Bacteriën zijn niet per definitie slecht. Een mens heeft ook bacteriën nodig om goed te functioneren. Het lichaam van een mens is zo perfect geschapen dat alles in evenwicht is. De mens heeft zoveel bacteriën als hij nodig heeft. Niet meer, niet minder.quote:Op maandag 30 augustus 2004 13:39 schreef Verbal het volgende:
[..]
Varkens zijn schoner dan mensen. Ze dragen minder bacteriën en ziektekiemen bij zich.
V.
En smaakt het nou? Boerenkool met mensenworst? Lekker hè?quote:Op maandag 30 augustus 2004 13:39 schreef Verbal het volgende:
[..]
Varkens zijn schoner dan mensen. Ze dragen minder bacteriën en ziektekiemen bij zich.
V.
Wat een kolder. In dit topic lopen meerdere mensen rond, waaronder ik, die hier op Fok! nou niet bepaald de naam hebben anti-islam te zijnquote:Op maandag 30 augustus 2004 13:01 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Het zijn toch altijd dezeflde Islam 'critici' die in dergelijke topics te vinden zijn. Om deze 'mensen' nu werkelijk geïnteresseerd te noemen, gaat me te ver.
Dat herinnert me eraan Je hebt mijn vraag nog niet beantwoord.quote:Op maandag 30 augustus 2004 13:40 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Helaas worden ze in NL nog wel verhinderd om in alle vrijheid hun godsdienst te beleven en dat weten ze maar al te goed.
Klopt.quote:Op maandag 30 augustus 2004 13:42 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Bacteriën zijn niet per definitie slecht. Een mens heeft ook bacteriën nodig om goed te functioneren.
Onzin.quote:Het lichaam van een mens is zo perfect geschapen dat alles in evenwicht is. De mens heeft zoveel bacteriën als hij nodig heeft. Niet meer, niet minder.
Is in het geheel niet absurd. Het zijn namelijk mensen als jij die het beest onrein noemen. Terwijl eerder het omgekeerde het geval is. Gewoon een kwestie van wat dogma's laten varen. En je kunt me proberen te beledigen door je laatste opmerking, maar dat gaat je niet lukken.quote:Dat je een mens nu met een varken vergelijkt is al absurd, maar tegelijk ook tekenend.
Er is dan ook een bepaalde groep waar je wel normaal mee kunt discussieren zonder de roodgekleurde smilies te hoeven gebruiken.quote:Op maandag 30 augustus 2004 13:43 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wat een kolder. In dit topic lopen meerdere mensen rond, waaronder ik, die hier op Fok! nou niet bepaald de naam hebben anti-islam te zijn
Wat lul je nou met je slachtofferrol. Kijk eens naar de Fok!Frontpage. Het gedrag wat je daar tegen komt, komt in mindere mate ook hier voor. Bij sommige mensen is er gewoon geen beginnen aan. En daar doelt Kirmizi op.quote:Maar ja, als je je gelijk niet kunt halen ga je het slachtoffer uithangen. Slap hoor.
V.
Sjongejongejonge. Is dat alles wat je kunt?quote:Op maandag 30 augustus 2004 13:43 schreef Youssef het volgende:
[..]
En smaakt het nou? Boerenkool met mensenworst? Lekker hè?
Wat ik zeg.quote:Op maandag 30 augustus 2004 13:46 schreef Youssef het volgende:
Wat lul je nou met je slachtofferrol.
Nee.quote:Kijk eens naar de Fok!Frontpage.
Ja. Maar bij een groot deel niet.quote:Het gedrag wat je daar tegen komt, komt in mindere mate ook hier voor.
Splinter. Balk.quote:Bij sommige mensen is er gewoon geen beginnen aan. En daar doelt Kirmizi op.
Itt veel islam 'critici' scheer ik niet iedereen over 1 kam. Er zijn altijd uitzonderingen. Als het goed is heb ik ook nergens gezegd dat iedereen anti-Islam is.quote:Op maandag 30 augustus 2004 13:43 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wat een kolder. In dit topic lopen meerdere mensen rond, waaronder ik, die hier op Fok! nou niet bepaald de naam hebben anti-islam te zijn
Zoiets ja, maar dan niet zeg maar. Maar het is wel slap dat je het nu over deze huilerige boeg gooit.quote:Maar ja, als je je gelijk niet kunt halen ga je het slachtoffer uithangen. Slap hoor.
V.
Nou en?quote:Op maandag 30 augustus 2004 13:44 schreef Parabola het volgende:
[..]
Dat herinnert me eraan Je hebt mijn vraag nog niet beantwoord.
Zijn reactie was naar mijn idee duidelijk. Het gedrag wat je hier op Fok tegenkomt in op andere plekken nog veel extremer tegenkomt, zie je ook op straat steeds vaker. Hier op Fok! behoor je je te schamen voor je geloof, je wordt finaal de grond in getrapt als moslim. Daar doelde hij denk ik op. Je kunt geen topic inkomen waarbij je je niet aangesproken hoeft te voelen als moslim. (inclusief vooroordelen of misinterpretaties)quote:Op maandag 30 augustus 2004 13:44 schreef Parabola het volgende:
[..]
Dat herinnert me eraan Je hebt mijn vraag nog niet beantwoord.
Nee, je hebt gelijk. Varkens zijn geen vieze beesten en ze wroeten ook niet in elkaars shit.quote:Op maandag 30 augustus 2004 13:46 schreef Verbal het volgende:
[..]
Klopt.
[..]
Onzin.
[..]
Is in het geheel niet absurd. Het zijn namelijk mensen als jij die het beest onrein noemen. Terwijl eerder het omgekeerde het geval is. Gewoon een kwestie van wat dogma's laten varen. En je kunt me proberen te beledigen door je laatste opmerking, maar dat gaat je niet lukken.
V.
Op welke vraag antwoord je nu, en waarom denk je dat ie dat niet zelf kan?quote:Op maandag 30 augustus 2004 13:50 schreef Youssef het volgende:
[..]
Zijn reactie was naar mijn idee duidelijk. Het gedrag wat je hier op Fok tegenkomt in op andere plekken nog veel extremer tegenkomt, zie je ook op straat steeds vaker. Hier op Fok! behoor je je te schamen voor je geloof, je wordt finaal de grond in getrapt als moslim. Daar doelde hij denk ik op. Je kunt geen topic inkomen waarbij je je niet aangesproken hoeft te voelen als moslim. (inclusief vooroordelen of misinterpretaties)
Wat wil je? Voor bepaalde mensen is het woordje Islam of moslim als een rode lap voor hun ogen. Ze zien dan niet meer wie wat zegt en gaan er met volle vaart tegenin. Je kent het type wel.quote:Op maandag 30 augustus 2004 13:46 schreef Youssef het volgende:
[..]
Wat lul je nou met je slachtofferrol. Kijk eens naar de Fok!Frontpage. Het gedrag wat je daar tegen komt, komt in mindere mate ook hier voor. Bij sommige mensen is er gewoon geen beginnen aan. En daar doelt Kirmizi op.
Kennelijk is het je niet gelukt mijn reactie te ontleden. We eten nog altijd geen mensenvlees beste V. dus je vergelijking raakte de aap noch de mouwquote:Op maandag 30 augustus 2004 13:47 schreef Verbal het volgende:
[..]
Sjongejongejonge. Is dat alles wat je kunt?
V.
Dat is onbeleefd. Eerst val je me persoonlijk aan, en als ik om een toelichting vraag, geef je geen antwoord. Heb je dat antwoord niet? Prima, maar dan mag je even je excuses aanbieden voor je onterechte beschuldiging.quote:Op maandag 30 augustus 2004 13:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Nou en?
quote:Op maandag 30 augustus 2004 13:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Nee, je hebt gelijk. Varkens zijn geen vieze beesten en ze wroeten ook niet in elkaars shit.
Jouw visie is mijn visie bij deze.quote:Op maandag 30 augustus 2004 13:50 schreef Youssef het volgende:
[..]
Zijn reactie was naar mijn idee duidelijk. Het gedrag wat je hier op Fok tegenkomt in op andere plekken nog veel extremer tegenkomt, zie je ook op straat steeds vaker. Hier op Fok! behoor je je te schamen voor je geloof, je wordt finaal de grond in getrapt als moslim. Daar doelde hij denk ik op. Je kunt geen topic inkomen waarbij je je niet aangesproken hoeft te voelen als moslim. (inclusief vooroordelen of misinterpretaties)
Maar dat was mijn visie op zijn verhaal whehe
quote:Op maandag 30 augustus 2004 13:52 schreef Parabola het volgende:
[..]
Dat is onbeleefd. Eerst val je me persoonlijk aan, en als ik om een toelichting vraag, geef je geen antwoord. Heb je dat antwoord niet? Prima, maar dan mag je even je excuses aanbieden voor je onterechte beschuldiging.
En lekker als ie in de boter en de juiste kruiden heeft liggen roillenquote:Op maandag 30 augustus 2004 13:53 schreef Verbal het volgende:
[..]Natuurlijk is een varken vies als hij in de shit heeft liggen rollen
quote:Op maandag 30 augustus 2004 13:51 schreef Parabola het volgende:
[..]
Op welke vraag antwoord je nu, en waarom denk je dat ie dat niet zelf kan?
Ik denk dat Kirmizi geen zin had om het eeuwig repeterende bandje na te moeten doen, maar hij had net zo goed in gebed kunnen zijn waardoor ie niet kon antwoordenquote:Hoe zit ik jouw vrije beleving van je godsdienst dan in de weg? Door mijn mening te ventileren?
Zolang jij blijft denken dat een varken gelijk of zelfs gelijkwaardig is aan een mens, zul je niet kunnen inzien waar je in de fout gaat.quote:Op maandag 30 augustus 2004 13:53 schreef Verbal het volgende:
[..]Natuurlijk is een varken vies als hij in de shit heeft liggen rollen
Maar dat maakt hem niet 'onreiner' dan de mens.
V.
Dit is jouw manier om toe te geven dat je het op inhoud niet redt? Fijn dat je het in ieder geval even toegeeft. Niet iedereen heeft zo veel zelfkennis.quote:Op maandag 30 augustus 2004 13:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
![]()
Ik heb al een aangetekende brief verstuurd namens de moslimgemeenschap. Het is al goed.quote:Op maandag 30 augustus 2004 13:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
![]()
http://www.fairweb.nl/index.php?item=8_positievanmoslimasquote:Op maandag 30 augustus 2004 13:40 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Als een moslima anders leeft dat de koran beschrijft, dan heeft ze geen doelbewust respect voor haar religie, zoals je zelf ook al zegt. Zij die de Koran hun rug toekeren, keren de Islam hun rug toe. Dat is hun goed recht, iedereen is voor zichzelf verantwoordelijk.
Ik geloof echter niet dat jij veel geleerde moslima's kent die zo zijn. Ik weet uit eigen ervaring namelijk dat het juist andersom is en dat juist de geleerde moslima's beter begrijpen wat de Koran inhoudt. Helaas worden ze in NL nog wel verhinderd om in alle vrijheid hun godsdienst te beleven en dat weten ze maar al te goed. En nee, een geleerde of niet geleerde moslimdame hoort zich niet in elkaar te laten meppen. Het meppen heeft dan ook zelden tot nooit met een religie te maken. Eerder met de cultuur.
Als ik bandjes zou gebruiken, zouden die na 2 weken al versleten zijn hier op dit forum. Vandaar dat ik, naar goed islamitische gebruik, meega met mijn tijd en gewoon cdeetjes en tegenwoordig zelfs dvdeetjes gebruik.quote:Op maandag 30 augustus 2004 13:54 schreef Youssef het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat Kirmizi geen zin had om het eeuwig repeterende bandje na te moeten doen, maar hij had net zo goed in gebed kunnen zijn waardoor ie niet kon antwoorden
Wat een onzin trouwens, heb je daar een bron voor? Het verbod op varkensvlees wordt viermaal in de Koran genoemd, iets waar geleerden dus eindelijk eens niet over hoeven te twisten. Lijkt me sterk dat dit dan alsnog met voorkennisquote:Op maandag 30 augustus 2004 11:01 schreef Ype het volgende:
Klopt dit? Er zijn wel moslimgroeperingen in sommige landen die gewoon varkens (of zwijnen) eten, dus misschien dat het tijd is voor nieuwe regeltjes. Of gewoon volledig vegetariër, kun je dat niet regelen?
Het eeuwig reperterende bandje bestond er vooral uit te klagen dat ik hem in zijn geloofsbelijding in de weg zat. Als je het topic doorleest (en om het even welk ander topic) zie je dat ik dat nergens doe. Ik vind namelijk dat iedereen het recht heeft te geloven wat hij /zij wil, en dat te praktiseren op de manier die hem/haar het beste uitkomt (binnen de grenzen van het fatsoenlijke, maar daar gaan de meeste moslims niet overheen imho). Als je een voorbeeld kunt vinden waaruit het tegendeel blijkt, hoor ik dat graag.quote:Op maandag 30 augustus 2004 13:54 schreef Youssef het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat Kirmizi geen zin had om het eeuwig repeterende bandje na te moeten doen, maar hij had net zo goed in gebed kunnen zijn waardoor ie niet kon antwoorden
Ik, als inferieure niet-westerling, geef toe dat ik het op inhoud niet red. Dat geef ik toe. Want hoe kon ik nou denken dat ik evenveel zou kunnen weten over de Islam als een superieure westerling?quote:Op maandag 30 augustus 2004 13:56 schreef Parabola het volgende:
[..]
Dit is jouw manier om toe te geven dat je het op inhoud niet redt? Fijn dat je het in ieder geval even toegeeft. Niet iedereen heeft zo veel zelfkennis.
Geweldig, jij bent nog eens geëmancipeerd.quote:Op maandag 30 augustus 2004 13:58 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Als ik bandjes zou gebruiken, zouden die na 2 weken al versleten zijn hier op dit forum. Vandaar dat ik, naar goed islamitische gebruik, meega met mijn tijd en gewoon cdeetjes en tegenwoordig zelfs dvdeetjes gebruik.
Iedereen leest graag wat hij/zij wil lezen.quote:Op maandag 30 augustus 2004 13:56 schreef nikky het volgende:
ik lees hier toch heel wat anders
op zich geloof ik dat de islam een mooi geloof is. alleen zijn er punten die me gewoon absoluut niet aanstaan. waaronder de positie van een vrouw binnen het geloof.
ik vind ( ja mijn eigen ongezouten mening) dat de mensen de koran te letterlijk nemen. het is in een hele andere tijd geschreven. we leven nu in een hele andere wereld dan honderden jaren geleden. mensen moeten beter kijken naar hoe iets bedoeld is, dus niet zo letterlijk nemen. niet alles wat in de koran staat is onzin. dat hoor je mij niet zeggen. maar het is de manier waarop je iets interpeteerd.
Je bent een fijne knul. Misschien moet je je eigenwaarde nog wat opkrikken, maar verder ben je een fijne knul. Met een beetje meer iegenwaarde zou je een nog fijnere knul zijn. Dan hoef je niet steeds in je slachtofferrolletje te kruipen en dat maakt sociale interactie met andere mensen weer een stuk prettiger.quote:Op maandag 30 augustus 2004 14:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik, als inferieure niet-westerling, geef toe dat ik het op inhoud niet red. Dat geef ik toe. Want hoe kon ik nou denken dat ik evenveel zou kunnen weten over de Islam als een superieure westerling?
quote:Op maandag 30 augustus 2004 14:00 schreef Parabola het volgende:
[..]
Het eeuwig reperterende bandje bestond er vooral uit te klagen dat ik hem in zijn geloofsbelijding in de weg zat. Als je het topic doorleest (en om het even welk ander topic) zie je dat ik dat nergens doe. Ik vind namelijk dat iedereen het recht heeft te geloven wat hij /zij wil, en dat te praktiseren op de manier die hem/haar het beste uitkomt (binnen de grenzen van het fatsoenlijke, maar daar gaan de meeste moslims niet overheen imho). Als je een voorbeeld kunt vinden waaruit het tegendeel blijkt, hoor ik dat graag.
Ah, ik begin een patroon te herkennen. De betrokkenen hebben het zo vaak mogelijk over een vermeende slachtofferrol van de tegenpartij waardoor betrokkennen zichzelf proberen te profileren als slachtoffers.quote:En kom me niet aan met slachtofferverhaaltjes over eeuwig reperterende bandjes. Ga eens uit van je eigen kracht ipv de slachtofferrol.
VVD zou mijn partij zijn geweest als het niet zo achterlijk onliberaal zou opstellen tegenover bepaalde geloven. Het is verworden tot een bijna extreem-rechste conservatieve partij. De enige echte liberaal, Dijkstal, is de partij liever kwijt dan rijk. Voorlopig houd ik het op de Partij van de Arbeid.quote:Op maandag 30 augustus 2004 14:02 schreef Youssef het volgende:
[..]
Geweldig, jij bent nog eens geëmancipeerd.Eens kijken of ik een plekje in de VVD voor je kan vinden.
Harun Yahya zie ik trouwens zojuist in je sig staan, geweldig interessante boeken schrijft ie. Ik heb 1 boek gelezen en dat zullen er zeker meer worden. (Bepleit nooit onwetendheid)
Dat is dan wel weer erg veelzeggend. Idd erg jammer. Maar dat bevestigt de dubbele moraal van veel mannen die zich moslim noemen wel.quote:Op maandag 30 augustus 2004 13:13 schreef yvonne het volgende:
We hebben trouwens een moslima hier gehad, haar posts waren heel open..
maar ze werd herkend, en op maroc.nl dusdanig aangevallen dat ze hier weg moets, jammer wel.
Dank jequote:Op maandag 30 augustus 2004 14:07 schreef Parabola het volgende:
[..]
Je bent een fijne knul.
wat is dit nou weer voor domme opmerkingquote:Op maandag 30 augustus 2004 14:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Iedereen leest graag wat hij/zij wil lezen.
Voor de rest bestaat de Koran al meer dan 1000 jaren in haar huidige vorm zonder dat een enkele letter is veranderd. 1000 Jaar lang is het goed gegaan en zal het ook goedgaan tot het einde der tijden. Het is tijdloos en geldig voor elke tijd en plaats. De enige groep die er niet mee kan omgaan, is juist de groep die geen moslim is. Buitenstaanders dus. Laat het interpreteren dus maar aan de betrokkenen over. Of zou jij het prettig vinden dat ik jouw huis ga inrichten zoals ik dat graag zou willen?
Een informatieve link. Over het geheel genomen redelijk down to earth uitleg, met een enkele merkwaardige uitschieter. De afsluiting is luek: luchtig en geeft toch stof tot nadenken, zowel voor mensen die uit religieuze overwegingen weigeren varkensvlees te eten als voor mensen die dat niet doen:quote:Op maandag 30 augustus 2004 14:05 schreef Youssef het volgende:
Hier schijnt een artikeltje over Varkensvlees te zijn, misschien dat het wat toelicht, ik heb het al weer zo lang geleden gelezen dat ik de inhoud niet exact meer ken.
quote:6) Professor M. Harris van de universiteit van Columbia, trachtte een antropologisch antwoord te geven op het raadsel van het varken, waarom God de Joden en de Muslims verboden had varkensvlees te eten. Hij zei: "Varkens smaakten goed, maar ze eten je oren van je hoofd en als je ze de kans geeft maken ze ook al je water op. Nou, dat is mijn antwoord op het raadsel waarom God de Joden en de Muslirns gebood geen varkensvlees te eten. Heeft er iemand een beter idee?
Over domme opmerkingen gesprokenquote:Op maandag 30 augustus 2004 14:11 schreef nikky het volgende:
[..]
wat is dit nou weer voor domme opmerking
met de inrichting van mijn huis kwets ik geen mensen, krijgen mensen geen pijn, en worden niet vernederd. dus deze vergelijking slaat als een vlag op een strontschip
Die heb je in elk geloof en dat betreur ik ook. De Islam is, tegen populaire vooroordelen in, de enige godsdienst die de vrouw naar waarde schat en zegt dat man en vrouw gelijkwaardig zijn maar niet gelijk.quote:De enige groep die er niet mee kan omgaan, is juist de groep die geen moslim is. Buitenstaanders dus. ik denk vooral de machtswellustende mannetjes binnen het geloof die niet met macht kunnen omgaandaar heb ik dus een hekel aan. mannen die de koran misbruiken ( immers iedereen leest hoe zij/hij het wil
) om hun gram te halen bij een vrouw....
Klopt. Je zegt dat de meeste mannen zo zijn. Dat is natuurlijk een heel verschil. Natuurlijk heb je daar geen bronnen van, maar dat zou te open doel zijn.quote:en nogmaals ik zeg niet dat elke man zo is
Graag gedaan joh, altijd blij als ik iemand een stapje vooruit kan helpen met wat positieve feedback.quote:Op maandag 30 augustus 2004 14:10 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dank je![]()
En gelukkig hebben we net de Olympische Spelen gehad, dus Nikky zal dat vast niet gaan ontkennenquote:Op maandag 30 augustus 2004 14:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Die heb je in elk geloof en dat betreur ik ook. De Islam is, tegen populaire vooroordelen in, de enige godsdienst die de vrouw naar waarde schat en zegt dat man en vrouw gelijkwaardig zijn maar niet gelijk.
interressant stukquote:Op maandag 30 augustus 2004 14:05 schreef Youssef het volgende:
Hier schijnt een artikeltje over Varkensvlees te zijn, misschien dat het wat toelicht, ik heb het al weer zo lang geleden gelezen dat ik de inhoud niet exact meer ken.
Volgens mij wacht ik ook nog op antwoord,quote:Op maandag 30 augustus 2004 14:17 schreef Parabola het volgende:
[..]
Graag gedaan joh, altijd blij als ik iemand een stapje vooruit kan helpen met wat positieve feedback.
En misschien kun je nog even antwoord geven
quote:Op maandag 30 augustus 2004 15:10 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Er zijn wel meer mensen die op antwoord wachten. Ik denk dat het een kwestie van niet willen is.
Niet alleen mn wenkbrauwen zijn mooiquote:Op maandag 30 augustus 2004 15:15 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Mooie wenkbrauwen.
Moslims bepalen niet voor een ander wanneer ze moslim zijn. Er zijn hele simpele regels waaraan een moslim moet voldoen. Als iemand de Koran naast zich neerlegt en er geen respect voor heeft, dan is die persoon simpelweg geen moslim. Dat is geen mening, dat is een feit. De Koran is namelijk 1 van de pilaren waar een moslim in gelooft. Het is niet datgene kiezen dat je bevalt en de rest laten voor wat het is. Hierbij heb je dan ook gelijk je antwoord over wat erger is.quote:Op maandag 30 augustus 2004 15:14 schreef gelly het volgende:
Ik weet niet wat ik nou erger moet vinden; Moslims die voor anderen bepalen wanneer ze moslim zijn, of ongelovigen die een moslim proberen te vertellen hoe de Koran gelezen moet worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |