Eigen schuld Theoquote:Theo van Gogh staat tot komende dinsdag onder politiebewaking. Reden is het korte filmpje welke de cineast met VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali maakte over vrouwonvriendelijke koranteksten. Dat filmpje wordt vanavond in het VPRO-programma Zomergasten vertoond, waar Hirsi Ali drie uur lang te gast is.
Hirsi Ali zei zaterdag in NRC Handelsblad al dat het filmpje zal leiden tot grote consternatie: ,,De hele moslimwereld zal over me heenvallen.'' In de film worden teksten uit de koran ernstig bekritiseerd. Het gaat om verzen die geweld tegen vrouwen goedkeuren. De titel van de film luidt Submission, bedoeld als 'overgave aan Allah'. De hoofdrolspeelster is gekleed in een doorzichtige sluier. Op de toegetakelde lichamen van de figuranten zijn in het Arabisch koranteksten gekalligrafeerd die onder meer betrekking hebben op het lijfelijk straffen van vrouwen.
Van Gogh nam het filmpje afgelopen maanden in het geheim op in Amsterdam. De acteurs blijven uit voorzorg anoniem en zijn ook niet herkenbaar in beeld gebracht.
VVD-leider Gerrit Zalm en fractievoorzitter Van Aartsen zeggen geen problemen te hebben met het filmpje.
Hirsi Ali bekritiseert tot grote onvrede van veel moslims de islam al tijden. Ze ontvangt hiervoor regelmatig doodsbedreigingen. ''Soms ben ik bang. Maar alleen verzet van binnenuit helpt. Ik leg de wreedheid van de islam letterlijk bloot'', zo tekende het NRC gisteren op.
Dus bedreigen is toegestaan?quote:Op zondag 29 augustus 2004 13:10 schreef Meki het volgende:
Eigen schuld Theo
hij wist wel wat er zou gebeuren met zijn domme actie
![]()
Hoezo dom?quote:Op zondag 29 augustus 2004 13:10 schreef Meki het volgende:
[..]
Eigen schuld Theo
![]()
als iemand het uitlokt waarom nietquote:Op zondag 29 augustus 2004 13:11 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Dus bedreigen is toegestaan?
Ja, laat die man maar schijten, vermink hem maar.quote:Op zondag 29 augustus 2004 13:11 schreef NewOrder het volgende:
[..]
dat ga ik ook doenquote:Op zondag 29 augustus 2004 13:14 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ben nu toch wel nieuwsgierig naar dat filmpje...
vanavond bij zomergasten maar ff opletten...
Dat hij wist dat hij erom bedreigd zou worden is iets anders als uitlokking. Bedreigen hoort niet, dus kan er sowieso geen sprake van uitlokking zijn; je mag ervan uitgaan dat fatsoenlijke mensen je niet bedreigen.quote:Op zondag 29 augustus 2004 13:13 schreef Meki het volgende:
[..]
als iemand het uitlokt waarom niet
iemand die het graag wil uitlokken wil nu opeens graag politiebewaking
neuh, maar wel logisch. Op de FP was ook iemand die er op wees dat Mies Bouwman ook een keer behoorlijk bedreigd werd....door Christenen dan...quote:Op zondag 29 augustus 2004 13:11 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Heb uw naasten liefquote:Op zondag 29 augustus 2004 13:14 schreef Youssef het volgende:
[..]
Ja, laat die man maar schijten, vermink hem maar.
jah en om dat te voorkomen beledig je de moslims nietquote:Op zondag 29 augustus 2004 13:15 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Dat hij wist dat hij erom bedreigd zou worden is iets anders als uitlokking. Bedreigen hoort niet, dus kan er sowieso geen sprake van uitlokking zijn; je mag ervan uitgaan dat fatsoenlijke mensen je niet bedreigen.
Precies, we moeten onze eigen Fokturk toch niet voor het bruine bolletje stoten, of wel dan?quote:Op zondag 29 augustus 2004 13:10 schreef Meki het volgende:
[..]
Eigen schuld Theo
![]()
Je hebt de uitzending nog niet eens gezien , hoe kan je daar nu al over oordelenquote:Op zondag 29 augustus 2004 13:17 schreef Meki het volgende:
[..]
jah en om dat te voorkomen beledig je de moslims niet
dus hij wil bedriegd worden daarom heeft ie het gedaan
geen respect voor hunquote:Op zondag 29 augustus 2004 13:18 schreef DarKZeN het volgende:
Respect voor Theo en Hirsi Ali
Dan zouden "zij" dus hun zin krigen en de vrije meningsuiting storen. Het gaat mij er niet om wat voor baggerfilmpje van Gogh nu weer in elkaar gelflanst heeft. Maar omdat "hij vraagt erom", hij vraagt er helemaal niet om, ik heb dat nergens gezien. Anders zou het ook geen echte bedreiging zijn natuurlijk, maar gewoon toegeven aan zijn wens.quote:Op zondag 29 augustus 2004 13:17 schreef Meki het volgende:
[..]
jah en om dat te voorkomen beledig je de moslims niet
dus hij wil bedriegd worden daarom heeft ie het gedaan
wat als ik het andersom had gedaanquote:Op zondag 29 augustus 2004 13:19 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Dan zouden "zij" dus hun zin krigen en de vrije meningsuiting storen. Het gaat mij er niet om wat voor baggerfilmpje van Gogh nu weer in elkaar gelflanst heeft. Maar omdat "hij vraagt erom", hij vraagt er helemaal niet om, ik heb dat nergens gezien. Anders zou het ook geen echte bedreiging zijn natuurlijk, maar gewoon toegeven aan zijn wens.
Meningen kunnen verschillenquote:Op zondag 29 augustus 2004 13:19 schreef Meki het volgende:
[..]
geen respect voor hun
haha ik zat net aan theo van gogh te denken door dat er een bericht over michael moore voorbij kwam.quote:Op zondag 29 augustus 2004 13:10 schreef Meki het volgende:
[..]
Eigen schuld Theo
![]()
Ik weet niet of het een "baggerfilmpje" gaat worden. Je kan zeggen van Van Gogh wat je wilt maar hij begint steeds over dingen 'waar het niet de bedoeling over is dat je er over begint'. En in een tijd waar we een bang Zeeuws triest trekkertje als baas hebben denk ik dat het de juist wel de bedoeling is dat je over onderwerpen die zo gevoelig liggen begint. Laat die Moslims maar eens goed gek worden, misschien dat meer mensen dan inzien dat ze totaal niet van zins zijn om zich aan te passen aan de normen en waarden van het land waar ze nog steeds te gast zijn.quote:Op zondag 29 augustus 2004 13:19 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Dan zouden "zij" dus hun zin krigen en de vrije meningsuiting storen. Het gaat mij er niet om wat voor baggerfilmpje van Gogh nu weer in elkaar gelflanst heeft. Maar omdat "hij vraagt erom", hij vraagt er helemaal niet om, ik heb dat nergens gezien. Anders zou het ook geen echte bedreiging zijn natuurlijk, maar gewoon toegeven aan zijn wens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |