even voor de duidelijkheid dj`s draaien de plaaten en de gene die de platen maken zijn produsersquote:Op zondag 29 augustus 2004 15:34 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Je legt het dan ook slecht uit
Je zegt dat iedereen jat omdat er altijd wel een pianotoets voorkomt in een bepaald stuk, maar plakken veel dj's niet gewoon hele symfonieen aan elkaar, dat was nou precies het punt van de stelling in dit topic!!!
Bla bla blaaaaaaaaaaaaaaaaaaquote:Op zondag 29 augustus 2004 15:55 schreef Ixnay het volgende:
Om dance muziek te maken heb je geen talent nodig.
Als je eenmaal handig bent met die plaatjes kan iedereen het.
Ikzelf hoor liever echte instrumenten.
En zijn ook dance artiesten (The Prodigy, The Chemical Brothers) die wel een aantal goeie nummers hebben, maar het blijft talentloze muziek.
En je wil zeggen dat The Offspring of Pennywise wel diepgaande muziek maken? Ik vind pretpunk ongeveer op hetzelfde level staan qua inhoud als platte clubtrance.quote:Op zondag 29 augustus 2004 15:55 schreef Ixnay het volgende:
En zijn ook dance artiesten (The Prodigy, The Chemical Brothers) die wel een aantal goeie nummers hebben, maar het blijft talentloze muziek.
om dance muziek te maken heb je wel talent nodig? want hoe denk jij nou dat het gemaakt word. zonder instrumenten? fout ga is in een dj studio kijken.quote:Op zondag 29 augustus 2004 15:55 schreef Ixnay het volgende:
Ach, dat zegt dan weer wat minder. Fransje Bauer of Rene Froger raken ook steevast uitverkocht..quote:Op zondag 29 augustus 2004 16:16 schreef DJ_Boelie het volgende:
waarvoor raakt pinkpop niet uitverkocht en de id&t evenementen allemaal wel ? owja omdat er op id&t evenementen geen talenten staan? hehe
Het gaat ook niet alleen om de muziek, Tiesto heeft gewoon altijd goed contact met het publiek en weet een goede sfeer op te brengen tijdens zijn show.quote:Op zondag 29 augustus 2004 15:55 schreef Ixnay het volgende:
Nou Pennywise en Offspring hebben wel degelijk diepgaande nummers, vergelijk die teksten van hun maar eens met een danceplaat.quote:Op zondag 29 augustus 2004 16:00 schreef nozem het volgende:
[..]
En je wil zeggen dat The Offspring of Pennywise wel diepgaande muziek maken? Ik vind pretpunk ongeveer op hetzelfde level staan qua inhoud als platte clubtrance.
Met 3 powerchords toch een goed nummer maken is ook een kunst.quote:Een goed dancenummer maken lijkt me dan toch weer moeilijker dan tot in den treuren dezelfde 3 powerchords spelen.
Goed, vooruit, dat is ook een kunst, met een paar simpele beats 60.000 man aan het dansen krijgen lijkt me dan net zo goed een kunst, toch?quote:Op zondag 29 augustus 2004 17:13 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Nou Pennywise en Offspring hebben wel degelijk diepgaande nummers, vergelijk die teksten van hun maar eens met een danceplaat.![]()
Hebben die überhaupt wel teksten eigenlijk?
Daar zit het talent in, bij bovenstaande bands. En daarnaast, bedenk maar eens zo'n catchy en melodieuze riffs, daar kunnen die trancers nog wat van leren.
Pretpunk, die 3 nummers die jij van de radio kent van Offspring zijn misschien pretpunk, kijk je ook wel verder dan dat?
Pennywise maakt geen pretpunk, dat lijkt me duidelijk.
[..]
Met 3 powerchords toch een goed nummer maken is ook een kunst.
Dance is wereldwijd aanzienlijk populairder. En dance is meer dan trance waar het in dit topic over gaat. Dance is ook electro, techno, drum 'n bass, progressive, minimal, hardstep, dub etc etc etc.quote:Op zondag 29 augustus 2004 17:13 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Maar wereldwijd gezien zijn dit soort bands vele malen populairder als dance, gelukkig hebben ze niet overal zo'n slechte smaak als in Nederland.
You lose.
Klopt, maar iedereen kan het verzinnen. Het blijft iemand achter een pc/synthesizer, dat is echt neit moeilijker dan powerchords.quote:Op zondag 29 augustus 2004 17:21 schreef nozem het volgende:
[..]
Goed, vooruit, dat is ook een kunst, met een paar simpele beats 60.000 man aan het dansen krijgen lijkt me dan net zo goed een kunst, toch?
De oudere Pennywise toen jason nog leefde was niet zo maatschappijkritisch, alleen het album Land of The Free is wel anti-Amerika, maar dat is ook het thema van die cd.quote:En inderdaad Pennywise heeft maatschappijkritische teksten, maar die linkse anti-Amerika crap die ze op elk album tentoonspreiden begint ook de keel uit te hangen om over de altijd dezelfde riffjes maar te zwijgen. The Offspring vond ik goed ten tijde van Smash, naderhand zijn ze m.i. gigantisch de fout ingegaan, maar soit, ik hou er gewoon niet meer van.
De (echte) muziekliefhebbers die ik ken moeten niks van dance hebben hoor.quote:Ieder zijn smaak, maar ik denk dat er zeer weinig echte muziekkenners zijn die alle dance beschouwen als talentloos geneuzel, dat is het gewoon niet, het heeft een zekere waarde. Je kunt er het alledaagse leven mee ontvluchten, je kunt er in verdrinken, bepaalde ritmes appeleren aan een soort oergevoel en dat is de kwaliteit van goede dance.
Jij praat echt alleen maar poep bent kortzichtig en denkt dat jouw smaak boven de rest staat. Maw het persoon waar ik een tyfus hekel aan heb.quote:Op zondag 29 augustus 2004 17:41 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Klopt, maar iedereen kan het verzinnen. Het blijft iemand achter een pc/synthesizer, dat is echt neit moeilijker dan powerchords.
[..]
De oudere Pennywise toen jason nog leefde was niet zo maatschappijkritisch, alleen het album Land of The Free is wel anti-Amerika, maar dat is ook het thema van die cd.
The Offspring maakt nog steeds vaak nummers zoals in de tijd van Smash, alleen moet je die singles wegdenken.
[..]
De (echte) muziekliefhebbers die ik ken moeten niks van dance hebben hoor.
Het kan ook goeie muziek zijn, zelf vind ik Prodigy en Chemical Brothers ook best ok en sommige techno, maar ik vind het niet echt wat je zegt goed bedacht. Meer achtergrond muziek.
Hij is toch getrouwd pas geleden ofzoquote:Op zondag 29 augustus 2004 17:43 schreef roxxe het volgende:
blijft nog gewoon het feit dat mr verwest de hele wereld heeft afgereist om dingen te doen die ie graag doet, terwijl de ts 38jaar is en nog thuis woont
Allicht heb je geen talent nodig. Maar zoek op een live set maar eens de goede plaatjes uit, die goed vallen. Daar moet je toch wel weten wat het publiek wil, wat vonden ze eerder al niets, wat vonden ze maar zo-zo...quote:Op zondag 29 augustus 2004 15:55 schreef Ixnay het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |