abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21557568
Theo Bos, winnaar van olympisch zilver op de baan, wil zijn loopbaan vervolgen op de weg. Bos heeft binnenkort al een gesprek met Rabobank-manager Theo de Rooij die wel mogelijkheden ziet in Bos als wegrenner.

De Rooij: We gaan bekijken of we iets voor elkaar kunnen betekenen. Het heeft geen zin een beperkt wegprogramma te rijden. Daarover zou ik graag eens met hem van gedachten wisselen. Bos wil na de WK Baan in maart graag de weg op.

Bron: NOS Teletekst

Dit verrast me toch wel enigzins. Puur omdat Theo Bos gisteren bij Studio Sportzomer nog min of meer uitsloot om weg-wielrenner te willen worden.
Hij zei namelijk dat hij puur gericht is om zich vol op max. 1 km op te laden en dat het daarna niet meer lukt. En tevens gaf hij toe dat hij écht niet kan klimmen, dus enigzins een type Kirsipuu, Petacchi. Een ijzersterke sprinter die al af moet stappen bij een bergje. Maar nou moet hij etappes van 200 km rijden als wegrenner. Dat is een héle grote omschakeling. Dus het klinkt niet echt logisch in mijn ogen. Maar met de nodige training zie ik hier wel een nieuwe Boonen of O'Grady, een sprinter pur sang.

[ Bericht 4% gewijzigd door Asskicker14 op 26-08-2004 15:16:35 ]
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_21557650
las vandaag in de krant dat ze juist willen dat jonge talenten eerst op de baan een jaar of 5 fietsen ofzo en dan vervolgens op de weg, ze denken dat het een ideal springplank is. En ook bos wou nog baan fietsen las ik, beetje vreemd bericht inderdaad.
pi_21557927
Tja misschien eindelijk weer een goede Nederlandse sprinter die ook etappes in grote rondes kan winnen. Maar ik denk dat daarvoor zijn inhoud nog wat groter moet worden.
pi_21558233
Wel heel verrassend, ook omdat hij gisteren in studio sportzomer nog zei dat hij geen wegwedstrijden aan kon en dat hij het ook niet echt ambieerde. Ik vind het ook zonde voor zo'n groot talent op de baan. Als ik hem was zou ik zeker nog tot Peking 2008 op de baan doorgaan en daar kampioen worden. Daarna kan hij altijd nog zien wat hij doet.
...drop it like it's hot...
  donderdag 26 augustus 2004 @ 15:45:01 #5
88071 elmark
Fruittellarolgambler
pi_21558324
In een interview van een paar dagen terug las ik wel dat Bos zei dat er in het baanwielrennen veel minder te verdienen valt, dat als hij zijn boterham wil verdienen met het fietsen hij beter wegwedstrijden kan gaan rijden.
pi_21558380
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 15:45 schreef elmark het volgende:
In een interview van een paar dagen terug las ik wel dat Bos zei dat er in het baanwielrennen veel minder te verdienen valt, dat als hij zijn boterham wil verdienen met het fietsen hij beter wegwedstrijden kan gaan rijden.
Ja maar juist nu hij net zilver heeft gewonnen en hij nu echt bij het grote publiek bekent is, zou je toch denken dat er nu wel meer voor hem valt te verdienen. Ik bedoel; het lijkt me dat er nu toch goede sponsors voor hem te vinden moeten zijn.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 15:49:28 #7
6622 Abonides
Zo af en toe...
pi_21558407
Ik ben benieuwd... Heeft ie ooit weleens een bergje opgefietst? Hij had dus al zelf aangegeven totaal niet te kunnen klimmen?
Be careful what you wish, you may regret it.
Be careful what you wish, you might just get it.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 15:50:27 #8
30919 mitt
Michael Corleone
pi_21558433
Ik vind het ook wel verrassend hoor, er valt nog genoeg te winnen op de baan..en zoiets opgeven voor een onzeker bestaan op de weg, ik weet het niet
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_21558471
Ik denk (lees: hoop) niet dat het doorgaat en dat hij nog wel tot 2008 op de baan doorgaat.
pi_21558505
Ik vraag me af of hij er verstandig aan doet om naar Rabobank te gaan. Die ploeg heeft in de afgelopen jaren toch laten zien niet om te kunnen gaan met de ontwikkeling van talent, zie bijvoorbeeld de carrieres van Traksel, Wielinga, Matthé Pronk en nog een aantal.
pi_21558538
Hij wou toch nog doorgaan tot het baan-WK volgend jaar?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_21558557
Financieel zou het dan wel weer wat verstandiger zijn. Op de baan schijn je maar heel matig te kunnen verdienen
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 16:16:50 #13
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_21559022
Dat is een bijzonder moeilijke overstap, denk ik. Het is toch een erg groot verschil. En als hij zelf al verwacht dat het misschien te zwaar zal zijn..... hij zal dan sowieso hard moeten trainen op uithouding en dat zal dan weer onvermijdelijk ten koste van z'n snelheid zijn. Ik denk dat hij veel meer kan bereiken op de piste.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Trouwste user 2022 donderdag 26 augustus 2004 @ 17:57:54 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_21561570
Leon van Bon heeft de overstap ook ooit met succes gemaakt.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_21583307
Stuart O'Grady, Chris Boardman, Bradley McGee en nog wel wat anderen komen ook van de baan. Kan zijn keuze wel voorstellen, op de baan is amper wat te verdienen. Of hij zou Keirinrenner moeten worden in Japan, maar ja dan zit je daar zeker 6 maanden van het jaar.
pi_21583365
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 17:57 schreef tong80 het volgende:
Leon van Bon heeft de overstap ook ooit met succes gemaakt.

Leon van Bon was op zijn 20ste geen wereldkampion baanwielrennen en op zijn 21ste geen zilvere medaille winnaar op de OS.
pi_21583573
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 18:36 schreef Aeroxie het volgende:

[..]

op zijn 21ste geen zilvere medaille winnaar op de OS.
Klopt, hij was toen pas 20.
Barcelona 1992 http://www.sport.nl/boek.php3?artid=2486

vrijdag 27 augustus 2004 @ 19:26:31 #18
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_21584246
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 18:50 schreef Prondo het volgende:

[..]

Klopt, hij was toen pas 20.
Barcelona 1992 http://www.sport.nl/boek.php3?artid=2486

Mja, maar dat is de puntenkoers, daar doen wel vaker wegrenners mee. Dat zijn heel andere renners dan de mannen van de sprint (dat zijn IMO helemaal geen types voor de weg)
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_22278543
Dus toch niet.
quote:
Theo Bos heeft besloten zich nog vier
jaar op het baanwielrennen te richten.
De winnaar van het olympisch zilver op
het onderdeel sprint wilde eerder na de
WK baan in Los Angeles,volgend jaar in
maart,overstappen naar de weg.

"Ik heb het gevoel nog niet klaar te
zijn op de baan.Ik blijf sprinten op de
baan en dat kan ik niet combineren met
een volledig wegprogramma",verklaarde
de 21-jarige Bos dinsdag.
Lijkt mij wel een verstandige keuze.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_22278962
Goed besluit.

Op een enkele uitzondering na floppen baansprinters meestal op de weg. Bovendien is er in deze fraaie tak van sport nog genoeg te winnen voor ons Theo.
pi_22278972
Hij heeft nog een appeltje te schillen met Bailey.
That's all folks!
pi_22279228
quote:
Op woensdag 29 september 2004 09:26 schreef -Vaduz- het volgende:
Hij heeft nog een appeltje te schillen met Bailey.
En Jamie Staff, de man die hem van de baan ramde op de wereldkampioenschappen.
pi_22279515
Hij moet idd (voorlopig) niet naar de weg gaan. In tegenstelling tot Lars Boom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')