abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21627001
Vervolg van Het grote kleine babietjestopic deel 24

Babietjes

9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
17 oktober 2003: Thomas, zoon van Lies en Zooi
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Pascalle Isabel, dochter van Meaghan
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Luckepuk
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
26 maart 2004: Ilse, dochter van ezzi
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
19 april 2004: Junah Ileah, dochter van Tan
17 mei 2004: Faith Cathryn, dochter van Psyche2003 (papa)
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
02 juli 2004: Ronja, dochter van RRRobert (papa)
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
04 juli 2004: Steijn, zoon van dolfg (papa)
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
6 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Little-Angel
12 augustus 2004: Djulian, zoon van Anitra
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
6 september 2004: Thijs, zoon van Bar_en_Mar

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's

O jee, gooide hem dicht. Hoop dat ik dit goed doe mensen

Dit was dus de laatste post uit deeltje 24:
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 21:51 schreef poemojn het volgende:
Snoopy, heb je anders al geprobeerd hem in een wipstoeltje oid mee te nemen zodat hij nog weet dat je vlakbij bent? Tenslotte is hij nog een beetje jong voor kiekeboe-spelletjes (daarmee leren ze dat je niet uit hun leven verdwijnt als je niet zichtbaar bent). Manipuleren kunnen ze op z'n vroegst met 6 maanden tenslotte.
Ik zet hem wel eens in zijn maxi-cosi naast me op de bank maar dan gaat hij brullen. Net als in de box, in zijn wiegje overdag enz. Zodra hij bij een van ons ligt met een pink in zijn mond is het goed. En 's nachts vind hij zijn wiegje ook geen probleem.
Maar wat ik zeg, hij is pas 3 weken dus misschien nog een beetje vroeg om er structuur in te brengen

[ Bericht 10% gewijzigd door Lois op 06-09-2004 20:46:29 ]
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 29 augustus 2004 @ 22:08:27 #2
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21627080
Ik wou al zeggen Snoop, ga nou snel een nieuw topic openen of moet ik het weer voor je doen

Weet ik niet het pak is van een ander kindje geweest en het labeltje is eruit.
Ze krijgt die aan als ze s avonds onder de douche of in bad is geweest en daarna nog mee naar boven gaat omdat ze alleen maar een rompertje in d'r slaapkza aan heeft, iedere keer omkleden vind ik zo'n onzin.

Ik denk iddd dat 3 weken te vroeg is, maar ik vind 7 weken ook onzin dus wie ben ik
  Jubileum moderator zondag 29 augustus 2004 @ 22:13:31 #3
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_21627209
snoop niet schrikken maar ik ga even je openingspost aanpassen met de lijstjes erin enzo.

zo gedaan
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_21627301
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 22:13 schreef Lois het volgende:
snoop niet schrikken maar ik ga even je openingspost aanpassen met de lijstjes erin enzo.

zo gedaan
Jemig zeg, wat een enorme lijst zeg. Dankjewel hoor
pi_21627369
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 22:08 schreef Luchtbel het volgende:
Ik denk iddd dat 3 weken te vroeg is, maar ik vind 7 weken ook onzin dus wie ben ik
Ben ik helemaal met je eens hoor. En ik wilde ook geen strak rooster voor mijn kleine mannetje instellen
Maar af en toe probeer ik eens wat. Af en toe iets langer in zijn box laten liggen bijvoorbeeld om hem te laten wennen. En dat lukt best. Dat kan heel handig zijn als ik ga douchen ofzo
  Jubileum moderator zondag 29 augustus 2004 @ 22:23:26 #6
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_21627439
Ik heb me bij Iris nooit aan schema's gehouden en gewoon haar ritme gevolgd. Gevolg was dat ik veel relaxter was, Iris heel relaxt was en als ze geborgenheid nodig had lag ze lekker op mijn borst.
Ik heb misschien makkelijk praten, ik had gezinshulp en een partner maar ik vind geborgenheid en veiligheid gewoon belangrijker dan doorslapen.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_21627608
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 22:23 schreef Lois het volgende:
Ik heb me bij Iris nooit aan schema's gehouden en gewoon haar ritme gevolgd.
En sliep ze wel veel overdag of was ze ook veel wakker?
pi_21627619
Zo te zien ben ik gelukkig niet de enige. Wij willen ook zoveel mogelijk haar ritme volgen (al heeft ze soms de pech dat ik even brood moet smeren of naar de wc oid terwijl zij begint te huilen) maar zijn al regelmatig daarom voor gek verklaard.
pi_21627631
Als Tobias er rustig van zou worden, zou ik dat meteen beamen. Maar als je urenlang met een klein, oververmoeid, driftig mannetje zit, dat eigenlijk gewoon moet slapen, maar alles wat om hem heen gebeurt veel te interessant vindt, en dus mooi weigert zijn ogen dicht te doen, ga je er toch anders over denken. Hij hoeft niet te slapen op de momenten dat het mij uitkomt, hoeft mijn ritme niet te volgen, en hoeft van mij ook nog niet door te slapen (Rick doet toch de nachtvoedingen )...als ie maar genoeg slaapt, anders is ie niet te genieten. En als ik hem niet regelmatig op bed leg, pakt ie hooguit 8 uur slaap, en da's nog minder dan wat ik zelf nodig heb

Maar zoals ik al zei, ieder kind is anders, iedere ouder is anders, dus zal iedereen het anders aanpakken.
  Jubileum moderator zondag 29 augustus 2004 @ 22:32:54 #10
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_21627663
Ze sliep voornamelijk veel overdag en was 's nachts veel wakker. Dat was heus wel eens bere-irritant hoor, het is niet zo dat ik het allemaal fijn vond maar na 3 maanden draaide het vanzelf om. Ze wilde meer van de wereld zien overdag en ging 's nachts steeds langer achter elkaar slapen. Toen eenmaal de bv echt gestopt was (met 6 maanden) sliep ze de nachten door, dus van 8 tot 7.

Pluis het was geen kritiek hoor, het is heus niet zo dat ik Iris alleen liet slapen als ze eindelijke omduvelde van de slaap. Ik heb haar gewoon steeds in bed gelegd als ik zag dat ze moe werd, en dat was veel de eerste maanden overdag.
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 29 augustus 2004 @ 22:34:35 #11
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21627705
Ik ben partnerloos maar leef echt volgens Jolies behoeftes, dat hoeft geen verschil te maken, als ik er kan zijn voor haar ben ik dat.
pi_21627725
Dat herken ik dus zo van Pluisje. Best moeilijk om zo'n kleintje te zien dat bijna omvalt van de slaap maar niet wil slapen en daardoor huilerig en tenslotte driftig wordt en over z'n toeren raakt.
Mij maakt het ook geen fluit uit op welke tijdstippen hij wel of niet slaapt maar het zou voor hemzelf zoveel prettiger zijn als hij gewoon in slaap viel als ie moe is.

Daarom probeer ik wat dingen uit om te kijken waar hij zich prettig bij voelt en dat hij dus in slaap valt als hij moe is. Of dat nou in bed, de box of zijn maxi-cosi is maakt mij niet uit.

En daarom vraag ik hier naar ervaringen van anderen. Misschien hebben Morris en ik er wat aan.
  zondag 29 augustus 2004 @ 22:38:52 #13
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_21627806
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 22:32 schreef Lois het volgende:
Pluis het was geen kritiek hoor, het is heus niet zo dat ik Iris alleen liet slapen als ze eindelijke omduvelde van de slaap. Ik heb haar gewoon steeds in bed gelegd als ik zag dat ze moe werd, en dat was veel de eerste maanden overdag.
Weet ik wel hoor, maar er hangt zo'n negatieve sfeer rondom het woord "structuur", alsof je je kind tot iets verschrikkelijks dwingt.
Terwijl ik eigenlijk precies hetzelfde doe als jij: hem in bed leggen als ie moe wordt. Alleen is ie het daar gewoon nog niet zo mee eens, en ben ik dan vrij hard: je bent moe, dus je gaat naar bed.
pi_21627845
Myrthe slaapt 's nachts na de voeding direct verder, maar ik heb nu ook zo min mogelijk licht aan en verschoon geen luiers tenzij dat echt noodzakelijk is, dus ik krijg zo zelf ook wel voldoende slaap. En overdag slaapt ze ook genoeg, ze slaapt bij mij veel beter dan in haar eigen bed. Alleen als ze een drukke dag heeft heeft ze 's avonds (nu:{) wel moeite om in slaap te komen en gaat ze erg jengelen.
  zondag 29 augustus 2004 @ 23:45:54 #15
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_21629441
Judith gaat ook nooit gewoon lief slapen. Echt een heel verschil met Daan. Daan sliep (of: slaapt) vrij veel en ging ook altijd lekker liggen. Viel ook nogal eens op de arm in slaap en liet zich nog wel eens in slaap wiegen.
Judith niet. Judith heeft sowieso minder slaap nodig, maar gaat standaard huilen als ze in bed gelegd wordt. De ene keer een half minuutje, de andere keer 10 minuten, maar gehuild wordt er. Eigenlijk word ik er al niet meer anders van: het hoort erbij. Wel jammer, want ook als ze heel moe is, vertikt ze het om in m'n armen in slaap te vallen. Het gaat vast wel een keer over
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 30 augustus 2004 @ 09:29:00 #16
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_21633565
De truuk (op bed leggen als ze moe is ) die ik dus gisteren om 19.30 uur heb toegepast werkt wel erg goed Ze werd om 02.30 pas weer wakker voor eten. Ik had haar om een uur of 21.00 nog wakker gemaakt voor een voeding, maar ze hoefde niet en lag zo weer te slapen bij mij op schoot Daarna maar weer op bed gelegd en vervolgens werd ze dus pas om 02.30 uur wakker. Ze heeft dus 7 uur geslapen en wel 8,5 uur niet gegeten
Nu ligt ze weer te krijsen, dus ik haar zo even pakken
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 30 augustus 2004 @ 10:17:04 #17
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_21634142
Tss, mijn truukjes werken beter op andere kinderen, dan op die van mezelf

Ik heb er zelf weinig van meegekregen ( ), maar Rick heeft Tobias net toen ie driftig met zijn knuistjes in zijn ogen zat te wrijven in bed gelegd...en hij is met slechts 1 geirriteerd brulletje in slaap gevallen
  maandag 30 augustus 2004 @ 10:40:50 #18
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_21634469
Liep ik gister nog trots te verkondigen hoe het er hier aan toe ging, niets is zo verraderlijk als de grillen van een baby.
Vannacht is hij van 02.30 tot 03.30 de hele tijd aan het knorren geweest. Niet wakker, maar ook niet slapen. En elke keer spuugde hij zijn speen weer uit, dus kon moeders er weer uit om die erin te pluggen. Dat ging een uurtje zo door.
Vervolgens werd hij om 04.30 wéér wakker en kon ik weer het speentje erin pluggen. Sabbel, sabbel en weg was hij weer. Toen weer om 05.30! Maar toen heb ik hem eruit gehaald om te eten en daarna is hij als een blok in slaap gevallen tot 09.00. Alleen moeders zit nu gigantisch te .
En nu ligt hij weer te pitten!
Ach, ik vind het al best, als hij vanmiddag dan nog maar wel eventjes slaapt. Kan ik zelf ook nog even wat slaap inhalen.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_21634889
Slaap lekker, Dutchie

Vandaag heeft Myrthe haar eerste inenting gehad. Ze huilde al toen we in de apotheek de ampullen voor de inenting ophaalden. Nu ligt ze lekker te slapen. Ze is wel stoer.

Wat een hangwangen zo, hè?
pi_21635172
Dat slapen van die kleintjes is in het begin zo verschillend. Joshua had ongeveer hetzelfde patroon als Tobias. Wilde echt niet slapen en vaak huilen. Hij vond het veel interessanter om alles om zich heen te bekijken en huilde dan tot hij over zijn moeheid heen was.

Joshua is nog niet een gemakkelijke slaper, maar hij heeft nu wel meer een ritme erin zitten. En dat is toch wel prettig vindt ik. Zo kom ik weer eens aan het huishouden toe.
pi_21635196
He Myrthe wat zie je er cool uit zo en wat lijk je groot op die foto
pi_21635345
Nou moe, nou ligt Morris al anderhalf uur in zijn box een beetje te sluimeren en op zijn speen te zuigen. Heerlijk zeg
pi_21636256
Luchtbel, moest jij vandaag niet naar het AMC met Jolie?
Of vergis ik me nu ?
  maandag 30 augustus 2004 @ 12:21:30 #24
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21636296
Myrthe meisje wat ben je stoer!
  maandag 30 augustus 2004 @ 12:28:31 #25
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21636430
Ja zijn net terug, maar heb niet zo veel te zeggen erover.
Zo 1,2,3 konden ze niks vinden of iets opmerkelijks zien.
Ze hebben ook wat bloed afgenomen en wat plas, plakten ze zo'n zakje in d'r luier, maar kind ging van ellende en kou steeds een beetje plassen, voor verder onderzoek.

Ze leek volgens hen ook heel gezond verder en zelfs vrij sterk waardoor ze ook niet weten wat er met d'r is/was. Wel vonden ze dat de zwelling op d'r achterhoofd, ze had een hele grote schaafwond daar van de bevalling, nog best dikkig was, dat kon het hysterische gillen wel verklaren. Ik ben in ieder geval erg blij dat zij d'r helemaal bekeken hebben. Ik ben echt wel gerustgesteld, ook al konden ze het niet echt verklaren. Het gaat nu ook al een paar dagen erg goed met d'r, dus misschien is het over.
  maandag 30 augustus 2004 @ 12:35:07 #26
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_21636559
Wat heerlijk Luchtbel dat je gerustgesteld bent. En laten we hopen dat het niet meer terugkomt

Is dat echt Myrthe op die foto? Wat lijkt / is ze al groot....!!!!
... ♥ ik mis je ♥
pi_21636639
Lekker hoor luchbel dat het al een paar dagen goed gaat en dat je voor nu ook wel weer gersut gesteld bent, nu maar hopen dat het weg blijft, want o het lijkt me zo wanhopig moeilijk als je kind zo ontroostbaar is, en je er maar niet achter kunt komen wat er aan de hand is.

En die foto van Myrthe, hahahaha erg grappig al een hele dame zo als ze staat.... en die wangetjes... hihihiihi
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 30 augustus 2004 @ 12:43:27 #28
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21636744
Dat is het ook, eerst dacht ik zelfs op een gegeven moment dat ik d'r te weinig te eten gaf omdat ze zo ontzettend hysterisch werd soms. Maar ook dat blijkt niet zo te zijn, nu de afgelopen dagen gaat het gewoon goed. Ik heb d'r gewoon heel veel om me heen, dat vind ze prettig.

Overigens was het wel tranen met tuiten daar, iedereen zat aan d'r, maar ze liet zich wel goed troosten, knappe meid
  † In Memoriam † maandag 30 augustus 2004 @ 12:46:01 #29
43556 miss_dynastie
pi_21636799
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 12:28 schreef Luchtbel het volgende:
dus misschien is het over.
Ik hoop het
Wanneer krijg je de uitslag van het bloedonderzoek?
  maandag 30 augustus 2004 @ 12:47:44 #30
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21636834
Eind van de week mag ik bellen. Ik ben zo opgelucht dat ze nu goed bekeken is en dat er geluisterd is.
  maandag 30 augustus 2004 @ 13:18:55 #31
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_21637471
Poeh LB, da's tenminste iets.

Myrthe, wat lijk jij al groot joh!
pi_21637762
Fijn dat er nu eindelijk serieus naar je geluisterd is Luchtbel en dat je gerustgesteld bent
  maandag 30 augustus 2004 @ 13:47:42 #33
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21638125
LadyS hoe is het met Amber gegaan vandaag?
  maandag 30 augustus 2004 @ 14:38:57 #34
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_21639129
We zijn net terug van de HA, Luchtbel.. Hij zag geen rare dingen die niet met een orthodontist opgelost zouden kunnen worden.
Ik heb hem ook nog even gevraagd over dat late inenten: Hij zei dat ik Amber maar zoveel mogelijk uit de buurt van andere kindertjes moest houden. Als ze NU kinkhoest krijgt is het erop of eronder zei hij, dus gewoon zorgen dat ze geen contact met andere kindere heeft.
Even naar mijn pijnlijke tepel laten kijken.. Moest hem goed schoonhouden en insmeren met Bepanthen (had hij nog nooit van gehoord ) en als het erger werd, moest ik het dezelfde dag nog laten zien, dan mocht ik gewoon tussendoor van hem

Luchtbel, wat fijn dat ze niks bij Jolie hebben kunnen vinden
pi_21639577
Fijn dat alles goed lijkt LB en LS

Myrthe is ook al een grote meid.
  maandag 30 augustus 2004 @ 17:36:19 #36
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21642503
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 14:38 schreef LadyS het volgende:
We zijn net terug van de HA, Luchtbel.. Hij zag geen rare dingen die niet met een orthodontist opgelost zouden kunnen worden.
Ik heb hem ook nog even gevraagd over dat late inenten: Hij zei dat ik Amber maar zoveel mogelijk uit de buurt van andere kindertjes moest houden. Als ze NU kinkhoest krijgt is het erop of eronder zei hij, dus gewoon zorgen dat ze geen contact met andere kindere heeft.
Nou gelukkig maar, komt vast helemaal goed dan!
Alleen kunnen we nu niet afspreken
pi_21642517
Lb en Ls klinkt allemaal goed, artsen die luisteren enzo is heel belangrijk!!!

Myrthe wat ben je stoer
pi_21643869
Ow fijn Luchtbellie dat je gerustgesteld bent!

LadyS ook fijn dat er verder niks met Amber is!

Myrthe, stoer joh
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  maandag 30 augustus 2004 @ 19:37:27 #39
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_21644607
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 17:36 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Nou gelukkig maar, komt vast helemaal goed dan!
Alleen kunnen we nu niet afspreken
denk het wel.. het ging erom dat er geen kinderen boven het wiegje hingen te hijgen had hij het over.. Dat zie ik Jolietje nog niet doen
Hij vindt ook dat je je kind tot 1 jaar niet teveel contact moet laten hebben met andere kinderen ook als ze wel zijn ingeent
En dan ben ik nu in tweestrjd:
  • hij is arts dus zal het wel weten
  • ik vind 1 jaar wat overdreven
  • Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
      maandag 30 augustus 2004 @ 19:39:00 #40
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_21644635
    We zijn vanmiddag ook naar de tandarts geweest. Amber was mee, dus ik had het ook aan hem laten zien en gevraagd wat hij ervan vond. Hij zei eigenlijk hetzelfde als de HA, alles zag er goed uit e.d. Het is afwachten hoe het zich verder gaat ontwikkelen.
      maandag 30 augustus 2004 @ 19:40:53 #41
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21644671
    Nee die zal niet hijgend boven d'r hangen, maar wij zijn wel in het ziekenhuis geweest vandaag en volgens mij is het zieknhuis DE plek om dingen op te doen.....maar goed kwee ook nie?
      Jubileum moderator maandag 30 augustus 2004 @ 21:57:39 #42
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_21647881
    Luchtbel wat fijn dat ze zo goed is nagekeken en dat je (deels) gerustgesteld bent. Nu nog even de bloeduitslagen afwachten en dan hoop ik dat jullie zonder veel zorgen weer verder kunnen genieten van elkaar.

LadyS, een jaar vind ik wat lang hoor. Ik zou gewoon wachten tot na de 1e inenting, daarna kunnen kindjes toch ook naar het kdv? Oke, ze worden misschien wat vaker ziek van veel contact met andere kindjes/mensen maar dat hoort er dan wel een beetje bij.

Iris is vandaag naar het cb geweest.
    Ze is nu 11 maanden en 3 weken, weegt iets meer dan 10 kilo ( ) en is 77 cm. lang. De lengte is 2x nagemeten omdat haar groeilijn ineens recht omhoog ging en dat waren ze niet gewend op het cb. Ze is ook echt de lucht ingeschoten vinden wij.
    Na de gebruikelijke vragen (eet ze goed, slaapt ze goed) kregen we alleen nog maar complimentjes over haar gedrag, eetpatroon en stralende gezondheid.
    Iris vond alles prima, die was ondertussen langzaam de speelgoedhoek aan het verbouwen met Eva.
    Eva ♥ en Iris ♥
      maandag 30 augustus 2004 @ 22:21:07 #43
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_21648568
    Luchtbel en LadyS, fijn dat alles goed is met jullie mooie meisjes! Dat stelt gerust hoop ik.

Iris is een grote meid! Binnenkort gaan we haar eerste verjaardag al vieren, jeetje, dat jaar is ook voorbij gevlogen!!!

Liam is, net als ik, verkouden aan het worden. Hij was vandaag niet in zijn hum bij de oppas, maar dat is natuurlijk niet zo gek dan. Als ik naga hoe ik me zelf voel vandaag! Keelpijn, vaag hoofd, verstopte neus. Morgen maar even vanalles in huis halen, neussprau e.d.
    Gelukkig zijn we allebei morgen vrij en lekker thuis dus.
    stormy waters...
    sailin'
      maandag 30 augustus 2004 @ 23:11:16 #44
    61800 Rottdog
    May all your dreams come true
    pi_21649936
    quote:
    Op maandag 30 augustus 2004 10:40 schreef dutchie het volgende:
    Liep ik gister nog trots te verkondigen hoe het er hier aan toe ging, niets is zo verraderlijk als de grillen van een baby.
    Vannacht is hij van 02.30 tot 03.30 de hele tijd aan het knorren geweest. Niet wakker, maar ook niet slapen. En elke keer spuugde hij zijn speen weer uit, dus kon moeders er weer uit om die erin te pluggen. Dat ging een uurtje zo door.
    Vervolgens werd hij om 04.30 wéér wakker en kon ik weer het speentje erin pluggen. Sabbel, sabbel en weg was hij weer. Toen weer om 05.30! Maar toen heb ik hem eruit gehaald om te eten en daarna is hij als een blok in slaap gevallen tot 09.00. Alleen moeders zit nu gigantisch te .
    En nu ligt hij weer te pitten!
    Ach, ik vind het al best, als hij vanmiddag dan nog maar wel eventjes slaapt. Kan ik zelf ook nog even wat slaap inhalen.
    Tjeetje Léon kon wel is naar hetzelfde feessie als Zoë zijn geweest kon het zelf getypt hebben, heb der amper wakker meegemaakt vandaag.

Luchtbel fijn meid dat ze het heel serieus hebben bekeken dat kan echt een gerust hart geven . zou het best een logische reactie vinden als het van die schaafplek zou komen

Gelukkig LadyS dat het niets voorsteld. Belachelijk dat ze zolang op die enting moet wachten

Myrthe wat een stoer pakkie heeft ze nog last gehad Poejmojn ????
      Jubileum moderator maandag 30 augustus 2004 @ 23:21:38 #45
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_21650249
    LadyS, ik heb nog even terug gelezen hoe oud Amber is bij haar eerste inenting en dan is ze dus 3,5 maand? Klopt dat?
    Eva heeft haar eerste inenting door drukte op het cb pas gehad toen ze 3 maanden was en Iris heb ik bewust pas laat ingeent toen ze bijna 4 maanden was. Ik vond, en vind 2 maanden gewoon een beetje jong. Iris was nog echt zo'n schrielkippie, en ik wilde dat ze eerst wat groter en steviger zou zijn en meer antistoffen van me had gehad. Het gevolg is dus dat Iris' schema afwijkt van dat van het cb maar daar doet niemand moeilijk over. We hadden vandaag een afspraak en ze wilden eigenlijk dat Iris haar 4e inenting kreeg want anders zou ze in de knoop komen met de verplichte BMR met 14 maanden. Wij hebben dat geweigerd, Iris wordt nu pas volgende maand ingeënt en wanneer die BMR dan moet dat zien we dan wel weer.
    Eva was ruim 2,5 dat ze haar BMR kreeg, doordat ze zo vaak ziek was heb ik dat eindeloos uitgesteld, en ook al deden ze daar niet altijd even makkelijker over, het blijft mijn beslissing.

Wat ik dus eigenlijk wil zeggen is dat je je niet alteveel moet blindstaren op de lijstjes van het cb, zolang er niks raars gebeurd is er niks mis met wat later inenten vind ik.
    Eva ♥ en Iris ♥
      maandag 30 augustus 2004 @ 23:26:30 #46
    61800 Rottdog
    pi_21650390
    quote:
    Op maandag 30 augustus 2004 23:21 schreef Lois het volgende:

Wat ik dus eigenlijk wil zeggen is dat je je niet alteveel moet blindstaren op de lijstjes van het cb, zolang er niks raars gebeurd is er niks mis met wat later inenten vind ik.
    Bedoelt het niet kwa lijstjes van de CB maar doelde zelf op dat er plots weer kinkhoest de kop op steekt, vindt het voor mezelf dus heel erg prettig dat ze haar eerste enting toch met 2 mnd kreeg.
      Jubileum moderator maandag 30 augustus 2004 @ 23:27:58 #47
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_21650446
    Daar heb je gelijk in Rottdog, dat was ook iets wat nog niet speelde toen Iris net geboren was dus ik heb wat makkelijk praten in dit geval, dat snap ik.
    Eva ♥ en Iris ♥
      dinsdag 31 augustus 2004 @ 09:56:07 #48
    26444 ezzi
    mama van ilse
    pi_21655466
    Goh, gisteren heb ik Ilse op tijd naar bed gedaan, om 8 uur, en da's een uur eerder dan normaal, en nu is het bijna 10 uur en mevrouw ligt nog heerlijk te maffen ??? Wat een slaapkop zeg.

Oh, en nu ik toch aan het typen ben, ik ben m'n 14 zwangerschapskilo's kwijt pfffewww *trots is*
      dinsdag 31 augustus 2004 @ 11:41:41 #49
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_21657324
    Lois op zich heb ik er ook geen problemen mee dat het later is, maar die kinkhoest zit me een beetje dwars Ze komt op zich niet zoveel in contact met andere kinderen. Wel met Ailani, maar die komt zelf (nog) niet in contact met andere kinderen, dus dat lijkt me niet zo kwalijk.
    Ik vraag morgen tijdens het weeguurtje of ze dan niet ingeënt kan worden (want 2 weken terug werden er ook kinderen ingeënt tijdens het inloopspreekuur.) Ena nders is het afwachten.

ezzi wat goed Ik ga mezelf morgen tijdens het weeguurtje ook even wegen.. Ben benieuwd Ik was er 14,5 van de 17 kwijt, en dat was 2,5 week geleden.
    pi_21657596
    Gefeliciteerd Ezzi! Ik moet er nog vier maar pas al weer een groot deel van m'n pre-zwangerschapskledij.

Rottdog, ze heeft er helemaal geen last van gehad. Alleen had de huisarts er een normale pleister op geplakt en die heb ik er later in bad afgehaald, dat deed wel behoorlijk pijn geloof ik.

Iris groeit dus erg goed

LadyS, pas na de 4e enting zijn kinderen voldoende immuun geworden voor kinkhoest enzo, en die is pas met 11 maanden dus ik kan me dat advies van je huisarts wel voorstellen.. Maar de ziektes waartegen geënt wordt kunnen vaak ook door volwassenen worden overgebracht. Je kunt haar ook moeilijk isoleren tot ze 18 is (dan moet ze wel aan de MSN voor sociale contacten )
    Kun je niet het vaccin meenemen van het cb en de huisarts laten enten?
      dinsdag 31 augustus 2004 @ 12:07:45 #51
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_21657885
    dat zou ik idd ook nog kunnen vragen, poemojn. Want als het altijd zo druk blijft hier dan krijgt volgens mij ook veel later die 4e inenting

*quarantainekamertje bouwen gaat *

Maar dat advies zou dus eigenlijk voor elk kind gelden. Hoe doen jullie dat? Gewoon in cantonact laten komen met andere kinderen? Of idd in isolatie tot een jaar
      dinsdag 31 augustus 2004 @ 12:15:37 #52
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_21658063
    LadyS, zijn alle consulatiebureaus bij jullie in de buurt zo druk? Bij ons mag je namelijk, als je dat wil, ook naar een andere wijk gaan dan degene die je "toegewezen" krijgt.

Ik ga Tobias niet als een idioot isoleren. Ok, ik verwacht niet dat ie in zijn eerste jaar nou ontzettend veel met andere kindjes in contact zal komen (geen kdv, weinig kleine kinderen in de buurt etc), maar ik ga het niet vermijden. Zodra hij zijn eerste prik heeft gehad (die krijgt ie over 2 uurtjes), is ie in ieder geval een beetje beschermd, dat vind ik wel fijn, maar het helemaal voorkomen dat je kind ziek kan worden lukt toch niet.
    pi_21658167
    Ik ben het wel eens met Pluisje (maar een prik beschermt niet direct, werkt pas na 2-3 weken). Je hebt ook babies die niet enig kind zijn en die worden ook wel aangeraakt door hun broers en zussen. Maar met zieke of verkouden mensen/kinderen zou ik wel wat voorzichtiger zijn.
      dinsdag 31 augustus 2004 @ 12:25:50 #54
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_21658266
    Weet je...
    Toen ik dat advies las van zo min mogelijk in aanraking komen met andere kindjes, dacht ik even: hm, daar zit wat in.
    Maar toen...ik ga zo met hem lopen in de wagen. Er hoeft maar een idioot een zebrapad te negeren
    We rijden ook regelmatig met hem in de auto. Hoeveel ongelukken gebeuren er dagelijks?

Als ik bij alles wat ik doe moet gaan nadenken of het geen gevaar oplevert, zelfs bij een gezellig bezoekje van/aan andere kinderen, heb ik geen leven meer.

Uitkijken bij zieke/verkouden mensen doe ik uiteraard wel, je hoeft het ook weer niet op te gaan zoeken, maar verder probeer ik toch enigzins zorgeloos door het leven te wandelen
      dinsdag 31 augustus 2004 @ 12:53:29 #55
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21658919
    LadyS, als je het wil, kan ik het wel bij ons vragen, ik ben vanmorgen geweest en het is er echt nooit druk en ze zijn heel aardig. Hebben overal prima de tijd voor, als het in Lelystad overal zo druk is en je wilt het echt liever eerder. Maar misschien moet je de huisarts vragen!

Jolie en ik zijn vanmorgen even op het spreekuur geweest op het cb. Ook om te vertellen hoe het gister gegaan was. De arts dara heeft d'r ook nog even bekeken en vindt d'r een stoere meid. Ze kan namelijk al heel goed (en erg lang ) d'r hoofd omhoog houden.

Ze deed al vanaf dag 1 d'r hoofd omhoog maar nu kan ze echt heel lang zo zitten en ze vindt het ook erg leuk...

En Amber, dit haal je niet meer in voor donderdag!

Trok gister trouwens die pyjama uit de kast, het enige pakje met voeten waar ze in kan en ze mocht hem meteen vandaag aanhouden want ws past ze er nooit meer in
    pi_21659231
    Wat een lekker dingetje is Jolie toch
      dinsdag 31 augustus 2004 @ 13:09:09 #57
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_21659320
    Jolietje!!!
    stormy waters...
    sailin'
    pi_21659503
    Jij vindt dat dus ook pyjama's? M'n moeder vindt dat échte babykleding. (Ik ben bang dat ik haar daarmee wat beledigd heb toen ik bij het uitpakken zei 'Hee wat handig, een pyjama!' )
      † In Memoriam † dinsdag 31 augustus 2004 @ 13:18:42 #59
    43556 miss_dynastie
    pi_21659543
    LadyS, zou jij eens bij little-angel kunnen informeren hoe het met haar en Morgaine gaat ??
      dinsdag 31 augustus 2004 @ 13:22:33 #60
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21659636
    quote:
    Op dinsdag 31 augustus 2004 13:16 schreef poemojn het volgende:
    Jij vindt dat dus ook pyjama's? M'n moeder vindt dat échte babykleding. (Ik ben bang dat ik haar daarmee wat beledigd heb toen ik bij het uitpakken zei 'Hee wat handig, een pyjama!' )
    het hoeft allemaal niet hip enzo maar als er van die knoopjes op de billen zitten vind ik het echt een pyjama
    pi_21659680
    Hier ook voor het eerst naar het CB geweest
    We moesten op het weeguurtje komen ivm met zijn lage gewicht en moeilijk eetgedrag. Meneer is 180gr in 1 week aan gekomen
    We zitten dus nu op 3240 en boven zijn geboortegewicht dus We mogen door gaan met de combi borstvoeding/flesvoeding want hij doet het daar heel goed op.
    En we mogen volgende week langs komen om te wegen, maar het moet niet meer. Iedereen dus heel tevreden. Ohja zijn vreetbuien is normaal, hij is waarschijnlijk een inhaalslag aan het maken, dus borstvoeding en daarna nog eens 90cc is helemaal ok volgens Cb hier
      dinsdag 31 augustus 2004 @ 13:27:30 #62
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_21659745
    Ik noem dat soort dingen ook een pyama, maar Amber krijgt ze ook net ze goed wel eens overdag aan

miss-d, ik zal zo even een smsje sturen naar haar

En ik ga Amber dan ook maar niet als een idioot isoleren Luchtbel, ik zou het erg op pris stellen als je het zou willen vragen daar. Dan vraag ik het hier ook op het inloopspreekuur morgen.
    En ik denk idd niet dat Amber Jolietje inhaalt morgen
      dinsdag 31 augustus 2004 @ 13:28:16 #63
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_21659757
    Djulian ga lekker door met je vreetbuien
      dinsdag 31 augustus 2004 @ 13:30:29 #64
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21659797
    Goed zo Djulian!!

LadyS vraag het morgen even als ze je niet verder gaan helpen dan loop ik vrijdagmorgen wel even bij ons binnen. Is 2 minuutjes lopen, dus da's geen probleem
      dinsdag 31 augustus 2004 @ 13:39:37 #65
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_21660018
    zal ik doen LB!

Heb Amber net weer op bed gelegd vóórdat ze sliep en ze heeft wel even liggen mekkeren weer, maar volgens mij slaapt ze nu heeft een klein half uurtje geduurd...
    Ik ga ook maar eens een dutje doen dan.

ze slaapt trouwens wel goed door alleen op de verkeerde tijden van 21.00 uur tot 04.50 uur
    Dus dat gaat de goede kant op
    pi_21660641
    Dat gaat zeker de goeie kant op Amber, nu alleen nog alles 2 uurtjes verplaatsen en dan kunnen papa en mama ook lekker doorslapen!!!

Djulian heeft hier zijn laatste voeding rond 23 uur en dan komt hij tussen 3 en 4 uur weer. Het slapen op zijn eiegen kamer gaat trouwens ook goed, mama komt veel meer tot rust zo
      dinsdag 31 augustus 2004 @ 15:26:56 #67
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_21662443
    Zo, wij hebben het cb weer gehad, en daarmee ook zijn eerste prik, die hij met een brede grijns ontvangen heeft

Tobias weegt nu 6725 gram en is 60,5 cm, lekker mollig dus
    Wel gaan we beginnen met inbakeren. Ik heb zijn slaapgedrag voorgelegd, en de wijkverpleegkundige kwam meteen met die suggestie, ook met het oog op zijn "neeeee ik wil niet stilzitten!!! gedrag" in de spreekkamer. Zo hopen we dat ie wat rustiger in slaap valt, en als ie wakker schrikt zichzelf ook niet nog eens veel wakkerder gaat maken door zo wild om zich heen te trappen.
    Omdat het een kindje is dat niet uit zichzelf zijn rust pakt, raadde ze aan om hem (zoals ik nu al doe) 2 keer per dag op bed te leggen. Even geen prikkels van buitenaf, even rusten. Maakt niet uit als ie niet slaapt, of zelfs ligt te huilen, hij rust ervan uit, kan dingen verwerken. Daarin moet ie gewoon gestuurd worden, want zolang hij beneden is pakt ie die rust zelf niet. Natuurlijk mag ik hem er wel uit halen als ie overstuur wordt.

En hij mag een flesje minder, als het zo uitkomt. Slaapt ie snachts namelijk lang, en pakt ie overdag ook 2 lange dutjes, dan moet ik nog wel eens proppen om er 6 flessen in te krijgen. Nu mag ik hem gewoon overdag en s avonds 5 flessen geven, en als ie er zelf om komt 's nachts nog 1, maar slaat ie die over is het geen probleem.

En hij mag met Rick op ouder en kindzwemmen, dus het Nemo-zwembroekje ligt al klaar (nee, niet voor Rick ).
      dinsdag 31 augustus 2004 @ 16:49:48 #68
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21664246
    Pluis wacht je met zulke dingen dan tot het cb toestemming geeft?
    Ik doe dat namelijk helemaal niet

Heeft ie last van z'n prik?
      dinsdag 31 augustus 2004 @ 16:56:59 #69
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_21664408
    Dat ouder en kindzwemmen wel, omdat het zwembad zelf 3 maanden aangeeft als grens, maar dat blijkt nergens op gebaseerd te zijn.
    Ook het inbakeren (was ik zelf nog niet echt op gekomen eigenlijk) wilde ik wel graag even met hun bespreken.

Die dutjes, nou ja die deed ik zelf ook al zo, dus daar viel weinig meer over te praten, behalve dan dat ik gewoon zo door moest gaan. Wel even fijn om bevestiging te krijgen, omdat je toch veel tegenstrijdige dingen hoort.
    En die flessen...ik was op eigen houtje al grotere flessen gaan geven, en had al zoiets van "als ie een nacht doorslaapt kan ie ook best met een fles minder". Maar sinds dat moment heeft ie niet echt meer doorgeslapen
    Ik heb gelukkig een heel leuk CB, hun instelling is dat de moeder over het algemeen het beste weet wat het kind nodig heeft, en zij je dus (mits je je kind geen vreselijke dingen aandoet), niet zullen tegenhouden, hooguit adviseren.

Hij is wel wat huilerig/hangerig lijkt het, maar dat kan ook komen omdat ie niet echt een middagdutje heeft kunnen doen.
      dinsdag 31 augustus 2004 @ 17:00:35 #70
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21664504
    Jah nee ik bedoelde eigenlijk die flessen, ik bedoelde het meer als in dat ik er nooit over nagedacht had, dat het de bedoeling was dat je eerst overlegde Jolietje krijgt 5 flessen van 165 en dat heb ik gewoon zelf maar gedaan, dat steeds iets veranderd als ze honger leek te hebben.
    Ik was me daar verder helemaal niet van bewust dat je dat ook eerst kon overleggen

Ik heb ook aardige mensen daar, dus het zal wel goed zitten daar niet van.

Ah gossie, had je van te voren wat in huis gehaald of niet voor het geval hij last kreeg?

ik ben niet nieuwsgierig, ik kijk graag af
    pi_21664624
    Je hoeft ook niets met hun te bespreken Luchtbel, alleen als je daar zelf behoefte aan hebt. Je hoeft er ook niet naar toe te gaan, het is nl vrijwillig.
      dinsdag 31 augustus 2004 @ 17:09:05 #72
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_21664684
    We hebben paracetamol in huis, dat mag ie als ie 39 graden koorts heeft, en er echt last van heeft. Voorlopig heeft ie geen koorts, en ook niet echt veel last, dus die ligt nog in de verpakking

Ik vind het met flesjes wel fijn om te overleggen, het is zeker met zijn gewicht een heel rekenwerk om erachter te komen wat ie op een dag nodigheeft, dus zeker als ik hem minder wil gaan geven overleg ik dat liever even. Normaal gesproken krijgen babietjes van 2 maanden (volgens hun schema) 5 flessen van 140-160 ml, maar je mag er ook rustig nog een 6e fles met dezelfde hoeveelheid bijgeven als ze daar om vragen.
    Tobias zit nu op 150 (150 water, en daar dus nog de voeding bij), en daar mag ie er dus 6 van, maar komt ie op 5 uit, is dat ook geen probleem. Mocht ie continue maar op 5 uit blijven komen, dan ga ik wel over op wat meer voeding, maar vooralsnog laat ik het maar even zo.
      dinsdag 31 augustus 2004 @ 17:10:33 #73
    61800 Rottdog
    pi_21664721
    Ik ook niet hoor Luchtbel, Zoë zit ook gewoon op 5 flessen ga haar echt niet wakker maken voor die fles en kwa tijden inbouwen doe ik dat ook niet. Dat heb ik zelf beslist .Voor de rest gaat het hier wel om vraag en aanbod is ze sóchtends wat vroeger is dan krijg ze 4 uur later vanaf die tijd gerekend haar volgende fles. Denk dat het ook zo geldt voor bortvoeding.

LadyS als je vandaag is belt en vraagt of ze de spuit voor morgen klaar willen maken dan moet dat toch geen probleem zijn denk ik want kwa tijd is het niets.

Hmmmm Pluis wat schiet hij kwa gewicht al mooi op mjammie zo'n lekkere spekbaby

Poejmojn erg prettig dat myrthe geen last van het prikje heeft gehad

Moest wel ff lachen om die badstof dingen met voetjes vindt het absoluut ook pyama's en niet mooi om het zoals als een pakje aan te trekken Heb ze ook gekregen en zelfs van mensen waarvan ik zou denken die kennen me toch

Zoë is al twee daagies erg min, geen koorts ofzo maar gewoon absoluut niet lekker slaapt heel veel en mekkert tussendoor zelfs onder de fles dat zijn we niet van haar gewend dus veel aaitjes over het bolletje geven .
      dinsdag 31 augustus 2004 @ 17:10:59 #74
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21664736
    Ik snapte het al even niet meer, ik dacht dat ik het misschien verkeerd begrepen had
      dinsdag 31 augustus 2004 @ 17:15:23 #75
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_21664836
    quote:
    Op dinsdag 31 augustus 2004 17:10 schreef Luchtbel het volgende:
    Ik snapte het al even niet meer, ik dacht dat ik het misschien verkeerd begrepen had
    Je hoeft van niemand toestemming te hebben wat je met haar doet, het is jouw kind!

Alleen als je, zoals ik, twijfelt of je wel de juiste hoeveelheid voeding geeft, is het handig om het even bij ze te checken
    Maar had ik niet deze week een afspraak gehad, dan was ik zelf ook gewoon wat gaan schuiven met zijn flessen, ik merk het vanzelf wel als ie het daar niet mee eens is
      dinsdag 31 augustus 2004 @ 17:16:18 #76
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_21664855
    quote:
    Op dinsdag 31 augustus 2004 17:10 schreef Rottdog het volgende:

Hmmmm Pluis wat schiet hij kwa gewicht al mooi op mjammie zo'n lekkere spekbaby
    Zware botten
      dinsdag 31 augustus 2004 @ 17:18:19 #77
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21664918
    quote:
    Op dinsdag 31 augustus 2004 17:15 schreef pluisje het volgende:

[..]

Je hoeft van niemand toestemming te hebben wat je met haar doet, het is jouw kind!
    Nee dat weet ik wel.
    Ik dacht alleen dat ik de bedoeling zeg maar verkeerd begrepen had

Wij gaan straks ook samen zwemmen, we hebben een zwemkaart gekregen van m'n collega's, heb er nu al zin in!
    pi_21665021
    Pluisje, misschien een tip; probeer eens 'inbakeren brengt rust' van Rita Blom te lezen, zijn wel veel mensen enthousiast over. En let er bij het inbakeren op dat de heupen niet te strak ingewikkeld worden, dat kan heupproblemen veroorzaken (op internet zijn wel meer nadelen te vinden, misschien vind je het prettig die ook te lezen voor je er bij Tobias aan begint?). Je kunt ook speciale slaapzakken kopen (bakerzakken). Daarmee is de kans dat je hem verkeerd inbakert in elk geval al veel kleiner. (Niet alle cb-medewerkers hebben uitgebreide cursussen mbt inbakeren gevolgd.)
    pi_21665139
    quote:
    Op dinsdag 31 augustus 2004 17:16 schreef pluisje het volgende:

Zware botten
      dinsdag 31 augustus 2004 @ 17:27:59 #80
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_21665175
    Zij heeft dat wel gevolgd, en ze heeft me ook het een en ander verteld. Hier in de thuiszorgwinkel verkopen ze die kant en klare doeken (of zakken, iig iets wat heel makkelijk werkt zei ze), en als ik vragen heb kan ik donderdag weer langskomen, dan doet ze het een keer voor. Dat boekje wat ze noemt heeft ze normaal altijd in gekopieerde vorm liggen om uit te delen, maar die waren nu net op, maar dat verkopen ze ook in de thuiszorgwinkel, dus die nemen we denk ik ook meteen maar mee.

Ik zie het niet als dé oplossing voor zijn slaapprobleem, maar wel als een hulpmiddel om hem iig stil te laten liggen. Onze ervaring is dat als ie eenmaal stilligt, hij ook vanzelf in slaap kukelt. Dus ik ben benieuwd.

Heb je Myrthe zelf ook ingebakerd? Omdat je al die dingen zo op weet te noemen?
    pi_21665218
    quote:
    Op dinsdag 31 augustus 2004 17:16 schreef pluisje het volgende:
    Zware botten
    Houd je mond jij

Sjouwde me een breuk aan m'n kleinste broertje. Iel ventje was het altijd, totdat je hem optilde . . .
    Take my love, take my land, take me where I cannot stand
    I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
    Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
    Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
      dinsdag 31 augustus 2004 @ 17:32:57 #82
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_21665291
    quote:
    Op dinsdag 31 augustus 2004 17:29 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

Houd je mond jij

Sjouwde me een breuk aan m'n kleinste broertje. Iel ventje was het altijd, totdat je hem optilde . . .
    Haha, nee, iel kan je Tobias met de beste wil van de wereld niet noemen
    Maar een breuk tillen...ja, dat herken ik wil...
      dinsdag 31 augustus 2004 @ 17:39:20 #83
    61800 Rottdog
    pi_21665423
    Blijft het lekker een heerlijke spekbaby vinden lekker puh
    pi_21665596
    Nee, ik had er voor haar geboorte al over gelezen. Dat het nu weer 'in' is, en dat ingebakerde kinderen vroeger aan een spijker aan de muur werden gehangen enzo. De kraamverzorgster kwam er ook mee omdat ze zoveel huilde 's nachts (bleken later kramp'jes' te zijn). Ik ben er niet zo'n voorstander van.. Strak instoppen wel, dat vond ik vroeger zelf ook fijn, maar niet van het alle bewegingsvrijheid afnemen.

Artikel over inbakeren van Kindje op Komst.

[ Bericht 15% gewijzigd door poemojn op 31-08-2004 19:09:36 ]
    pi_21668286
    pffff wat een grote hoeveelheden zie ik voorbij komen met de flesjes. Is er niet ergens een schema te vinden wat baby's ongeveer moeten hebben? Dan weet ik hoe ik het op moet bouwen met Djulian.
      dinsdag 31 augustus 2004 @ 20:16:40 #86
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_21668909
    anitra, neem Djulian zijn gewicht, doe dat maal 150 en verdeel dat over het aantal flessen wat ie krijgt, dan weet je wat ie ongveer moet hebben. succes! (en staar je er niet blind op, als je zelf geen trek hebt, eet je ook minder)
    stormy waters...
    sailin'
      dinsdag 31 augustus 2004 @ 20:25:05 #87
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_21669049
    Tobias heeft inmiddels verhoging (38 graden), is hangerig en heeeeel sielug

Nu ligt ie in zijn bedje, te slapen, maar af en toe hoor ik echt zo'n klagerig geluidje door de babyfoon. Hopen dat ie snel opknapt, dit vind ik zo sneu.
    pi_21669855
    Anitra, op de verpakking staat toch ook hoeveel en hoevaak bij leeftijd/gewicht? We hebben 1x voor Myrthe een flesje gemaakt (ze wilde de hele avond doordrinken, later bleek dat ik door 4 borstontstekingen achter elkaar waarschijnlijk een verlaagde melkproductie had) en toen hebben we gewoon de aanwijzingen op de verpakking opgevolgd.

Vanavond is Myrthe in de kinderwagen in slaap gevallen ipv bij één van ons op schoot! Ze werd altijd wakker als hij niet bewoog maar ze slaapt nu gewoon door. We waren gisteren bij mijn ouders, vertelden dat ze de laatste tijd bewust naar speelgoed slaat en grijpt als ze op haar rug ligt en je houdt iets boven haar en dat wilden m'n ouders toen zien. (We hebben een speelkleed besteld maat 't duurt nog even voor dat geleverd wordt.) Op zolder bleek nog het speelding te liggen waar ik vroeger nog mee gespeeld heb, daar heeft Myrthe gisteravond haar kunstjes mee vertoond, en we hebben het hier aan de kinderwagen gehangen. Ze vindt het erg leuk om er mee te spelen en is zojuist gewoon in slaap gevallen.

Je mag Tobias ook paracetamol geven Pluisje, of heb je dat al gedaan? Voelt-ie zich misschien iets beter mee.

/ edit
    O ja, wat ik nog wilde zeggen: zet het wipstoeltje niet te dicht bij planten. Heb ik gisteren per ongeluk wel gedaan en ze greep een tak, boog de plant naar zich toe en wilde een hap van de bladeren nemen. De meeste planten zijn niet erg gezond en deze is waarschijnlijk zelfs licht giftig, dus ik zet haar voortaan wel ergens anders neer. Maar misschien nog een tip voor jullie: ga er van uit dat je kind meer kan dan je verwacht.

[ Bericht 29% gewijzigd door poemojn op 31-08-2004 22:01:31 ]
      dinsdag 31 augustus 2004 @ 23:30:27 #89
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_21673335
    Paracetamol raadde het cb aan als ie meer dan 39 graden koorts heeft, en er echt last van heeft. Nu ligt ie eigenlijk al heel de avond op bedje, en hoor ik zo nu en dan zo'n zielig geluidje, maar hij slaapt verder wel lekker volgens mij.
    Moet me steeds bedwingen om niet naar boven te rennen als ik hem zo'n mekkertje hoor doen, maar ik denk dat ik hem daar alleen maar wakkerder mee zou maken, en daar is ie ook niet bij gebaat. Over een paar minuutjes gaan we hem een flesje geven en even knuffelen.

Niet leuk, zo'n zielig kindje
    pi_21673762
    Pluisje, veel mensen geven uit voorzorg al voor de inenting paracetamol dus als jij dat zelf liever wel zou doen maar het nu nalaat om het advies van het cb kun je toch ook lekker eigenwijs zijn en wel wat geven?
      woensdag 1 september 2004 @ 06:18:43 #91
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_21677368
    Liam is samen met mij stront verkouden. echt heel zielig. Veel huilen en bij papa of mama willen zitten, zeker 's middags laat. Dus we hebben hier de neusdruppels, de luuf en de paracetamol in de aanslag, voor zowel moeder als kind
    Vandaag moet ie gewoon naar de oppas, ik hoop dat het gaat.

Pluisje, het zal inmiddels wel weer beter gaan met Tobias, maar ik zou gewoon paracetamol geven hoor, net wat peomojn zegt eigenlijk. wij gaven een paar uurtjes na de inenting paracetamol, want ik vind niet dat ze zo zielig hoeven te zijn.
    stormy waters...
    sailin'
    pi_21677568

Dat van die paracetamol ga ik volgende keer misschien toch maar doen. Had het nu niet gedaan, omdat je hem dan 4 uur later weer moet geven, om het gevaar van temperatuurwisselingen tegen te gaan, en ik wilde hem (en ons) liever niet daarvoor uit zijn slaap halen.
    Maar van die slaap is toch niet zo gek veel terecht gekomen

Maar goed, na een onrustige nacht, en steeds meer richting de 39 graden oplopende temperatuur, zie ik sinds een half uurtje opeens mijn vrolijke (en vooral wakkere ) mannetje weer verschijnen. En jawel, een blik op de thermometer leert dat zijn temperatuur inmiddels ook in gestaag tempo weer aan het dalen is (38,1).

Maar wat was ie zielig zeg, ik heb hem nog nooit zo hulpeloos horen snikken als vannacht
    pi_21677770
    Pluisje, wij hadden een homeopatisch zetpilletje gegeven ... Ik weet zo niet welk soort het is, maar het werkte prima (Of ze kan er gewoon goed tegen, dat weet je natuurlijk ook nooit)...

Vandaag gaat mevrouw voor het eerst een hele ochtend naar het KDV ... Ik ben benieuwd of ze ook gelijk de baas gaat spelen
    In ieder geval zal ze wel heel moe zijn, na afloop, dus daar heeft mama vanmiddag vast geen 'last' meer van (of juist wel ) en slaapt ze een gat in de middag ...
    Het is wel spannend om te ervaren hoe je eigen kind op zo'n omgevingsverandering reageert maar ik ben er niet echt bang voor; ze is echt een allemansvriend
      woensdag 1 september 2004 @ 09:05:33 #94
    2565 Elegantly Wasted
    can you handle me?!
    pi_21677968
    Zow, hier eindelijk dan es een up date van hoe het met onze Glenneman gaat.

Ik heb wel gemerkt dat de zomervakantie niet de handigste tijd is om te bevallen. Bezetting in het ziekenhuis is minimaal, kraamhulp kon maar voor halve dagen komen ivm de drukte (handig als je helemaal niet mobiel bent na een keizersnee) en bij het CB kunnen we pas (ook ivm vakantie/drukte) op 7 september voor het eerst terecht; Glenn is dan precies 8 weken.

En Glenn......tja, die is geweldig! Ik ben helemaal van de boekjes en schema's afgestapt, want meneer geeft zelf wel aan wat-ie wil! Volgens de boekjes moet hij 150 ml per kilogram per dag drinken, dat is dus 825 ml op een dag. Nou dat heeft-ie dus nog nooit gedronken he.
    Hij drinkt 6 flesjes van ongeveer 110 ml op een dag en vindt dat meeeeer dan genoeg. Hij drinkt ze ook alleen overdag want na 9 uur 's avonds wenst meneer niet meer gestoord te worden want dan slaapt-ie. Tot half 7 de volgende ochtend!! In het begin vond ik dat best wel eng, dat-ie zo lang niet at, maar hij groeit goed en het is een heel vrolijk en actief manneke, dus waarom alles precies volgsens "het schema" willen doen? Volgende week weer wegen, maar gezien de kleertjes die hij nu al niet meer past zit dat wel goed.

Ow, en zo leuk om te lezen hoe het met Glenn zijn 'leeftijdgenootjes' gaat. Als het goed is krijgen we binnenkort een snellere internetverbinding (eindelijk!!!!!!) en ben ik ook wat vaker on-line.
    Do you lead, or are you led?
    Are you sure that you don't care?
    pi_21678067
    De eerste maand hoeft zo'n kleintje toch geen 150ml per kilo te drinken? Ik dacht dat het dan wat minder was
    Maar wel fijn om te horen dat't goed gaat! En je wordt ook echt verwend, doordat Glenn 's nachts niet komt
    pi_21678258
    Het ligt er volgens mij ook aan hoe groot de kindertjes zijn. Ik meen me te herinneren dat Glenn ook nogal een bonk was bij zijn geboorte, en dan moet je dat regeltje niet al te strict nemen.
    Het is er vooral om te zorgen dat kleine babietjes genoeg drinken, de wat grotere babys geven zelf wel aan wat ze willen volgens mij
      † In Memoriam † woensdag 1 september 2004 @ 09:35:30 #97
    43556 miss_dynastie
    pi_21678305
    He, wat leuk om weer eens iets van je te horen EW!!! Fijn dat het zo goed gaat met Glenn!! En hoe is het met jouzelf?
      woensdag 1 september 2004 @ 10:07:54 #98
    2565 Elegantly Wasted
    can you handle me?!
    pi_21678705
    De wijkverpleegster vond echt dat het te weinig was. Ik heb er zelf nog een week of wat moeilijk over gedaan, maar waarom problemen maken als er geen problemen zijn.....
    Enneh, Glenn was bij geboorte 5235 gram dus ja best een bonkje jah... Het voordeel daarvan is natuurlijk weer dat we de nachtvoedingen bijna gelijk hebben kunnen overslaan.

En met mijzelf gaat het goed, ben maandag voor de nacontrole in het ziekenhuis geweest en de wond is mooi dicht. Ben sinds anderhalve week eigenlijk weer klachtenvrij en kan nu dus weer tillen/bukken enz. Kortom: langzaam weer de oude.
      woensdag 1 september 2004 @ 10:30:38 #99
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_21679002
    Pluisje, de kinderarts/vriendin die Léon bij zijn geboorte onderzocht heeft, heeft zelf ook een kleintje. Als zij een prikje krijgt dan heeft de kleine kort daarvoor al een paracetamol gekregen. Het mag dus allemaal best.
    Ik heb alleen zelf zoiets van, als het zonder ook goed gaat dan liever zonder.

Doet me er trouwens aan denken dat ik nog wel Spiroflor moet halen voor Léons volgende prikje. Dat voorkomt een 'stijf' beentje.
      woensdag 1 september 2004 @ 10:32:21 #100
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_21679032
    Hé EW, leuk eens weer wat van je te horen. En goed nieuws ook nog! Dat horen we graag.
      woensdag 1 september 2004 @ 10:47:03 #101
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_21679261
    quote:
    Op woensdag 1 september 2004 10:30 schreef dutchie het volgende:
    Pluisje, de kinderarts/vriendin die Léon bij zijn geboorte onderzocht heeft, heeft zelf ook een kleintje. Als zij een prikje krijgt dan heeft de kleine kort daarvoor al een paracetamol gekregen. Het mag dus allemaal best.
    Ik heb alleen zelf zoiets van, als het zonder ook goed gaat dan liever zonder.

Doet me er trouwens aan denken dat ik nog wel Spiroflor moet halen voor Léons volgende prikje. Dat voorkomt een 'stijf' beentje.
    Spiroflor...dat heb ik hier dus gewoon liggen....
    Misschien had ik dat er beter ook op kunnen smeren, helpt vast een stuk beter dan een dichte tube in een laatje

Ik ben ook niet zo van de pilletjes bij die kleine ukkies. Ja, hij had het niet naar zijn zin vannacht, was erg zielig, maar zijn koorts was nog onder de 39, dus daarom heb ik het toch niet gegeven. Als je dan achteraf hoort dat ze daar zo van op kunnen knappen, denk je toch "dat doen we volgende keer wel anders", maar het kan ook zo zijn dat ik bij zijn volgende prik toch weer besluit hem niks te geven.
    Eigenlijk op het moment dat ik vannacht (nou, vanmorgen om 6 uur eigenlijk) dacht "en nu ga ik hem een zetpilletje geven" omdat de koorts steeds iets hoger werd, zag ik hem opeens opleven en de koorts gaan dalen. Ik denk dat ie de bui al zag hangen, en na steeds die thermometer, niet ook nog eens een pil tussen zijn billen wilde
    pi_21681532
    En hebben jullie je kind al ingeschreven bij een basisschool? Dat vroeg iemand ons pas. Wij zijn nog niet zo ver (al zagen we wel een interessante basisschool op tv noord gisteren). Is hier al wel iemand serieus daar mee bezig?

Pluisje, meestal geven vooral de 1e en 4e prik bijwerkingen dus misschien heb je het de volgende keer sowieso niet nodig.
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 september 2004 @ 12:47:43 #103
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_21681556
    Met 1,5 jaar was ik al laat... Dus informeer zeker bijtijds naar de wachttijden.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      woensdag 1 september 2004 @ 13:06:44 #104
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_21681943
    Hier moet elke school alle leerlingen aannemen hoorde ik, maar ik hou het wel in de gaten.
    pi_21682029
    Bij djen op school gaan ze er gelijk vanuit dat Djulian over 4 jaar ook bij hun komt, dus inschrijven niet nodig. Nu is Djen d'r school ook een lekkere kleine school, max 80 leerlingen in het jaar, 4 combiklassen en dus max 20 leerlingen in een combiklas. Broertjes en zusjes worden automatisch gelijk aangemeld.
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 september 2004 @ 13:15:53 #106
    13151 crew  Rewimo
    pi_21682135
    Broertjes en zusjes hebben voordelen ja

Maar voor een eerste kind moet je echt bijtijds gaan informeren, zeker in de wat grotere plaatsen.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_21682253
    En dat ondaks dat Djen al van die school af is al Djulian naar school gaat. Maar met een 2e is het idd veel makkelijker.
      woensdag 1 september 2004 @ 13:50:48 #108
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_21682875
    quote:
    Op woensdag 1 september 2004 10:47 schreef pluisje het volgende:

[..]

Spiroflor...dat heb ik hier dus gewoon liggen....
    Misschien had ik dat er beter ook op kunnen smeren, helpt vast een stuk beter dan een dichte tube in een laatje
    Nog erger: ik heb het er met jou net over, ga vervolgens winkelen en vergeet alsnóg de spiroflor.
      woensdag 1 september 2004 @ 14:36:14 #109
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_21683903
    Amber is net weer gewogen en ze weegt inmiddels 4865 gram. Dat betekent dat ze 310 gram is aangekomen in een week
    Vooral zo doorgaan zei de wijkverpleegkundige

Luchtbel, ik ben het vergeten te vragen van die inentingen.. toen ik eraan dacht was ze eindeloos in gesprek met iemand Ik bel Icare van de week wel eventjes op
    pi_21686899
    waah die amber, goed hoor. en ladyS de bv loopt dus ook weer 'als een tiet' mag ik hieruit concluderen? fijn! (of heb je nog last van die pijnlijke tepel? sorry, ben niet zo goed bijgelezen).
      woensdag 1 september 2004 @ 17:28:14 #111
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_21687707
    de bv gaat weer prima Ik heb nog wel een beetje last van die pijnlijke tepel en als het erger werd moest ik terug naar de HA. Maar ik kan er weer gewoon mee voeden. Dus dat gaat allemaal weer goed.
    Dus als het zo doorgaat wordt Amber een lekker dikkerdje met lekkere spekken
      Licht Ontvlambaar woensdag 1 september 2004 @ 18:29:40 #112
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_21688877
    EW
    Leuk om te horen dat het met jullie en met Glenn zo lekker gaat. Met zijn datumtweelingzusje Isa gaat het ook prima

Isa groeit zo zichtbaar dat ik niet meer naat het weeguurtje ben geweest. Ze begint steeds meer te lachen en reageren op ons Op dit moment heeft ze zelf haar voedingen teruggebracht tot 6, waarvan papa er eentje geeft (afgekolfde melk). Ze slaapt meestal van half twaalf tot half zeven. Daar is mama heel blij mee Voor de rest is ze een super nieuwsgierig klein aagje, van wie zou ze dat nu hebben

LadyS
    Fijn om te zien he, als je kindje het zo goed doet. Ik kan echt eeuwen helemaal vlieft zitten kijken, hoe ze slaapt enzo

Luchtbellie
    Wat een lekker meisje is Jolietje toch

Dikke knuffels
    Sjeen
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_21693915
    Even vraagje aan Dutchie:

Krijgt Léon ook een heupecho met 3 maanden?
      woensdag 1 september 2004 @ 23:31:14 #114
    14301 Psyche
    Daar istie weer!
    pi_21696436
    Hallo mensen!

Ik heb jullie niet laten vallen als een baksteen hoor na de keizersnede van mijn vrouw, het was alleen erg druk zo en nog steeds erg druk met onze kleine meid.

Vandaag heeft ze inmiddels haar 3e prikje gehad en het nodige commentaar van het consultatieburo.

Onze kleine dame komt namelijk nog steeds ook 's nachts voor een flesje en dus komt ze op een totaal van 6 flesjes, wat er dus 1 teveel is. (Nou drinkt ze er minimaal 2 maar voor de helft leeg, maar inhoud maakt niet uit, het zijn er 6 en dat is 1 teveel) Ze heeft inmiddels 180ml en groeit als kool! (Geen idee welke soort, maar wel de snel groeiende!)

Mevrouw is namelijk 59,5cm lang en inmiddels 6120gram. (Wat ook weer boven gewicht is...)

En als goedmakertje voor een tijd niets posten, hierbij 2 linkjes :

http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/9VQ8E3Q98H1W

http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/OXQO15KR57FN
    Heaven doesn't want me and hell is afraid I take over...
    pi_21696780
    Oh wat een lekker ding is het Psyche!!!
    En je moet doen wat je eiegen gevoel in geeft, ik weet dat ik met mijn dochter toen ook ruzie heb gehad met CB. Heb toen mijn eigen gevoel gevolgd en het is nu een grote meid van 9,5.
    pi_21700259
    Psyche, wat een lieverd hebben jullie zeg!
    En laat je niet gek maken door 't consultatiebureau! Elk kind is anders en ze gaan er daar maar van uit dat elk kind gelijk is.

LadyS, het gaat goed he! alweer4865 grammetjes!!
    pi_21700265
    Wel, vandaag gaat Elise weer voor een prik ... Zucht, er komt geen eind aan, lijkt het wel!! Heb je net een prik gehad, komt de volgende alweer.
    We hebben altijd 1 troost: ze gaat er niet door huilen of zo, maar kijkt alleen geinteresseerd toe. MamaBright zal vandaag de waarneemster zijn ...
      donderdag 2 september 2004 @ 09:29:42 #118
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_21700926
    quote:
    Op woensdag 1 september 2004 21:53 schreef Anitra het volgende:
    Even vraagje aan Dutchie:

Krijgt Léon ook een heupecho met 3 maanden?
    A.s. woensdag. Moet je niet vergeten een doorverwijsbrief te vragen aan je ha.

Psyche , 3e prikje al weer? Bedoel je incl. hielprik?
    Lekker ding hoor!

Bright, succes!
      † In Memoriam † donderdag 2 september 2004 @ 09:35:08 #119
    43556 miss_dynastie
    pi_21700974
    quote:
    Op woensdag 1 september 2004 23:31 schreef Psyche het volgende:
    het nodige commentaar van het consultatieburo.
    Niets van aantrekken. Als Faith het naar jullie idee goed en lekker doet, dan moet je lekker je eigen zin doen! Ze is prachtig
      donderdag 2 september 2004 @ 10:00:26 #120
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_21701235
    quote:
    geneuzel van het CB
    Psyche, jullie meisje ziet er werkelijk FANTASTISCH uit, dus laat ze maar lekker lullen.
    Kijk, kan me voorstellen dat je zelf misschien van de nachtvoeding af wilt, maar sjees, wat een onzin verder zeg. Fijn dat alles verder goed gaat!
    stormy waters...
    sailin'
      donderdag 2 september 2004 @ 10:26:33 #121
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21701567
    Psyche wat een mooie dochter

Amber wat een inhaalslag

Wat sneu dat Tobias toch een beetje last had van z'n prik!

Sjeen goed te horen dat het goed gaat met Isa
    pi_21702417
    quote:

Mevrouw is namelijk 59,5cm lang en inmiddels 6120gram. (Wat ook weer boven gewicht is...)
    Pff, wat een meuten daar!
    Tobias is 60,5 cm en 6725 gram, en werd alleen maar uitbundig geprezen om zijn lekkere spekbeentjes op het cb
    En hij is pas 8,5 week

Die 6e fles, ja die hebben wij ook nog geregeld, omdat ie 's nachts meestal wel 1 keer komt voor voeding. Hij heeft dan ook echt honger, lurkt die fles nog sneller leeg dan overdag, dus krijgt ie gewoon een fles. Zodra ik merk dat ie alleen maar aandacht wil, en met zijn fles alleen maar loopt te tutten, dan is het wat anders. Maar ook daar deed het cb absoluut niet moeilijk over hier.
      donderdag 2 september 2004 @ 11:38:24 #123
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_21702710
    quote:

Onze kleine dame komt namelijk nog steeds ook 's nachts voor een flesje en dus komt ze op een totaal van 6 flesjes, wat er dus 1 teveel is.
    Jemig wat een zeikerds daar!
    Alsof ze nooit zelf eens wat meer honger hebben, of meer verspreid over de dag eten. En bij een baby moet dat dan allemaal maar in een strak schema gepropt worden? Ze mag maar vijf keer per dag eten?

Niks van aantrekken hoor! gewoon lekker laten zeuren dat CB. Doen waar jullie je goed bij voelen
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      donderdag 2 september 2004 @ 13:51:10 #124
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_21705135
    quote:
    Op donderdag 2 september 2004 11:20 schreef pluisje het volgende:

[..]

Pff, wat een meuten daar!
    Tobias is 60,5 cm en 6725 gram, en werd alleen maar uitbundig geprezen om zijn lekkere spekbeentjes op het cb
    En hij is pas 8,5 week
    Pluis, ik weet niet of je het gemerkt hebt, maar jouw Tobias is een jongentje en Faith een meisje. Daar zit wel verschil in qua groei.
    pi_21705836
    Huh, maar ze gebruiken bij het CB toch voor iedereen dezelfde grafiek?

Tobias pastte met zijn gewicht niet eens meer in het "gemiddelde vakje" bij die grafiek, maar daar maakten ze dus geen probleem van.
    pi_21706094
    Ze hebben verschillende grafieken voor jongens en meisjes.

Myrthe heeft de kunst van het creëren van vieze luiers nu goed door.
    Het was door haar romper, broek & de aankleedkussenhanddoek gelekt. Ik was haar met die doekjes aan het schoonpoetsen, begint ze over mijn hand te plassen. Toen in bad gedaan, en uiteraard vond ze vandaag de tijd rijp om te leren hoe je water over je moeder schopt. Ik ben dus helemaal nat.
    Uit wraak heb ik haar een schattig roze Winnie de Poeh-rompertje aangetrokken.
      donderdag 2 september 2004 @ 14:43:32 #127
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_21706129
    Ze kijkt er ook zo gelukkig bij Poemojn.
    pi_21706279
    Hahaha Poemojn, hoe herkenbaar!!! (Ook het rose), maar ze ligt er prima bij hoor! (schoon tot achter de oortjes )
    pi_21706349
    Myrthe is op boksles geweest?

Joh, ik wist dat helemaal niet van die grafieken. Blijf erbij dat het wel stom is dat ze over Faith haar gewicht mekkeren, terwijl Tobias dus ook ver voorloopt op de jongetjesgrafiek, en ze daar geen woord over reppen. Maar ja, elk cb zal anders zijn, en misschien komt het bij ons ook nog wel als ie zo doorgaat.

Hij ligt nu voor het eerst ingebakerd op bed. Tijdens het inrollen was het even hartverscheurend huilen, maar dat was vooral omdat ie slaap had, dan gaat ie altijd huilen (deed ie beneden ook al). Daarna heb ik hem in zijn bed gelegd, speentje in...en meneer doet meteen zijn oogjes dicht en ligt nu al een minuut of 10 te slapen
      donderdag 2 september 2004 @ 15:13:54 #130
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_21706702
    Myrthe, you go girl!

Ik mis hier de bv-luiers. Sinds een paar dagen ziet 't er heel anders uit. Door de fruit en groente is 't dikke brei geworden die stinkt. Niet meer dat weeeige, superdunne.. Maar ja.. Het zal wel een hoop verschoningen schelen, nu loopt 't ook niet meer zo makkelijk langs de luier haar kleren in.

Saskia kan trouwens al best goed zitten. Ze leunt met een hand op d'r voetjes en met d'r andere handje probeert ze alles te pakken wat in de buurt ligt. Alleen is dat regelmatig niet in de goede hoek en dan dondert ze om (ja, ik leg er kussens naast ) Ik merk dat ze 't elke keer weer wat langer volhoudt. En ze vindt 't maar wat interessant om de wereld zo rechtop te bekijken
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
    pi_21706711
    Wat was het geboortegewicht van Faith? Want normaal zijn babies met 6 maanden toch 2x het geboortegewicht? En krijgt ze toevallig bv? Want dan groeien ze in het begin vaak harder en rond 4 mnd langzamer, dus dan kan het vanzelf nog bijtrekken.

Heb je hem echt letterlijk erin gerold Pluisje?
    En tot hoe lang wil je hem inbakeren als dat goed bevalt?
    pi_21706975
    Nou ja, die doeken moest je om hem heen wikkelen, en dan wordt ie vanzelf rond, dus dat werd rollen

In het boekje raden ze aan om bij een week of 7 eens te kijken hoe het zonder doeken gaat. De eerste 3 weken hebben ze nodig om een nieuw slaappatroon op te bouwen (direct gaan slapen als ze op bed worden gelegd) en de 4 weken erna om het als gewoonte te gaan zien. Maar ik had het er met het cb al over dat Tobias in weze geen slaapprobleem heeft, terwijl ze daar in het boekje wel vanuit gaan. Het inslapen gaat rot, maar als ie eenmaal slaapt is er eigenlijk weinig meer aan de hand, hooguit dat ie overdag wat snel wakker wordt van geluiden op straat enzo, en dan niet meer in slaap kan komen terwijl ie wel moe is.
    Het is dus even kijken hoe lang het nodig is, ws leggen we hem 's nachts ook niet ingebakerd op bed, omdat ie dan altijd wel heel rustig slaapt. Al heb je wel kans dat ie als ie er aan gewend is overdag gebakerd te worden, hij dat 's nachts ook wil.

Ach, we zien wel
      donderdag 2 september 2004 @ 16:52:34 #133
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_21708809
    Pluis, vond je het echt nodig dat inbakeren?
    Is het niet gewoon even een fase?
    pi_21708955
    waarom zou ze 't niet proberen dutchie? het schijnt voor veel babies erg prettig te zijn.
    pi_21709030
    Inderdaad, waarom niet?
    Al is het een fase, als ik die voor hem en ons soepeler kan laten verlopen door hem lekker in te pakken, is het alleen maar voordelig. Slechter wordt ie er niet van hoor
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 2 september 2004 @ 17:34:07 #136
    13151 crew  Rewimo
    pi_21709768
    Inbakeren kan echt geen kwaad, mits op de juiste manier toegepast (losjes rond de heupjes). En sommige kinderen hebben er echt baat bij, omdat ze zich zo makkelijker kunnen overgeven aan de slaap.
    pi_21710941
    Ik heb ook een boel goeie verhalen gehoord over inbakeren. Toen Djulian niet in de box wou liggen hebben losjes een badcape omgewikkeld en toen wou hij wel in de box. Voor sommige kinderen is de grote wereld net iets te groot en die hebben ff dat knusse nodig.
      donderdag 2 september 2004 @ 19:21:25 #138
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21711775
    "Inbakeren is het in doeken wikkelen van jonge kinderen. Het inbakeren van zuigelingen wint sterk aan populariteit, vooral bij baby's die veel huilen en/of onrustig of moeilijk slapen. Het kan echter risico's met zich meebrengen. Te strak, op een verkeerde manier of te langdurig een baby inwikkelen, kan motorische storingen of heupafwijkingen bevorderen. Hier kan de baby later ernstig last van krijgen.

Na de zomer van 2004 wordt de publicatie verwacht van een nieuw onderzoek naar remedies voor huilbaby's, waaronder inbakeren. Het onderzoek is gedaan bij baby's waarbij geen medische oorzaak werd gevonden voor het huilen. De voorlopige resultaten laten zien dat vooral regelmaat en zo weinig mogelijk prikkels (rust) helpen, zowel bij baby's die worden ingebakerd als baby's die niet worden ingebakerd. In beide groepen nam het huilen af met 75%. Het belangrijkste advies aan ouders met huilbaby's wordt daarmee om te zorgen voor rust (weinig prikkels) en regelmaat. In tweede instantie kan specifieke begeleiding van de ouders zinnig zijn, eventueel in combinatie met inbakeren."

http://www.veiligheid.nl/(...)tleggeninbakeren.htm

Ik geloof er niet in, vind het een echte modetrend, maar als het werkt....

Myrthe ik vind je leuk hoor, lekker in het roze

ET ik vind het altijd zo leuk als ze leren zitten en weer omvallen (en dat gaat me niet om het vallen zo sadasisch ben ik niet Veel kijk en oefenplezier!
      donderdag 2 september 2004 @ 19:25:29 #139
    61800 Rottdog
    pi_21711854
    Meestal als het gewapper van de handjes afneemt door middel van strak instoppen of inbakeren wordt het voor het kind al stukken rustiger

Vindt de CB sowieso al zeikerds heb nu al zo vaak meegemaakt dat ze gewoon dingen zoeken en vindt ze paniekzaaiers.

Gaat morgen met Zoë naar de dokter, ze is al een paar dagen wat minnig en bij het geven van de fles gilt ze het soms uit . Spruw kan ik niet bij de ontdekken tenminste niet de symptonen, denk zelf dat ze keelpijn heeft en misschien ook wel oorpijn maar dat kan ook weer samenhangen. Keelpijn denk ik dus aan slikken waar ze wat moeite mee heeft en op moment kwijlt ze als een grote, wat betreft de oorpijn is dat ze op moment heel vaak met de handen bij haar oren wappert. Gaat voor de zekerheid en heb natuurlijk ook niet zo zin om het weekend door te gaan met eeen krijsende Zoë. Mama vindt het in elk geval heeeeeeeeeeeeeel erg zielig
    pi_21713479
    Och Zoë, da's niet leuk
    Succes morgen Rottdog, hopelijk kan de dokter iets voor je betekenen.
      vrijdag 3 september 2004 @ 07:10:53 #141
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_21721048
    Ik heb Liam, op aanraden van Lois, toen ie nog heel klein was ook ingebakerd af en toe. Liam kon zo druk liggen wapperen dat ie zichzelf weer wakker wapperde en het inbakeren gaf rust en dus kon ie slapen, heeft een paar weken geduurd maar eigenlijk. Niks mis mee hoor
    stormy waters...
    sailin'
      Licht Ontvlambaar vrijdag 3 september 2004 @ 07:34:25 #142
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_21721129
    Isa gaat vandaag voor het eerst naar babymassage (Sjeen dus ook ) Ben een benieuwd of we het leuk gaan vinden...
    pi_21721214
    Oh Sjeen, babymassage is wel erg leuk hoor (hoorde ik van mijn vrouw) en de babies vinden het ook leuk (omdat ze natuurlijk veel lijfelijk contact hebben)

Prik-update:
    Elise was gistermiddag uit haar hum, maar slechts 37,5 graden, dus op zich heeft ze weinig last van de prik gehad. Tijdens het toedienen heeft ze ook niet gehuild. (Wat een bikkel he!)
    En toen papa thuis kwam, was ze vrolijk als altijd.
      vrijdag 3 september 2004 @ 08:38:19 #144
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_21721473
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 07:10 schreef Belana het volgende:
    Ik heb Liam, op aanraden van Lois, toen ie nog heel klein was ook ingebakerd af en toe. Liam kon zo druk liggen wapperen dat ie zichzelf weer wakker wapperde en het inbakeren gaf rust en dus kon ie slapen, heeft een paar weken geduurd maar eigenlijk. Niks mis mee hoor
    Da's ook ons hele uitgangspunt

Vannacht heeft ie niet ingebakerd geslapen. Hij was om 19.00 al lekker duf, en ik heb hem na zijn badje gewoon in bed gelegd, met het idee "we zien wel". Als ie was gaan hyperen had ik ze vanzelf nog om kunnen doen. Nou ja, hij heeft om 23.00 nog een fles gehad, en om kwart voor 7 werd ie pas weer wakker. Het lijkt wel of ie gewoon meer rust in zijn kont heeft, omdat ie overdag nu ook lekker slaapt, en dus minder uitgeput zijn bedje in gaat 's avonds
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 3 september 2004 @ 08:40:39 #145
    13151 crew  Rewimo
    pi_21721488
    Goed zo Tobias
      vrijdag 3 september 2004 @ 08:40:49 #146
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21721490
    Rottdog hoe is het met Zoë?
      vrijdag 3 september 2004 @ 09:12:20 #147
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_21721703
    Ach Zoë...

Dames, ik zei ook niet dat er iets mis is met inbakeren, maar wat ik bedoel is dat er tegenwoordig (wat Luchtbel ook al zei) van alles bedacht wordt. Als het helpt helpt het, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar Léon bijv. wappert ook, dan ga ik even naar hem toe, stop de speen in zijn mond en aai hem over zijn bolletje. Daar is het meestal wel mee gedaan. Dat het niet bij 1 keertje blijft oké, maar ik doe het graag. Verder stop ik hem gewoon strak in.
    Maar het woord 'inbakeren' wekt bij mij toch een beetje een negatief gevoel op, meer van 'alsof je als ouders radeloos bent'.
    Dat ligt echt aan mij, iedereen moet gewoon doen wat hij/zij goed dunkt.
      vrijdag 3 september 2004 @ 09:20:08 #148
    2565 Elegantly Wasted
    can you handle me?!
    pi_21721794
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 07:34 schreef Sjeen het volgende:
    Isa gaat vandaag voor het eerst naar babymassage (Sjeen dus ook ) Ben een benieuwd of we het leuk gaan vinden...
    Ben ook benieuwd!
    Er zat in mijn kraammand een mooi boek (gelukkig met plaatjes) over babymassage en een flesje massage olie plus een cd met rustige muziek. Alles staat klaar voor de eerste sessie, kijken of Glenn het leuk vindt.

Trouwens, heeft iemand hier een huis-, tuin- of keukentip voor de behandeling van berg?
    Glenn heeft er nogal last van en die Zwitsal anti-berg pads gebruik ik nu al een paar dagen maar het lijkt alsof het geen ene bal helpt.
      † In Memoriam † vrijdag 3 september 2004 @ 09:22:34 #149
    43556 miss_dynastie
    pi_21721821
    Arme Zoë
      vrijdag 3 september 2004 @ 09:25:26 #150
    2565 Elegantly Wasted
    can you handle me?!
    pi_21721859
    Ach gos. Ik lees het nu pas, voor Zoë.
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 3 september 2004 @ 09:26:32 #151
    13151 crew  Rewimo
    pi_21721876
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 09:20 schreef Elegantly Wasted het volgende:

Trouwens, heeft iemand hier een huis-, tuin- of keukentip voor de behandeling van berg?
    Glenn heeft er nogal last van en die Zwitsal anti-berg pads gebruik ik nu al een paar dagen maar het lijkt alsof het geen ene bal helpt.
    Van www.babyinfo.nl:
    quote:
    Berg: Veel baby’s krijgen in de eerste drie maanden na de geboorte last van berg. Dit zijn witte of gele, vettige korstjes, die op het hoofdje van je baby ontstaan. Berg is helaas niet te voorkomen, maar je kunt er wel iets tegen doen.

Eerst masseer je de hoofdhuid van je baby met een beetje babyolie, die je het best een paar uur kunt laten intrekken. Daarna borstel je de schilfertjes voorzichtig weg en was je het hoofdje met een klein beetje babyshampoo. Als je de behandeling een paar dagen achter elkaar herhaalt, krijg je het kwaaltje meestal wel onder controle. Is dat niet het geval, dan kun je het best even contact opnemen met de huisarts.
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 3 september 2004 @ 09:26:53 #152
    13151 crew  Rewimo
    pi_21721883
    Beterschap Zoë!
      vrijdag 3 september 2004 @ 10:23:27 #153
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21722663
    Maar ze wapperen toch allemaal met die handjes?
    Kwee ook nie, waar bemoei ik me verder ook mee

EW die Zwitsal-pads schijnen de zooi ook te kunnen verergeren, ook het niet goed uitspoelen van shampo en zeep en haarlotion kan het veroorzaken, kijk daar dus mee uit. Je kan het invetten met babyolie en dan kan je het de volgende morgen wel van het bolletje afhalen!
      vrijdag 3 september 2004 @ 10:32:06 #154
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_21722823
    Ze wapperen vast allemaal, maar ze liggen er hopelijk niet minimaal een uur wakker van, en krijsen zichzelf helemaal overstuur, zodat ze overdag nauwelijks slapen.
    En een modetrend? Tot de jaren 70 werd het op grote schaal gedaan, en in veel Afrikaanse culturen weten ze niet beter.

Ik voel me er prettig bij, Tobias ook en het heeft hier nut, dus doe ik het. Als je je er niet prettig bij voelt, of niet in het nut gelooft, of als het gewoon niet noodzakelijk is, dan doe je het niet.
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 3 september 2004 @ 10:37:26 #155
    13151 crew  Rewimo
    pi_21722914
    Bij Christan was strak instoppen voldoende, maar dat helpt nu eenmaal niet bij alle baby's. Hij was in het begin erg schrikachtig en bij het minste of geringste vlogen zijn handjes de lucht in. Daar werd hij dan weer wakker van. Na een poosje was het over.
      vrijdag 3 september 2004 @ 10:39:52 #156
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21722946
    Dat weet ik ook en in China hangen ze de kinderen ingebakerd aan een haakje, als een rupsje in een cocon. Maar dat het nu weer helemaal terugkomt na een tijd weggeweest et zijn, maakt het toch echt wel een modetrent, als het helpt is het mooi meegnemomen. Ik denk alleen dat er een boel prutsers bij zijn en dat vind ik wel eng.

Overigens Pluis, ik heb makkelijk praten ik weet het en ik hoop voor je dat het zo blijft gaan als gisteren. Alleen denk ik dat je 1 dag niet meteen als een vooruitgang moet zien, dan kom je zo bedrogen uit als het vandaag weer slecht gaat. En dat bedoel ike cht niet gemeen, alelen maar aardig.
      vrijdag 3 september 2004 @ 10:53:08 #157
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_21723138
    Ach inmiddels ligt ie al weer bijna een uur rustig te slapen. Ik denk dat er gewoon een beetje te veel een 'big deal' van wordt gemaakt. Het is niks meer dan hem, met behulp van een paar doeken, steviger instoppen dan met een dekentje mogelijk is.

Als ik hier zou zeggen dat ie zo goed slaapt sinds ik hem lekker stevig instop, zou iedereen denken/zeggen "goh, wat fijn!'. Nu ik hem instop met die lakens om hem heen, en het dus inbakeren heet, heeft opeens iedereen een mening erover. En da's prima, maar op den duur ook wel wat vermoeiend.
    pi_21723182
    Whoepie Djulian heeft de nacht door geslapen Hij heeft om 23.30 zijn laatste fles gehad en heeft door geslapen tot 6 uur nu duimen dat dit vannacht herhaald word
      vrijdag 3 september 2004 @ 10:57:36 #159
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_21723209
    Ooooh, heerlijk Anitra
      vrijdag 3 september 2004 @ 10:59:16 #160
    2565 Elegantly Wasted
    can you handle me?!
    pi_21723236
    Goed zo Djulian!!

Nou, Glenn heeft zijn eerste babymassage erop zitten en het was genieten hoor!.
    Het manneke kraaide van plezier en als bonus kreeg mama ook nog een mooie plasstraal kado
    Zeker voor herhaling vatbaar. (De massage dan he)
      vrijdag 3 september 2004 @ 10:59:31 #161
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21723245
    Jah maar jah iedereen heeft altijd overal een mening over, dat is het risico van het fok volgens mij.

En nu hou ik er over op
    pi_21723272
    Daar wou ik info over aan vragen over die babymassage, lijkt mij leuk om te doen. Het is dus het aanraden waard E.W.?
    pi_21723292
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 10:53 schreef pluisje het volgende:
    Als ik hier zou zeggen dat ie zo goed slaapt sinds ik hem lekker stevig instop, zou iedereen denken/zeggen "goh, wat fijn!'. Nu ik hem instop met die lakens om hem heen, en het dus inbakeren heet, heeft opeens iedereen een mening erover. En da's prima, maar op den duur ook wel wat vermoeiend.
    Dat is ook fijn Pluisje! Ik heb ook van die dingen bij Morris dat ik denk daar moet toch een truukje voor zijn! En als mensen hier met dat soort tips komen kan ik zelf kiezen of ik er wat mee doe.
    Er zijn vast verschillende manieren om je kind kalm te krijgen en dit is er een van
      vrijdag 3 september 2004 @ 11:03:00 #164
    2565 Elegantly Wasted
    can you handle me?!
    pi_21723301
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 10:23 schreef Luchtbel het volgende:

EW die Zwitsal-pads schijnen de zooi ook te kunnen verergeren, ook het niet goed uitspoelen van shampo en zeep en haarlotion kan het veroorzaken, kijk daar dus mee uit. Je kan het invetten met babyolie en dan kan je het de volgende morgen wel van het bolletje afhalen!
    Hmm...ben bang dat ik er zelf dus debet aan ben. Ik was nogal kwistig met de haarlotion. Glenn vond er geen moer aan, maar het ruikt zo lekker. Doen we dus ook niet meer.
    Bedankt voor de info dames. Ik ga het dus gewoon eens met baby olie proberen.
      vrijdag 3 september 2004 @ 11:06:36 #165
    2565 Elegantly Wasted
    can you handle me?!
    pi_21723372
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 11:01 schreef Anitra het volgende:
    Daar wou ik info over aan vragen over die babymassage, lijkt mij leuk om te doen. Het is dus het aanraden waard E.W.?
    Ja, ik doe het dus gewoon met behulp van een boek, niet op een club ofzo. Dus het is wel eerst ff goed inlezen voor je begint. Maar Glenn vond het geweldig, daarna heerlijk onder de douche en daarna weer zijn buikje vol gegeten tot-ie helaal rozig was. Nu ligt-ie heerlijk te slapen
    pi_21723557
    Babymassage vinden ze leuk, ja ... En dan raken ze helemaal ontspannen en loopt de plas zo weg
    Anitra, het is zeker de moeite waard! (Zowel voor het kind als de moeder/vader)

Tip tegen berg: als baby in bad gaat, het hoofdje een tijdje bewateren en net voordat je eruit gaat voorzichtig met een babyhaar-borsteltje alvast het hoofdje borstelen; na 2 a 3 keer is het weg.
    Uiteraard niet te wild borstelen hoor, want een natte huid kan minder hebben dan een droge!
      vrijdag 3 september 2004 @ 11:19:04 #167
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21723598
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 11:03 schreef Elegantly Wasted het volgende:

[..]

Hmm...ben bang dat ik er zelf dus debet aan ben. Ik was nogal kwistig met de haarlotion. Glenn vond er geen moer aan, maar het ruikt zo lekker. Doen we dus ook niet meer.
    Als het zo lekker ruikt, je hebt ook een speciaal soort van parfummetje van Zwitsal....ik hou overigens helemaal niet van Zwitsal

Maar kijk dus uit met dat soort dingen, het is vaak niet nodig om te gebruiken! Misschien gaat het vanzelf weg als je dat niet meer doet?
      vrijdag 3 september 2004 @ 11:20:08 #168
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_21723617
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 11:03 schreef Elegantly Wasted het volgende:

[..]

Mijn kraamhulp zei dus juist weer dat je met haarlotion de laatste restjes zeep neutraliseerde, en zo berg kon voorkomen

Volgens mij weten ze het zelf ook gewoon niet
      vrijdag 3 september 2004 @ 11:24:51 #169
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21723710
    Volgens mij is dat het antwoord dat iemand bedacht heeft toen er ooit bedacht moest worden waar haarlotion eigenlijk voor was

Want behalve dat sommige mensen het lekker vinden ruiken kan ik niet bedenken waar het voor zou zijn!
      vrijdag 3 september 2004 @ 11:25:38 #170
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_21723724
    Ik durf nu te zeggen dat Amber echt is gaan doorslapen Ze doet het namelijk al bijna een week Het is dat ze wakker wordt vande wekker van Peter Ze slaapt meestal van af 11/12 uur tot een uur of 7!! Morgen gaat er geen wekker dus ik ben benieuwd!!

Djulian
      vrijdag 3 september 2004 @ 11:28:01 #171
    12765 Tan
     Isilindil Tasardur
    pi_21723774
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 11:24 schreef Luchtbel het volgende:
    Volgens mij is dat het antwoord dat iemand bedacht heeft toen er ooit bedacht moest worden waar haarlotion eigenlijk voor was

Want behalve dat sommige mensen het lekker vinden ruiken kan ik niet bedenken waar het voor zou zijn!
    Het kamt wel lekker door Maar dat was bij mij toen ze ouder waren en het haar ging klitten.

Heb zelf ook alleen maar gehoord dat haarlotion berg veroorzaakt of verergerd. Maar bij Junah nooit lotion gebruikt en ze heeft berg, bij Jessai wel lotion gebruikt en hij had geen berg jij snap nog?
      vrijdag 3 september 2004 @ 11:28:55 #172
    2565 Elegantly Wasted
    can you handle me?!
    pi_21723795
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 11:20 schreef pluisje het volgende:

[..]

Mijn kraamhulp zei dus juist weer dat je met haarlotion de laatste restjes zeep neutraliseerde, en zo berg kon voorkomen

Volgens mij weten ze het zelf ook gewoon niet
    Juist, dat zei mijn kraamverzorgster ook.
    In het ziekenhuis zeiden ze dat het 'voor de leuk' was, dus het hielp niets, maar kon ook verder geen kwaad.

En LB Zwitsal is ook niet mijn favoriet babyluchtje (al vind ik 'm wel lekker) maar Infinite Dolcezze van Chicco. Helaas heb ik dat hier in Nederland nog nergens gezien. Hopen dat er snel weer iemand naar Italië gaat.
    pi_21723871
    Ja, die lotion vind ik dus ook niks... (Het stinkt zelfs!)
    Maar als je het dan zo lekker vind ruiken, dan doe je toch zoiets op de kleertje? Ik ga er maar vanuit dat de natuur haar werk wel verstaat en in principe zelf de huid voldoende 'op kwaliteit' houdt. Dus geen lotions o.i.d. en 1x per week met zeep wassen.
      vrijdag 3 september 2004 @ 11:33:05 #174
    12765 Tan
     Isilindil Tasardur
    pi_21723883
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 11:28 schreef Elegantly Wasted het volgende:

[..]
    En LB Zwitsal is ook niet mijn favoriet babyluchtje (al vind ik 'm wel lekker) maar Infinite Dolcezze van Chicco. Helaas heb ik dat hier in Nederland nog nergens gezien. Hopen dat er snel weer iemand naar Italië gaat.
    Ik dacht al dat het aan mij lag dat ik niet zo super weg ben van Zwitsal. Tijdens de zwangerschap werd ik zelfs hondsberoerd van die lucht. Ik vind Zwitsal wel lekker hoor maar ben eigenlijk helemaal gek van Natusan babyschuimbad... zoooo'n lekker luchtje zit er aan, zou d'r bijna zelf mee in bad gaan. Maar dan moet ik in één keer het flesje leegspuiten
      † In Memoriam † vrijdag 3 september 2004 @ 11:39:33 #175
    43556 miss_dynastie
    pi_21724015
    Amber en Djulian
      vrijdag 3 september 2004 @ 11:53:56 #176
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21724264
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 11:28 schreef Tan het volgende:

[..]

Het kamt wel lekker door Maar dat was bij mij toen ze ouder waren en het haar ging klitten.

Heb zelf ook alleen maar gehoord dat haarlotion berg veroorzaakt of verergerd. Maar bij Junah nooit lotion gebruikt en ze heeft berg, bij Jessai wel lotion gebruikt en hij had geen berg jij snap nog?
    Ik snap het nog Het KAN namelijk berg veroorzaken of verergeren en berg KAN ook gewoon door huidproblemen (voor zover het een probleem is) ontstaan, dat betekent dat het dus niet zo hoeft te gaan

Zwitsal heeft geen lekker luchtje, het heeft een oooh het is allemaal zo'n vresleijke mooie roze wolk luchtje, kijk ons eens een donzige handdoeken perfect gezinnetje zijn op de reclame luchtje, alleen daarom stinkt het al
    pi_21724310
    Dan hebben jullie wel een groot bad, Tan
    Wij hebben ook een ligbad en als Myrthe mee in bad gaat gebruiken we badschuim van Natusan. Maar je hebt echt niet zo veel nodig.
      vrijdag 3 september 2004 @ 14:23:01 #178
    14301 Psyche
    Daar istie weer!
    pi_21727310
    quote:
    Op woensdag 1 september 2004 23:45 schreef Anitra het volgende:
    Oh wat een lekker ding is het Psyche!!!
    En je moet doen wat je eiegen gevoel in geeft, ik weet dat ik met mijn dochter toen ook ruzie heb gehad met CB. Heb toen mijn eigen gevoel gevolgd en het is nu een grote meid van 9,5.
    We doen inderdaad lekker wat we zelf denken dat het beste is, volgende bezoek aan het CB heeft ze gewoon 5 flesjes, punt uit!
    quote:
    Op donderdag 2 september 2004 09:29 schreef dutchie het volgende:

[..]

Psyche , 3e prikje al weer? Bedoel je incl. hielprik?
    Lekker ding hoor!
    Inclusief hielprikje zou dit de 4e alweer zijn Dus 1 hielprik en 3 inentingen inmiddels!
    quote:
    Op donderdag 2 september 2004 15:14 schreef poemojn het volgende:
    Wat was het geboortegewicht van Faith? Want normaal zijn babies met 6 maanden toch 2x het geboortegewicht? En krijgt ze toevallig bv? Want dan groeien ze in het begin vaak harder en rond 4 mnd langzamer, dus dan kan het vanzelf nog bijtrekken.
    Ze was bij geboorte ongeveer 45cm en 2890gram, dus zit ze al over het dubbele heen nu

En uiteraard iedereen, bedankt voor de bijval qua CB en uiteraard namens de dames hier bedankt voor het bewonderen!!!
    Heaven doesn't want me and hell is afraid I take over...
      vrijdag 3 september 2004 @ 14:36:25 #179
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_21727578
    Natusan
    Had zo'n proefverpakking ergens bij gekregen van Bedtime Bath ofzoiets. Nou is ie op en moet ik al die gekregen Zwitsalp-flesjes er eerst doorheen jensen voordat ik van mezelf weer die Natusan mag halen. Vind het nl. belachelijk om als er nog ik weet niet hoeveel wasgel is nieuwe te halen, omdat die lekkerder ruikt. Maar hij ruikt echt lekkerder met Natusan.
    Gelukkig heb ik nog wat Bedtime Lotion en smeer ik hem daar mee in zo af en toe. Het vervelende voor Léon is dat ie dan bijna opgesnuifd wordt door zijn moeder.
      vrijdag 3 september 2004 @ 14:52:46 #180
    12765 Tan
     Isilindil Tasardur
    pi_21727979
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 11:56 schreef poemojn het volgende:
    Dan hebben jullie wel een groot bad, Tan
    Klopt Wij hebben een extra groot twee persoonsbad omdat mijn vriend zo lang is (bijna 2 meter)
      Licht Ontvlambaar vrijdag 3 september 2004 @ 14:57:54 #181
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_21728080
    Isa vond het in eerste instantie dus heerlijk de babymassage. Maar omdat het voor haar net op etenstijd valt, had ze er na een minuut of tien genoeg van en wilde eten. Dat maakte ze danook luidkeels duidelijk. Het fijne is, we waren met drie mama's en er wordt geen punt van gemaakt als kindjes honger hebben, dan ga je gewoon voeden
    Ik vond het zelf heel leuk omdat er ook aandacht wordt besteed aan hoe je met je kindje omgaat. Vandaag hebben we het gehad over een fijne manier van oppakken en dragen van je kindje. Niet onder de oksel optillen, maar een hand met de vingers onder de billetjes en de duim naar boven en de andere hand onder de schoudertjes/in het nekje. Dan eerst het hoofdje omhoog en daarna de billetjes optillen. Vanuit die positie kun je dan ook naar een fijne draaghouding: kindje met de rug naar jou toe, arm langs het hoofdje voor het buikje langs een vasthouden tussen de beentjes. Zo heeft je kindje de warmte en geborgenheid van jou en kan het toch de wereld verkennen.
    Ze hebben ook een CD met rustgevende muziek. Ik ben zelf normaal niet zo van die muziek (wordt er eerder kriegel van dan rustig) maar deze beviel me wel.
    Al met al dus echt de moeite waard

Isa slaapt nu, ze was heel moe, maar kwam niet in slaap. Nu heb ik zo'n ronde deken (Todler?) die je om je kindje heen kan slaan en vastmaken met klittenband, dan is het net een klein coconnetje. Dan gaat ze dus inderdaad niet zo met haar armpjes slaan en voelt ze zich blijkbaar veilig genoeg om lekker te gaan slapen. Zelfs zonder speentje, want die had ze al uitgespuugd toen ze nog wakker was

Ik ben trouwens net zo trots op Isa als LadyS op Amber is. Isa slaapt sinds een week van elf tot half zeven. Maar dan ook stipt half zeven, van wie ze dat heeft weten wij niet, we zijn zelf niet zo goed in op tijd komen

Weet trouwens iemand waar ik Bephanten zalf kan krijgen? Bij de Etos keken ze alsof ze een spook zagen toen ik ernaar vroeg. Nog nooit van gehoord...

Dikke Knuffel
    Sjeen en Isa
      vrijdag 3 september 2004 @ 15:53:35 #182
    22740 Grijs
    en eigenwijs
    pi_21728980
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 14:57 schreef Sjeen het volgende:
    Weet trouwens iemand waar ik Bephanten zalf kan krijgen? Bij de Etos keken ze alsof ze een spook zagen toen ik ernaar vroeg. Nog nooit van gehoord...
    Ik heb de Bepanthen-zalf bij de DA-drogist gehaald, ze moesten het wel speciaal bestellen. Ik neem aan dat bij de Etos ook kunnen doen.
    "Het meeste werk is onbegonnen werk
    ...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
    - [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
    pi_21729164
    De apotheek heeft 't waarschijnlijk wel.
      vrijdag 3 september 2004 @ 17:30:13 #184
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21730764
    Bij de apotheek kan je het gewoon kopen
    pi_21731422
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 14:57 schreef Sjeen het volgende:
    Isa slaapt nu, ze was heel moe, maar kwam niet in slaap. Nu heb ik zo'n ronde deken (Todler?) die je om je kindje heen kan slaan en vastmaken met klittenband, dan is het net een klein coconnetje. Dan gaat ze dus inderdaad niet zo met haar armpjes slaan en voelt ze zich blijkbaar veilig genoeg om lekker te gaan slapen.
    Bedoel je een Lodger? Ik heb er een aan mijn beste vriendin gegeven voor haar baby en twijfel nu of ik er zelf ook een zal kopen voor Morris. Ze zijn heel duur maar erg mooi.
    En is het niet te warm?

Ik heb gisteravond buitengezeten met Morris in zijn badcape. Daar heb ik helemaal ingewikkeld en dat vond ie ook heerlijk. Hij viel iig lekker in slaap. Zo'n deken is misschien dan ook wel erg lekker.

Ik heb trouwens nog een hele tube Bephanten zalf over. Verkrijgbaar bij de apotheek.
      vrijdag 3 september 2004 @ 18:28:36 #186
    61800 Rottdog
    pi_21731814
    Zijn bij de dokter geweest, vanochtend al hoor maar inderdaad ze heeft keelpijn.
    Geen spruw en gelukig ook geen last van haar oortjes en jammer genoeg krijg ik niets tegen de keelpijn deze gaat nl vanzelf weer over. Mocht haar wel wat geven als ik dacht dat het zou helpen lekker vaag he omdat het alleen maar moeilijk gaat met de fles geef ik haar niets (het begin is alleen erg moeilijk). Als ze eenmaal drinkt gaat het wel dus dat wordt aanzien.

Heb alleen nu een dilemma hebben zondag een familie dag en Zoë gaat naar mijn vriendin, dit omdat we met bootjes weggaan en kano's enzo. Weet alleen nu niet of ik wel ga, wil me vriendin nl ook niet met een ziek kindje opschepen en geloof ook niet dat ik het zo leuk vindt. Voor de rest heeft ze er geen last van en is ze heel vrolijk lacherig en kirt ze gewoon dus ja ik twijvel. Denk dat ik het morgen maar even moet aankijken. Vriendin is niet zo ervaren wat kindjes betreft zou Zoë absoluut aan haar toevertrouwen maar nu is ze wel een beetje zielig en ik bang dat me vriendin in paniek zou raken als Zoë dus over de toeren raakt met andere woorden ik weet het niet
      vrijdag 3 september 2004 @ 21:58:03 #187
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_21736084
    Sjeen, het mannetje heeft het bij de apotheek gehaald.

Rottdog, sja moeilijk zo'n beslissing. Het zal vast allemaal wel goed gaan, maar ik denk dat jezelf niet zo lekker zit. En misschien gaat het zondag wel een stuk beter. Gewoon even afwachten dus.
      zaterdag 4 september 2004 @ 09:27:56 #188
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21742348
    Hoe kan een kleine baby een bloedneus krijgen?

Jolie begon vannacht ineens te gillen, echt keihard, ik dacht dat ze moest poepen en haalde d'r uit bed, maar ik had het licht nog niet aangedaan. Leg ik d'r op de commode hele gezichtje onder het bloed, d'r handjes, d'r wangetjes en d'r pyjama. Ik schrok me echt dood. Het bloeden was toen al gestopt, na een paar keer hard niezen vloog de snot ook nog over haar zelf heen. Dat er zo veel uit dat kleine neusje kan komen zeg. Ben me echt dood geschrokken
    pi_21742365
    quote:
    Op zaterdag 4 september 2004 09:27 schreef Luchtbel het volgende:
    Hoe kan een kleine baby een bloedneus krijgen?

Jolie begon vannacht ineens te gillen, echt keihard, ik dacht dat ze moest poepen en haalde d'r uit bed, maar ik had het licht nog niet aangedaan. Leg ik d'r op de commode hele gezichtje onder het bloed, d'r handjes, d'r wangetjes en d'r pyjama. Ik schrok me echt dood. Het bloeden was toen al gestopt, na een paar keer hard niezen vloog de snot ook nog over haar zelf heen. Dat er zo veel uit dat kleine neusje kan komen zeg. Ben me echt dood geschrokken
    Misschien zijn die vaatjes nog niet zo stevig en als ze niezen of ze zijn verkouden gaat het gemakkelijker stuk?
      zaterdag 4 september 2004 @ 09:31:02 #190
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21742370
    Ja ik denk het ook. Kind was zicgh helemaal lamgeschrokken volgens mij, ze had er natuurlijk ook aangelikt, vies
    pi_21742384
    Zielig voor Jolie. Ik denk dat jij meer geschrokken zal zijn dan zij
    Gelukkig was het gelijk over.
      † In Memoriam † zaterdag 4 september 2004 @ 09:33:57 #192
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_21742397
    Ze wilde vast roze zijn voor het kraamfeestje
    Je zou er haast een boek over schrijven!
      zaterdag 4 september 2004 @ 09:35:27 #193
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21742408
    Ze had wel een hele jongensachtige pyjama aan i rest my case...
    pi_21742421
    Och Luchtbel toch, schrikken zeg! wat kunnen ze ons toch ook laten schrikken....(maar wat is het toch leuk spul!!!!!!!)

Ik ben weer helemaal bijgelezen, en dat moet ook weL: straks komen hier allemaal verse moeders aangezet, dus kan ik dat weer mooi bijhouden! MEt Danielle gaat het trouwens fantastisch, maandag cb, dus zal ik de statistieken wel doorgeven...
    DANYEL EN THIJS
    ....maar daarna ben ik weer triestig...
    pi_21747876
    Ik geloof dat ik gezegend ben met een zoon (7 1/2 week nu) die nu al gewoon elke nacht steevast doorslaapt en op z'n vroegst om 6.30 komt, maar soms ook tot 8 uur doorslaapt, en dat terwijl ie z'n laatste flesje 's avonds ergens tussen 20 en 21 uur krijgt. (HIj slaapt eigenlijk al door sinds ie 2 weken oud was)

Als de volgende ook zo zoet is, wil ik er wel gelijk 2 van bestellen

Moet overigens wel wennen dat Glenn in alles veel eerder is dan leeftijdsgenoten, want je loopt het risico mensen op de tenen te trappen omdat ze alles zo persoonlijk opvatten als je soms gewoon je mening geeft (lees, als jij denkt dat het kind van een ander ergens wellicht laat mee is).
    O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
    Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
    A Guinness a day keeps the doctor away
      zaterdag 4 september 2004 @ 17:05:06 #196
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21749029
    Jolie slaapt ook tot een uur of 7 door, ze gaat meestal rond 23:00 uur naar bed.
    Al sinds dag 8. Ik heb ook geluk gehad.
      zaterdag 4 september 2004 @ 20:17:09 #197
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_21752524

Amber wil gewoon echt niet slapen overdag
  • Als ze we haar op bed leggen als ze slaapt: blèren.
  • Als we haar op bed leggen als ze nog niet slaapt, maar wel moe is: blèren.
  • Laten blèren: nog harder blèren.

• Om een uur of 11 's avonds op bed leggen: geen probleem
  • Na een (evt) nachtvoeding of voeding 's ochtends vroeg: geen probleem
  • bij je op schoot slapen: geen probleem
  • Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
      zaterdag 4 september 2004 @ 20:32:11 #198
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_21752890
    LadyS

Ik ken het wel een beetje van Tobias, wij hebben het dus met inbakeren opgelost, maar als ze verder niet wappert ofzo (of als je er zelf niks in ziet) zal dat niet veel helpen.
    Als je de boekjes moet geloven (jawel, daar hebben we de boekjes weer ) moet je hard zijn, en gewoon laten huilen af en toe, en consequent zijn enzo, maar ik weet hoe moeilijk dat is als ze zich helemaal overstuur krijsen.
    Maar het kan best zijn dat ze nu te weinig slaapt, en daardoor gewoon te moe is om goed te slapen, dat is hier ook al eens langsgekomen. Maar ja, hoe doorbreek je die cirkel dan weer?
      † In Memoriam † zaterdag 4 september 2004 @ 20:35:01 #199
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_21752947
    LadyS, zou het helpen als ze overdag geluiden om zich heen heeft? Radiootje of zo?
    pi_21752960
    quote:
    Op zaterdag 4 september 2004 20:32 schreef pluisje het volgende:
    Als je de boekjes moet geloven (jawel, daar hebben we de boekjes weer ) moet je hard zijn, en gewoon laten huilen af en toe, en consequent zijn enzo, maar ik weet hoe moeilijk dat is als ze zich helemaal overstuur krijsen.
    Heel moeilijk. Wij hebben hier een klein mannetje dat de hele middag al wakker is en zich overstuur krijst. Hij loopt bijna paars aan en zweet zich een ongeluk. Hij wordt gewoon zeiknat van het zweet en de tranen Verkrijg het dan maar eens over je hart om dat niet op te pakken
      zaterdag 4 september 2004 @ 20:44:21 #201
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_21753152
    Precies, dat bedoel ik, zo naar

Zonder een heel "halleluja verhaal" op te gaan hangen, of inbaker-maffia te spelen: Tobias had dat ook altijd, maar nu dus al 3 dagen niet gehad door het inbakeren. Hij wordt nu wel even wakker als ie 10 minuutjes op bed ligt, maar even speentje erin en weglopen is dan bijna altijd voldoende. Voor hem lijkt dat dus wel een oplossing momenteel, en ik moet zeggen dat het hier ook wel wat zeer welkome rust in de tent brengt.
      zaterdag 4 september 2004 @ 20:44:45 #202
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_21753161
    Wapperen doet ze niet echt, ik denk iig niet dat daar het probleem ligt.
    Zelfs als ze in een coma op je schoot ligt en haar naar bed brengt blijft ze slapen tot het moment dat je haar in haar bed of box legt. Dan gaan die ogen open en is ze boos
    Laten huilen proberen we zeker wel hier. Maar als ze zich echt over de rooie ligt te krijsen halen we haar er wel uit. ( )

Ze ligt nu in een coma bij Peter:
      zaterdag 4 september 2004 @ 20:46:42 #203
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_21753202
    moussy, dat kan ik nog wel eventjes proberen
    ik ga maandag meteen voor een radiootje kijken!!!
      zaterdag 4 september 2004 @ 20:47:45 #204
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_21753219
    LadyS, ik had het er dus op het CB over, en die zeiden ook al dat kleine babietjes inderdaad graag in slaap vallen op schoot, en daarna moeiteloos weggelegd kunnen worden. Maar als ze eenmaal een paar weken ouder zijn, worden ze bijna allemaal wakker, en begint de ellende opnieuw. Daarom raden ze dus aan om ze in bed te leggen bij de eerste tekenen van vermoeidheid, maarja, leuk vinden ze dat meestal niet: ze zijn net zo lekker bezig de wereld te verkennen, en dan worden ze in een saai bedje gelegd waar niks te beleven valt
    pi_21753272
    quote:
    Op zaterdag 4 september 2004 20:44 schreef LadyS het volgende:
    Zelfs als ze in een coma op je schoot ligt en haar naar bed brengt blijft ze slapen tot het moment dat je haar in haar bed of box legt. Dan gaan die ogen open en is ze boos
    Da's erg hè! Ben je er van overtuigd dat ie slaapt.
    Leg je hem heel rustig in bed: gaan die ogen gelijk open
    Het gezicht vertrekt, en krijsen maar
      zaterdag 4 september 2004 @ 20:52:55 #206
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_21753329
    quote:
    Op zaterdag 4 september 2004 20:47 schreef pluisje het volgende:
    LadyS, ik had het er dus op het CB over, en die zeiden ook al dat kleine babietjes inderdaad graag in slaap vallen op schoot, en daarna moeiteloos weggelegd kunnen worden. Maar als ze eenmaal een paar weken ouder zijn, worden ze bijna allemaal wakker, en begint de ellende opnieuw. Daarom raden ze dus aan om ze in bed te leggen bij de eerste tekenen van vermoeidheid, maarja, leuk vinden ze dat meestal niet: ze zijn net zo lekker bezig de wereld te verkennen, en dan worden ze in een saai bedje gelegd waar niks te beleven valt
    dat zou dan opgelost kunnen worden met een mobile ofzo? dan hebben ze nog wat te ontdekken?
    + misschien idd een radiootje ofzo.
    of zeg ik nu rare dingen?
      zaterdag 4 september 2004 @ 20:53:44 #207
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_21753343
    quote:
    Op zaterdag 4 september 2004 20:50 schreef snoopy het volgende:

[..]

Da's erg hè! Ben je er van overtuigd dat ie slaapt.
    Leg je hem heel rustig in bed: gaan die ogen gelijk open
    Het gezicht vertrekt, en krijsen maar
    jah
    en ze wordt alleen maar stil als ik haar er weer uithaal

om van te worden
      zaterdag 4 september 2004 @ 20:59:27 #208
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21753466
    Ik zou ze op deze leeftijd ook echt niet laten liggen.

LadyS misschien moet Jolie de volgende keer maar even aan Amber leren hoe het doorslapen moet Niet te negatief gaan denken he! Heb je een wipstoeltje? Misschien als ze in iets ligt dat een beetje beweegt dat het helpt? Omdat ze hier gister wel sliep, misschien door het ritje in de kinderwagen? Of iets met de geur van jou of Peter in d'r bedje? Ik weet ook niet.....
      † In Memoriam † zaterdag 4 september 2004 @ 21:00:24 #209
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_21753487
    quote:
    Op zaterdag 4 september 2004 20:46 schreef LadyS het volgende:
    moussy, dat kan ik nog wel eventjes proberen
    ik ga maandag meteen voor een radiootje kijken!!!
    Heb je geen wekkerradio die je voor de test kan gebruiken?

Ik heb trouwens nooit een mobiel boven de bedjes gehad, in bed moet je slapen, niet spelen, dat doen ze maar als ze 18+ zijn
      zaterdag 4 september 2004 @ 21:01:42 #210
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21753514
    quote:
    Op zaterdag 4 september 2004 20:52 schreef LadyS het volgende:

[..]

dat zou dan opgelost kunnen worden met een mobile ofzo? dan hebben ze nog wat te ontdekken?
    + misschien idd een radiootje ofzo.
    of zeg ik nu rare dingen?
    Of zo'n lamp die dingen projecteert op het plafond, of heb je toevallig nog een lavalamp staan? Daar kan Jolie heel lang naar kijken in de huiskamer dan valt ze in slaap. En als het aan de stilte ligt misschien een radio inderdaad. Niks mis mee dacht ik zo.
    pi_21753700
    Myrthe heeft het exact zo, dus die houden we gewoon bij ons (draagzak, op schoot, etc). Ik vond dat eerst ook een vreemd idee maar ik kon er wel meer over vinden op internet. En naarmate ze ouder worden en zichzelf beter vermaken schijnen ze makkelijker zelf in hun eigen bed te slapen. Lukt dat niet dan kun je na 6 mnd altijd nog met een slaaptraining beginnen als je wilt. Maar ik heb er geen probleem mee als Myrthe bij mij slaapt, ze hoeft van mij niet perse in haar eigen bed al probeer ik dat wel regelmatig.
    Met een kruik het bed opwarmen helpt soms ook (bij M niet), dan heb je de overgang niet van warme papa/mama naar een koud ledikantje.

Misschien vind je dit nog interessant: Laten huilen? Jaren geleden al van bekenden (psycholoog en psychiater) gehoord dat die theorie klopt, toen ik nog van mening was dat babies altijd apart sliepen en je moest ze maar laten huilen.

/ edit
    Bekend in Amerika is overigens ook nog Dr Sears: Sleep problems.

[ Bericht 3% gewijzigd door poemojn op 04-09-2004 22:04:40 ]
    pi_21753877
    Wat bij ons altijd wel hielp is een eigen gedragen trui/shirt neerleggen en dan je baby erop. Dat is een vertrouwde geur. En een mobiel boven het bedje heeft bij ons ook wel geholpen al hebben ze er in het begin nog niet zoveel oog naar.
      zaterdag 4 september 2004 @ 21:38:41 #213
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21754217
    18+ Moussy

Jolie is gek op het knuffeltje dat bij mij in bed heeft gelegen toen ik zwanger was. Ze pikt dat ding feilloos uit de rest van de meuk. Dus misschien een t shirt met geur van 1 van jullie 2 ?
    pi_21754574
    Ik heb ook zo'n badstof poppetje op mijn lichaam gedragen toen ik zwanger was. Dat ligt bij Morris in bed dus dat moet bekend ruiken.
    Hij is trouwens net eindelijk in slaap gevallen op de muziek van Elvis. Oh ik hoor hem nu weer huilen verdorie
      zaterdag 4 september 2004 @ 22:04:46 #215
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_21754721
    we hebben geen lavalamp, maar wel iets wat erop lijkt. Het is een lamp met glittertjes en die gaan ook op en neer en die glitteren dan door de hele kamer heen . Zal wel hetzelfde effect hebben als een lavalamp.

En ik ga dan toch maar op zoek naar een mobile!
    pi_21754769
    Snoopy wist je dit al over wanneer babies in diepe slaap komen:
    quote:
    2. How babies enter sleep. You're rocking, walking, or nursing your baby and her eyelids droop as she begins to nod off in your arms. Her eyes close completely, but her eyelids continue to flutter and her breathing is still irregular. Her hands and limbs are flexed, and she may startle, twitch, and show fleeting smiles, called "sleep grins." She may even continue a flutter-like sucking. Just as you bend over to deposit your "sleeping" baby in her crib so you can creep quietly away, she awakens and cries. That's because she wasn't fully asleep. She was still in the state of light sleep when you put her down. Now try your proven bedtime ritual again, but continue this ritual longer (about twenty more minutes). You will notice that baby's grimaces and twitches stop; her breathing becomes more regular and shallow, her muscles completely relax. Her fisted hands unfold and her arms and limbs dangle weightlessly. Martha and I call this "limp-limb" sign of deep sleep. Baby is now in a deeper sleep, allowing you to put her down and sneak away, breathing a satisfying sigh of relief that baby is finally resting comfortably.
    Komt van die Dr Sears site waar ik in m'n vorige post naar link.
    pi_21756413
    Oja, in Amerika en Canada wordt ook wel eens een soort hangmat gebruikt ipv wieg / ledikant:

Meer info.
    Ook in NL verkrijgbaar: Baby Hammock.
      zaterdag 4 september 2004 @ 23:37:46 #218
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_21756547
    ik ga ook eens proberen om een t-shirt van ons in haar bedje te leggen. En ik ga een knuffel uitzoeken die een tijd bij ons in bed mag liggen.
      zaterdag 4 september 2004 @ 23:44:33 #219
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21756682
    Heb je zo'n soort ding als dat hondje van Jolie?
    Die kunnen ze ook makkelijk zelf pakken en heen en weer bewegen merk ik!
      zaterdag 4 september 2004 @ 23:49:24 #220
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_21756783
    ik heb veel van die lappenpopjes zeg maar
    ik kan het hondje van Jolie niet zo snel voor me halen
      zaterdag 4 september 2004 @ 23:55:19 #221
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21756879
    Jah dat is ook zo'n lapje met een hoofd eraan, je weet wel
      zondag 5 september 2004 @ 00:03:08 #222
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_21757029
    quote:
    Op zaterdag 4 september 2004 23:55 schreef Luchtbel het volgende:
    Jah dat is ook zo'n lapje met een hoofd eraan, je weet wel
    ja die bedoel ik ook ik ga er vanavond meteen eentje gezellig mee naar bed nemen
      zondag 5 september 2004 @ 00:06:01 #223
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21757084
    Ja dit ding http://members.ams.chello.nl/w.franck/joliemetknuffie.jpg
    Ik heb er op advies van het kdv waar ze straks heen gaat best lang mee geslapen, nu ligt ze er best vaak mee!
      zondag 5 september 2004 @ 09:44:24 #224
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_21760865
    LadyS, hebben we hier ook gehad.
    Lekker in slaap vallen op schoot en bij het in bed leggen vlogen die ogen weer wagenwijd open. Volgens mij heeft het al met al een week of anderhalve week geduurd voordat we het voor elkaar hadden.
    Wat we gedaan hebben is: Léon toch in zijn bedje gelegd, over zijn bolletje blijven aaien tot hij weer wat 'loddig' werd, daarna zichtbaar weglopen. Het resultaat: huilen, maar niet krijsen. Zo'n jengelig huiltje. Dat even een paar minuutjes laten gaan en weer terug. Speentje terug in zijn mond, weer aaien over zijn bolletje en dan zakt hij weer weg. Gedurende de eerste periode werd hij daarna nog wel een paar keer wakker, maar gewoon proberen rustig te blijven en het riedeltje herhalen.
    Hopelijk heb je hier iets aan en wellicht troost het in ieder geval je gedachten, het is een fase waar ze volgens mij allemaal doorheen moeten.
    pi_21761366
    Klopt wel hoor Poemojn van die lichte slaap. Gisteren is hij in slaap gevallen tegen mij aan. Heb hem toen in bed gelegd nadat ie echt in coma was en hij heeft toen van 10 tot 4.30 geslapen!
    Nu ligt hij in zijn box maar helaas wordt hij weer wakker als zijn speen eruit valt. Ik denk dat op het moment hij bijna echt in slaap valt alles ontspant en de speen er uitvalt. Maar omdat hij nog niet echt in slaap is wordt hij weer klaarwakker
    Begrijp niet dat er nog niet een speen is uitgevonden die blijft zitten
    We hebben het wel eens over 'met elastiekjes achter de oren bevestigen' maar daar zien we toch maar vanaf
      zondag 5 september 2004 @ 10:52:32 #226
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_21761488
    Ow, het GROTE SPEEN probleem... hahaha
    Daar hebben alle ouders last van geloof ik...
    Ook wij waren op zoek naar methodes om dat ding in zijn mond te houden....maarja, het kwam er eigenlijk steeds weer op neer dat dat dan toch wel weer zielig zou zijn
    Uiteindelijk wordt het beter hoor! Liam valt in slaap met speen en daarna boeit het hem niet eens meer, als ie zijn knuffel maar heeft!! Waarvan ik er trouwens nog een paar moet gaan kopen bedenk ik me... hoop dat de Hema ze nog heeft
    Hier zijn we nog steeds verkouden en flink ook!!! Nou ja, gaat wel weer over.
    stormy waters...
    sailin'
    pi_21761495
    tja, er zitten toch niets voor niets gaatjes in die dingen . Een vriendinnetje van mijn zus werkt trouwens in een kinderziekenhuis in Duitsland, en daar doen ze dat dus wel regelmatig met elastiekjes om de oren. Verschrikkelijk idee he?
    mooi he, alles
    pi_21761513
    Jolie, die knuffel hebben wij hier ook! Bij ons heet ie Hossein, naar de buurman die hem cadeau heeft gedaan. Je kunt zo handig een poot door het ringetje van een speen doen, dan verliezen ze hem minder snel. (ware het niet dat Isa geen speen bliefde). Was hier ook lang favoriet.
    mooi he, alles
      zondag 5 september 2004 @ 11:03:07 #229
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21761622
    Hij is hier ook echt favoriet, veel andere dingen moet ze nog niet, maar dat hondje....dan kan ze ineens wel van alles vasthouden
    Deze heette eerst 'knuffie' maar is tegenwoordig omgedoopt tot 'Lijfje'....ik zeg maar zo ik zeg maar niks

Jolie blijft wel slapen als d'r speen eruit valt, als ie gewoon uitvalt als ze hem even heeft overdag, dan duikt ze er heel eng achteraan, ook niet echt de bedoeling
      zondag 5 september 2004 @ 12:02:36 #230
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_21762659
    We hebben Amber om 11 uur knikkebollend op bed gelegd en ze ligt er nog steeds
    Wel 2x een huiltje gehoord, maar niet noemenswaardig.

zul je altijd zien kom ik hier "klagen" gaat ze zich opeens voorbeeldgi gedragen
      Licht Ontvlambaar zondag 5 september 2004 @ 12:33:44 #231
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_21763216
    Isa net na de voeding ook in bed gelegd. Ze was vanaf half negen vanmorgen wakker. Tijdens de voeding zag je aan haar dat ze toch wel moe was. Dus gewoon lekker in bedje gedumpt met speen. Ze had haar ogen nog open in eerst instantie, maar toen pappie net de babyfoon neer ging zetten, waren ze al dicht. Ben eens benieuwd
      zondag 5 september 2004 @ 13:43:04 #232
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_21764482
    Isa

Amber heeft het tot ongeveer 12.45 uur uitgehouden en dat is een mooie tijd, want rond 13.00 uur moest ze weer eten Eens kijken of het straks net zo goed gaat (we zijn de dutchie-methode aan het toepassen voor zover nodig)
    pi_21764537
    quote:
    Op zondag 5 september 2004 12:02 schreef LadyS het volgende:
    We hebben Amber om 11 uur knikkebollend op bed gelegd en ze ligt er nog steeds
    Wel 2x een huiltje gehoord, maar niet noemenswaardig.

zul je altijd zien kom ik hier "klagen" gaat ze zich opeens voorbeeldgi gedragen
    Je zal het niet geloven maar hier precies hetzelfde!
    Morris is met papa in het grote bad geweest en heeft van 10 tot 13.00 liggen slapen. Net een fles gehad, helemaal opgedronken en nu ligt ie weer in coma
    Misschien ligt het aan 't weer
      zondag 5 september 2004 @ 13:49:28 #234
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_21764559
    of moeten we vaker "klagen" hier
    pi_21764601
    quote:
    Op zondag 5 september 2004 13:49 schreef LadyS het volgende:
    Verrek ja, dat is de oplossing
      zondag 5 september 2004 @ 14:34:48 #236
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_21765340
    quote:
    Op zondag 5 september 2004 13:49 schreef LadyS het volgende:
    Dan doe ik ook even mee. Nadat ik weer heb lopen pochen over de "dutchie-methode" , had Léon ws zoiets van: "O, dus jij denkt te weten hoe het moet? Dan zul je het weten ook!"
    Meneer sliep al aan de borst, dus weggelegd en hij sliep even door. En toen begon het.
    Huilen, huilen, huilen. Mama weer terug, speentje erin, aaien over het bolletje, zichtbaar weglopen en....
    Whèèèhh!!
    Dit is werkelijk waar een uur doorgegaan. En het jengelig huilen ging over in hysterisch huilen, maar toch proberen rustig te blijven. *slik*
    Op een gegeven moment stonden bij mezelf de tranen in de ogen en heb ik hem er toch maar uitgehaald. We waren al een uur aan het klooien, dit was niet normaal meer.
    Als troost aan de borst gelegd en daar werd hij weer wat rustig, zo ook weer in slaap gevallen.
    Daarna werkte de "dutchie-methode" dus wel.
    Pffffff.... wat hard werken is zo'n kleintje dan zeg.
    En ik moest ook nog met solliciteren bezig tussendoor, het ging allemaal niet van harte hoor.
      zondag 5 september 2004 @ 15:30:32 #237
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_21766303
    Léon je moeder een beetje voor aap zetten hier

Hier ligt Amber voor de 2e keer vandaag alweer heerlijk te slapen zonder huilen (nou ja heeeeel klein beetje mekkeren)

Ik ga zo maar even bij haar kijken want het wordt gewoon eng
    pi_21769427
    quote:
    Op zondag 5 september 2004 15:30 schreef LadyS het volgende:
    Ik ga zo maar even bij haar kijken want het wordt gewoon eng
    Nou, ik zweer het je: hier precies hetzelfde! Ik zei ook al tegen vriendje 'er zal toch niks mis zijn hè?'.
    Hij heeft van 1 tot half 5 weer heerlijk liggen pitten! En toen een fles gegeven en nu ligt ie weer te slapen
    Ik snap er niks van maar vind het wel heeeeeeerlijk
      zondag 5 september 2004 @ 18:59:19 #239
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_21769908
    en nu ligt ze alweer te slapen

Het zal idd wel aan het weer liggen
      zondag 5 september 2004 @ 19:09:48 #240
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_21770087
    Ik heb te vroeg gejuicht
    Ze sliep helemaal niet
      zondag 5 september 2004 @ 19:15:35 #241
    2565 Elegantly Wasted
    can you handle me?!
    pi_21770199
    Pfff het zal inderdaad het weer wel zijn.....

Glenn is de hele dag al huilerig en slaapt niet langer dan 1 uur door. Ben benieuwd of dat het vanavond/vannacht goed gaat.
    pi_21771070
    Denk dat het echt aan het weer ligt, want Djulian is de hele dag al huilerig. Slapen doet hij niet echt, als je hem optilt valt hij in slaap in je armen, wil constant wat te eten hebben. (nu ik dit tik slaapt meneer net 5 minuten, ff duimen dat hij nu even blijft slapen)
    pi_21771141
    *dikke ogen heeft van het huilen*
    Nu heb ik em toch een verhaal zeg...Danielle 'eet' sinds kort van die rijstwafels kindertjesformaat, goed voor de mondmotoriek...
    op de verpakking stond al 'dat je er even bij meot blijven als ze het eten' en dat kon ik me wel indenken na goed:
    Zit ik net met Daan tv te kijken, daantje zo'n wafel, ik aan de yoghurt. Ik zie haar een stuk afbijten en denk nog 'dat is knap zo'n groot stukje' en op dat moment begint ze heel spastisch naar adem te snakken en oogje uitpuilen en zo... En dat is dan zoooo raar: ineens moest ik denken aan die keer dat ik zo'n rescue 911 show had gezien waarbij ze een baby redden door haar over de arm te gooien en een keer flink tussen de ribben te rammen. Dus ik sleur haar uit het wipstoeltje (dingetje wou niet los dus wipstoeltje min of meer mee over de arm) en geef haar een ferme tik.
    Zij kotst het ding en wat zuur uit en gaat daarna onverstoorbaar verder met eten , haar moeder shakend en wel achterlatend......
    DANYEL EN THIJS
      zondag 5 september 2004 @ 20:09:42 #244
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_21771212
    Jemig Catoot, wat zal je je rot zijn geschrokken

Gelukkig heeft Daniëlle er zelf zo te horen weinig aan overgehouden, nou jij nog even bijkomen!
    pi_21771240
    ja, je schrikt je lam,maar omdat zij zo rustig blijft voel je je stom dat je zo huilen moet....zij heeft er dus echt geeeen last van. Maar man-o-man.
    DANYEL EN THIJS
    pi_21771261
    Pfff dat is flink schrikken catootje.
    Blij dat je zo alert reageerde, zo zie je maar weer waar die programma's goed voor zijn.
    voor jou
    pi_21773274
    Toch boelkloedig Catootje
    pi_21774253
    Ze zal je er later dankbaar voor zijn Catootje, zodra ze het begrijpt
      Jubileum moderator zondag 5 september 2004 @ 22:22:36 #249
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_21774297
    Heel goed gedaan Catoot
    Eva ♥ en Iris ♥
      maandag 6 september 2004 @ 06:32:44 #250
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_21779510
    Ow, sjees! Wat erg! Dat is precies de reden dat ik Liam amper brood durf te geven, die stikt er ook iedere keer bijna in... heel eng. Hoe gaat die "truuk" precies? Jeetje Catoot, meid wat zal je geschrokken zijn!!! dikke
    stormy waters...
    sailin'
      maandag 6 september 2004 @ 08:31:26 #251
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21779842
    Oh gadver Catootje, wat zul je geschrokken zijn!
    Wat goed dat je toch zo snel bedacht wat je moest doen
      maandag 6 september 2004 @ 12:00:13 #252
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_21782331
    Zit ik al bijna een uur te wachten tot Tobias eeeeeeindelijk eens wakker wordt van zijn ochtenddutje, zodat we naar de bakker kunnen wandelen, besluit ik hem dan maar uit zijn bedje te gaan halen, zodat ie voor mijn part in de wagen verder kan slapen....kom ik zijn kamer binnen en ligt meneer me klaarwakker en met een grote grijns aan te kijken

Echt zo van, haha, je was op me aan het wachten he, maar ik lig hier prima hoor

Oh, en nu ligt ie onder luide persgeluiden te poepen, dus ik vrees dat ik eerst nog even wat verschoningswerkzaamheden zal moeten verrichten voor we op stap gaan
      maandag 6 september 2004 @ 12:02:11 #253
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21782396
    Zo hoort het Tobias je moeder denkt toch niet dat ze zomaar op pad kan
      maandag 6 september 2004 @ 12:04:58 #254
    26444 ezzi
    mama van ilse
    pi_21782461
    Oh Catootje, wat schrikken zeg. Geef je haar nu nog die koekjes? Ik zou dat niet meer durven denk ik.
      maandag 6 september 2004 @ 14:16:59 #255
    2565 Elegantly Wasted
    can you handle me?!
    pi_21784786
    Tjemig Catoot! Maar wat geweldig dat jij zo snel en goed reageerde.

Glenn zit volgens het 'Oei, ik groei' boek (geweldig!) in zijn 8-weken sprongetje. Dwz dat hij mentaal een sprongetje maakt en al die nieuwe indrukken moet verwerken en dat het hem soms ook een beetje beangstigd. Dan wil-ie het liefst bij mama zijn en dat maakt-ie duidelijk met (jawel)huilen.

Vandaag slaapt-ie heel veel. Morgen zijn eerste prikjes...
      maandag 6 september 2004 @ 14:29:05 #256
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_21785015
    Volgens Oei heeft Léon nu ook een sprongetje.
    Hoe komen ze erbij???
    Vanwege het feit ms dat hij niet wil drinken, niet wil slapen en alleen maar bij mama wil zijn? Misschien daarom.
    pi_21785171

Maak het maar gezellig
    pi_21785726
    Ieks Catoot, jakkie! Snelle reactie, maar wat een schrik!
    Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
      † In Memoriam † maandag 6 september 2004 @ 22:05:37 #259
    43556 miss_dynastie
    pi_21792104
    Toot, wat een schrik
    pi_21793594
    Oef Catoot wat zal jij geschrokken zijn zeg. Maar wel goed dat je zo hebt gehandeld.

Joshua eet s'avonds weinig warm eten meer. Zodra hij ook maar proeft dat het zijn warme hap is dan begint ie al zijn tong uit te steken. Ik probeer hem dan toch nog wat yoghurt te geven maar dan is ie gelijk heel blij Ik dacht misschien is het mijn eten, maar een potje wilde hij ook niet.
    Af en toe moet ik echt even doorbijten hoor, mannetje heeft een eigen wil
    pi_21793775
    Helaas Lewis, heb ik geen ervaring mee.

Ik kwam net dit citaat tegen over het gebruik van een babyfoon, vond ik erg grappig:
    quote:
    Some parents find it comforting to put some kind of walkie-talkie in the room, which is fine, except that a more appropriate use of the walkie-talkie talkie would be to turn the amplifiers around. That is pump family noise into the baby's room, letting the baby monitor the parents and siblings, rather than the other way around. Fifty years (at least) of human developmental research shows that baby's respond positively to physical and psychological sensory signals (sounds,sights, smells,touches, movement) from others when they "feel" that they are not alone. We might presume that external social noise gives young children a sense of security -- or something akin to a baby thinking "it's nice to know someone is around, should I need them".
    bron
      dinsdag 7 september 2004 @ 08:38:10 #262
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21798027
    Gisteravond is Jolie voor het eerst 2 uur met een oppas thuis gebleven, een vriendin van mij die kraamverzorgster is en die Jolie heel goed kent, maar ik was keizenuwachtig. Maar ze heeft de hele avond of op schoot gezeten of in de box gelegen, zonder te huilen of wat dan ook. Zo lief is ze Heb d'r om 23:00 uur nog een klein flesje gegeven en ze slaapt nu nog steeds
      † In Memoriam † dinsdag 7 september 2004 @ 09:05:15 #263
    43556 miss_dynastie
    pi_21798250
    Fijn dat het goed is gegaan luchtbel! Kun jij ook langzaam wennen
      dinsdag 7 september 2004 @ 09:09:30 #264
    2565 Elegantly Wasted
    can you handle me?!
    pi_21798300
    Goed zo Jolie

Ik ben supernerveus op het ogenblik, Glenn krijgt over 2 uur zijn eerste prikjes. Ik heb er gewoon een naar gevoel van in mijn maag
      dinsdag 7 september 2004 @ 09:15:44 #265
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21798350
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2004 09:05 schreef miss_dynastie het volgende:
    Kun jij ook langzaam wennen
    Ja volgens mij is dat de erge kant van het 'oppasgedoe' dat ik het moeilijk vind en niet Jolie

EW succes!
      dinsdag 7 september 2004 @ 09:26:23 #266
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_21798477
    Catootje Jeetjemina, ik zou ook meteen die wafeltjes niet meer durveng even (dat weet ik nog van Ailani, die kreeg van mij van die andere koekjes sinds ze er een keertje bijna in gestikt was )

Ik had dus niet verwacht dat ik zo een truttebol zou worden, maar ik neem Amber overal mee naar toe, ook al is het 20 minuten
    Gisteren moest ik de auto laten keuren en dat duurt (met heen-en-weer erbij rijden zo'n 20 a 30 minuten) en ik had Amber meegenomen, terwijl ze makkelijk bij mijn schoonmoeder kan blijven. Best wel stom Dus dat wordt wat als Peter en ik écht een avondje weggaan ofzo
    Dus ik zal ook wel flink moeten wennen.

Gisteren om 19.30 uur had ze gegeten, ik gooi haar op bed na een tijdje. Om 23.00 uur ging ik zelf ook naar bed, in veronderstelling dat ze elk moment kon komen voor eten. Wordt die muts pas om 5.15 uur weer wakker Een uur later weer naar bed en toen heeft ze geslapen tot 8.45 uur
    Slaapkop
      dinsdag 7 september 2004 @ 09:28:11 #267
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_21798497
    LB, kan ik me helemaal voorstellen. Vooral die eerste keer is moeilijk, nu heb ik het er veel minder moeite mee. Ook omdat ik weet dat Léon zich echt wel vermaakt.
    Maar ik vind het wel een gek idee dat hij straks naar het kdv gaat en ik de hele dag Léonloos ben. Dat zal ook wel weer wennen.

Toot!! Wat schrikken! Wel grappig dat Daniëlle zelf zo cool bleef. Blijkt wel weer dat kinderen veel kunnen hebben.
      † In Memoriam † dinsdag 7 september 2004 @ 09:29:47 #268
    43556 miss_dynastie
    pi_21798521
    Heerlijk LadyS, zo'n doorslapend kind En ik snap wel dat je haar niet alleen laat hoor, lijkt mij ook erg moeilijk! Komt vanzelf wel als je eraan toe bent, ook dat uitgaan.... als je geen zin hebt, wacht je er gewoon nog ff mee
      dinsdag 7 september 2004 @ 09:31:45 #269
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21798545
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2004 09:28 schreef dutchie het volgende:
    LB, kan ik me helemaal voorstellen. Vooral die eerste keer is moeilijk, nu heb ik het er veel minder moeite mee. Ook omdat ik weet dat Léon zich echt wel vermaakt.
    Maar ik vind het wel een gek idee dat hij straks naar het kdv gaat en ik de hele dag Léonloos ben. Dat zal ook wel weer wennen.
    Ja zeker, en omdat er hier geen vader is, is het ook niet zo dat ik even gauw wegga om wat te halen ofzo, ze is eigenlijk altijd mee. Maar ik durf tew edden dat iks traks op de eerste dag dat ik moet werken, jankend in de winkel sta
      dinsdag 7 september 2004 @ 09:35:54 #270
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_21798606
    En weet je wat dan zo erg is? Jij hebt je de hele dag belabberd gevoeld en Jolie heeft het giga naar d'r zin gehad.
      dinsdag 7 september 2004 @ 09:38:42 #271
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_21798642
    een hele dag weg daar moet ik niet aan denken

Peter en ik zijn dit jaar (natuurlijk) niet op vakantie geweest en zijn moeder zat al te vissen; "willen jullie niet nog een weekendje of een weekje met zijn tweetjes weg " Géén haar op mijn hoofd die daaraan denkt hoor wel aan op vakantie gaan natuurlijk, maar niet zonder Amber
      dinsdag 7 september 2004 @ 09:56:49 #272
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21798894
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2004 09:35 schreef dutchie het volgende:
    En weet je wat dan zo erg is? Jij hebt je de hele dag belabberd gevoeld en Jolie heeft het giga naar d'r zin gehad.
    Dus de tweede dag kan je d'r met een gerust hart achterlaten, maar dat doe je dan ook weer niet
      † In Memoriam † dinsdag 7 september 2004 @ 10:03:01 #273
    43556 miss_dynastie
    pi_21798982
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2004 09:38 schreef LadyS het volgende:
    een hele dag weg daar moet ik niet aan denken

Peter en ik zijn dit jaar (natuurlijk) niet op vakantie geweest en zijn moeder zat al te vissen; "willen jullie niet nog een weekendje of een weekje met zijn tweetjes weg " Géén haar op mijn hoofd die daaraan denkt hoor wel aan op vakantie gaan natuurlijk, maar niet zonder Amber
    Niet doen, dus. Zeker niet om haar een plezier te doen. Misschien komt het moment dat je alleen weg wil vanzelf, misschien komt dat nooit. Maar doe het alsjeblieft niet om haar een plezier te doen iets dat sommige van mijn nichtjes wel deden, bijvoorbeeld, je kent dat wel, net niet jankend in het restaurant en de bios zitten en dan willen gaan stappen maar om tien uur weer thuiskomen omdat je eigenlijk helemaal niet weg wil
      † In Memoriam † dinsdag 7 september 2004 @ 10:07:29 #274
    43556 miss_dynastie
    pi_21799039
    LadyS, heb jij Little-Angel nog gesmst??
    pi_21799106
    Dat zal idd niet meevallen om Morris straks uit handen te geven
    Voordat je een kind hebt denk je dat het alemaal wel meevalt, maar als ze er eenmaal zijn....
    En toch lijkt het me belangrijk dat hij er aan went om eens een avondje en later een nachtje zonder ons te zijn. Het zou toch raar zijn als ie op zijn achtiende zou gaan studeren in een andere stad ofzo en hij is nog nooit een nachtje zonder zijn mama geweest
      dinsdag 7 september 2004 @ 10:24:47 #276
    12765 Tan
     Isilindil Tasardur
    pi_21799281
    Oh gatver, lees het nu pas Catootje, dat stikken is een reflex die ze hebben vanaf de geboorte om te voorkomen dat ze ... euh stikken in grote stukjes. Maar als ze wat ouder zijn en dus stukjes mogen dan zit die reflex aardig in de weg. Wat dus veroorzaakt dat ze regelmatig kokkend in hun stoeltje zitten en het eten alsnog in het verkeerde keelgat schiet.

Heel vervelend. Een baby moet je altijd over de knie/arm gooien en tussen de schouderbladen slaan. Kort maar krachtig, jouw reactie was dus precies goed. Peuters moet je op schoot nemen, onder de armen pakken zodat je vingers bij de maag zitten en dan krachtig tegen je aandrukken. De zgn. Heimlich manouvre.

Maar goed, ik had van de week ook zoiets leuks met Junah Ik droeg haar op de arm en til met mijn andere arm Jessai van een opstapje. Op dat moment verliest Junah haar evenwicht en valt dus achterover naar achter. In een reflex laat ik haar los en vang haar in eenzelfde beweging weer op, vlak voor ze met haar hoofd de grond raakt.
    Ze dacht dat het een spelletje was want ze moest heel hard lachen Ik moest heel hard huilen En toen moest ze nog harder lachen
    pi_21799340
    Oeh Catootje en Tan, wat schrikken zeg!
      dinsdag 7 september 2004 @ 14:01:37 #278
    2565 Elegantly Wasted
    can you handle me?!
    pi_21802943
    Nou, ik heb mijn eerste CB ervaring gehad hoor.
    Wat een lekker georganiseerde puinhoop.

Halverwege het gesprekje met de arts vertelde zij me dat Glenn bij het volgende bezoek zijn eerste prikjes krijgt. Ik was verbaasd en vroeg haar waarom dan pas en niet gewoon nu.
    Sja, zegt ze 7 weken is gewoon veels te vroeg. En trouwens waarom zijn jullie hier nu pas voor de eerste keer? Ik was nog verbaasder en zei haar dat dat kwam door de drukte en de vakanties, tenminste, dat was mij wijs gemaakt. En Glenn is vandaag 8 weken hoor, geen 7.

Oh, nou dan krijgt-ie vandaag wel zijn prikjes. Je weet zeker dat hij geen 7 maar 8 weken oud is??
    Ehm...... Kortom; lekker begin!
    Glenn moest van het prikje erg huilen (zeg maar gerust krijsen) maar ligt nu, na wat gejammer, lekker te slapen. Ben zo trots op mijn grote, kleine man
    Hij is nu 61 cm lang en weegt 6390 gram.
      Jubileum moderator dinsdag 7 september 2004 @ 14:08:14 #279
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_21803047
    Het is ook overal hetzelfde EW Hebben ze het nog gehad over het feit dat Glenn te weinig voeding krijgt (volgens de boekjes dan) of vielen ze daar niet over toen ze zagen hoe gezond hij was gegroeid?
    Eva ♥ en Iris ♥
      dinsdag 7 september 2004 @ 14:19:24 #280
    2565 Elegantly Wasted
    can you handle me?!
    pi_21803255
    Er werd totaal niet gereageerd toen ik zei hoeveel (of hoe weinig) Glenn at.
    Maar het boeit me ook niet zoveel wat ze ervan zeggen. Glenn groeit goed en dat vind ik het allerbelangrijkste.

De laatste 2 dagen heeft hij trouwens al een paarflessen met 180 ml water op.
    We zijn overgestapt van de Nestlé Nan naar de Nutrilon, dat vind-ie lekkerder, denk ik
      dinsdag 7 september 2004 @ 15:14:29 #281
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_21804272
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2004 10:13 schreef snoopy het volgende:
    Dat zal idd niet meevallen om Morris straks uit handen te geven
    Voordat je een kind hebt denk je dat het alemaal wel meevalt, maar als ze er eenmaal zijn....
    En toch lijkt het me belangrijk dat hij er aan went om eens een avondje en later een nachtje zonder ons te zijn. Het zou toch raar zijn als ie op zijn achtiende zou gaan studeren in een andere stad ofzo en hij is nog nooit een nachtje zonder zijn mama geweest
    Dan ga je toch gezellig mee de kroeg in?
      dinsdag 7 september 2004 @ 16:05:49 #282
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_21805206
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2004 10:07 schreef miss_dynastie het volgende:
    LadyS, heb jij Little-Angel nog gesmst??
    Jah.. gisteren pas eerst vergeet ik haar te sms-en en vervolgens vergeet ik har antwoord hier neer te zetten
    quote:
    Hoi Dames. Met Morgaine gaat alles volgens het boekje. We hebben een heel makkelijk kind. Ze woog bij haar geboorte 3670 gram en verleden week woog ze 4340. Ze heeft zwart haar met krullen en haar ogen worden steeds blauwer. En ze is nu nog blanker dan haar moeder maar dat kan nog veranderen. Verders zegt iedereen dat zij sprekend op haar vader lijkt. Groetjes Patries
    pi_21806215
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2004 14:01 schreef Elegantly Wasted het volgende:

Hij is nu 61 cm lang en weegt 6390 gram.
    Volgende keer weegt ie net zo veel als een kratje bier
    O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
    Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
    A Guinness a day keeps the doctor away
      † In Memoriam † dinsdag 7 september 2004 @ 16:56:14 #284
    43556 miss_dynastie
    pi_21806251
    Toppie Little-Angel
    LadyS, dankjewel voor het smsen en berichten
      dinsdag 7 september 2004 @ 17:21:57 #285
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21806902
    Volgens mij ben ik de enige met een prettig cb
    Hier zijn ze echt heel aardig en ik heb er ook best wat aan
      dinsdag 7 september 2004 @ 17:26:42 #286
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_21807076
    Bij mij zijn ze ook erg fijn en relaxed eigenlijk, tot nu toe in ieder geval

En Tobias is gewoon al zwaarder dan Glenn zeg, en een halve centimeter kleiner. Die verdraaide zware botten toch
      dinsdag 7 september 2004 @ 17:27:47 #287
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21807116
    Pluisje mag ik weten hoeveel Tobias nu eet?

Ff vergelijken
    pi_21807361
    ik heb ook niet te klagen over het CB hoor. (alleen die ene keer dat de arts dacht dat ze een kind van 14 maanden voor zich had terwijl Piet nog geen 11 mnd was vond ik wel stom).

Little Angel, wat fijn dat 't zo goed gaat met Morgaine.

en EW/Digger, wat leuk om es wat te horen over Glenn. gaat ook allemaal zeer voortvarend zo te lezen. hopelijk valt 't mee met de effecten van de prik.

Catootje, aaargh wat een schrik. maar heel goed gereageerd! net als Tan trouwens, wow. dat is altijd een van mijn angsten geweest, dat Piet zich op m'n arm ineens achterover gooit. is tot nu toe nooit gebeurd maar oef. gelukkig allemaal goed afgelopen bij jullie. oja Catootje, ik geef Piet ook van die rijstwafels maar altijd in stukjes, ook die kleintjes. hij heeft namelijk de neiging om alles maar in z'n mond te stoppen, zoveel mogelijk. en dan krijgt ie 't vervolgens natuurlijk niet weg. en hij heeft zich er ook wel es wat in verslikt, maar nooit zo erg als wat jij nu vertelt. brrr.

LadyS zeer herkenbaar, ik had de eerste tijd ook absoluut geen behoefte aan 'er even met z'n tweeën tussenuit'. alle opa & oma's zaten ook al een hele tijd te wachten of ze Piet niet eens te logeren zouden krijgen maar wij hebben 't ook gewoon pas gedaan toen wij daar zin in hadden. en zelfs toen vond ik het eerst nog erg moeilijk. afgelopen weekend ging Piet voor de 3e keer uit logeren, bij mijn ouders, en alles is prima gegaan, maar ik vond 't toch weer moeilijk hoor om 'm daar achter te laten. vooral omdat je 'm nog niks uit kunt leggen, hij moet 't allemaal maar nemen zoals 't komt. aan de andere kant zijn ze op deze leeftijd nog zo flexibel dat dat makkelijk kan, maar ja. op zich is het ook wel goed om jezelf af en toe even los te maken van die continue grote verantwoordelijkheid. ook voor je kind, denk ik. maar overhaast niks, er komen nog gelegenheden genoeg!

poemojn, hihi grappig stukje over die babyfoon. geen gek idee.

oja en al die tips over radiootjes en mobielen op de slaapkamer e.d., pas op dat je je kind niet juist teveel prikkels geeft hoor. het lijkt in eerste instantie goed te werken omdat ze bij het geluid van een stofzuiger bijvoorbeeld vaak snel in slaap vallen, maar dat komt vooral doordat ze zich dan afsluiten voor al dat kabaal, niet omdat ze het zo'n prettig geluid vinden. op den duur zal je kind toch ook in rust in slaap moeten leren vallen, dus daar kan hij/zij beter vanaf 't begin een beetje aan wennen.
      dinsdag 7 september 2004 @ 17:36:58 #289
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_21807365
    Hij heeft 5 flessen van 150 ml water en 5 schepjes voeding

Hij zou er 6 mogen, of 1 schepje voeding en 30 ml water meer, maar voorlopig heeft ie hier precies genoeg aan volgens mij, dus laat ik het even zo.
    pi_21807373
    Hier is het vandaag ook weer Cb-dag geweest. We gingen weer wegen omdat Djulian nu meer borstvoeding krijgt. Meneer is dus 300gr aan gekomen en zit inmiddels op de 3540 en hij is nu 54,5 cm (vandaar dat zijn pakjes ineens te klein werden). Nu is het dus elke voeding beginnen met borstvoeding en dan de fles, dus we gaan echt in omgekeerde richting, want nu gaan we de flessenvoeidng proberen geheel af te bouwen

E.W. Wat een nare ervaring zeg, hier is het gelukkig goed geregeld, ik hoef geen naam te noemen ze weten psies wie Djulian is en wat de problemen zijn.
      dinsdag 7 september 2004 @ 17:43:15 #291
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21807501
    En Pluis nu ik toch bezig ben hoe laat krijgt hij ze?

Jolie krijgt nu ook 5 x 150 ml water en 5 schepjes en drinkt met dit weer ook nog wel wat water erbij.
      dinsdag 7 september 2004 @ 17:46:35 #292
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_21807587
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2004 17:43 schreef Luchtbel het volgende:
    En Pluis nu ik toch bezig ben hoe laat krijgt hij ze?

Jolie krijgt nu ook 5 x 150 ml water en 5 schepjes en drinkt met dit weer ook nog wel wat water erbij.
    De eerste als ie wakker wordt (tussen 7 en 8), de tweede na zijn ochtendslaapje (tussen 12.00 en 13.00), de derde na zijn middagslaapje (tussen 16.00 en 17.30), de vierde als ie naar bed gaat (rond 20.00) en de laatste als we zelf naar bed gaan (na 23.00).

Als ie 's nachts voor zessen wakker wordt krijgt ie een flesje extra, komt ie tussen 6 en 7 dan ga ik gewoon even met hem spelen en tutten enzo, en krijgt ie om 7 uur zijn flesje.
      dinsdag 7 september 2004 @ 17:59:10 #293
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21807888
    Aha ik vind iets wat Jolie doet zo gek namelijk. Die drinkt meestal om 7 uur d'r eerste flesje en dan om 10:30 uur en de derde om 13:30 uur en dan pas weer om 18:30 en dan rond 21:30 en dan slaapt ze weer tot 7 uur half 8 ofzo.

Ze wil dus veel achter elkaar en dan een hele tijd niks. Vandaar dat ik het me af vroeg, bij Tobias is het meer geleidelijk.
      dinsdag 7 september 2004 @ 18:01:56 #294
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_21807934
    Ja, maar dat patroon heeft hij ook een tijd gehad hoor (toen ie nog 6 flessen kreeg). Maar toen duurde zijn ochtendslaapje maar een klein uur, en nu minimaal 2 uur...en slaat ie dat flesje dus eigenlijk vanzelf over.
      dinsdag 7 september 2004 @ 18:07:03 #295
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21808045
    Ik ben niet zo van de patronen en de schema's ik moet echt denken soms hoe laat ze ook al weer gegeten had dus wat dat betreft zou een schema wel handig zijn

Maar ik vroeg me af of ze nu iets raars deed
      dinsdag 7 september 2004 @ 18:10:08 #296
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_21808115
    Nee joh, als het zo goed gaat, gaat het gewoon goed

Dit schema is ook eigenlijk vanzelf ontstaan, gewoon steeds na een dutje een fles, en dan nog 2 's avonds
      dinsdag 7 september 2004 @ 18:16:48 #297
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21808248
    Jah hier gaat het ook gewoon doordat zij steeds op hetzelde moment gaat brullen om eten hehe.
    Maar soms moet ik echt denken en dat is niet zo handig, mezelf kennende maar goed ik doe dus niks raars, gelukkig.
    pi_21809048
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2004 15:14 schreef dutchie het volgende:
    Dan ga je toch gezellig mee de kroeg in?
    Zal z'n vriendinnetje leuk vinden

Hier is er ook niet echt een strak schema qua flesjes. Het probleem is dat ie ze 's nachts vaak niet helemaal leeg drinkt en halverwege in slaap valt. Dat betekent dus dat hij sneller weer honger heeft. Overdag wil het zomaar gebeuren dat hij 5 uur achter elkaar ligt te slapen dus duurt het juist wat langer voor hij weer wil eten... Maar goed, ik ga er van uit dat hij nu pas 4 weekjes oud is en dus zullen we nog een beetje moeten oefenen samen
      dinsdag 7 september 2004 @ 19:28:27 #299
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21809661
    Wat zijn eigenlijk de geluiden die ze maken? Oke huilen snap ik, kreunen snap ik, maar soms ineens maakt ze een vage iiiiiiiiieeeeeh kreet, heel zachtjes maar wel vrij hoog, meestal als ze onder de babygym ligt of als ze gelachen heeft. Is dat van blijheid? Of van inspanning?
    pi_21809710
    Bedoel je die kreetjes die lijken alsof je verkeerd in een piepbeestje knijpt? (sorry weet het niet ander te omschrijven)
      dinsdag 7 september 2004 @ 19:33:03 #301
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21809752
    Ja zo klinkt ze ook soms en soms hoor je ineens euhm iets als woooooewl (als een mislukte smurf )
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')