Waarschijnlijk zou dat wat minder goed aflopen, zeker als het zo'n schuif-open-schuif-dicht DJ is.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 12:59 schreef Zander het volgende:
Hoe denk je dat het afgelopen was als een DJ in 3 maanden cello moest leren spelen voor een orkestuitvoering?
Tsjek my leet krossfading skillzquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 13:21 schreef MSXUser het volgende:
Waarschijnlijk zou dat wat minder goed aflopen, zeker als het zo'n schuif-open-schuif-dicht DJ is.
Zoiets jaquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 13:22 schreef Litpho het volgende:
Tsjek my leet krossfading skillz.
Zucht ze kreeg een paar plaatjes, en ze kreeg precies te horen wanneer ze welke plaat moest inmixen. Zo kan ik het ook, daarnaast zei ze zelf dat het ontzettend moeilijk was..quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 12:27 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Gisteren was trouwens op RTL4 weer een aflevering van dat britse programma waarin je moet proberen om in een maand het beroep van een ander geloofwaardig te kunnen uitoefenen. Ditmaal weer die aflevering van dat Engelse meisje dat cello speelde in een orkest en in een maand DJ wilde worden. En..... het lukte haar! Drie van de beste Britse DJ's zagen haar draaien en allemaal dachten ze dat ze een professionele DJ was met jaren ervaring! Dat zegt maar weer genoeg over de kunst van het plaatjes aan elkaar draaien. Mijn huisgenoten moesten er, door de muur heen te horen, ook smakelijk om lachen. En die kijken normaliter ook alleen Sex & the city....
Alsof alle rockers/metalheads dat doen...quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 12:19 schreef Circuitbreaker het volgende:
[..]
Flauwekul, het zijn altijd de (gefrustreerde?) rock-liefhebbers die afgeven op andermans muziek, in het bijzonder "dance", zonder enige kennis van zaken te hebben. Het feit dat je het alleen over house hebt zegt ook genoeg over jouw gebrek aan inzicht.
Ok, jongens, wie maakt er een lemming aan?quote:Ik heb hier op Fok nog geen rock topic gezien waar dance liefhebbers express gingen zieken terwijl dat andersom al ettelijke keren is gebeurd.
Welke R&B? De orginele Rhythm and Blues, of de 'moderne variant', in mijn ogen meer Rap & Boobs.quote:Als de topicstarter eens iets zinnigs van dit topic wil maken, dan mag hij weleens uitleggen wat voor frustraties hieraan ten grondslag liggen. En waarom altijd bashen op "dance" en niet op bijvoorbeeld hiphop of R&B ?
Ik wel hoor, maar laat je niet misleiden door de kenners!quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 12:19 schreef Circuitbreaker het volgende:
Ik heb hier op Fok nog geen rock topic gezien waar dance liefhebbers express gingen zieken terwijl dat andersom al ettelijke keren is gebeurd.
Ik dacht ook al, "wat een sukkel!".quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 12:44 schreef Litpho het volgende:
[..]
Lekker hè, zo'n slachtofferrol. Dat maakt het mogelijk om alle rock, hiphop en r&b bashingtopics te negeren en je kan vervolgens nog zonder enig gewetensbezwaar anderen beschuldigen van een gebrek aan inzicht. Jij komt er wel.
Die gitaren. Ik word gek van gitaren. Jij ook, Kama? Gitaren zijn een bron van ergernis.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 14:38 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik dacht ook al, "wat een sukkel!".
Wat een frustratie tov. rockluisteraars trouwens... waar komt dat vandaan?
"Ze moeten dood, DOODDD!!!!"quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 14:39 schreef Seborik het volgende:
[..]
Die gitaren. Ik word gek van gitaren. Jij ook, Kama? Gitaren zijn een bron van ergernis.
Precies, waarom noemen ze dat nog R&B? De echte Rythm & Blues was great, maar wat ze nu tegenwoordig R&B noemen is echt strontquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 13:39 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Welke R&B? De orginele Rhythm and Blues, of de 'moderne variant', in mijn ogen meer Rap & Boobs.
Hier heb ik eigenlijk niks aan toe te voegenquote:Op zondag 29 augustus 2004 20:11 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Zo is het ook. Helaas is het zo dat de meesten die zich 'muziekliefhebber' noemen slechts kijken naar 1 stijl of substroming. Wat mij wel opvalt is dat liefhebbers van elektronische muziek vaak veel meer open-minded zijn dan mensen die voornamelijk rock luisteren. De eerste categorie zal waarschijnlijk geen moeite hebben met een avondje muziek dat buiten hun favoriete genre valt. Binnen de andere groep zullen al snel een behoorlijk aantal als kleine kinderen beginnen te janken met kul-argumenten als 'dat is geen muziek, want er zit geen gitaar in'. Nog grappiger is het dat juist degenen die met dergelijke argumenten aankomen in veel gevallen zo muzikaal als een eikenhouten deur zijn (goed, vader Jacob op de gitaar lukt nog net).
Zelfs stront is nog teveel eer.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 15:30 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Precies, waarom noemen ze dat nog R&B? De echte Rythm & Blues was great, maar wat ze nu tegenwoordig R&B noemen is echt stront![]()
CD's verbranden schiet niet op, je kunt er beter mee frisbeeenquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 14:43 schreef kamagurka het volgende:
Nog even en je komt alleen nog maar van die hippe g-sus lui tegen die zoiets hebben van " die gitaarmuziek, da's toch geen muziek he? Herrie is het, als mijn kinderen daarnaar zouden luisteren.... ik zou al hun ceedees verbranden!"
Toch is het zo dat de gemiddelde technoliefhebber niet zo laf is om makkelijke generalisaties te maken over andere stromingen. Ik heb genoeg verschillende dingen gehoord op rockgebied en het valt op hoe weinig moeite de gemiddelde rockliefhebber doet om zich een serieus beeld te vormen van een niet-rock gerelateerd genre.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 12:44 schreef Litpho het volgende:
[..]
Lekker hè, zo'n slachtofferrol. Dat maakt het mogelijk om alle rock, hiphop en r&b bashingtopics te negeren en je kan vervolgens nog zonder enig gewetensbezwaar anderen beschuldigen van een gebrek aan inzicht. Jij komt er wel.
omdat het misschien niet allemaal in zijn spaarvarkentje past natuurlijkquote:Op maandag 6 september 2004 19:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Overbetaald?
Als iemand het er voor wil betalen, waarom zou Tiesto of wie dan ook het niet weigeren?
Jouw menig , duidelijk niet de mijne.quote:Op maandag 6 september 2004 19:28 schreef Harry_Sack het volgende:
Tiesto maakt een soort hitlerjugendmarsmuziekjes
Eerder Rommel & Baggerquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 13:39 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Welke R&B? De orginele Rhythm and Blues, of de 'moderne variant', in mijn ogen meer Rap & Boobs.
Dat is ook nog een mogelijkheid, ja.quote:Op maandag 6 september 2004 20:25 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Eerder Rommel & Bagger
Luister naar je vrienden, ze hebben gelijkquote:Op maandag 6 september 2004 20:05 schreef toonie het volgende:
[..]
Jouw menig , duidelijk niet de mijne.
Ik voer deze discussie al een eeuwigheid met een stel vrienden.Rockliefhebbers. Zij lopen al net zo hard te zeiken over DJ Triesto.Ik zeik hun muziek toch ook niet af! Je houd van een bepaalde soort muziek of je doet het niet hoor. Ik ga niet constant als ik ACDC hoor lopen zeiken:Noem je dat nou muziek en bla bla bla. Zoooooooooo vermoeiend![]()
Nee, hij heeft gelijk.quote:Op maandag 6 september 2004 22:36 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Luister naar je vrienden, ze hebben gelijk![]()
Ruk & Budquote:Op maandag 6 september 2004 20:25 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Eerder Rommel & Bagger
Ik had het niet over superioriteit, ik had het over bagger. 'n klein verschil.quote:Op dinsdag 7 september 2004 07:43 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Nee, hij heeft gelijk.
Waarom? Omdat smaak maar een relatief iets is, en bij elke persoon anders.
Geen muzieksmaak is superieur aan anderen, objectief gezien.
Tiesto draait geen hardcore (meer) en daarbij wordt hij ook gehaat bij de gabbertjes, dus ik snap echt niet wat dit met hitler te maken heeft, ben je nog wel goed bij je hoofd?quote:Op dinsdag 7 september 2004 09:28 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Ik had het niet over superioriteit, ik had het over bagger. 'n klein verschil.
Je denkt toch niet serieus dat ik Tiesto met muziek ga vergelijken? Hoogstens met marsmuziek voor een neo-hitlerjugend in spé
ja hoor, ik ben goed bij mijn hoofd, ik vind Tiesto alleen niet zo kei-gaafquote:Op dinsdag 7 september 2004 11:13 schreef Tha.Gnome het volgende:
[..]
Tiesto draait geen hardcore (meer) en daarbij wordt hij ook gehaat bij de gabbertjes, dus ik snap echt niet wat dit met hitler te maken heeft, ben je nog wel goed bij je hoofd?
FOUT!! Tiesto wordt niet gehaat door de "gabbers" omdat ie geen hardcore meer draait (anders hadden ze ook wel een hekel aan Ferry Corsten gekregen bijv) maar Tiesto heeft zich nogal lomp over hardcore uitgelaten maw wel geld verdienen met hardcore maar het daarna gaan afkraken.quote:Op dinsdag 7 september 2004 11:13 schreef Tha.Gnome het volgende:
[..]
Tiesto draait geen hardcore (meer) en daarbij wordt hij ook gehaat bij de gabbertjes, dus ik snap echt niet wat dit met hitler te maken heeft, ben je nog wel goed bij je hoofd?
Je impliceerde anders dat degene op wie je reageerde naar z'n vrienden moest luisteren, ze hebben gelijk immers. Die vrienden vinden dance geen muziek. Jij bent het met z'n vrienden eens, dus vind je je eigen muzieksmaak superieur.quote:Op dinsdag 7 september 2004 09:28 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Ik had het niet over superioriteit, ik had het over bagger. 'n klein verschil.
Je denkt toch niet serieus dat ik Tiesto met muziek ga vergelijken? Hoogstens met marsmuziek voor een neo-hitlerjugend in spé
welnee, ik zeg daarmee dat het geluid van zijn vrienden aangenamer is dan dat van dj Tiestoquote:Op dinsdag 7 september 2004 13:59 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Je impliceerde anders dat degene op wie je reageerde naar z'n vrienden moest luisteren, ze hebben gelijk immers. Die vrienden vinden dance geen muziek. Jij bent het met z'n vrienden eens, dus vind je je eigen muzieksmaak superieur.
Maar goed, ik kan ook spoken zien.
Dank U!!! eindelijk iemand die het begrijpt.quote:Op dinsdag 7 september 2004 07:43 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Nee, hij heeft gelijk.
Waarom? Omdat smaak maar een relatief iets is, en bij elke persoon anders.
Geen muzieksmaak is superieur aan anderen, objectief gezien.
vind ik toch dat de TS dat iets te makkelijk zegt en denk ik ie zelf wel weet dat dat niet helemaal kloptquote:Iedere randdebiel kan platen achter elkaar op een draaitafel leggen.
Tja, fouten zijn snel gemaakt.quote:Op dinsdag 7 september 2004 19:31 schreef toonie het volgende:
[..]
Dank U!!! eindelijk iemand die het begrijpt.
Maareh ik zal je een geheimpje verklappen ben een meid!![]()
![]()
nee hoor... ik snap gewoon niet wat mensen mooi vinden aan een plaat, waar iemand 2 uurtjes aan gewerkt heeft, door een paar bestaande beats te mixe...quote:Op dinsdag 7 september 2004 13:44 schreef kriele het volgende:
Ik denk dat de reden is voor rockliefhebbers om tegen dance aan te schoppen is omdat er op radio en tv erg veel aandacht wordt geschonken aan dance. ook in het uitgaansleven zijn er ook niet veel tentjes die regelematig rockmuziek meer draaien. De rockliefhebber voelt zich buitengesloten.
Will people just don't learn?quote:Op dinsdag 7 september 2004 20:10 schreef punkgirl het volgende:
[..]
nee hoor... ik snap gewoon niet wat mensen mooi vinden aan een plaat, waar iemand 2 uurtjes aan gewerkt heeft, door een paar bestaande beats te mixe...
luister je dan niet lever naar muziek waar hard en ziel in gelegd is? (met loeiende gitaren ofzo)
Mwah, hangt ook van de uitvoering af.quote:Op dinsdag 7 september 2004 20:22 schreef Razzerr het volgende:
De combinatie van dance en gitaar is trouwens geniaal
Ja, ik luister graag naar 16-jarige tieners die net vorige week een gitaar voor hun verjaardag hebben gekregen en opeens denken dat ze kunnen spelen.quote:[b]Op dinsdag 7 september 2004 20:10 schreef punkgirl het volgende:[/
luister je dan niet lever naar muziek waar hard en ziel in gelegd is? (met loeiende gitaren ofzo)
Ja, want een punknummer duurt een stuk langer dan 2 uur om in elkaar te draaien.quote:Op dinsdag 7 september 2004 20:10 schreef punkgirl het volgende:
[..]
nee hoor... ik snap gewoon niet wat mensen mooi vinden aan een plaat, waar iemand 2 uurtjes aan gewerkt heeft, door een paar bestaande beats te mixe...
Jawel joh! Dat is stoer! Mensen met een Metallica- (of andere commercieele metalband)shirt zijn stoer! Dance is stom.quote:Op dinsdag 7 september 2004 20:16 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
... dat betekent niet dat ik niet rücksichtslos op dance/house moet kotsen.
Dit kan je bij de meeste instrumenten wel zeggen:quote:Op dinsdag 7 september 2004 20:26 schreef phreaky_professor het volgende:
[..]
Ja, ik luister graag naar 16-jarige tieners die net vorige week een gitaar voor hun verjaardag hebben gekregen en opeens denken dat ze kunnen spelen.Een gitaar goed bespelen is iets dat maar zeeeeeer weinigen kunnen. Helaas zijn er veel mensen ter wereld die DENKEN het te kunnen. Gelukkig voor hen zijn er mensen zoals jij die blijkbaar het verschil toch niet horen.
I like your sarcasm.quote:Op dinsdag 7 september 2004 20:28 schreef phreaky_professor het volgende:
[..]
Jawel joh! Dat is stoer! Mensen met een Metallica- (of andere commercieele metalband)shirt zijn stoer! Dance is stom.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |