probeer eens gewoon amsn in een shell in te tikken...quote:Op donderdag 7 oktober 2004 17:35 schreef KeessieX het volgende:
Hey mensen, ik heb net redhat 9 aan de praat gekregen, voor et eerst ook internet en videokaart aan de praat gekregen... Nu een egte n00b vraag, ik heb amsn geinstalleerd maar waar zet ie deze neer, want ik kan em niet vindenIemand wa tips...
U the man!!!quote:Op donderdag 7 oktober 2004 17:41 schreef BarBaar het volgende:
[..]
probeer eens gewoon amsn in een shell in te tikken...
Je bedoelt vast "use the man!!"quote:Op donderdag 7 oktober 2004 17:53 schreef KeessieX het volgende:
[..]
U the man!!!
Windosw + mandrake 9.2 boot problemenquote:Op zaterdag 9 oktober 2004 13:14 schreef SHERMAN het volgende:
Om een bootloader te maken voor windows en linux moet je in lilo komen, en om in lilo te komen moet je in linux komen. Maar hoe kom ik in linux als er meteen WInXP word opgestart
Een floppy image van Mandrake mirror downloaden, de README volgen (and type "F1" then "rescue" at boot time.), vanuit de "rescue" shell je root partitie mounten (ws iets als [i]mount /dev/hdb3 /mnt), hopen dat je een "grafische" editor als vi hebt en dan lilo.conf aanpassen/lilo draaien om je mbr te zettenquote:Op zaterdag 9 oktober 2004 13:14 schreef SHERMAN het volgende:
Om een bootloader te maken voor windows en linux moet je in lilo komen, en om in lilo te komen moet je in linux komen. Maar hoe kom ik in linux als er meteen WInXP word opgestart
quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 23:41 schreef devzero het volgende:
[..]
Een floppy image van Mandrake mirror downloaden, de README volgen (and type "F1" then "rescue" at boot time.), vanuit de "rescue" shell je root partitie mounten (ws iets als [i]mount /dev/hdb3 /mnt), hopen dat je een "grafische" editor als vi hebt en dan lilo.conf aanpassen/lilo draaien om je mbr te zetten![]()
Denk er aan dat, aangezien je vanaf de 2de disk wil booten, je zult moeten "chain-loaden", zie de lilo man/info lilo.
Verder betekent de lilo-fout '99": invalid second stage index sector (zoek maar op internet)
Ok, ik doe een gokje:quote:Op zondag 10 oktober 2004 21:36 schreef Markster het volgende:
Het probleem is dat ik niet precies welke hd wat is, en wat ik dus in dat bestand moet invullen.
Waarom wil je 8.2?quote:Op maandag 11 oktober 2004 22:41 schreef Steve-O het volgende:
Waarom ken ik nou nergens een fatsoenlijk FTP vinden om suse 8.2 te lurken!
Owhja.. school. die leren je altijd oude dingenquote:Op maandag 11 oktober 2004 22:52 schreef Steve-O het volgende:
moet voor op school ..
bittorent kan ik alleen 9.. vinden
SuSE's eigen FTP al geprobeerd? (ftp://ftp.suse.com/pub/suse/i386/8.2/)quote:Op maandag 11 oktober 2004 22:41 schreef Steve-O het volgende:
Waarom ken ik nou nergens een fatsoenlijk FTP vinden om suse 8.2 te lurken!
Misschien heeft dat windows laden dan iets met chainloader te maken? Ik heb windows nooit met grub/lilo geladen en zal dat voorlopig ook niet meer doenquote:Op maandag 11 oktober 2004 21:38 schreef Markster het volgende:
okay, linux wil nu, maar windows nog niet. Hij staat op hd0,0.
Ikk ijk hier zo nog even na, eerst nog een ander vraagje over de portage/emerge ding.
(...)
Is dat normaal dat het zo lang duurt??
Niet dat ik weet, maar je kunt iig ook gewoon in sendmail.cf een tweede virtusertable opgeven voor zover ik weet. Moet je alleen eerst de zwarte magie van sendmail.cf zien te doorgronden. Al gaat dat een stuk makkelijker als je weet hoe je zo'n file uit sendmail.mc kunt genereren.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 23:03 schreef rihago het volgende:
is het mogelijk in de virtusertable van sendmail om een include file toe te voegen
Dat dacht ik vroeger ook altijd, maar als je ziet hoe veel tweakertjes Gentoo draaien ... doen ze het meer om cool te lijken volgens mij.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 18:51 schreef semi-chump het volgende:
Je neemt toch Gentoo voor de ervaring neem ik aan
zet dit eens in de grub.conf om windows te laden:quote:Op maandag 11 oktober 2004 21:38 schreef Markster het volgende:
okay, linux wil nu, maar windows nog niet. Hij staat op hd0,0.
Ikk ijk hier zo nog even na, eerst nog een ander vraagje over de portage/emerge ding.
Mijn probleem is namelijk dat het echt gigantisch lang duurt als ik emerge "programmanaam" gebruikt. Gister gnome, duurt van 11 savonds tot 5 uur snachts!
vandaag, Openoffice.org, 4 uur aangezet, nu nog steeeds bezig
Is dat normaal dat het zo lang duurt??
Oke....kan ik niet Mandrake eraf flikkeren en dna opnieuw installeren ofzoquote:Op zaterdag 9 oktober 2004 23:41 schreef devzero het volgende:
[..]
Een floppy image van Mandrake mirror downloaden, de README volgen (and type "F1" then "rescue" at boot time.), vanuit de "rescue" shell je root partitie mounten (ws iets als [i]mount /dev/hdb3 /mnt), hopen dat je een "grafische" editor als vi hebt en dan lilo.conf aanpassen/lilo draaien om je mbr te zetten![]()
Denk er aan dat, aangezien je vanaf de 2de disk wil booten, je zult moeten "chain-loaden", zie de lilo man/info lilo.
Verder betekent de lilo-fout '99": invalid second stage index sector (zoek maar op internet)
Heb je Dovecot al geprobeerd toevallig? Vond het erg makkelijk werkend te krijgen en dat het "secure" is, is mooi meegenomen.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 17:04 schreef rihago het volgende:
EDIT:
of heeft iemand een (niet al te uitgebreide) HOWTO voor een ander IMAP server
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |