Bij de andere scan (http://www.dslreports.com/scan) geeft ie voor TCP packets aan "No response packet was received", maar voor UDP "We received a response packet that no service is available".quote:Notice!, your natted (or real) IP address is XXX.XXX.XXX.XXX. This information can be used to track your activities. I should not be able to obtain this information if your security is properly configured!
Toen ik een klein jaartje geleden Dovecot probeerde heeft 'ie meteen een grote mail van mij in mijn drafts/postponed folder om zeep geholpen. Ik hoop dat 'ie dat nu niet zo vaak meer doet.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 23:11 schreef EvilPlatypus het volgende:
Heb je Dovecot al geprobeerd toevallig? Vond het erg makkelijk werkend te krijgen en dat het "secure" is, is mooi meegenomen.
Nog nooit last van gehad, ook niet van klanten, maar garanties geeft ik je uiteraard nietquote:Op donderdag 14 oktober 2004 08:56 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Toen ik een klein jaartje geleden Dovecot probeerde heeft 'ie meteen een grote mail van mij in mijn drafts/postponed folder om zeep geholpen. Ik hoop dat 'ie dat nu niet zo vaak meer doet.
Weet niet zo uit me hoofd of het op het firewall kan. Maar ope je webserver kan het zeker..quote:Op donderdag 14 oktober 2004 14:40 schreef Werewolf het volgende:
Ik wil m.b.v. mijn firewall een overzicht maken van de websites die bezocht worden en hoe vaak. Als ik m.b.v. tcpdump ga dumpen op DNS requests, krijg ik bij elke site erg veel regels informatie en ik wil eigenlijk alleen maar weten dat die site is bezocht en hoe vaak.
Is dit mogelijk?
Wat wil je weten? Het aantal tcp-pakketjes wat je uitwisselt met een website? 1 groot plaatje en je hebt een hoop hitsquote:Op donderdag 14 oktober 2004 14:40 schreef Werewolf het volgende:
Ik wil m.b.v. mijn firewall een overzicht maken van de websites die bezocht worden en hoe vaak. Als ik m.b.v. tcpdump ga dumpen op DNS requests, krijg ik bij elke site erg veel regels informatie en ik wil eigenlijk alleen maar weten dat die site is bezocht en hoe vaak.
Is dit mogelijk?
Precies, dat laatste wil ik weten...quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 11:05 schreef devzero het volgende:
[..]
Wat wil je weten? Het aantal tcp-pakketjes wat je uitwisselt met een website? 1 groot plaatje en je hebt een hoop hitsKun je geen web-proxy gebruiken en dan de request-logfiles analyseren?
ik neem aan dat je niet je eigen webserver bedoelt, maar de serveres die vanaf je netwerk worden bezocht
Hrmmm, xmms speelt hier nog gewoon MP3 af hoor. Draai jij misschien Debian unstable? Dan hangt mij, als testing gebruiker, nog wat boven het hoofd misschien...quote:Op donderdag 21 oktober 2004 18:43 schreef Roellio het volgende:
Ehm... hoe speel ik mp3' tjes af in linux? Of liever gezegd... met welk programma?
xmms kan het niet meer i.v.m. patenten ofzo
Ah, okay, dacht dat je Debian user was. Zou ook wel logisch zijn aangezien Debian nog het vaakst moeilijk doet over patenten en licenses en soms maar al te graag nuttige stukjes software om dat soort redenen dropt.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 19:22 schreef Roellio het volgende:
Ik draai redhat9
iso's kan je gewoon mounten met de -o loop parameterquote:Op donderdag 21 oktober 2004 19:02 schreef Markster het volgende:
Ik zoek een programma zoals daemon tools. Dus eentje die niet alleen bin en cua files kan mounten, maar ook ISO en eventueel ccd.
Iemand?
Heb gentoo met KDE 3.2
ah, ik zag het, alleen lukt het niet helemaal, maar goed morgen weer een dag.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 21:22 schreef BarBaar het volgende:
[..]
iso's kan je gewoon mounten met de -o loop parameter
Waarom zou je dat met tcpdump of op je firewall loggen? Bind/named heeft gewoon een log-functie hoorquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 21:59 schreef Werewolf het volgende:
Precies, dat laatste wil ik weten...
Als ik zelf de DNS requests ga loggen op de firewall zelf met TCPDump, dan krijg ik ook een hoop troep...
Useless Use of Catquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 08:08 schreef TimberWolf het volgende:
cat /var/log/named.log | awk '{print $9}' | sort -u
Het kan vast mooier, maar dit is nog wel te volgen voor de newbiequote:Op vrijdag 22 oktober 2004 09:05 schreef LintuxCx het volgende:
Useless Use of Cat
Oeps, sort -u kende ik weer niet.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 09:33 schreef TimberWolf het volgende:
Het kan vast mooier, maar dit is nog wel te volgen voor de newbieMaar 'awk '{print $9}' /var/log/named.log | sort -u' zou idd ook nog kunnen. Langer kan natuurlijk ook. 'cat /var/log/named.log | awk '{print $9]' | sort | uniq' ofzo
Meerdere wegen naar Rome enzo.
Ik gebruik eigenlijk nooit -u. Als ik het "uniek" wil hebben, wil ik vaak ook tellen en gebruik ik iets als sort | uniq -cquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 10:20 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Oeps, sort -u kende ik weer niet.
Je kunt ook naar file loggen ipv syslog. En waarom gebruik je geen category "resolver"? of is dat alleen bind9 (wat is eigenlijk het verschil tussen category resolver en queries?)quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 08:08 schreef TimberWolf het volgende:
Waarom zou je dat met tcpdump of op je firewall loggen? Bind/named heeft gewoon een log-functie hoorEn dan is het zo simpel als 'cat /var/log/named.log | awk '{print $9}' | sort -u', of iets in die richting.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |