abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21661495
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 14:39 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

[..]
Turkije is momenteel bondgenoot van Amerika. Als een Turk ergens schrijft dat de Amerikanen als bezetters in Irak opereren en de bevolking terroriseren, dan is dat natuurlijk ook een feit voor jou en voor de mensen over 100 jaar? Als daar de geschiedenisboeken mee volgeschreven moeten worden, dan zijn we ver heen denk ik.
pi_21661508
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 14:41 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Alles wat er staat lijkt mij relevant.
Geen zin om het allemaal door te lezen.
pi_21661536
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 14:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Malle guit. Ik dacht even dat je een serieus topic geopend had, maar je hebt ons allemaal gewoon beetgenomen he? Dit is helemaal niet serieus...
Het zou best kunnen dat jij het niet serieus vindt, maar gelukkig is dat niet relevant. Het was wel degelijk een serieus topic over vermeende genocides in het algemeen. Dat anderen het in een bepaalde richting willen sturen, daar kan ik ook niets aan doen.
pi_21661546
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 14:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Turkije is momenteel bondgenoot van Amerika. Als een Turk ergens schrijft dat de Amerikanen als bezetters in Irak opereren en de bevolking terroriseren, dan is dat natuurlijk ook een feit voor jou en voor de mensen over 100 jaar? Als daar de geschiedenisboeken mee volgeschreven moeten worden, dan zijn we ver heen denk ik.
Ik hoop dat je het verschil kent tussen een willekeurige Turk en een diplomaat? Hoewel, zolang ze maar de genocide ontkennen, zijn ze voor jou even waardevol natuurlijk.
LEES die Duitse documenten nu eens.
pi_21661555
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 14:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Lichamelijk ben je misschien kerngezond, maar op andere gebieden ben je zo llllllek als een mandje...
Dat mag je vinden, dat is je goed recht.
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 14:47:24 #56
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_21661561
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 14:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ach gut, wat lief, hij heeft niks meer te zeggen.
Hoe voelt het om vastgeluld te zijn door een minderjarige? .
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 14:48:41 #57
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_21661583
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 14:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Het zou best kunnen dat jij het niet serieus vindt, maar gelukkig is dat niet relevant. Het was wel degelijk een serieus topic over vermeende genocides in het algemeen. Dat anderen het in een bepaalde richting willen sturen, daar kan ik ook niets aan doen.
Gelet op jouw historie m.b.t. dit onderwerp is het helemaal niet zo gek dat mensen in dit subforum tussen je regels door kunnen lezen waar je naar toe wilt. Maar als je het niet over die genocide hebt, welke andere(n) bedoel je dan? Welke genocides worden door de wereld genoemd die geen genocides zijn volgens jou?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_21661588
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 14:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Oh, do tell. Geef eens een paar van die onafhankelijke geschiedkundigen en bronnen? Dus bronnen/kundigen die geen Turk zijn en niets met Turkije te maken hebben.
Ik ben geen geschiedkundige. De erkenning van iets dergelijks laat ik liever over aan echte geschiedkundigen, het liefst met 3 partijen om 1 tafel. 2 Van beide betrokkenen en 1 onafhankelijke partij.
pi_21661607
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 14:46 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ik hoop dat je het verschil kent tussen een willekeurige Turk en een diplomaat? Hoewel, zolang ze maar de genocide ontkennen, zijn ze voor jou even waardevol natuurlijk.
LEES die Duitse documenten nu eens.
Nee, je hebt gelijk. Geen enkele turkse diplomaat vindt dat Amerika bezetter is in Irak :')

Mijn duits is niet meer wat het is geweest, maar misschien wil je het wel voor me vertalen.
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 14:50:39 #60
66444 Lord_Vetinari
pi_21661632
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 14:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik ben geen geschiedkundige. De erkenning van iets dergelijks laat ik liever over aan echte geschiedkundigen, het liefst met 3 partijen om 1 tafel. 2 Van beide betrokkenen en 1 onafhankelijke partij.
Vervelend voor je, dat ik dat wel ben. En tot op dit moment zie ik in dit topic alleen maar beweringen van jou, dat onafhankelijke historici en bronnen jouw standpunt ondersteunen. Dus moet je die gezien hebben en kennen. Dus moet het mogelijk zijn je bronnen te noemen. Zo niet, maak je je met het voortzetten van deze discussie totaal belachelijk.
pi_21661666
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 14:47 schreef Piro het volgende:

[..]

Ach gut, wat lief, hij heeft niks meer te zeggen.
Hoe voelt het om vastgeluld te zijn door een minderjarige? .
Grappig, dat zegt mijn broertje van 15 ook altijd. Het schijnt iets met pubertijd te maken te hebben. Die denken ook altijd dat ze alles en iedereen vastlullen met hun geblaat, terwijl ze niet doorhebben dat ze steevast genegeerd worden omdat men niet met deze pubers in discussie wil.
pi_21661690
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 14:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Vervelend voor je, dat ik dat wel ben. En tot op dit moment zie ik in dit topic alleen maar beweringen van jou, dat onafhankelijke historici en bronnen jouw standpunt ondersteunen. Dus moet je die gezien hebben en kennen. Dus moet het mogelijk zijn je bronnen te noemen. Zo niet, maak je je met het voortzetten van deze discussie totaal belachelijk.
Blijkbaar ben je dan een niet onafhankelijk geschiedkundige. Wat onderbuikgevoelens al met je kunnen doen. Helemaal lachwekkend is je bewering dat als ik zeg dat iets onafhankelijk moet zijn, dat ik die dan wel gezien of gekend moet hebben. Helaas voor jou werkt dat niet zo.
pi_21661709
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 14:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Nee, je hebt gelijk. Geen enkele turkse diplomaat vindt dat Amerika bezetter is in Irak

Mijn duits is niet meer wat het is geweest, maar misschien wil je het wel voor me vertalen.
Er is een Engelse versie voorhanden op die site. Maar vooruit:

Maßlose türkische Forderung auch auf die rein armenischen Gebiete von Achalkalaki, Alexandropol und Eriwan abzielt auf Gebietserwerb weit über Brester Vertrag hinaus, auf völlige Ausrottung der Armenier auch in Transkaukasien und auf alleinige gewinnsüchtige wirtschaftliche Ausbeutung Kaukasiens.

Ongebreidelde Turkse eisen ten aanzien van de puur-Armeense gebieden Achalkalaki, Alexandropol en Eriwan duidt op gebiedsuitbreiding die het in het Verdrag van Brest vastgelegde verre te boven gaat, op volledige uitroeiing van de Armeniers in Transkaukasie (egenlijk ook in Transkaukasie) en de economische uitbuiting van Kaukasie.
pi_21661721
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 14:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Blijkbaar ben je dan een niet onafhankelijk geschiedkundige. Wat onderbuikgevoelens al met je kunnen doen.
Gefeliciteerd, goedkoper kan het niet.
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 14:57:37 #65
66444 Lord_Vetinari
pi_21661783
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 14:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Blijkbaar ben je dan een niet onafhankelijk geschiedkundige. Wat onderbuikgevoelens al met je kunnen doen. Helemaal lachwekkend is je bewering dat als ik zeg dat iets onafhankelijk moet zijn, dat ik die dan wel gezien of gekend moet hebben. Helaas voor jou werkt dat niet zo.
Sorry? Gaan we persoonlijk worden? Een onafhankelijk historicus kijkt naar beide kanten van het verhaal en checkt de beweringen. Uit mijn eigen ervaring met de bronnen hierover heb ik een beeld. Jij beweert dat er bronnen zijn die dit beeld kunnen veranderen. Prima. Geef maar. Je moet ze hebben, anders kun je niet zo stellig beweren dat er onafhankelijke deskundigen en bronnen zijn, die de gangbare mening weerleggen.

Waar baseer je anders je mening op?
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 14:58:28 #66
66444 Lord_Vetinari
pi_21661800
Overigens:
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 14:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Maar als je het niet over die genocide hebt, welke andere(n) bedoel je dan? Welke genocides worden door de wereld genoemd die geen genocides zijn volgens jou?
Hier heb je nog geen antwoord op gegeven...
pi_21661832
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 14:53 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Er is een Engelse versie voorhanden op die site. Maar vooruit:

Maßlose türkische Forderung auch auf die rein armenischen Gebiete von Achalkalaki, Alexandropol und Eriwan abzielt auf Gebietserwerb weit über Brester Vertrag hinaus, auf völlige Ausrottung der Armenier auch in Transkaukasien und auf alleinige gewinnsüchtige wirtschaftliche Ausbeutung Kaukasiens.

Ongebreidelde Turkse eisen ten aanzien van de puur-Armeense gebieden Achalkalaki, Alexandropol en Eriwan duidt op gebiedsuitbreiding die het in het Verdrag van Brest vastgelegde verre te boven gaat, op volledige uitroeiing van de Armeniers in Transkaukasie (egenlijk ook in Transkaukasie) en de economische uitbuiting van Kaukasie.
Nee, ik word er niet veel wijzer van. Welke 'puur armeense' gebieden zijn dat nu en sinds wanneer waren de Turken uit op gebiedsuitbreiding als ze al druk waren om de bezetters van het opgedeelde Turkije aan het verdrijven waren. Turkije heeft de huidige grenzen toen afgedwongen en is daarna niet meer daarbuiten geweest.

Wat is transkaukasië eigelijk?

Heel toepasselijk was het gisteren De Dag van de Overwinning voor Turkije ter herinnering aan de overwinning op de bezetters toen de Britten en Australiërs daar even gewipt werden uit het bezette Canakkale. Net zoals de armenen gewipt werden uit Noord-Oost Turkije dat ze destijds hadden bezet. De hele dag naar tv kunnen kijken hoe het Turkse volk zichzelf had bevrijd van de bezetters die het land in elke hoek hadden bezet.
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 15:00:27 #68
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_21661837
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 14:51 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Grappig, dat zegt mijn broertje van 15 ook altijd. Het schijnt iets met pubertijd te maken te hebben. Die denken ook altijd dat ze alles en iedereen vastlullen met hun geblaat, terwijl ze niet doorhebben dat ze steevast genegeerd worden omdat men niet met deze pubers in discussie wil.
Omdat je door mij, Vetinari en De With helemaal klemgeluld bent en steevast je loze beweringen niet kan onderbouwen omdat er geen klap van waar is?

Onkenningsfase. .
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_21661862
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 15:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Nee, ik word er niet veel wijzer van. Welke 'puur armeense' gebieden zijn dat nu en sinds wanneer waren de Turken uit op gebiedsuitbreiding als ze al druk waren om de bezetters van het opgedeelde Turkije aan het verdrijven waren. Turkije heeft de huidige grenzen toen afgedwongen en is daarna niet meer daarbuiten geweest.

Wat is transkaukasië eigelijk?
. Je weet er verrekt weinig van, he? Dit zet je stelligheid wel enigzins op losse schroeven.
pi_21661878
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 14:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Sorry? Gaan we persoonlijk worden? Een onafhankelijk historicus kijkt naar beide kanten van het verhaal en checkt de beweringen. Uit mijn eigen ervaring met de bronnen hierover heb ik een beeld. Jij beweert dat er bronnen zijn die dit beeld kunnen veranderen. Prima. Geef maar. Je moet ze hebben, anders kun je niet zo stellig beweren dat er onafhankelijke deskundigen en bronnen zijn, die de gangbare mening weerleggen.

Waar baseer je anders je mening op?
Pot->ketel->zwart. Want jij bent niet persoonlijk geworden, niet waar?

Een historicus kan van zichzelf wel zeggen dat hij onafhankelijk is, maar dat wil niet zeggen dat hij dat ook daadwerkelijk is.

Ik baseer mijn mening op het feit dat Armenië het nodig vindt om landen apart te benaderen voor erkenning, terwijl de VN het volgens jou al had erkend. Dat is krom en dubbel dan, niet waar?
pi_21661919
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 15:00 schreef Piro het volgende:

[..]

Omdat je door mij, Vetinari en De With helemaal klemgeluld bent en steevast je loze beweringen niet kan onderbouwen omdat er geen klap van waar is?

Onkenningsfase. .
Van jou heb ik anders nog geen 'bronnen' gezien. Je bent een typische meeluller, maar dat is heel gewoon voor een 16-jarige. Je hebt waarschijnlijk een hekel aan een bepaald volk en laat dat op deze, niet al te ondoorzichtige, wijze merken.
pi_21661936
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 15:01 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

. Je weet er verrekt weinig van, he? Dit zet je stelligheid wel enigzins op losse schroeven.
Ik weet er genoeg van, maar blijkbaar is het voor jou teveel moeite om er een gewoon antwoord op te geven?
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 15:06:39 #73
66444 Lord_Vetinari
pi_21661957
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 15:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Een historicus kan van zichzelf wel zeggen dat hij onafhankelijk is, maar dat wil niet zeggen dat hij dat ook daadwerkelijk is.
Oh, dat ben ik helemaal met je eens. Maar een historicus die dat zegt maar niet doet, valt vanzelf door de mand. Bovendien zal een dergelijk historicus niet om bronnen van de andere visie vragen en al zeker niet in het openbaar erover in discussie gaan.
quote:
Ik baseer mijn mening op het feit dat Armenië het nodig vindt om landen apart te benaderen voor erkenning, terwijl de VN het volgens jou al had erkend. Dat is krom en dubbel dan, niet waar?
Um, sorry, waar heb ik gezegd dat de VN het erkend heeft? En wat heeft het feit dat Armenie om erkenning ervan vraagt te maken met het feit of het al dan niet gebeurd is?
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 15:08:52 #74
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_21662017
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 15:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Van jou heb ik anders nog geen 'bronnen' gezien. Je bent een typische meeluller, maar dat is heel gewoon voor een 16-jarige. Je hebt waarschijnlijk een hekel aan een bepaald volk en laat dat op deze, niet al te ondoorzichtige, wijze merken.
Zei meneer met z'n 'Armeense bezetters' .
Over xenofobie gesproken zeg.

Overigens laat ik je even weten dat mijn vrienden en kennissenkring mensen uit deze hele aardkloot omvat, turken en armenen incluis.
Dat je je xenofobe quasinazi gedrag wil verbergen is echter helemaal niet erg hoor, dat zou ik waarschijnlijk ook doen als ik door notabene een historicus op werd betrapt bijzonder veel onzin te strooien en met statements over bronnen aan te komen die ik vervolgens niet kan waarmaken. .
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 15:09:06 #75
66444 Lord_Vetinari
pi_21662026
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 15:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Van jou heb ik anders nog geen 'bronnen' gezien.
Ik zou ophouden, als ik jou was. Je wordt pathetisch. je wordt in dit topic doodgegooid met bronnen en citaten. Bovendien is het de aloude gewoonte, dat 'wie eist, bewijst'. Jij doet een bewering, die ingaat tegen de algemeen gangbare mening. Prima, moet je zelf weten. Maar jij bent degene die het verrekt om met bronnen te komen, hoewel je glashard beweert dat er onafhankelijke bronnen zijn die jouw mening ondersteunen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')