abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21682073
Ajax heeft in VDV een goede speler die ook op die positie kan spelen.
pi_21682197
Maar VDV rendeert wel beter op de linkshalf.
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_21682207
vdv rendeert voorlopig even nergens. Dat moet eerst veranderen, dan is ie overal van grote waarde.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_21682272
VdV heeft op linkshalf dit seizoen al goed gespeeld hoor.
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_21682298
Het is werkelijk ongelooflijk amateuristisch dat je voor een speler die al zo nadrukkelijk in de belangstelling stond als Zlatan, niet meerdere back-up plannen klaar hebt liggen mbt vervangers.

Je weet wat die vervangers kosten en kunnen, weet derhalve ook welk rendement je minimaal uit de transfersom wilt halen.

Dat de neusjes Zlatan verkopen en vervolgens al hun pijlen op slechts 1 iemand richten, die ook nog eens niet inzetbaar blijkt te zijn in de CL tot Februari 2005, is dan ook het kenmerk van amateurisme.

Vervolgens laten ze zich die transfersom ook nog eens in een hele hoop termijnen uitbetalen, zodat ze niet per direct een flinke zak geld hebben om te spenderen aan een vervanger.
genoeg grote namen die bij hun club op de bank zitten, die gekocht hadden kunnen worden (of desnoods gehuurd in 1e instantie), een Mutu, een Carew, had met gemak gekund.

En dan nog het afketsen van de deal met Kone gooien op het medisch afkeuren in 1e instantie en tijdsgebrek voor een herkeuring.

Zlatan is in dezelfde tijd naar Turijn, gekeurd en gepresenteerd, en de neusjes slagen er volgens hun zeggen niet in iemand van Kerkrade naar IJdorp te krijgen met genoeg tijd voor een 2e check (was het spreekuur van de arts voorbij? )

Tuurlijk, voor de Eredivisie blijft er een redelijk goed elftal over, en in de CL kun je met een goeie dag altijd winnen, wellicht met mazzel zelfs door naar de volgende ronde, maar de kans op echt succes is nu natuurlijk helemaal nihil, zeg maar gewoon 0.

Vergelijk de situatie met Everton, waar iedereen ook al ver van te voren voelde aankomen dat Rooney zou vertrekken. Everton krijgt zakken met geld (20 miljoen pond nu, max. 7 miljoen later gebaseerd op prestaties en wedstrijden gespeeld). Hebben die een vervanger? Neen, te amateuristisch.

Hoe anders is het bij Juve, die hadden zelfs nog genoeg tijd (en het plan dus al lang op de planken klaar liggen) om bij de komst van Zlatan, Miccoli door te verkopen aan Fiorentina.

Dit is echt een wanprestatie van de zuiverste orde in IJdorp, 1 die niet bedekt kan worden met de smoes over de medische keuring van Kone en ik ben heel benieuwd of dit tzt. gevolgen gaat krijgen voor diverse mensen binnen de organisatie.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammą, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_21682444
DIGGER

je hebt gelijk
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_21682464
Jajaja, nou weten we het wel.
Klik dan als je durft
  woensdag 1 september 2004 @ 13:34:21 #58
80382 manny
30 is best veel
pi_21682560
quote:
Op woensdag 1 september 2004 13:23 schreef DIGGER het volgende:

en in de CL kun je met een goeie dag altijd winnen, wellicht met mazzel zelfs door naar de volgende ronde, maar de kans op echt succes is nu natuurlijk helemaal nihil, zeg maar gewoon 0.
Mooie uitspraak, zeker omdat je laat zien dat "de neusjes" ( ik neem maar even aan dat je dan Ajax bedoeld ) dus wel kanshebber waren voor de hoofdprijs.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_21682603
quote:
Op woensdag 1 september 2004 13:29 schreef Da_Sandman het volgende:
DIGGER

je hebt gelijk

Ik zou als fan van een club die zoiets overkomt echt woedend zijn over de hele manier van handelen (en bij elk beetje bedrijf zouden er direct koppen gaan rollen).

Wat dat betreft jammer dat de volgende wedstrijd van de neusjes pas 12-09-04 is en uit is, want ik ben wel benieuwd naar de reactie, als de boel wat bezonken is, van de harde kern van de neusjes.

En bij Den Haag kunnen we natuurlijk weer wat leuke liedjes verzinnen
pi_21682629
Voorlopig zie ik bijvoorbeeld hier iedereen alleen maar kankeren op Zlatan.
In Southern Sun
pi_21682651
Nou, dat valt wel mee, het bestuur wordt over het algemeen het meest aangepakt.
Klik dan als je durft
pi_21682682
quote:
Op woensdag 1 september 2004 13:38 schreef Da_Sandman het volgende:
Voorlopig zie ik bijvoorbeeld hier iedereen alleen maar kankeren op Zlatan.
deed ik hiervoor ook al
pi_21682696
Dit is wat F-Side.nl erover schrijft
quote:
De gang van zaken rond de verkoop van Zlatan door Ajax aan Juventus heeft tot grote woede en verwarring geleid bij veel Ajax fans.

Vlak voor het verstrijken van de transferperiode verkoopt Ajax één van de beste spelers van het team, zowiezo eentje die bewezen heeft het niveau van de Champions League aan te kunnen. De beoogde vervanger komt echter niet door de medische keuring waardoor de club nu met een twijfelgeval (Sonck) en een subtopper (Anastasiou) tegen grootmachten als Juventus (!!) en Bayern Munchen zal aantreden.
Coach Koeman is ook razend en heeft de doelstelling voor het Europese avontuur al gewijzigd: hij zal al blij (en verbaasd) zijn als de 2e ronde behaald wordt!

Inmiddels is er één club die lacht: Juventus. Niet alleen is de concurrentie in de poule van de CL verzwakt, de transfersom van Zlatan mag in 3 jaar afbetaald worden (!) en de gewenste speler is -relatief- goedkoop binnengehaald.

De Ajax fans blijven verslagen achter: seizoenskaarten en CL pass partouts, die voor veel geld zijn aangeschaft blijken door deze actie van het bestuur veel minder waard. Het is nu wachten op een gebaar van het bestuur: een tegemoetkoming voor deze grote tegenvaller.

We wachten af!
In Southern Sun
pi_21682704
Ik denk dat je Zlatan niks kunt verwijzen in deze, de Serie A is altijd al z'n droom geweest, hij is niet diegene die akkoord gegaan is met de transfer som, hij is niet verantwoordelijk voor z'n opvolging, hij is gewoon naar Juve gegaan om z'n dromen na te streven.
pi_21682772
Juist...

Blergh, mn hum is nu wel tot een dieptepunt gezakt...
In Southern Sun
pi_21682789
Vraag me af welke financiėle regeling beter was, die van Chivu of van Zlatan
18 milj euro in 3 jaar afbetalen
Blijkbaar hebben ze zich bij Ajax sterk gemaakt, ze zeiden dat ze een goede afbetalingsregeling eisden, ze hebben zeker 3 jaar ipv 4 jaar gemaakt
pi_21682793
quote:
Op woensdag 1 september 2004 13:41 schreef DIGGER het volgende:
Ik denk dat je Zlatan niks kunt verwijzen in deze, de Serie A is altijd al z'n droom geweest, hij is niet diegene die akkoord gegaan is met de transfer som, hij is niet verantwoordelijk voor z'n opvolging, hij is gewoon naar Juve gegaan om z'n dromen na te streven.
Heb je gelijk in, het enige wat ik niet kan waarderen is de oneerlijkheid, ook van hem.
Voor de rest verdient hij natuurlijk gewoon een mooi afscheid.
Klik dan als je durft
pi_21682799
quote:
Op woensdag 1 september 2004 13:41 schreef DIGGER het volgende:
helemaal mee eens
Echt een schande zo'n transfersom en dan ook nog over 3 jaar, als dat waar is, voor een speler van zo'n kaliber naar een concurrent in de CL.
Ik dacht naar de transfers van onder meer Chivu en vd Meyde dat Ajax langzaamaan ook handel kon drijven, zoals Van Raaij dat zo goed kon bij PSV. Da's met deze transfer wel weer helemaal bewezen dat dat toevalstreffers waren
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
  woensdag 1 september 2004 @ 13:52:32 #69
82154 P0RN0STAR
Fluffers gezocht...
pi_21682914
AS Roma bood net voor het weekend ook op Zlatan, dat bod werd als "niet-serieus" beschouwd. Wat zouden zij in godesnaam geboden hebben??? 7 miljoen in evenzoveel termijnen??? Ajax (Arie van Eijden??? Jeroen Slop??? Louis van Gaal??? John Jaakke???) lijkt wel het schoothondje van de G-14, kruip graag in de kont van de grote clubs, maar zelf ballen tonen is alweer 10 jaar gelden...

Terwijl er zoveel potentie was, met Ajax en Zlatan!
Waarom heeft Noach die twee kakkerlakken niet doodgetrapt???
pi_21683003
Weet niet of ik nog wel naar de CL wedstrijden wil.. In de eerste wedstrijd al met 0-4 opgerold worden door Juventus met een hattrick van Zlatan, nee bedankt

Tyfus bestuur.
pi_21683034
Wegblijven is nou ook niet de manier om je ongenoegen te uiten, devv05. Het woord successupporter zal ik nog maar niet in de mond nemen
Klik dan als je durft
pi_21683054
quote:
Op woensdag 1 september 2004 13:56 schreef devv05 het volgende:
Weet niet of ik nog wel naar de CL wedstrijden wil.. In de eerste wedstrijd al met 0-4 opgerold worden door Juventus met een hattrick van Zlatan, nee bedankt

Tyfus bestuur.
Hattrick van Zlatan

Tjah, Juventus heeft zich versterkt, jullie je verzwakt
Bayern moet ik nog zien winnen van jullie, want die zijn slecht bezig...
Dus wie weet krijgen jullie ook een aantrekkelijke CL te zien in jullie poule
pi_21683225
Ben het eens met digger
Dit is gewoon echt slecht gedaan door de directie van ajax. Jammer voor de fans
En het spitsen duo sonck/anastasiou liggen ze ook niet gauw wakker van
pi_21683237
quote:
Op woensdag 1 september 2004 13:46 schreef ChAoZ het volgende:

Ik dacht naar de transfers van onder meer Chivu en vd Meyde dat Ajax langzaamaan ook handel kon drijven, zoals Van Raaij dat zo goed kon bij PSV. Da's met deze transfer wel weer helemaal bewezen dat dat toevalstreffers waren
Hier snijd je een goed punt aan. PSV is de club van het aan- en verkopen van spelers, Ajax de club van de eigen opleiding. Een poos geleden is hier geloof ik al eens een discussie over gevoerd en aan beide manieren van handelen zitten voor- en nadelen.

De laatste jeugdspeler die bij PSV is doorgebroken is Bouma, terwijl er miljoenen geļnvesteerd zijn in de jeugdopleiding en een groot gedeelte bleek achteraf weggegooid geld te zijn geweest. Door dit falen moesten er steeds spelers gekocht worden om ze later met winst door te verkopen, maar in het achterhoofd houdend dat je je basis niet verliest, waardoor er verder gebouwd kan worden.

Die basis heeft ajax wel vanwege de eigen jeugdopleiding die hoog aangeschreven staat. In veel gevallen staat er een opvolger klaar als er een bepalende speler vertrekt. Uit het recente verleden is gebleken dat er idd veel talent was, maar de slimme aankopen zijn allemaal gedaan door Adriaanse (Maxwell, Galasek), terwijl er eigenlijk niemand van Koemans aankopen geslaagd is.

Ook de verkopen verlopen op een vreemde manier. De verkoop van Mandy was een leuke bonus, maar Chivu, Trabelsi en Zlatan gingen op onorthodoxe wijze weg. Als je iemand verkoopt moet je iemand achter de hand hebben en dat moet van te voren al vast staan.

Er zal uiteindelijk wel weer een spits doorbreken, maar als je ziet dat Koeman zijn ambities nu al weer begrijpelijker wijs naar beneden bijstelt, wordt het toch eens tijd voor het bestuur om naar zichzelf te kijken.

Eigen jeugd opleiden is bijzonder moeilijk, maar fatsoenlijk onderhandelen inzake transfers is minstens zo moeilijk is nu wel gebleken
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_21683271
Tja, Ik zie Ajax eerlijk gezegd niet van Juve en Bayern winnen... Enkeltje UEFA Cup?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')