abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22058142
Dirkie ook op de FP nu!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_22064077
Die over Kuijt is briljant.

En die van Tony is, helaas, de waarheid, maar toch goed verwoord, ook erg goed.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_22132121
quote:
BEZOEK VOOR HATEM

Vrijdagavond, iets na achten. Hatem Trabelsi zit op de bank en leest “Pitch Fever” van Nick Hornby. Zijn vrouw kijkt naar een soap en ziet ineens een man het pad oplopen. “Hatem, bezoek. Je trainer komt er aan,” zegt ze. Hatem staat op en opent de deur. Breed glimlachend zegt hij: “Ah, mister Koeman!” Koeman groet terug, hangt zijn jas op, loopt de kamer in en groet mevrouw Trabelsi.

Ze praten wat bij, over het beginnende buikje van Hatem, over de seizoensstart van Ajax, over de sfeervolle inrichting van Hatems huis en nippen aan de thee, die mevrouw Trabelsi snel heeft gezet. Zo draaien ze een tijdje om de zaak heen. Dan zegt Koeman ineens: “Hatem, wat denk je nou van een terugkeer? Dat is voor jouw loopbaan goed en voor Ajax ook. Een beetje water bij de wijn van beide kanten en dan weer opnieuw doorgaan?” Hatem glimlacht weer eens, zegt dat moslims geen wijn drinken, maar vraagt vervolgens toch hoe Koeman die terugkeer ziet.

“Kijk Hatem,” begint Koeman, “jij hebt de defensie ook gezien. Veel te veel tegengoals. Vooral Europees kan ik dat niet gebruiken. Ik zal eerlijk zijn met je. Voor de competitie hebben we je niet direct nodig. Natuurlijk heb ik je er dan ook graag bij, maar Grygera kan dat nog wel aan. Maar de Champions League is een ander verhaal. Als jij daar net zo speelt als toen tegen Lyon, Valencia, Milan en noem ze maar op, dan is je kostje gekocht. Dan kunnen wij presteren en kom jij weer in de belangstelling van topclubs.” De ogen van Hatem beginnen te glimmen als hij terugdenkt aan die Europese campagne, twee seizoenen terug. “Ik moet even bellen!” zegt hij ineens vrolijk.

Hatem loopt naar de gang en zoekt in zijn adressenlijst. Ah, daar is ie al. “Big Money”. Hatem belt en hoort hoe er opgenomen wordt. “Hatem, jongen, met Franklin,” klinkt het aan de andere kant. Het Surinaamse accent van zaakwaarnemer Franlin Sedoc herkent Hatem uit duizenden. Kort schetst hij de situatie. “Dus,” herhaalt Sedoc, “je krijgt een beter contract, onder de toen afgesproken voorwaarden. Probeer een transfergarantie volgende zomer te regelen, zal moeilijk worden, maar zou goed zijn!” Met deze stalorders loopt Hatem terug naar de kamer, waarop ook Koeman gaat bellen.

Koeman zoekt in zijn GSM naar “Dichtpiet” en kiest het nummer. “Met de beste technisch directeur van Eindhoven, Rotterdam, Amsterdam en ’s-Gravenhage,” hoort Koeman. Kort legt hij aan Van Gaal, want die is het, uit wat Trabelsi wil. Direct begint Van Gaal te briesen in de hoorn en Koeman begrijpt dat onderhandelen niet mogelijk is. Bij terugkomst in de kamer zit Trabelsi al te glimlachen. “Louis boos, stemverheffing,” zegt de Tunesische vleugelverdediger. Koeman knikt lachend terug. “Maar wat doe je nu?”

Hatem steekt zijn duim op: “Ik kom terug. Is beter voor mij en voor Ajax.” Opgelucht haalt Koeman adem en beiden drinken nog een bakje thee. Koeman legt uit wat de volgende stappen zullen zijn. “We maken er een mooie persconferentie van, Arie erbij, Louis erbij, ik erbij, je advocaat erbij. Jij zegt dat je blij bent dat je weer voor Ajax kan spelen, wij zeggen dat we het verleden vergeten, je snapt het wel. Een mooi verhaaltje, beetje lachen, iedereen tevreden.”

Hatem knikt. Hij snapt het maar al te goed. De rest van het seizoen weer even presteren en dan komt die transfer heus wel. Dan is hij over die norm van 75 % qua interlands heen en kan hij naar Engeland. Mocht Engeland niet meer willen, dan toch Spanje of Italië. “Zeg,” begint Koeman ineens, “als ik naar Barcelona ga, neem ik je mee. Maar dan moet je dat nu niet in de pers gaan roepen. Dat was niet zo slim vorige keer natuurlijk, dat begrijp je.” Opnieuw knikt Hatem, nu breed lachend. Die Koeman is zo gek nog niet.

Als Trabelsi Koeman uitlaat, omhelst hij hem eens stevig. Mevrouw Trabelsi krijgt ook nog drie klapzoenen van Ronald en begrijpt dat de koffers voorlopig weer uitgepakt kunnen worden. Beleefd zwaait ze met Hatem mee, als Koeman weg rijdt. Hoofdschuddend loopt ze naar binnen, een beetje teleurgesteld dat ze haar soap niet heeft kunnen kijken. Haar man loopt achter haar aan en kan haar gedachten raden. “Schatje, jij hebt een heuse soap meegemaakt, daarnet.” Ze glimlacht flauwtjes, maar moet het beamen. Geen soap zo echt als de voetbalwereld.
www.thuisuiteten.nl
pi_22132222
Leuke column
  Trouwste user 2022 woensdag 22 september 2004 @ 17:05:03 #55
7889 tong80
Spleenheup
pi_22132392

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 22 september 2004 @ 19:15:09 #56
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_22136289
Hij is weer erg leuk, ja.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_22136364
Hele goede column MM!!!
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
pi_22149997
Een beetje in het verlengde van die van MM, naar aanleiding van de verschillen in toon van Thomas B. en Paul C.
Etalage

Moedeloos word je ervan. De zogenaamde ik-heb-het-allerbeste-met-de-speler-voor-maar-vul-ondertussen-mijn-eigen-zakken-ook-maar-even-zaakwaarnemers die de belangen dienen te behartigen van acteurs in het wekelijks terugkerende spelletje op de welbekende groene mat. Na de schier eindeloze soap van mijnheer Trabelsi is er nu weer zo’n stuk ongeluk opgestaan om “zijn” speler te behoeden voor het gekonkel, de achterklap en het misbruik van de club.

Paul Courant, en dat moet wel een artiestennaam zijn, daarvoor dekt hij de lading te mooi, declameert dat Thomas niet in zijn ontwikkeling geremd mag worden. De opgaande lijn mag niet stagneren, want dat is niet goed voor zijn ontwikkeling.

Wiens ontwikkeling, dat is dan weer de vraag. Die van de immer werkende, zelden morrende Belgische international, of van die volgevreten blaaskaak die zijn handelswaar tijdelijk uit de etalage genomen ziet worden. De Eurotekens in zijn ogen verblinden hem voor de waarheid dat Thomas op het moment misschien gewoon wel niet in de vorm van zijn leven verkeert. Dat die jongen misschien wel baat heeft bij het weer in vorm komen door mee te draaien met het belofte-elftal, dat is aan hem niet besteed. Neen, zo’n jongen hoort op een billboard in de Koopgoot, en niet ergens in een achterstraatje op een smoezelige poster. Daar daalt zijn waarde toch alleen maar van. En als Paultje ergens een hekel aan heeft, dan is dat een investering die zichzelf niet terug verdient.

En dan begint het gekonkel en de achterklap. Maar niet van de club, Neen, de heer Courant pakt Thomas bij de schouders en kijkt hem indringend aan. “Je weet dat ik altijd het beste met je heb voor gehad.” vergiftigt hij de ziel en zaligheid van de jonge man. “En ik zeg je, dit kan niet meer. Maar ik heb de oplossing.” Thomas’ ogen beginnen te glimmen, de volgende wedstrijd weer in het eerste spelen, dat lijkt hem wel wat. “We gaan het hard spelen, we zoeken de pers op, je wilt in de winterstop weg, en je hebt het helemaal gehad.” “Ach” sputtert de voetballer nog tegen “dat valt ook nog wel mee, maar ik zou graag weer eens laten zien wat ik voor het eerste kan betekenen”. “Nee jongen, je wilt weg, en je hebt het gehad, Gullit is slecht voor je ontwikkeling”. En na een uurtje of wat begint de waarheid tot Thomas door te dringen, “Hij wil weg, hij heeft het helemaal gehad”.

“Mooi” zegt Paul, “dan gaan we nu naar de pers, die smullen wel van zo’n verhaal”.
Met Paul’s arm vaderlijk over de schouder van Thomas lopen ze naar buiten, naar de pers. In de ogen van de heer Courant zijn de Eurotekens opgepoetst en glimmen weer als nooit te voren.

“Billboard in de Koopgoot, here we come”.

[ Bericht 0% gewijzigd door DivineJester op 24-09-2004 08:44:25 (Enorme spelfout.) ]
pi_22150369
Haal op zijn minst die enorme spelfout uit je eerste zin.
Is wel geinig, maar een beetje kort!
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_22155088
Leuk, DJ. Weer eens iemand die ook de moeite heeft genomen een column te schrijven en te posten!
www.thuisuiteten.nl
pi_22167433
quote:
Op donderdag 23 september 2004 13:35 schreef Suijk het volgende:
Haal op zijn minst die enorme spelfout uit je eerste zin.
Is wel geinig, maar een beetje kort!
Oh mijn god, da's wel heel erg. Er zit ook geen spellingscontrole op Fok!
De lengte heeft wat te maken met het laveren tussen Fok!, studie en werk, zodoende.
pi_22194103
BEKAF

Op het moment van schrijven is het zaterdagmiddag, iets over twaalven. Ik ben bekaf, wallen onder mijn ogen en een slechte adem van de tientallen liters koffie die ik de afgelopen 24 uur tot mij heb opgenomen. Met de nodige scepsis maar ook met veel nieuwsgierigheid begon ik vrijdagmiddag te studeren op het nieuwe plan van de KNVB. Helaas: het is me nog steeds volstrekt onduidelijk.

Dat de nummer 2 tegen de nummer 5 strijden om een plek in de voorronde van de CL en de nummers 10 tot en met 13 elkaar te lijf gaan voor zo’n fel begeerde intertotoplek te veroveren, zover ben ik wel. Wat ik echter maar niet voor elkaar krijg is in te zien hoe door deze nieuwe opzet de spanning wordt verhoogd. Want dat zegt de KNVB: de nieuwe competitie-opzet moet de spanning verhogen.

Ik was amper bijgekomen van de discussie rond de spreekkoren en de dreigende machtsovername van John de Mol, en dan nu dit weer. Als voetballiefhebber moet je over een sterk hart beschikken, en niet alleen tijdens de wedstrijden. Wedstrijden van het Nederlands team op een soort kindernet in het kader van ‘eigen portemonnee eerst’. Ik vind het niks. Voetbal is niet te koop, voetbal is van de mensen en de mensen willen op zondagavond naar Studio Sport kijken op Nederland 2. Om 19.00 uur precies. Dat is al heel lang zo en dat moet nog heel lang zo blijven, meneer De Mol.

Maar ik kreeg de kans niet om me daar boos over te maken want de KNVB presenteerde dus dat ingenieuze plan. Misschien om de aandacht wat af te leiden van de flaters rond de spreekkoren en de deals met de TV-tycoon. Een beetje overhaast komen ze met een revolutionair plan dat geheel in de KNVB traditie lichtelijk autistisch wordt gepresenteerd. Ze waren even ‘vergeten’ enkele betrokkenen, de politiek, de CIV, de bondscoach: niet de minsten dus) in te lichten en dus komt er een brede maatschappelijke discussie op gang.

Met kerst en nieuwjaar spelen is zo leuk omdat “het in Engeland ook zo goed loopt”. Het zal wel. Het hele plan zal eigenlijk wel. Ik heb er geen finaal oordeel over maar ik zie het gewoon niet. Ik zie niet dat hierdoor spannender gaat worden. In mijn beleving is de competitie spannend genoeg. En het gaat er eerlijk. Alle clubs spelen twee wedstrijden tegen elkaar en op basis daarvan wordt de eindstand bepaald. Het gaat om hele seizoen. Nu volgt er nog een soort loterij waarbij je als nummer twee het alsnog kan verzieken omdat je een slechte dag hebt en het schip ingaat tegen de nummer 5. Verrek, ik ben eruit. Het is een dwaas plan.
Ik ga slapen.

http://sc.heerenveen.org/?p=supporters/column/122
pi_22194277
Hé, da's voor het eerst dat ik je column eerst hier lees.

Jammer van de feitelijke onjuistheden:
quote:
Een beetje overhaast komen ze met een revolutionair plan dat geheel in de KNVB traditie lichtelijk autistisch wordt gepresenteerd. Ze waren even ‘vergeten’ enkele betrokkenen, de politiek, de CIV, de bondscoach: niet de minsten dus) in te lichten en dus komt er een brede maatschappelijke discussie op gang.
Ze zijn er al 9 maanden mee bezig. Alle betrokkenen zijn ingelicht, behalve de politiek, omdat het dan de volgende dag in de krant staat. Van Basten is vrij laat bij de KNVB gekomen, en was inderdaad nog niet op de hoogte. Maar de technische commissie van de KNVB zeker wel.
pi_22195045
Ben het met Jaap eens. Slecht idee.
www.thuisuiteten.nl
pi_22201950
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 14:20 schreef MaxPower het volgende:
Hé, da's voor het eerst dat ik je column eerst hier lees.

Jammer van de feitelijke onjuistheden:
[..]

Ze zijn er al 9 maanden mee bezig. Alle betrokkenen zijn ingelicht, behalve de politiek, omdat het dan de volgende dag in de krant staat. Van Basten is vrij laat bij de KNVB gekomen, en was inderdaad nog niet op de hoogte. Maar de technische commissie van de KNVB zeker wel.
De CIV en de politiek en de bondscoach zijn niet ingelicht. Volgens mij de supportersclubs ook niet. Blunders van de eerste orde.
pi_22203139
Als de politiek 9 maanden geleden was ingelicht was het plan al op straat komen te liggen voor het goed en wel bedacht was. De politiek ziet vantevoren teveel beren op de weg om als fatsoenlijke gesprekspartner gezien te worden. Zie het akkefietje met de troonrede.

De supporters zijn via de SOVS ook bij de ontwikkeling betrokken. Daar merken wij natuurlijk niks van, maar ze kunnen onmogelijk alle individuele supporters vragen.
pi_22206499
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 21:47 schreef MaxPower het volgende:
Als de politiek 9 maanden geleden was ingelicht was het plan al op straat komen te liggen voor het goed en wel bedacht was. De politiek ziet vantevoren teveel beren op de weg om als fatsoenlijke gesprekspartner gezien te worden. Zie het akkefietje met de troonrede.

De supporters zijn via de SOVS ook bij de ontwikkeling betrokken. Daar merken wij natuurlijk niks van, maar ze kunnen onmogelijk alle individuele supporters vragen.
De politiek is een onmisbare en heel belangrijke gesprekspartner en het is onvoorstelbaar stom om ze te negere. Ik zie niet in waarom het plan via de politiek automatisch zou uitlekken. Naar mijn mening zijn de supportersverenigingen ook niet voldoende in dit plan gekend. Dat is de groep waar het om draait en ik vraag me af wat een referendum onder supporters zou opleveren. Bovendien is de CIV ook heel erg belangrijk, die is er ook niet in gekend. Maar an sich is dit niet zo'n belangrijk punt. Mijn grootste bezwaar is dat ik de noodzaak van dit plan niet zie. Ik zie niet zoveel gebrek aan spanning en zie dat zeker niet door dit plan ingehaald. Zoals alles zal het wel vooral om geld gaan.

Vind jij het wel een goed plan Jeroen?
pi_22209539
Ik sta er in ieder geval zeker niet negatief tegenover. Het is nog wel een beetje eerst zien dan geloven, maar ik vind die overdreven negativiteit vooraf onnodig. Met name de drogredenen die aangevoerd worden. Maar goed die heb ik in het bewuste topic al genoeg bestreden.
pi_22213254
quote:
Op zondag 26 september 2004 02:43 schreef MaxPower het volgende:
Ik sta er in ieder geval zeker niet negatief tegenover. Het is nog wel een beetje eerst zien dan geloven, maar ik vind die overdreven negativiteit vooraf onnodig. Met name de drogredenen die aangevoerd worden. Maar goed die heb ik in het bewuste topic al genoeg bestreden.
We zullen zien, van mij had het allemaal niet gehoeven omdat ik het niet begrijp. Maar mijn punt dat het dom en arrogant is om niet alle partijen er op voorhand bij te betrekken blijft overeind. Van Praag lijkt een beetje op Bush wat dat betreft. Het is nou toch wel gebleken dat het veel beter is om een brede coalitie te vormen.
pi_22311298
quote:
PLAY-OFFS? NEE, SLECHT IDEE!

De wijze heren van de KNVB en de ECV brachten vorige week een opmerkelijk bericht naar buiten. Per komend seizoen is de opzet van de Nederlandse voetbalcompetitie drastisch gewijzigd. Na de reguliere competitie zullen de deelnemers aan de Europese competities namelijk niet meer op basis van hun eindklassering worden aangewezen, maar dienen zij nog eens aan te treden in zogeheten play-offs. De reden? Geld!

Onmiddellijk haastten de slimmeriken zich om de voorstanders – de media, Cruijff – en de voordelen van de nieuwe plannen naar buiten te brengen. Laat vervolgens via een vermoedelijk fictief onderzoekje door Maurice de Hond weten dat ook de liefhebbers voor zijn en je kostje is gekocht. Helaas zijn de meeste voetballiefhebbers die ik spreek net als ik totaal geen voorstander van dit nieuwe plan. Wellicht heeft Maurice de Hond dus een paar verkeerde nummers gedraaid. Want bellen en informeren kost geld. Geld!

In de nieuwe opzet spelen de ploegen die op de tweede, derde, vierde en vijfde plaats eindigden nog eens tegen elkaar om een plaats in de voorronde van de Champions League en twee UEFA Cup-plaatsen. In het ongunstigste geval plaatst de nummer vijf van Nederland zich dus voor het miljoenenbal op topniveau en mag de nummer twee, normaliter na de kampioen de sterkste, nog eens aantreden tegen de winnaar van de play-offs tussen nummer zes, zeven, acht en negen. Dan zou dus de nummer negen zich ten koste van nummer twee kunnen plaatsen. Het gevolg is makkelijk te bedenken: de Nederlandse vertegenwoordiging slaat een slecht figuur. Dit is op termijn slecht voor onze punten en ook voor de inkomsten van onze beste clubs. Want wat haal je uit de Champions League? Naast ervaring op topniveau en talrijke leermomenten ook een hoop klinkende euro’s. Geld!

Ik hoor ze al weer, die mensen die roepen dat het zo spannender wordt. Dat valt nog te bezien. Wie herinnert zich niet de fanatieke strijd tussen Ajax en Feyenoord, twee seizoenen geleden, om de tweede plaats achter kampioen PSV. De clubs gingen zelfs zo ver dat ze via tuchtzaken elkaars spelers wilden laten schorsen. Niemand die toen zei dat het saai was. Zeker niet toen PSV ook onverwacht punten ging verliezen en pas op de slotdag definitief de titel greep. Was het vorig seizoen dan zo saai? Nooit iemand over gehoord. In alle landen in Europa maken drie of vier teams uit wie de titel haalt en wie tweede wordt. Dus wat is erg aan als Ajax, Feyenoord en PSV sterker zijn dan de rest? Die teams zullen zich nu minder inspannen voor een tweede plaats, want die is in de nieuwe opzet nauwelijks meer iets waard. Dan krijg je straks allerlei reserveteams en daar gaan anderen weer van profiteren. Competitievervalsing ligt op de loer, maar goed, wij hebben play-offs. Meer wedstrijden. Geld!

“Maar,” roepen ze dan, “in Amerika doen ze het ook!” Ja, maar daar wordt ook de kampioen via play-offs bepaald en is het voorseizoen een soort voorproefje. In Engeland doen ze het in de lagere divisies, maar dan zijn de nummer één en twee gewoon gevrijwaard van dit gedoe en promoveren rechtstreeks. Bovendien gebruiken ze het niet om te bepalen wie in Europa de eer van de Engelsen hoog moet houden. Straks zitten we onverhoopt met sympathieke provincieclubs als Heerenveen en Roda JC in de Champions League en loopt Ajax, PSV of Feyenoord zelfs Europees voetbal mis ten koste van NEC. Het kan zo maar. Maar goed, er zullen meer mensen komen door de extra duels en we gaan spelen met Kerst en nieuwjaar. Geld!

Let wel, ik ben niet tegen veranderingen of vernieuwing. Maar dit is een onzinnig plan. Een tweede plaats, behaald na 34 duels, mag nooit verworden tot iets waardeloos, zoals nu gebeurt. Een goede week, na een lang seizoen, mag niet bepalend worden. De twee topclubs die geen kampioen worden hebben dikwijls al meer duels in de benen, door Europese verplichtingen en interlands. Coaches zullen dan dus spelers rust geven en als ze dat niet doen, zijn de kleinere clubs ineens in het voordeel. Een vreemde situatie. Want ik wil de sterkste ploeg in de Champions League. Als dat dan toch Heerenveen of AZ is, na een prachtig seizoen, moeten die de beloning ook krijgen en niet de kans lopen alles nog te verspelen. Play-offs om Europese plaatsen, met pakweg de nummer drie tot en met tien, had ik anders gevonden. Wellicht had dat minder kijkers getrokken. Dan loop je wat mis. Geld!

Want los van al mijn hiervoor geuite bezwaren, krijg ik een nare en vieze smaak in de mond van de gretigheid waarmee de top van de ECV dit idee lanceerde. De euro’s dansten in de ogen van Michael van Praag en over de sportieve gevolgen wordt niet nagedacht. De mening van de fans is ook niet belangrijk. Het gaat om verdienen. Koeman, Gullit, Hiddink, Van Basten, allen zijn niet direct voorstander. Maakt niet uit, het gaat er om dat ze bij FC Groningen en NAC wel voor zijn. Ja, logisch. Mogelijk krijgen die nog een toetje. Geld!

Bovendien zal dit achterlijke idee geen enkele Europese topspeler bewegen bij ons te komen of langer te blijven. Of denkt u echt dat Carlos Tevéz straks alsnog kwijlend bij PSV tekent omdat wij play-offs hebben? Dat Arouna Dindane dan wel naar Ajax komt? Dat Martin Laursen alsnog voor Feyenoord komt spelen en zich nu de haren uit het hoofd rukt vanwege zijn keuze voor Aston Villa? Die gedachte is net zo belachelijk als dit nieuwe idee. Bezwete spelers, met de modder op het tenue, zijn prachtig om te zien, maar de play-offs hebben daar niets mee te maken. Die draaien slechts om het slijk der aarde. Kassa!
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 donderdag 30 september 2004 @ 17:23:45 #72
7889 tong80
Spleenheup
pi_22311378
Willem 2 en Roda werden de laatste jaren ieder een keer tweede. De andere clubs zouden nu maar wat blij zijn om dat te kunnen herstellen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_22311397
Dat zou dan dus onverdiend zijn. En je vergeet Heerenveen.
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 30 september 2004 @ 18:57:53 #74
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_22313335
Als de 'top'clubs echt zo sterk zijn, dan moeten die play-offs ook geen probleem voor hun zijn...
pi_22313435
Je kan een blessuregolf hebben en dan de titel verspelen en vervolgens nog eens genaaid worden.
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')