quote:Je HOEFT hier niet te posten hoor.
Op dinsdag 28 augustus 2001 11:11 schreef daytona het volgende:
Nou en??
quote:En mannelijke feromonen. Hierdoor ruiken de parfums aantrekkelijk voor de dames. Die gooien dan liters over zich heen en zijn dan verbaasd dat de meeste mannen terugdeinzen.
Op dinsdag 28 augustus 2001 11:12 schreef morpheus_at_work het volgende:
de meeste parfums die dames gebruiken zitten lichaamsvochten van muskusratten in
[heb ik een keer ergens gelezen]
gevuldemussen verpakt in een slablad bijvoorbeeld
quote:je bent Schubert vergeten
Op dinsdag 28 augustus 2001 11:16 schreef yvonne het volgende:
Columbus, Magelhaes James Cook, Beethoven, Gaugain, Goethe, Schumann, Johm Keats, Nietzsche, Markies de Sade, Generaal Custer en Al Capone zijn bekende mensen die syfilis hadden.
[mod wannabe]
Dit raakt kant nog wal, snijdt geen hout, je kan er geen chocola van maken en om in de woorden van de citerende Roomse priester op bezoek bij een Weense slijter en part-time inbreker te spreken... "slotje?"
[/mod wannabe]
--------------------------------------------------------------------------------
Nou en?
Hmmmmz, krokodillenmest was erg "in" blijkbaar
quote:Niet zeuren ga liever op zoek naar meer walgelijkheden uit de gesch.
Op dinsdag 28 augustus 2001 11:24 schreef Witchfynder het volgende:
Ja maar...wat wil je zeggen met dit topic?![]()
[mod wannabe]
Dit raakt kant nog wal, snijdt geen hout, je kan er geen chocola van maken en om in de woorden van de citerende Roomse priester op bezoek bij een Weense slijter en part-time inbreker te spreken... "slotje?"
[/mod wannabe]
quote:lol
Op dinsdag 28 augustus 2001 11:24 schreef yvonne het volgende:
In het oude egypte maakten vrouwen hun eigen pessarium met behulp van krokodillemest.
Hmmmmz, krokodillenmest was erg "in" blijkbaar
In Indonesië smeren ze cocosolie in hun haar...erg lastig met de lokale insecten enzo
quote:Ik mag toch wel ambitie hebben?
Op dinsdag 28 augustus 2001 11:26 schreef yvonne het volgende:[..]
Niet zeuren ga liever op zoek naar meer walgelijkheden uit de gesch.
quote:dan moet je kritiek hebben op mensen met een hogere rang dan jij
Op dinsdag 28 augustus 2001 11:27 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Ik mag toch wel ambitie hebben?
quote:Schijnt te helpen. Zo is een oud-college van mijn moeder van d'r acne afgekomen...
Op dinsdag 28 augustus 2001 11:28 schreef Seborik het volgende:
soms werd bij de builenpest een bad in eigen urine als geneesmiddel geadviseerd
enne: SEBBO!!!
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2001 11:29 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Schijnt te helpen. Zo is een oud-college van mijn moeder van d'r acne afgekomen...
enne: SEBBO!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:En die arme Yvonne heeft mij nooit horen zeuren zeker?
Op dinsdag 28 augustus 2001 11:29 schreef Seborik het volgende:[..]
dan moet je kritiek hebben op mensen met een hogere rang dan jij
![]()
![]()
quote:Yvonnne zegt dat ze met mij naar Rotterdam Centraal durft
Op dinsdag 28 augustus 2001 11:30 schreef Witchfynder het volgende:[..]
En die arme Yvonne heeft mij nooit horen zeuren zeker?
quote:Gebruikten de Romeinen vreoger geen schapedarmen als condooms?
Op dinsdag 28 augustus 2001 11:26 schreef Seborik het volgende:
vroeger herbruikten ze condooms, door ze te wassen....
quote:HE
Op dinsdag 28 augustus 2001 11:30 schreef Seborik het volgende:[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
The Metal-Vulcan is back
Volgens de kerken in de middeleeuwen werd de zwarte dood veroorzaakt door het dragen van puntschoenen, theaterbezoek of omgang met heksen.
quote:ik heb het over deze eeuw... toen had je van die vage rubberen dingen en die schuurden ze dan uit....
Op dinsdag 28 augustus 2001 11:32 schreef ButcherBird het volgende:[..]
Gebruikten de Romeinen vreoger geen schapedarmen als condooms?
quote:goed dat je het zegt
Op dinsdag 28 augustus 2001 11:32 schreef Witchfynder het volgende:[..]
HE
.
.
.
IS
.
.
.
PSYCHOMAN!!!
quote:Leuk, kerken die kunnen praten.
Op dinsdag 28 augustus 2001 11:33 schreef yvonne het volgende:
*negeert de slowchat en gaat vrolijk door*Volgens de kerken in de middeleeuwen werd de zwarte dood veroorzaakt door het dragen van puntschoenen, theaterbezoek of omgang met heksen.
En de zwarte pest kan je wel krijgen door theaterbezoek
Nou ja, ik ken pubers die dat nu nog doen
[Dit bericht is gewijzigd door yvonne op 28-08-2001 11:44]
quote:Nu nog zijn er veel mensen die denken dat je AIDS krijgt van WC-brillen.
Op dinsdag 28 augustus 2001 11:33 schreef yvonne het volgende:
*negeert de slowchat en gaat vrolijk door*
Volgens de kerken in de middeleeuwen werd de zwarte dood veroorzaakt door het dragen van puntschoenen, theaterbezoek of omgang met heksen.
En over de Romeinse eetgewoontes: die aten alles. Heb thuis nog een Romeins kookboek staan, ben even zijn naam kwijt. Er staan echt hele lekkere 'normale' recepten in maar ook hoe je een gevulde dromedaris-baarmoeder moet vullen met de magen van andere beesten enzovoorts.
quote:Dan is er niet veel veranderd!
Op dinsdag 28 augustus 2001 11:53 schreef yvonne het volgende:
De remedies die in vroeger tijden werden voorgeschreven bij syfilis waren o.a. geslachtsgemeenschap met een jonge maagd
[..]
(helaas gebeurd dit misschien nu nog)
Funny hoe walgelijkheid toch wel stiekem tot vermakelijkheid kan leiden bij het lezen van sommige stukjes.
quote:nog vroeger waren er geen condooms, maar gebruikten mensen vissenblazen. En dan maar gek vinden dat het daar af en toe zo ruikt....
quote:Goed opgelet met breuken op school !! Met 4 paarden kun je door 4 delen
Op dinsdag 28 augustus 2001 13:17 schreef yvonne het volgende:
Na de moord op de Franse koning Hendrik IV in 1610
werd zijn moordenaar gefolterd met kokende olie en gesmolten lood en vervolgens aan 4 paarden gebonden en gevierendeeld.
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2001 13:19 schreef SchoolMeester het volgende:[..]
Goed opgelet met breuken op school !! Met 4 paarden kun je door 4 delen
quote:Da's een van mijn oude icoontjes
Op dinsdag 28 augustus 2001 13:27 schreef Seborik het volgende:
een gebruikelijke afschrikmethode was het spiezen, men liet mensen op palen met scherpe punten zakken, de scherpe punt steekt bij de anus naar binnen. terwijl dit gebeurde leefden de slachtoffers vaak nog
Ff een leuke die ik op Malta gehoord heb:
Tijdens de Great Siege van 1565 (ofzo) moesten de ridders van de Orde van Sint Jan (de Hospitalers) het eiland verdedigen tegen Ottomaanse troepen. Als waarschuwing dat ze het eiland nooit zouden krijgen liet grootmeester Jean de la Valette de hoofden van Turkse gevangenen afhakken, laadde ze in grootkaliber kanonnen en schoot deze hoofden richting de oprukkende Turke formaties
quote:Stoer!!! Zien! Zien!
Op dinsdag 28 augustus 2001 15:03 schreef yvonne het volgende:
In een kerk in Tsjechie wordt een kandelaar bewaard die is gemaakt van menselije botten.
quote:Hoezo? Was toch een keurige gentleman?
Op dinsdag 28 augustus 2001 16:50 schreef Citroentje het volgende:
Dat ik Markies de Sade nog niet eens voorbij heb zien komen...
quote:De popcorn is dan ook uitgevonden toen iemand per ongeluk een mand met mais op de brandstapel liet vallen
Op dinsdag 28 augustus 2001 15:11 schreef Seborik het volgende:
openbare executies waren vroeger een volksfeest, een hele stad trok erop uit om te kijken op welke gruwelijke manier, mensen ter dood werden gebracht, kinderen op schouders van hun ouders, toeschouwers die uit ramen toekeken
:|
quote:Hey, waarom heb ik nu kippevel
Op dinsdag 28 augustus 2001 22:07 schreef Meneer_Aart het volgende:
Een straf bij de Romeinen was het dichtknopen van het mannelijk lid, waarna een slachtoffer werd volgegoten met wijn totdat de blaas knapte.
quote:nu pas?
Op dinsdag 28 augustus 2001 22:10 schreef Halinalle het volgende:[..]
Hey, waarom heb ik nu kippevel
quote:Hebben ze hem laten regeren?
Op dinsdag 28 augustus 2001 22:16 schreef Meneer_Aart het volgende:
Koning Peter de Wrede van Castilië was ook niet zo'n fijne man. Na de moord op zijn vrouw Inez de Castro, op bevel van zijn vader, raakte hij krankzinnig. Bij zijn troonopvolging zat het rottende lijk van Inez naast hem, en Peter dwong de hovelingen haar handen te kussen.
quote:Hij werd later wel in een duel met z'n broer gedood, so who knows wat er allemaal voorgevallen is
Op dinsdag 28 augustus 2001 22:47 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Hebben ze hem laten regeren?
Ik zou dan toch echt naar een jongere broer ofzo laten zoeken....
quote:bepaal ik zelf wel en wie zit hier nu te slowchatten?
Op woensdag 29 augustus 2001 02:00 schreef yvonne het volgende:
Ga jij eens slapen
Foei
quote:You tell her!!!
Op woensdag 29 augustus 2001 02:01 schreef Seborik het volgende:[..]
bepaal ik zelf wel en wie zit hier nu te slowchatten?
quote:nee, aardig doen tegen elkaar
Op woensdag 29 augustus 2001 02:27 schreef Witchfynder het volgende:[..]
You tell her!!!
quote:ja, zometeen maar m'n boek is zo spannend
Op woensdag 29 augustus 2001 02:29 schreef yvonne het volgende:
Nog al een wakker
Mens ga slapen
Ben er van overtuigd dat dit in de geschiedenis vaker is gebeurd.
quote:DEZE eeuw? Je bedoelt de eeuw die pas een maand of acht oud is??
Op dinsdag 28 augustus 2001 11:33 schreef Seborik het volgende:[..]
ik heb het over deze eeuw... toen had je van die vage rubberen dingen en die schuurden ze dan uit....
De Romeinen poetsten hun tanden met menselijke urine - liefst Portugese (ze hadden er veel geld voor over om urine uit Portugal te importeren).
De Egyptenaren gebruikten gemalen puimsteen vermengd met sterke wijnazijn.
In de 14e eeuw waren witte tanden zeer populair. De barbier-chirurg (die tevens tanden trok) vijlde de tanden en bewerkte ze vervolgens met aqua fortis, een zeer corrosieve salpeterzuuroplossing. Je kreeg er inderdaad witte tanden van, maar aangezien het glazuur ook sterk aangetast werd kreeg je later in je leven ernstig tandbederf.
Omdat de meeste mensen doodsbang waren voor het trekken van tanden stelden ze een bezoek aan de "tandarts" uit tot ze vergingen van de pijn - en dan was er doorgaans geen andere oplossing meer dan trekken.
O ja, toen de Zwarte Dood in de Middeleeuwen naar Europa kwam, werd deze door de Mongolen mee uit het Verre Oosten genomen, waar het al een tijdje heerste. Na een paar vruchteloze bezettingen van Europese steden hadden ze de slimme inval om hun dode kameraden met de blijde (een grote katapult) over de verdedigingsmuren te slingeren. Aangezien de mensen in de stad de doden niet buiten de stad konden krijgen brak al snel de pest in de stad uit.
Nog een laatste walgelijk feitje: In je hele leven zul je ongeveer 15 spinnen in je slaap opeten omdat deze je mond inlopen .
Er is niets bekend over het suc6.
Hmmmm, zowel Hitler als Mussolini was vegetarier.
quote:Das niet walgelijk, dat is een wonder
Op woensdag 29 augustus 2001 12:57 schreef Juup© het volgende:
In 1964 werd Yvonne geboren![]()
quote:En onze eigen Vincent van Gogh!
Op dinsdag 28 augustus 2001 11:23 schreef Seborik het volgende:
je bent Schubert vergeten
quote:Tijdens de Tweede Wereldoorlog is dit nog een keer dunnetjes overgedaan door de Kroaten tegen de Serviërs. De Duitse SS distantieerde zich nadrukkelijk van zulke gruwelijkheden.
Op dinsdag 28 augustus 2001 22:13 schreef Meneer_Aart het volgende:
Ook lekker: de Byzantijnse keizer Bazil II maakte tijdens de Bulgaarse aanvallen op Constantinopel ca. 14.000 krijgsgevangenen. Hij liet ze blind maken - 1 op de 100 mocht een oog houden om de rest naar huis te leiden. Koning Samuel van Bulgarije stierf aan een hartaanval bij het zien van zijn leger.
De enige manier om een man zijn leven te redden, die aan een van zijn ledematen gewond was geraakt in een slagveld, was om het beschadigde ledemaat te amputeren. De gewonde kreeg wat verdovends (voornamelijk alcohol), waarna er een stok met een doek eromheen gewikkeld in zijn mond werd gestopt. Hij werd vastgebonden op een tafel, waar de dokter het af te snijden deel op het been/de arm begon te tekenen. Met een (toch wel) scherp mes werd het vlees los gesneden en met een zaag het bot. Het amputeren van het been (de ergste pijn) kon een geoefende dokter in een halve minuut voor elkaar krijgen. Daarna werden de belangrijkste aders dichtgeschroeid of genaaid alsook het stompje netjes dichtgenaaid. De patient kon daarna zelf een plek zoeken om bij te komen. 90 van de 100 personen waarvan een ledemaat geamputeerd werd overleden binnen 6 maanden na de amputatie aan een ziekte die als gevolg van de amputatie was ontstaan.
Het ergste is dat die duitsers niet wisten dat er NOG een Oradour-sur-Glane is. Ze hadden het verkeerde dorp platgebrand. Van het dorp is een monument gemaakt.
Ongewild kind? Abortus met een breinaald en het kind in de vuilniszak of door de WC.
Tevens hypocriet omdat als ik echte walgelijkheden ga posten ze ge-edit zullen worden.
quote:Try me.
Op woensdag 29 augustus 2001 17:52 schreef Guus het volgende:
Opsom topic.
Tevens hypocriet omdat als ik echte walgelijkheden ga posten ze ge-edit zullen worden.
quote:Eigenlijk vind ik deze post al de meest walgelijke
Op woensdag 29 augustus 2001 17:52 schreef Guus het volgende:
Opsom topic.
Kom op met die dingen, verdorie!
quote:
Op woensdag 29 augustus 2001 10:22 schreef Snof het volgende:
Nog een laatste walgelijk feitje: In je hele leven zul je ongeveer 15 spinnen in je slaap opeten omdat deze je mond inlopen.
quote:Hmz. .eers waren het er 3 toen 4 toen 6 toen 8 en nu dus al 15.. het aantal in dit smakelijke 'feitje' zal over twee jaar wel zeker opgelopen zijn tot over de 100.
Op woensdag 29 augustus 2001 10:22 schreef Snof het volgende:
Nog een laatste walgelijk feitje: In je hele leven zul je ongeveer 15 spinnen in je slaap opeten omdat deze je mond inlopen.
"These jews were brought into the woods on the instuction of Sergeant Steinmetz. We went with the jews. After about 220 yards Steinmetz directed that the jews had to lay themselves next to each other in a row on the ground. I would like to mention that only women and children were there. They were largely women and children around twelve years old...I had to shoot an old woman, who was over sixty years old. I can still remember that the old woman said to me, will you make it short or about the same..Next to me was the policeman Koch. He had to shoot a small boy of perhaps twelve years. We had been expressly told that we should hold the gun's barrel eigth inches from the head. Koch had apparently not done this, because while leaving the execution site, the other comrades laughed at me, because pieces of the child's brains had spattered onto my sidearm and had stuck there. I first asked, why are you laughing, whereupon Koch, pointing to the brains on my arm, said: That's from mine, he has stopped twitching. He said this in an obviously boastful tone. "
quote:Ja, zo kan ik er ook helaas nog heel wat uit zeer nabije bron vertellen hier, maar ik vind dit eerlijk gezegd nog iets te veel recente geschiedenis en hier en nu en te weinig echt historisch.
Op woensdag 29 augustus 2001 21:36 schreef RaisinGirl het volgende:
Getuigenverklaring van een soldaat tijdens WOII werkzaam in bataljon 101
quote:Iets teveel recente geschiedenis
Op woensdag 29 augustus 2001 21:40 schreef golfer het volgende:[..]
maar ik vind dit eerlijk gezegd nog iets te veel recente geschiedenis en hier en nu en te weinig echt historisch.
Als je zo begint, dan komt de Vietnam-oorlog ook wel in aanmerking.
Edit:
Ik heb er nog even over nagedacht, maar ik begrijp wel dat dit een wel erg heftig stukje is, het roept misschien veel emoties op. Aan de andere kant: dit was nog niet zo lang geleden de (walgelijke) realiteit: die wilde ik hier laten zien omdat als het over walgelijke zaken gaat in de geschiedenis ik met name moet denken aan dat ene stukje tekst.
[Dit bericht is gewijzigd door RaisinGirl op 29-08-2001 21:56]
quote:hebben ze keertje in een skandinavisch land geflikt, ben alleen vergeten welke het was...
Op woensdag 29 augustus 2001 13:22 schreef yvonne het volgende:
In 1910 pleitte Winston Churchill, toenmalig minister van binnenlandse zaken, ervoor om mentaal zwakken in het balng van de raciale zuiverheid te laten steriliseren en zwervers en landlopers op te pakken en in concentratiekampen op te sluiten.
quote:En jij eet het zeker met mes en Vork.
Op woensdag 29 augustus 2001 21:01 schreef Vork het volgende:[..]
Hmz. .eers waren het er 3 toen 4 toen 6 toen 8 en nu dus al 15.. het aantal in dit smakelijke 'feitje' zal over twee jaar wel zeker opgelopen zijn tot over de 100.
Maar dit is echt het getal dat ik meende gehoord te hebben.
quote:Maar toen waren ze ook van katoen ofzowiets
quote:Sterker nog, in Kutna Hora, vlakbij Praag zijn hele kunstwerken van botten gemaakt.
Op dinsdag 28 augustus 2001 15:03 schreef yvonne het volgende:
In een kerk in Tsjechie wordt een kandelaar bewaard die is gemaakt van menselije botten.
Het is heel luguber om te zien want van sommige schedels is haast nix meer over, of er zitten gaten in of iets dergelijks.
Maar het is allemaal echt heel knap gemaakt hoor, in de kroonluchter zitten alle botten van het mensenlijk lichaam verwerkt(!!).
Maar... Eerlijk is eerlijk, het is er wel een dooie boel
oh ja.. even ter info: het ligt in Kutna Hora, in het gedeelte dat Sedlec heet, het is niet moeilijk te vinden want op een gegeven moment kom je wel borden tegen met daarop 'Beinenhaus' en je kan ook een (gipsen) schedel daar kopen om mee te nemen wel leuk als souvenir toch??
BTW Kutna Hora is een 'must' om te bezoeken want het centrum is ook prachtig. Het is dus niet alleen deze kerk!.
O ja, het was er overigens doodstil
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |