abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 september 2004 @ 19:17:39 #26
14505 OProg
A Life in Music
pi_21690056
De besproken cd's en muziek-DVD's.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_21690101
quote:
Op woensdag 1 september 2004 19:15 schreef OProg het volgende:
Dat wil zeggen dat het ook niet veel soeps is normaal gesproken.
Hangt een beetje van de reviewer af, vind ik. Tony_Montana67 en Methodmich schrijven imo wel goede cd-recensies op de FP, maar andere reviews (o.a. bijv. die van de laatste cd van The Prodigy) vind ik vaak ook niet zo best. Met alle respect voor de mensen die ze schrijven.

Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat FP-lezers op jazzreviews zitten te wachten, behalve als 't Norah Jones of Jamie Cullum is of zo.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  Nerd met benen woensdag 1 september 2004 @ 19:20:33 #28
18073 miss_bleu
pi_21690129
We hebben reviewers in alle klassen, Hiphop, dance, pop en rock.
Deze CDs komen er ook binnen, en daar word idd goed op gereageert op de FP.
Jazz CDs komen er gewoon niet binnen op dit moment. Mochten ze ooit binnen komen dan wordt er een sollicitatie uitgeschreven voor een reviewer in deze klasse
  Nerd met benen woensdag 1 september 2004 @ 19:22:41 #29
18073 miss_bleu
pi_21690190
quote:
Op woensdag 1 september 2004 19:19 schreef Zander het volgende:

. Tony_Montana67 en Methodmich schrijven imo wel goede cd-recensies op de FP,
Methodmich is een columnist die 1 keer een review heeft geschreven over The Yearlings
  woensdag 1 september 2004 @ 19:23:53 #30
14505 OProg
A Life in Music
pi_21690226
Jah, Tony_Montana67. Lees de reviews eig amper maar zag bijv. dat hij een Threshold-review had geschreven. Ik was de enige reply, mede omdat het anders helemaal zo sneu leeg was. Niemand boeit dat blijkbaar, op de frontpage hebben ze geloof ik liever Party Animals en Hakkûhbar

En die Prodigy review is al genoeg over gesproken .
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_21690289
quote:
Op woensdag 1 september 2004 19:22 schreef miss_bleu het volgende:
Methodmich is een columnist die 1 keer een review heeft geschreven over The Yearlings
Nou, die review is mij dan iig als een positieve uitzondering bijgebleven.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_21690353
Methodmich schrijft bij mijn weten bijna nooit cdresensies. Zou 'ie wel mogen doen

Het zou al een eind schelen als het uitgangspunt wordt omgedraaid. Niet enkel schrijven over wat als freebee wordt aangeboden, maar schrijven over wat jezelf echt boeit, waar je iets wezenlijks of geëngageerds over kunt schrijven. Moet ook niet echt moeilijk zijn voor liefhebbers die een platenkast vol hebben. Maar gezien het materiaal waarover geschreven wordt, komt het volgens mij allemaal uit één of een paar hoeken. Schrijven over wat boeit, niet (alleen) schrijven over wat aangeboden wordt. En hopelijk groeit het één een keer naar het ander toe.

Verder ben ik een beste stuurman die aan de wal staat, en ben ik ongetwijfeld ten onrechte veel te kritisch, en leg ik de lat te hoog enzo. En ik hoef het niet te lezen. Ook waar.

Ik wil alleen vermelden dat Zander Flipneus bijzonder ernstig vergeet
pi_21690386
En een keer over Timesbold trouwens. (methodmitch)
Aldus.
  Nerd met benen woensdag 1 september 2004 @ 19:33:05 #34
18073 miss_bleu
pi_21690430
Er komt zoveel materiaal binnen dat reviewers tegenwoordig gewoon kunnen kiezen, in het geval van FLIPNEUS is het zelfs zo dat hij af en toe gewoon niet kan reviewen omdat er niets leuks voor hem tussen staat. Zo zal je Tony ook geen dance-cd's zien doen.

Er is keuze genoeg voor de reviewers tegenwoordig, en er blijft ook meer dan genoeg in de lijst staan met artikelen. Het is niet meer zo dat men die review moet reviewen omdat dat mogelijk wel leuk kan zijn voor hem of haar.
  Nerd met benen woensdag 1 september 2004 @ 19:33:54 #35
18073 miss_bleu
pi_21690453
quote:
Op woensdag 1 september 2004 19:31 schreef Z het volgende:
En een keer over Timesbold trouwens. (methodmitch)
Die was dan volgens mij vorig jaar? Ik heb net namelijk in de planning en aantallen van 2004 zitten kijken
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 september 2004 @ 19:34:12 #36
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_21690462
quote:
Op woensdag 1 september 2004 18:56 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

Er staat tegenover dat je hem reviewt en daar gaat heel wat tijd in zitten. Tis niet alleen even een album luisteren. Tis ook info zoeken, oude info zoeken enzo
had jij dan expres verkeerde info gezocht bij je Prodigy review?
Nothing lasts forever but the certainty of change
  woensdag 1 september 2004 @ 19:36:23 #37
14505 OProg
A Life in Music
pi_21690510
quote:
Op woensdag 1 september 2004 19:34 schreef Tokus het volgende:

[..]

Er stond toch een disclaimer bij?
"Maar ik kan er ook naast zitten hoor"
pi_21690516
Maar reviewen jullie alles wat je binnenkrijgt of niet?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Nerd met benen woensdag 1 september 2004 @ 19:38:05 #39
18073 miss_bleu
pi_21690547
quote:
Op woensdag 1 september 2004 19:34 schreef Tokus het volgende:

[..]

nee en het leuke is ook dat alle sites waar ik de info vandaan heb gehaald wat betreft bio enzo allemaal hetzelfde zei.
En de info van de oude CD's wel uit mijn MP3 verzameling moest halen aangezien die CD's in Enschede lagen op dat tijdstip. Dus kennelijk waren er wat dingen door elkaar heen gegooit in mijn mappen op me pc. Waarom zou ik in godsnaam expres foute info zoeken en neerzetten.

Ik ben ook maar menselijk en maak ook wel eens fouten, ja ook in reviews.
  woensdag 1 september 2004 @ 19:38:48 #40
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_21690570
The Zutons zijn volgens mij ook een keer gereviewd.

Ik denk trouwens dat er best wel draagvlak is voor wat meer reviews hier op Fok! Desnoods in topic-vorm. In VBL zijn we een tijd terug begonnen met een column-topic en daar zijn flink wat columns in geplaatst en ook zeker niet alleen van Tony, MM en SCH.
  Nerd met benen woensdag 1 september 2004 @ 19:38:51 #41
18073 miss_bleu
pi_21690574
quote:
Op woensdag 1 september 2004 19:36 schreef komrad het volgende:
Maar reviewen jullie alles wat je binnenkrijgt of niet?
Niet alles. We krijgen een aanbod en daaruit kunnen de reviewers kiezen. Soms kan een reviewer niet of wil een reviewer dat niet doen. Dan wordt het dus gewoon niet aangevraagd.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 september 2004 @ 19:39:14 #42
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_21690578
quote:
Ik ben ook maar menselijk en maak ook wel eens fouten, ja ook in reviews.
klopt, ik ook, maar ik verbeter ze dan. Dat is het mooie van internet he, dat kan je nog wijzigen.
pi_21690620
tvp

pi_21690690
quote:
Op woensdag 1 september 2004 19:33 schreef miss_bleu het volgende:
Er komt zoveel materiaal binnen dat reviewers tegenwoordig gewoon kunnen kiezen, in het geval van FLIPNEUS is het zelfs zo dat hij af en toe gewoon niet kan reviewen omdat er niets leuks voor hem tussen staat. Zo zal je Tony ook geen dance-cd's zien doen.

Er is keuze genoeg voor de reviewers tegenwoordig, en er blijft ook meer dan genoeg in de lijst staan met artikelen. Het is niet meer zo dat men die review moet reviewen omdat dat mogelijk wel leuk kan zijn voor hem of haar.
Oké, dan kan het daar kennelijk niet aan liggen. Denk ik bij gelegenheid en zin nog eens verder na waaraan dan wél
quote:
Op woensdag 1 september 2004 19:38 schreef pfaf het volgende:
The Zutons zijn volgens mij ook een keer gereviewd.

Ik denk trouwens dat er best wel draagvlak is voor wat meer reviews hier op Fok! Desnoods in topic-vorm. In VBL zijn we een tijd terug begonnen met een column-topic en daar zijn flink wat columns in geplaatst en ook zeker niet alleen van Tony, MM en SCH.
Prima idee, zou dat in het "wat draai je nu nieuwe stijl" kunnen/moeten of in een andere vorm? Wat denk je? Wat zou jij prettig vinden?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 september 2004 @ 19:47:23 #45
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_21690780
quote:
Op woensdag 1 september 2004 19:33 schreef miss_bleu het volgende:
Er komt zoveel materiaal binnen dat reviewers tegenwoordig gewoon kunnen kiezen, in het geval van FLIPNEUS is het zelfs zo dat hij af en toe gewoon niet kan reviewen omdat er niets leuks voor hem tussen staat.
dus... er komt heeel veel binnen.... maar toch niet genoeg want er zit niks leuks bij? huh?

reviewen jullie alleen cds waarvan jullie denken dat hij wel leuk is?
  woensdag 1 september 2004 @ 19:48:35 #46
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_21690809
quote:
Op woensdag 1 september 2004 19:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Prima idee, zou dat in het "wat draai je nu nieuwe stijl" kunnen/moeten of in een andere vorm? Wat denk je? Wat zou jij prettig vinden?
Ik zou wel kiezen voor 'nieuwe' albums. Iedereen kan gewoon zijn mening in review-vorm posten en iederen kan er zijn/haar mening over geven. Lijkt me erg leuk en ik zal ook zeker af en toe een reviewtje toevoegen.
  woensdag 1 september 2004 @ 19:48:57 #47
14505 OProg
A Life in Music
pi_21690821
Veel muziek vind niemand daar leuk Tokus,, van die enge metal enzo. Dat is niet leuk en neemt ruimte in die je ook voor Party Annimals kan gebruiken
  Nerd met benen woensdag 1 september 2004 @ 19:50:44 #48
18073 miss_bleu
pi_21690859
quote:
Op woensdag 1 september 2004 19:39 schreef Tokus het volgende:

[..]

klopt, ik ook, maar ik verbeter ze dan. Dat is het mooie van internet he, dat kan je nog wijzigen.
En ik was op vakantie, op het moment van terugkomst was de review al naar beneden uit de tracker.
  Nerd met benen woensdag 1 september 2004 @ 19:52:33 #49
18073 miss_bleu
pi_21690905
quote:
Op woensdag 1 september 2004 19:47 schreef Tokus het volgende:

[..]

dus... er komt heeel veel binnen.... maar toch niet genoeg want er zit niks leuks bij? huh?

reviewen jullie alleen cds waarvan jullie denken dat hij wel leuk is?
Er word genoeg aangeboden en daar schrijft men zich op in. Daarna word het aangevraagd. Zo zou FLIPNEUS nooit trance pakken en ik bijvoorbeeld nooit rock.
Iedereen heeft zijn eigen muzieksmaak en als jij van iets niet houd hoef je dat niet te reviewen. Dat komt de review ook niet te goede
  woensdag 1 september 2004 @ 19:52:49 #50
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_21690913
quote:
Op woensdag 1 september 2004 18:53 schreef miss_bleu het volgende:
Dus mocht je ooit denken, ej dit album is goed en ik wil daar een review over schrijven onthou dan dat ze aardig lang moeten zijn.
Je kunt altijd nog een complete bio over de band erbij doen, om de ruimte op te vullen. Zoals eens bij een After Forever cd gedaan is.

Wat een bullshit zeg, een review moet aardig lang zijn. Een review moet informatief zijn, leuk om te lezen, to the point. Een review van 3 pagina's is onzin. Als ik een review van 3 pagina's tegenkom, dan zoek ik nog even verder naar iets beters.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')