Alsa geinstalleerd? Als redhat dat gebruikt iig, neem aan van wel.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 11:39 schreef Roellio het volgende:
Kon audio niet openen:
Gelieve te controleren dat:
1. Je de juiste invoerplug hebt geselecteerd
2. Geen ander programma de geluidskaart blokkeert
3. De geluidskaart correct is ingesteld
1: ?
2: nee
3: ja
sort -u | wc -lquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 11:21 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik gebruik eigenlijk nooit -u. Als ik het "uniek" wil hebben, wil ik vaak ook tellen en gebruik ik iets als sort | uniq -c
Dat idee kreeg ik niet uit mijn manpages. Overigens gaat het natuurlijk wel naar file, logfacility local2 eindigd bij mij namelijk in een bestandquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 11:30 schreef devzero het volgende:
Je kunt ook naar file loggen ipv syslog.
Mijn Bind heeft, weer volgens man named.conf geen resolver category. En het verschil? Geen ideequote:En waarom gebruik je geen category "resolver"? of is dat alleen bind9 (wat is eigenlijk het verschil tussen category resolver en queries?)
Bij mijn bind9 installatie zat een hele stapel html-documentatie.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:03 schreef TimberWolf het volgende:
Mijn Bind heeft, weer volgens man named.conf geen resolver category. En het verschil? Geen idee
IDE? Op welk device zitten je drives; bv is cdrom een link naar hdc en cdrw naar hdd en klopt dat? Kun je met de hand mounten mount /dev/hdc /mnt/cdrom -o ro?quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:52 schreef Markster het volgende:
/dev/cdrom /mnt/cdrom
/dev/cdrw /mnt/cdrw
Als er geen "uninstall" in de makefile zit, niet. Kijken wat make install voor files installeert en dan met de hand verwijderenquote:Hoe kan je programma's deinstalleren?
Dus programma' sdie je met [configure, make && make install] gecompileerd hebt?
Jah, bij de mijne ook, maar als ik het niet in de manpage kan vinden doe ik vaak de moeite nietquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:00 schreef devzero het volgende:
[..]
Bij mijn bind9 installatie zat een hele stapel html-documentatie.
wablief?quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:06 schreef devzero het volgende:
[..]
IDE? Op welk device zitten je drives; bv is cdrom een link naar hdc en cdrw naar hdd en klopt dat? Kun je met de hand mounten mount /dev/hdc /mnt/cdrom -o ro?
[..]
Als er geen "uninstall" in de makefile zit, niet. Kijken wat make install voor files installeert en dan met de hand verwijderen![]()
Ja dat bedoel ik, alleen dan niet zo duidelijkquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:46 schreef Markster het volgende:
wablief?
neem aan dat je dit bedoelt:
IDE channel 0 = Pimairy HD, Secondairy = dvd
IDE channel 1 = Primairy HD, Secondairy = cdrw
Ja, ik beantwoord meijn eigen vragen wel weer!quote:Op donderdag 21 oktober 2004 17:53 schreef BarBaar het volgende:
Hoe zet ik mdk 10.1 community in de goeie timezone? mbv KDE (mandrake control center) wil niet werken... Nu las ik dat normaalgesproken /etc/localtime een symbolic link is naar de juist timezone (ergens op je systeem).. maar bij mij is dat een binairy file.. iedeen?
Bravo.quote:Op zondag 24 oktober 2004 11:46 schreef BarBaar het volgende:
cp /usr/share/timezone/Europe/Amsterdam /etc/localtime (of iets dat daar erg op lijkt)..
Weetje? Ik zou het echt niet wetenquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 22:51 schreef devzero het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik, alleen dan niet zo duidelijkDus is /dev/cdrw een link naar /dev/hdd (of het zelfde device-node als hdd)?
Inderdaad /dev/cdrom enzo zijn maar links (kijk maar met ls -l /dev/cdrom)quote:Op zondag 24 oktober 2004 14:50 schreef Markster het volgende:
-edit-
Ik heb hem nu gemount met "mount /dev/hdd /mnt/cdrw" En dat werkt wel. Ik had gewoon de goede hardwarenaam nodig zeg maar. Bedankt
Mwa, zou ik me niet zo veel van aantrekken. Met mijn mindere kaartje kom ik rond de 1800 maar de games lopen ook 100% (op Doom 3 na dan).quote:Op zondag 24 oktober 2004 17:03 schreef Markster het volgende:
Volgens mij zit mijn performace ver beneden peil.
(...)
Quake werkt wel supervloeiend, maar waarom is mijn glxgears score dan zo laag?
dma staat bij mij ook aan, dat scheelde wel. (eerst 5mb/s lezen en nu 40mb/squote:Op zondag 24 oktober 2004 20:06 schreef semi-chump het volgende:
[..]
Mwa, zou ik me niet zo veel van aantrekken. Met mijn mindere kaartje kom ik rond de 1800 maar de games lopen ook 100% (op Doom 3 na dan).
Iemand maakt ook nog een opmerking over dma van je hd dat uit kan maken, bij mij staat dat aan.
Ik ben altijd root, heb geen andere gebruikers.quote:Op zondag 24 oktober 2004 20:22 schreef semi-chump het volgende:
Hmmm probeer anders eens als root hetzelfde, maakte bij verbazend veel uit (dubbel zoveel fps?!)
Nu heb ik ook /dev/misc/agpgart gechmod met a+rw en ook dit lijkt voor 3d spul te helpen.![]()
En dan ook nog zo'n reactie...quote:Op maandag 25 oktober 2004 15:37 schreef Markster het volgende:
Sorry hoor, maar wat is er dan zo verschillend tussen 'administrator' van windows, en root van linux?quote:Op maandag 25 oktober 2004 16:01 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
En dan ook nog zo'n reactie...
De scheiding tussen root en lusers is er niet voor niks hoor. En is er ook zeker niet om je te pesten ofzo...
Dat in de Linux wereld de meeste mensen het belang van de scheiding tussen root en lusers begrijpen.quote:Op maandag 25 oktober 2004 16:32 schreef Markster het volgende:
Sorry hoor, maar wat is er dan zo verschillend tussen 'administrator' van windows, en root van linux?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |