distance to Goa serie...quote:Op dinsdag 7 september 2004 16:54 schreef Mr_Belvedere het volgende:
'k vond deze nog , is da wat ? http://www.alphamusicstore.com/5613740.html
Ik kan niet, ik MOET de volgende dag naar Major League, vind ik wel balen. Kun je het voor me opnemen ?quote:Op woensdag 8 september 2004 11:49 schreef Opa Bokma het volgende:
Aha, een nieuw goa-topic, gezellig!
Zoals mijn grote vriend Tranceptor al vermeldde, is Protoculture zeker de moeite waard! De beste man komt uit zuid-afrika en is (voor mij persoonlijk) een van de betere psy-artiesten op dit moment. Nu ik het toch over Protoculture heb, a.s. vrijdag (10 september) geven wij een feest in Delft met PROTOCULTURE LIVE!!!Voor de eerste keer in Nederland (en Belgie) trouwens! Meer info: http://www.cosmiccombination.net
Zou ik wel willen. Ik heb alleen een contract getekend waarin ik verklaar dat ik zijn set niet op zal nemenquote:Op woensdag 8 september 2004 11:54 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik kan niet, ik MOET de volgende dag naar Major League, vind ik wel balen. Kun je het voor me opnemen ?
Soepel hoorquote:Op woensdag 8 september 2004 12:02 schreef Opa Bokma het volgende:
Daar zullen per ongeluk wel een paar fragmenten van zijn set in meegenomen worden![]()
Nee, ik ben benieuwd. Ik hoop dat het beter dan Converting Vegeterians is. Het totaalplaatje dan, aangezien er wel goede nummers op stonden, maar 80% bagger was, naar mijn mening.quote:Op donderdag 9 september 2004 21:57 schreef WauseWillem het volgende:
Kennen jullie het nieuwe album IM the supervisor van Infected Mushroom al, en zoja wat vinden jullie hiervan? Ik ben zelf eigenlijk redelijk noob op het gebied van psytrance maar ik vind dit album helemaal geweldig![]()
Aphex Twin is geen goa, maar IDM. Heeft verder ook niet veel met goa te maken toch? Infected Mushroom is aardig uniek in de goawereld, heeft best wel een eigen geluid. Ik denk dat Hallucinogen er wel enigzins bij in de buurt komt.quote:Zijn er nog meer artiesten die soortgelijke muziek maken? Ik vind dat goa een beetje aan de softe kant. Ik weet niet waar ik bijv. Aphex Twin onder moet indelen, maar er mag van mij wel wat meer beat onder zitten dan bij hem.
\quote:Op vrijdag 10 september 2004 00:37 schreef teknomist het volgende:
Wat doet Akasha nu hier weer tussen?
oei leuke sitequote:Op donderdag 2 september 2004 15:44 schreef Heliospan het volgende:
http://www.cs.umu.se/~tdv94ati/index.html
ik vind die termen altijd vaag geweest....maar het klopt wel hoe jij het zegt geloof ikquote:Op dinsdag 7 september 2004 16:01 schreef Tranceptor het volgende:
De stroming heet psytrance tegenwoordig.
Je kunt het zien als :
* goa was meer gericht op melodieen en minder op effecten en de beat zelf
* psytrance is minder gericht op melodieen en meer op effecten en de beat.
Het nieuwe album van Psychonaut: Antagonistic Pathways, is ook zeker een aanrader. Het is niet bepaald standaardgoa (je moet er dus maar van houden), maar heeft een ontzettend strakke productie en meesterlijk in elkaar gezette nummers. Beste nummers zijn imo Witchkraft en Marokko Sunset.quote:Op vrijdag 10 september 2004 00:36 schreef dreamer_ het volgende:
Psychonaut
Volgens mij is jouw definitie van goa wat men hier 'full-on' noemt en van psytrance 'progressive'. Goa en psytrance zijn eigenlijk hetzelfde, maar goa wordt steeds minder gebruikt omdat de oosterse invloeden er wel een beetje af zijn. En psytrance past meer bij het psychedelische drugswereldjequote:Op dinsdag 7 september 2004 16:01 schreef Tranceptor het volgende:
De stroming heet psytrance tegenwoordig.
Je kunt het zien als :
* goa was meer gericht op melodieen en minder op effecten en de beat zelf
* psytrance is minder gericht op melodieen en meer op effecten en de beat.
Ik vind full-on wel echt iets anders dan goa. Er zitten maar weinig echte melodielijnen in full-on namelijk.quote:Op vrijdag 10 september 2004 09:43 schreef Heliospan het volgende:
[..]
Volgens mij is jouw definitie van goa wat men hier 'full-on' noemt en van psytrance 'progressive'. Goa en psytrance zijn eigenlijk hetzelfde, maar goa wordt steeds minder gebruikt omdat de oosterse invloeden er wel een beetje af zijn. En psytrance past meer bij het psychedelische drugswereldje
In 1997 kwam mijn broer het album 'Goa Spaceship 101' online tegen, haalde hem en sindsdien ben ik addict.quote:Op vrijdag 10 september 2004 10:52 schreef dreamer_ het volgende:
Ik wist niet dat goa en psy zo bekend zijn.. hoe en wanneer zijn jullie er mee in aanraking gekomen?
Ikzelf kreeg in 2001 een paar tracks opgestuurd via IRC en toen ging ik zoeken op audiogalaxy.
Wat houd progressive in op muziekgebied? Zoals in progressive trance?quote:Op vrijdag 10 september 2004 09:36 schreef Tranceptor het volgende:
Ik neig zelf tegenwoordig meer naar de progressive kant van protoculture en consorten. Ik ben ook van de melodiegerichte psy-ers...
quote:OK, what's the difference between psytrance and Goatrance? Psytrance is short for "psychedelic trance," and it features heavy basslines, mind-bending samples, lots of energy, and other reality-altering components. Goa trance originates from the Indian province of Goa (a final destination for early hippies) and features more melody and more Eastern style sounds.
Maar goa is dood. Tegenwoordig is bijna alles psyquote:Goa Trance: Like somethingorother said, Goa Trance seems more "Melodic" than Psy-Trance. Goa Trance usualy has the Middle Eastern sound to it (well, all Goa Trance I have heard) and it tends to be less "Hypnotic" then the other genre, but it is more "Enlightening" than the other.......
Psy Trance: Like somethingorother said, Psy-Trance usualy is towards a much more driving, unforgiving sound, with LOTS of complexities and change-ups throughout the song. All Psy-Trance I have heard, is very driving, has many "Trippy" sounds throughout it that shouldn't even be in the song and tends to be more of a "Dark" type of the two genres.
Nee ik vind toch dat er een duidelijk verschil is in geluid tussen goa en psytrance, lastig uit te leggen alleen.quote:Op vrijdag 10 september 2004 11:51 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Wat houd progressive in op muziekgebied? Zoals in progressive trance?
Naar mijn mening is GOA psytrance maar dan MET de indiase invloeden, het is tenslotte ontstaan op het partyeiland Goa in India. Toch?
Paul Oakenfold heeft nooit zelf goa of psy gemaakt.quote:Op vrijdag 10 september 2004 11:59 schreef dreamer_ het volgende:
Klopt Heliospan.. kijk maar naar Astral Projection, Paul Oakenfold en Yahel.. die gaan meer richting Trance (jammer genoeg)
Wel geremixtquote:Op vrijdag 10 september 2004 12:01 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Paul Oakenfold heeft nooit zelf goa of psy gemaakt.
Ja, maar dan nog horen ze niet in één rijtje. Bovendien heeft Paul Oakenfold weinig met goa te maken, hij heeft in heel veel genres wel even de kop opgestoken (om er een financieel slaatje uit te proberen te slaan).quote:Op vrijdag 10 september 2004 12:22 schreef dreamer_ het volgende:
[..]
Wel geremixt
Ik ben er in gerold vanuit de raves van vroeger. Toen alles de kant van terror en happy hardcore ging is de 'oudere generatie' eruit gestapt en een beetje richting de 'hippie'-stroming gegaan. Feesten die in oude kraakpanden werden gegeven etc. Maar ook in kleinere centra. Daar was de sfeer vele malen beter dan op grote raves.quote:Op vrijdag 10 september 2004 10:52 schreef dreamer_ het volgende:
Ik wist niet dat goa en psy zo bekend zijn.. hoe en wanneer zijn jullie er mee in aanraking gekomen?
Ikzelf kreeg in 2001 een paar tracks opgestuurd via IRC en toen ging ik zoeken op audiogalaxy.
In 1999 ben ik gevraagd om te helpen op Dancedelic, een goa festival in de Belgische Ardennen. Sindsdien ga ik wel geregeld naar parties/festivals. Ervoor was ik al een paar keer geweest naar een party maar associeerde ik het vooral met fluo hippies en andere poppenkastfiguren. Op het festival heb ik me zo goed geamuseerd dat het mij van toen af wel aanstaat.quote:Op vrijdag 10 september 2004 10:52 schreef dreamer_ het volgende:
De scene bestaat nog steeds voor een groot deel uit fluohippies en poppekastfigurenquote:Op vrijdag 10 september 2004 13:23 schreef dopa het volgende:
Ervoor was ik al een paar keer geweest naar een party maar associeerde ik het vooral met fluo hippies en andere poppenkastfiguren. Op het festival heb ik me zo goed geamuseerd dat het mij van toen af wel aanstaat.
Die gasten zijn wel relaxed, wat je ook doet, niemand die je vreemd aan staat te kijken.quote:Op vrijdag 10 september 2004 13:37 schreef kamagurka het volgende:
[..]
De scene bestaat nog steeds voor een groot deel uit fluohippies en poppekastfiguren
ik noem dat rose-slobberend ICT tuigquote:Op vrijdag 10 september 2004 13:56 schreef Vulcanus het volgende:
[..]
Die gasten zijn wel relaxed, wat je ook doet, niemand die je vreemd aan staat te kijken.
Liever dat soort lui om me heen, dan al die trendy mensen op VIP feestjes (coke/champagne/aardbeien).
Mee eens, zeker mee eens, alleen moeten 'ze' niet oppassen dat de scene populair wordt bij de massa waarna alle trendy mensjes zich als fluo hippies kleden en iedereen gaan aankijken die er NIET zo bijloopt!quote:Op vrijdag 10 september 2004 13:56 schreef Vulcanus het volgende:
[..]
Die gasten zijn wel relaxed, wat je ook doet, niemand die je vreemd aan staat te kijken.
Liever dat soort lui om me heen, dan al die trendy mensen op VIP feestjes (coke/champagne/aardbeien).
Ehmmm... tsja, dat gebeurt nu dus al een beetjequote:Op vrijdag 10 september 2004 15:26 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Mee eens, zeker mee eens, alleen moeten 'ze' niet oppassen dat de scene populair wordt bij de massa waarna alle trendy mensjes zich als fluo hippies kleden en iedereen gaan aankijken die er NIET zo bijloopt!![]()
Gedachtengoed en realiteit zijn dan wel twee afzonderlijke dingen he?quote:Op vrijdag 10 september 2004 16:40 schreef LaTiNo het volgende:
En dan nog, bij hele gedachtengoed van psy hoort dat gewoon niet, ZONDER UITZONDERINGEN!
Is ook zo, alleen heb ik er mee leren levenquote:Op vrijdag 10 september 2004 13:37 schreef kamagurka het volgende:
[..]
De scene bestaat nog steeds voor een groot deel uit fluohippies en poppekastfiguren
quote:Op maandag 13 september 2004 00:39 schreef Opa Bokma het volgende:
Wow, jullie hebben wat gemist afgelopen vrijdag! Protoculture was geweldig!!!
quote:Live **** H A L L U C I N O G E N **** 2H SET!
(aka Shpongle/Simon Posford/Younger Brother)
Younger Brother is Simon Posford en Benji Vaughan (die heeft ook wat commerciele tranceshit achter zijn naam staan). Samen zijn zij Younger Brother, apart Hallucinogen en Prometheus.quote:Op maandag 13 september 2004 22:13 schreef Bolderbast het volgende:
wow weer wat nieuws geleerd
Hallucinogen is gewoon Younger Brother???
ik heb laatst Younger Brother - A Flock of Bleeps (album) gedownload, dit is toch heel anders eigenlij, maar zitten wel goede nummers tussen
noem eens wat van die 'commerciele trance shit' van die Vaughan dan?? vind ik altijd leuk om te wetenquote:Op dinsdag 14 september 2004 18:51 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Younger Brother is Simon Posford en Benji Vaughan (die heeft ook wat commerciele tranceshit achter zijn naam staan). Samen zijn zij Younger Brother, apart Hallucinogen en Prometheus.
Whaaaaaaaa !!!quote:Op maandag 13 september 2004 20:44 schreef JanDenSmeerpoets het volgende:
OVERIGENS
voor de liefhebber:
http://www.goatrance.de/goabase/party_details.php3?PID=12800
[..]
spacey & vaughan "earth (live forever)"quote:Op woensdag 15 september 2004 19:51 schreef Bolderbast het volgende:
[..]
noem eens wat van die 'commerciele trance shit' van die Vaughan dan?? vind ik altijd leuk om te weten
Atmos- Klein aber Doctor is wel lekkerquote:Op vrijdag 17 september 2004 13:56 schreef Piemol het volgende:
Son Kite is wel lekker
Meer van dit soort muziek out there?
Son Kite, vanavond in Belgie: http://www.goatrance.de/goabase/party_details.php3?PID=13436. Enne (de oude) Atmos is idd ook erg goed, Head Cleaner kan ik blijven draaien!quote:Op vrijdag 17 september 2004 13:56 schreef Piemol het volgende:
Son Kite is wel lekker
Meer van dit soort muziek out there?
Ik vind The Gathering nog steeds hun beste album. En na Classical Mushroom vind ik het allemaal wat minder geworden. Vooral het nummer " Return of the Shadows" is echt meesterlijk!quote:Op zaterdag 18 september 2004 11:45 schreef Opa Bokma het volgende:
Iemand trouwens al een mening over "I'm the Supervisor" van IM? Nog meer Psypop van deze meesters van de melodieen! Ik zelf vond de vorige cd beter, maar de albums van IM ga je pas waarderen na een paar keer goed luisteren. Knallers: "Ratio Shmatio" en "Bombat"!
Ach, atmos...quote:Op zaterdag 18 september 2004 11:36 schreef Opa Bokma het volgende:
[..]
Son Kite, vanavond in Belgie: http://www.goatrance.de/goabase/party_details.php3?PID=13436. Enne (de oude) Atmos is idd ook erg goed, Head Cleaner kan ik blijven draaien!
Als we toch aan het spammen zijn, eind November kunnen we ook Infected live in Belgie horen: http://www.goatrance.de/goabase/party_details.php3?PID=12698. Die belgen hebben ook maar mazzel met hun scene, hier in Holland is het huilen met de pet op met live acts!
Is the gathering de plaat waar "psycho" en "dracul"op staan?quote:Op zaterdag 18 september 2004 11:59 schreef Pietjuh het volgende:
[..]
Ik vind The Gathering nog steeds hun beste album. En na Classical Mushroom vind ik het allemaal wat minder geworden. Vooral het nummer " Return of the Shadows" is echt meesterlijk!
Klopt, dat hoor je nog maar weinig tegenwoordig.quote:Op zaterdag 18 september 2004 12:13 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ach, atmos...Dat brengt me terug bij de keer dat ik op het BOOM festival was, ik schiet bijna even vol
Goeie muziek iddMinimaal en toch ongehoord subtiel
Dracul staat op Classical Mushroom en Psycho op The Gathering. Overigens vind ik de Live remix van Psycho beter dat die op the Gathering (deze staat op Full On 4)!quote:Op zaterdag 18 september 2004 12:16 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Is the gathering de plaat waar "psycho" en "dracul"op staan?
BP empire vond ik erg slap...
Wat ook erg goed is is Future Prophecy met Freak!! Boeiende psytrance.
Leuke nummers, maar een beetje het "kinderschoenen"-niveau psytrancequote:Op zaterdag 18 september 2004 12:26 schreef Opa Bokma het volgende:
[..]
Dracul staat op Classical Mushroom en Psycho op The Gathering. Overigens vind ik de Live remix van Psycho beter dat die op the Gathering (deze staat op Full On 4)!
Psycho staat op the Gathering, Dracul op Classical Mushroomquote:Op zaterdag 18 september 2004 12:16 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Is the gathering de plaat waar "psycho" en "dracul"op staan?
Welke nummers bedoel je, die van IM?quote:Op zaterdag 18 september 2004 12:49 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Leuke nummers, maar een beetje het "kinderschoenen"-niveau psytrance
Ik vind dingen als atmos wat diepgaander qua klank![]()
Echt kinderlijke psytrance is bijvoorbeeld space tribe, daar kun je misschien als 15-jarige nog warm van worden...
Dracul en psycho idd, ik vind het een beetje kinderlijke structuren en opbouw... een beetje op stoere pubermannetjes gerichtquote:Op zaterdag 18 september 2004 20:12 schreef Opa Bokma het volgende:
[..]
Welke nummers bedoel je, die van IM?
Tja, het zijn dan ook hun eerste twee albums, die jongens zijn ook gegroeid. Je kan tegenwoordig alles van IM vinden, maar niet dat ze voorspelbare muziek uitbrengen. Freak van Future Prophecy heb ik hier op vinyl liggen en ook (letterlijk) helemaal grijs gedraaid!quote:Op zaterdag 18 september 2004 23:29 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Dracul en psycho idd, ik vind het een beetje kinderlijke structuren en opbouw... een beetje op stoere pubermannetjes gerichtZoals ook veel metal op pubers is gericht als je begrijpt wat ik bedoel..
Atmos is veel gelaagder, Future prophecy ook trouwens (ken je dat?). Verder vind ik deviant species ook erg coole psytrance.. ik houd meer van de wat duistere tribal richting in psy
Ik vind de meeste revelations van de Crystal Skull series wel goed. Ze zijn alleen ampter toe te passen in een set. Misschien alleen als eerste plaat als je de pipo bent!quote:Op zaterdag 18 september 2004 19:46 schreef Stupide het volgende:
Astrix - The Fourth Revelation is echt een meesterlijk nummer.
http://www.psynews.org is ook een goede site met een soort database van albums etc.
Goeie tip idd! Space Buddha was op FullMoon afgelopen zomer, een van de betere sets wat mij betreft!quote:Op zaterdag 18 september 2004 23:35 schreef Pietjuh het volgende:
Space Buddha is ook best lekker om naar te luisteren!
Flamebait!!!quote:Op zondag 19 september 2004 15:39 schreef heracles het volgende:
Ik vind PsyTrance nog niet half zo diep gaan als bepaalde stijlen Minimal en Deep Techno.
Ik vind het hele PsyTrance gebeuren een beetje raar want het is niets anders dan Trance zoals het was voor 1996. Toen Paul Oakenfold, Timo Maas en Paul van Dijk de Trance uitvonden.
Power-trancequote:Op zondag 19 september 2004 12:17 schreef Opa Bokma het volgende:
[..]
Tja, het zijn dan ook hun eerste twee albums, die jongens zijn ook gegroeid. Je kan tegenwoordig alles van IM vinden, maar niet dat ze voorspelbare muziek uitbrengen. Freak van Future Prophecy heb ik hier op vinyl liggen en ook (letterlijk) helemaal grijs gedraaid!![]()
Ik heb een heel brede smaak qua psy, maar ik draai vooral full-on op feesten. Ik probeer de power-trance een beetje te ontzien, daar wordt je momenteel mee doodgegooid. Ik speel bijvoorbeeld liever melodieus zweeds spul. Met ons volgende feest ga ik proberen Logic Bomb naar nederland te halen...
* Tranceptor wil deze post nomineren tot domste post in dit topicquote:Op zondag 19 september 2004 15:39 schreef heracles het volgende:
Ik vind PsyTrance nog niet half zo diep gaan als bepaalde stijlen Minimal en Deep Techno.
Ik vind het hele PsyTrance gebeuren een beetje raar want het is niets anders dan Trance zoals het was voor 1996. Toen Paul Oakenfold, Timo Maas en Paul van Dijk de Trance uitvonden.
Dark Sohoquote:Op maandag 20 september 2004 09:21 schreef Tranceptor het volgende:
Jongens, wat vinden we van Dark Soho, persoonlijk is Depth of Emotion nog altijd zeer lekker. Maar ja, I'm a sucker for triplets...
Noem me vooral een kaaskop, maar GMS- Juice by GMS roeleert
Al nieuws over een nieuw album? Het scheen dat er 1 zat aan te komen, ik kan niet wachtenquote:Op maandag 20 september 2004 12:34 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Dark SohoSleepwalking
![]()
Volgens mij bedoel ik sunspot, weet eigenlijk niet hoeveel platen de mannen hebben gemaakt (of is het een man?quote:Op maandag 20 september 2004 12:36 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Al nieuws over een nieuw album? Het scheen dat er 1 zat aan te komen, ik kan niet wachten![]()
(al vond ik de 2de niet bijster en de eerste nogal 'mono'...)
Och qua drum en bass vind ik bijvoorbeeld Future Prophecy ook weer ontzettend goed (chapter 2 respons), maar ik heb zelf ook wel dingen als After Forever enzo liggen. Vrij brede smaak in muziek dus dan hoor ik dat graag in psy terug. Helaas heeft psy de laatste tijd een beetje last van vervlakking van geluid zoals ik dat noem. Veel dezelfde sounds en dezelfde muzikale tendensen in de muzieksoort, maar daar ga ik verandering in brengenquote:Op maandag 20 september 2004 12:41 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Volgens mij bedoel ik sunspot, weet eigenlijk niet hoeveel platen de mannen hebben gemaakt (of is het een man?)
Duidelijk geval van iemand die ook uit goth/rock/metalinvloeden put en niet alleen uit het reservoir trance
Oh...quote:Op maandag 20 september 2004 12:43 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Och qua drum en bass vind ik bijvoorbeeld Future Prophecy ook weer ontzettend goed (chapter 2 respons), maar ik heb zelf ook wel dingen als After Forever enzo liggen. Vrij brede smaak in muziek dus dan hoor ik dat graag in psy terug. Helaas heeft psy de laatste tijd een beetje last van vervlakking van geluid zoals ik dat noem. Veel dezelfde sounds en dezelfde muzikale tendensen in de muzieksoort, maar daar ga ik verandering in brengen
Het zijn drie mannen, tenmiste, zo heb ik ze live gezien. Twee met gitaren en een achter de knoppen. Net als Tim Schuldt échte rockers dus!quote:Op maandag 20 september 2004 12:41 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Volgens mij bedoel ik sunspot, weet eigenlijk niet hoeveel platen de mannen hebben gemaakt (of is het een man?)
Duidelijk geval van iemand die ook uit goth/rock/metalinvloeden put en niet alleen uit het reservoir trance
Ik vind die eerste plaat echt erg goed! Heb hem ooit in een groezelig kartonnen flapje van iemand op mp3-formaat gekregen en verwachte er niet veel van, maar sommige nummers blijven echt in je repeat-hersenkwab hangenquote:Op dinsdag 21 september 2004 10:32 schreef Opa Bokma het volgende:
[..]
Het zijn drie mannen, tenmiste, zo heb ik ze live gezien. Twee met gitaren en een achter de knoppen. Net als Tim Schuldt échte rockers dus!Live zijn ze trouwens echt geniaal!
Het eerste album was Sunspot, de tweede Combustion en de 3e komt er dus aan. Ik meen dat ze in november of december weer een live act in (wederom) Belgie hebben.
Jah, leuk feest en prachtige locatie ook!quote:Op zondag 26 september 2004 08:43 schreef JanDenSmeerpoets het volgende:
ik kom net TERUG van antwerpen
en OEI wat was t een hulde!![]()
Tja, ikke wel in ieder geval. Maar ik organiseer het dan ook (met wat vrienden), zou lullig zijn als ik zelf niet op kom dagen!quote:Op woensdag 29 september 2004 13:17 schreef Pietjuh het volgende:
Gaan er nog mensen naar de bar en boos aanstaande zaterdag in leiden?
JIJ hier ook al?quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 11:43 schreef RichardQuest het volgende:
TVP
dat is nog geen uurtje met de auto voor mijquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 11:14 schreef JanDenSmeerpoets het volgende:
jawohl en daar gaan we weer:
27 november: infected mushroom in hasselt - belgië
dikke vette aanrader:quote:Op woensdag 20 oktober 2004 18:02 schreef Bolderbast het volgende:
ik word dus weer helemaal dooreen op het moment!!
heb via torrent Yahel & Infected Mushroom live @ Japan binnengehaald
en toch is het gewoon de VETSTE muziek die het heeft
Kan iemand me misschien vertellen hoe vet die locatie dan wel niet mag zijn?quote:Hexagon shaped dancefloor under glass pyramid roof.
Fulle decorated by MORVISUAL.
Live video projections by PSYTWIN.
More vudal stumuli by changing lightmospheres & multi lazershow.
Massive crystal clear soundsystem
Tja, Logic Bomb zit er voorlopig niet in. Die gasten reageren niet op mijn emailtjes. Waarschijnlijk omdat ze niet veel meer doen aan live acts. Daarbij heb ik begrepen dat ze ook niet te betalen zijn, een paar duizend euro voor een setje van 1,5 uur. Dat is voor nu ruim boven ons budget, helaasquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 20:41 schreef Jebus het volgende:
Opa Bokma......Logic Bomb naar NL???![]()
Ik zal er zijn (wil je dan ook even vragen of ze wel wat spul van hun eerste album willen spelen )
![]()
The Muses Rapt was laatst live in Belgie (tja, belgie weer ja) Spiritual Healing live is echt heel gaaf! Er is ook een (unreleased) IM remix van deze plaat, ook zeker de moeite waard! Hij komt binnenkort trouwens met een nieuw album, na al die jaren. Ben benieuwd...quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 19:52 schreef Bolderbast het volgende:
[..]
dikke vette aanrader:
The Muses Rapt - Spiritual Healing (Yahel mix)![]()
Ik heb zelf eens gespeeld met de gedachte parasense naar nederland te halen. Ik heb feestjes gegeven met gasten van empathy (a'dam), dus ik heb hun ook gevraagd toen. Ze stonden er niet afwijzend tegenover, maar het is nooit echt doorgegaan... Ik weet niet bij welke organisatie jij zit, maar misschien kunnen we een budget-join doen en een vette act naar nederland halen?quote:Op maandag 25 oktober 2004 11:51 schreef Opa Bokma het volgende:
[..]
Tja, Logic Bomb zit er voorlopig niet in. Die gasten reageren niet op mijn emailtjes. Waarschijnlijk omdat ze niet veel meer doen aan live acts. Daarbij heb ik begrepen dat ze ook niet te betalen zijn, een paar duizend euro voor een setje van 1,5 uur. Dat is voor nu ruim boven ons budget, helaas
Nouja, aangezien we weinig live-acts hebben in Nederland hebben we opties genoeg voor ons volgende feest...
Ik wil zeker proberen te komen. Iemand info over kaartjes (prijs / beschikbaarheid) ?quote:Op maandag 25 oktober 2004 11:51 schreef Opa Bokma het volgende:Maar er gaat dus een kleine FOK! meet-n-greet komen tijdens IM in belgie???
Ik kom ook uit noord holland. Als we nou met een zooi mensen tegelijk met een busje gaan dan lijkt me dat prima te doen. Ik wil inprincipe wel rijden (liefst alleen heen) en een busje moet ook wel te regelen zijn, of anders huren. Als we nou met bijvoorbeeld 8 man zijn dan zullen de kosten ervan harstikke meevallen.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 00:27 schreef dunc het volgende:
[..]
Ik wil zeker proberen te komen. Iemand info over kaartjes (prijs / beschikbaarheid) ?
Verder echt zin om even helemaal uit me dak te gaan avondje daar. Nu alleen nog zien hoe ik er heen kom (beetje ver vanuit Noord-Holland)
Dan moet er iemand helder blijven de hele avond om terug te rijdenquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 15:20 schreef WauseWillem het volgende:
[..]
Ik kom ook uit noord holland. Als we nou met een zooi mensen tegelijk met een busje gaan dan lijkt me dat prima te doen. Ik wil inprincipe wel rijden (liefst alleen heen) en een busje moet ook wel te regelen zijn, of anders huren. Als we nou met bijvoorbeeld 8 man zijn dan zullen de kosten ervan harstikke meevallen.
Idee?![]()
Kijk eens aan.. ik was eigenlijk van plan met ons bestelbusje te gaan en achterin de relaxen tot t weer een beetje dag zou worden.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 20:43 schreef Opa Bokma het volgende:
Hé! Da's leuk, hoe herkennen we elkaar?! Ik ga zelf met de auto vanuit Leiden, maar die zit al zo'n beetje vol. Het is trouwens wel verstandig te reserveren of van te voren kaartjes te halen in Belgie. Reserveren kan via info@sixofour.org (25 euro, ze willen voor- en achternaam van elke persoon die op de lijst moet) of kaartjes kopen bij Kairoo in Antwerpen (22,50 euro).
Het is normaal in Belgie om jezelf na het feest in de auto nuchter te chillen. Dan vertrek je vervolgens vrolijk eind van de middag terug naar huis. Nouja, tis maar een ideeIk blijf sowieso redelijk nuchter op feestjes!
Doet u mij eens mailen als je wiltquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 16:46 schreef dunc het volgende:
[..]
Dan moet er iemand helder blijven de hele avond om terug te rijdenVerder een mooi plan!
Misschien wel aangestoken...?quote:Op maandag 15 november 2004 08:53 schreef Tranceptor het volgende:
Die gozer die overleden is ken ik nog wel van gezicht...
Best wel raar eigenlijk, al kom ik een jaar niet meer psyfeesten. Ik ben geloof ik vorig jaar ook een keer in die loods geweest. Het is de grote vraag nu hoe er een brand is ontstaan...
Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe je anders zo'n ding in de fik krijgt.quote:Op maandag 15 november 2004 15:58 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Misschien wel aangestoken...?
Maar trieste zaak, dat is wel het risico wat je loopt echter op illegale plekken.
Ik ben er ook bang voor...quote:Op dinsdag 16 november 2004 09:21 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe je anders zo'n ding in de fik krijgt.
Of één malloot die al onder invloed van bepaalde zaken was en vuur wilde...quote:Op dinsdag 16 november 2004 13:55 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik ben er ook bang voor...
Er hoeft maar een malloot aanwezig te zijn met slechte bedoelingen, die ergens achteraf met zijn zippo staat te knippen![]()
![]()
Dat kan ook ja..quote:Op dinsdag 16 november 2004 14:33 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Of één malloot die al onder invloed van bepaalde zaken was en vuur wilde...
Bizarre toevalligheid als Skazi- Fire net langskwam...quote:Op dinsdag 16 november 2004 14:59 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Dat kan ook ja..
quote:Benefit party for the victims of WB
in memory of Moon
23:00 Chill music
24:00 Live band "Bouillon" (Rock)
01:00 Psytrance
Zentaur
FluoElf
Manna
Rob da Rich
Flumo
Vj: Visual-J
Fluo performance by: Lightgarden
chill out dj's:
Cyberchick
Lisa
Ramses
Bliepertronic
Fundraiser for the victims of WB, and in memory of Moon.
De Waakzaamheid (capacity 700+) is going to let us do this benefit party without having to pay rent, so we can donate the entrancefee + additional donations to the victims of the tragedy.
Stringart: Daniel
www.waakzaamheid.com
Damage: 10 euro.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |