En die nepalezen hebben niets gedaan tegen hun gijzelnemers... Ik kan het wel begrijpen hoor. Gijzelnemers die uit naam van een religie mensen afslachten, dan kan ik me voorstellen dat mensen boos worden op aanhangers van dezelfde religie. Als neo's je huis afbranden, dan wordt jij toch ook boos op neo's die niet persoonlijk jouw huis in de fik staken, maar wel hetzelfde nastreven?quote:Op woensdag 1 september 2004 09:17 schreef Meki het volgende:
de moskee heeft hun niks gedaan
Nepalezen
Nou ik vind Mekka opblazen wel te vergelijken met 11/9 hoor ...quote:Op woensdag 1 september 2004 10:08 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Idem dito voor ons, veel Amerikanen staan achter het Irak-beleid, terwijl daar ook ongure dingen plaatsvinden door de 'bezetters'..
[..]
Mekka is natuurlijk niet te vergelijken met 12 Nepalezen.. Of heb je de veranderingen in de wereld gemist vanaf 11 september
In de naam van Allahquote:Op woensdag 1 september 2004 10:08 schreef MikeyMo het volgende:
Zijn het niet marokkaanse relschoppers die hier meisjes lastig vallen, met kransen voetballen
Heb je Bush of de Paus wel eens gehoord over de belachelijke dingen van het Christendom?quote:wel weer een imam in het nieuws die homo's graag van een flatgebouw afsodemietert.
Idd, gebeurd elke dag, worden ook helemaal geen Nederlanders door Nederlanders vermoord...quote:Vervolgens lezen we weer wat over gevalletjes eerwraak
Mee eens..quote:verhalen over mensen die uit landen zijn gevlucht waar de sharia wet is, vrouwen die gestenigd worden omdat ze vreemd gegaan zijn...
Het grootste deel van je praat kan ook op christenen slaan, zij het in een wat andere vorm..quote:en voor die infromatiestroom is slechts een kleine groep vernatwoordlijk![]()
Juistquote:Op woensdag 1 september 2004 10:10 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nou ik vind Mekka opblazen wel te vergelijken met 11/9 hoor ...
Nou laatst waren er heel veel afwijzingen over die kidnap van die Fransen. Zowat elke moslim organisatie was er tegen. Dus het kan wel. Dat geeft mij weer wat hoop. Maar inderdaad over het algemeen gebeurd het niet vaak. Maar laten we hopen dat de vorige keer een begin was.quote:Op woensdag 1 september 2004 10:05 schreef Chris_Redfield het volgende:
[..]
Zolang die grote groep niet heel duidelijk afstand neemt (wat ze nu dus te weinig doen in mijn ogen)van die kleine wel ja.
alsof ik pro-christen ben? Ik moet alleenw el zeggend at geweld wat in die christen"cultuur" wat minder gemeengoed schijnt te zijn. Het ergste wat ik me kan herinneren zijn abortuskliniieken die letterlijk onder vuur liggen... Maar dat is dan nog maar een fractie van geweld en haat vergeleken met onze moslimsbroeders en wat zij uit naam van Allah allemaal flikkenquote:Op woensdag 1 september 2004 10:12 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
In de naam van Allah![]()
[..]
Heb je Bush of de Paus wel eens gehoord over de belachelijke dingen van het Christendom?
[..]
Idd, gebeurd elke dag, worden ook helemaal geen Nederlanders door Nederlanders vermoord...
[..]
Mee eens..
[..]
Het grootste deel van je praat kan ook op christenen slaan, zij het in een wat andere vorm..
Je hebt gelijk, christenen doen elkaar ook vreselijke dingen aan.. alles in de naam van god. Afschuwelijk.quote:Op woensdag 1 september 2004 10:12 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Het grootste deel van je praat kan ook op christenen slaan, zij het in een wat andere vorm..
quote:Op woensdag 1 september 2004 10:17 schreef Kiki het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, christenen doen elkaar ook vreselijke dingen aan.. alles in de naam van god. Afschuwelijk.
Maar hier in Nederland merken we weinig van de christelijke excessen... meer van die van de islam. Daarom reageert iedereen er zo fel op.
Good comeback...quote:Op woensdag 1 september 2004 10:18 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Zwam niet zo over oog om oog, tand om tand. Als jij een vergelijkbare reactie geeft op iets kan je nooit net zo slecht zijn om de simpele reden dat je het niet begon.quote:Op woensdag 1 september 2004 09:29 schreef Mobious het volgende:
[..]
Jaaaaa, oog om oog, tand om tand. Dat maakt je net zo slecht als diegenen die je veroordeeld.
Die moslims kunnen er toch ook niks aan doen dat er een stel gekken is dat Nepalezen gaat onthoofden? Al vind ik wel dat moslims wat meer dit soort daden publiekelijk mogen afkeuren, maar dat is een andere discussie.
Bij beschaving hoort onder andere het doorbreken van een geweldsspiraal. Het vermoorden van 12 willekeurige moslims daarentegen heeft mijns inziens niets te maken met het terugschuiven van een machtsevenwicht en al helemaal niets met beschaving. Integendeel, het veroorzaakt alleen maar meer polarisatie.quote:Op woensdag 1 september 2004 10:19 schreef KingCold het volgende:
[..]
Zwam niet zo over oog om oog, tand om tand. Als jij een vergelijkbare reactie geeft op iets kan je nooit net zo slecht zijn om de simpele reden dat je het niet begon.
Jij hebt minder keuze om wel/niet iets terug te doen omdat doordat de ander begon met vijandelijkheden waardoor het machtsevenwicht in jouw nadeel is verschoven.
Lijkt me niet dat ze hetzelfde nastreven... Net zoals SGP en CDA niet hetzelfde nastreven, en de gemiddelde christen geen lid is van de KKKquote:Op woensdag 1 september 2004 10:10 schreef freud het volgende:
Als neo's je huis afbranden, dan wordt jij toch ook boos op neo's die niet persoonlijk jouw huis in de fik staken, maar wel hetzelfde nastreven?
Ow, het was een serieuze reactie?quote:Op woensdag 1 september 2004 10:19 schreef Kiki het volgende:
[..]
Good comeback...
Maar goed, je bent het er dus niet mee eens?
Tja ik begrijp die Nepalezen wel hoorquote:Op woensdag 1 september 2004 09:17 schreef Meki het volgende:
[..]
de moskee heeft hun niks gedaan
Nepalezen
ik begrijp de woede ook welquote:Op woensdag 1 september 2004 11:19 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Tja ik begrijp die Nepalezen wel hoor
Als er een Nederlander door extreme moslims te grazen wordt genomen dan is het hier ook los.![]()
Ja vriend, het was een serieuze reactie anders zou ik wel in ONZIN zitten.quote:Op woensdag 1 september 2004 10:28 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Ow, het was een serieuze reactie?
als dat zo is - dan kun je wel meetellen hoe lang de wereld nog bestaatquote:Op woensdag 1 september 2004 10:05 schreef Chris_Redfield het volgende:
[..]
Zolang die grote groep niet heel duidelijk afstand neemt (wat ze nu dus te weinig doen in mijn ogen)van die kleine wel ja.
En als die Nederlander nou door een christen vermoordt wordt, gaat t dan ook los in ned? Of door een Israelische soldaat?quote:Op woensdag 1 september 2004 11:19 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als er een Nederlander door extreme moslims te grazen wordt genomen dan is het hier ook los.![]()
Ja joh, je hebt zeker gelijkquote:Op woensdag 1 september 2004 11:34 schreef Kiki het volgende:
[..]
Ja vriend, het was een serieuze reactie anders zou ik wel in ONZIN zitten.
Sla de krant toch eens open, wanneer zie je er staan dat de katholieken een gijzelingsactie hebben uitgevoerd, of dat de protestanten iemand hebben onthoofd? Natuurlijk zijn er ook afschuwelijke dingen die in die wereld gebeuren (zie Noord Ierland) en die mensen noemen zich ook katholiek/ protestants...
Helaas lees/hoor/zie je meer van deze idioten die zich dus moslim noemen dan van het andere gestoorde kamp. Dat bedoelde ik er dus mee te zeggen. We kunnen allemaal wel afkeurend roepen dat ze geen èchte christenen of islamieten zijn, maar het feit is wel dat ZIJ dat wel blijven roepen en geloven.
Dus wie heeft er gelijk?!
Ga jij eens snel ************quote:Op woensdag 1 september 2004 09:39 schreef UncleScorp het volgende:
Eindelijk es een volk dat iets terugdoet !
An eye for an eye leaves everyone blind...quote:Op woensdag 1 september 2004 11:19 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Hou toch eens op met selectief lezen.quote:Op woensdag 1 september 2004 11:45 schreef Umm-Qasr het volgende:
[..]
Ja joh, je hebt zeker gelijkDus op basis wat je op tv ziet kan jij over zo'n grote groep van gelovigen oordelen? EN wat dacht je van al die burgerloorlogen in Afrika; daar zijn vele 'christenen' actief. Of zuid-amerika dan? Heb je daar wel eens wat over gelezen? Dus niet te snel uit je nek lullen ...
Tja, rellen zonder excuus is natuurlijk een stuk minder.. mensen moeten je er wel door gaan respecteren.. Zo van Kijk... eindelijk eens iemand die wat terugdoet! Goed zo jongen...quote:Op woensdag 1 september 2004 13:24 schreef Re het volgende:
volgens mij zijn er hier een paar die graag zien dat er wat Nederlanders een kopje kleiner worden gemaakt
quote:Op woensdag 1 september 2004 13:31 schreef dVTB het volgende:
Ik keur het op zich niet goed, maar je kunt er haast op wachten dat mensen woedend gaan worden wanneer twaalf onschuldige landgenoten door moslim-extremisten zijn vermoord. Geweld met geweld vergelden is natuurlijk geen oplossing, maar ik kan me wel indenken hoe woedend mensen zijn en dat ze dan tot dit soort daden komen. Het is aan moslims zelf (of ze nu in Nepal of Nederland wonen) om veel nadrukkelijker afstand van terrorisme te nemen.
Iemand die roept dat de Islam de religie van vrede is valt inderdaad niet serieus te nemen.quote:Op woensdag 1 september 2004 09:39 schreef TimmyAsd het volgende:
Ik heb zo'n gevoel dat ik jou niet serieus hoef te nemen..
Dit is natuurlijk gewoon waar... een universeel principe... Nepal had gewoon veel nadrukkelijker afstand moeten nemen van de VS, wanneer ze dit niet doen kun je er haast op wachten dat er gijzelingen van Nepalezen plaatsvinden die vervolgens bruut afgeslacht worden...quote:Op woensdag 1 september 2004 13:31 schreef dVTB het volgende:
Ik keur het op zich niet goed, maar je kunt er haast op wachten dat mensen woedend gaan worden wanneer twaalf onschuldige landgenoten door moslim-extremisten zijn vermoord. Geweld met geweld vergelden is natuurlijk geen oplossing, maar ik kan me wel indenken hoe woedend mensen zijn en dat ze dan tot dit soort daden komen. Het is aan moslims zelf (of ze nu in Nepal of Nederland wonen) om veel nadrukkelijker afstand van terrorisme te nemen.
Ik begrijp even niet wat Amerika hiermee heeft te maken, afgezien van het feit dat zij de aanval op Irak zijn begonnen. Nepalezen zijn door moslim-extremisten vermoord. Ik lees het woord Amerika niet in die zin.quote:Op woensdag 1 september 2004 13:33 schreef Posdnous het volgende:
Kun je je ook voorstellen dat Irakezen de Amerikanen aanpakken, omdat zij hen 10 jaar geleden hebben verraden,waardoor er duizenden mensen werden afgeslcht door hun toedoen?
Of dat dan weer niet?![]()
quote:Op woensdag 1 september 2004 13:37 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk gewoon waar... een universeel principe... Nepal had gewoon veel nadrukkelijker afstand moeten nemen van de VS, wanneer ze dit niet doen kun je er haast op wachten dat er gijzelingen van Nepalezen plaatsvinden die vervolgens bruut afgeslacht worden...
Welke terroristen?quote:Op woensdag 1 september 2004 13:31 schreef Posdnous het volgende:
Terroristen die vervolgens moslims aanpakken -----> goed.
Nou, die figuren die blijkbaar opeens aanslagen plegen op moskeen daar. Of zijn dat dan geen terroristen?quote:Op woensdag 1 september 2004 13:41 schreef nikk het volgende:
[..]
Welke terroristen?
Tja het afslachten van koks en schoonmakers is normaal. Als ik de VS was zou ik er mee driegen de ICBM's eens in te zetten op een paar heilige moslim plaatsen als de terreur niet ophoud.quote:Op woensdag 1 september 2004 13:37 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk gewoon waar... een universeel principe... Nepal had gewoon veel nadrukkelijker afstand moeten nemen van de VS, wanneer ze dit niet doen kun je er haast op wachten dat er gijzelingen van Nepalezen plaatsvinden die vervolgens bruut afgeslacht worden...
Dat is hooguit vandalisme te noemen.quote:Op woensdag 1 september 2004 13:42 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nou, die figuren die blijkbaar opeens aanslagen plegen op moskeen daar. Of zijn dat dan geen terroristen?
Precies. En natuurlijk de resten van gedode terroristen begraven in varkenshuiden en -bloed. Leren ze het snel genoeg af.quote:Op woensdag 1 september 2004 13:45 schreef Megumi het volgende:
[..]
Tja het afslachten van koks en schoonmakers is normaal. Als ik de VS was zou ik er mee driegen de ICBM's eens in te zetten op een paar heilige moslim plaatsen als de terreur niet ophoud.
Aha, en als er toevallig mensen in zaten?quote:Op woensdag 1 september 2004 13:46 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat is hooguit vandalisme te noemen.
Moslims geven niet toe aan chantage van terroristenquote:Op woensdag 1 september 2004 13:45 schreef Megumi het volgende:
[..]
Tja het afslachten van koks en schoonmakers is normaal. Als ik de VS was zou ik er mee driegen de ICBM's eens in te zetten op een paar heilige moslim plaatsen als de terreur niet ophoud.
Sarcasme is wel moeilijk te volgen zonder smiley he?quote:Op woensdag 1 september 2004 13:45 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als jij het verschil niet kan zien is verdere discussie natuurlijk zinloos.quote:Op woensdag 1 september 2004 13:47 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Aha, en als er toevallig mensen in zaten?
Maar opgeblazen bussen in Jeruzalem zul je ook wel vandalisme noemen![]()
*zucht*quote:Op woensdag 1 september 2004 13:48 schreef nikk het volgende:
[..]
Als jij het verschil niet kan zien is verdere discussie natuurlijk zinloos.
*zucht*quote:Op woensdag 1 september 2004 13:50 schreef Posdnous het volgende:
[..]
*zucht*
Ik snap niet dat jij moskeen in de fik zetten, met alle gevolgen van dien, bagatelliseert tot wat vandalisme. Als moslims hier een kerk in de fik gaan zetten vind je dat zeker ook gewoon vandalisme neem ik aan?
Je snapt hopelijk ook dat het gijzelen van Nepalezen en het opblazen van bussen aan 'de omstandigheden' ligt?quote:Op woensdag 1 september 2004 13:51 schreef nikk het volgende:
[..]
*zucht*
Je snapt toch hopelijk wel dat het aan de omstandigheden ligt?
Het onderscheid vandalisme/terrorisme heeft niet zozeer te maken met de daad op zich, of de omstanigheden, maar meer met het motief, of het doel erachter.quote:Op woensdag 1 september 2004 13:51 schreef nikk het volgende:
[..]
*zucht*
Je snapt toch hopelijk wel dat het aan de omstandigheden ligt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |