Als je geen geld geld hebt om zelf een computertje te kopen, heb je dan wel geld voor de laatste Office versie? Of is het illegaal gebruiken van software meer verspreid onder de lagere standen?quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 10:59 schreef Tup het volgende:
[..]
Verder is een aangeschafte computer na twee jaar al hopeloos verouderd, de laatste Office versie zuigt toch behoorlijk meer vermogen op dan office '97.
Illegaal gebruik komt overal voor. In lagere klassen omdat ze het niet kunnen betalen. In midden en hogere klassen omdat men software te duur vindt (kan mobieltje niet betaald worden ofzo) En of je geld hebt om....misschien wel ja...als je 30% terugkrijgt van de pc-privé regeling.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 11:05 schreef Hyperdude het volgende:
Of is het illegaal gebruiken van software meer verspreid onder de lagere standen?
wat een onzin. Een pentium 2 is voor practisch alle moderne toepassingen nog prima. Iik werk hier ook nog op een pentium3 van 6 jaar oud en behalve misschien de laatste games is er niets mee wat er niet mee kan. Office 97 is voor 99.9% van de mensen prima want die digibeten waar jij het over hebt hoeven alleen maar een brief te kunnen typen en een beetje met windows om kunnen gaan.. daar heb je die pc-prive regeling echt niet meer voor nodig.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 10:59 schreef Tup het volgende:
[..]
Dat zal ongetwijfeld kloppen voor verwende Fok!kers, maar niet voor digibeten. Verder is een aangeschafte computer na twee jaar al hopeloos verouderd, de laatste Office versie zuigt toch behoorlijk meer vermogen op dan office '97. Dus inderdaad, je redenering klopt niet.
Wat is dat nou weer? Houd de massa dom? Die moeten zich maar niet bezig houden met breedband? Het lijkt me dat toegankelijkheid wel degelijkm slechter wordt. De PC-privé regeling kon sowieso maar eens in de drie jaar gebruikt worden, precies een goede termijn.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 11:17 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Office 97 is voor 99.9% van de mensen prima want die digibeten waar jij het over hebt hoeven alleen maar een brief te kunnen typen en een beetje met windows om kunnen gaan..
ook voor breedband s een p2 voldoende.. het systeem dat momenteel voor IEDERE toepassing voloende is, op misschien de laatste games en zware videobewerkingspakketten na , is:quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 11:26 schreef Tup het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer? Houd de massa dom? Die moeten zich maar niet bezig houden met breedband? Het lijkt me dat toegankelijkheid wel degelijkm slechter wordt. De PC-privé regeling kon sowieso maar eens in de drie jaar gebruikt worden, precies een goede termijn.
Je voorstel betreffende afgedankte PC's vind ik overigens wel een goed voorstel. Heb je het kabinet daar al over gehoord?
maar is het nodig? Ik ken ook iemand die totaal geen verstand heeft van pc's net maar weer een nieuwe heeft aangeschaft , "omdat het zo goedkoop is".. terwijl hij een p3-1Ghz heeft die alleen maar wordt gebruikt voor msn en textverwerking..... zinloos weggooien van belastinggeld vind ik dat.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 11:45 schreef LangeTabbetje het volgende:
BHFH ? ik zie ongeveer 200 aanvragen voor PC Prive voorbij komen op mijn werk, en neem van mij aan, dat een hele hoop mensen (zeker 75 %) hooguit 800 euro spenderen aan een Dell of weet ik veel hoe ze allemaal heten
tja, is het nodig ? in het voorbeeld wat jij geeft niet nee. maar ik kan ook het voorbeeld geven van een alleenstaande secretaresse met 3 kindertjes die graag een goed computer thuis zouden willen hebben voor hun studie of school etc.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 12:06 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
maar is het nodig? Ik ken ook iemand die totaal geen verstand heeft van pc's net maar weer een nieuwe heeft aangeschaft , "omdat het zo goedkoop is".. terwijl hij een p3-1Ghz heeft die alleen maar wordt gebruikt voor msn en textverwerking..... zinloos weggooien van belastinggeld vind ik dat.
Tweedehands bedoel je???quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 11:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ook voor breedband s een p2 voldoende.. het systeem dat momenteel voor IEDERE toepassing voloende is, op misschien de laatste games en zware videobewerkingspakketten na , is:
pentium2, 400 Mhz
128/256 MB geheugen
TNT2 kaart
soundblaster64
17" crt scherm
windows XP home
netwerkkaartje
muis
hp690c printer
office 97
ik denk dat bovenstaande configuratie voor minder dan 100 euro te krijgen is, is absoluut geen duur pc-privé project voor nodig.
Kzag idd nog een advertentie staan...quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 11:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ook voor breedband s een p2 voldoende.. het systeem dat momenteel voor IEDERE toepassing voloende is, op misschien de laatste games en zware videobewerkingspakketten na , is:
pentium2, 400 Mhz
128/256 MB geheugen
TNT2 kaart
soundblaster64
17" crt scherm
windows XP home
netwerkkaartje
muis
hp690c printer
office 97
ik denk dat bovenstaande configuratie voor minder dan 100 euro te krijgen is, is absoluut geen duur pc-privé project voor nodig.
xp draait daar prima op.. jij bent ook al aardig beïnvloed door de gladde praatjesmakers in de pc verkoop.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 15:01 schreef Denagam het volgende:
[..]
Kzag idd nog een advertentie staan...
Voor meer informatie, bel Fred Flinstone
*edit.. zal trouwens lekker lopen, windows XP op een 400mhz..
Kenniseconomie? Een even kijken. Tekstverwerken is de virtuele manier van een brief schrijven, geen nieuwe kennis dus. Speadsheets zijn gewoon een grote tabel die kan rekenen, geen nieuwe kennis dus. MSN-Messenger, LiJkT MiJ OoK GeEn tEkEnEnD vOoRbEeLd vAn KeNnIs. En ga zo maar door. Nee, er zit weinig kenniseconomie in de gemiddelde PC.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 10:47 schreef Tup het volgende:
Inconsistentie #1: innovatieplatform/kenniseconomie versus afschaffen regeling om bezit computer te stimuleren.
Onzin natuurlijk, het hebben van een PC stimuleert het gebruik, niet iedereen zal daardoor een baan in de IT gaan ambieeren of meer kennis van PC's willen hebben echter het stimuleert wel en het is wel degelijk van belang dat kinderen met een dergelijk essentieel stuk gereedschap om kunnen gaan. Of zie jij nog veel typemachines of telramen in Nederlandse kantoren?quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 16:02 schreef Frits_Bolkestein het volgende:
[..]
Kenniseconomie? Een even kijken. Tekstverwerken is de virtuele manier van een brief schrijven, geen nieuwe kennis dus. Speadsheets zijn gewoon een grote tabel die kan rekenen, geen nieuwe kennis dus. MSN-Messenger, LiJkT MiJ OoK GeEn tEkEnEnD vOoRbEeLd vAn KeNnIs. En ga zo maar door. Nee, er zit weinig kenniseconomie in de gemiddelde PC.
En wat kunnen die digibeten MEER met office 2003 dan dat ze op '97 konden doen?quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 10:59 schreef Tup het volgende:
[..]
Dat zal ongetwijfeld kloppen voor verwende Fok!kers, maar niet voor digibeten. Verder is een aangeschafte computer na twee jaar al hopeloos verouderd, de laatste Office versie zuigt toch behoorlijk meer vermogen op dan office '97. Dus inderdaad, je redenering klopt niet.
Kijk HIER ben ik het wel mee eens.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 16:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk, het hebben van een PC stimuleert het gebruik, niet iedereen zal daardoor een baan in de IT gaan ambieeren of meer kennis van PC's willen hebben echter het stimuleert wel en het is wel degelijk van belang dat kinderen met een dergelijk essentieel stuk gereedschap om kunnen gaan. Of zie jij nog veel typemachines of telramen in Nederlandse kantoren?
MSN is onbelangrijk maar Internet is dat niet en daar heb je wel degelijk een PC voor nodig.
Is daarvoor een PC Prive plan nodig? Niet echt nee, ik zou eerder voorstander zijn van een dergelijk plan voor minima en minimum loon inkomens als voor bijvoorbeeld mijn oom die 60% af kan trekken en dan nog in vrije dagen mag afrekenen ook.
Die verkopen ze aan handelaren. Of onder het personeel.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 16:54 schreef CeeJee het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk met al die ontelbare PC's en laptops die bedrijven vervangen als men het nodig vindt te upgraden van NT naar XP/2000 ? Daar moeten er genoeg van zijn om alle minima van Nederland van een PC te voorzien.
Ik gebruik voor mijn studie wat zwaarder mathematische software en dat gaat op mijn laptopje uit 1999, celeron 333, 128 MB geheugen, nog prima. Op een modernere PC is het ietsjes sneller, maar niet zo dat je er heel erg veel van merkt. Op oudere PC's kan iemand met een minimum inkomen nog bijna alles. En als hij Doom wilt spelen, dan kiest hij maar Doom 95. Aan top-end moet de belastingbetaler absoluut niet meebetalen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 16:28 schreef Tijger_m het volgende:
Onzin natuurlijk, het hebben van een PC stimuleert het gebruik, niet iedereen zal daardoor een baan in de IT gaan ambieeren of meer kennis van PC's willen hebben echter het stimuleert wel en het is wel degelijk van belang dat kinderen met een dergelijk essentieel stuk gereedschap om kunnen gaan. Of zie jij nog veel typemachines of telramen in Nederlandse kantoren?
MSN is onbelangrijk maar Internet is dat niet en daar heb je wel degelijk een PC voor nodig.
Is daarvoor een PC Prive plan nodig? Niet echt nee, ik zou eerder voorstander zijn van een dergelijk plan voor minima en minimum loon inkomens als voor bijvoorbeeld mijn oom die 60% af kan trekken en dan nog in vrije dagen mag afrekenen ook.
ach lul toch niet man...quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 16:01 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
xp draait daar prima op.. jij bent ook al aardig beïnvloed door de gladde praatjesmakers in de pc verkoop.
Ben je besodemieterd? Mijn bedrijf doet daar tenminste iets nuttigs mee, namelijk verkopen aan landen die het VEEL en VEEL beter kunnen gebruiken dan die verwende minima hier.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 16:54 schreef CeeJee het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk met al die ontelbare PC's en laptops die bedrijven vervangen als men het nodig vindt te upgraden van NT naar XP/2000 ? Daar moeten er genoeg van zijn om alle minima van Nederland van een PC te voorzien.
Op die config van jou zal die NIET!! draaien.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 16:01 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
xp draait daar prima op.. jij bent ook al aardig beïnvloed door de gladde praatjesmakers in de pc verkoop.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |