bronquote:Opmerkelijke uitspraken van Evert Santegoeds op de radio vanochtend.
De Zaandamse bijstandsmoeder Marita van Rossum beweert al een tijdje een zoontje te hebben van Neerlands bekende showmaster Ron Brandsteder. Het inmiddels 6-jarige knulletje heet Bowy en is geboren op 20 juli 1998. "Toen we in bed lagen, rekende Ron zelfs uit wanneer ik zou bevallen," zei Marita destijds.
Advocaten kruisden de degens en Ron moest een DNA test ondergaan. Nu beweert Santegoeds dat Brandsteder een dubbelganger naar de DNA test heeft gestuurd. Er wordt ook altijd een polaroid gemaakt van de persoon die getest wordt. Maar ook dat is verdwenen. Dus een rechtzaak volgt weer deze maand.
jajaquote:Het inmiddels 3-jarige knulletje heet Bowy en is geboren op 20 juli 1998.
De zoon is gewoon van de dubbelgangerquote:Op donderdag 2 september 2004 12:03 schreef Robertje het volgende:
Houdt zijn dubbelganger dan ook van poepsex?
Dan heeft good old Sonyboy dus zelf DNA afgegeven, want als zijn dubbelganger dat had gedaan was het een perfect match geweest....quote:Op donderdag 2 september 2004 12:05 schreef Lod het volgende:
[..]
De zoon is gewoon van de dubbelganger
Ik denk dat ze die vrouw eens moeten vragen wat ze gedronken / gerookt had toen ze met "Ron Brandsteder" het bed in dook.quote:Op donderdag 2 september 2004 12:05 schreef Lod het volgende:
[..]
De zoon is gewoon van de dubbelganger
En kwam daar dezelfde berekening uit als in deze quotequote:Op donderdag 2 september 2004 12:00 schreef schatje het volgende:
Het inmiddels 3-jarige knulletje heet Bowy en is geboren op 20 juli 1998. "Toen we in bed lagen, rekende Ron zelfs uit wanneer ik zou bevallen," zei Marita destijds.
ja.. 1998 + 3 = ... 2001! goh, opmerkelijk bericht zo weer 3 jaar laterquote:Op donderdag 2 september 2004 12:01 schreef mitt het volgende:
[..]
jaja
Dat idee had ik ook al.quote:Op donderdag 2 september 2004 12:12 schreef trie het volgende:
[..]
ja.. 1998 + 3 = ... 2001! goh, opmerkelijk bericht zo weer 3 jaar later![]()
(weekblad Party)quote:Marita weer naar de rechtbank
Opnieuw DNA-test
In het voorjaar van 2002 werd de Nederlandse showbizzwereld opnieuw opgeschrikt door het nieuws dat televisiepresentator een buitenechtelijk kind zou hebben. Dit werd althans beweerd door Marita van Rossum uit Zaandam. Een DNA-onderzoek later dat jaar leverde echte het onomstotelijk bewijs dat Ron de vader niet is. Maar Marita laat het er niet bij zitten.
Ik doe dit echt niet voor mezelf, maar voor mijn zoontje Bowie." Nog immer is Marita van Rossum er honderd procent van overtuigd dat Ron Brandsteder de vader is van Bowie. Ondanks de uitslag van een DNA-test in 2002, waarbij werd vastgesteld dat Ron de vader niet is, is zij door blijven strijden. "Ik heb aanwijzingen genoeg om de hele gang van zaken rond het DNA-onderzoek aan te vechten. Op basis van bewijzen die ik de afgelopen twee jaar heb verzameld, en gesteund door mijn advocaat Mr. Bartels, heb ik besloten opnieuw naar de rechter te gaan. De eisen die ik stel, is dat Ron zijn vaderschap erkent en met terugwerkende kracht moet voldoen aan zijn alimentatieverplichtingen. En ja, dit zal niet anders kunnen dan middels een hernieuwd DNA-onderzoek. Ik hoop de rechtbank afdoende bewijzen te hebben geleverd om eindelijk mijn gelijk te kunnen krijgen.
Ik zal niet rusten." Vorige week donderdag was het dan eindelijk zover. Marita en haar advocaat, moeder en zoontje Bowie deden met opgeheven hoofd en strijdlust uitstralend hun entree bij de rechtbank voor deze voor publiek en pers besloten zaak. Natuurlijk zochten haar ogen naar haar 'tegenspeler', maar die was niet komen opdagen. Die zou op dit moment op vakantie zijn in Zuid-Europa, wellicht met de overtuiging dat hij ook deze door Marita aangespannen zaak, zal winnen. De vraag die bij een ieder speelt, is natuurlijk: waarom zou iemand iets blijven volhouden, wetende dat hij of zij met een verloren strijd bezig is? Wat zijn dan de bewijzen, waarover Marita het tegenover Party heeft, die zij en haar advocaat in handen hebben om Ron een gevoelige nederlaag te kunnen bezorgen? De uitspraak is uiterlijk 28 september; dan weten we of Marita windmolens bevecht.
Fijn ! HEEEEL fijn !quote:Op vrijdag 3 september 2004 01:11 schreef Enchanter het volgende:
Wat ziet dat mens er uit zeg , kan me niet voorstellen dat je daar overheen wil
(bron: weekblad Story)quote:Presentator wil naar Marbella verhuizen
Marita eist een nieuwe zwangerschaptest Ron!
Hoewel een DNA-test uitsluitsel gaf dat Ron Brandsteder niet de vader is van haar zoon BOWY (6), weigert Martia van Rossum dat te accepteren: ze sleept Ron opnieuw voor de rechter. Volgens Marita sjoemelde hij met de DNA-test: hij zou een dubbelganger hebben ingezet!
Haar strijd om te bewijzen dat Ron Brandsteder de vader is van haar zoon Bowy heeft Martia van Rossum niets opgeleverd. Hoewel ze volhoudt dat de tv-presentator haar ex-minnaar is en de vader van haar zoon, bepaalde een DNA-test anders: Ron is niet Bowy's vader. Marita kan met die conclusie niet leven; volgens haar is er gesjoemeld.
De RTL4-ster zou een dubbelganger hebben gestuurd om bloed af te geven! Marita eiste inzage in het DNA-rapport en kreeg dat volgens eigen zeggen ook. Daarbij zou zijn gebleken dat Ron's rapport is verdwenen en dat er fouten zijn gemaakt bij de test: hoewel het rapport zou spreken van bloed dat bij Bowy is afgenomen, is er bij bet kind alleen wangslijm weggehaald.
Omdat de initialen van Bowy en Marita - bij wie gek genoeg ook bloed zou zijn afgenomen; zij de moeder is van het jochie staat niet ter discussie - bijna hetzelfde zijn (B.S. en M.S.) denkt Marita dat er bloed is verwisseld: haar bloed zou met dat van Ron zijn vergeleken. Dat daar geen overeenkomst in te vinden is, is logisch.
Daarom eist Marita nu een nieuwe DNA-test en, met terugwerkende kracht, vanaf de geboorte van Bowy 1.000 euro alimentatie per maand, wat haar bij toewijzing al 72.000 euro oplevert In de rechtbank in Haarlem, waar haar zaak vorige week diende, vertelt Marita: 'Het gaat me niet om het geld, maar om gerechtigheid. Bowy heeft recht op erkenning van zijn vader! Het jochie wil graag zijn broertjes Rick en Bob eens zien. Als ik het voor het geld zou doen, had ik Ron's schikking wel geaccepteerd. Want op 6 juni 2002 vroeg zijn advocaat Bram Moszkowicz of er te praten viel over een afkoopsom als ik zou verklaren dat Ron niet de vader is. Maar dat weigerde ik. Want hij is het wel!'
Navraag bij haar toenmalige advocaat mr. Fred Staehle leert dat er inderdaad een bepaald schikkingsvoorstel is gedaan. Mr. Staehle: 'Maar omdat Marita dat pertinent niet wilde, ben ik er niet op ingegaan: In de pleitnotities van Marita's advocaat mr. Barteis - die STORY in haar bezit heeft - wordt gesproken van ene M. Leber die de dubbelganger van Ron Brandsteder zou zijn en door de presentator ingezet zou zijn om aan een vaderschapsbevestiging te ontkomen. In het verweerschrift van Ron's advocaat mr. Van der Meij wordt de rechtbank gevraagd de eis van Marita af te wijzen, omdat nu eenmaal al vast is komen te staan dat Ron niet de vader is. Marita: 'Op de zitting verklaarde zijn advocaat dat Ron zo murw is van alle commotie dat hij voorgoed naar zijn huis in Marbella wil verhuizen. Maar ik zorg ervoor dat hij niet ontkomt!' Op dinsdag 28 september doet de Haarlemse rechtbank uitspraak.
(bron: weekblad Party)quote:Eind augustus van dit jaar wist Marita van Rossum het zeker: Ron Brandsteder zou geknoeid hebben met de DNA-test die zou moeten bewijzen of de presentator al dan niet de vader is van haar zoontje Bowy. Sterker nog: zij verkondigde zelfs bewijzen in handen te hebben dat dit ook werkelijk zo was. Haar advocaat Mr. P.M.Bartets bracht de werkwijze van het Centraal Laboratorium Bloedtransfusiedienst (CLB) te Amsterdam naar voren. Ten behoeve van een vaderschapsonderzoek neemt het CLB bloed af, nadat eerst een geldige legitimatie is overlegd. Zij maken hiervan een kopie en een foto van de persoon van wie het bloed wordt afgenomen. Daarna moet er nog een formulier ingevuld worden met persoonlijke gegevens.
In het geval van Brandsteder blijkt na onderzoek dat er op verschillende data bloed is afgenomen en van Bowy slechts wangslijm en - in tegenstelling tot wat het rapport meldt - geen bloed. Verder is er in de archieven van het CLB geen foto van Ron te vinden, noch is er een legitimatie bemijs van hem aanwezig. Volgens Barteis zou Ron een dubbelganger hebben gestuurd, bij wie het bewuste bloed is afgenomen. Zelfs de naam van deze man is hem bekend.
De eis van Marita was duidelijk: de rechter moest Ron duringen tot een tweede DNA onderzoek, waarbij men zorgvuldiger te werk zou moeten gaan. Maar ondanks de inbreng van deze - volgens Marita en haar advocaat - overtuigende bewijzen, deed de rechter afgelopen dinsdag 28 september om 16.45 uur een voor Marita teleurstellende uitspraak: hij wil in deze zaak geen standpunt innemen.
Party vroeg advocaat Bob Schuyt wat dit betekent. "De voorzieningsrechter heeft blijkbaar deze zaak afgewezen, omdat hij die te zwaar vindt voor een kort geding. Zelfs in hoger beroep acht ik mevrouw Van Rossum kansloos. Ze zal een procedure moeten opstarten, niet meer en niet minder." Toch blijft Marita positief: "Mijn advocaat begrijpt ook niets van de uitspraak van de rechter en we gaan dan ook in hoger beroep. Dan mag ik ook iedereen oproepen die ik wil en dat zal ik ook doen. Het gevecht gaat nu pas echt beginnen."
Waar komt dat vandaan?quote:Op donderdag 2 september 2004 22:05 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]
Dat zal een lekker kind zijn/worden die op de coke en alcohol is verwektquote:Op donderdag 2 september 2004 12:00 schreef schatje het volgende:
[..]
bron
Nou, dat wordt weer smullen de komende tijd![]()
.
Santegoeds is de laatste tijd wel bezig zeg![]()
.
Helemaal niet, dat is gewoon kosten besparing.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 00:26 schreef APK het volgende:
Dan moet je wel lef hebben als je als bekende Nederlander een dubbelganger stuurt.
Als het uitkomt niet.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 00:27 schreef JohnDope het volgende:
Helemaal niet, dat is gewoon kosten besparing.
Ja dat is pech hebben, dan treedt fase 2 in werking en dat is een hele gehaaide advocaat regelen die een miminale alimentatieregeling er weet uit te slepen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 00:29 schreef APK het volgende:
[..]
Als het uitkomt niet.
De fantasie van de Zaanse vrouw lijkt me met de werkelijkheid vandoor te zijn gaan. Kortom: een nogal labiel geval.quote:Op donderdag 2 september 2004 12:09 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik denk dat ze die vrouw eens moeten vragen wat ze gedronken / gerookt had toen ze met "Ron Brandsteder" het bed in dook.
GTST praktijkenquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 00:26 schreef APK het volgende:
Dan moet je wel lef hebben als je als bekende Nederlander een dubbelganger stuurt.
quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 10:10 schreef I.R.Baboon het volgende:
Je zal maar de dubbelganger zoon van Ron Brandsteder zijn, dan heb je een kutleven..
http://tvformats.web-log.nl/quote:Op maandag 11 oktober 2004 23:38 schreef static het volgende:
[..]
Waar komt dat vandaan?
(bron: weekblad Privé)quote:Zij bedriegt Ron Brandsteder... en haar zoontje
Zo valt Marita door de mand...
De meest geruchtmakende showbizz-zaak van dit moment, van prostituee Marita tegen Ron Brandsteder, neemt een onverwachte wending. Want om definitief haar gelijk te bewijzen, komt Marita met een schikkingsvoorstel waarin staat dat Ron haar met 12 miljoen gulden wil afkopen! Maar juist met dit bewijsstuk lijkt ze haar eigen grof te graven...
Dat is papa!' Wijzend naar een foto van Ron Brandsteder lijkt Bowy (6) nog de enige te zijn die erin gelooft. Of zijn moeder, de Zaanse prostituee Marita van Rossum, heeft het er zo lang ingehamerd bij het onwetende jongetje, net zolang tot hij er wel in moest gaan geloven.
Maar het lijkt definitief gedaan te zijn met Marita. Want na 28 maanden zonder echte bewijslast komt ze nu met het document dat haar definitief van het stigma 'leugenares' zou moeten bevrijden. Een schikkingsvoorstel dat van een notaris afkomstig lijkt te zijn, waarin staat dat Marita recht heeft op het duizelingwekkende bedrag van 12 miljoen gulden als ze alle procedures tegen de presentator stopt. Maar juist met dit zo belangrijke bewijsstuk lijkt ze haar eigen graf te graven. Het document blijkt namelijk geheel in stijl een regelrechte vervalsing te zijn! De zogenaamde schikking is op de computer met veel knip- en plakwerk in elkaar gezet en bevat nogal wat fouten. Zo is de naam van de bewuste notaris in het briefhoofd verkeerd gespeld, staan bedragen dan weer voluit, dan weer in cijfers geschreven, wordt de schikking dubbel ondertekend terwijl dat ongebruikelijk is bij een schikkingsvoorstel, en wemelt het van de spel-en stijlfouten.
Notaris MR. J.J.G. Buijsman van het notariskantoor De Kiewit & Buijsman uit Santpoort-Noord is kort en duidelijk: 'Wij hebben dit document niet vervaardigd en ons kantoor heeft met deze zaak niets te maken.' In welke bochten kronkelt de prostituee zich nu weer om wat krom is recht te praten? Het zou om een groot complot, waarin zij het slachtoffer is. "Ik moest van machtige mensen uit de wereld waarin ik werk met dit document komen, en nu hebbben zij weer hun zin: ben ik weer de leugenares." En dat laatste lijkt het enige ware te zijn wat ze ooit heeft gezegd.
12 miljoen
Dat Marita een twijfelachtige status heeft als het om betrouwbaarheid gaat, weten inmiddels velen die haar kennen. Door schade en schande wijs geworden. Bijna was Privé ook in haar hersenspinsels gaan geloven, maar gelukkig heeft ze er zelf voor gezorgd dat ook we haar woorden op waarde weten te schatten. Keurig gekleed en net opgedirkt bezocht zij de redactie om met iets te komen waar 'niet over de telefoon over gepraat kon worden'. Bruusk werd het 'document' op tafel gegooid: 'Dit is de schikking waarin staat dat Ron me 12 miljoen heeft geboden om mij mond te houden!' En daarmee zou de zaak Michael Jackson-achtige proporties aannemen, want wie zoveel geld krijgt om zijn mond te houden - daar moet een hoop mee aan de hand zijn. Maar na enig speurwerk blijkt dat ze weer de boel bij elkaar liegt, iets waar velen ons al voor waarschuwden. Dit 'bewijs-stuk' komt net voordat het hoger beroep dient in de zaak tegen de presentator, die eerder in het gelijk gesteld werd door de rechter. Zijn DNA zou niet overeenkomen met dat van Bowy. Maar Marita zag spoken: Ron zou een dubbelganger hebben gestuurd om DNA te laten afnemen! In november dient het hoger beroep waarin ze Ron wil dwingen nogmaals DNA af te staan, maar dat lijkt niet langer nodig.
Als het schikkingsvoorstel de laatsten die nog twijfelden aan haar integriteit moest overhalen, dan is het inderdaad gebeurd. Niemand twijfelt nog langer aan haar betrouwbaarheid: Marita is niet te vertrouwen. Het ene onwaarschijnlijke is nog niet over haar lippen gekomen of het volgende dient zich alweer aan: 'Hij wilde eigenlijk meer kinderen bij Yvonne, maar thuis ging het niet best. Hij vond mij wel een geschikte moeder voor zijn kindje. Ik zou BOM-moeder worden. Ik was toen discreet en we spraken af dat ik nooit een cent van hem zou hoeven, maar dat ik nooit tegen Bowy zou liegen over wie zijn vader was.' En toen ze eenmaal zwanger was, en Ron volgens Marita had gezegd dat hij niet wilde dat zij het zou laten weghalen omdat hij zich geen betere moeder kon voorstellen, hadden ze ook nog contact. Dat zegt ook haar moeder, met wie ze samenwoont in een flatje in Zaandam: 'Ik weet nog heel goed dat hij naar ons huis belde. Ik heb hem zelf aan de telefoon gehad, en ik weet ook nog precies hoe laat het was.'
Marita was zeven maanden zwanger, en Ron reikte voor een tv-loterij straatprijzen uit, en daarom zat hij in een hotel in Limburg. "'Kom hier,' zei hij, 'ik mis je. Als je komt, vertel ik waar ik precies zit." Ze is niet gegaan. Toen haar zoon was geboren, stuurde de presentator volgens de moeder zelfs grote cadeaus. 'Bowy was zes weken, en toen kwam er een grote vrachtwagen van Van Gend & Loos bij ons door de straat. Nou, dat is uniek, want dat gebeurt hier nooit. Er zat een pakket in voor Bowy. Van Ron. Een hobbelpaard dat veel te groot was, geschikt voor een kind van een jaar of drie, en een treintje. Er zat een briefje bij: 'Veel liefs, Ron'. Het treintje is nu weg, maar het paard staat nog steeds bij ons thuis.' Maar waar dit briefje nu is, is de grote vraag. Marita kan het niet overleggen.
Fantasie
Dat Marita een fantasierijke geest bezit, staat als een paal boven water. Maar in hoeverre haar verhaal op waarheid berust, moet de rechter beslissen in november. Ze werd al enkele malen in het ongelijk gesteld, en de kans is groot dat ze ook deze keer weer zal moeten. Want feitelijk gezien kan iedere klant die zij zeven jaar geleden heeft gehad, wel de vader van haar Bowy zijn. En hoe kan zij zo precies weten dat uitgerekend Ron de vader is? Misschien is ze zo in haar eigen verhaal gaan geloven, dat er voor haar geen andere waarheid meer bestaat. En dat ze daarmee haar zoontje veel verdriet doet, zal blijken als hij volwassen wordt, en alle bladen terugleest die schreven over Marita's poging een vader voor hem te vinden.
Dat de uitspraak van de rechter in het hoger beroep, dat in november dient, van levensbelang is voor de zaak, is duidelijk. Daarmee kan na 28 maanden welles-nietes eindelijk een einde komen aan de pijnlijke affaire, die of Ron onterecht op schandelijke wijze in een kwaad daglicht stelt, of Marita eindelijk haar gelijk bezorgt. Maar gezien de vele vraagtekens die dit verhaal oproept en de vele oncontroleerbare, tegenstrijdige feiten. met als klap op de vuurpijl de vervalste schikking van 12 miljoen, lijkt Mirata's gelijk verder dan ooit.
Als we hem horen lachen kunnen we definitief uitsluitsel gevenquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 13:59 schreef Bolletje... het volgende:
Kijk en vergelijk
quote:Op donderdag 21 oktober 2004 15:29 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Als we hem horen lachen kunnen we definitief uitsluitsel geven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |