Het moederbord dat je gekozen hebt is een K7 moederbord.. Sempron 3100+ is (als enige Sempron tot nu toe) op K8 gebaseerd en gebruikt dus geen Socket A maar Socket 754.. kijk dus naar een mb met een 8 in de naam ;-)quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 19:14 schreef Renesite het volgende:
[afbeelding]
Verveelde me beetje, en mezelf fff lekker maken en dus bij yorcom een pctje samengesteld..
eerst ff paar maandjes werk hebben en dan![]()
Owh ja, aan videokaart en geluidskaart, ik wil gewoon snelle pc hebben voor internet en allerlei programma's, beetje siteje bouwen, fotootjes af en toe wat bezig met goed geluid erbij.
Lekker simpel pctje, alleen pctje dus, geen toetsenbord muis beeld en boxxen, heb ik al
(Edit: paar dingetjes gewijzigd)
Kijk, daar twijfelde ik even overquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 03:12 schreef Da_DvD het volgende:
Het moederbord dat je gekozen hebt is een K7 moederbord.. Sempron 3100+ is (als enige Sempron tot nu toe) op K8 gebaseerd en gebruikt dus geen Socket A maar Socket 754.. kijk dus naar een mb met een 8 in de naam ;-)
Ik weet niet veel van PC's af, dus ik zou graag willen weten of dit systeem in orde is! Alvast bedankt!quote:1x Chieftec DX-01B-D-U 360w
1x Asus P4 S775 P5AD2 Deluxe
1x Intel P4 3.4GHz 800 1024KB S775
2x Kingston 512MB PC400/3200 CL2.5
2x Maxtor 200GB Diamond-Max 10 U150 8MB
1x Nec 3500 16-speed Dual Layer
1x Nec 3.5" 1.44 FDD USB2.0
1x Creative SoundBlaster Live 5.1 Digital
1x Sapphire ATI Radeon 9200SE 128MB DDR
1x Logitech Z-5500
1x Logitech Cordless diNovo Media Desktop
1x Microsoft Windows XP Pro SP2 Nederlands
1x Microsoft Office 2003 Basic OEM Nederlands
E 1982,04
1. Ik raad een Athlon64 aan ipv een Pentium 4. Voordelen: 64-bit, (veel) zuiniger, minder warm.quote:Op dinsdag 30 november 2004 19:33 schreef WalfredGeesink het volgende:
M'n vorige computer is gecrashed, en ik had toch al behoefte aan een snellere, dus heb ik even een PC samengesteld op http://www.euromaxi.nl (<-goede site??):
[..]
Ik weet niet veel van PC's af, dus ik zou graag willen weten of dit systeem in orde is! Alvast bedankt!
Ten eerste is bij bedrijven als Alienware de prijs/prestatie verhouding nooit goed. Ten tweede is de Aurora lijn beter dan de Area-51 want die maakt gebruik van Athlon64 FX, de snelste processor van dit moment, vooral voor games. Of ze bij de Aurora lijn al gebruik maken van NForce 4 SLI moederborden weet ik niet, indien niet dan zouden die komende maand beschikbaar moeten komen.quote:Op dinsdag 30 november 2004 19:36 schreef SolidArt het volgende:
Ik wil dit jaar nog een goed pctje halen..
Is dit wat? En is de prijs goed??
http://www.alienware.com/ALX_pages/area51_alx.aspx
ik heb deze cooler gekozen, omdat ik een stille pc wil. Volgens de man in de winkel is deze cooler veel stiller dan de standaard cooler.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:45 schreef cygnusx het volgende:
coole videokaart, ook goed dat hij pci express is want dat is de toekomst, als ik zo zie neem je dus een p4, waarom niet AMD 64... want je heb ook een goede videokaart, plus om geld te besparen zou ik dan een amd 64 3400 halen... o.i.d.
je koeler ziet er ook nogal duur uit, heb je het echt nodig? voor stilte ofzo? anders zou ik gewoon de standaardkoeler gebruiken.. bespaart je toch ff 45 euro...
ik kan het zo niet goed zien, maar ik denk dat je ook ff moet kijken naar het nieuwe type geheugen. DDR2, dat is (volgensmij) nu net uit, en veel sneller, mischien om daar ook aan te denken (dus dat geld dan voor je geheugen, en je mobo)
voorderest een netjes systeem.
ik wil af en toe een spelletje kunnen spelen, maar ik heb de prijzen gezien en tussen een p4-3400 en 3500 zat veel verschil en de langzamere waren niet veel goedkoper. Verder vond ik qua aanbieding alleen de athlon64-3500 interessant, de andere waren weer niet goede aanbiedingen.. Sneller is meteen honderd euro goedkopere en langzamer scheelt maar weinig,quote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:47 schreef D-Devil het volgende:
Als het een games pc is zou ik zeggen oké en anders is de videokaart en wellicht de CPU zelfs te snel gekozen en kan je geld sparen.
ben ik ook wel benieuwd naar en vooral scheelt het veel qua stroomverbruik en dus herrie?quote:Op donderdag 16 december 2004 17:08 schreef BIGGI het volgende:
Die AMD 64's zijn erg snel, maar zijn ze ook stabiel/compatible? Hoe zit dat met die 64 bits windows.. draait de gewone software daar nog een beetje onder??
nog meer adviezen? De videokaart bijvoorbeeld, is die snel genoeg om mee te komen met de laatste games, of kan ik beter investeren in een nieuwer model?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Hoi, ik heb een nieuwe PC nodig en ik heb een offerte laten maken bij de locale computerboer. Kunnen jullie wat advies geven en kijken of de prijs oke is (is incl btw)??
(Ik dacht dat er een centraal topic was, dus heb gezochtm maar kon het niet vinden, ook bij de faq niet, als het er is mag ie meteen dicht en knip en plak ik wel naar dat topic)
256MBaopen aeolus6600DVI, pci express ¤140,-
P4 550 3.4 Ghz (FSB800Mhz) S775 1 MB cache ¤250,-
250GB Maxtor 7200rpmUDMA150 ¤145
Aopen H-600B p4 ATX midi 350watt silent airguide ¤75
zalman cpu cooler ¤45
NEC 3500A DVD -/+ dual DVD 16 speed ¤60
2x512MBDDR-3200400Mhz totaal: ¤120
aopen 1648 chameleon ¤24
aopen i915pa-EIntel915GATX3-14 800mhz-775 7.1snd/gigalan,DDR,ATA,4xS-ATA,PCIexp: ¤100
floppydrive: ¤8
winxphome: ¤75
totaalprijs: ¤1042
ik heb er geen toetsenbord/muis/scherm/printer nodig ,dus dat zit er niet bij. Een systeem gebaseerd op gelijkwaardige componenten met een Athlon64-3500+ zou 50 euro extra kosten.
Graag jullie tips en advies over de componenten..
Ik vind het wel handig hoor, 2 drives. Dan kun je kopiëren zonder een image te hoeven maken. En een grote kostenpost is het ook weer niet.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
een dvd speler dus volgens google. dus hij heeft er 1 nec brander in gezet en een aopen speler. Die speler kan er dus wel uit.
Wat intern geheugen zou eventueel handig kunnen zijn...quote:Op dinsdag 1 februari 2005 20:13 schreef Renesite het volgende:
[afbeelding]
dvd speler/brander, nee, daar beginnen we niet aan, meer om het feit dat ik zelf makkelijker aan dvdtjes kom![]()
Videokaart hecht ik niet zovéél waarde aan, en verder een gewone normale pc dunkt mie![]()
Toch?
Bij de meeste videokaarten met alleen een (of twee) DVI uitgang(en) zit een verloop stekkertje.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 18:11 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dat is ook wel waar en het moederbord? Is dat wel oke? En trouwens ik zie net dat er DVI op de beschrijving zit, kun je er dan geen normale tft op aansluiten? ik heb nl geen dvi aansluiting op mijn tft scherm.
De Athlon 64' x86-64 architectuur is niets anders dan een uitbreiding (64 bit extensie) van de x86-32 architectuur. De processor is dus volledig compatible met zowel 32-bit als 64-bit software.quote:Op donderdag 16 december 2004 17:08 schreef BIGGI het volgende:
Die AMD 64's zijn erg snel, maar zijn ze ook stabiel/compatible? Hoe zit dat met die 64 bits windows.. draait de gewone software daar nog een beetje onder??
Dat was ik dus vergeten..quote:Op woensdag 2 februari 2005 15:14 schreef FallenAngel666 het volgende:
[..]
Wat intern geheugen zou eventueel handig kunnen zijn...
Zo ver ik kan zien wel. Ik zou als je budget het toelaat eerder voor een Athlon 64 2800+ of hoger gaan. Socket A gaat er binnenkort toch uit. Dus ik denk dat je dan beter voor een Socket 754 of 939 kan gaan.quote:Op woensdag 2 februari 2005 22:39 schreef Boink het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Gaat dit werken zo?
Klopt. Hij heeft dan ook een ander moederbord nodig. Was ik er vergeten bij te zettenquote:Op donderdag 3 februari 2005 16:17 schreef Renesite het volgende:
Dat kan die mobo geloof ik niet aan, is een '7', en een '8' is nodig..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |