abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21616278
quote:
Theo van Gogh staat tot komende dinsdag onder politiebewaking. Reden is het korte filmpje welke de cineast met VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali maakte over vrouwonvriendelijke koranteksten. Dat filmpje wordt vanavond in het VPRO-programma Zomergasten vertoond, waar Hirsi Ali drie uur lang te gast is.

Hirsi Ali zei zaterdag in NRC Handelsblad al dat het filmpje zal leiden tot grote consternatie: ,,De hele moslimwereld zal over me heenvallen.'' In de film worden teksten uit de koran ernstig bekritiseerd. Het gaat om verzen die geweld tegen vrouwen goedkeuren. De titel van de film luidt Submission, bedoeld als 'overgave aan Allah'. De hoofdrolspeelster is gekleed in een doorzichtige sluier. Op de toegetakelde lichamen van de figuranten zijn in het Arabisch koranteksten gekalligrafeerd die onder meer betrekking hebben op het lijfelijk straffen van vrouwen.

Van Gogh nam het filmpje afgelopen maanden in het geheim op in Amsterdam. De acteurs blijven uit voorzorg anoniem en zijn ook niet herkenbaar in beeld gebracht.

VVD-leider Gerrit Zalm en fractievoorzitter Van Aartsen zeggen geen problemen te hebben met het filmpje.

Hirsi Ali bekritiseert tot grote onvrede van veel moslims de islam al tijden. Ze ontvangt hiervoor regelmatig doodsbedreigingen. ''Soms ben ik bang. Maar alleen verzet van binnenuit helpt. Ik leg de wreedheid van de islam letterlijk bloot'', zo tekende het NRC gisteren op.
Eigen schuld Theo
hij wist wel wat er zou gebeuren met zijn domme actie
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 29 augustus 2004 @ 13:11:43 #2
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_21616300
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 13:10 schreef Meki het volgende:
Eigen schuld Theo
Dus bedreigen is toegestaan?
  zondag 29 augustus 2004 @ 13:13:10 #3
92928 kadoter
It's the cable guy
pi_21616332
quote:

[..]

Eigen schuld Theo
Hoezo dom?

Omdat je met de neus op de feiten gedrukt wordt?
Could it be that the rallying idea of Europe is merely a front for the very opposite of all that Europe stands for, namely rejection of democracy, freedom, separation of powers, transparency and political accountability? (U. Beck)
pi_21616334
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 13:11 schreef NewOrder het volgende:

[..]

als iemand het uitlokt waarom niet
iemand die het graag wil uitlokken wil nu opeens graag politiebewaking
  zondag 29 augustus 2004 @ 13:14:09 #5
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_21616347
ben nu toch wel nieuwsgierig naar dat filmpje...
vanavond bij zomergasten maar ff opletten...
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_21616355
quote:

[..]

Ja, laat die man maar schijten, vermink hem maar.
pi_21616357
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 13:14 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ben nu toch wel nieuwsgierig naar dat filmpje...
vanavond bij zomergasten maar ff opletten...
dat ga ik ook doen
  zondag 29 augustus 2004 @ 13:15:42 #8
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_21616368
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 13:13 schreef Meki het volgende:

[..]

als iemand het uitlokt waarom niet
iemand die het graag wil uitlokken wil nu opeens graag politiebewaking
Dat hij wist dat hij erom bedreigd zou worden is iets anders als uitlokking. Bedreigen hoort niet, dus kan er sowieso geen sprake van uitlokking zijn; je mag ervan uitgaan dat fatsoenlijke mensen je niet bedreigen.
[KNE]-Mod
  zondag 29 augustus 2004 @ 13:16:04 #9
92279 N.icka
Windforce 11
pi_21616374
Go Theo, hulde voor jou en Ayaan.
pi_21616376
Handig dat ze voor potentiele mafkezen even zeggen dat de bewaking tot dinsdag is, daarna kunnen ze evt hun slag dus slaan.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_21616382
quote:

[..]

neuh, maar wel logisch. Op de FP was ook iemand die er op wees dat Mies Bouwman ook een keer behoorlijk bedreigd werd....door Christenen dan...
  zondag 29 augustus 2004 @ 13:17:08 #12
92279 N.icka
Windforce 11
pi_21616392
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 13:14 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ja, laat die man maar schijten, vermink hem maar.
Heb uw naasten lief
pi_21616397
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 13:15 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Dat hij wist dat hij erom bedreigd zou worden is iets anders als uitlokking. Bedreigen hoort niet, dus kan er sowieso geen sprake van uitlokking zijn; je mag ervan uitgaan dat fatsoenlijke mensen je niet bedreigen.
jah en om dat te voorkomen beledig je de moslims niet
dus hij wil bedriegd worden daarom heeft ie het gedaan
pi_21616405
Respect voor Theo en Hirsi Ali
  zondag 29 augustus 2004 @ 13:18:28 #15
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_21616409
quote:

[..]

Eigen schuld Theo
Precies, we moeten onze eigen Fokturk toch niet voor het bruine bolletje stoten, of wel dan?
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  zondag 29 augustus 2004 @ 13:18:30 #16
92279 N.icka
Windforce 11
pi_21616411
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 13:17 schreef Meki het volgende:

[..]

Je hebt de uitzending nog niet eens gezien , hoe kan je daar nu al over oordelen
pi_21616424
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 13:18 schreef DarKZeN het volgende:
Respect voor Theo en Hirsi Ali
geen respect voor hun
  zondag 29 augustus 2004 @ 13:19:36 #18
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_21616429
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 13:17 schreef Meki het volgende:

[..]

Dan zouden "zij" dus hun zin krigen en de vrije meningsuiting storen. Het gaat mij er niet om wat voor baggerfilmpje van Gogh nu weer in elkaar gelflanst heeft. Maar omdat "hij vraagt erom", hij vraagt er helemaal niet om, ik heb dat nergens gezien. Anders zou het ook geen echte bedreiging zijn natuurlijk, maar gewoon toegeven aan zijn wens.
[KNE]-Mod
  zondag 29 augustus 2004 @ 13:21:03 #19
572 Sniper
Gull Catcher
pi_21616450
Iets negatiefs zeggen over de Islam kan leiden tot het verlies van ledematen en/of hartfunctie.

Men heeft nu eenmaal lange tenen en in die tribale belevingswereld is het doden van onwelgevalligen (ook wel "infidels" genaamd) heel gewoon.

Sterkte Theo.
pi_21616458
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 13:19 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Dan zouden "zij" dus hun zin krigen en de vrije meningsuiting storen. Het gaat mij er niet om wat voor baggerfilmpje van Gogh nu weer in elkaar gelflanst heeft. Maar omdat "hij vraagt erom", hij vraagt er helemaal niet om, ik heb dat nergens gezien. Anders zou het ook geen echte bedreiging zijn natuurlijk, maar gewoon toegeven aan zijn wens.
wat als ik het andersom had gedaan
pi_21616470
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 13:19 schreef Meki het volgende:

[..]

geen respect voor hun
Meningen kunnen verschillen
pi_21616475
quote:

[..]

Eigen schuld Theo
haha ik zat net aan theo van gogh te denken door dat er een bericht over michael moore voorbij kwam.
Ik vind theo zo`n held, die collum die hij gister in de spits of in dat andere ding had geschreven die was echt prachtig dat ging over dat filmfestival.
Maargoed ik zal theo dezelfde tip geven als dat ik 2 weken geleden aan mijn minder valide opa, die nogal groot woont, gaf: Koop een pistool en schiet al je belagers tot stront (noodweer exces).

het is natuurlijk logisch dat je een stel achterlijke zelfmoordcommando`s achter je reet aan krijgt als je zo`n cool filmpje over de koran maakt.

PS excuses voor mijn taal gebruik, maar het is nog vroeg.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_21616479
Hirsi Ali heeft aan den lijve de gevolgen van het bergbewonersgeloof ondervonden. Ik hoop dat zij niet het slachtoffer word van een of andere wraaklustige mafkees.
  zondag 29 augustus 2004 @ 13:22:33 #24
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_21616483
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 13:19 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ik weet niet of het een "baggerfilmpje" gaat worden. Je kan zeggen van Van Gogh wat je wilt maar hij begint steeds over dingen 'waar het niet de bedoeling over is dat je er over begint'. En in een tijd waar we een bang Zeeuws triest trekkertje als baas hebben denk ik dat het de juist wel de bedoeling is dat je over onderwerpen die zo gevoelig liggen begint. Laat die Moslims maar eens goed gek worden, misschien dat meer mensen dan inzien dat ze totaal niet van zins zijn om zich aan te passen aan de normen en waarden van het land waar ze nog steeds te gast zijn.

Of loop jij bij visite nog steeds naar de koelkast om daar even uit het pak melk te drinken, een boer te laten en weer terug de ploffen op de bank?
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  zondag 29 augustus 2004 @ 13:23:12 #25
92279 N.icka
Windforce 11
pi_21616497
Als jij een film had gemaakt over vrouwonvriendelijke teksten uit de bijbel, dan kan en mag dat gewoon , niemand zal jou bedreigen/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')