Het klinkt gek, maar die acht ik net iets te verstandig om zich bij zo'n hormonaal gezelschap aan te sluiten.quote:Op vrijdag 3 september 2004 09:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hirsi Ali. 2 Vliegen in 1 klap![]()
Je bedoelt dat Links het moet hebben van gebrek aan beter?quote:Op vrijdag 3 september 2004 10:34 schreef Halinalle het volgende:
Op zich natuurlijk een geweldige ontwikkeling voor links: steeds meer versplintering op rechts. Een centrum-links kabinet komt steeds dichterbij.
Nee hoor, maar al dat gespartel in de marge levert wel een genoeglijk schouwspel opquote:Op vrijdag 3 september 2004 10:47 schreef Lod het volgende:
[..]
Je bedoelt dat Links het moet hebben van gebrek aan beter?
En terecht. Die zetel is van de partij, niet van Wilders.quote:Op vrijdag 3 september 2004 11:04 schreef Toad het volgende:
Enkele VVD ministers zonet: "Hij had zijn zetel af moeten staan"
Nou, ik denk dat-ie best wel achterban heeft, maar die achterban mobiliseert uit twee verschillende strata, dus dat is gedoemd om verkeerd af te lopen. Verder is het zo dat zijn al dan niet uit de picture raken zal afhangen van de verkiezingen in de VS. Wint Dubya dan zal dit een gunstige invloed hebben. Verliest Dubya dan bestaat opgeteld bij eerdergenoemd probleem de reëele kans dat we niet veel meer van hem zullen horen dan nog paar jaar wat gesputter in de marge, gesecundeerd door zijn ideologische half-broertje Bart-Jan Spruijt.quote:Op vrijdag 3 september 2004 11:00 schreef RichardQuest het volgende:
Ik denk dat hij best wel uit de picture raakt binnen een maand....Hij betekent niks meer.
Daar ben ik het helemaal mee eens, dit systeem slaat nergens op.quote:Op vrijdag 3 september 2004 11:04 schreef Toad het volgende:
Enkele VVD ministers zonet: "Hij had zijn zetel af moeten staan"
Dat valt wel mee denk ik. Ik denk dat hij met zijn partij de LPF wel weer wegdrukt. Dan ontstaat juist weer een grotere kans op een rechtse coalitie omdat het CDA en de VVD volgens mij toch nooit meer met de LPF geregeerd zouden hebben.quote:Op vrijdag 3 september 2004 10:34 schreef Halinalle het volgende:
Op zich natuurlijk een geweldige ontwikkeling voor links: steeds meer versplintering op rechts. Een centrum-links kabinet komt steeds dichterbij.
Gaaf, kunnen ze The Hague Invasion Act ook eens gebruiken.quote:Op vrijdag 3 september 2004 09:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
In Scheveningen, mag ik hopen, wegens oorlogsmisdaden...
Dat klopt niet, het electoraat van de PvdD komt van alle partijen - voor een deel ook van de LPF en de VVD.quote:Op vrijdag 3 september 2004 11:07 schreef Tikorev het volgende:
Juist Links zal waarschijnlijk bij de volgende verkiezingen meer gaan versplinteren omdat de Parrtij voor de dieren wat zetels van Groenlinks zal afpakken.
Nou ja, ik hou het erop dat hij nu nog in de media komt omdat hij de vertegenwoordiger was van een regeringspartij op bepaalde modieuze punten als BuZa, terrorisme en moslims. Hij heeft nu 0 invloed, is het nog interessant om hem elke week in Nova te hebben?quote:Op vrijdag 3 september 2004 11:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat-ie best wel achterban heeft, maar die achterban mobiliseert uit twee verschillende strata, dus dat is gedoemd om verkeerd af te lopen. Verder is het zo dat zijn al dan niet uit de picture raken zal afhangen van de verkiezingen in de VS. Wint Dubya dan zal dit een gunstige invloed hebben. Verliest Dubya dan bestaat opgeteld bij eerdergenoemd probleem de reëele kans dat we niet veel meer van hem zullen horen dan nog paar jaar wat gesputter in de marge, gesecundeerd door zijn ideologische half-broertje Bart-Jan Spruijt.
Sommigen lopen wel erg hard van stapel. De zogenaamde versplintering van rechts is m.i. een optisch bedrog. Onze gehele politiek bestaat namelijk uit splinterpartijen en afsplinteringen. Wat je wel ziet is een ontwikkeling die neigt naar een Amerikaans model van een twee partijen-stelsel. Of er in de toekomst überhaupt nog wat te kiezen valt is ook nog maar de vraag. Je ziet in feite nu al dat de nationale soevereiniteit van de verschillende E.U. lidstaten wordt 'uitgekleed'. In de toekomst zal ons verkiezingstelsel waarschijnlijk nog het meeste weg krijgen van een nationale folklore, een soort nationale vlaggetjesdagen. De echte beslissingen zullen echter niet meer hier, maar in Brussel vallen. In dat licht bezien is de gehele commotie rond het vertrek van Wilders, nu al een grote slapstick.quote:Op vrijdag 3 september 2004 10:34 schreef Halinalle het volgende:
Ik denk toch meer van de PvdA, Sp en GL. Bovendien zal het electoraat van Wilders partij ongetwijfeld ook mede van de PvdA komen. Per saldo denk ik niet dat de wijzer naar links zal uitslaan.quote:Op vrijdag 3 september 2004 11:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat klopt niet, het electoraat van de PvdD komt van alle partijen - voor een deel ook van de LPF en de VVD.
He het zijn wel zogenaamde conservatieven he? Daar kun je niet al te veel verstand van verwachtenquote:Op vrijdag 3 september 2004 07:42 schreef sjun het volgende:
[..]
Je hebt het goed voorspeld SCH. Ik had de spelers allen wat meer verstand toegeschreven.
Nee dat is niet waar. Hoe kom je daarbij?quote:Op vrijdag 3 september 2004 11:12 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik denk toch meer van de PvdA, Sp en GL.
Laten we eerst maar eens afwachten of Lijst Mozart er ook echt komtquote:Bovendien zal het electoraat van Wilders partij ongetwijfeld ook mede van de PvdA komen. Per saldo denk ik niet dat de wijzer naar links zal uitslaan.
Waarom zou hij in hemelsnaam kiezers van de PvdA trekken? Die partij zal eerder gaan groeien dan kleiner worden. Bovendien zijn de LPF en een deel van de VVD-stemmers een veel eenvoudiger voor wilders te berijken doelgroep.quote:Op vrijdag 3 september 2004 11:12 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik denk toch meer van de PvdA, Sp en GL. Bovendien zal het electoraat van Wilders partij ongetwijfeld ook mede van de PvdA komen. Per saldo denk ik niet dat de wijzer naar links zal uitslaan.
Ik ook ze heeft volgens mij wat meer visie op de lange termijn en weet dat ze met de VVD altijd meer invloed uit kan oefenen dan met een marginaal clubje.quote:Op vrijdag 3 september 2004 09:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Het klinkt gek, maar die acht ik net iets te verstandig om zich bij zo'n hormonaal gezelschap aan te sluiten.
Ik voorspel dat er voor SCH een geweldige toekomst in het verschiet ligt namelijk, als rechtgeaarde opportunist, of beter gezegd populist.quote:Op vrijdag 3 september 2004 09:37 schreef SCH het volgende:
Ik voorspel dat er een lijst komt met Heinsbroek als fractieleider, Pastors als het intellectuele geweten en Wilders als vliegende keep voor al uw ultra-rechtse gedachten.
Daar sluit Peter R. de Vries zich wellicht nog bij aan en Joost Eerdmans en Hilbrand Nawijn en dat moeten ze nog wat excuusvrouwen zoeken. En een excuusallochtoon want zo gaat dat in die kringen.
Geen van de drie regeringspartijen zal staan te trappelen zich te laten ketenen door de PvdA. Nog een paar jaar geduld.quote:Op vrijdag 3 september 2004 11:18 schreef Harry_Sack het volgende:
Zalm, trek de stekker er maar uit. Toe maar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |