abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21722060
Goed, ik snap de partij op zich wel en ik snap Wilders op zich ook wel. In een democratische partij lijkt het mij toch wel wenselijk dat ieder lid zijn eigen ideeën heeft, zolang ze maar stroken met de ideologie van de partij en niet zozeer de standpunten. Wat Wilders heeft gedaan met zijn 10-punten-plan is de discussie binnen de partij aanzwengelen, of althans dit te trachten, over de koers die de liberalen moeten voeren. Geenszins was hier sowieso al sprake van stemkeuze in de Tweede Kamer. Dit is later, vooral de laatste paar dagen dus, echter wel verhard, alsof Wilders zich in een hoek gedrukt voelde.
De partij moet natuurlijk echter ook een solide, partij zijn, waar afspraken gemaakt kunnen worden. En volgens Van Aartsen is dit niet mogelijk met deze ex-VVD-er en hij bnadrukte dan ook dat het niet en juist niet over 'Turkije' ging, maar over de eensgezindheid binnen de partij. Men kan zich wel afvragen wat Van Aartsen hier nou concreet mee bedoelt: Stemmen naar wat de top zegt, ook al is het niet jouw standpunt en dit altijd?
pi_21722062
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 09:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hirsi Ali. 2 Vliegen in 1 klap
Het klinkt gek, maar die acht ik net iets te verstandig om zich bij zo'n hormonaal gezelschap aan te sluiten.
pi_21722867
Op zich natuurlijk een geweldige ontwikkeling voor links: steeds meer versplintering op rechts. Een centrum-links kabinet komt steeds dichterbij.
  vrijdag 3 september 2004 @ 10:47:04 #229
13250 Lod
Sapere aude!
pi_21723064
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 10:34 schreef Halinalle het volgende:
Op zich natuurlijk een geweldige ontwikkeling voor links: steeds meer versplintering op rechts. Een centrum-links kabinet komt steeds dichterbij.
Je bedoelt dat Links het moet hebben van gebrek aan beter?
GNU Terry Pratchett
pi_21723147
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 10:47 schreef Lod het volgende:

[..]

Je bedoelt dat Links het moet hebben van gebrek aan beter?
Nee hoor, maar al dat gespartel in de marge levert wel een genoeglijk schouwspel op
pi_21723265
Ik denk dat hij best wel uit de picture raakt binnen een maand....Hij betekent niks meer.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_21723276
Iedere dinsdagavond dissidentenoverleg met Ali L.
pi_21723332
Enkele VVD ministers zonet: "Hij had zijn zetel af moeten staan"
pi_21723343
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 11:04 schreef Toad het volgende:
En terecht. Die zetel is van de partij, niet van Wilders.
pi_21723345
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 11:00 schreef RichardQuest het volgende:
Ik denk dat hij best wel uit de picture raakt binnen een maand....Hij betekent niks meer.
Nou, ik denk dat-ie best wel achterban heeft, maar die achterban mobiliseert uit twee verschillende strata, dus dat is gedoemd om verkeerd af te lopen. Verder is het zo dat zijn al dan niet uit de picture raken zal afhangen van de verkiezingen in de VS. Wint Dubya dan zal dit een gunstige invloed hebben. Verliest Dubya dan bestaat opgeteld bij eerdergenoemd probleem de reëele kans dat we niet veel meer van hem zullen horen dan nog paar jaar wat gesputter in de marge, gesecundeerd door zijn ideologische half-broertje Bart-Jan Spruijt.
I´m back.
pi_21723366
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 11:04 schreef Toad het volgende:
Daar ben ik het helemaal mee eens, dit systeem slaat nergens op.
pi_21723398
quote:
Dat valt wel mee denk ik. Ik denk dat hij met zijn partij de LPF wel weer wegdrukt. Dan ontstaat juist weer een grotere kans op een rechtse coalitie omdat het CDA en de VVD volgens mij toch nooit meer met de LPF geregeerd zouden hebben.

Juist Links zal waarschijnlijk bij de volgende verkiezingen meer gaan versplinteren omdat de Parrtij voor de dieren wat zetels van Groenlinks zal afpakken.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_21723422
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 09:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

In Scheveningen, mag ik hopen, wegens oorlogsmisdaden...
Gaaf, kunnen ze The Hague Invasion Act ook eens gebruiken.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_21723424
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 11:07 schreef Tikorev het volgende:
Juist Links zal waarschijnlijk bij de volgende verkiezingen meer gaan versplinteren omdat de Parrtij voor de dieren wat zetels van Groenlinks zal afpakken.
Dat klopt niet, het electoraat van de PvdD komt van alle partijen - voor een deel ook van de LPF en de VVD.
pi_21723431
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 11:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat-ie best wel achterban heeft, maar die achterban mobiliseert uit twee verschillende strata, dus dat is gedoemd om verkeerd af te lopen. Verder is het zo dat zijn al dan niet uit de picture raken zal afhangen van de verkiezingen in de VS. Wint Dubya dan zal dit een gunstige invloed hebben. Verliest Dubya dan bestaat opgeteld bij eerdergenoemd probleem de reëele kans dat we niet veel meer van hem zullen horen dan nog paar jaar wat gesputter in de marge, gesecundeerd door zijn ideologische half-broertje Bart-Jan Spruijt.
Nou ja, ik hou het erop dat hij nu nog in de media komt omdat hij de vertegenwoordiger was van een regeringspartij op bepaalde modieuze punten als BuZa, terrorisme en moslims. Hij heeft nu 0 invloed, is het nog interessant om hem elke week in Nova te hebben?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_21723460
quote:
Sommigen lopen wel erg hard van stapel. De zogenaamde versplintering van rechts is m.i. een optisch bedrog. Onze gehele politiek bestaat namelijk uit splinterpartijen en afsplinteringen. Wat je wel ziet is een ontwikkeling die neigt naar een Amerikaans model van een twee partijen-stelsel. Of er in de toekomst überhaupt nog wat te kiezen valt is ook nog maar de vraag. Je ziet in feite nu al dat de nationale soevereiniteit van de verschillende E.U. lidstaten wordt 'uitgekleed'. In de toekomst zal ons verkiezingstelsel waarschijnlijk nog het meeste weg krijgen van een nationale folklore, een soort nationale vlaggetjesdagen. De echte beslissingen zullen echter niet meer hier, maar in Brussel vallen. In dat licht bezien is de gehele commotie rond het vertrek van Wilders, nu al een grote slapstick.
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_21723489
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 11:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat klopt niet, het electoraat van de PvdD komt van alle partijen - voor een deel ook van de LPF en de VVD.
Ik denk toch meer van de PvdA, Sp en GL. Bovendien zal het electoraat van Wilders partij ongetwijfeld ook mede van de PvdA komen. Per saldo denk ik niet dat de wijzer naar links zal uitslaan.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_21723510
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 07:42 schreef sjun het volgende:

[..]

Je hebt het goed voorspeld SCH. Ik had de spelers allen wat meer verstand toegeschreven.
He het zijn wel zogenaamde conservatieven he? Daar kun je niet al te veel verstand van verwachten .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_21723516
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 11:12 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ik denk toch meer van de PvdA, Sp en GL.
Nee dat is niet waar. Hoe kom je daarbij?
quote:
Bovendien zal het electoraat van Wilders partij ongetwijfeld ook mede van de PvdA komen. Per saldo denk ik niet dat de wijzer naar links zal uitslaan.
Laten we eerst maar eens afwachten of Lijst Mozart er ook echt komt
  vrijdag 3 september 2004 @ 11:18:24 #245
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_21723580
Mag de vvd eigenlijk wel doorgaan zo eigenlijk? Staatssecretaris Nijs is toch ook niet zo lang geleden afgetreden?

Zalm, trek de stekker er maar uit. Toe maar
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_21723593
quote:

[..]

Ik denk toch meer van de PvdA, Sp en GL. Bovendien zal het electoraat van Wilders partij ongetwijfeld ook mede van de PvdA komen. Per saldo denk ik niet dat de wijzer naar links zal uitslaan.
Waarom zou hij in hemelsnaam kiezers van de PvdA trekken? Die partij zal eerder gaan groeien dan kleiner worden. Bovendien zijn de LPF en een deel van de VVD-stemmers een veel eenvoudiger voor wilders te berijken doelgroep.
pi_21723621
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 09:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Het klinkt gek, maar die acht ik net iets te verstandig om zich bij zo'n hormonaal gezelschap aan te sluiten.
Ik ook ze heeft volgens mij wat meer visie op de lange termijn en weet dat ze met de VVD altijd meer invloed uit kan oefenen dan met een marginaal clubje.
pi_21723636
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 09:37 schreef SCH het volgende:
Ik voorspel dat er een lijst komt met Heinsbroek als fractieleider, Pastors als het intellectuele geweten en Wilders als vliegende keep voor al uw ultra-rechtse gedachten.

Daar sluit Peter R. de Vries zich wellicht nog bij aan en Joost Eerdmans en Hilbrand Nawijn en dat moeten ze nog wat excuusvrouwen zoeken. En een excuusallochtoon want zo gaat dat in die kringen.
Ik voorspel dat er voor SCH een geweldige toekomst in het verschiet ligt namelijk, als rechtgeaarde opportunist, of beter gezegd populist.
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
  vrijdag 3 september 2004 @ 11:21:24 #249
572 Sniper
Gull Catcher
pi_21723641
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 11:18 schreef Harry_Sack het volgende:

Zalm, trek de stekker er maar uit. Toe maar
Geen van de drie regeringspartijen zal staan te trappelen zich te laten ketenen door de PvdA. Nog een paar jaar geduld.
pi_21723697
quote:

[..]

Ik denk toch meer van de PvdA, Sp en GL.
Grootste deel van de PvdD stemmen kwam van VVD'ers volgensmij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')