ja.. hij kan worden gezien asl schuldig, maar dat is meestal niet zo..quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 18:22 schreef MrData het volgende:
[..]
Dit zegt al genoeg lijkt me. Mannen die gewoon naar hun werk gaan en niets bijzonders doen kunnen worden gezien als 'schuldig'. Waaraan, dat bepalen de (zelf)moordenaars zelf wel even. Barbaren, dat zijn het.
- They long that ye should disbelieve even as they disbelieve, that ye may be upon a level (with them). So choose not friends from them till they forsake their homes in the way of Allah; if they turn back (to enmity) then take them and kill them wherever ye find them, and choose no friend nor helper from among them.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 21:07 schreef Alper het volgende:
...
En Allah roept naar het tehuis van Vrede en leidt wie Hij wil naar het rechte pad.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 21:22 schreef MrData het volgende:
[..]
- They long that ye should disbelieve even as they disbelieve, that ye may be upon a level (with them). So choose not friends from them till they forsake their homes in the way of Allah; if they turn back (to enmity) then take them and kill them wherever ye find them, and choose no friend nor helper from among them.
- If they keep not aloof from you nor offer you peace nor hold their hands, then take them and kill them wherever ye find them. Against such We have given you clear warrant.
- Those who believe do battle for the cause of Allah; and those who disbelieve do battle for the cause of idols. So fight the minions of the devil. Lo! the devil's strategy is ever weak.
Als je nog meer wilt, zeg het dan gerust!
Blij toe. Maar ik zal aan je vriendelijke woorden denken wanneer ik in de toekomst om 5 uur 's ochtends wordt gewekt door het geschetter van een minaret uit de moskee in de straat, waarna ik op weg naar de openbare executie van andersdenkenden vrouwen als wandelende tenten voorbij zie schuiven, per onlangs ingevoerde Sharia wetgeving.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 21:31 schreef Alper het volgende:
Blijkbaar ben jij niet diegene die hij wil leiden. Net als de overige 90% van Nederland.
En wat zijn die fascistische uitspraken dan ?quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 19:50 schreef mr_ivy het volgende:
jij hebt neiging tot fascistische uitspraken. wat ben jij een k*tfiguur zeg. gatverdamme.![]()
Dus als een christen een beetje reeel is vertelt hij dus geen enkele volwassenne het evangelie. Want in 9999999999 van de 100000000000 gevallen heeft dat namelijk geen succes. Dus bljft voor die 9999999999 mensen dus de hel bespaard.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 10:25 schreef lionsguy18 het volgende:
Dit is niet de christelijke doctrine.
Als je tijdens je leven niet in aanraking komt met het evangelie komt je niet in de hel.
koranvers 5:33 "de vergelding voor hen die god en zijn boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden" wordt door moslims en Lord_Vetinari uitgeleg als zelfverdediging.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 11:12 schreef schatje het volgende:
Alleen zelfverdediging is toegestaan volgens de Koran. Moslims mogen geen vijandigheden beginnen.
Ik denk dat het woord "onschuldig" in de hele koran niet voorkomt. Wel "ongelovig" en "ondankbaar jegens Mohammeds hersenspinsel Allah".quote:Of er moet specifiek in de Koran staan dat je geen onschuldige mensen mag doden. Weet iemand dat??
Vergeet niet dat helemaal niet gedefinieerd is wanneer iemand wel of niet van het evangelie heeft gehoord (zie zelfde vraag over Allah eerder in dit topic) of wanneer 'acceptatie' plaatsvind. Combineer dit met het grote aantal geloven die allemaal claimen de ware te zijn, het grote aantal goden dat de geschiedenis heeft gekend (>1000) en de individuele interpretaties van mensen van wat wel en niet is toegestaan en je komt uit op een microscopisch kleine kans dat een individueel persoon het bij het 'juiste' eind heeft. See you all in hellquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 21:50 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dus als een christen een beetje reeel is vertelt hij dus geen enkele volwassenne het evangelie. Want in 9999999999 van de 100000000000 gevallen heeft dat namelijk geen succes. Dus bljft voor die 9999999999 mensen dus de hel bespaard.
Het scheppen van wanorde in het land kan je wel heel erg ruim nemen hequote:Op zaterdag 28 augustus 2004 21:07 schreef Alper het volgende:
Deswegen schreven Wij de kinderen Israëls voor, dat wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij de gehele mensheid had gedood, en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken…(Koran 5: 32)
Nou en? is iedereen moslim, jood, christen of sabiaan dan ?quote:.
Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in Allah en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren. (Koran 2:62)
Het lijkt dan wel de God van de Joden met zijn uitverkoren volkquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 21:31 schreef Alper het volgende:
Blijkbaar ben jij niet diegene die hij wil leiden. Net als de overige 90% van Nederland.
Dat mag jij vinden.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 22:36 schreef MrData het volgende:
'De ISLAM is niet slecht! De islamieten zijn SLECHT !'.
Oh, wacht...
Ik had wellicht een smiley oid moeten gebruiken in die post, want ik ben het juist met jou eensquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 22:44 schreef Mirage het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden.
Het zal mij worst wezen of het slecht is of niet.
Ik erger mij alleen aan het verstrekken van foutieve informatie
Je reageert hier met "je" i.pv. met "iemand". Mr Data is echt geen moslim hoorquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 22:44 schreef Mirage het volgende:
Dat mag jij vinden.
Het zal mij worst wezen of het slecht is of niet.
Ik erger mij alleen aan het verstrekken van foutieve informatie
Als je werkelijk gelooft in de Koran, dan moet je ook uitkomen voor je ideeen en hardop
durven zeggen waar het op staat.
Daar heb ik meer respect voor dan het één zeggen en het ander doen.
Beetje hypocriet en wekt bij mij het idee op dat je het zélf juist niet eens bent met de inhoud.
Waarom zou je er anders over jokken ?
Nee. Ik denk dat het zo is van als je nu eenmaal het geloof van christendom of islam hebt, je nog maar één opdracht hebt en dat geloof voor je zelf verdedigen, verdedigen en nog eens verdedigen. Krom interpreteren hoort daar bij.quote:Beetje hypocriet en wekt bij mij het idee op dat je het zélf juist niet eens bent met de inhoud.
Waarom zou je er anders over jokken ?
Hij praat tenminste. Het enige wat van jouw kant komt zijn Koran quotes en de melding dat er met ons niet te discusseren valt. Blijf dan lekker weg.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 23:03 schreef Alper het volgende:
Akkersloot, des te meer je praat des te meer je in de shit zakt.
quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 23:03 schreef Alper het volgende:
Een andere moslim had het me bevestigd. Ga je nu je eigen geloof verloochenen ?quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 22:08 schreef Akkersloot het volgende:
@ Alper,
Het is toch zo dat je volgens de islam pas verdoemd ben als je de boodschap van Mohammed verneemt, maar dat je die dan naast je neer legt ?
Aangezien jij veel blijkt te weten over de Islam, ben ik benieuwd naar de slechte eigenschappen die de Islam volgens wel niet allemaal heeft. Zaken als homosexualiteit natuurlijk daargelaten aangezien geen enkele religie dat accepteert en het maar de vraag is of dat wel zo'n slechte eigenschap is. Voor mij niet in ieder geval. Voor de rest ben ik benieuwd naar je andere argumenten.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 22:53 schreef MrData het volgende:
[..]
Ik plantte die uitspraak (van Alper) juist neer om aan te geven dat dit door de moslims vaak aangehaald wordt, terwijl ik vind dat de Islam wel slecht is, of in ieder geval slechte eigenschappen heeft.
Satan bestaat niet.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 21:07 schreef Alper het volgende:
O gij die gelooft, komt in volledige overgave en volgt de voetstappen van Satan niet; hij is voorzeker uw verklaarde vijand. (Koran 2:208)
Blijkbaar leidt hij niet al zijn gelovigen naar het rechte padquote:[over het feit dat gelovige moslims dergelijke zelfmoordaanslagen plegen dus]
extra: En Allah roept naar het tehuis van Vrede en leidt wie Hij wil naar het rechte pad
(Koran 10:25)
Ik dacht dat het hersenspinsel van epilepsie patient Mohammed de God van het vuur wasquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 23:03 schreef Alper het volgende:
Je bedoelt geen enkele georganiseerde religie.quote:Op zondag 29 augustus 2004 17:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Zaken als homosexualiteit natuurlijk daargelaten aangezien geen enkele religie dat accepteert
En moslims arme schapen doodsbenauwd gezagsgetrouw sjokkend naar de slachtbank.quote:Op zondag 29 augustus 2004 17:48 schreef Ringo het volgende:
Allah is een tiran en Mohammed zijn propagandist.
Het christendom accepteerd alleen geen sex tussen 2 mannen. Het doet naar mijn weten geen uitspraken over gevoelens tussen 2 mannen. Dat is niet vreemd, aangezien Mozes en zijn kornuiten al genoeg infecties kregen. Maar dat staat los van het feit of het ook slecht is.quote:Kirm:
Zaken als homosexualiteit natuurlijk daargelaten aangezien geen enkele religie dat accepteert .
Je geeft het zelf al aan: het niet accepteren van alles wat anders is, en het daarbij toestaan van en aansporen tot moord. Zie de quotes die ik eerder al aangaf. Het zo verblind zijn door een eeuwenoud boek zonder enige wetenschappelijke basis, en deze proberen in te wrikken in een maatschappij die eeuwen vooruit ligt.quote:Op zondag 29 augustus 2004 17:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Aangezien jij veel blijkt te weten over de Islam, ben ik benieuwd naar de slechte eigenschappen die de Islam volgens wel niet allemaal heeft. Zaken als homosexualiteit natuurlijk daargelaten aangezien geen enkele religie dat accepteert en het maar de vraag is of dat wel zo'n slechte eigenschap is. Voor mij niet in ieder geval. Voor de rest ben ik benieuwd naar je andere argumenten.
quote:The punishment that the Islamic jurists generally prescribe for adultery, and therefore also for homosexual behaviour, is stoning to death for married people, and 100 lashes for unmarried people...
Leuk, maar vergeet niet dat je in sommige landen als Moslim geboren wordt en het als landverraad wordt gezien om je rug te keren tegen het geloof of een ander geloof aan te hangen. Waar heel toevallig ook weer de doodstraf voor kan worden gebruikt. Een van de redenen waarom ik het een barbaars geloof noem.quote:Op zondag 29 augustus 2004 18:21 schreef Haushofer het volgende:
Ej, maar bedenk wel: mensen willen nou eenmaal een identiteit hebben. Daarvoor nemen ze soms zelfs een geloof voor aan. En als je dan dood wordt gemaakt als je homo bent.....tja.....je moet er wel wat voor over hebben ej !
Dat is net zoiets als vragen wat de straf op joods-zijn is in het Nazi-recht.quote:Op zondag 29 augustus 2004 18:14 schreef MrData het volgende:
Wat was ook alweer de straf voor homo's in de Sharia wetgeving?
Wisten die temporaal kwab epilepsie patienten wel wat liefde is ?quote:Op zondag 29 augustus 2004 18:10 schreef Haushofer het volgende:
Het doet naar mijn weten geen uitspraken over gevoelens tussen 2 mannen
Gelovige getuigen natuurlijkquote:Op zondag 29 augustus 2004 18:34 schreef Johan_de_With het volgende:
Er is geen straf voor geaardheid. Er is een straf voor homosexuele activiteit, mits gezien door vier getuigen.
Nee dat zou nogal moeilijk te controleren zijn he?quote:Op zondag 29 augustus 2004 18:34 schreef Johan_de_With het volgende:
Er is geen straf voor geaardheid.
Die vraag is trouwens van belang; mag volgens de Sharia bijvoorbeeld een Moslim op het getuigenis van vier mensen van het Boek veroordeeld worden?quote:Op zondag 29 augustus 2004 18:38 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Gelovige getuigen natuurlijk
Uiteraard. Ik bedoelde ook dat wa dat betreft de vergelijking met Nazi-Duitsland niet opging.quote:Op zondag 29 augustus 2004 18:41 schreef MrData het volgende:
[..]
Nee dat zou nogal moeilijk te controleren zijn he?
Deze bijzin toont impliciet de ziekelijke hypocrisie aan van dit soort maatschappelijke dwingelandij.quote:Op zondag 29 augustus 2004 18:34 schreef Johan_de_With het volgende:
Er is een straf voor homosexuele activiteit, mits gezien door vier getuigen.
Allah is alwetendquote:Op zondag 29 augustus 2004 18:41 schreef MrData het volgende:
[straf op geaardheid]
Nee dat zou nogal moeilijk te controleren zijn he?
Nu ja, dit is een rechtsbeginsel dat al van Hammurabi en de Soemeriers stamt.quote:Op zondag 29 augustus 2004 18:42 schreef Ringo het volgende:
[..]
Deze bijzin toont impliciet de ziekelijke hypocrisie aan van dit soort maatschappelijke dwingelandij.
De islam is niet veel meer dan uit de hand gelopen angstpolitiek. Religieus fascisme waarvan elke moslim een onnozel slachtoffer. Er is één leider, één onwrikbare leer; dissidentisme is een doodzonde.
Allah is een klootzak.
I am proud of being an Infidel.
Nou en ? En dat inclusief die vier gelovige getuigen ?quote:Op zondag 29 augustus 2004 18:44 schreef Johan_de_With het volgende:
Nu ja, dit is een rechtsbeginsel dat al van Hammurabi en de Soemeriers stamt.
Het is goed dit te onthouden.quote:Op zondag 29 augustus 2004 18:49 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Nou en ?
De islam is hierin ook niet bijzonder, of exceptioneel. Wel exemplarisch.quote:Op zondag 29 augustus 2004 18:44 schreef Johan_de_With het volgende:
Nu ja, dit is een rechtsbeginsel dat al van Hammurabi en de Soemeriers stamt.
Om aan te geven dat er in weet-ik-hoeveel-jaar 0,0 vooruitgang is geboekt in die landen? Ok.quote:Op zondag 29 augustus 2004 18:51 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Het is goed dit te onthouden.
Voor diegene die de sharia willen invoeren geldt toch alleen maar dat het de wil van "Allah" is en toch niet van "ach de Sumeriers en ..... hadden dat ook".quote:Op zondag 29 augustus 2004 18:51 schreef Johan_de_With het volgende:
Het is goed dit te onthouden.
En daarom zeg jjij dat een God dat ongelovigen laat branden in de hel barmhartig is ?quote:Op zondag 12 september 2004 22:13 schreef sjun het volgende:
Ik lees dat je mijn hint niet begrijpt of niet wenst te begrijpen. Kom voorbij je wat egocentrische houding en denk je eens in dat er ook anderen op dit forum meedoen en meelezen. Als ik zin heb babbel ik hierover wel verder in WFL. Ik geef echter toe dat ik voorlopig weinig heil zie in die investering gezien jouw postgeschiedenis en mijn gevulde agenda.
een oudhollands spreekwoord verwoordt mijn subjectieve werkelijkheidsbeleving in deze: Holle vaten klinken het hardst
Nee. Ik leg denadruk op de barmhartigheid in de overtuiging dat er voor gelovigen een keuzemogelijkheid is in de mens die zij voor anderen kunnen worden. Kiezen zij ervoor als aanklager, geweldpleger, chaosbrenger en/of doder door het leven te gaan? Of kiezen zij ervoor hun teksten te verstaan doorheen de aforismen en een levendbrengende boodschap van oog en oor voor anderen uit te gaan dragen?quote:Op zondag 12 september 2004 22:27 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
En daarom zeg jjij dat een God dat ongelovigen laat branden in de hel barmhartig is ?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En ik draag het standpunt uit dat gematigde moslims beter atheist kunnen worden.quote:Op zondag 12 september 2004 22:52 schreef sjun het volgende:
Een forum kan nuttiger en opbouwender zaken bewerken dan het winnen van persoonlijke verbale veldslagen. Die mogelijkheden zou ik graag benutten. En daarom 'spreek' ik zoals ik doe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |