Mercy_symbol | maandag 30 augustus 2004 @ 10:11 |
En hij kan hier weer.. | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 10:14 |
![]() verboden woordgebruik @ topic | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 10:15 |
Mogguh ![]() | |
Parabola | maandag 30 augustus 2004 @ 10:18 |
quote:foei ![]() | |
Patrick281 | maandag 30 augustus 2004 @ 10:21 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Parabola | maandag 30 augustus 2004 @ 10:22 |
quote:he getsie, wie doet nou zoiets? | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 10:23 |
Zal ik de volgende keer doen! p.s. Wil je een accountje? | |
Mercy_symbol | maandag 30 augustus 2004 @ 10:24 |
Ik vind dat jullie wel aardig moeten zijn voor nieuwe aspirant members hoor, ![]() ![]() ![]() Straks duft vuurvlieg niet meer mee te doen, op zijn Fireblade 900RR | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 10:24 |
quote: SPOILER | |
Mercy_symbol | maandag 30 augustus 2004 @ 10:25 |
quote:is dat een verkapte doodsverwensing ?? mag niet op fok hoor..... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Rausdouwer | maandag 30 augustus 2004 @ 10:26 |
Hoezo vuurspelertje is toch nergens bang voor?? ![]() | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 10:26 |
quote:Ik zeg toch niet dat ie dood moet? ![]() | |
Mercy_symbol | maandag 30 augustus 2004 @ 10:28 |
quote:Hopen dat een beginneling met zijn 25 Kw rijbewijs op een Fireblade onderuit gaat lijkt mij toch duidelijk een doodsverwensing, ![]() ![]() ![]() al heeft niemand hem aageraden om op zo'n ding te stappen | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 10:30 |
Ook al koopt ie dat ding, en verzekert hij hem allrisk. Als hij neergaat met die blade, zal de verzekering niks uitkeren. Wat ik daarmee bedoelde was dat het een dure les mag worden dan. | |
Mercy_symbol | maandag 30 augustus 2004 @ 10:32 |
quote:Ooooh dat had ik helemaal niet door ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Rausdouwer | maandag 30 augustus 2004 @ 10:32 |
Op zich lijkt het mij niet zo'n probleem dat een beginneling een aardige motor heeft om mee te beginnen (hoewel de fireblade... ![]() Ik vind vuurschijfje alleen niet zo voorzichtig overkomen ![]() | |
Romius | maandag 30 augustus 2004 @ 10:32 |
smorgens, we hebben weer een nieuwe member? ![]() ![]() | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 10:32 |
quote:Moet ik dan echt alles, net zoals Pep, uitleggen? ![]() | |
Rausdouwer | maandag 30 augustus 2004 @ 10:34 |
quote:Ben jij dan net zo vaag als Pep? dan moet je idd even alles uitleggen ![]() | |
Mercy_symbol | maandag 30 augustus 2004 @ 10:34 |
quote:ja 1X keer een paniek reactie en rechterhand niet onder controle, en je zit op een potentiele moordmachine die niet makkelijk onder controle te houden is, | |
Rausdouwer | maandag 30 augustus 2004 @ 10:34 |
Maar een CBR 600F (die mooie met geile wielen) die kan wel he ![]() ![]() | |
Mercy_symbol | maandag 30 augustus 2004 @ 10:35 |
quote:ik ben bang van wel.. ![]() | |
Parabola | maandag 30 augustus 2004 @ 10:36 |
quote:nee, hij is in 1 keer geslaagd, dus hij kan goed rijden, dus hem gebeurt niks. Snap dat dan eens een keer. Scheelt hem trouwenns ook de kosten van aanschaf van een helm en beschermende kleding, zodat ie weer geld opverhoudt om een nog iets zwaardere motor te kopen ![]() | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 10:37 |
quote:Net zoals die knurft laatst die altijd in een spijkerbroekje en een t-shirtje reed omdat zijn pa ook nog nooit was gevallen ![]() | |
Parabola | maandag 30 augustus 2004 @ 10:38 |
quote:JA, net zo'n perfect sluitende redenering ![]() | |
Mercy_symbol | maandag 30 augustus 2004 @ 10:39 |
quote:Hmmm dat is eigenlijk wel waar, hij hoeft niet eens een helm te kopen, ( beschermt alleen tegen Hersenletsel) ipv daarvan kan ie een Dyno kitje kopen.... nog meer pk's ![]() ![]() ![]() ik denk dat niemand van FOK hier hem dan bijhoud ![]() ![]() | |
Rausdouwer | maandag 30 augustus 2004 @ 10:39 |
quote:Logisch ![]() ![]() ![]() Dan ben je een knurft ja | |
SterkStaaltje | maandag 30 augustus 2004 @ 10:40 |
quote:JA dat zit in de genen De appel valt hard van z'n motor! | |
Patrick281 | maandag 30 augustus 2004 @ 10:41 |
quote:Bedankt voor de invitatie .. maar ik denk niet dat ik nog een derde mail adres nodig heb. ![]() | |
Rausdouwer | maandag 30 augustus 2004 @ 10:41 |
maarruh nou weet ik nog steeds niets, die CBR 600F kan wel he?? ![]() ![]() | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 10:42 |
ff topic ter verduidelijking: wat een gekanker als je in t-shirt en korte broek motor rijd | |
Parabola | maandag 30 augustus 2004 @ 10:43 |
quote:Het kan, maar er zitten risico's aan. Waarom huur je niet een dag zo'n ding, om erachter te komen of het je ligt? | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 10:43 |
quote:Als je je rbw haalt..... | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 10:45 |
Hier nogeen van dezelfde knurft: motor-forum.nl temp-ban, stelletje losers | |
Rausdouwer | maandag 30 augustus 2004 @ 10:46 |
quote:Dat is duidelijk, ik stop niet voordat ik mijn rbw heb! Ook al duurt het nog heeeeeel lang ![]() | |
Mr.Zed | maandag 30 augustus 2004 @ 10:46 |
Ik heb ook een motor... Maar niet zo'n snelle (op de rijksweg). | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 10:49 |
Wat voor brommer hebbie dan? | |
Rausdouwer | maandag 30 augustus 2004 @ 10:50 |
quote:Maar gisteren heb ik geoefend met een hele goede leermeester, nu snap ik eindelijk wat mijn rij-instructeur mogelijk al tig lessen probeert uit te leggen. Geen wonder dat het niet lukte... ik had duidelijk bepaalde technieken nog niet begrepen. ![]() ![]() | |
Patrick281 | maandag 30 augustus 2004 @ 10:51 |
!Stop dit topic gaat veel te snel zonder Rietje. ![]() ![]() | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 10:51 |
quote:Je hebt de rem nu eindelijk gevonden? Scheelt iig weer in motorschoeisel ![]() | |
Patrick281 | maandag 30 augustus 2004 @ 10:55 |
quote:Goh .. en Mercy was nog wel zo lovend over je .. ![]() Enne je had toch al illegaal op de snelweg gereden met hem. Daredeviltje .. ![]() ![]() ![]() Maarre wat precies hebben wij niet goed voorgedaan op de meetings? ![]() | |
Rausdouwer | maandag 30 augustus 2004 @ 10:56 |
Vrouwen kunnen 2 dingen tegelijk, geen 3 ![]() Ik snapte het nut van rem, gas en koppeling niet zo goed. ![]() Mijn rij-instructeur is voor stapje-voor-stapje, op zich heel goed, maar iedere keer als je denkt dat je het nu dus goed doet, moet je het weer totaal anders doen. ![]() ![]() | |
Patrick281 | maandag 30 augustus 2004 @ 10:57 |
quote:.. je moet de motor wel goed tussen je bennen klemmen he. ![]() | |
Rausdouwer | maandag 30 augustus 2004 @ 10:57 |
quote:Gas geven en remmen kan ik wel, dat heb ik bij jullie goed afgekeken, maar halve draai lukte niet zo goed omdat ik de koppeling daarbij niet gebruikte ![]() ![]() | |
Patrick281 | maandag 30 augustus 2004 @ 10:58 |
quote: ![]() Maar ik denk dat zelfs 90 % van de mensen met een papiertje het nog niet helemaal door hebben. ![]() ![]() | |
Rausdouwer | maandag 30 augustus 2004 @ 10:59 |
quote:Wil niet zeggen dat ik niet veel meer hoef te leren. Eerstkomende tijd moet ik nog heel veel leren. Ik wil best laten zien dat ik nog niet zo heel slecht kan motorrijden (als ik mijn rbw heb). ![]() | |
SterkStaaltje | maandag 30 augustus 2004 @ 10:59 |
quote:Als startmotor? Ik heb hem nu een maand of 6. Ik vind het tot nu toe super om op te leren. Hij heeft zat vermogen! En ik heb het nog bij lange na niet helemaal kunnen/durven/willen gebruiken. Maar net als de blade en elke andere SS moet je jezelf kunnen beheersen. Als je dat niet kan dan kun je beter een cb500 of ER o.i.d. nemen om de kneepjes van het vak te leren. maar dat is hoe ik er over denk,.... | |
SterkStaaltje | maandag 30 augustus 2004 @ 11:02 |
quote:Maar koppeling bij halve draai? Halve draai moet je toch maken in z'n 1 en voet op de achterrem? Tenminste dat is wat ik geleerd heb. | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 11:02 |
Ik zit C.V. te maken en sollicitatiebrief op de vacature die jij postte gisteren Pepijn! ![]() | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 11:03 |
quote:Ik deed/doe het ook gewoon met koppeling los, gas doseren en achterrem doseren... | |
Rausdouwer | maandag 30 augustus 2004 @ 11:03 |
quote:Dat idee had ik zelf dus eigenlijk ook. Ik weet zelf idd. wat ik kan, durf en wil en ik doe nooit dingen die ik echt niet durf of die ik nog niet aankan (voor mijn gevoel). Ik vind dus ook dat het kopen van een CBR600F niet gelijk staat aan het denken dat je al een KD kunt doen etc. etc. | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 11:03 |
quote:Daar moest je toch al veel eerder op reageren? Of heb ik dat verkeerd gelezen? | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 11:04 |
quote: ![]() | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 11:04 |
quote: quote:Niet geschoten is altijd mis toch? ![]() | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 11:05 |
quote:Een CBR600 is geen supersport ![]() | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 11:05 |
quote:Ik hoop dat je raak schiet! | |
Rausdouwer | maandag 30 augustus 2004 @ 11:05 |
quote:zonder koppeling lukt het soms wel, maar ja je zult zien dat ik het daar op mijn examen niet mee red. Met koppeling lukt het me nu iedere keer wel ruim binnen de lijnen. In het boekje met uitleg staat dat je moet kunnen laten zien dat je de combinatie en een juiste dosering van gas, rem en koppeling beheerst | |
Parabola | maandag 30 augustus 2004 @ 11:06 |
quote:Ik ben het met je eens dat je prima 'op de koppeling' kunt rijden. Maar dat oneindige aantal standen? Technisch wel ja, maar het gaat er (als ik het goed begrepen heb) alleen om of die de kracht (net) wel of (net) niet overbrengt. Ik heb eens op een Duc gereden met een kapotte toerenversneller. Dat ding draaide stationair standaard 3000 toeren. Dan leer je wel op je koppeling rijden, maar het is imho niet zo dat hoe verder je je koppeling inknijpt, hoe minder kracht ie overbrengt. Het is meer hoe korter/langer je 'contact' maakt. | |
Rausdouwer | maandag 30 augustus 2004 @ 11:06 |
quote:nee, maar wel lekker snel en toch goed handelbaar (volgens mij ![]() | |
Patrick281 | maandag 30 augustus 2004 @ 11:08 |
quote:Reageren weet ik niet .. je moest wel per 16 Augustus beginnen. ![]() Maar wie weet hebben ze nog niemand .. en er zullen best wel meer van dat soort banen zijn. ![]() De cv is in ieder geval zeer waardevol om te maken daar Riet. ![]() Ik dacht al dat je hem aan het maken was .. had het bijna erbij gepost. ![]() | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 11:09 |
Die oneindig aantal standen klopt wel. hoe verder je de koppeling laat opkomen, hoe minder druk in de drukgroep en hoe meer de koppeling slipt. Net zolang totdat de koppeling helemaal los is. | |
Parabola | maandag 30 augustus 2004 @ 11:10 |
quote:Okay, koppeling slippen had ik niet aan gedacht. Makes sense. | |
Patrick281 | maandag 30 augustus 2004 @ 11:11 |
quote:Een paar maanden terug had ik ook nog een dergerlijke motor met 100 pk. Toen ik even iets te snel het gas opentrok (met combinatie van koppelingsslip) rotonde uit had ik toch 10 meter lang een spinnend achterwiel. ![]() En dan rijdt ik al sinds 1993 .. Dus je speelt wel degelijk met vuur. ![]() | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 11:12 |
quote:En een voorwiel dat loskwam! ![]() | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 11:12 |
Jep..... 100pk is snel. 120 > pk is absurd ![]() ![]() | |
hollander172 | maandag 30 augustus 2004 @ 11:13 |
quote:Zo heb ik het ook geleerd, koppeling werd vrijwel alleen gebruikt bij het stapvoets rijden. Overigens wel handig de koppeling af en toe zo te gebruiken, ik merk dat als ik een weekje niet gereden heb de koppeling weer een aan/uit knopje is geworden en het is af en toe best handig om dit ook een beetje te kunnen doseren. | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 11:14 |
quote:140 = ![]() | |
Mercy_symbol | maandag 30 augustus 2004 @ 11:14 |
Volgens het boekje mag/moet je je koppeling doseren om de oefening tot een succes te brengen, tijdens de halve draai je gas helemaal dichtdraaien is niet toegestaan dus je bent eigenlijk wel verplicht om de koppeling iets te laten slippen, | |
Patrick281 | maandag 30 augustus 2004 @ 11:16 |
quote:Je kan zelfs met een niet goed contact makende koppeling (de zogenaamde slippende koppeling dus) meer toeren dus vermogen overbrengen bij een lagere rijsnelheid: - Denk maar aan een wheelie die vaak met een slippende koppeling gemaakt wordt. ![]() - Wegtrekken vanuit stilstand op het kortwiel .. enz .. ![]() En vaak gebruik ik de koppeling als motorem .. vaak meerdere malen op en af laten komen bij het vertragen. Mercy reed een meet achter mij en merkte dat ik erg weinig rem, terwijl de remlichten voor ons constant aan en af gingen. Nou remt een 2 cylinder ook wel goed af op de motor.. maar zo rijd ik al 10 jaar, ook met 4 cylinders en auto's. ![]() | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 11:17 |
Ik schakel als ik vlot aan het rijden ben zonder koppeling..... | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 11:18 |
Iedereen voor het raam gaan staan! Er worden foto's gemaakt! | |
Parabola | maandag 30 augustus 2004 @ 11:18 |
quote:Je hebt gelijk, ZX9R had me al overtuigd (zie boven) | |
Parabola | maandag 30 augustus 2004 @ 11:19 |
quote:De zon schijnt hier ![]() | |
Patrick281 | maandag 30 augustus 2004 @ 11:19 |
quote:Ook het gashandle kan je doseren natuurlijk .. ik weet ook niet beter dan dat met een halve draai de combinatie met de achterrem bestaat die de motor dan wat afknijpt. Het lijkt mij voornamelijk rechtsom erg lastig om je koppeling erbij te pakken. ![]() | |
Parabola | maandag 30 augustus 2004 @ 11:20 |
quote:whehehe, deed ik op mijn div ook wel eens, maar ik geloof nooit dat het er erg goed voor is. | |
hollander172 | maandag 30 augustus 2004 @ 11:21 |
quote:Raar, ik mocht toch echt niet aan de koppeling zitten met de halve draai. Gewoon een klein beetje gas geven en de snelheid regelen met je achterrem. ![]() Zelfs de examinator zei er wat van toen ik mijn hand over de hendel had liggen. | |
Mercy_symbol | maandag 30 augustus 2004 @ 11:23 |
Het word hoog tijd om eens af te spreken, we zouden dit met zijn allen gaan oefenen, misschien dat er nog nieuwe of onbekende technieken bestaan, is leuk ervaringen en technieken uit te wisselen, | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 11:27 |
Ik ga ff helemaal draadloos werken hier! ff alle stekkers uit de elektrische apparaten gehaald. Het gaat hier echt tekeer. * flits* * rumble * binnen 1 seconde! | |
Patrick281 | maandag 30 augustus 2004 @ 11:27 |
quote:Praktijkvoorbeeldje is nooit weg. ![]() ![]() | |
Rausdouwer | maandag 30 augustus 2004 @ 11:28 |
quote:Dat vind ik heel vreemd, want bij alle langzame oefeningen staat dat in het boekje vermeld en volgens mij doelt mijn examinator ook steeds op het goede gebruik van de koppeling. Niet helemaal intrekken en niet helemaal los. Met oefenen gisteren had ik de koppeling half ingetrokken als ik de draai al heb ingezet. Dus eerst gas, dan remmen in de eerste bocht en dan met koppeling de draai afmaken en dan alles los plus nog een beetje gas. | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 11:28 |
Ik heb geen koppeling nodig voor een wheelie! ![]() | |
Rausdouwer | maandag 30 augustus 2004 @ 11:29 |
het boekje is trouwens het officiële examen-boekje. Daar staat eerst uitleg in over hoe de oefening moet en vervolgens wat in een examen nog wordt goedgekeurd. | |
hollander172 | maandag 30 augustus 2004 @ 11:29 |
quote:Wat wil je oefenen dan? ![]() ![]() Heb wel een meisje gezien met lessen die ook de koppeling gebruikte hiervoor en dat ging een beetje mis, eerst schoot ze een paar keer uit de cirkel omdat ze de koppeling liet schieten en daarna ging ze met motor en al liggen omdat ze hem teveel in kneep en dus geen trekkende motor had in de bocht. Instructeur probeerde haar al 30 lessen uit te leggen dat ze het verkeerd deed maar ze weigerde de achterrem te gebruiken. Ze kwam er achter dat het met de voorrem ook niet echt werkte, beetje lastig te doseren op heel lage snelheid. ![]() | |
Patrick281 | maandag 30 augustus 2004 @ 11:29 |
quote:En je ADSL / Kabelverbinding dan naar je draadloos modem..en ook draadloze stroom naar het modem enzo.. ![]() ![]() | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 11:30 |
quote:Eej, Ik moet toch kunnen Fok!ken! | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 11:31 |
quote:Als je het goed doet maakt het niet zoveel uit ![]() | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 11:31 |
Er komen nu ook ineens 4 natte poesjes binnenlopen ![]() | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 11:32 |
![]() | |
Rausdouwer | maandag 30 augustus 2004 @ 11:32 |
quote:Gelukkig, dan ben ik in ieder geval nog niet zo heel erg. Ik ben ook nooit gevallen. Ik kan de snelheid wel regelen met de achterrem, maar vind dat in het tweede deel van de bocht (eruit draaien zeg maar) wel lastig. Soms lukt het en soms niet, maar daar heb ik dus niets aan, het moet altijd goed gaan. In principe moet het kunnen zonder koppeling, maar als het met koppeling mag en het lukt mij, waarom niet? | |
Parabola | maandag 30 augustus 2004 @ 11:32 |
quote:Daar zijn ze in het algemeen wel vrij streng op. Mijn leraar had dat ook tijdens het gewone rijden: de hand mocht ab-so-luut niet op de remhendel of de koppelingshendel liggen. Reden: je schijnt er 'trigger happy' van te worden. Een aardig experiment: gaan rijden met je duim op de claxon. Goede kans dat je hem een stuk vaker gebruikt dan anders. | |
hollander172 | maandag 30 augustus 2004 @ 11:33 |
quote:Dan is het heel erg veranderd blijkbaar. ![]() Ik zie nog steeds niet waarom ik de koppeling zou gebruiken eigenlijk. Als je het wel doet dan regel je je snelheid dus en met je koppeling en met je achterrem....... Lijkt me alleen maar lastiger om het dan goed uit te voeren. Ik mocht met de halve draai, achtjes e.d. absoluut de koppeling niet gebruiken en met stapvoets rijden de rem niet. | |
Patrick281 | maandag 30 augustus 2004 @ 11:33 |
![]() | |
Rausdouwer | maandag 30 augustus 2004 @ 11:34 |
quote:De achterrem juist wel toch???? | |
Rausdouwer | maandag 30 augustus 2004 @ 11:35 |
quote:ja dat klopt, dat is bij mij ook. Ik had mijn hand in het begin steeds bij de rem en mijn rij-instructeur kreeg het daar continu heel benauwd van. ![]() | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 11:36 |
quote:Mijn zus is met d'r lessen wel eens onderuit gegaan. Ze moest uitvoegen vanaf de snelweg en ging met een vaartje van ongeveer 80 eraf. Toen bleef ze fijn naar de buitenste witte lijn kijken. En waar je kijkt, daar ga je naartoe! Toen is ze dus onderuit gegaan. Motor weer opgepakt en gewoon doorgereden! De instructeur had nog nooit iemand zo netjes zien vallen had hij gezegd. Als een volleerd coureur ![]() | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 11:36 |
Achterrem moet wel, daarmee stabiliseer je de motor. | |
Mercy_symbol | maandag 30 augustus 2004 @ 11:36 |
quote:De meningen waren nogal verdeeld over bepaalde technieken, en we hebben het er een topic of 2 geleden over gehad dat we eens gingen kijken of we het allemaal nog wel onder de knie hadden, ook eigenlijk voor de fun e.d hoor, ![]() de rondjes die Raus moest rijden werden steeds kleiner eigenlijk ging steeds sneller en beter ![]() | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 11:38 |
Als we een keer gaan oefenen, moeten de rondjes speciaal voor mij heel groot gemaakt worden. Die ZX9R heeft een draaicircel van een tanker. | |
SterkStaaltje | maandag 30 augustus 2004 @ 11:38 |
quote:Als ik dat zo hoor moet je niet je koppeling erbij pakken, maar nog meer de bocht in kijken. En wat je ook kan doen is als je komt aanrijden net voordat je de bocht gaat maken (laten we zeggen links om) even een tikje naar rechts stuurt en dan links instuurt. Hoeft maar een heel klein beetje te zijn, maar maakt het wel makkelijker, | |
Mercy_symbol | maandag 30 augustus 2004 @ 11:38 |
quote:Kinky.... en jij blijf lekker zitten fokken ?? terwijl je 4 natte poesjes in huis heb ?? | |
hollander172 | maandag 30 augustus 2004 @ 11:39 |
quote:Het eerste deel is inderdaad het makkelijkst dat lukt iedereen wel maar het gaat erom dat je controle hebt en houdt over de motor, dat mis je dus als het laatste deel niet goed gaat. Doe anders eens die paraplu oefening met je instructeur, hij gaat gewoon staan, steekt zijn paraplu uit en die pak je vast. Door nu alleen met het gas en de achterrem je snelheid te regelen kan je rondjes om hem rijden puur op de trekkracht van de motor en niet op het sturen. (dat doe je met 1 hand aan het stuur) Dit kan je ook in je eentje oefenen, zodra je dit durft/kan met 1 hand aan het stuur heb je het redelijk onder controle en voel je de motor ook veel beter aan. Hoe gaan je achtjes eigenlijk? | |
SterkStaaltje | maandag 30 augustus 2004 @ 11:39 |
quote:niet bij stapvoets, daar rijd je op de koppeling | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 11:40 |
Wat een beginnertjes hier ![]() ![]() ![]() | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 11:40 |
quote: ![]() | |
hollander172 | maandag 30 augustus 2004 @ 11:41 |
quote:Ja bij de halve draai en achtjes wel maar het mag absoluut niet bij stapvoets rijden. Dat bedoelde ik. | |
Mercy_symbol | maandag 30 augustus 2004 @ 11:41 |
quote:nee alles volgens het boekje, dus max 6 meter, | |
Patrick281 | maandag 30 augustus 2004 @ 11:42 |
quote:Een bocht op de snelweg nemen met 200+ waar 80 staat kan ik wel .. .. maar achtjes draaien .. of ik dat nog kan .. ![]() De remproef zal wel lukken met ABS. ![]() | |
Vuurschijfje | maandag 30 augustus 2004 @ 11:42 |
zo ik ben er weer effetjes, morgen op de Blade rijden!!!!!!!!!! Cant wait!!!!! maar jullie kennen mij helemaal niet, ik kan mijzelf heus wel inhouden op de motor ik zal de eerste paar weken ofzo heus wel rustig rijden, daarna kan het feest beginne hehehehe en jullie maken mij niet wijs dat iemand op een 25kw mij eruit rijdt als ik een Blade heb! | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 11:43 |
quote:Misschien tijd voor een andere rijschool ![]() Ik heb bij 2 rijscholen gezeten en beide leerden het stapvoets rijden MET achterrem, slippende koppeling en ver vooruit kijken... Met achterrem gaat het veel beter. Eigenwijs ben je wel he ![]() | |
hollander172 | maandag 30 augustus 2004 @ 11:44 |
quote:Dat viel mij inderdaad ook een beetje tegen met de Kawa en ook met de GSX-R van de eerste proefrit. Moest zelfs een keertje steken toen ik wilde keren. ![]() Heb nog steeds de halve weg nodig overigens. ![]() | |
Mercy_symbol | maandag 30 augustus 2004 @ 11:45 |
quote:Krijg je die zo mee met klein rijbewijs ?? of is het niet bij een dealer ? | |
Parabola | maandag 30 augustus 2004 @ 11:45 |
quote:Zonde van die Blade ![]() ![]() | |
SterkStaaltje | maandag 30 augustus 2004 @ 11:45 |
quote:De variant MET achterem was bij ons voor de echt hopeloze gevallen ![]() ![]() | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 11:46 |
quote: ![]() Het valt je misschien op dat de meeste hier nogal fel op jou reageren.... maar dat is niet zo raar, wij hebben elke maand te maken met zo'n mafkees als jij ![]() Het is steeds hetzelfde liedje. Zoonlief haalt zijn motorrijbewijs, koopt gelijk het snelste van het snelste, in de veronderstelling dat het ietsje sneller is dan papa's S80 en vouwt zich om een boom...... ![]() We proberen mensen ervoor te behoeden, dat lukt meestal wel (He opm ![]() | |
Patrick281 | maandag 30 augustus 2004 @ 11:46 |
quote: ![]() ![]() Als je ziet wat voor een slagschepen die instructeurs soms hebben op VRO cursussen .. .. en daar kan het ook mee .. | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 11:47 |
quote:We zullen het zien... dus jij kan stapvoets rijden zonder achterrem en tegelijkertijd in een keurige lijn te blijven? ![]() | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 11:47 |
quote:Idd..... ! | |
hollander172 | maandag 30 augustus 2004 @ 11:49 |
quote:Heeft niks met eigenwijsheid te maken, ik vertel alleen hoe ik het heb geleerd. ![]() Heb overigens ook 2 rijscholen gehad en beide leerden het op dezelfde manier. Tuurlijk gaat het de achterrem erbij makkelijker, je kan meer invloed uitoefenen. Ik betwist ook niet dat het makkelijker is maar ik heb er veel aan gehad door het zonder te leren. Dan moet je echt met je koppeling rond het aangrijppunt balanceren wil je niet stil komen te staan of te snel rijden. | |
SterkStaaltje | maandag 30 augustus 2004 @ 11:49 |
quote:Om eerlijk te zijn wel ja ![]() ik denk overigens niet dat ik jou nog iets kan leren, maar probeer wat beter voor je uit te kijken misschien dat het helpt ![]() | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 11:50 |
quote:Die rijden ook niet op een SS maar op een Beemer of een Pan! Die Z van me kan ik bij wijze van spreken keren op een postzegel. | |
Mercy_symbol | maandag 30 augustus 2004 @ 11:50 |
quote:Ik heb het ook zonder achterrem moeten leren hoor, alleen koppeling en gashandle gebruiken, | |
Parabola | maandag 30 augustus 2004 @ 11:50 |
quote:Zo heb ik het geleerd, ik vond het de makkelijkste van de verrichtingen (hoewel, misschien de slalom) en ik ben eigenlijk heel verbaasd om te horen dat er mensen het met rem geleerd hebben. Als je rechtdoor rijdt hoef je geen gas te geven om te stabiliseren, dus heb je ook geen rem nodig om bij te remmen | |
SterkStaaltje | maandag 30 augustus 2004 @ 11:51 |
ZX9R Leuke filmpjes heb je in de signature staan! | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 11:52 |
Het lukt mij ook wel op beide manieren, maar met de achterrem erbij gaat toch wel beter..... Maar goed, wanneer rijd ik nu stapvoets ![]() MAW, niet echt boeiend dus ![]() ![]() | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 11:52 |
quote:Komt er zo een nieuwe aan ![]() | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 11:53 |
Ik heb het dus over de achterrem he Parabola..... gewoon beetje gedoseerd bijremmen zorgt wel degelijk voor stabiliteit..... het zorgt ervoor dat je niet zo snel gaat slingeren... | |
hollander172 | maandag 30 augustus 2004 @ 11:54 |
quote:Dat kan ik ook geen probleem, zelfs niet als ik mijn vriendin achterop heb. ![]() Zo kom ik overigens ook aanrijden bij het stoplicht als ik tussen de auto's door rijdt. ![]() | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 11:54 |
Reageert er niemand meer op Vuurschijfje? ![]() | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 11:55 |
Ach ja, hecht er ook niet zoveel waarde aan....... ik doe het op de manier die ik het fijnst vind.... ik kan het ook wel zonder achterrem, daar niet van, maar met achterrem werkt dus beter, probeer het maar eens. Enne, de officiele B.V.'s heb ik al gehad ![]() ![]() ![]() | |
Patrick281 | maandag 30 augustus 2004 @ 11:56 |
quote:Je moet ook wel schuin durven gaan .. ik heb het niet over in of uitparkeren .. ![]() Echt het moet lukken met een goede bestuurder. ![]() | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 11:56 |
Mag ik het eens proberen Luc ![]() | |
SterkStaaltje | maandag 30 augustus 2004 @ 11:56 |
quote:Agree with that! | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 11:57 |
quote:Gewoon gas geven en een halve donut maken ![]() | |
Parabola | maandag 30 augustus 2004 @ 11:57 |
quote:Ik heb het ook over de achterrem (eigenlijk heb ik het over geen rem). Ik zeg ook niet dat het niets bijdraagt, ik zeg alleen dat ik geleerd heb stapvoets te rijden zonder rem en (ja, sorry hoor) dat me dat helemaal geen moeite kost. Gewoon rechtdoor, rechtvooruit kijken en je gewicht precies midden boven de motor, doseren met koppelling en niks slingeren. Niet om op te scheppen, maar dat vond en vind ik gewoon niet moeilijk. | |
hollander172 | maandag 30 augustus 2004 @ 11:58 |
quote:Bij dezelfde rijschool zat er ook een instructeur die dit ook makkelijk kon met zijn BMW, ook draaien zonder handen aan het stuur was geen probleem voor hem. Jammer dat ik geen les van hem heb gehad. ![]() | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 11:58 |
quote:Jij wel. Maar dat hedden we toch al afgesproken? | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 11:59 |
PatM, heb jij toevallig een unlock code voor GPS Assist? ![]() O shit, die is er pas morgenavond weer he.... | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 11:59 |
quote: ![]() | |
SterkStaaltje | maandag 30 augustus 2004 @ 11:59 |
Jezus, wat gaat die rally wagens er hard vanaf zeg!!! Respect voor die gasten! | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 12:00 |
quote:Straks vouw ik mezelf om een boom heen ![]() Net mn rijbewijs en nog 25kw ook, en dan op een ZX9R ![]() ![]() | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 12:00 |
quote:Idd, moet je echt wel een reactiesnelheid voor hebben ![]() Deze gasten gaan ook vrij snel.... http://home.kabelfoon.nl/~pvdmeul/fok/ressen290804.wmv ![]() | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 12:02 |
quote:Vooral die witte die tegen die steen tot stilstand komt! ergens in de buurt van 2:00 minuten! | |
SterkStaaltje | maandag 30 augustus 2004 @ 12:03 |
Heb je dat filmpje wel eens gezien van die motor coureur die gigantisch hard de banden in knalt met z'n rug, onderuit zakt op het grind en op dat moment vliegt z'n motor centrimeters boven z'n hoofd over? Die is ruig ![]() | |
Patrick281 | maandag 30 augustus 2004 @ 12:04 |
quote:Meesterlijk is dat, heb het wel eens op een foto gezien. Gewoon handen los (horizontaal naar buiten om te benadrukken dat hij geen handen nodig heeft) , knie tegen de tank en draaien met dat ding, gewoon rondjes conform de eisen... En stapvoets rijden rechtuit doe ik ook zonder achterrem hoor. Alleen met achtjes of rondjes heel krap zou je hem kunnen gebruiken. En licht aanremmen voor een bocht pak ik hem nog wel eens. Op snelheid schijnt het ook wel beter te kunnen zijn omdat je de motor dan in de veren trekt = strakkere wegligging. ![]() | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 12:05 |
quote:Idd, zie je ook in Judgement day.... | |
hollander172 | maandag 30 augustus 2004 @ 12:07 |
quote:Meesterlijk inderdaad en het ziet er zo verdomde makkelijk uit. De beste man deed ook nog even heel demonstratief en rustig zijn systeemhelm open en wist het zelfs voor elkaar te krijg iets uit zijn jas te pakken en aan te geven tijdens het draaien zonder handen. ![]() De man was bijna jaar 25 jaar motoragent geweest voor hij werd afgekeurd en parttime rijlessen ging geven. | |
Vuurschijfje | maandag 30 augustus 2004 @ 12:09 |
jij zegt dat je net je rijbewijs hebt Rietvaerder maar waarom zou JIJ dan wel goed kunnen rijden??????? ik begrijp niet waarom jij mij eruit zou rijden met een 25kw, denk je dat ik hem niet plat kan gooien ofzo? volgens heb jij nogal een hoge pet op jezelf kwa stuurmankunsten, ik zag die foto's van je gisteren met die ZXR's, maar ik geloof nooit dat jij die eruit stuurt!!! | |
hollander172 | maandag 30 augustus 2004 @ 12:11 |
quote:Dit wordt leuk. ![]() * hollander172 gaat er even relaxed voor zitten en wacht de reacties af. | |
SterkStaaltje | maandag 30 augustus 2004 @ 12:12 |
quote:Laat jezelf niet zo kennen joh, als jij een blade wil neem je toch lekker een blade, of een busa of een ZX12R of what-ever. Je krijgt hier alleen goede raad omdat je te vaak leest in de krant/forum dat iemand zich weer heeft doodgereden op een snelle machine op veel te jonge leeftijd. | |
Patrick281 | maandag 30 augustus 2004 @ 12:13 |
quote:Ik kan je bevestigen dat je hem met zijn 25 kw in de bebouwde kom, klaverblad en dijkweggetjes niet of amper bij kan houden. ![]() Raar maar waar. ![]() Gelukkig is hij nog begrenst en kunnen we op de snelweg soep van hem maken. ![]() ![]() | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 12:14 |
quote:Tssss... ![]() Gisteren weer wind tegen.... kwam niet boven de 150 ![]() ![]() quote:Hoezo..... in de BBK rijd ik altijd rustig 50.... ![]() | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 12:15 |
quote:1 woord: Circuitervaring. | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 12:16 |
quote:Was wel erg amateuristisch hoor ![]() ![]() | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 12:16 |
Waar is OPM! ![]() ![]() | |
Vuurschijfje | maandag 30 augustus 2004 @ 12:18 |
quote:Aha nou volgens mij beginnen jullie allemaal net dan! klinkt allemaal erg beginners-achtig waarom zou ik hem niet bijhouden in de bebouwde kom?? ik wil het nog weleens zien gebeuren dat hij jullie en mij zoek rijdt op dijkjes enzo en wat is een klaverblad?? | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 12:19 |
quote:OMG... | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 12:20 |
![]() Ik kom niet meer bij..... Dude stop met posten en ga een keer mee...... we wachten wel op je ![]() | |
Patrick281 | maandag 30 augustus 2004 @ 12:20 |
quote:Maar het zijn wel krappere boch'ies. Ik zal de rit in/ bij Chaam nooit vergeten achter jou aan .. Gerako nog voor mij. Ging lekker. ![]() | |
hollander172 | maandag 30 augustus 2004 @ 12:21 |
quote:Ga een keertje mee met ze, d'r over lullen kan iedereen maar het daadwerkelijk doen is wat anders. ![]() | |
SterkStaaltje | maandag 30 augustus 2004 @ 12:21 |
quote:kan je die jongen niet gewoon even vertellen dat dat het blad is dat op het steeltje van een klavertje 3 of 4 zit? flauw hoor. | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 12:21 |
Wat een kutroute was dat hee Pepijn....... weinig mooie bochtjes ![]() Maar ik snap nog steeds niet wat je er nou zo specutaculair aan vond... en dat zeg ik niet om je te laten denken dat ik zo goed rijden ofzo.... maar er waren geen mooie bochtjes waarin je echt kon zien ofzo dat iemand kan rijden..... My opinion ![]() | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 12:22 |
quote:Een motor is niet zomaar een leuk speeltje. In de verkeerde handen (de jouwe bijvoorbeeld) wordt het een ongeleid projectiel. Ik rijd sinds '95 motor. Eerst jaren op m'n ouwe trouwe Z750. Daar heb ik vorig jaar de ZX9R bij gekocht. En daar heb ik helemaal overnieuw op moeten leren rijden. Dus ja, ik ben een beginneling op een SS. | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 12:23 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 12:24 |
quote: ![]() | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 12:24 |
Klaverblad:![]() | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 12:25 |
![]() | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 12:25 |
quote:En jij denkt nu nog op de ZX9R te mogen rijden? ![]() | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 12:26 |
quote:Waar Rietje niets meer te zoeken heeft vanwege dit: ![]() | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 12:27 |
quote:Als ik de DVD kom brengen zeker? ![]() | |
Mercy_symbol | maandag 30 augustus 2004 @ 12:28 |
quote:Wij kunnen gewoon geen van allen rijden ondanks dat we toch wel stevige machines hebben ( en geen 35 Kw) ik hoop dat de nieuwe lichting dit wel kan, kunnen we tenminste eens een keer zien hoe het moet.. ![]() ![]() | |
Patrick281 | maandag 30 augustus 2004 @ 12:29 |
quote:Binnendoor reden we wel aardig door .. zat lekker de gang in. We moesten de motor vaak omgooien. Af en toe moesten we even wachten op OPM en met name Hollander. ![]() Buiten de bebouwde kom helaas geen mooie hoge snelheidsbochten .. ![]() | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 12:29 |
En soms ga ik een beetje te schuin ![]() ![]() | |
Parabola | maandag 30 augustus 2004 @ 12:30 |
quote:hi-la-risch. Nee echt, briljant gevonden ![]() quote:Het heeft iets met bochtjes te maken. Hoe meer lef je hebt, hoe minder je afremt voor een bocht. Hoe minder je afremt, hoe harder je door die bocht heen gaat. ALs je dat een paar bochten herhaalt, kun je ook met een lichte motor zwaardere motoren zoek rijden. Tot een bepaald punt dan he. Na dat punt vlieg je uit die bochtjes en dan rij je alleen jezelf nog maar zoek. Een beetje mooie balans tussen lef en inschattingsvermogen dus. Jij hebt imho 1 van die twee ook. quote:Ja, dat zou ik nou ook wel es willen weten. ![]() | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 12:30 |
Waarom hangt die toerenteller zo raar? Vond je dat makkelijker? | |
Patrick281 | maandag 30 augustus 2004 @ 12:31 |
quote:He's a player. ![]() Ik weet nog goed die verhalen van OPM .. hoe schuin hij wel niet ging op dijkweggetjes enzo. Zelf de instructeur gaf hem complimenten over zijn rijstijl. Terug naar de realiteit: Die gaat het nu pas echt leren na een half jaar rijden in de praktijk. He was driving like chicken. ![]() | |
Vuurschijfje | maandag 30 augustus 2004 @ 12:32 |
nou Rietvaerder dus jij bent al op je bek gegaan, o, o, o, wat kan je dan goed rijden zeg!!!!!!!! hahahaha stop maar met opscheppen over je kunnen!!!!!!! ![]() ik vind het wel tof dat jullie mij willen beschermen enzo maar ik denk toch dat als ik een CBR600 of R6 zou kopen ofzo dat ik er te snel op uitgekeken ben!!!!! | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 12:33 |
quote:Tuurlijk... als je zo schuin hangt, kijkt dat makkelijker ![]() ![]() Nee, dat was dus na de crash in het geval dat je het serieus bedoelde ![]() | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 12:34 |
quote:Er zijn er hier al meerdere onderuit gegaan. mezelf incluis! En dat was niet eens mijn schuld maar dat van een ScOoTaH. | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 12:34 |
quote:Ik denk ik het langer heb volgehouden dan dat jij zal doen..... maar goed. Ik weet zeker dat ik NIET had gecrashed als ik op een SS met meer grondspeling reed, ik reed dus over de grens van de motor. Of je dan juist wel kan rijden, of juist niet dat mag je zelf zeggen ![]() ![]() | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 12:36 |
quote:Dus wat je hierme probeert te zeggen is dat jij heel slecht rijdt ![]() | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 12:37 |
MEER ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 30 augustus 2004 @ 12:37 |
![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 30 augustus 2004 @ 12:38 |
![]() ![]() | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 12:38 |
quote:Goeiesmiddags ![]() | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 12:39 |
quote:Wacht maar tot ik zwaar mag rijden, en dan koop ik gelijk een Hajaboeza of een RX12Z !!!!!!!!!! die hebben tenminste vermogen! De rest is allemaal saai en ben je zo op uitgekeken! En nu ga ik weer in mn Golf GTI boeken! DE mazzels! ![]() | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 12:39 |
quote:Mogguh ![]() Maar zou hij nog te redden zijn? ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 30 augustus 2004 @ 12:39 |
quote:mijn hele ritme ligt overhoop ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 30 augustus 2004 @ 12:40 |
quote:hij klinkt wel nog eigenwijzer (kan dat??) als ik... ![]() | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 12:40 |
12:40 OPM....![]() ja is hier ook een probleem OPM.......je wordt er echt lui van ![]() | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 12:40 |
quote:Blijkbaar.... Wanneer ga je je DVD kijken ![]() | |
Patrick281 | maandag 30 augustus 2004 @ 12:41 |
quote: ![]() Echt goed hard rijden doe je met de juiste techniek en vaardigheid. ![]() En vooral je hoofd erbij. | |
One_Punch_Mickey | maandag 30 augustus 2004 @ 12:41 |
quote:het was prof genoeg (korrel zout) om de meeste (zo niet iedereen) voor te blijven op meetings, zowel op klaverbladen als dijkjes. | |
One_Punch_Mickey | maandag 30 augustus 2004 @ 12:42 |
quote:straks ![]() | |
hollander172 | maandag 30 augustus 2004 @ 12:44 |
quote:Hoe kom je daar op? Al eens op een 600'tje gereden? | |
klaus_beyer | maandag 30 augustus 2004 @ 12:44 |
Hey jongens, jullie gaan weer retesnel! (met het topic dan he). Lees ik nou goed dat een kerel hier op een blade gaat rijden met 25kw begrensd??? Waarom? Ik ga vanmiddag even mijn uitrusting kopen, dus helm, pak, handschoenen en laarzen. Hebben jullie nog tips? Ik koop waarschijnlijk een agv helm, alpinestar combi lerenpak en handschoenen en laarzen maakt me geen reet uit eigenlijk. Of moet ik ergens op letten bij die dingen? | |
Patrick281 | maandag 30 augustus 2004 @ 12:45 |
quote:Valentino Rossi is dit jaar 2 keer onderuit gegaan dus die kan ook niet rijden. ![]() Ik ben 4 keer gevallen in 10 jaar, precies conform het gemiddelde van iedere 50.000 kilometer een valpartij. Nu weet ik wel ongeveer waar de grenzen liggen en schat dat als ik op de snelweg een bocht induik met jou achter mij en we bocht uit komen dat jij nog maar een zandkorreltje bent in mijn spiegels. ![]() | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 12:46 |
quote:Hij wil een blade onbegrensd! En hij is bang daar snel op uitgekeken te raken. Misschien dat ie alleen rechtuit wil gaan rijden. De top is dan namelijk maar 260 ofzo. | |
SterkStaaltje | maandag 30 augustus 2004 @ 12:46 |
quote:100 pk is niet niks hoor onder je eigenwijze reet. Die Mondeo van je pa heeft amper 100 pk en waarschijnlijk kan je daar al nauwelijks mee omspringen. | |
hollander172 | maandag 30 augustus 2004 @ 12:47 |
quote:Ja dat snap ik ook niet, alles onder de liter is toch voor mietjes? ![]() Waarom dan een Fireblade? ![]() | |
Patrick281 | maandag 30 augustus 2004 @ 12:48 |
quote:iets te snel het gas open en zelfs met een 600 kan je een highsider genieten. ![]() Zoals ik al eerder postte heb ik dit jaar nog per ongeluk een rolling burnout gehad, en 2-3 keer op het achterwiel opgetrokken door iets teveel koppelingsslip. ![]() | |
SterkStaaltje | maandag 30 augustus 2004 @ 12:49 |
quote:Zou er voor zorgen dat ze lekker zitten en genoeg bescherming bieden ![]() ik heb al 2 paar handschoenen doorverkocht omdat ze niet lekker zaten (bij m'n duim). Niet te strak en niet te los, dat geldt voor veel producten die jo om lichaamsdelen schuift,... | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 12:51 |
quote:Merk van pak maakt niet zoveel uit eigenlijk. Het moet voornamelijk goed zitten en er moeten CE keurmerk protectoren in zitten! Ook met de laarzen is het hetzelfde. Die moeten gewoon lekker zitten. De helm moet je passen. Niet ieder helmmerk heeft dezelfde pasvorm. Gewoon een hoop helmen opzetten en niet op de prijs letten. Zo heb ik mijn Shoei gekocht. Vraag wel om een flinke korting omdat je alles in één keer koopt! | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 12:51 |
quote:Condooms ![]() | |
Patrick281 | maandag 30 augustus 2004 @ 12:52 |
quote:Lukt mij ook altijd .. waarom dan niet op vakantie in Kroatie met hotelkamers. ![]() ![]() | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 12:52 |
quote:Dat wel, maar ik denk dat een beetje talent je ook wel ver kan brengen... ![]() Note: Ik wil hiermee niet zeggen dat ik dat heb ![]() | |
SterkStaaltje | maandag 30 augustus 2004 @ 12:53 |
quote:Bijvoorbeeld, zit vaak erg strak bij mij. ![]() | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 12:53 |
quote: ![]() | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 12:53 |
quote:Je moet je hand er ook niet bij in stoppen ![]() | |
Patrick281 | maandag 30 augustus 2004 @ 12:54 |
quote:Net als met motorkleding vinden veel mensen die ook overbodig. ![]() ![]() quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 12:56 |
Ben benieuwd wat Vuurschijfje morgen van die Blade vind(t)..... | |
Patrick281 | maandag 30 augustus 2004 @ 12:58 |
quote:Zelfs mister Fireblade vind de overstap van ZXR-400 naar Fireblad te groot en denk in de toekomst aan den 600 cc .. althans tot voor kort. ![]() | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 12:58 |
Inderdaad | |
klaus_beyer | maandag 30 augustus 2004 @ 13:00 |
quote:ok duidelijk. Ik krijg de pak voor 600 en de handschoenen en laarzen voor 200. Dat was ongeveer de bedoeling. De helm kan ik bij mijn rijschool voor 175 euro krijgen, in de winkel is die 300 euro. Een blade is wel vet, maar wat moet je dan over een paar jaar kopen? ![]() | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 13:00 |
Check dit..... ![]() http://admin.comitco.nl/content/47/vac.asp?totaal=296&catID=Alle vacatures&email=dordrecht@zuidgeest.nl | |
klaus_beyer | maandag 30 augustus 2004 @ 13:02 |
Woensdagmorgen heb ik trouwens mijn examen...en woensdagmiddag staat de R6 bij mij...als ik niet slaag dan, dan, dan word ik gek!!! | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 13:02 |
quote:Gewoon op reageren! | |
One_Punch_Mickey | maandag 30 augustus 2004 @ 13:03 |
quote:en wanneer kwam hij daar achter? na een proefritje met een ZX6R ![]() ![]() | |
Patrick281 | maandag 30 augustus 2004 @ 13:04 |
quote:Ik had mijn motor al 1.5 jaar voordat ik geslaagd was .. dan word je ook aardig gek ja .. ![]() ![]() | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 13:04 |
quote:Al gedaan ![]() | |
SterkStaaltje | maandag 30 augustus 2004 @ 13:05 |
quote:Dat zou wel lache zijn, 360 graden wheelie, motor afgeschreven, problemen en discussie voorbij. Wel op voorwaarde dat hij niet meer heeft dan beetje spierpijn the next moring | |
One_Punch_Mickey | maandag 30 augustus 2004 @ 13:06 |
dat ik ook zo'n broekie was zeg, met mijn supergoede rijkunsten ![]() ![]() ![]() | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 13:06 |
quote:En, wat zeiden ze? Ben je aangenomen? ![]() | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 13:08 |
Ja, morgen beginnen ![]() | |
klaus_beyer | maandag 30 augustus 2004 @ 13:08 |
Heeft er trouwens nog iemand zo'n g-mail? | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 13:09 |
Accountje hebben? | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 13:09 |
quote:' Best wel aardig inmiddels, maar ik zou niet zo plat gaan in een bocht na over gras te hebben gereden ![]() ![]() | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 13:09 |
quote:Feli ![]() | |
Patrick281 | maandag 30 augustus 2004 @ 13:09 |
quote:Kan 2 kanten op werken zelfs .. als je daar werkt gelijk bietsen voor een stageplaats voor volgend jaar. Het is maar een idee natuurlijk. ![]() Alleen hoe kan je nou je mond houden over die koekblikken tijdens de sollicitatie. ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 30 augustus 2004 @ 13:10 |
quote:gras?? je bedoelt gisteren bij ressen? | |
klaus_beyer | maandag 30 augustus 2004 @ 13:11 |
quote:Een reden waarom ik mijn R6 all-risk verzeker ![]() | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 13:12 |
Waarom moeten er nou weer koekblikken aan te pas komen ![]() | |
klaus_beyer | maandag 30 augustus 2004 @ 13:12 |
quote:Graag. Zelfde principe als hotmail, maar met grotere inboxcapaciteit? | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 13:12 |
quote:Jep... | |
Parabola | maandag 30 augustus 2004 @ 13:13 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Patrick281 | maandag 30 augustus 2004 @ 13:13 |
quote:En (bochten)foto's willen maken bij een meet terwijl er alleen maar bakstenen op de grond liggen en dikke bomen langs de weg. ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 30 augustus 2004 @ 13:13 |
quote:die halve meter?? zal dat veel uitmaken? mwah, ok had ik niet aan gedacht. en het ging toch goed ![]() | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 13:13 |
quote:jep. Mail me ff op eenbergen [at] gmail.com | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 13:13 |
quote:Hij gelooft t nog ook ![]() | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 13:14 |
quote:Jep.... dat wel. Maar gras laat altijd zo'n groen, glad laagje achter ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 30 augustus 2004 @ 13:14 |
quote:beginnersfoutjes he ![]() ![]() ![]() | |
Rausdouwer | maandag 30 augustus 2004 @ 13:16 |
quote:Volgens mij hebben we dat (bijna) allemaal wel een beetje. De een wat meer dan de ander ![]() ![]() | |
Mercy_symbol | maandag 30 augustus 2004 @ 13:18 |
quote:Dat is gewoon LEF hebben, en er is helemaal niets mis gegaan, was wel glad hoor, en erg druk ![]() ![]() | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 13:18 |
quote: ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 30 augustus 2004 @ 13:19 |
quote:woensdagavond Oss ![]() | |
klaus_beyer | maandag 30 augustus 2004 @ 13:19 |
quote:done ![]() | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 13:20 |
quote:Zie nog niks! | |
klaus_beyer | maandag 30 augustus 2004 @ 13:20 |
Komt er trouwens iemand uit de buurt van Nijmegen hier? | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 13:21 |
Oorspronkelijk wel. Nu niet meer. OPM zit in Arnhem | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 13:22 |
quote:Mag ik ook mee..... ![]() ![]() | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 13:22 |
quote:80km.... ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 30 augustus 2004 @ 13:22 |
quote:ik had niet anders verwacht ![]() | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 13:24 |
Als mn Bandiet klaar is...... ik ga niet weer zonder kappen rijden ![]() Gisteren moest gewoon ff.... anders ging ik trillen enzo ![]() | |
klaus_beyer | maandag 30 augustus 2004 @ 13:24 |
quote:Ook mooie stad! En redelijk in de buurt. Woon zelf in Cuijk(aan de maas). Nog steeds niks? | |
Mercy_symbol | maandag 30 augustus 2004 @ 13:24 |
quote:als het aan mij ligt graag, lijk me leuk, VuurVlek komt uit Oss. kan ie gelijk Fireblade laten zien, en ons stront voor de ogen rijden, Als je klein rijbewijs heb krijg je toch nooit een zware motor mee bij dealer ?? of ben ik gek ? | |
Patrick281 | maandag 30 augustus 2004 @ 13:25 |
quote:Belangrijk verschil tussen auto leren rijden en motor is dat motorrijden nog veel meer met ervaring opdoen in de praktijk te maken heeft. Neem alleen al het verschil in rijeigenschappen (acceleratie, remmen en wegligging) tussen een lesmotor en een supersport. ![]() Een auto gaat niet schuin in de bochten of is niet zo wegdek afhankelijk als een koekblik. ![]() | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 13:26 |
quote:Tsjek je spambox. | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 13:27 |
quote: ![]() Goed idee! Misschien van een vriend ofzo ![]() | |
Mr.Zed | maandag 30 augustus 2004 @ 13:27 |
quote:Ik reed op de yamaha FS1 brommer (60cc, top van ±85) ook een BMW zoek... kwestie van steppies over de grond en niet remmen... Tegenwoordig rij ik een Honda Shadow... da's helaas niet steppies, maar uitlaat schrapen. Is wel heel snel vanuit stilstand (menig 600 sportertje dat baalt na een stoplicht-sprint) | |
Rausdouwer | maandag 30 augustus 2004 @ 13:27 |
quote:Hey Cuijk! Ik woonde vroeger in Heijen. | |
One_Punch_Mickey | maandag 30 augustus 2004 @ 13:28 |
quote:bekend verschijnsel ![]() ![]() | |
Rausdouwer | maandag 30 augustus 2004 @ 13:29 |
quote:en ikke? ![]() | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 13:29 |
quote:Ik had je brommer al gezien in een ander topic. Persoonlijk niet mijn smaak maar veel plezier ermee. En idd, in de rechtuitstand zijn die dingen best snel (1100 cc). ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 30 augustus 2004 @ 13:29 |
quote:ook van jou had ik ook niet anders verwacht ![]() ![]() | |
klaus_beyer | maandag 30 augustus 2004 @ 13:30 |
quote:Maar dat is helemaal in Limburg ![]() | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 13:30 |
http://www.nationalevacat(...)8&salaris=61&uren=67![]() | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 13:31 |
Hoe laat gaan jullie normaal gesproken rijden @ Oss? Misschien dat er wat te plannen valt enzo. Vanuit werk naar Oss, vanuit Oss naar ouders en dan vanuit Ouders weer naar werk. | |
Rausdouwer | maandag 30 augustus 2004 @ 13:31 |
quote: ![]() | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 13:32 |
quote:Kun je wel veel passen doen! | |
klaus_beyer | maandag 30 augustus 2004 @ 13:32 |
quote:Nog geen spam ![]() | |
klaus_beyer | maandag 30 augustus 2004 @ 13:33 |
NU wel zx9r | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 13:34 |
![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 30 augustus 2004 @ 13:34 |
quote:wat mij betreft passen we ons gewoon aan jou!! | |
Patrick281 | maandag 30 augustus 2004 @ 13:34 |
quote:Kinderen een schop geven dat ze stil moeten zijn en de hele dag Fokken moet jou wel lukken. ![]() ![]() | |
Mercy_symbol | maandag 30 augustus 2004 @ 13:35 |
quote:vind ik ook hoor, voor mij is het 35 minuten rijden, | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 13:35 |
quote:Is wel eindje rijden daar vandaan ![]() | |
Mr.Zed | maandag 30 augustus 2004 @ 13:36 |
Hier trouwens iemand ervaring met een CBX1000? (zescilinder in-lijn) | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 13:37 |
Zwolle - Oss is een uurtje sturen. Kan ik dan vantevoren ff een hapje bij je eten OPM? | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 13:38 |
quote:Wel met een Kawa Z 1300. Men.... Wat een geil ding. | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 13:38 |
http://www.nationalevacat(...)8&salaris=61&uren=67 Ook vestuurd.... | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 13:40 |
quote:Je hebt geen B. Je bent met A overgekwalificeerd! | |
One_Punch_Mickey | maandag 30 augustus 2004 @ 13:41 |
quote:moet ik ff kijken of ik zelf thuis eet, anders kan dat wel ![]() ![]() | |
Patrick281 | maandag 30 augustus 2004 @ 13:41 |
quote: quote:Dat is wel lekker .. alleen .. ![]() ![]() | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 13:41 |
Leuk email-adres Klaus! ![]() | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 13:42 |
quote: ![]() ![]() ![]() "Vraagje, is er ook een PC met internet beschikbaar? ![]() | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 13:43 |
quote:lijkt me kek (wat een kutwoord) Je hebt mijn foonnummer! Dus als je belt met waar het is. Dan kom ik er wel! | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 13:43 |
quote: quote: | |
klaus_beyer | maandag 30 augustus 2004 @ 13:43 |
quote:haha, ja, heb nu dezelfde voor gmail. Dank u zeer! | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 13:44 |
Ik hoop dat ik ook mee kan woensdag! | |
Patrick281 | maandag 30 augustus 2004 @ 13:44 |
quote:Ik ken je verder niet maar ben je een beetje geduldig persoon met conflicten? ![]() quote:Ik denk dat ze aardig tegen je aan gaan zeiken. ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 30 augustus 2004 @ 13:45 |
quote:het ziet er naar uit dat het druk=gezellig wordt ![]() | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 13:45 |
quote:Daar kan Rietje toch wel tegen? ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 30 augustus 2004 @ 13:45 |
quote:heb ik dat ![]() | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 13:46 |
quote:Jep..... ![]() Uhh... nou ja,..... ![]() | |
ZX9R | maandag 30 augustus 2004 @ 13:46 |
quote:www.zx9r.tk ![]() | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 13:46 |
quote:Ach ja,zie ik dan wel weer he ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 30 augustus 2004 @ 13:47 |
quote:ghe ghe we zullen zien ![]() ![]() | |
Patrick281 | maandag 30 augustus 2004 @ 13:47 |
quote:Spam!!! ![]() ![]() ![]() Volgens mij hebben we alweer bijna een topic vol. | |
One_Punch_Mickey | maandag 30 augustus 2004 @ 13:49 |
maarre, mercy en raus kunnen jullie zeker woensdag? niet dat luc voor niets uit groningen komt ![]() | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 13:51 |
Damn het geld begint beetje op te raken.... moet nodig aan de bak ! | |
klaus_beyer | maandag 30 augustus 2004 @ 13:53 |
Wat gaan jullie doen in Oss?? Ik ga even de nodige bescherming regelen bij Termaat! | |
Rietvaerder | maandag 30 augustus 2004 @ 13:53 |
De aap uithangen ![]() |