De Guru's:quote:Naar aanleiding van alle DIG posters kwalificeren een topic waarin Linux problemen serieus verholpen worden. Dus geen onzin reacties en OS-geflame. En QuietGuy gaat ervoor zorgen dat dit topic daarvan verlost blijft, he QuietGuy:w
Ik sta er toch ook niet tussenquote:Op donderdag 2 september 2004 09:31 schreef F.U.B.A.R het volgende:
Slet, ik sta nog altijd niet tussen de guru's. En als jij er één bent, dan ik zeker, dev!
quote:l33t topiclogo.
Ik ken eigenlijk alleen cyrusquote:Op donderdag 2 september 2004 10:19 schreef rihago het volgende:
Welke IMAP server vinden jullie het lekkerste werken en waarom??
heb net cyrus getest... opzich wel een leuk imap servertje...
ik vind het allang mooi dat het zonder flames gehaald is...quote:Op donderdag 2 september 2004 11:08 schreef Hiawatha het volgende:
Deel 3 alweer. Super mooi om te zien dat mijn topicje zo'n succes is. Toch nog genoeg Linux/BSD nerds op Fok! dus. Ben trots op jullie!
Is het een kernel panic of een fout van lilo?quote:Op donderdag 2 september 2004 09:20 schreef Aneurism het volgende:
:| Ik zal vanavond mijn kernel panic eens voorleggen in debian, dit is nadat ik debian opnieuw had geinstalleerd omdat ik de lilo partitie weer nodig had.
Hij geeft echt kernel panic aan en alle ledjes op mijn computer gaan staan knipperen, wel leuk... als het kerstmis is..quote:Op vrijdag 3 september 2004 09:20 schreef devzero het volgende:
[..]
Is het een kernel panic of een fout van lilo?
Je doet iets verkeerd jaquote:Op dinsdag 7 september 2004 10:59 schreef Werewolf het volgende:
Ik ben sinds een tijdje bezig met Firewallbuilder (www.fwbuilder.org). Nu wil ik upgraden naar een nieuwe versie. Ik heb wat RPM's gedownload en wilde nu gaan upgraden.
[root]# rpm -U libfwbuilder-2.0.0-1.rh90.i386.rpm
error: Failed dependencies:
libfwbuilder.so.5 is needed by (installed) fwbuilder-1.1.2-1
libfwbuilder.so.5 is needed by (installed) fwbuilder-ipt-1.1.2-1
libfwcompiler.so.5 is needed by (installed) fwbuilder-ipt-1.1.2-1
libfwbuilder = 1.0.2 is needed by (installed) fwbuilder-1.1.2-1
Dit mislukte dus, maar FWbuilder is wel geinstalleerd en werkt.
En als ik vervolgens packages ga zoeken zie ik alleen de RPM's
die ik gedownload heb en niet de reeds geinstalleerde...
[root]# rpm -q fwb*
package fwbuilder-2.0.0-1.rh90.i386.rpm is not installed
package fwbuilder-ipt-2.0.0-1.rh90.i386.rpm is not installed
[root]# rpm -q libfw*
package libfwbuilder-1.0.2-2.rh73.i386.rpm is not installed
package libfwbuilder-2.0.0-1.rh90.i386.rpm is not installed
package libfwbuilder-2.0.1-1.fdr1.i386.rpm is not installed
package libfwbuilder-3.0.1-1.fdr1.i386.rpm is not installed
Begrijp ik het gewoon niet of doe ik iets verkeerd?
Bedankt, ik heb nu wel de oude versies gevonden. Aangezien het upgraden toch niet werkt (hij geeft nog steeds de eerder genoemde "libfwbuilder.so.5 is needed by (installed) fwbuilder-ipt-1.1.2-1" en "libfwcompiler.so.5 is needed by (installed) fwbuilder-ipt-1.1.2-1" aan.quote:Op dinsdag 7 september 2004 11:10 schreef RichyRich het volgende:
[..]
Je doet iets verkeerd jaJe query't op de rpm's die in dezelfde dir staan. Dit kan een oplossing zijn: rpm -qva | grep fwb* (query op alle rpm's en daaruit pak je fwb*)
edit:
Als je nou rpm -Uvh fwbuilder-2.0.0-1.rh90.i386.rpm libfwbuilder-2.0.1-1.fdr1.i386.rpm doet, gaat het in 1 keer werken
Dan moet je ook wel alles installeren:quote:Op dinsdag 7 september 2004 11:43 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Bedankt, ik heb nu wel de oude versies gevonden. Aangezien het upgraden toch niet werkt (hij geeft nog steeds de eerder genoemde "libfwbuilder.so.5 is needed by (installed) fwbuilder-ipt-1.1.2-1" en "libfwcompiler.so.5 is needed by (installed) fwbuilder-ipt-1.1.2-1" aan.
Ik ga nu gewoon de geinstalleerde (oude) packages uninstalleren en dan de nieuwe weer installeren . Hopen dat het zo wel lukt...
*kuch*quote:Op maandag 6 september 2004 10:16 schreef RichyRich het volgende:
Vraagje:
Ik heb een postfix + mysql (virtual domains) setupje...nu wil ik alleen van een mailbox geen mail ontvangen. Normaal gesproken kan ik dan in het alias filetje van postfix bijv nobody naar /dev/null laten wijzen, alleen hoe doe ik dat met een mysql setup?
hoe heb jij jouw mysql setup dan?quote:Op dinsdag 7 september 2004 13:03 schreef RichyRich het volgende:
[..]
*kuch*
quote:Op dinsdag 7 september 2004 11:27 schreef hornage het volgende:
Wij hebben hier in huis een pentium 133 staan als server. Daar hebben we Debian/GNU op gezet. Nu hadden we laatst de server verplaatst en toen ik hem weer wilde booten ging hij niet meer verder. Ik dus beeldscherm op aangesloten en toen bleek dat ie niet verder kwam dan LI terwijl er gewoon als eerste LILO moet komen te staan voor de LILO boot natuurlijk. Ik heb al zitten te zoeken op internet wat ik moet doen om dit op te lossen. Maar de oplossing lopen flink uiteen. Heeft iemand misschien ervaring hiermee en een oplossing?
Je moet lilo nog eens uitvoeren. Boot vanaf een live CD, mount de /boot en /-partities en voer lilo uit zodat de MBR opnieuw geschreven wordt.quote:Linux Newbie Administrator FAQ
LI [...] This is caused either by geometry mismatch or by moving /etc/lilo/boot.b without running the map installer.
De -Uvh optie had ik gedaan, maar deze werkte niet vanwege missende dependencies bij de oude versie (erg vaag). Maar het uninstallen van de oude en daarna installen van de nieuwe werkte iig wel.quote:Op dinsdag 7 september 2004 13:02 schreef RichyRich het volgende:
[..]
Dan moet je ook wel alles installeren:
rpm -Uvh fwbuilder-ipt-2.0.0-1.rh90.i386.rpm fwbuilder-2.0.0-1.rh90.i386.rpm libfwbuilder-2.0.1-1.fdr1.i386.rpm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |