abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21631011
Wat betekent søtnos?

bvd
pi_21631075
Niemand?
pi_21631105
Ik denk snotneus
pi_21631114
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 00:54 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk snotneus
Ik hoop het niet
pi_21631156
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 00:55 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Ik hoop het niet
Hopelijk komt er dan iemand die echt Noors kan en je kan verlossen van deze vraag
pi_21631209
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 00:58 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Hopelijk komt er dan iemand die echt Noors kan en je kan verlossen van deze vraag
Wil het wel graag weten en mijn woordenboek geeft geen antwoord.
pi_21631330
Heb even gegoogled en Sotnos komt volgens mij vooral voor als naam (van een persoon)
Veel verder kom ik met Google niet
pi_21634700
* woordenboek pakt.... staat er niet niet, maar søt betekent zoet, schattig, snoezig

Betekent het misschien iets van schatje ofzo
Vrijwillig gebanned
pi_21634815
ik vind op google dat het je het gebruikt als iets zoetig is maar je kan het niet precies benoemen.

Ps veel dingen zijn gewoon weg niet te vertalen uit het noors naar het nederlands.
Geld ook voor andere talen natuurlijk.
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_21634879
http://www.vertaalwoord.nl/translate.cgi?van=NE&woord=s%F8tnos Noors-Nederlands woordenboek maar hij herkent het woord niet.
Ik heb altijd gelijk.
pi_21634984
kan je het ook niet uit de zin halen wat het zou moeten betekenen?
pi_21635033
Norsk er en vanskelig språk!
Vrijwillig gebanned
pi_21639052
Ik ken alleen Knäckebröd, maar dat is zweeds.
...drop it like it's hot...
pi_21643359
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 15:56 schreef Stupide het volgende:
Con-text...
Bye søtnos
pi_21643370
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 10:57 schreef MartinusMagnus het volgende:
* woordenboek pakt.... staat er niet niet, maar søt betekent zoet, schattig, snoezig

Betekent het misschien iets van schatje ofzo
Hoop het
pi_21643547
Nou, ik heb alleen een Fins woordenboek in huis, dus ik kan je helaas niet verder helpen. Coole avatar trouwens, whehehe...
All good things must come to an end...
pi_21645527
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 18:27 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Hoop het
Heb ff verder gegoogeld en volgens mij móet het echt iets van schatje / lieverd betekenen!
Ben je nu blij?

Zal ff wat lieve dingen voor je opzoeken opzoeken om in het Noors terug te zeggen tegen haar :

Ik hou van je = Jeg elsker deg [jei elsker dei]
Ik mis je = jeg savner deg [jei sawner dei]
Ik denk aan je = jeg tenker på deg [jei tenker poh dei]

Veel succes en laat ff weten hoe het afgelopen is

[ Bericht 39% gewijzigd door MartinusMagnus op 30-08-2004 20:37:42 ]
Vrijwillig gebanned
pi_21645617
Met je vakantieliefde aan het mailen oid?
pi_21645959
Check DEZE maar eens
Vrijwillig gebanned
pi_21646137
quote:
"søtnos" = kommt recht gut bei Mädchen
Wtf? Iemand hier een expert in Duits?

EDIT: Babelfish vertaling:
quote:
comes quite well with girls
  Moderator maandag 30 augustus 2004 @ 21:44:35 #22
45833 crew  Fogel
pi_21647529
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 00:49 schreef Knoekie het volgende:
Wat betekent søtnos?

bvd
Het betekent "lieverd" of "lieveling".
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 00:49 schreef Knoekie het volgende:
Norsk er en et vanskelig språk!
En da's ook nog eens niet waar, Noors is simpel
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_21655271
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 21:44 schreef Fogel het volgende:
Kijk dat soort dingetjes weet ik dus niet.... maar ik kan me wel een beetje redden in het noors..... alleen als ik dat buiten Romsdal probeer vragen ze wel of ik uit Molde kom
Vrijwillig gebanned
pi_21664184
=[Stigma]= zegt:
"søtnos" is the only norwegian word in that sentence, wich is a sort of slang for "sweetie" or "cutie"

Zei mijn Noorse vriend.
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 16:51:57 #25
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_21664298
het betekend idd sweet
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_21694584
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 21:44 schreef Fogel het volgende:

[..]

Het betekent "lieverd" of "lieveling".
[..]

Gesprekken met Noren voor ik toch liever in het Engels (of Duits). Maar uit een Noorse tekst kan ik waarschijnlijk de hoofdlijn wel halen. Bij Finse teksten ga ik dat niet eens proberen
pi_21694665
quote:
Op woensdag 1 september 2004 22:19 schreef Light het volgende:

Gesprekken met Noren voor ik toch liever in het Engels (of Duits).
Maar als je 't toch in t Noors probeert kweek je wel veel goodwill
Vrijwillig gebanned
pi_21694987
quote:
Op woensdag 1 september 2004 22:22 schreef MartinusMagnus het volgende:

[..]

Ik herken een paar woorden in geschreven tekst, en kan een deel aanvullen met m'n kennis van Nederlands, Duits en Engels. En zonder enige verdere kennis van de taal en de uitspraakregels ga ik niet eens proberen Noors te spreken.
pi_21695123
hvordan er det met deg?

dat kan ik dan nog zeggen.
oh ja en skoll natuurlijk

skoll en als we niet drinken blijft ie vol (snappen de noren weer geen ruk van als je dat zegt ) hehe
pi_21695794
Het is een koosnaampje. Zoiets als schatje of lieverdje.
pi_21704223
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 20:53 schreef Roeni3 het volgende:

[..]

Wtf? Iemand hier een expert in Duits?

EDIT: Babelfish vertaling:
[..]

Wat betekent het nou Zoveel verschillende antwoorden,

maar dat zou dan wel een goede vertalling kunnen zijn
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 20:32 schreef MartinusMagnus het volgende:

[..]

Heb ff verder gegoogeld en volgens mij móet het echt iets van schatje / lieverd betekenen!
Ben je nu blij?

Zal ff wat lieve dingen voor je opzoeken opzoeken om in het Noors terug te zeggen tegen haar :

Ik hou van je = Jeg elsker deg [jei elsker dei]
Ik mis je = jeg savner deg [jei sawner dei]
Ik denk aan je = jeg tenker på deg [jei tenker poh dei]

Veel succes en laat ff weten hoe het afgelopen is
Zo goed ken ik haar nog niet een paar keer gesproken en dat was wel leuk.
pi_21704262
quote:
Op woensdag 1 september 2004 22:22 schreef MartinusMagnus het volgende:

[..]

Als je het uit kunt spreken dan wel. Ik kan alleen: Jeg
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 16:47 schreef -Trinity- het volgende:
=[Stigma]= zegt:
"søtnos" is the only norwegian word in that sentence, wich is a sort of slang for "sweetie" or "cutie"

Zei mijn Noorse vriend.
Dan ga ik er maar uit dat het zoiets is, bedankt allemaal
pi_21705013
heuluh meutuh neukuh
pi_21705035
quote:
Op donderdag 2 september 2004 13:45 schreef renz0r het volgende:
heuluh meutuh neukuh
pi_21716750
Ik kan je met zekerheid zeggen dat het een positief koosnaampje is Zoiets als schatje, snoepie, lieverdje etc.
pi_21717812
quote:
Op donderdag 2 september 2004 23:14 schreef heaven7 het volgende:
Ik kan je met zekerheid zeggen dat het een positief koosnaampje is Zoiets als schatje, snoepie, lieverdje etc.
Daar was ik nu al zo'n beetje achter
  vrijdag 3 september 2004 @ 02:29:27 #37
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_21720319
quote:
Op woensdag 1 september 2004 22:40 schreef prupke het volgende:
hvordan er det met deg?

dat kan ik dan nog zeggen.
oh ja en skoll natuurlijk

skoll en als we niet drinken blijft ie vol (snappen de noren weer geen ruk van als je dat zegt ) hehe
skoll schrijf je dus als : skål haha
prositt kan je ook gebruiken betekend zowa utzelfde alleen iedereen gebruikt normaal skål
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_21722431
quote:
Op donderdag 2 september 2004 23:51 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Daar was ik nu al zo'n beetje achter
Omdat je zei, ïk ga er maar vanuit" JEEZ
pi_21722464
Prosit zeg je in het zweeds alleen als iemand niest. Bij wijze van "gezondheid" dus. Skål zeg je als je gaat proosten over een drankje. In het noors zal het hetzelfde zijn.
pi_21724448
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 10:11 schreef heaven7 het volgende:
Prosit zeg je in het zweeds alleen als iemand niest. Bij wijze van "gezondheid" dus. Skål zeg je als je gaat proosten over een drankje. In het noors zal het hetzelfde zijn.
Ik dacht dat het hier om Noors ging?

Maar ben jij zweeds ofzo dat je dat allemaal zo goed weet?
♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫
pi_21727444
Zweeds en noors is hetzelfde als nederlands en belgisch Ik ben geen zweedse maar ik kan wel zweeds.
pi_21728020
Laat ik mij ook eens in de strijd mengen.

søtnos is verkeerd geschreven, het moet søtmos wezen en het betekend inderdaad liefje... Is het niet schattig
's nachts een spons, 's ochtends een dweil.
pi_21728755
Uhm, het is søtnos hoor.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2004 15:40:17 ]
  Moderator maandag 6 september 2004 @ 20:15:52 #44
45833 crew  Fogel
pi_21789476
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 14:29 schreef heaven7 het volgende:
Zweeds en noors is hetzelfde als nederlands en belgisch Ik ben geen zweedse maar ik kan wel zweeds.
Zweeds en Noors is helemaal niet hetzelfde als Nederlands en Belgisch (tenzij je met de Wallonen wil vergelijken :p)! Zweeds en Noors zijn welliswaar op vele vlakken gelijk, maar zowel de geschreven als de gesproken taal wijken behoorlijk van elkaar af. Noren zullen Zweden niet zondermeer begrijpen en omgekeerd, juist vanwege de verschillende aspecten in de talen (het zijn overigens vooral Zweden die de Noren niet begrijpen). Maar, de talen wijken niet genoeg van elkaar af om elkaar niet meer te kunnen gegrijpen, vooral als het om geschreven taal gaat. Voor gesproken taal zijn er teveel regionale verschillen, zowel in Noorwegen als in Zweden.

Ik ben overigens geen Noor, maar woon wel al ruim 4 jaar in Noorwegen (waarvan 1 jaar vlakbij de Zweedse grens) en spreek de Noorse taal vloeiend.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_21790825
Ik bedoelde dat de zweedse en noorse taal erg op elkaar lijkt en ze, naar mijn weten, elkaar prima kunnen verstaan. Ik vergelijk het met beligsch, nederlands omdat dat een soortgelijke situatie is, net zoals engels en amerikaans (hoewel dat helemaal niets verschilt op zich). Niet zo letterlijk nemen.
Ik ben dan wel geen zweedse en woon er ook niet maar weet wel wat af van de zweedse (en noorse) taal.
Trouwens, vooral de geschreven taal wijkt af, spreektaal valt hard mee.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2004 21:08:31 ]
  Moderator maandag 6 september 2004 @ 22:06:25 #46
45833 crew  Fogel
pi_21792120
quote:
Op maandag 6 september 2004 21:07 schreef heaven7 het volgende:
Ik bedoelde dat de zweedse en noorse taal erg op elkaar lijkt en ze, naar mijn weten, elkaar prima kunnen verstaan. Ik vergelijk het met beligsch, nederlands omdat dat een soortgelijke situatie is, net zoals engels en amerikaans (hoewel dat helemaal niets verschilt op zich). Niet zo letterlijk nemen.
Ik ben dan wel geen zweedse en woon er ook niet maar weet wel wat af van de zweedse (en noorse) taal.
Trouwens, vooral de geschreven taal wijkt af, spreektaal valt hard mee.
Een aantal Noren denkt ook dat Nederlands en Duits bijna hetzelfde zijn omdat het 'gelijk klinkt'... als je beide talen niet kan, zou dat inderdaad wel een zo kunnen zijn, ze stammen in ieder geval van dezelfde stamtaal (die 'toevallig' ook hetzelfde is als die van Noors en Zweeds).

Feit is dat ze elkaar niet, redelijk of zelfs goed kunnen verstaan afhankelijk van het dialect dat ze spreken. Over het algemeen begrijpen Noren Zweden beter dan andersom, maar ze begrijpen genoeg van elkaar om in ieder geval een beetje een gesprek te hebben. Hoe verder iemand van de grens vandaan komt hoe moeilijker het wordt. Het is zelfs zo dat mensen uit sommige streken van zowel Noorwegen als Zweden met moeite door hun landgenoten verstaan worden (vooral mensen uit Sunnmøre en Skåne zijn lastig te verstaan). Vergelijk het maar met een Amsterdammer die een dialekt sprekende Groninger probeert te verstaan, gaat ook niet altijd zo makkelijk. Maar zelfs een Vlaams sprekende Belg en een Nederlander hebben soms moeite elkaar te verstaan vanwege de verschillende uitspraak van hetzelfde woord. Voor Noors en Zweeds komt daar nog bij dat de woorden om te beginnen al verschillend zijn en de uitspraak dus ook (verschillende uitspraak van een verschillend woord wat hetzelfde betekend bedoel ik dus)...
pi_21793441
"Als je beide talen niet kent"? Nou, alleen door die uitspraak lees ik al niet verder
  dinsdag 7 september 2004 @ 00:55:20 #48
56749 BlaZ
pi_21796183
quote:
Op maandag 6 september 2004 20:15 schreef Fogel het volgende:

[..]

Zweeds en Noors is helemaal niet hetzelfde als Nederlands en Belgisch (tenzij je met de Wallonen wil vergelijken :p)! Zweeds en Noors zijn welliswaar op vele vlakken gelijk, maar zowel de geschreven als de gesproken taal wijken behoorlijk van elkaar af. Noren zullen Zweden niet zondermeer begrijpen en omgekeerd, juist vanwege de verschillende aspecten in de talen (het zijn overigens vooral Zweden die de Noren niet begrijpen). Maar, de talen wijken niet genoeg van elkaar af om elkaar niet meer te kunnen gegrijpen, vooral als het om geschreven taal gaat. Voor gesproken taal zijn er teveel regionale verschillen, zowel in Noorwegen als in Zweden.

Ik ben overigens geen Noor, maar woon wel al ruim 4 jaar in Noorwegen (waarvan 1 jaar vlakbij de Zweedse grens) en spreek de Noorse taal vloeiend.
Zweeds <> Noors
Nederlands <> Duits

Noors en Deens schrijf je dan wel weer bijna hetzelfde. Alleen Noren verstaan geen Deens. Zweden verstaan Denen beter.

Voor Noren is Zweeds normaal altijd goed te verstaan..... zat zelfs Zweeds jurylid bijna laatste Noorse idols;
Å Ø Æ = Noors, Deens
Å Ö Ä = Zweeds
pi_21797838
Deens wijkt, zeker qua uitpraak, enorm af van de noorse en zweedse taal.
pi_21804234
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 08:04 schreef heaven7 het volgende:
Deens wijkt, zeker qua uitpraak, enorm af van de noorse en zweedse taal.
Noren en Denen verstaan elkaar beter dan Noren en Zweden....
Vrijwillig gebanned
  dinsdag 7 september 2004 @ 15:18:53 #51
83375 PuLZe
Valutaspeculant
pi_21804357
Noorwegen heeft dan ook geen vaste spelling, de meeste woorden komen voort uit het Deens.
Econoom in de notedop uyteraerdt
  donderdag 9 september 2004 @ 07:52:47 #52
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_21832553
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 15:12 schreef MartinusMagnus het volgende:

[..]

Noren en Denen verstaan elkaar beter dan Noren en Zweden....
Flauwekul. Noren verstaan Zweden net zo goed als wij Duitsers verstaan. De Zweden verstaan de Noren minder goed (ook net als de Duitsers die geen Nederlanders verstaan). Deens praten is voor Noren moeilijker dan zweeds maar het is wel weer makkelijker te lezen.
Proud Powerpauper
pi_21834998
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 15:18 schreef PuLZe het volgende:
Noorwegen heeft dan ook geen vaste spelling, de meeste woorden komen voort uit het Deens.
geen vaste spelling

zou wel erg eigenaardig zijn he.

noorwegen kent twee varianten, dat wel: ny-norsk en bokmal.
  donderdag 9 september 2004 @ 19:47:58 #54
56749 BlaZ
pi_21844791
quote:
Op donderdag 9 september 2004 11:27 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

geen vaste spelling

zou wel erg eigenaardig zijn he.

noorwegen kent twee varianten, dat wel: ny-norsk en bokmal.
mja nynorsk word nergens gebruikt. Noorse spelling is gewoon kopie van Deense spelling op een paar woorden na.

Noren en Zweden is net als NL-Duitsland inderdaad.
Beiden verstaan Denen niet echt goed. Zweden uit Malmö , Helsingborg regio daarentegen verstaan Deens vaak wel weer goed. Net als dat Nederlanders die dichter aan de Duitse grens wonen vaak beter Duits spreken.
  donderdag 9 september 2004 @ 20:02:36 #55
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_21845123
Oja btw jeg snakker norsk dus kom maar op
Proud Powerpauper
pi_21845215
hoezo wordt nynorsk nergens gebruikt?

diverse dialecten lijken ook meer op nynorsk dan op bokmal
pi_21845264
Jeg snakker Romsdalsk
Vrijwillig gebanned
pi_21845329
quote:
Op donderdag 9 september 2004 20:02 schreef Nuek het volgende:
jeg også
pi_21845362
quote:
Op donderdag 9 september 2004 20:02 schreef Nuek het volgende:
Unskøld, jeg taler kun Dansk.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')