abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21597776
Ik vind het leuk om over mijn auto te ouwehoeren dus weer een topic!

Gisteren is hij 'lichtjes' opgevoerd, er zit nu een Greddy Profec B spec II boost controller op met een HKS gauge. We hadden geen tijd meer om de bougies te vervangen en het zat enorm tegen met de strutbar (de schroeven van de luchthapper onder de motorkap moeten er eerst af, en die draaiden mee) dus die zit er ook op. Stalen remleidingen zijn ook niet gelukt door tijdsgebrek.

Ondertussen bij het tanken mijn dop vergeten bij het tankstation (DUH!!!), een velg bekrast in een $#@! parkeergarage in Haarlem, maar goed. Er lag nog een oude dop in de garage en die velg, ach tsja vroeger of later moest het een keer gebeuren.

Wat foto's:

Aankomst 's ochtends vroeg, naast een zusje geparkeerd


De onderdelen


Ruimte maken om bij de wastegate e.d. te komen


Het dash ligt open



Wat andere patiënten van de dokter:




Het eindresultaat (boostcontroller zie je nog net onderin)



Het was waardeloos weer gisteren en toen ik naar huis reed was het niet echt mogelijk om het gas in te trappen. Vanochtend toch even gedaan. De boostcontroller moet nog goed ingesteld worden, maar met wat simpele settings voor 1 bar peak boost rijdt hij al als een gek. Ik durf het gas haast niet helemaal in te trappen want het traction lampje brandt dan continu. Je wordt nu echt in je stoel geschopt, niet eens meer geduwd. Op die dragrace filmpjes zie je de voorkant van de auto altijd de lucht in gaan... dat is bij mij nu ook, alhoewel in veel mindere mate natuurlijk. Maar je merkt het zeker

[ Bericht 0% gewijzigd door StefanP op 28-08-2004 14:07:10 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_21597816
Blijf het een mooie auto vinden
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 14:02:44 #3
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_21597840
goed bezig!


Maar wat zei je nou laatst? ga je miss. emigreren
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_21597871
jah en toen ging hij de auto verloten tussen fok members
woei
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 14:06:26 #5
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_21597905
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 13:59 schreef StefanP het volgende:

Velgen passen op de een of andere manier niet bij de auto... staan bijna 'truttig'
zeker naast die 19"

Hoeveel zijn er nu in NL?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_21597990
Bij de supra doctor langsgeweest en niet eens zelf een supercharger op je blok geplaatst?
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 14:13:41 #7
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_21598037
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 14:06 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Velgen passen op de een of andere manier niet bij de auto... staan bijna 'truttig'
zeker naast die 19"
Dat zijn de standaard supra velgen
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 14:14:20 #8
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_21598053
Maar Stefan, je beweerde 2 weken terug toch haast stellig dat '350 pk eerst echt wel genoeg is'.
Gaat toch jeuken he, die 400+ pk

pi_21598154
Hele mooie wagen hoor, vooral de velgen die je gekozen hebt staan helemaal goed.
Ik had een paar vraagjes over de Profec B:
- Is ie met dubbele solenoid's uitgerust ?
- Hoeveel stages/programma'szijn instelbaar ?
- Is er ook een Scramble boost functie ?

Ik weet niet met wat voor setup je nu rijd, maar weet je misschien wat voor druk de stock turbo's nog safe kunnen draaien ?

Misschien dat je ze kunt antwoorden.
B00st-Junkie
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 14:23:56 #10
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_21598244
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 14:11 schreef noidea het volgende:
Bij de supra doctor langsgeweest en niet eens zelf een supercharger op je blok geplaatst?

MKIVTT enzo..


Tjabbo:
originele velgen? ontwijfeld... maar toch vind ik ze er niet bij passen
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 14:37:42 #11
69994 seto
-|||--------|||-
pi_21598503
had je niet beter je ECU kunnen reflashen ipv een boost controller?
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 14:37:56 #12
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_21598509
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 14:23 schreef Xtreem het volgende:

[..]


MKIVTT enzo..


Tjabbo:
originele velgen? ontwijfeld... maar toch vind ik ze er niet bij passen
Die auto is van Michello, ook aangemeld op dit forum. Die auto staat daar om omgebouwd te worden naar single turbo. is bijna klaar trouwens voor zover ik weet. Gaat dus meer voor de go dan voor de show. dat is wel te zien aan die 10pk stickers niet dan?
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 14:39:37 #13
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_21598548
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 14:37 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Die auto is van Michello, ook aangemeld op dit forum. Die auto staat daar om omgebouwd te worden naar single turbo. is bijna klaar trouwens voor zover ik weet. Gaat dus meer voor de go dan voor de show. dat is wel te zien aan die 10pk stickers niet dan?
opzich wel de betere volgorde... (hoeveel pk heeft een turbo-loze mkiv standaard?)
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 14:43:53 #14
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_21598635
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 14:39 schreef Xtreem het volgende:

[..]

opzich wel de betere volgorde... (hoeveel pk heeft een turbo-loze mkiv standaard?)
hij heeft een twin turbo hoor, maar een single turbo gaat harder.
Door de sterk verbeterde techniek in turbo's heb je haast geen turbo-lag meer. met een goede boost controller,geflowde(?) downpipe en nog wat spulletjes kun je al bij 1500rpm boost krijgen. (tenminste, dat vertelde de eigenaar van de snelste mkIII van NL me afgelopen week)

maar een 2JZ-GE motor heeft ongeveer 220pk @ 5800rpm volgens mij. Weet ik niet zeker.
pi_21598675
Foto's werken niet.. jammer!
pi_21598692
Nu wel. Raar.

Gave auto.
pi_21598851
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 14:23 schreef Xtreem het volgende:

[..]


MKIVTT enzo..


Tjabbo:
originele velgen? ontwijfeld... maar toch vind ik ze er niet bij passen
Ja mark 4 twin turbo dus? Aernout heeft toch een bmw supercharger op z'n blok gezet samen met een grote turbo, of niet?
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_21599124
Mercedes kompressor volgens mij.

Anyways, dikke MK4 man. Ik koop hem van je.
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 15:22:20 #19
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_21599248
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 14:55 schreef noidea het volgende:

[..]

Ja mark 4 twin turbo dus? Aernout heeft toch een bmw supercharger op z'n blok gezet samen met een grote turbo, of niet?
Die supercharger komt samen met een grote turbo op een supra blokje ja, maar die komt niet in zijn auto maar in een Celica Supra (MKII dus) speciaal voor dragraces enzo.
linkje naar het topic
pi_21599782
Oh ik dach juist dat tie in die mk4 kwam. Maar wel een erg cool blok.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 16:00:54 #21
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_21599873
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 15:55 schreef noidea het volgende:
Oh ik dach juist dat tie in die mk4 kwam. Maar wel een erg cool blok.
Welke MK4? Arnout heeft een MKIII.
pi_21599960
StefanP, is het leer gescheurd van de bestuurderstoel? of zie ik het verkeerd?
Het is een prachtige auto!
pi_21600003
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 16:00 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Welke MK4? Arnout heeft een MKIII.
Uh ja, ik weet het niet meer, die toyota's enzo ook.
Ik blijf wel gewoon bij nissans, misschien zeg ik dan ook nog iets wat ergens op slaat.........
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_21600069
Wel gaaf, je auto zo tunen.
Wat zijn nu de specs? vermogen, acceleratie, top ed? En hoeveel geld heb je al in die auto zitten?

en wat heb je er eigenlijk geinstalleerd? een boost-controller, wat is dat?
pi_21600196
Boost-controller regelt je turbodruk. Hoe hoger de druk, hoe meer power je uit je turbo perst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')