Als je niet als root gaat werken gebeuren ze iig nooit.quote:Op maandag 25 oktober 2004 17:21 schreef Markster het volgende:
Ik vraag me alleen af hoe snel zulke dingen die jij opnoemt gebeuren.
Als je een 'normale' installatie hebt gedaan worden X en KDE (en Gnome?) mee geinstalleerd. Dan zou je gui al moeten werken.quote:Op maandag 25 oktober 2004 18:13 schreef Steve-O het volgende:
ok net suse 9.1 geinstaleerd maar hoe pleur ik er een grafische shel op
Het gebuert.. mij laatst nog. Ik zag laatst 3 bestandne in / staan, en wilde die even weghalen (geen idee hoe ze er kwam, maargoed).. en perongeluk tikte ik rm -rf la * ipv rm -rf la*... En ja, daar ign eerst /bin en daarna nog wat meuk.. gevolg was dat ik opnieuw kon gaan installeren...quote:Op maandag 25 oktober 2004 17:21 schreef Markster het volgende:
Hmm misschien heb je wel gelijk, ik had meer het idee dat het een beetje hetzelfe was als bij windows. Tja, je bent een newbie of niet he
Jammere is alleen dat ik nu alles onder root ingesteld heb, en dat dus zometeen weer opnieuw moet doen. Maar goed, tiz niet anders.
Ik vraag me alleen af hoe snel zulke dingen die jij opnoemt gebeuren.
Ik heb ooit leren opletten, en nooit rootaccount gebruiken, door '-f' een standaardoptie voor rm te maken. Dan bedenk je je wel 2 keer voor je zomaar wat deletequote:Op donderdag 28 oktober 2004 19:50 schreef BarBaar het volgende:
2 leer momenten:
- zorgt dat je altijd expliciet naar het root accoutn moet, ga je sowieso meer van opletten..
- nooit -f flag meegeven onder root..
tarquote:Op maandag 1 november 2004 13:53 schreef rihago het volgende:
weet iemand een goeie backup tool voor linux?
er zit er 1 in suse die ik nu gebruik (werkt verder perfect)
alleen ik wil een backup tool die incremental backups kan maken (en maar 1x in de week een full backup)
Na eindeloos geknoei heb ik Debian Woody geïnstalleerd. Dat was ook al geen succes, want ondanks de NAT-functie werd ook hier het LAN niet aan het internet geknoopt: pakketjes werden gewoonweg niet verder gestuurd. Of de antwoorden werden niet doorgestuurd. Dat weet ik niet.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 13:32 schreef F.U.B.A.R het volgende:
Ik heb een probleem met mijn zelf geknutselde router/firewall: ik draai OpenBSD 3.5 op mijn P200 80MB, om de boel te routen en firewallen gebruik ik het ingebouwde Packet Filter (PF).
Ik heb de NAT-functie hierin aangezet, maar toch kan geen enkele PC binnen het LAN het internet bereiken.
Via tcpdump kan ik zien dat er hopen requests van binnen het LAN naar externe sites gaan, maar er komt nooit antwoord op. Ik zie iig nix dat uit de andere richting komt. Ik heb de firewall al "uit" gezet (pass any), maar het lijkt niets uit te maken.
Er zijn verschillende guides rond dit onderwerp, en de inhoud van pf.conf die zij geven neem ik praktisch helemaal over en toch wil het bij mij maar niet lukken.
Fetchmail.quote:Op woensdag 3 november 2004 12:40 schreef F.U.B.A.R het volgende:
Ik zou op mijn FreeBSD-bak wat mailfunctionaliteit willen toevoegen. Hij moet het volgende gaan doen:
- mail van mijn externe POP3-accounts fetchen,
Spamassassin en MimeDefang met F-Prot for Linux.quote:- de spam en viri eruit halen
Dovecot.quote:- de mail beschikbaar stellen via POP3/IMAP op het LAN
Squirrelmailquote:- de mail beschikbaar stellen via webmail op het internet
Procmailquote:Het liefst zou ik alle mail komende van de verschillende POP3-accounts op een lokale account verzamelen, zodat ik alles met één login kan benaderen. Ik zou echter de mails per account gescheiden willen houden door ze in verschillende folders te zetten.
Apache met ModSSL met self-signed certificaten.quote:Is bovenstaande allemaal mogelijk? En hoe pak ik dat het best aan? Als het even kan met SSL!
Kijk eens naar Cygwin/X, daar werk ik zelf ook veel mee, werkt prima.quote:Op donderdag 4 november 2004 13:37 schreef F.U.B.A.R het volgende:
OK, dat ga ik eens bekijken.
Wat heb ik verder nodig om X over SSH te tunnelen naar een Windows-bak? Het kan met PuTTY heb ik begrepen, alleen heb ik een X-server voor Windows nodig. Welke is de beste keuze? Ik zou hem liefst op USB-stick installeren, zodat ik hem overal heen kan nemen.
:edit:quote:Cygwin/X is a port of the X Window System to the Microsoft Windows family of operating systems. Cygwin/X runs on all recent consumer and business versions of Windows
xhost +quote:Op donderdag 4 november 2004 14:20 schreef whoops het volgende:
Dat doe ik door het commando 'xhost +' in te geven.
IE is vaak erg lomp qua foutmeldingen, dus je zou kunnen proberen om met een andere browser te (laten) verbinden. Dan krijg je misschien een error 500 (internal server error) te zien of een andere apache-error, dan weet je in ieder geval dat het aan je apache-config ligt.quote:Op zaterdag 6 november 2004 10:37 schreef Tedkees het volgende:
In de router is ook netjes ingesteld dat de poort naar mijn server moet worden geforward.
Iemand een idee waarom niemand kan connecten, terwijl de poort toch bereikbaar is vanaf buiten???
Ga ik nu doen, ik laat 't wel weten...quote:Op zaterdag 6 november 2004 12:54 schreef TimberWolf het volgende:
Heb je al in je Apache error- en access logs gekeken of de request wel binnenkomt?
Ik heb 't met IE en mozilla geprobeerd, zelfde effect.quote:Op zaterdag 6 november 2004 14:18 schreef bigben04 het volgende:
[..]
IE is vaak erg lomp qua foutmeldingen, dus je zou kunnen proberen om met een andere browser te (laten) verbinden. Dan krijg je misschien een error 500 (internal server error) te zien of een andere apache-error, dan weet je in ieder geval dat het aan je apache-config ligt.
De request komt niet binnen. Heel wazig allemaal.quote:Op zaterdag 6 november 2004 12:54 schreef TimberWolf het volgende:
Heb je al in je Apache error- en access logs gekeken of de request wel binnenkomt?
Hm. Als de lokale firewall open staat voor 8000/tcp zou het moeten werken. Dan zou je het in de apache-config moeten zoeken denk ik. Het opstarten van apache levert geen meldingen in /var/log/messages op neem ik aan?quote:Op zaterdag 6 november 2004 15:59 schreef Tedkees het volgende:
[..]
De request komt niet binnen. Heel wazig allemaal.
Gnome 2.8.1-r1 staat gewoon in "stable" (x86).quote:Op maandag 8 november 2004 01:04 schreef Markster het volgende:
hallo, hoe krijg ik gnome 2.8 in de portage?
Ik zie op internet staan dat ie er al inzit, maar als ik kijk krijg ik nog steeds 2.6
Heb al emerge --sync gedaan, en KDE komt daarmee wel opp 3.3
Hoe kan ik nou aan gnome 2.8, in tekstmode? Ik heb geen zin om eerst 2.6 te installeren, en daarna 2.8.
Hoop dat het zo duidelijk is, en dat iemand een oplossing weet.
Verder: Gentoo thread en de "man emerge".quote:$ emerge gnome-2.8.0-r1.ebuild
Is die Alpha Bios niet gewoon via F2 te benaderen?quote:Op dinsdag 16 november 2004 02:50 schreef F.U.B.A.R het volgende:
Ik heb twee Digital Alpha's gekregenmaar wat nu? Er staat Unix op maar ik ken het rootpword niet. Geen idee hoe ik in de BIOS van die 1000A raak. Weet iemand raad?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |