De belevenissen van Jerry Lundegaard, de mooiste loser uit de moderne cinema; Steve Buscemi met een akelige schotwond en een oscar voor Francis McDormand. Geniaal!
quote:hoi!
Op woensdag 29 augustus 2001 09:53 schreef the-O het volgende:
Op belgië 2, 21.00 uurDe belevenissen van Jerry Lundegaard, de mooiste loser uit de moderne cinema; Steve Buscemi met een akelige schotwond en een oscar voor Francis McDormand. Geniaal!
quote:
Op woensdag 29 augustus 2001 10:30 schreef Vegeta_21_NL het volgende:
He's kinda funny looking. In what way? In a general kind of way
En sex zag er zelden zo onerotisch uit als met deze 2:
quote:hoi ggn
Op woensdag 29 augustus 2001 10:31 schreef Merel het volgende:[..]
hoi!
[Dit bericht is gewijzigd door the-O op 29-08-2001 14:30]
Trouwens, of je loopt volgens mij helemaal weg met de film ('Briljant!') of je vind het volgens mij helemaal niks, behalve een trage klote-film, zoals vrienden van mij vonden.
quote:Nee
Op woensdag 29 augustus 2001 10:36 schreef Jenga het volgende:
Ya!
Die William H. Macy speelt trouwens nog een grotere loser in Magnolia.
quote:Voor je het weet word je geverballed!
Op woensdag 29 augustus 2001 13:37 schreef speknek het volgende:
Oei ik ga hier nou niet in verder lezen ivm spoilers.
Maar schop het topic wel omhoog als het begint, ik wil hem namelijk echt graag zien!
quote:Het kan nog erger, denk Boogie Nights...
Op woensdag 29 augustus 2001 13:35 schreef SunChaser het volgende:
Die William H. Macy speelt trouwens nog een grotere loser in Magnolia.
quote:De ultieme loser zit toch wel in de film Street Trash, van Jim Muro.
Op woensdag 29 augustus 2001 14:14 schreef Dopamine het volgende:[..]
Voor je het weet word je geverballed!
[..]Het kan nog erger, denk Boogie Nights...
quote:De enige 'mindere' film waar ze aan hebben meegewerkt is Crimewave.
Op woensdag 29 augustus 2001 17:45 schreef StrayDog het volgende:
Alle films van de Coen bros zijn top, maar deze is echt mn favoriet! (hmm..of toch the Big Lebowski, of Blood Simple...)
quote:Heb m ooit s gezien ,en wat ik me ervan kan herinneren is dat ik m een beetje vreemd vond. Maar al was het een bagger-film (wat ik niet vond hoor), een film geregisseerd door Sam Raimi, geschreven door de Coens en met Bruce Campbell erin, moet je minstens 1 keer gezien hebben!
Op woensdag 29 augustus 2001 17:54 schreef Smots het volgende:[..]
De enige 'mindere' film waar ze aan hebben meegewerkt is Crimewave.
Frances McDormand is geweldig.
quote:Dat is het wel.
Op woensdag 29 augustus 2001 18:20 schreef StrayDog het volgende:
Maar moet wel toegeven, als je die namen ziet, verwacht je toch een echte topfilm, en dat is het niet.
quote:Ik vind hem zo gaaf. Hij speelt altijd van die losertjes (vooral in Boogie Nights inderdaad, als zijn vrouw constant overal ligt te neuken
Op woensdag 29 augustus 2001 17:29 schreef Theeboon het volgende:
William H. Macy is king.
Iemand Panic gezien? Ook een mooie film met onze grote loservriend, met Donald Sutherland en Neve Campbell
Ik moet zeggen dat ik het verschrikkelijk vond toen ik erachter kwam dat hij in een grote $-verspillingsfilm als Jurassic Park 3 speelde, maar goed, zal toch wel het salaris zijn geweest...
quote:Ik had het niet over Fargo, maar over Crimewave, een andere film die de Coens geschreven hebben.......
Op woensdag 29 augustus 2001 18:22 schreef tong80 het volgende:[..]
Dat is het wel.
quote:Sorry, m'n lenzen waren beslagen.
Op woensdag 29 augustus 2001 18:36 schreef StrayDog het volgende:Ik had het niet over Fargo, maar over Crimewave, een andere film die de Coens geschreven hebben.......
![]()
quote:O
Op woensdag 29 augustus 2001 18:37 schreef tong80 het volgende:[..]
Sorry, m'n lenzen waren beslagen.
quote:Panic ook gezien, erg mooie film.
Op woensdag 29 augustus 2001 18:31 schreef MadScientist het volgende:
Iemand Panic gezien? Ook een mooie film met onze grote loservriend, met Donald Sutherland en Neve Campbell
Nog eentje waarin hij geen loser is: State and Main, ook erg koel (hey, Philip Seymour Hoffman speelt er ook in).
En niet te vergeten: Pleasantville. Ook een van de origineelste en meest geslaagde films die ik heb gezien.
Hij is echt een goeie acteur vind ik.
[Dit bericht is gewijzigd door Theeboon op 29-08-2001 20:04]
quote:Klopt, al zit ie wel wat onder de plak bij zijn pa...
Op woensdag 29 augustus 2001 20:04 schreef Theeboon het volgende:[..]
Panic ook gezien, erg mooie film.
Hierin speelde hij alleen geen loser btw.
quote:Ja, maar hij (William Macy) doet volgens de LMK niet de stem van Ned Flanders.
Op woensdag 29 augustus 2001 22:01 schreef zodiakk het volgende:
joaaa!Ik vind Jerry Lundegaard wel wat weghebben van Ned Flanders.
Hidelididelido neighbourino!
Fantastisch fragment is dat.
* BdR heeft em nog op video
quote:Nog nooit gezien mikey?
Op maandag 30 juni 2003 08:24 schreef MikeyMo het volgende:
Vanmavond komt hij van 22:30 tot 00:15 op NED, ik heb hem nopg nooit gezien dus ik ga zeker kijken
Ik vond het echt een hele goeie film, verrassend omdat ik verwacht had dat hij minder spannend zou zijn maar dat viel wel even mee. Goed verhaal, en zeer goeie rol van Francis Een kijktip voor iedereen zou ik zeggen
quote:dat is dus de reden waarom ik hem wil zien... nooit wat over gehoord totdat ik eens in de imdb top 250 keek en heel veel goede reacties las...
Op maandag 30 juni 2003 10:00 schreef Atreidez het volgende:[..]
Nog nooit gezien mikey?
Ik vond het echt een hele goeie film, verrassend omdat ik verwacht had dat hij minder spannend zou zijn maar dat viel wel even mee. Goed verhaal, en zeer goeie rol van Francis
Een kijktip voor iedereen zou ik zeggen
Die scene met die houtversnipperaar is idd erg leuk, en ook Steve Buscemi en zijn niet-veel-pratende partner zijn echt goed! Vooral die scene dat ze worden aangehouden door de politie
Kijk ook erg uit naar de nieuwe film van de Coens, met George Clooney en Catherina Zeta-Jones.
quote:Mag ik een ban aanvragen ?
Op maandag 30 juni 2003 20:35 schreef Radio-silence het volgende:
Rot film, zo saai en traag![]()
Ik vind hem echt niet leuk maar der zitten wel enige grappige momenten in!
quote:ben het wel een beetje met je eens.
Op maandag 30 juni 2003 20:35 schreef Radio-silence het volgende:
Rot film, zo saai en traag![]()
Ik vind hem echt niet leuk maar der zitten wel enige grappige momenten in!
quote:dat kan op een ban jou te komen staan
Op maandag 30 juni 2003 20:57 schreef tong80 het volgende:[..]
Mag ik een ban aanvragen ?
quote:Daarom vroeg ik ook of het mocht.
Op maandag 30 juni 2003 20:58 schreef MikeyMo het volgende:[..]
dat kan op een ban jou te komen staan
quote:Nee, Barton Fink was vééél beter!
Op maandag 30 juni 2003 20:58 schreef Patch het volgende:[..]
ben het wel een beetje met je eens.
Ik vond het 1 van de mindere vd Coen brothers maar er zitten een aantal memorabele scenes in, die de film juist weer de moeite waard maken...
quote:niet dus
Op maandag 30 juni 2003 23:13 schreef Toffe_Ellende het volgende:
geweldige film zeker als je bedenkt dat het op een waargebeurd verhaal gebaseerd is.
vergeef mij als ik sarcasme mis in de tekst
quote:de aantiteling klopt niet?
Op dinsdag 1 juli 2003 00:18 schreef bolus het volgende:[..]
niet dus
quote:nee dat is (bijna) allemaal verzonnen, het is gebasseerd op een klein kranteberichtje over een man die zijn vrouw vermoorde (of had iemand dat al gezegd?)
Op dinsdag 1 juli 2003 00:21 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
de aantiteling klopt niet?
quote:nope, hebben ze je mooi voor de gek gehouden.
Op dinsdag 1 juli 2003 00:21 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
de aantiteling klopt niet?
quote:Ik vond o brother where are't thou en vooral barton fink erg matig tot unaniem slecht eigenlijk!
Op dinsdag 1 juli 2003 03:27 schreef Price het volgende:
"Ja!" Ik heb weer genoten vanavond. Waarom vind ik alle films van de Coens zo goed? "Ja!" Dit weekend Miller's Crossing gekeken, zeer zeer goed. De beste blijft echter The Big Lebowski, ja!
quote:haha, ik heb dat op tv gezien, weet niet meer waar het op was
Op maandag 30 juni 2003 23:08 schreef elcastel het volgende:
http://www.film-411.com/messages55/4618.shtmlhehehe
maar lullig dat zij in het begin zeiden dat het een waargebeurt verhaal was
quote:was toch niet naast een boom??....
that the money buried by a road by a tree was real
quote:Verdomd, beetje naïef van me: ik kijk daar nooit naar, nu zie ik inderdaad op beide hoezen Joel Coen staan en het zijn beide top-films, effe die naam door de search halen maar denk ik !
Op dinsdag 1 juli 2003 03:27 schreef Price het volgende:
"Ja!" Ik heb weer genoten vanavond. Waarom vind ik alle films van de Coens zo goed? "Ja!" Dit weekend Miller's Crossing gekeken, zeer zeer goed. De beste blijft echter The Big Lebowski, ja!
quote:Geen idee.. wel apart is het vervolg op de film. Een vrouw ging na het zien van de film graven in de buurt van Fargo - een bestaand plaatsje. Na een paar dagen werd ze vermist.. en weer dagen later dood gevonden in de bossen. Verblind door de 'waargebeurd verhaal' opening en het feit dat de koffer dus onaangeroerd langs die weg moet liggen...
Op dinsdag 1 juli 2003 00:27 schreef bolus het volgende:[..]
nee dat is (bijna) allemaal verzonnen, het is gebasseerd op een klein kranteberichtje over een man die zijn vrouw vermoorde (of had iemand dat al gezegd?)
Er zit veel subtiele humor in die je maar net moet snappen.
Films van de gebroeders Coen moet je meer dan 1 keer zien om echt alles van de film te zien en begrijpen.
quote:Neuh..
Op maandag 7 juli 2003 19:37 schreef Duiveltja het volgende:
Goede film.
Er zit veel subtiele humor in die je maar net moet snappen.
Films van de gebroeders Coen moet je meer dan 1 keer zien om echt alles van de film te zien en begrijpen.
T is geen Lynch.
quote:Lynch films zijn na 10x nog een blur
Op dinsdag 8 juli 2003 00:03 schreef kamagurka het volgende:T is geen Lynch.
quote:Precies zijn bedoeling vrees ik..
Op dinsdag 8 juli 2003 00:31 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Lynch films zijn na 10x nog een blur
Ik vind de meeste coens wel vrij eenvoudig, behalve barton fink (waar ging die over ).
Maar er zit een scherp oog voor detail achter
Opvallend vond ik dat Fargo veel minder komisch maar daarintegen veel spannender is dan de meeste andere films van de Coen broers. Camarawerk is geweldig, mooie soundtrack en leuke thematiek. Goede film dus
quote:Ben ik toch niet met je eens.
Op donderdag 29 januari 2004 20:03 schreef DonStefano het volgende:
Net voor het eerst op DVD gezien.Stuk betere beeldkwaliteit dan gewoon op tv.....Opvallend vond ik dat Fargo veel minder komisch maar daarintegen veel spannender is dan de meeste andere films van de Coen broers.
Maar ik moet wel zeggen dat Fargo waarschijnlijk mijn favoriete Coen film is.
Ben ik het zeker niet mee eens! Ik vind de humor in deze film zo geweldig goed, ik lig echt constant dubbel. Juist omdat het zo ingetogen is. Als er meer duidelijke humor ingezeten had, was de hele sfeer van de film ook meteen weg omdat het dan een soort komedie was geworden.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 09:07 schreef Jed1Gam het volgende:
Gisteren gezien, erg goede dialogen en typetjes, sfeer was fantastisch. Toch vind ik dat er net iets meer in had gezeten, als ze meer komisch of spannende scenens erin hadden gestopt. Nu is het een beetje te half, half.
De logica van de Coen-broers in deze vind ik ook geweldig: waarom zou je in een film alles mogen verzinnen, behalve de aankondigingstitel waarin je zegt dat het allemaal waargebeurd is?quote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:56 schreef PDOA het volgende:
William H. Macy (Jerry Lundegaard) kwam er ook pas na de film achter dat het gewoon een verzonnen verhaal was...
Ik sluit me bij Speknek aan. Leuke film, maar geen meesterwerk.quote:Op woensdag 29 augustus 2001 22:47 schreef speknek het volgende:
Ya Jees ik heb hem gezien. (Oh ya?)
Ik vonnum wel goed. Alleen een beetje kort. En volgens de veronica gids werkte alles zo goed dat de film geheid op je lachspieren zou werken. Nou sta ik bekend als rasechte sadist, maar ik vond deze film iets te melodramatisch om constant dubbel te liggen. Ik vond het ook geen meesterwerk maar gewoon goed.
Huh, welke grap?quote:Op zondag 24 april 2005 00:13 schreef Tom_Tom- het volgende:
Vanavond was de eerste keer dat ik de grap over 'a lot' echt waarnam, zeg maar.. Dat komt natuurlijk ook door de ondertiteling (die kut is op zo'n moment), maar ach.
Als Jerry aan het onderhandelen is met z'n schoonpa en diens zakenpartner om dat geld te krijgen voor die parkeerplaats. Dan gaat het iets over "That's a lot." "Yeah, a parkinglot." "Oh, a parkinglot."quote:Op zondag 24 april 2005 11:09 schreef MeneerTim het volgende:
Huh, welke grap?
Woordengrappen,quote:Op zondag 24 april 2005 11:23 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Als Jerry aan het onderhandelen is met z'n schoonpa en diens zakenpartner om dat geld te krijgen voor die parkeerplaats. Dan gaat het iets over "That's a lot." "Yeah, a parkinglot." "Oh, a parkinglot."
Het komt zo totaal niet over.. Maar toch.
Met een houten plankjequote:Op zondag 24 april 2005 14:59 schreef tong80 het volgende:
Als die boef z'n handlanger in de gehaktmolen duwt. Zie je een stuk been met wit sokje dat ie er in probeert te drukken
Dat maakte heel de filmquote:Op zondag 24 april 2005 17:16 schreef Koekwaus het volgende:
Gisteren voor het eerst gezien: gave film!
Ik ergerde me alleen aan het accent waarmee gesproken werd.
Serieus!?!?!? Barton Fink is wat mij betreft met stip en afstand de allerbeste Coen broeders film en O Brother is van een geweldigheid waar de Here God op een goede dag nog niet eens bijna aan kan tippen.quote:Op dinsdag 1 juli 2003 14:15 schreef kamagurka het volgende:
Ik vond o brother where are't thou en vooral barton fink erg matig tot unaniem slecht eigenlijk!
Serieus ja, barton fink is van een rommeligheid waar god zich niet eens over wil buigen in deze...quote:Op zondag 24 april 2005 17:30 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Serieus!?!?!? Barton Fink is wat mij betreft met stip en afstand de allerbeste Coen broeders film en O Brother is van een geweldigheid waar de Here God op een goede dag nog niet eens bijna aan kan tippen.
Oh brother where art thou is inderdaad erg goed.Verschikkelijk origineel en ook erg grappig. En de muziek hè,quote:Op zondag 24 april 2005 17:30 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Serieus!?!?!? Barton Fink is wat mij betreft met stip en afstand de allerbeste Coen broeders film en O Brother is van een geweldigheid waar de Here God op een goede dag nog niet eens bijna aan kan tippen.
hmmmmmmmmmm, ik vond 'm juist erg goed te doen.....quote:Op zondag 24 april 2005 23:45 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Serieus ja, barton fink is van een rommeligheid waar god zich niet eens over wil buigen in deze...
Tissss..... smots!!!quote:Op maandag 25 april 2005 18:09 schreef Smots het volgende:
[..]
hmmmmmmmmmm, ik vond 'm juist erg goed te doen.....
Ja, nou moet ik eerlijk zeggen dat ik 'Barton Fink' ook veel beter kon waarderen nadat we 'm bij de werkgroep esthetiek (Film- TV wetenschap) hadden behandeld.quote:Op maandag 25 april 2005 18:21 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Tissss..... smots!!!![]()
Ik heb m erg lang gelee gezien en kon er werkelijk geen kaas van maken, maar het type film ligt zeker in jouw straatjeEen vriend van me (op de HkU, filmakademie) zei zelfs dat het scenario eigenlijk briljant was als je de film ontleed... misschien ga ik nog s een poging wagen.
O brother vond ik iig matig, en die snapte ik volkomen.
Dan doe ik er een schepje bovenop met het minder bekende maar stiekem toch best coole 'Crimewave' (is deze eigenlijk wel op dvd verschenen?)quote:Als we het toch over Coenpareltjes hebben: Blood Simple! Prachtige film.
ik meen me toch echt uit de docu te herinneren dat ze een of ander pak aan had. Als ze zwanger was dan was dat nog niet echt zichtbaar verder.quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:24 schreef lily het volgende:
grappig weetje:
Frances McDormand is in Fargo echt zwanger (nl van Joel Coen)
ik heb het ook maar gelezenquote:Op dinsdag 26 april 2005 12:30 schreef Tokus het volgende:
ik meen me toch echt uit de docu te herinneren dat ze een of ander pak aan had. Als ze zwanger was dan was dat nog niet echt zichtbaar verder.
http://www.absurd-online.dk/shop/default.asp?ProductID=3079quote:Op dinsdag 26 april 2005 09:58 schreef Smots het volgende:
Dan doe ik er een schepje bovenop met het minder bekende maar stiekem toch best coole 'Crimewave' (is deze eigenlijk wel op dvd verschenen?)
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:10 schreef Kontiki het volgende:
Mja, ik ben blijkbaar geen Coen-liefhebber. Ik erger me kapot aan hun films, zonder dat ik daar een directe reden voor kan bedenken. 'The Big Lebowski' heb ik niet eens afgekeken, wat een soort heiligschennis schjint te zijn.
Net 'Fargo' uitgezeten en halverwege heb ik er maar een tijdschrift bij gepakt. Jammer. Jaaaa!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |